Grupy dyskusyjne   »   ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento

ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento



1 Data: Sierpien 25 2011 00:21:50
Temat: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Tomasz Stiller 

Czeæ.

W moim roboczym seicento zacina siÄ™ stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy ju¿ nie¼le wytartego kluczyka. W takim stanie kupi³em
ten samochód ponad rok temu. Zak³adam, ¿e mam wersjÄ™ najgorszÄ…, czyli
rozwalonÄ… stacyjkÄ™ i wytarty kluczyk. Co muszÄ™ wymienić, ¿eby zrobić z
tym porzÄ…dek?

Widzia³em na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wk³adki
zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
prawdę trzeba wymienić? Czy mogę wymienić tylko uszkodzoną stacyjkę? Czy
mo¿na jakoÅ› zregenerować jej wk³ad? DomyÅ›lam siÄ™, ¿e najwiÄ™kszy problem
jest z immobilizerem.

Tomek



2 Data: Sierpien 25 2011 07:06:22
Temat: Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento
Autor: Jacek 

A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk?
Jacek

3 Data: Sierpien 25 2011 10:47:02
Temat: Re: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Tomasz Stiller 

On Thu, 25 Aug 2011 07:06:22 +0200, Jacek wrote:

A jak siÄ™ zachowuje drugi kluczyk?

Kupi³em to auto z jednym kluczykiem :\

Tomek

4 Data: Sierpien 25 2011 10:25:30
Temat: Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento
Autor: Rychu 

W dniu 2011-08-25 02:21, Tomasz Stiller pisze:

W moim roboczym seicento zacina siÄ™ stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy ju¿ nie¼le wytartego kluczyka. W takim stanie kupi³em

Jak kupi³em pandziorexa, to mia³em ten sam problem...
wziÄ…³em drugi kluczyk i problem siÄ™ rozwiÄ…za³.

PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilkÄ…, je¿eli
na kluczyku jest sporo poprzyklejanego brudu.

--
Pozdrawiam
Rychu
W-wa | Panda VAN'05
oznakowana KR637** :)

5 Data: Sierpien 25 2011 10:48:16
Temat: Re: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Tomasz Stiller 

On Thu, 25 Aug 2011 10:25:30 +0200, Rychu wrote:

Jak kupi³em pandziorexa, to mia³em ten sam problem... wziÄ…³em drugi
kluczyk i problem siÄ™ rozwiÄ…za³.

Ja nie mam drugiego kluczyka :\

PS. Czasami pomaga wariant z WD40 i szpilkÄ…, je¿eli na kluczyku jest
sporo poprzyklejanego brudu.

Mój kluczyk nie jest niestety brudny, niemniej sam grot jest ju¿ nie¼le
wytarty. Zamki zewnętrzne otwiera bez problemu, tylko w stacyjce jest
problem

Tomek

6 Data: Sierpien 25 2011 10:51:47
Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
Autor: Axel 

"Tomasz Stiller"  wrote in message

Czesc.
W moim roboczym seicento zacina sie stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy juz niezle wytartego kluczyka. W takim stanie kupilem
ten samochód ponad rok temu. Zakladam, ze mam wersje najgorsza, czyli
rozwalona stacyjke i wytarty kluczyk. Co musze wymienic, zeby zrobic z
tym porzadek?

Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny
ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego smaru
uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym). rozloz pod
stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy obficie przeplucz
mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i poruszaj stacyjka. Po
dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar grafitowy i znowu poruszac
stacyjka. Tak ozywialem stacyjke w 12 letnim Oplu kiedys, zamki w drzwiach,
ktore "fachowcy" chcieli wymieniac, a wraz z nimi kilkadziesiat kluczy, bo
to drzwi wejsciowe do budynku - zamek juz dziala po mojej operacji kilka
lat, oraz klodki, ktore sa uzywane na dworze. Trzeba pamieta, ze na poczatku
klucz bedzie brudny i po wyjeciu se stacyjki trzeba go wytrzec przed
schowaniem do kieszeni...

--
Axel

7 Data: Sierpien 25 2011 10:49:10
Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
Autor: Tomasz Stiller 

On Thu, 25 Aug 2011 10:51:47 +0200, Axel wrote:

Kup zestaw naprawczy w postaci strzykawki, ew. grubej igly, benzyny
ekstrakcyjnej i smaru grafitowego (w czasach niedostepnosci takiego
smaru uzywalo sie pylu grafitu olowkowego startego papierem sciernym).
rozloz pod stacyjka gazety, nabierz benzyne strzykawki i kilka razy
obficie przeplucz mechanizm stacyjki. Wloz tez co jakis czas klucz i
poruszaj stacyjka. Po dobrym wyplukaniu - trzeba zaaplikowac smar
grafitowy i znowu poruszac stacyjka

Rozumiem, ¿e do tej operacji trzeba by jÄ… w pierwszej kolejnoÅ›ci
wymontować z samochodu?

Tomek

8 Data: Sierpien 25 2011 13:10:59
Temat: Re: Zacinajaca sie stacyjka w seicento
Autor: Mari@ 

W dniu 2011-08-25 12:49, Tomasz Stiller pisze:


Rozumiem, ¿e do tej operacji trzeba by j± w pierwszej kolejno¶ci
wymontowaæ z samochodu?

Tomek
*** Tak. Strzykawk±.

MSPANC :)

--
+-- "Mari@" & "BrownSugar" - GSX 1100F -- +
+  Slow Rider & Road Lamer MC President  +
+  "cos byc musi do cholery za zakretem" +
+-- -- -- -  mariarider[malpa]op.pl -- -- -- -- +

9 Data: Sierpien 25 2011 14:11:25
Temat: Re: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Tomasz Stiller 

Dla potomnoÅ›ci. Dorobi³em nowy kluczyk i problem ustÄ…pi³ ca³kowicie.
Najwyra¼niej stary by³ ju¿ tak zu¿yty, ¿e przestawa³ pasować do zapadek w
stacyjce.

Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka
kosztuje tak abstrakcyjne pieniÄ…dze? Najtaniej jak widzia³em 250z³. Rynek
wymusza takie ceny, czy to jakaÅ› czarna magia z tym dorabianiem jest?

Tomek

10 Data: Sierpien 25 2011 16:39:52
Temat: Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento
Autor: Jacek 

Jak kluczyk z immobiliserem to tyle bÄ™dzie kosztowa³.
Je¿eli stacyjka daje siÄ™ przekrÄ™cić przy lekko wysuniÄ™tym kluczyku a przy ca³kowicei w³o¿onym blokuje to ³atwo temu zaradzić rozklepujÄ…c wystÄ™p kluczyka, który opiera siÄ™ o korpus stacyjki. U³amek milimetra mo¿e zdzia³ać cuda. Jak nie wiesz o co chodzi to poproÅ› kumatego dorabiacza kluczy, niech on to zrobi.
Jacek

11 Data: Sierpien 25 2011 15:06:13
Temat: Re: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Tomasz Stiller 

On Thu, 25 Aug 2011 16:39:52 +0200, Jacek wrote:

Jak kluczyk z immobiliserem to tyle bÄ™dzie kosztowa³. Je¿eli stacyjka
daje siÄ™ przekrÄ™cić przy lekko wysuniÄ™tym kluczyku a przy ca³kowicei
w³o¿onym blokuje to ³atwo temu zaradzić rozklepujÄ…c wystÄ™p kluczyka,
który opiera siÄ™ o korpus stacyjki. U³amek milimetra mo¿e zdzia³ać cuda.
Jak nie wiesz o co chodzi to poproÅ› kumatego dorabiacza kluczy, niech on
to zrobi. Jacek

Kluczyk, z którego prze³o¿y³em transponder immobilizera nadal bez
problemu otworzy mi samochód, tylko nie odpalÄ™ go nim. Chodzi³o mi tylko
o mo¿liwoæ awaryjnego dostania siÄ™ do samochodu. Jeden sprawny kluczyk
do jazdy mi wystarczy. Inna sprawa jak go zgubiÄ™.

Tomek

12 Data: Sierpien 25 2011 16:45:08
Temat: Re: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Marek P. 

Przy okazji mam drugie pytanie. Dlaczego dorobienie drugiego kluczyka
kosztuje tak abstrakcyjne pieni±dze? Najtaniej jak widzia³em 250z³.
Rynek wymusza takie ceny, czy to jaka¶ czarna magia z tym dorabianiem
jest?

Trzeba by³o kupiæ surówkê pilnik w ³apê i jazda. A po¼niej i tak wyj±æ 2
stówy i dorobiæ u profesjonalisty.

13 Data: Sierpien 25 2011 23:43:35
Temat: Re: Zacinaj±ca siê stacyjka w seicento
Autor: Raf :-) 

Dnia Thu, 25 Aug 2011 00:21:50 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisa³(a):

Cze¶æ.

W moim roboczym seicento zacina siê stacyjka. Nie wiem czy to problem
samej stacyjki, czy ju¿ nie¼le wytartego kluczyka. W takim stanie kupi³em
ten samochód ponad rok temu. Zak³adam, ¿e mam wersjê najgorsz±, czyli
rozwalon± stacyjkê i wytarty kluczyk. Co muszê wymieniæ, ¿eby zrobiæ z
tym porz±dek?

Widzia³em na allegro takie zestawy stacyjka + immobilizer + wk³adki
zamków. Czasami w tych zestawach jest jeszcze komputer, ale co tak na
prawdê trzeba wymieniæ? Czy mogê wymieniæ tylko uszkodzon± stacyjkê? Czy
mo¿na jako¶ zregenerowaæ jej wk³ad? Domy¶lam siê, ¿e najwiêkszy problem
jest z immobilizerem.

Tomek

Najpierw diagnoza: objaw typowy dla wyrobionego kluczyka. W moim Seicento
problemy pojawi³y siê po 130 kkm, przy 200 kkm by³y bardzo powa¿ne.
Generalnie problemem jest to, ¿e kluczyk wchodzi zbyt g³êboko do stacyjki -
chodzi o dziesi±te milimetra. Recepta - wymiana kluczyka.

Tutaj masz 3 opcje:

1) zamówienie kluczyka w ASO - je¶li masz immobiliser Code 1 wyjdzie ciê to
kilkaset z³ (chyba z 200 - nie wiem, bo ja mam Code 2), je¶li Code 2 - 1200
z³ (tysi±c dwie¶cie za jeden kluczyk). Musisz mieæ kartê kodow± do
immobilisera.
2) zamówiæ komplet zamków z kluczami. Ca³y komplet kosztuje ... 400 z³.
Wymiana w ASO wraz z wkodowaniem kluczy do centralki immobilisera te¿ ciê
raczej nie zruinuje. 
3) Znale¼æ warsztat specjalizuj±cy siê w dorabianiu kluczyków do samochodów
- t± drog± ja poszed³em.



Czeka³em 3 dni - warsztat akurat nie mia³ odpowiedniego surowego klucza. W
warsztacie najpierw zrobili klucz z trochê d³u¿szym wystêpem - stacyjka
dzia³a³a idealnie, ale zamki w drzwiach siê s³abo otwiera³y.  Wystêp trochê
podszlifowali i by³o ok. Pó¼niej delikatnie rozciêli oryginalny kluczyk,
wyjêli pastylkê transpondera immobilisera i w³o¿yli do gniazda w nowym
kluczyku. Gniazdo za¶lepili i voila! Cena (o ile dobrze pamiêtam, mogê siê
trochê myliæ) oko³o 70 z³.

Dla informacji - w Krakowie korzysta³em z warsztatu przy ulicy Malborskiej,
w innych miastach na pewne te¿ co¶ znajdziesz.

Centralka immobilizera Code 2 kosztuje w ASO oko³o 450 - 500 z³. Takiej
rzeczy raczej na kupowa³bym na Allegro - ju¿ lepiej dorobiæ zwyk³y kluczyk
i przykleiæ pastylkê wymontowan± z kluczyka  w okolicy anteny.
 
Raf :-)

Re: ZacinajÄ…ca siÄ™ stacyjka w seicento



Grupy dyskusyjne