Wypadek
1 | Data: Styczen 22 2018 08:53:30 |
Temat: Wypadek | |
Autor: | http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22930299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-kawalki-w-srodku.html 2 |
Data: Styczen 22 2018 19:27:36 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 22-01-2018 o 19:15, spider pisze: Mam takie dziwne odczucie że to nagrywajÄ cy przyczynił siÄ w jakiejĹ czÄĹci do tego wypadku. Ten w BMW jest winny jest bez dwóch zdaĹ ale z takÄ prÄdkoĹciÄ nie jechał prawym tylko próbował wyprzedziÄ prawym nagrywajÄ cego który nieudolnie próbował wyprzedziÄ SkodÄ. Ot taka niedźwiedzia przysługa. To nawet nie wyglÄ dało jak próba wyprzedzania, ot wrócił sobie na lewy pas, dalej siÄ nim turlaÄ. W lusterko pewnie nawet nie spojrzał. Nie wiedzÄ c czy BMW nie wykonywało w momencie wypadku manewru obronnego, ciÄżko oceniÄ na ile nagrywajÄ cy przyczynił siÄ do wypadku. Na oko - mocno. 3 |
Data: Styczen 22 2018 11:36:48 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | To taki wypadek "przez poĹrednika" widziałem coĹ w tym stylu na A20 (dwa pasy) na prawym TIR i dojeżdżajÄ
cy do niego 140 km/h SUV a na lewym osobówka 150-160 km/h wyprzedzajÄ
ca ten duet.. W momencie mijania suv-a pani raptownie hamuje wiec SUV żeby siÄ nie wkleiÄ w naczepÄ awaryjnie hebluje ale ma cykora i wylatuje na awaryjny. Dojeżdżam do nich i okazało siÄ że jest ograniczenie do 120 km/h ale dla motocykli ;-) babka w osobówce kłóci siÄ ze swoim facetem, suv jeszcze w szoku ciÄ
gnie prawym ale ze ofiar nie było to lecÄ dalej. 4 |
Data: Styczen 22 2018 23:27:21 | Temat: Re: Wypadek | Autor: spider | W dniu 2018-01-22 o 19:27, Cavallino pisze: To nawet nie wyglÄ dało jak próba wyprzedzania, ot wrócił sobie na lewy pas, dalej siÄ nim turlaÄ. ParÄ ładnych sekund minÄło od zmiana pasa do kraksy, widocznoć też była ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła siÄ "znikÄ d". Nie wiedzÄ c czy BMW nie wykonywało w momencie wypadku manewru obronnego, ciÄżko oceniÄ na ile nagrywajÄ cy przyczynił siÄ do wypadku. Gdyby siÄ ratował to by chyba uciekł na awaryjny, wg mnie goć po prostu zapierdalał i źle ocenił sytuacjÄ. Gdyby jechał wolniej to pewnie by siÄ w lukÄ wpasował, niestety praw fizyki nagiÄ Ä siÄ nie da. 5 |
Data: Styczen 22 2018 23:28:04 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- ParÄ ładnych sekund minÄło od zmiana pasa do kraksy, widocznoć też była ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła siÄ "znikÄ
d". 6 |
Data: Styczen 23 2018 08:52:43 | Temat: Re: Wypadek | Autor: T. | W dniu 2018-01-23 o 08:28, pisze: -- ParÄ ładnych sekund minÄło od zmiana pasa do kraksy, widocznoć też była ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła siÄ "znikÄ d".Czyli że zakładajÄ c że wyprzedzajÄ ce auto jechało z maksymalnÄ prÄdkoĹciÄ dozwolonÄ na autostradzie różnica prÄdkoĹci wynosiła aż 38 km/godz. T. 7 |
Data: Styczen 23 2018 08:59:22 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 23.01.2018 o 08:52, T. pisze: Czyli że zakładajÄ c że wyprzedzajÄ ce auto jechało z maksymalnÄ prÄdkoĹciÄ dozwolonÄ na autostradzieSkÄ d takie założenie? Shrek 8 |
Data: Styczen 23 2018 00:01:06 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Czyli że zakładajÄ
c że wyprzedzajÄ
ce auto jechało z maksymalnÄ
prÄdkoĹciÄ
dozwolonÄ
na autostradzie różnica prÄdkoĹci wynosiła aż 38 km/godz. 9 |
Data: Styczen 23 2018 11:42:11 | Temat: Re: Wypadek | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 23 Jan 2018 08:52:43 +0100, w Czyli że zakładając że wyprzedzające auto jechało z maksymalną Można obliczyć prędkość po długości linii przerywanej. 10 |
Data: Styczen 23 2018 15:29:49 | Temat: Re: Wypadek | Autor: T. | W dniu 2018-01-23 o 11:42, pisze: Tue, 23 Jan 2018 08:52:43 +0100, w "T." napisał(-a): Są tam pokazywane pozycje GPS, nie potrzeba żadnych przybliżeń, poza zwłoką w przesyłaniu danych. T. 11 |
Data: Styczen 23 2018 22:34:13 | Temat: Re: Wypadek | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 23 Jan 2018 15:29:49 +0100, w W dniu 2018-01-23 o 11:42, pisze: 1. Biorąc pod uwagę niedokładność GPS -- wolałbym z linii. 2. Chodzi o prędkość BMW. 12 |
Data: Styczen 23 2018 09:07:19 | Temat: Re: Wypadek | Autor: spider | W dniu 2018-01-23 o 08:28, pisze: -- ParÄ ładnych sekund minÄło od zmiana pasa do kraksy, widocznoć też była ograniczona, może BMKa grzała 200 i pojawiła siÄ "znikÄ d". To że w pojeździe z kamerkÄ jedzie jakaĹ malapeta, to nie ulega wÄ tpliwoĹci.
I dlatego trzeba mieÄ margines na sytuacje z takimi ekstremalnymi kapelusznikami. Hamowanie ze 140 do 100 to wbrew pozorom całkiem sprawnie idzie, bo opór powietrza tutaj sporo pomaga, tylko trzeba to przewidzieÄ. Na A2 którÄ czÄsto siÄ poruszam z prÄdkoĹciÄ 130-140 widok takich nadlatujÄ cych pojazdów zwłaszcza z rejestracjÄ na W* lub PO zbytnio mnie nie dziwi. Tylko ja czÄsto spoglÄ dam w lusterko i staram siÄ takim nie ładowaÄ przed maskÄ, chciałbym jeszcze pożyÄ. Hamowanie ze 160-200 do 100 już chyba takie krótkie nie jest a krajobraz przelatuje przy takiej prÄdkoĹci doć szybko i czasu na reakcje jest drastycznie mniej. Zaraz mnie tu okrzyknÄ kapelusznikiem, ale uważam że 140km/h to jest wystarczajÄ ca prÄdkoć na autostradÄ i byłbym za tym by wprowadziÄ fotoradary z odcinkowym pomiarem prÄdkoĹci tamże. Ciekaw jestem jakby poprawiło siÄ bezpieczeĹstwo gdyby nie było ubezpieczenia AC :) albo przynajmniej by było obarczone sporym wkładem własnym. Rozwalenie takiej fury za 200-300 tys. mogłoby zaboleÄ :) Bo czy ten kierowca z BMKi wyciÄ gnie jakÄ Ĺ naukÄ z tej lekcji? Skoro nic mu siÄ nie stało to raczej nie, weźmie nowa furÄ w leasing i dalej jazda! 13 |
Data: Styczen 23 2018 00:16:29 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- To że w pojeździe z kamerkÄ
jedzie jakaĹ malapeta, to nie ulega wÄ
tpliwoĹci. 14 |
Data: Styczen 23 2018 10:32:22 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Poldek | W dniu 2018-01-23 o 09:16, pisze: -- To że w pojeździe z kamerkÄ jedzie jakaĹ malapeta, to nie ulega wÄ tpliwoĹci. Np. można było szybciej zapierdalaÄ BMW i wyprzedziÄ, zanim kamerujÄ cy wjechał na lewy passss. -- Zaraz mnie tu okrzyknÄ kapelusznikiem, ale uważam że 140km/h to jest wystarczajÄ ca prÄdkoć na autostradÄ i byłbym za tym by wprowadziÄ fotoradary z odcinkowym pomiarem prÄdkoĹci tamże. Stopniowo bÄdÄ fotoradarki, odcinkowe pomiary prÄdkoĹci, ale zanim tak siÄ stanie, to sporo ludzi jeszcze musi zginÄ Ä i zostaÄ kalekami. -- Skoro nic mu siÄ nie stało to raczej nie, weźmie nowa furÄ w leasing i dalej jazda! SÄ dzÄ, że sprawca kierujÄ cy czarnym BMW jak brał mandat 500 zł to płakał ze Ĺmiechu. 15 |
Data: Styczen 23 2018 01:47:11 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- SÄ
dzÄ, że sprawca kierujÄ
cy czarnym BMW jak brał mandat 500 zł to płakał ze Ĺmiechu. 16 |
Data: Styczen 23 2018 01:08:25 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Bolko | jednak można mniemaÄ, że została do tego przyłożona rÄka. Czy my oglÄ daliĹmy ten sam film??? Po pierwsze PrzepuĹciła citroena który jechał lewym pasem Potem zjechała na prawy żeby TIR spokojnie mógł wjechaÄ na ciÄ g główny Potem znowu zjechała na prawy żeby przepuĹciÄ jakieĹ auto które Ĺmigneło I do poprzedzajÄ cego zaczeło siÄ zbliżaÄ Wiec zjechał znowu na lewy pas. Wiec to nie jest tak że prowadzÄ cy był przyklejony do lewego pasa. PrzepuĹcił dwie osobówki z lewej i z prawej tira. <ironia on>Przecież BMW mogło polecieÄ awaryjnym pasem? <ironia off> Ja na A4 juz miałem dwie historie w tym roku że goĹciom siÄ tak spieszyło że mimo że lewy w ZIMIE jechał 120km/h to oni stwierdzili że pojadÄ awaryjnym 140km/h+ Ja uważam że goć od BMW miał ogromne szczÄĹcie 2 sekundy później odpowiadał by za morderstwo. Wiec jeĹli kierowcy BMW majÄ zasadÄ że można szybko i bezpiecznie to ja jako tata który przepuĹcił trzy samochody (w ciÄ gu 45 sekund) proszÄ aby uszanownowano mojÄ zasadÄ że można wolno i bezpiecznie na autostradzie zwłaszcza że jest zimia i to że autostrada jest czarna to nie znaczy że nie jest Ĺlisko. I nie zgadzam siÄ że to jest chociaż jakaĹ czÄć mojej winy. Przecież kierowca BMW mógł jechaÄ jeszcze szybciej i jeszcze bezpieczniej dzieki czemu mógłby wykonaÄ zaprezentowany manewr w o wiele bezpieczniejszych warunkach. Albo mógł wczeĹniej wstaÄ i wtedy nie musiałby siÄ spieszyÄ. 17 |
Data: Styczen 23 2018 01:31:59 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Czy my oglÄ
daliĹmy ten sam film??? 18 |
Data: Styczen 23 2018 10:37:36 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Poldek | W dniu 2018-01-23 o 10:31, pisze: PS na pocieszenie dodam ze na gazeta.pl 99% mysli tak jak ty ale na Youtube zdania sa juz podzielone :-) no i teraz pytanie konkursowe jak uchronic sie od takich "zeglarzy" na lewym ? zalozmy ze siedzisz w Skodzie i jakims cudem (np miga dlugimi) widzisz nadlatujace BMW, co robisz ? WłÄ czam funkcjÄ latania, unoszÄ siÄ w powietrze i robiÄ znak krzyża do BWM błogosławiÄ c na dlaszÄ drogÄ. Odpowiedź prawidłowa? 19 |
Data: Styczen 23 2018 01:48:58 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Odpowiedź prawidłowa? 20 |
Data: Styczen 23 2018 07:13:03 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 10:49:00 UTC+1 użytkownik napisał: -- Odpowiedź prawidłowa? I sprawa zamkniÄta. Jakiekolwiek gdybanie na temat winy tego na lewym pasie jest nieumocowane do czegokolwiek. Jedyna sprawa do jakiej bym sie czepił to nikła kara dla tego w bmw. 500pln? Rili? 500? 21 |
Data: Styczen 23 2018 16:18:05 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 23.01.2018 o 16:13, pisze: I sprawa zamkniÄta. Jest umocowanie do filmiku na youtubie;) Jedyna sprawa do jakiej bym sie czepił to nikła kara dla tego w bmw. 500pln? Też mnie to wkurwia, że wiÄcej można wyhaczyÄ z mniej lub bardziej groźne przewinienia niż za rzeczywiste spowodowanie "kolizji". Shrek 22 |
Data: Styczen 23 2018 17:40:07 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | On Tue, 23 Jan 2018 07:13:03 -0800 (PST), wrote: I sprawa zamkniÄta. Nie, nie jest. "Art. 24. 1. KierujÄ cy pojazdem jest obowiÄ zany przed wyprzedzaniem upewniÄ siÄ w szczególnoĹci, czy: 1) ma odpowiedniÄ widocznoć i dostateczne miejsce do wyprzedzania bez utrudnienia komukolwiek ruchu" Jak dla mnie jest współwinny całej tej sytuacji. A po drugie to do wyprzedzania to siÄ trzeba zbieraÄ. A tutaj mamy typowy przykład wyprzedzania siÄ dwóch Ĺlimaków drogowych. Jeden jedzie 100 km/h, drugi 102 km/h. I jeszcze to: "Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdujÄ ca siÄ na drodze sÄ obowiÄ zani zachowaÄ ostrożnoć albo gdy ustawa tego wymaga â szczególnÄ ostrożnoć, unikaÄ wszelkiego działania, które mogłoby spowodowaÄ zagrożenie bezpieczeĹstwa lub porzÄ dku ruchu drogowego, ruch ten utrudniÄ albo w zwiÄ zku z ruchem zakłóciÄ spokój lub porzÄ dek publiczny oraz naraziÄ kogokolwiek na szkodÄ. Przez działanie rozumie siÄ również zaniechanie." Tutaj własnie zabrakło tego ostatnieg: zaniechania. Ze strony filmujacego, bo jednak postanowił sie władowaÄ na lewy pas pod nadciÄ gajÄ ce z nadĹwietlnÄ BMW. Ze strony kierujÄ cego BMW bo chyba nawet nie próbował hamowaÄ. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 23 |
Data: Styczen 23 2018 08:46:09 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Ze strony kierujÄ
cego BMW bo chyba nawet nie próbował hamowaÄ. 24 |
Data: Styczen 23 2018 17:48:19 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 23.01.2018 o 17:46, pisze: Reka do góry kto by hamował z 2 paczek do setki w takich warunkach ;-) No ja bym hamował. Ale ja jestem z tych dziwnych, co to hamujÄ gejem hamulca a nie klaksonem:P Shrek 25 |
Data: Styczen 24 2018 08:32:41 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Miroo | W dniu 2018-01-23 o 17:48, Shrek pisze: W dniu 23.01.2018 o 17:46, pisze: Przy prÄdkoĹci 200km/h w zimie przez pierwsze kilka sekund hamowania zapewne nawet nie odczułbyĹ zmiany prÄdkoĹci, wiÄc hamowanie w tej sytuacji niewiele by dało, a jedynie ograniczyłoby możliwoć manewru i zwiÄkszyło zagrożenie utraty panowania nad samochodem. Podejrzewam, że w lecie by po prostu ĹmignÄ ł zygzakiem miÄdzy samochodami, ale tu brakło mu przyczepnoĹci. Dlatego wg mnie "szybko i bezpiecznie" to oksymoron i zabawa rachunkiem prawdopodobieĹstwa z dużÄ liczbÄ zmiennych niezależnych od kierujÄ cego. Pozdrawiam 26 |
Data: Styczen 24 2018 00:32:57 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Przy prÄdkoĹci 200km/h w zimie przez pierwsze kilka sekund hamowania zapewne nawet nie odczułbyĹ zmiany prÄdkoĹci, wiÄc hamowanie w tej sytuacji niewiele by dało, a jedynie ograniczyłoby możliwoć manewru i zwiÄkszyło zagrożenie utraty panowania nad samochodem. 27 |
Data: Styczen 24 2018 09:57:51 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 24.01.2018 o 08:32, Miroo pisze: Przy prÄdkoĹci 200km/h w zimie przez pierwsze kilka sekund hamowania zapewne nawet nie odczułbyĹ zmiany prÄdkoĹci, wiÄc hamowanie w tej sytuacji niewiele by dało, a jedynie ograniczyłoby możliwoć manewru i zwiÄkszyło zagrożenie utraty panowania nad samochodem. Dziwne - u mnie działało. Mówisz, że lepiej nie hamowaÄ tylko jebaÄ w niewinnnych ludzi? Bez przesady miał prawie 10 sekund od kiedy można było siÄ spodziewaÄ że melepetka zmieni pas. Podejrzewam, że w lecie by po prostu ĹmignÄ ł zygzakiem miÄdzy samochodami, ale tu brakło mu przyczepnoĹci. Suwom zawsze przy nadĹwietlenej brakuje przyczepnoĹci jak skrÄcaÄ trzeba. Nie do tego je wymyĹlono. Kwestia czy kierownik wierzy na słowo czy musi prozpierdoliÄ na zajÄciach praktycznych. Dlatego wg mnie "szybko i bezpiecznie" to oksymoron i zabawa rachunkiem prawdopodobieĹstwa z dużÄ liczbÄ zmiennych niezależnych od kierujÄ cego. Skłaniam siÄ ku temu, że masz racjÄ. ChoÄ akurat na autostradach prawdopodobieĹstwo trochÄ łagodniej patrzy na poczynania szybkich i bezpiecznych, ale licho jak widaÄ nie Ĺpi. 28 |
Data: Styczen 25 2018 17:07:13 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | On Wed, 24 Jan 2018 08:32:41 +0100, Miroo Podejrzewam, że w lecie by po prostu ĹmignÄ ł zygzakiem miÄdzy Tym czołgiem? Obawiam siÄ że w lecie efekt mógłby byÄ jednak taki sam. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 29 |
Data: Styczen 23 2018 17:50:05 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | On Tue, 23 Jan 2018 08:46:09 -0800 (PST), Reka do góry kto by hamował z 2 paczek do setki w takich warunkach ;-) Nie z 200 ale ze 180. Hamowanie zakoĹczyłem na pasie zieleni, inaczej miałbym w bagażniku mojego Focusa zaparkowanego Passata. OczywiĹcie wszystko na kochanej A2 Stryków - Warszawa. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 30 |
Data: Styczen 23 2018 10:10:14 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | W takich warunkach i na zimowych oponach ? MyĹlÄ że można obliczyÄ przybliżona minimalna drogÄ hamowania jak ktoĹ chce poznaÄ prawdÄ ;-) 31 |
Data: Styczen 23 2018 23:03:15 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | W dniu wtorek, 23 stycznia 2018 17:40:09 UTC+1 użytkownik napisał: On Tue, 23 Jan 2018 07:13:03 -0800 (PST), wrote:Zastosuj to do kierowcy beemki. Sprawa zamkniÄta. PS. Jestem naprawde zdziwiony skalÄ wystÄpowania samobójców w naszym społeczeĹstwie. I to takich precyzyjnie przekonanych dlaczego należy siÄ zabiÄ na drodze. Twój post jest piÄknym przykładem na to jak można w eleganckich słowach zinterpretowaÄ rzeczywistoĹ tak aby wyszło że ci co zapierdalajÄ to mogÄ zapierdalaÄ a cały Ĺwiat ma na nich uważaÄ. Drzewa majÄ spierdalaÄ bo jaĹnie pan zapierdala. Tiry maja spierdalaÄ bo jaĹnie pan zapierdala, Wszyscy majÄ sobie po oczach ĹwieciÄ bo jaĹnie pan zapierdala. Jasnie pan mruga długimi bo zapierdala a Ĺwiat ma mu na ten sygnał spierdalaÄ z drogi. I jeszcze sÄ ludzie którzy to w gładkich słowach bÄdÄ tłumaczyÄ. Dla mnie eot bo nie mam nic do dodania ani wysłuchania bo stanowisko jaĹnie paĹstwa znam i bardziej już go nie poznam. A zgodziÄ sie z nim nie moge. 32 |
Data: Styczen 23 2018 23:23:45 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Dla mnie eot bo nie mam nic do dodania ani wysłuchania bo stanowisko jaĹnie paĹstwa znam i bardziej już go nie poznam. A zgodziÄ sie z nim nie moge. 33 |
Data: Styczen 23 2018 23:28:21 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Kris | W dniu Ĺroda, 24 stycznia 2018 08:23:48 UTC+1 użytkownik napisał: rozumujesz zero-jedynkowo a ta sytuacja zdecydowanie taka nie jest, >winny jest kierowca BMW ale nagrywajaca przyczynila sie w pewnym >stopniu do zdarzenia, nie rozumiem dlaczego pojecie winy ?>czesciowej/wspolwiny jest takie trudne do zaakceptowania. Bo gdyby kierowca BMW nie zapierdalał jak wariat to nagrywajÄ ca nie miała by okazji byÄ współwinna. 34 |
Data: Styczen 24 2018 00:31:44 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Bo gdyby kierowca BMW nie zapierdalał jak wariat to nagrywajÄ
ca nie miała by okazji byÄ współwinna. 35 |
Data: Styczen 24 2018 16:56:54 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 24-01-2018 o 08:03, pisze: Jestem naprawde zdziwiony skalÄ wystÄpowania samobójców w naszym społeczeĹstwie. A ja skalÄ wystÄpowania melepet, którym uciskajÄ cy w czerep kapelusz wyłÄ cza zdolnoć logicznego myĹlenia. I to takich precyzyjnie przekonanych dlaczego należy siÄ zabiÄ na drodze. Wystarczy, że kapelusznicy pokroju babska które spowodowało ten wypadek, bÄdÄ siÄ trzymaÄ z daleko od dróg szybkiego ruchu, ze swoimi obłÄdnymi prÄdkoĹciami w rodzaju 100 km/h. 36 |
Data: Styczen 25 2018 17:08:22 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | On Tue, 23 Jan 2018 23:03:15 -0800 (PST), wrote: Zastosuj to do kierowcy beemki. Zastosowałem. I napisałem o współwinie obu kierowców. Sprawa zamkniÄta. Dla Ciebie. -- Pozdrawiam - Dariusz NiemczyĹski jerzu/@/irc/pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t 37 |
Data: Styczen 26 2018 20:31:27 | Temat: Re: Wypadek | Autor: mk4 | On 2018-01-23 10:48, wrote:
-- Odpowiedź prawidłowa? Dobrze prawi. Nie wiem ile BMW juz heblowalo przed tym co widzimy na kamerze. Ale ono tutaj nie jedzie az tak znowu duzo szybciej. ktos gdziesz szacowal, ze kamerujacy jechal ~99 km/h. A czy to BMW w momencie kiedy pojawia sie na nagraniu lecialo wiecej niz te 140-150? Nie wyglada, żeby aż tak pedzilo. -- mk4 38 |
Data: Styczen 23 2018 11:21:18 | Temat: Re: Wypadek | Autor: T. | W dniu 2018-01-23 o 10:37, Poldek pisze: W dniu 2018-01-23 o 10:31, pisze: Rozumiem, że mam jechaÄ prawym pasem oczywiĹcie wyłÄ cznie do +-80 km/h, bo jak siÄ TIR-a dogoniÄ to nie mam prawa wyprzedzaÄ, bo lewym mi co chwila coĹ zapierdala 180 km/h? T. 39 |
Data: Styczen 23 2018 02:38:15 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Rozumiem, że mam jechaÄ prawym pasem oczywiĹcie wyłÄ
cznie do +-80 km/h, bo jak siÄ TIR-a dogoniÄ to nie mam prawa wyprzedzaÄ, bo lewym mi co chwila coĹ zapierdala 180 km/h? 40 |
Data: Styczen 23 2018 11:47:06 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 23.01.2018 o 11:21, T. pisze: Rozumiem, że mam jechaÄ prawym pasem oczywiĹcie wyłÄ cznie do +-80 km/h, bo jak siÄ TIR-a dogoniÄ to nie mam prawa wyprzedzaÄ, bo lewym mi co chwila coĹ zapierdala 180 km/h? Zasadniczo dobrze rozumiesz. Nieważne ile popierdala nie usprawiedliwia to wymuszenia pierwszeĹstwa przy zmianie pasa. Chyba że zapierdala z nadĹwietlnÄ i fotony z tyłu zostajÄ , wiÄc siłÄ rzeczy jest niewidzialny z przodu. ChoÄ wtedy zachodzÄ zjawiska relatywistyczne i trzeba by jakiegoĹ biegłego fizyka powołaÄ. Shrek 41 |
Data: Styczen 23 2018 14:07:53 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Poldek | W dniu 2018-01-23 o 11:47, Shrek pisze: W dniu 23.01.2018 o 11:21, T. pisze: Była taka sprawa, głoĹna sprawa, że zapierdalał obywatel RP szybko i bezpiecznie ulicÄ PuławskÄ w Warszawie. Na skrzyżowaniu z Malczewskiego miał zielone Ĺwiatło i zabił kilka osób, bo ktoĹ mu wyjechał z boku. SÄ d uznał, że obywatel RP jednak zapierdalał tak szybko, że nawet manie zielonego Ĺwiatła nie chroni go przed pójĹciem do pierdla na kilka lat. 42 |
Data: Styczen 23 2018 14:14:59 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 23.01.2018 o 14:07, Poldek pisze: Zasadniczo dobrze rozumiesz. Nieważne ile popierdala nie usprawiedliwia to wymuszenia pierwszeĹstwa przy zmianie pasa. Chyba że zapierdala z nadĹwietlnÄ i fotony z tyłu zostajÄ , wiÄc siłÄ rzeczy jest niewidzialny z przodu. ChoÄ wtedy zachodzÄ zjawiska relatywistyczne i trzeba by jakiegoĹ biegłego fizyka powołaÄ. Dlatego napisałem - jak jest niewidoczny to trudno - nie ustÄ pisz bo nie miałeĹ szansy dojrzeÄ. Inna sprawa, że z doĹwiadczenia ci powiem, ze czÄsciej ludzie zajeżdzajÄ przy zmianie pasa jak jedziesz 160 niż 200, co oznacza że widzÄ , tylko jak jedziesz 160 to uważajÄ że dasz radÄ zahamowaÄ a przy 200 to siÄ bojÄ ;) Jednak przedpisca pytał o to, czy jak jedzie 80 za tirem (tak naprawdÄ to 90) i lewym pasem co chwila ktoĹ zapiedala 180 to ma jechaÄ za tirem czy wpierdoliÄ siÄ pod jadÄ cego 100km szybciej zapiedalacza. Ponieważ pytał chyba poważnie, to mu odpisałem. Zmiana pasa przed kogoĹ jadÄ cego 100 km szybciej jest nie doć że nieprzepisowa, to na ogół kurewsko niezdrowa. Nie polecam:P Shrek 43 |
Data: Styczen 23 2018 10:35:22 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Poldek | W dniu 2018-01-23 o 10:08, Bolko pisze: Albo mógł wczeĹniej wstaÄ i wtedy nie musiałby siÄ spieszyÄ. Ci w BMW tak majÄ , że muszÄ zapierdalaÄ. Tu nie chodzi o to, że jemu gdzieĹ siÄ spieszy, bo nie zdÄ ży. To jest niemożnoć mentalna nie jechania najszybciej ze wszystkich i jeszcze trochÄ szybciej. 44 |
Data: Styczen 24 2018 21:09:30 | Temat: Re: Wypadek | Autor: t-1 | W dniu 2018-01-23 o 10:35, Poldek pisze: W dniu 2018-01-23 o 10:08, Bolko pisze: No to przyjmij to do wiadomości ni nie zajeżdżaj drogi (prawdopodobnie polonezem). 45 |
Data: Styczen 25 2018 10:11:56 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Poldek | W dniu 2018-01-24 o 21:09, t-1 pisze: W dniu 2018-01-23 o 10:35, Poldek pisze: Jak widzę w lusterku takie podwójne kółka to od razu baczność, spocznij, pierdnij, odpocznij :-) 46 |
Data: Styczen 23 2018 18:51:07 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 23-01-2018 o 10:08, Bolko pisze: I do poprzedzajÄ cego zaczeło siÄ zbliżaÄ A nie miała prawa, skoro w ten sposób zajechała drogÄ jadÄ cemu po nim pojazdowi.
Nie chodzi o przyklejenie, tylko o złÄ zmianÄ pasa. I ogólnie o melepetyzm - to typowy przykład babska za kierownicÄ . Prawie wszystkie jeżdżÄ właĹnie tak jak na filmie. 47 |
Data: Styczen 25 2018 17:05:15 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 24-01-2018 o 23:43, pisze: Tue, 23 Jan 2018 18:51:07 +0100, w Cavallino napisał(-a): Tyle że Dustera pozbyłem się prawie rok temu...... Teraz już na dynamikę auta nie narzekam. Ale tak czy tak - nikomu drogi nie zajeżdżałem, a to co piszesz dotyczyło zjeżdżania z lewego pasa przy byle okazji, a nie wjeżdżania na niego komuś pod koła. Czyli o drastycznie coś innego. 48 |
Data: Styczen 25 2018 18:16:04 | Temat: Re: Wypadek | Autor: radekp@konto.pl | Thu, 25 Jan 2018 17:05:15 +0100, w W dniu 24-01-2018 o 23:43, pisze: Czyli zmuszałeś kogoś do zmniejszenia prędkości mimo, że pierwszy wjechał na lewy pas. To melepetyzm i zajeżdżanie drogi. 49 |
Data: Styczen 25 2018 18:23:48 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 25-01-2018 o 18:16, pisze: dotyczyło zjeżdżania z lewego pasa przy byle okazji, a nie wjeżdżania na Czego nie zrozumiałeś z powyższej wypowiedzi? Bo z odpowiedzi wynika że nic. Następnym razem proponuję, więcej czytać, a mniej pisać, to pomaga na takie sytuacje. HINT: (jakby nadal było za trudne) - nic nie było o tym kto pierwszy wjechał na lewy pas. Była mowa o jeździe tymże lewym pasem, podczas np. wyprzedzania kawalkady tirów na prawym. I sytuacji dogonienia mnie przez szybszego (który mógł wjechać na ten pas na poprzednim wjeździe, podczas gdy ja na nim byłem od 100 km). 50 |
Data: Styczen 25 2018 18:28:34 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Marek | On Thu, 25 Jan 2018 17:05:15 +0100, Cavallino wrote: Tyle że Dustera pozbyłem siÄ prawie rok temu...... PisałeĹ o tym Dusterze tutaj? Zastanawiam siÄ nad tym autem w automacie. -- Marek 51 |
Data: Styczen 25 2018 19:44:05 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 25-01-2018 o 18:28, Marek pisze: On Thu, 25 Jan 2018 17:05:15 +0100, Cavallino wrote: To szybko idź szukaÄ czegoĹ innego i przestaĹ siÄ zastanawiaÄ. Dacia to pasmo porażek, jedna awaria goni drugÄ , a serwis nic nie jest w stanie zrobiÄ. Mój już z fabryki wyjechał zepsuty, 9 miesiÄcy trwała naprawa pierwszego problemu. NastÄpne sypały siÄ jak z rÄkawa. Sprzedałem gniota po 3,5 roku, bo miałem doć cotygodniowych wizyt w serwisie, nie przynoszÄ cych efektu. 52 |
Data: Styczen 29 2018 19:19:25 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Marek | On Thu, 25 Jan 2018 19:44:05 +0100, Cavallino wrote: Dacia to pasmo porażek, jedna awaria goni drugÄ , a serwis nic nie jest w stanie zrobiÄ. Ale jakiego rodzaju to były problemy? -- Marek 53 |
Data: Styczen 29 2018 19:33:04 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 29-01-2018 o 19:19, Marek pisze: On Thu, 25 Jan 2018 19:44:05 +0100, Cavallino wrote: Wszelkiego. Od nierównej pracy silnika, poprzez stukajÄ ce zawieszenie, układ kierowniczy, zepsute zegary, włÄ czniki Ĺwiateł, komputer pokładowy, klimatyzacjÄ praktycznie nie działajÄ cÄ , itd itd Przez 3,5 roku z serwisem walczyłem chyba ze 20 razy. StukajÄ ce zawieszenie (lub układ kierowniczy) oraz klima chłodzÄ ca COKOLWIEK tylko na 3 biegu dmuchawy (w akompaniamencie wycia nawiewu i przeciÄ gu) - pozostały do koĹca, bo walka mi siÄ znudziła i sprzedałem gniota. Przez ten czas przetestowałem chyba z 10 samochodów zastÄpczych, zrobiłem nimi kilka tys km. To i tak była uprzejmoć ze strony serwisu, bo formalnie w Dacii nie należy Ci siÄ auto zastÄpcze, gdy nie miałeĹ wypadku. Inna sprawa, że auto nigdy na drodze nie stanÄło - ale co z tego, skoro do pracy czÄsto dojeżdżało siÄ tramwajem, zostawiajÄ c Dustera w serwisie po drodze..... 54 |
Data: Styczen 24 2018 23:43:55 | Temat: Re: Wypadek | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 23 Jan 2018 18:51:07 +0100, w W dniu 23-01-2018 o 10:08, Bolko pisze: I to pisze osoba, która niedawno pisała, że skoro teraz jeździ SUV-em to inni muszą poczekać z wyprzedzaniem bo on tak prędko nie da rady. 55 |
Data: Styczen 26 2018 20:02:43 | Temat: Re: Wypadek | Autor: SW3 | W dniu 23.01.2018 o 08:28 pisze: czyli 102 km/h. I z taką prędkością filmujący zabiera się za wyprzedzanie na autostradzie... Jeśli byłby świeżym kierowcą i rzecz działaby się za kilka miesięcy to i tak by przekroczył dozwolona dla niego prędkość. Zwolennicy zakazu wyprzedzania dla ciężarówek będą teraz musieli wymyślić zakaz wyprzedzania dla zielonolistkowców. -- SW3 -- -- Państwo to wielka fikcja, dzięki której każdy usiłuje żyć kosztem innych. /Bastiat 56 |
Data: Styczen 23 2018 18:48:30 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 22-01-2018 o 23:27, spider pisze: W dniu 2018-01-22 o 19:27, Cavallino pisze: ZnikÄ d to siÄ nie pojawiła, nawet jeĹli grzała 200. Tylko kierujÄ ca nie była zbytnio zainteresowana patrzeniem w lusterko i przepisowÄ jazdÄ po prawym pasie - wiÄc pojawił siÄ problem.
Pewnie myĹlał że da radÄ siÄ wmieĹciÄ...... wg mnie goć po prostu zapierdalał i źle ocenił sytuacjÄ. Gdyby jechał wolniej to pewnie by siÄ w lukÄ wpasował, niestety praw fizyki nagiÄ Ä siÄ nie da. I dlatego nie wyjeżdża siÄ na lewy pas, bez DOKĹADNEJ kontroli sytuacji za sobÄ . 57 |
Data: Styczen 23 2018 20:00:44 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Budzik | Użytkownik Cavallino ... Mam takie dziwne odczucie że to nagrywający przyczynił się wTo że się zabiera za wyprzedzanie na tempomacie z tak małą 7 sekund na reakcje... Moim zdaniem BMW jechało zdecydowanie zbyt wolno, stąd wypadek... ;-D -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") ("""""""""") /""/t/""""" / / 9mm 58 |
Data: Styczen 23 2018 23:30:43 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Marek S | W dniu 22-01-2018 o 17:53, pisze: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22930299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-kawalki-w-srodku.html Co tu dywagowaÄ? Zawinił dupek nagrywajÄ cy ten film. Zjechał na lewy pas aby wyprzedzaÄ ale zapomniał chwilÄ potem po co zjechał. JadÄ ce dużo szybciej BMW "postanowiło" ominÄ Ä stacjonarnÄ przeszkodÄ, która wyrosła niespodziewanie na drodze. No i nie zmieĹcił siÄ bo prawa Newtona sÄ nieubłagane. OK, teraz zapewne zostałem spalony na stosie. JeĹli moja intencjÄ miałoby byÄ unikniÄcie tego spalenia, to muszÄ odpowiedzieÄ: oczywiĹcie, że ten cham w BMW nie dostosował czegokolwiek do czegokolwiek wiÄc jest winny. A ten na lewym pasie to przejaw anielskoĹci. Pewnie zmieniajÄ c pas włÄ czył nawet kierunkowskaz z zamiarem wyprzedzania. Nie jest jego winÄ , że ma sklerozÄ i zapomniał jaki miał zamiar. BMW musi płaciÄ! Proste. -- Pozdrawiam, Marek 59 |
Data: Styczen 24 2018 16:54:49 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 23-01-2018 o 23:30, Marek S pisze: W dniu 22-01-2018 o 17:53, pisze: Olej kapeluszników, albo od razu do kibla z nimi (w sensie plonka). Od razu grupa robi siÄ przyjemniejsza, choÄ sprzÄ tanie ich czasem może potrwaÄ lata całe. 60 |
Data: Styczen 22 2018 19:15:32 | Temat: Re: Wypadek | Autor: spider | W dniu 2018-01-22 o 17:53, pisze: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22930299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-kawalki-w-srodku.html "Nie zachował ostrożnoĹci", nie wiem czy siÄ ĹmiaÄ czy płakaÄ. Debil myĹlał że takim klocem to może sobie manewrowaÄ i jeździÄ slalomem jak bolidem F1. Typowa brawurowa jazda buraka w BMW, dla którego zwolniÄ to jakaĹ ujma na honorze.
To że siÄ zabiera za wyprzedzanie na tempomacie z tak małÄ prÄdkoĹciÄ i różnicÄ prÄdkoĹci 3km/h w stosunku do wyprzedzanego też jest karygodne, zwłaszcza na A1 gdzie jednak spory ruch jest. 61 |
Data: Styczen 24 2018 22:18:20 | Temat: Re: Wypadek | Autor: J.F. | Dnia Mon, 22 Jan 2018 08:53:30 http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22930299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-kawalki-w-srodku.html Byc moze. IMO to jednak czasu na hamowanie bylo dosc. Ot taka niedźwiedzia przysługa. Jesli zajechal droge, to przysluga bym tego absolutnie nie nazwal :-) J. 62 |
Data: Styczen 24 2018 23:13:03 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- Jesli zajechal droge, to przysluga bym tego absolutnie nie nazwal :-) 63 |
Data: Styczen 25 2018 17:42:56 | Temat: Re: Wypadek | Autor: J.F. | Dnia Wed, 24 Jan 2018 23:13:03 -0800 (PST), -- Jesli zajechal droge, to przysluga bym tego absolutnie nie nazwal :-) A w taryfikatorze nie ma 300 ? Bo IMO - za "stluczke" to 300zl i 6 pkt sie nalezy :-) PS w ktorych krajach europejskich dozwolone jest wyprzedzanie prawym na autostradzie ? A nie we wszystkich ? J. 64 |
Data: Styczen 25 2018 09:07:54 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- A nie we wszystkich 65 |
Data: Styczen 25 2018 19:07:16 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 25.01.2018 o 18:07, pisze: -- A nie we wszystkich Raczej nie - bo tam malo szeryfów, ale wolno czy nie? Shrek 66 |
Data: Styczen 25 2018 11:57:05 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | Nie wolno. W Austrii też nie. Ciekawi mnie Skandynawia bo że jesteĹmy jedyni w EU to nie uwierzÄ ;-) 67 |
Data: Styczen 25 2018 21:05:02 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Shrek | W dniu 25.01.2018 o 20:57, pisze: Nie wolno. W Austrii też nie. Ciekawi mnie Skandynawia bo że jesteĹmy jedyni w EU to nie uwierzÄ ;-) Poza GermaniÄ i SkandynawiÄ też jest Europa:P Czechosłowacja? Shrek 68 |
Data: Styczen 26 2018 10:59:37 | Temat: Re: Wypadek | Autor: t-1 | W dniu 2018-01-25 o 20:57, pisze: Nie wolno. W Austrii też nie. Ciekawi mnie Skandynawia bo że jesteśmy jedyni w EU to nie uwierzę ;-) To jak tam jest? Gdy wlecze się ktoś na lewym pasie wtedy zwalnia prawy pas? 69 |
Data: Styczen 26 2018 02:42:51 | Temat: Re: Wypadek | Autor: | -- To jak tam jest? Gdy wlecze siÄ ktoĹ na lewym pasie wtedy zwalnia prawy pas? 70 |
Data: Styczen 25 2018 08:29:17 | Temat: Re: Wypadek | Autor: T. | W dniu 2018-01-22 o 17:53, pisze: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22930299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-kawalki-w-srodku.html Analiza wypadku na zimno. Kluczowa jest różnica prÄdkoĹci miÄdzy pojazdem A â wyprzedzanym i B â BMW. StukniÄta Skoda nie ma znaczenia. Dla uproszczenia za punk odniesienia bierzemy A. Do A zbliża siÄ B z prÄdkoĹciÄ â załóżmy â 50 km/h (przypominam, że jest to różnica prÄdkoĹci B â A). A wyjeżdża na lewy pas i jedzie nim do momentu zderzenia ok. 7 sek. Przy prÄdkoĹci 50 km/h pojazd B mógł zauważyÄ (pod warunkiem że kierowca od razu go zauważył i mógł zareagowaÄ) w odległoĹci 97 m (50 km/h * 7 sek). To bardzo dużo, żeby wyhamowaÄ do prÄdkoĹci A, zwłaszcza, że mamy do czynienia z pojazdami w ruchu i A przemieĹcił siÄ w czasie 7 sek. też o jakÄ Ĺ drogÄ - jeĹli jechał 80 km/h to jest to 22 m/sek, wiÄc Ok. 140 m. Zatem B miał do wyhamowania o 50 km/h aż 240 m (97+140). To jest ÄwierÄ kilometra na przyhamowanie o 50 km/h! A co, jeĹli różnica jest wiÄksza? JeĹli B jechał np. 180 km/h (w co nie wierzÄ â raczej poruszał siÄ z dozwolonÄ na autostradzie prÄdkoĹciÄ , bo skutki wypadku byłyby gorsze). Przy różnicy 100 km/h B musiał zauważyÄ A w odległoĹci 200 m. Zatem na przyhamowanie miał dłuższÄ drogÄ â bo aż 340 m (97+200). Dla uproszczenia przyjÄ łem, że zderzenie nastÄ piło obok A, choÄ tak naprawdÄ było to Ok. 10 m różnicy, może mniej. Zatem od tych odległoĹci trzeba te 10 m odjÄ Ä. Niemniej wynika, że prawdopodobnie B źle ocenił sytuacjÄ â nie hamował, ale chciał wyprzedziÄ zygzakiem oba pojazdy. Możliwe, że nawet przyspieszył. Wykres prÄdkoĹci w zależnoĹci od czasu nie jest liniowy â generalnie łatwiej wyhamowaÄ z 50 km/h do zera, niż ze 100 do 50, ale różnice nie sÄ bardzo duże. Zatem zadam głupie pytanie â kto z PaĹstwa nie byłby w stanie wyhamowaÄ nawet do zera na drodze miÄdzy 240 a 340 m? Teoria pokazuje, że droga ta wynosi dla 140 km/h â 108 m (uwzglÄdniajÄ c czas reakcji kierowcy i wszystkie te teoretyczne popierdółki). Przy 170 km/h jest to 165 m. WiÄc kierowca BMW mógł nie tylko wyhamowaÄ do prÄdkoĹci A, ale nawet do zera na tej drodze (z poprawkÄ , że było Ĺlisko i droga ta by siÄ nieco wydłużyła). Dla porzÄ dku dodam, że wyhamowanie o 50 km/h odbywa siÄ na drodze ok. 40 m, o 100 km/h â ok. 110 m na suchej drodze. Generalnie â kierowca BMW nie ma nic na swojÄ obronÄ. Kluczowe jest to, że B widział przez 7 sekund co siÄ dzieje i de facto nie zareagował prawidłowo. T. 71 |
Data: Styczen 25 2018 18:05:50 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Marek S | W dniu 25-01-2018 o 08:29, T. pisze: Wykres prÄdkoĹci w zależnoĹci od czasu nie jest liniowy â generalnie łatwiej wyhamowaÄ z 50 km/h do zera, niż ze 100 do 50, ale różnice nie sÄ bardzo duże. Serio tak uważasz??? 40km/h (punkt A) https://drive.google.com/file/d/1f3DY7LA_ql9t8ARDQeb-D-sQiKvNXV2H/view?usp=sharing 60km/h (punkt B) https://drive.google.com/file/d/1rte6Qv2dD3Sut7BPogVdrS4lV5axYCoW/view?usp=sharing 80km/h (punkt C) https://drive.google.com/file/d/12C_Y4yDvSoIprxaqVsuEi1FB6kLJ6iPP/view?usp=sharing Aby bardziej obrazowo sytuacjÄ przedstawiÄ: wiesz jakÄ prÄdkoć w punkcie B gdy przy kolejnej próbie hamowałem z 80km/h? Pewnie nie zgadniesz: 60km/h. Czyli na mega długim odcinku zwolniłem zaledwie o 20km/h a skutecznoć hamulców ujawniła siÄ dopiero w koĹcowej fazie hamowania. Generalnie â kierowca BMW nie ma nic na swojÄ obronÄ. Zależy kto kierował BMW. Bo jeĹli Szydło, to kierowca Skody zawinił choÄby faktem przyjĹcia na Ĺwiat :-D -- Pozdrawiam, Marek 72 |
Data: Styczen 26 2018 07:53:51 | Temat: Re: Wypadek | Autor: T. | W dniu 2018-01-25 o 18:05, Marek S pisze: W dniu 25-01-2018 o 08:29, T. pisze: Korzystałem z tego wykresu: http://jackiewiczowie.blogspot.com/2013/12/predkosc-samochodu-droga-hamowania.html Takich wykresów jest w sieci wiÄcej. Dopiero ok. 15-20 km/h widaÄ gwałtowniejsze hamowanie. Tak - uważam że droga hamowania od 100 do 50 jest dłuższa niż od 50 do 0, ale niewiele. Ps. Nie mnie oceniaÄ stan Twojego auta i hamulców :-) Poza tym na załÄ czonych ilustracjach hamujesz do 0, a ja pisałem o hamowaniu o 50 km/h (bez wzglÄdu na prÄdkoć poczÄ tkowÄ ). T. 73 |
Data: Styczen 27 2018 12:39:56 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Marek S | W dniu 26-01-2018 o 07:53, T. pisze: Takich wykresów jest w sieci wiÄcej. Ale my nie o drodze hamowania a o skutecznoĹci. Ten wykres byłby adekwatny gdyby na osi X był czas. Jeszcze raz powtórzÄ: zmniejszenie prÄdkoĹci o 20km/h z 80 na 60 zajÄło wiÄcej i czasu i drogi niż z 60->0. Ps. Nie mnie oceniaÄ stan Twojego auta i hamulców :-) I nie mnie. Od tego sÄ serwisy. Tarcze mam roczne, amortyzatory zużyte w 20-30%. -- Pozdrawiam, Marek 74 |
Data: Styczen 26 2018 20:58:36 | Temat: Re: Wypadek | Autor: mk4 | On 2018-01-22 17:53, wrote: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22930299,wypadek-na-a1-suv-rozerwal-osobowke-na-drobne-kawalki-w-srodku.html Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po głowie juz jakiĹ czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu SUV jak np. to BMW? PrawdÄ mówiÄ c nie znajdujÄ uzasadnienia poza tym, że stanowiÄ realne zagrożenie w przypadku zderzenia z innymi pojazdami. Rozumiem ciÄżarówki - ktoĹ musi towary woziÄ i tutaj jest to koniecznoć. No tyle, że one jeżdżÄ stosunkowo wolno i nie sÄ zbyt dynamiczne. Ich istnienie jest uzasadnione. Ale dlaczego SUV? Czemu pojazdy typu SUV sÄ w ogóle sÄ dopuszczane do ruchu? Przecież niby wszystkim zależy na poprawie bezpieczeĹstwa a wielkie, ciÄżkie i do tego zbyt szybkie pojazdy okreĹlane jako SUV sÄ tego całkowitym zaprzeczeniem. Zderzenie normalnego pojazdu z takim pancerwagonem powoduje tylko, ze jest wiÄcej ofiar. https://www.youtube.com/watch?v=a-GTTdnpGNg https://www.youtube.com/watch?v=58zqJCtUjSI Przykładowo te dwa filmiki. WidaÄ, że sama wysokoć pojazdu SUV sprawia, że strefy zgniotu nie działajÄ jak trzeba. Wzmocnione elementy pojazdu SUV nie trafiajÄ we wzmocnione i przeznaczone do odbierania energii innych pojazdów co zdaje siÄ pogarszaÄ nastÄpstwa zderzenia. A dla porównania test praktycznie takiego samego pojazdu przy 100 km/h. https://www.youtube.com/watch?v=1TNFDeK6GLE Zniszczenia tylko trochÄ wiÄksze niż z tym SUV-em. A tam było połowÄ tej prÄdkoĹci. Zatem czemu pojazdy typu SUV nie zostanÄ wyeliminowane z dróg metodami prawnymi? Komu zależy na tym, żeby jednak nie było zbyt bezpiecznie? PS. SÄ jeszcze pojazdy terenowe gabarytami zbliżone do SUV. Ale tych jest mniej i jeĹli spotykamy je na drodze to poruszajÄ siÄ znaczne i wolniej (taka ich konstrukcja). -- mk4 75 |
Data: Styczen 26 2018 21:29:07 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Cavallino | W dniu 26-01-2018 o 20:58, mk4 pisze: Zatem czemu pojazdy typu SUV nie zostanÄ wyeliminowane z dróg metodami prawnymi? Niedługo nie bÄdÄ stanowiÄ takiego problemu, bo wyeliminowane zostanie wszystko co suvem/crossoverem nie jest. I auta bÄdÄ do siebie pasowaÄ. W tym kierunku to zmierza. 76 |
Data: Styczen 26 2018 23:48:53 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Akarm | W dniu 2018-01-26 o 20:58, mk4 pisze: Ten filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po głowie juz jakiĹ czas temu - jaki jest sens istnienia pojazdów typu SUV jak np. to BMW? Nie wszyscy ludzie mieszkajÄ w mieĹcie, przy asfaltowych drogach. WieĹniacy do swoich zagród też chcÄ jakoĹ dojeżdżaÄ. -- Akarm http://bykom-stop.cba.pl/ Nie trawiÄ chamstwa, nieuctwa, bydła wszelakiego 77 |
Data: Styczen 28 2018 10:00:32 | Temat: Re: Wypadek | Autor: Budzik | Użytkownik Akarm ... ROTFLTen filmik sprzyja zadaniu pytania, które już dawno mi chodziło po -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy? Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy. |