Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG.
1 | Data: Czerwiec 24 2010 12:10:46 |
Temat: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | |
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | Witam. 2 |
Data: Czerwiec 24 2010 10:57:22 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Dman-666 | Patrze a tu w szybce robal taki: ! Jak do tej pory słyszałem/czytałem o przypadkach głównie w Passatach z O partii silnikow Ci nie napisze, ale potwierdze, ze chodzi o cala grupe VAG-jak 2 miesiace temu zajechalem Ibiza 1,9 TDI do ASO SEAT/SKODA to magik powiedzial, ze "dla nich to kiepski motor bo nic nie zarobia...nie to co 2.0" ;) -- Dman-666 6A13 z bombom LPG, Stolec 3 |
Data: Czerwiec 24 2010 13:53:36 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: bratPit[pr] | Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił. kolega któremu w A3-ce 2.0TDI z 2007r najpierw padła głowica, później turbina, w końcu zmieliło pompę oleju, wymienił w końcu silnik ale dowiedział się w ASO że są jakieś zestawy wymienne - poprawione do tych pomp, zmienił to i dał auto dziewczynie, która robi <1kkm /miesiąc bo przy jego eksploatacji to auto go chciało wykończyć finansowo, brat 4 |
Data: Czerwiec 24 2010 19:15:49 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: pablo |
Kilka razy, przy okazji innych wątków temat wystąpił. Mamy w firmie 5 passatow 2.0 tdi 170 KM 2006 r. Przebiegi 100 tys - 220 tys. Zadne ze wspomnianych przez ciebie awarii nie wystapily. Co wystapilo : - Passat z najmniejszym przebiegiem (ok 100 tys) ostatnio mial wymieniony jeden wtrysk. Wczesniej wycinany FAP - mechanicznie i programowo. Zapchal sie a ASO chcialo jakies chore pieniadze. Auto z najmniejszym przebiegiem, ale najbardziej zameczone - dwa duze dzwony, kilka stluczek. Podejrzewam, ze te awarie spowodowane byly dzwonami i emeryckim stylem jazdy (wysokie biegi i niskie obroty ;) - Passat z najwyzszym przebiegiem (220 tysi) przy 200 tysiacach mial wymieniane jakies uszczelnienia w silniku, ale nie pamietam do konca co to bylo. ASO skasowalo chyba ze 3k PLN. Wymieniane mial tez jakies elementy zawieszenia, ale to juz zuzycie, nie awaria. Pozostale 3 sztuki (140 - 170 tysiecy km) bez awarii, w jednym tylko elementy zawieszania wymieniane. No i ostatnio wszystkie 5 sztuk mialo akcje serwisowa na naped pompy oleju - oczywiscie ASO twierdzilo, ze zadnej akcji nie ma, ale po pokazaniu na niemieckiej stronie VW, ze sie kwalifikuja z wielkim bolem zrobili. Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem FaP'u pzdr 5 |
Data: Czerwiec 25 2010 08:31:37 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza wycieciem DPF :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 6 |
Data: Czerwiec 25 2010 08:47:08 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: omega_fan | Mirek Ptak wrote: Dnia 2010-06-24 19:15, *pablo* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby No tak, jak auto niemieckie to nie mozna zadnej jego czesci nazwac po francusku :) 7 |
Data: Czerwiec 25 2010 11:09:04 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2010-06-25 08:47, *omega_fan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: Wszystkie samochody kupione w salonie i serwisowane w ASO - poza To raczej z tego powodu, że DPF stał się synonimem filtra bezobsługowego - niekoniecznie niemieckiego ;), a FAP (zresztą chyba ten skrót jest (R) przez PSA) filtra wymagającego płynu EOLYS. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 8 |
Data: Czerwiec 25 2010 22:20:10 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: pablo |
jak zwal tak zwal, wyciac bylo trzeba ;) 9 |
Data: Czerwiec 24 2010 19:46:44 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Seba | Dnia Thu, 24 Jun 2010 12:10:46 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak Czy dotyczy to jednej/kilku Nie wiem do kiedy problem 'obowiązywał', ale Seat Altea z bodajże 2005 r. czy 2006 r. z tym silnikiem w wersji 140 KM też zaliczył pad głowicy - kuzyn żony od tamtej pory już nie ironizuje sobie z mojego makaroniarskiego samochoda na F. -- Pozdrawiam, Sebastian S. Lancia Lybra SW 10 |
Data: Czerwiec 25 2010 14:30:19 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Irokez | Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisał w wiadomości Witam. Już kiedyś podawałem linka ciekawego http://www.a4club.eu/index.php?topic=7394.msg140114#msg140114 Poza tym gdzieś ktoś na forum onetowym (niestety nie zapisałem kto i gdzie) podał coś takiego: cyt: 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) - zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym, czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków, awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF, - 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch (np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r, siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny, kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych, - 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi (np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju, - 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch (np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu pompy oleju i wałków wyrównoważających, - 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD) lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa - analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami (utrata mocy, zapychanie się dysz). " Jednym słowem wyleczyło mnie to z pomysłu na jakikolwiek 2.0TDI od VAG Pozdro -- Irokez 11 |
Data: Czerwiec 25 2010 12:40:00 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Rafal Lorenc | Irokez Już kiedyĹ podawałem linka ciekawego A to błÄ d. Obecne 2.0 TDI CR to naprawdÄ bardzo dobre silniki - porównywane sÄ one obecnie do 1.9TDI jeżeli chodzi o awaryjnoć. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 12 |
Data: Czerwiec 25 2010 14:44:15 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: PaPi | A to błÄ d. Szczegolnie ze montowane sa od okolo 1.5 roku. Mozna smialo porownywac :-) 13 |
Data: Czerwiec 25 2010 13:46:01 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Rafal Lorenc | PaPi Szczegolnie ze montowane sa od okolo 1.5 roku. No jeżeli nic nie klÄka po 150kkm to w porównaniu do starszej generacji 2.0 TDI jest o niebo lepiej ;-) Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl 14 |
Data: Czerwiec 25 2010 22:43:11 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: PaPi | No jeżeli nic nie klÄka po 150kkm to w porównaniu do starszej generacji Moj 2.0 TDI ma co prawda dopiero 60 kkm ale nic nie kleka (mam go od nowosci). Ojca 2.0 TDI ma kolo 200kkm. Tez od nowosci, tyle tylko ze w pasacie (moj to octavia). Wymienial chlodnice bo byla dziurawa. Z silnikiem nic sie nie dzieje. 15 |
Data: Czerwiec 28 2010 07:24:01 | Temat: Re: Wadliwe 2.0TDi w grupie VAG. | Autor: Rafal Lorenc | PaPi Moj 2.0 TDI ma co prawda dopiero 60 kkm ale nic nie kleka (mam go od Sprawa z głowicami to loteria - zależy na jakÄ trafisz. Pozdrawiam, Rafal Lorenc -- SysAdmin UsmiechaSie mobile: 503-611-119 www.usmiecha.sie.pl |