Grupy dyskusyjne   »   Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy

Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy



1 Data: Grudzien 03 2011 18:58:33
Temat: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie...a m oze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 

Lecialem w piatek wawa-katowice-lodz-wawa-konstancin.
wyjechalem o 3 rano i w katowicach bylem 7:30. Do domu zjechalem ok 18 wiec czas calkiem niezly biorac pod uwage 3 wizyty serwisowe przy czym do jednej dmuchalem z buta z kilometr:) brak miejsc parkingowych w wwie:)
Targeo mozna sobie w dupe wsadzic - znalazlem tam 2 roboty drogowe lacznie na ok 4km a ja na oko liczac jechalem przez 80km przez plac budowy z jednÄ… jezdniÄ…. Na radiu(jak wracalem) slyszalem ze "jadac z przeciwnej strony strasznie to wyglÄ…da" mowil gosc opisujacy jazde w przeciwnym kierunku (do wawy byl wielokilometrowy korek).

ale nic to - dziekuje za podpowiedzi. Do lodzi lecialo sie piknie:) mozna ciąć ile fabryka dała.

W nocy jadÄ…c widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz - normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo widzialem. W zasadzie dym widze tylko jak ruszam z kopyta z zatrzymania.
2 symptomy nieco wieksze zuzycie paliwa (kiedys potrafilem na baku przejechac 950-1050km, teraz 900km to w zasadzie wyczyn a 850 to norma).
drugi to wrazenie ze kopci troche (przy uruchomieniu to normalne, ale mowie podczas przyspieszania). nie kojarze zeby wczesniej dymil w ogole podczas przyspieszania.

dymienie kojarzylem jedynie z mercedesow i vw z silnikami diesla ktore mialy okopcone zderzaki od tej ilosci dymu.

silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo 400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.

Nieco w zimie ciekła mi pompa wysokiego cisnienia ale jakos nie zauwazam kaluzy pod samochodem (a kiedys owszem) jak uruchamialem silnik. Moze ona cos ma do rzeczy, ale gdyby to byl wyciek to jak wspomnialem mialbym kaluze pod samochodem.

jakies sugestie? W ogole silniki diesla doladowane mogÄ… kopcic pod obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?

sir



2 Data: Grudzien 03 2011 19:33:28
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: Sebastian BiaĹ‚y 

On 2011-12-03 18:58, Michał sirapacz Gut wrote:

(common rail)

Zrób próbÄ™ przelewowÄ…. Roboty na 10 minut i wiesz czy to wtryski z wysokim prawdopodobieĹ„stwem.

3 Data: Grudzien 03 2011 23:54:10
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 


Zrób próbÄ™ przelewowÄ…. Roboty na 10 minut i wiesz czy to wtryski z
wysokim prawdopodobieństwem.

zrobie ale najpierw sprawdze powietrze - filtra powietrza nie wymienialem ok jakichs 40-50kkm... moze tu jest bol... zapomnialem kompletnie o tym...

4 Data: Grudzien 03 2011 20:16:38
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: Andrzej Lawa 

W dniu 03.12.2011 18:58, Michał sirapacz Gut pisze:

W nocy jad±c widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora
samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz -
normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo

Siwo czy czarno?

[ciach]

silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.

Z katalizatorem było już co¶ robione?

Bo ja mam star± korsinkę wolnoss±c±, która ma 230 tysięcy na liczniku i wprawdzie normalnie nie dymiła, ale też straciła siłę (tylko na samym dole obrotów "ci±gnęła" w miarę normalnie) a jak wrzucałem luz i wciskałem do oporu, to silnik się nieco mocniej rozkręcał, ale z tyłu wylatywała chmura czarnego dymu - i mechanik dobrze wydedukował, że to katalizator ładnie "zarósł".

5 Data: Grudzien 03 2011 23:51:08
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 

niedawno wymienialem katalizator (jakies pol roku temu) po dzwonie.
to nie kat raczej............
moc mam dobra w calym zakresie.

6 Data: Grudzien 03 2011 20:43:03
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie...a m oze to zwidy
Autor: Myjk 

Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut

W ogole silniki diesla doladowane mogÄ… kopcic pod
obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?

OczywiĹ›cie, że to anomalia, dosyć pospolita. :P Kopcenie (na czarno) to
przede wszsytkim dwa (może trzy) podstawowe problemy: lejÄ…ce  wtryski
(zwiÄ™kszenie spalania, głoĹ›niejsza praca, tu test przelewowy) albo za mało
powietrza dochodzi (czyszczenie dolotu -- IC, kolektora), dymi też przy
zaciÄ™tym EGR (nie zaczÄ…ł nadmiernie klepać przy niskich obrotach?).

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

7 Data: Grudzien 03 2011 23:53:25
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 

W dniu 2011-12-03 20:43, Myjk pisze:

Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut

W ogole silniki diesla doladowane mogÄ… kopcic pod
obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?

OczywiĹ›cie, że to anomalia, dosyć pospolita. :P Kopcenie (na czarno) to
przede wszsytkim dwa (może trzy) podstawowe problemy: lejÄ…ce  wtryski
(zwiÄ™kszenie spalania, głoĹ›niejsza praca, tu test przelewowy) albo za mało
powietrza dochodzi (czyszczenie dolotu -- IC, kolektora), dymi też przy
zaciÄ™tym EGR (nie zaczÄ…ł nadmiernie klepać przy niskich obrotach?).


glosno pracuje tylko na mrozie az sie rozgrzeje.
natomiast nie wpadlem na to zeby sprawdzic filtr powietrza...bo zdaje sie ze on juz ze 40000 km ma przejechane...
na niskich klepie moze glosniej ale nie wiem czy to nie autosugestia....
jak sprawdzic dzialanie egr? moge uruchomic przekaznik egr z laptopa ale jak znalezc element ktory sie ma ruszac? da sie to rozebrac w miare bezbolesnie?

8 Data: Grudzien 05 2011 14:11:19
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: Myjk 

Sat, 03 Dec 2011 23:53:25 +0100, Michał sirapacz Gut

glosno pracuje tylko na mrozie az sie rozgrzeje.
natomiast nie wpadlem na to zeby sprawdzic filtr powietrza...
bo zdaje sie ze on juz ze 40000 km ma przejechane...

No, to podstawa.

na niskich klepie moze glosniej ale nie wiem czy to nie autosugestia....

To dosyć specyficzne klekotanie, właĹ›ciwie grzechotanie.

jak sprawdzic dzialanie egr? moge uruchomic przekaznik egr
z laptopa ale jak znalezc element ktory sie ma ruszac?
da sie to rozebrac w miare bezbolesnie?

Przykro mi, nie znam mj, nawet w teorii.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

9 Data: Grudzien 03 2011 22:59:04
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: to 

begin Michał sirapacz Gut

silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.

To może być prawie wszystko poczynajÄ…c od zużytej turbiny i lejÄ…cych
wtrysków a koĹ„czÄ…c na jakiejĹ› nieszczelnoĹ›ci w dolocie...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

10 Data: Grudzien 04 2011 02:03:46
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 

W dniu 2011-12-03 23:59, to pisze:

begin Michał sirapacz Gut

silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.

To może być prawie wszystko poczynajÄ…c od zużytej turbiny i lejÄ…cych
wtrysków a koĹ„czÄ…c na jakiejĹ› nieszczelnoĹ›ci w dolocie...

turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
ogolnie auto ma kopa jak mialo
tu w zasadzie nie widze roznicy

11 Data: Grudzien 05 2011 10:09:24
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: t-1 


Użytkownik "Michał sirapacz Gut"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2011-12-03 23:59, to pisze:
begin Michał sirapacz Gut

silnik to 1.3 multijet (common rail), przebieg rzeczywisty to cos kolo
400kkm a wiek to 7 lat. Na blacie mam 220kkm.

To może być prawie wszystko poczynajÄ…c od zużytej turbiny i lejÄ…cych
wtrysków a koĹ„czÄ…c na jakiejĹ› nieszczelnoĹ›ci w dolocie...

turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
ogolnie auto ma kopa jak mialo
tu w zasadzie nie widze roznicy


Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pÄ™kniÄ™ta rura powietrza za turbinÄ….
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwiÄ™k, jakby zepsutego łożyska.

t-1

12 Data: Grudzien 05 2011 18:48:51
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie... a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 


Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pÄ™kniÄ™ta rura powietrza za turbinÄ….
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwiÄ™k, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

13 Data: Grudzien 05 2011 13:31:06
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: maniek 

On 5 Gru, 18:48, Michał sirapacz Gut  wrote:

> Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za turbin±.
> Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręk± w wolnej chwili. w sumie na poczatku
nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

Nie wiem ile w tym prawdy,ale podobno jak zaczyna gwizdać turbina to
jej żywot się kończy.

Najdokładniej sprawdzisz t± rurę owijaj±c j± papierem toaletowym,jak
będzie nieszczelno¶ć to ładnie się odznaczy na nim.Ręk± nie zawsze
wyczujesz,a wiem co piszę bo miałem taki sam problem.Chyba ze masz
kilku centymetrowe pęknięcie....

14 Data: Grudzien 06 2011 08:30:05
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: to 

begin Michał sirapacz Gut

dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku
nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

SprawdĽ czy ciĹ›nienie doładowania jest takie jak trzeba, w dieslu jak
jest trochę mniej powietrza, to wcale nie musi być tego specjalnie czuć
jako spadek mocy, tylko właĹ›nie bÄ™dzie dymić. OczywiĹ›cie do pewnego
momentu...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

15 Data: Grudzien 06 2011 09:33:31
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: t-1 


Użytkownik "Michał sirapacz Gut"  napisał w wiadomoĹ›ci


Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pÄ™kniÄ™ta rura powietrza za turbinÄ….
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwiÄ™k, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręką w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

To już 2 lata prawdopodobnie jeĽdzisz z pÄ™kniÄ™ciem.
Normalnie turbiny raczej nie słychać.
A Ty piszesz że turbina ladnie gwizdze jak zwykle, slychac kiedy ma overboost
Ja mam to w Focusie od miesiÄ…ca.
Z poczÄ…tku przeraziłem siÄ™, że turbina poszła.
Jednak kolega, który to już przeszedł wskazał prawdziwy powód.
Na postoju raczej nie zauważysz, gdyż szczelina rozchyla siÄ™ dopiero pod obciÄ…żeniem.
WiÄ™c ten pomysł z papierem jest chyba dobry.

t-1

16 Data: Grudzien 06 2011 14:32:50
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: Bartek 

Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomo¶ci


Użytkownik "Michał sirapacz Gut"  napisał w wiadomo¶ci


Dokładnie taki efekt w Fordach powoduje pęknięta rura powietrza za
turbin±.
Ale słychać przy przyspieszaniu obcy dzwięk, jakby zepsutego łożyska.

dzieki za cynk - obejrzę to ręk± w wolnej chwili. w sumie na poczatku nie
gwizdala ta turbina, dopiero od jakichs 2 lat

To już 2 lata prawdopodobnie jeĽdzisz z pęknięciem.
Normalnie turbiny raczej nie słychać.

wysiadz czasem z auta, stan przy ulicy, posluchaj - nowe, starsze, rozne
auta.... zanim zaczniesz takie teorie glosic.

rozne sa turbo i rozne roznie slychac - w wielu autach od nowo¶ci.

--
Pozdrawiam, Bartek

17 Data: Grudzien 04 2011 11:16:41
Temat: Re: WiÄ™ksze zużycie paliwa i kopcenie...a m oze to zwidy
Autor: J.F. 

Dnia Sat, 03 Dec 2011 18:58:33 +0100, Michał sirapacz Gut napisał(a):

W nocy jad±c widziałem podczas przyspieszania w swietle reflektora
samochodu za mna chmure dymu. ja w gaz to za mna siwo, puszczam gaz -
normalnie, naciskam siwo. Za dnia sprawdzalem to samo i w lusterku malo
widzialem.

U mnie to samo. ale moj to tez zuzyty diesel, wiec nie wiadomo :-)

jakies sugestie? W ogole silniki diesla doladowane mog± kopcic pod
obciazeniem czy traktowac to w kategoriach anomalii?

No coz - cala masa elektroniki jest tam po to zeby nie kopcily, albo raczej
- kopcily w granicach normy. Z zasady dzialania diesla wynika ze kopci
wlasnie pod obciazeniem.

J.

18 Data: Grudzien 06 2011 14:35:29
Temat: Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: Bartek 

Użytkownik "Michał sirapacz Gut"  napisał w wiadomo¶ci

Lecialem w piatek wawa-katowice-lodz-wawa-konstancin.
[...]

tak sie rozpisales...;) że ....;)

powiedz, jakie to auto?


mozna podpiac  i sprawdzic rozne parametruy;)

ale sprawdz ten filtr powietrza, bo to moze byc to.
pozatym jakie kolwiek nieszczelnosci turbo, wtryski... ale  ciezko bez
posluchania sprawdzenia co¶ oceniać.

--
Pozdrawiam, Bartek

19 Data: Grudzien 06 2011 14:42:58
Temat: Re: Wi�ksze zu�ycie paliwa i kopcenie. ..a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 

jeszcze jako objaw pomocniczy jak jest chłodniej to bardziej opornie zapala
benzynowy mi szybciej zapala:P
a ten juz w okolicach zera po nocy odpala po kilku sekundach krecenia i czasami jakos tak nierownomiernie pracuje. Po chwili zaczyna pracowac rowno i do konca dnia spokoj.

20 Data: Grudzien 06 2011 13:43:50
Temat: Re: Wi�ksze zu�ycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy
Autor: AZ 

On 2011-12-06, Michał sirapacz Gut  wrote:

jeszcze jako objaw pomocniczy jak jest chłodniej to bardziej opornie zapala
benzynowy mi szybciej zapala:P
a ten juz w okolicach zera po nocy odpala po kilku sekundach krecenia i
czasami jakos tak nierownomiernie pracuje. Po chwili zaczyna pracowac
rowno i do konca dnia spokoj.

Swiece?

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Grudzien 06 2011 14:48:47
Temat: Re: Wi�ksze zu�ycie paliwa i kopcenie. ..a moze to zwidy
Autor: MichaĹ‚ sirapacz Gut 


Swiece?

kontrolka od swiec nie zglasza bledu a na kompie nie ma tez takowego (a kiedys mi migala jak mi sie kabelek polizowal na jednej).

Re: Większe zużycie paliwa i kopcenie...a moze to zwidy



Grupy dyskusyjne