Zawieszenie - zmiana wysokości
1 | Data: Luty 15 2011 14:31:37 |
Temat: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | |
Autor: Cavallino | Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej. 2 |
Data: Luty 15 2011 13:51:33 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Cavallino Jako ¿e wszyscy jeÅ›li ju¿ to obni¿ajÄ… zawieszenie, mam pytanie w kwestii Za³ó¿ lepsze amortyzatory, z lepszym t³umieniem. Te co masz sÄ… ju¿ pewnie doæ mocno zu¿yte, wiÄ™c podczas np. zje¿d¿ania z krawÄ™¿nika przód Ci lekko przysiada i uderzasz os³onÄ…. Kolejna kwestia to zu¿yte elementy metalowo-gumowe -- to te¿ obni¿a lekko zawieszenie. No i oczywiÅ›cie sprÄ™¿yny -- z czasem te¿ "siadajÄ…". -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 3 |
Data: Luty 15 2011 14:56:42 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "to" napisa³ w wiadomoÅ›ci news: Za³ó¿ lepsze amortyzatory, z lepszym t³umieniem. Same amorki to chyba zbyt ma³o, od poczÄ…tku auto wydawa³o mi siÄ™ za niskie pod tym wzglÄ™dem. ChcÄ™ mieć opcjÄ™ zdecydowanie wy¿szÄ…. Te co masz sÄ… ju¿ pewnie Nie, to nie to - chodzi o samo podje¿d¿anie do krawÄ™¿nika, gdy chcÄ™ przy nim zaparkować prostopadle. Albo choćby dziury na polnej drodze, o bry³ach Å›niegu, nad którymi inni przeje¿d¿ajÄ…, a ja je zaliczam nie wspominajÄ…c. Kolejna kwestia to zu¿yte elementy Wszystko prawda, ale nie o tym chcia³em - nie chcÄ™ powrotu do standardu, tylko ewidetnego podwy¿szenia, najlepiej z mo¿liwoÅ›ciÄ… regulacji. Da siÄ™ bez wymiany po³owy zawieszenia? Czy oprócz amortyzatorów i sprÄ™¿yn trzeba pozmieniać te¿ coÅ› wiÄ™cej (wahacze, stabilizatory czy co tam jeszcze jest w zawieszeniu wielowahaczowym)? 4 |
Data: Luty 15 2011 14:54:16 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Cavallino Wszystko prawda, ale nie o tym chcia³em - nie chcÄ™ powrotu do standardu, Poda³em Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujÄ…cy majÄ…tku sposób na zniwelowanie problemów które opisujesz. Przy czym nie mówiÄ™ o "powrocie do standardu" bo zasugerowa³em lepsze amortyzatory ni¿ seryjne. Ze sposobów ekstremalnie druciarskich to "mo¿esz" nawpychać jakichÅ› gum czy coÅ› w sprÄ™¿yny, ale zdecydowanie to odradzam. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 5 |
Data: Luty 15 2011 19:30:43 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "to" napisa³ w wiadomoÅ›ci news: Poda³em Ci jedyny niedruciarski i nie kosztujÄ…cy majÄ…tku sposób na Nie bardzo, od poczÄ…tku i nowych amorków by³o tak samo. Przy czym nie mówiÄ™ o "powrocie Ale to ¿e lepsze, nie oznacza ¿e wy¿sze, a mówimy o stanie spoczynkowym.
Nie mam zamiaru nic drutować. 6 |
Data: Luty 16 2011 13:28:03 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Cavallino Ale to ¿e lepsze, nie oznacza ¿e wy¿sze, a mówimy o stanie spoczynkowym. Ale autem siÄ™ jedzie, a nie stoi. JeÅ›li amortyzator ma lepsze t³umienie dobicia to auto mniej siÄ™ bujnie w dó³ na nierównoÅ›ci i w efekcie minimalny przeÅ›wit bÄ™dzie wiÄ™kszy. Powiem Ci tyle, ¿e w moim aucie zmieni³em kilkuletnie seryjne zawieszenie (przebieg ok. 150 tys., w miarÄ™ sprawne, nieporozwalane) na kompletne sportowe ni¿sze o 4 cm i np. przez progi zwalniajÄ…ce przeje¿d¿a siÄ™ wrÄ™cz ³atwiej. Po za³o¿eniu seryjnych nowych sprÄ™¿yn i twardszych amortyzatorów na pewno problemy które opisujesz znaczÄ…co by siÄ™ zmniejszy³y, a auto prowadzi³oby siÄ™ nawet lepiej ni¿ teraz. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 7 |
Data: Luty 16 2011 14:32:56 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "to" napisa³ w wiadomoÅ›ci begin Cavallino Jasne, rozumiem, ale zapomniasz ¿e ja mam problem równie¿ gdy auto nie jedzie, wiÄ™c zawieszenie nie pracuje (parkowanie PRZY krawÄ™¿niku). I jego równie¿ chcia³bym zlikwidować. 8 |
Data: Luty 16 2011 13:40:13 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Cavallino Jasne, rozumiem, ale zapomniasz ¿e ja mam problem równie¿ gdy auto nie Jak to PRZY? ;) Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;) Ale jeÅ›li chodzi o wysokoæ, to po kilku latach na pewno auto obni¿y³o Ci siÄ™ o jakiÅ› centymetr (za sprawÄ… sprÄ™¿yn i elementów gumowych). -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 9 |
Data: Luty 16 2011 14:51:22 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "to" napisa³ w wiadomoÅ›ci begin Cavallino No PRZY. Co Ty wyczyniasz tym sidem? ;) Np. podje¿d¿am na parking na M1, doje¿d¿am przodem do krawÄ™¿nika (tak jak ka¿de inne auto w tym miejscu dotykajÄ…c ko³ami krawÄ™¿nika), specjalnie z praktycznie zerowÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ…, a i tak przycieram os³onÄ… silnika o krawÄ™¿nik oddzielajÄ…cy parking od trawnika.
Bardzo mo¿liwe, dlatego wola³bym mieć jakiÅ› zapas na nastÄ™pne kilka lat, 1 cm to za ma³o. ZresztÄ… ten problem jest od kiedy pamiÄ™tam, od nowoÅ›ci chyba. 10 |
Data: Luty 15 2011 15:11:59 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: z | to pisze: sprÄ™¿yny -- z czasem te¿ "siadajÄ…".Mam pod "koszyczkiem" sprÄ™¿yny za³o¿onÄ… tulejkÄ™ (jest w Almerze na tyle taki patent) Niestety skutkuje to "³omotem" podczas zje¿d¿ania z krawÄ™¿ników. Nie wiem dok³adnie co wydaje taki d¼wiÄ™k ale widocznie konstrukcja tylnego zawieszenia nie lubi takich manewrów :-( A jest tylko jakieÅ› 2 cm wy¿ej ni¿ fabryka przewiduje. z PS. W tym samochodzie wogóle zje¿d¿anie z krawÄ™¿ników jest g³oÅ›ne. Z pasa¿erami je¼dzi siÄ™ ciszej :-) 11 |
Data: Luty 15 2011 15:41:39 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości | Autor: mleko | On 2011-02-15 14:51, to wrote: begin CavallinoEksperci na PMS :) 12 |
Data: Luty 15 2011 14:50:45 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin mleko Eksperci na PMS :) Masz coÅ› do dodania do rzeczy czy tak sobie tylko bredzisz? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 13 |
Data: Luty 15 2011 15:07:21 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: kml |
Z wymian± jakich elementów musia³aby siê wi±zaæ taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi? Mój znajomy kiedy¶ siê dgra¿a³, ¿e takie co¶ zrobi ale koszt by³ dramatyczny - amortyzatory, pompa ci¶nienia i chgw co jeszcze. Do tego trzeba to ³adnie spi±æ i uruchomiæ. Gdyby by³ gotowy zestaw typu plug&play to mo¿na by o tym my¶leæ, ale rze¼biæ samemu warto wy³±cznie maj±c do tego pe³ne zaplecze warsztatowe oraz naprawdê konkretne ¶rodki zabezpieczone na ten cel. -- pozdrawiam kml 14 |
Data: Luty 15 2011 15:10:15 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "kml" napisa³ w wiadomo¶ci
Ale ja nic nie pisa³em o regulacji guzikiem w kabinie. 15 |
Data: Luty 15 2011 15:14:50 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: kml |
Ale ja nic nie pisa³em o regulacji guzikiem w kabinie. Bêdziesz co 4 miesi±ce demontowa³ wszystkie graty, wk³ada³ inne a potem ustawia³ geomeriê i zbie¿no¶æ :)? Mechanicznie to OIDP wk³ada siê "podk³adkê" pomiêdzy sprê¿ynê a amortyzator, ale g³owy sobie uci±æ nie dam. S± zestawy do podnoszenia samochód, gotowe, o 2cm rzuæ okiem na alleprowizjê mo¿e to Ci co¶ pomo¿e. -- pozdrawiam kml 16 |
Data: Luty 15 2011 15:18:54 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "kml" napisa³ w wiadomo¶ci
Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie. Ale po to siê pytam, ¿eby siê dowiedzieæ - nie mam pojêcia szerszego o temacie. 17 |
Data: Luty 15 2011 16:41:05 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: kml |
Chyba nie na tym polega regulowane zawieszenie. Zale¿y co rozumie siê pod pojêciem regulowane, prawda :) P³ynnie regulowane to co innego a "rêcznie" regulowane to te¿ co innego :) -- pozdrawiam kml 18 |
Data: Luty 15 2011 17:44:49 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Agent | ? U¿ytkownik "kml" napisa³ w wiadomo¶ci W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówi± nieraz o regulowanym zawieszeniu i mowa jest o firmie KONI albo jako¶ tak. S± gotowe zestawy do civiców chyba. 19 |
Data: Luty 15 2011 17:47:56 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Agent W TVN Turbo jak jest ten program o tuningu to mówiÄ… nieraz o regulowanym Mówisz o gwincie ale on nie ma nic wspólnego z podwy¿szaniem tylko raczej obni¿aniem... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 20 |
Data: Luty 16 2011 11:18:48 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości | Autor: Agent |
begin AgentMo¿e tak ale jak jest regulacja to umo¿liwia i podwy¿sanie i obni¿anie. ALe domyslam siÄ™ ¿e chodzi o regulacje w dó³ a nie w górÄ™ 21 |
Data: Luty 15 2011 17:23:24 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Kuba (aka cita) |
Sprê¿yny i ewentualnie amortyzatory, choæ nie jestem pewny, czy nie wystarcz± same wy¿sze sprêzyny. Przy podniesieniu o 3-4 cm napewno. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 22 |
Data: Luty 15 2011 20:09:33 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | W dniu 2011-02-15 15:07, kml pisze: Nie wiem, czy wiesz, ale s± auta i to nie ze szczytu cennika, które maj± to w standardzie... Do jazdy w zasadzie s³u¿y tam tylko jedna pozycja, ale wy¿sza umo¿liwia w³a¶nie przejazd przez krawê¿niki, czy progi bez ³omotania brzuchem o ziemiê :) -- Wojciech Smagowicz 23 |
Data: Luty 16 2011 22:02:13 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Tue, 15 Feb 2011 15:07:21 +0100, kml napisa³(a): Mój znajomy kiedyÅ› siÄ™ dgra¿a³, ¿e takie coÅ› zrobi ale koszt by³W zasadzie sa, tylko nie widze do Cee'da: http://www.airbagit.com/Kia-Air-Suspension-Systems-s/60.htm -- Jaroslaw "jaros" Berezowski 24 |
Data: Luty 15 2011 15:15:31 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoœci | Autor: J.F. | On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote: Teoretyczny prze¶wit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej ni¿ Tu najtaniej bedzie wypozyczyc :-) Optymalnie by³oby aby da³o siê prze¶wit regulowaæ w stylu - zim±, po mie¶cie pojedz najpierw gdzies na podnosnik. Trzeba zobaczyc o ile mozna kola opuscic zanim cos zacznie przeszkadzac. Wymienic sprezyny to latwo, ale czy potem nie zabraknie zakresu na wybojach. Regulacja to juz bardziej skomplikowane, koledzy rajdowcy moze podpowiedza jakies amoro-sprezyny z regulacja pod maska, inne .. taniej bylo od razu kupic cytryne :-) J. 25 |
Data: Luty 15 2011 15:19:55 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Staszek Sosenko |
Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii odwrotnej. Ostatnio przerabia³em temat w Audi A4 z fabrycznie obni¿onym zawiasem. Warsztat najpierw zaoferowa³ za³o¿enie na McPhersony jakich¶ tulejek, podnosz±cych auto o 2 cm - mia³o to kosztowaæ z robot± ca. 450z³. Pó¼niej siê z tego wycofali, gdy¿ okaza³o siê, ¿e brak takich tulejek jako oryginalnych czê¶ci, a dotoczenie sprawi³oby zbyt du¿e trudno¶ci. Od pomys³u odst±pi³em, gdy¿ jedyn± opcj± by³aby wymiana sprê¿yn, a to ju¿ koszty dochodz±ce do tysiaka. Wygl±da zatem na to, ¿e sama wymiana sprê¿yn powinna wystarczyæ. Pytanie tylko, co z amorami? Na pewno bêdziesz mia³ trudno¶æ ze znalezieniem rozwi±zania, które da Ci mo¿liwo¶æ nieskomplikowanej zmiany setupu lato/zima. Mo¿e przek³adka Nivo z Mercedesa? :D Albo co¶ takiego: http://www.youtube.com/watch?v=JvlIOOVo050&feature=related ;) -- ### Staszek Sosenko - Cesarsko-Królewskie Miasto Kraków ############## ### SR20DE by Nissan -> http://picasaweb.google.com/Ssnk87/Nissan# ### ### staszek <tumabyæma³pa> sosenko <tumabyækropka> pl | GG:3134157 ### 26 |
Data: Luty 15 2011 15:43:45 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokości | Autor: R. | Odpowiem od d* strony :) 27 |
Data: Luty 15 2011 19:04:23 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: MichaÅ‚ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze: Co do przodu - tutaj bÄ™dzie raczej kiepsko. Sprzedaj sida i kup C-FunfAle to te¿ nie rozwiÄ…¿e problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest regulowane. Ani w Xantii, ani w C5, a tym bardziej w C-funf - tu jest klasyczne zawieszenie na amortyzatorach i sprÄ™¿ynach. -- Micha³ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 28 |
Data: Luty 15 2011 19:31:49 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:04:23 +0100, u¿ytkowmik "Micha³ \"HoMMeR\" Paszek" Ale to te¿ nie rozwi±¿e problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest Co? Jak nie jest??? 1. Na krawê¿niki wystarcza. 2. Je¶li jednak nie wystarcza (bardzo wysoki polic... znaczy kraw±¿nik) to pozycja "teren", sekundka i chop. W C-funf sprê¿ynowe zawieszenie to opcja dla mi³o¶ników Passatów, z hydro te¿ jak najbardziej wystêpuje. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 29 |
Data: Luty 15 2011 19:32:57 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik ""Micha³ \"HoMMeR\" Paszek"" napisa³ w wiadomoÅ›ci W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze: Dam g³owÄ™ ¿e widzia³em XantiÄ™ opuszczonÄ… o dobre 20 cm, wiÄ™c o czym mowa? 30 |
Data: Luty 15 2011 19:42:53 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:32:57 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): Dam g³owê ¿e widzia³em Xantiê opuszczon± o dobre 20 cm, wiêc o czym mowa? Stoj±c± czy jad±c±? -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 31 |
Data: Luty 15 2011 19:49:47 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam Krawczyk" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:32:57 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): Stoj±c±, jechaæ raczej nie by³a w stanie przy takim posadowieniu nadwozia. 32 |
Data: Luty 15 2011 20:00:26 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): Stoj±c±, jechaæ raczej nie by³a w stanie przy takim posadowieniu nadwozia. No ta nie modyfikacja tylko przypad³o¶æ techniczna tego zawieszenia, prawdopodobnie model z pocz±tku produkcji bez systemu antyopadowego lub z systemem antyopadowym ale zaniedbana (przecieki wewnêtrzne) i/lub bardzo d³ugo stoj±ca. Jest jeszcze opcja ¿e w³a¶ciciel z premedytacj± "rzuci³ j± na glebê". Po uruchomieniu silnika 10-20sec. i jest w pozycji do jazdy. W po³o¿eniu dolny serwis (gleba) da siê powoli jechaæ ale odczucia s± jak (przepraszam w³a¶cicieli) w Vectrze (w górnym serwisie te¿ siê da jechaæ ale komfort j.w.). -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 33 |
Data: Luty 15 2011 20:03:30 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam Krawczyk" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): Chyba nie zajarzy³e¶, ¿e przedpiszca twierdzi³, i¿ nie da siê regulowaæ wysoko¶ci zawieszenia w tym modelu, a to co napisa³e¶ dok³adnie temu zaprzecza. Czyli generalnie nie polemizujesz ze mn± a ja z Tob±. 34 |
Data: Luty 15 2011 20:47:51 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 20:03:30 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): U¿ytkownik "Adam Krawczyk" napisa³ w Chyba nie zajarzy³e¶, ¿e przedpiszca twierdzi³, i¿ nie da siê regulowaæ Zajarzy³em. I podtrzymujê to co napisa³em (jako posiadacz takiego pojazdu), zawieszenie jest regulowane, ma³o tego poza regulacj± rêczn± jest przede wszystkim regulacja automatyczna - bez wzglêdu na obci±¿enie prze¶wit jest zawsze ten sam. Czyli generalnie nie polemizujesz ze mn± a ja z Tob±. Dok³adnie. Tylko wyja¶ni³em (nie koniecznie Tobie) ki diabe³ tam siedzi. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 35 |
Data: Luty 15 2011 22:18:06 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze: Chyba nie zajarzy³e¶, ¿e przedpiszca twierdzi³, i¿ nie da siê regulowaæNie, ¿e nie da siê regulowaæ wysoko¶ci, tylko ¿e zawieszenie nie jest regulowane. To nie jest opcja: szosa/teren tylko mo¿liwo¶æ podniesienia lub opuszczenia samochodu w pozycjê serwisow±. Tobie zale¿y na dynamicznej regulacji prze¶witu, czego de facto nie da siê zrealizowaæ w zawieszeniu hydropneumatycznym, bo te ma tylko jedn± pozycjê do jazdy. Ka¿da inna jest pozycj± serwisow±, która powinna byæ u¿ywana wy³±cznie na postoju. Tak, wiem o trzeciej pozycji miêdzy szosa, a górny serwis, ale to jest pozycja, co do której producent za³o¿y³ sankcje na maksymaln± prêdko¶æ z jak± mo¿na siê na niej poruszaæ i jest to 60km/h -- Micha³ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 36 |
Data: Luty 15 2011 22:53:52 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:18:06 +0100, u¿ytkowmik "Micha³ \"HoMMeR\" Paszek" Tobie zale¿y na Dynamicznej, dwa razy do roku? czego de facto nie da siê zrealizowaæ w Jad±c 40km/h mo¿esz zmieniæ po³o¿enie dzwigni regulacji prze¶witu w po³o¿enie teren czy wysiadasz, wymieniasz kolumny itp? Czyli da siê dynamicznie? Dynamiczniej ju¿ chyba nie mo¿na, chyba ¿e siê mylê. Ma³o tego zawieszenie samo dostosowuje siê do obci±¿enia i reguluje prze¶wit w³a¶nie dynamicznie - wysiadasz te¶ciow± ;), auto na sekundê siê podnosi a potem opada do w³a¶ciwej wysoko¶ci. Ma³o tego mo¿na tak wyregulowaæ zawieszenie (regulacja tzw. zera hydraulicznego) by w pozycji "szosa" by³o n.p. trzy centymetry wy¿ej (albo ni¿ej) ni¿ przewidzia³ producent dla tego modelu, ale wymaga to regulacji z kana³u - a wystarczy do tego w zasadzie jeden klucz, bez kupowania sprê¿yn, amortyzatorów, cudownych tulejek itp. i ew. przek³adania tego jak opon co sezon. Cavallino chodzi³o (o ile potrafiê czytaæ) o pokonanie krawê¿nika i/lub mocno za¶nie¿onej drogi z g³êbokimi koleinami gdzie raczej nikt wiêcej jak 60 nie bêdzie jecha³. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 37 |
Data: Luty 15 2011 23:04:21 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-02-15 22:53, Adam Krawczyk pisze: Tobie zale¿y na Uznajmy, ¿e po prostu na regulacji prze¶witu. Tu siê zgadza: hydropneumatyk mu wystarczy.
Odpisa³em Venioowi - regulowanym zawieszeniem jest HA, Activa - wp³ywa czynnie na zawieszenie w trakcie jazdy. Sam hydropneumatyk jest zawieszeniem o zmiennym prze¶wicie. Cavallino chodzi³o (o ile potrafiê czytaæ) o pokonanie krawê¿nika i/lub Zgadza siê i tu z pomoc± przychodzi hydropneumatyka. Trochê siê pokajam, bo w pierwszym po¶cie nie u¶ci¶li³em i nie doczyta³em - ubzdura³o mi siê, ¿e R. okre¶li³ Xantiê i C5 jako auta z regulowanym zawieszeniem i chcia³em wyprowadziæ dyskusjê na temat definicji, a wysz³o trochê inaczej. Niemniej, wci±¿ uwa¿am, ¿e samo zawieszenie hydropneumatyczne nie jest regulowane ;-) -- Micha³ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 38 |
Data: Luty 16 2011 03:01:44 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ | Zgadza siê i tu z pomoc± przychodzi hydropneumatyka. A ja siê uprê ¿e hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :) Xantia poza tym mia³a na tyle szybki system ¿e niwelowa³ wychylenia boczne, z czym sobie ponoæ jeszcze Merc w220 S500 radzi - nie wiem. Renault nie by³o takie szybkie. a hydropneumatyk renault mia³ regulowany prze¶wit 3 pozycje (auto lub manualnie), oraz twardo¶æ, oraz poziomowanie. na wszystkich 3 wysoko¶ciach da³o siê je¼dziæ (najni¿sza -vmax ~270km/h), najni¿sza siê sama w³acza powy¿ej 120km/h, wysoka na to na "teren". t³umienie (czê¶æ "hydro") by³o robione w ¶rodku amortyzatora - sz³y kable od sterowania i odczytu do kompa. Nie wiem na ile komp bada³ styl jazdy i dziury/progi - ale pewnie co¶ robi³ skoro nawet Citoen w XM 89' ju¿ mia³ kompa od tego. a w renault to wesz³o w 92'. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 39 |
Data: Luty 16 2011 09:39:16 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: PB | Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), na pl.misc.samochody, Micha³ A ja siê uprê ¿e hydropneumatyk to renault a hydroactive to citroen :) A ja Ci to naprawiê. Safrane mia³a PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez HYDRO. Hydropneumatyczne zawieszenie to w³a¶nie Citroen, oraz sporo czo³gów i koparek. Hydroactive to nazwa marektingowa dla zawieszenia hydropneumatycznego uzbrojonego w zawory antyopadowe, dodatkowe gruszki i zestaw czujnikow z komputerem i zaworami który tym steruje. W Safrane by³a regulowana twardo¶æ zawieszenia i w niewielkim stopniu jego wysoko¶æ. Poza tym system ten w przeciwieñstwie do tego z Citroena - dzia³a³ do¶æ krótko. Montowano go tylko w Safrane I, byle duperel kosztowa³ maj±tek i dzi¶ ju¿nie znajdziesz Szafy ze sprawnym tym ustrojstwem, wiêc dyskusja jest akademicka. Najlepsz± cecha systemu Renault by³a ³atwa mo¿liwo¶æ ekstrakcji tego cholerstwa i wstawienia zwyk³ego zawiasu... -- Pozdrawiam Piotr Biega³a Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-) Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-) 40 |
Data: Luty 17 2011 21:42:43 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ | A ja Ci to naprawiê. Safrane mia³a PNEUMATYCZNE zawieszenie. Bez Ok, pomyli³em siê, dobra pomyli³em siê !!! (w nazwach :) ) hydro to mi siê wziê³o ¿e amorki w ¶rodku s± hydro ;) + kableki + czujniki. a sama wysoko¶æ to by³a - tak tylko "Air" i to wolno siê zmienia³o. ale ta "Szafa" 1 to by³o dobre trwa³e ciche SZYBKIE auto :) i tak cena czê¶ci inna ni¿ w innych autach, nawet do 2 jest ze 3x taniej eksploatacja, i mniej pali. Czy mi siê wydaje czy wiêkszo¶æ zawieszenia w 2 jest stalowa a w 1 by³a aluminiowa ? bo mi cholera rdza je jakie¶ ¶rubki i takie tam du¿e elementy w ph2 - a jedynka pomimo ¿e starsza to tylko brudna by³a, rdza tego nie jad³a (zreszt± VelSatisa 9 letniego te¿ nie je nic). pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 41 |
Data: Luty 16 2011 18:39:48 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Wed, 16 Feb 2011 03:01:44 +0000 (UTC), u¿ytkowmik Micha³ napisa³(a): Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie mia³y, oraz XMy i Xantie bez hydroactiv (z zawieszeniem hydropneumatycznym ale bez wyposa¿enia dodatkowego nazywanego w³a¶nie HA)??? Tak jak Piotr zauwa¿y³, sk±d to ci to hydro w Renault siê znalaz³o? -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 42 |
Data: Luty 17 2011 21:44:40 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ | Hmm, to jak sklasyfikujesz CXa, GS/Aa, BXa - te nigdy nie mia³y, oraz XMy i pomyli³em siê ! Hydro tak, i pneumatic te¿ bo coæ musi siê "kompresowaæ".
z p³ynu w amorkach :) btw. jaka jest konstrukcja AirMatica ? to samo co Renault i Porsche ? pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 43 |
Data: Luty 16 2011 00:21:37 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik ""Micha³ \"HoMMeR\" Paszek"" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze: Nie. Pyta³em o jak±kolwiek regulacjê prze¶witu. 44 |
Data: Luty 16 2011 02:44:56 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ | Micha³ \HoMMeR\ Paszek napisa³(a): W dniu 2011-02-15 20:03, Cavallino pisze: Hydropneumatyczne w³a¶nie jest od tego ¿eby je zmieniaæ w trakcie jazdy, przynajmniej tak Safrane mia³o, teraz pewnie Panamera czy Cayene ma podobnie. poduchy od obni¿ania i podwy¿szania, i aktywne amortyzatory od twardo¶ci. Safrane samo siada³o jak siê 120km/h przekracza³o. plus automatyczne trzymanie poziomu, plus reg twardo¶ci. Citroen ma inaczej i ma jeden wspólny system hydro, du¿o tañszy i du¿o bardziej bezawaryjny: kule (ilo¶æ) - twardo¶æ i ci¶nienie - wysoko¶æ. Merc ma chyba wszystko pneumatyczne. AirMatic a Nivo to tylko mia³o na jedn± o¶ - to siê nie liczy. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 45 |
Data: Luty 15 2011 20:36:50 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 19:49:47 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): 46 |
Data: Luty 15 2011 21:34:56 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoœci | Autor: J.F. | On Tue, 15 Feb 2011 20:36:50 +0100, Adam Krawczyk wrote: Prawdopodobie padnie propozycja za³o¿enia sprê¿yn wzmocnionych (jak m.in. w Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie, to pod obciazenieniem mniej sie ugna. Pytanie czy kto¶ produkuje zestawy podwy¿szaj±ce? Pewnie tak, ale koszt. sprezyny nie powinny byc takie drogie jak sa :-) J. 47 |
Data: Luty 15 2011 21:46:49 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoœci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:34:56 +0100, u¿ytkowmik J.F. napisa³(a): Kwestia dobrania parametrow. Jesli maja taka sama dlugosc w sklepie, S³uszna uwaga. To czy s± dostêpne to inna sprawa. Ale pod obci±¿eniem (takim samym) ugnie siê mniej ni¿ w serii. Teoretycznie, mo¿na by próbowaæ wolnej amerykanki i zrobiæ próbê z za³o¿eniem sprê¿yn od mocniejszej wersji silnikowej - gorzej je¶li ma mocniejsz± wersjê. :) -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 48 |
Data: Luty 15 2011 21:20:08 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: venioo | W dniu 2011-02-15 19:04, "Micha³ \"HoMMeR\" Paszek" pisze: W dniu 2011-02-15 15:43, R. pisze: HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to glownie hydropneumatyk, sprezynowy McPherson jest w opcji na specjalne zyczenie kupujacego. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Xantia, C5) ma 4 polozenia - 1.dolny serwis (czyli gleba - Xantia sedan moze powoli sie poruszac, w kombi instrukcja obsl. tego zabrania) 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h 4.gorny serwis - do serwisowania, ew. do chwilowego ominiecia wymagajacej przeszkody bardzo powoli. W praktyce 1 i 4 nie nadaja sie do jazdy, chociaz 4 mi raz uratowalo dupsko ;) Poza tym komfort jazdy nieporownywalny z niczym innym w tej cenie. Chwilami az zaluje, ze sprzedalem moja X2 Break :( -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 49 |
Data: Luty 15 2011 21:26:46 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:20:08 +0100, u¿ytkowmik venioo napisa³(a): HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Xantia sedan Nie tylko on. :) -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 50 |
Data: Luty 15 2011 22:28:26 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-02-15 21:20, venioo pisze: Ale to te¿ nie rozwi±¿e problemu. Hydropneumatyczne zawieszenie nie jest HoMMeR, Ty takie rzeczy pleciesz? Znajd¼ ró¿nicê pomiêdzy regulowane zawieszenie, a regulowany prze¶wit. Tak, wci±¿ twierdzê, ¿e hydropneumatyk nie jest zawieszeniem regulowanym. Zawieszenie regulowane polega na mo¿liwo¶ci jazdy bez sankcji w ró¿nych konfiguracjach (szosa/teren, twardo/miêkko, szybko prosto/wolno w zakrêcie. Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te mo¿na nazwaæ zawieszeniem regulowanym, ale samego hydropneumatyka, nie. Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to By³em i wci±¿ jestem przekonany, choæ nie studiuje na codzieñ cenników Citroena, ¿e od C Funf to hydro jest opcj± i to s³ono p³atn±. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Nigdy w dolnym serwisie nie mo¿na siê poruszaæ. Ta pozycja s³u¿y do spuszczenia ci¶nienia z uk³adu zawieszenia. Tak, jak Adam zauwa¿y³ - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi (Break), ale to ju¿ niuans nie wnosz±cy wiele do dyskusji. 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której mo¿esz je¼dziæ, a jedynie umo¿liwienie zwiêkszenia prze¶witu w celu pokonania przeszkody. 4.gorny serwis - do serwisowania,Tylko i wy³±cznie. Jazda na tej pozycji jest zabroniona. -- Micha³ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 51 |
Data: Luty 15 2011 22:58:37 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: venioo | W dniu 2011-02-15 22:28, "Micha³ \"HoMMeR\" Paszek" pisze: W dniu 2011-02-15 21:20, venioo pisze: Czytajac watkotworce i opisany przez niego problem, zrozumialem, ze wlasnie o cos takiego mu chodzi. A czy to nazwiemy regulowane zawieszenie czy regulowany przeswit - obojetne. Az zdziwiony jestem. Przeciez C5 to Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie bede denerwowal patrzac na cenniki ;)), natomiast w pierwszej C5 byl to standard, a McPherson byl opcja. W dodatku hydropneumatyczne zawieszenie (BX, Wg instrukcji od X2 Berline moze sie poruszac, ale nie jako ruch podrozny, tylko w wyjatkowych sytuacjach. Natomiast w Break jest to zabronione. Co nie znaczy ze sie nie da ;) Wyprobowane doswiadczalnie ;) Tak, jak Adam zauwa¿y³ - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi Ja to wiem, napisalem natomiast jak "dla ludu" bo nie kazdy musi niuanse danej marki znac :) 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h Ad. 3-4 - niemiecka instrukcja obslugi ktora posiadam (od X2) ma na ten temat inne zdanie, niz zaprezentowane przez Ciebie :) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 52 |
Data: Luty 15 2011 23:08:46 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ "HoMMeR" Paszek | W dniu 2011-02-15 22:58, venioo pisze:
Czytaj±c po raz drugi post kol. R. te¿ doszed³em do tego wniosku :) HINT: nieumiejêtnie rozpoczêty flejm o nazewnictwo.
Dlatego rozdzieli³em Xantia, C5 i C Funf - ale w tej kwestii mo¿e niech siê wypowie kto¶, kto widzia³ na oczy cennik tego ostatniego, bo ja siê przyznajê, ¿e nawet o tym nie my¶la³em :) Tak, jak Adam zauwa¿y³ - Xantia to albo Berline (liftback), albo kombi Tyle, ¿e sedan , a liftback to ca³kiem odmienne bry³y nadwozia :-) -- Micha³ "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen Xantia 53 |
Data: Luty 15 2011 22:51:01 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:58:37 +0100, venioo napisa³(a): Moze w chwili obecnej owszem (nie stac mnie na nowa C5, wiec sie nie to jest trzeci rodzaj prawdy, C5 I i C5 II nie mia³y opcji sprê¿ynowej. Choæ w zasadzie masz racjê - jest tam McPherson, tyle, ¿e bez sprê¿yny. W C5 III jest to zale¿ne od wersji wyposa¿eniowej - w golasach standardem s± sprê¿yny. Ale w wy¿szych, np Exclusive standardem jest hydro. Ma to te¿ prze³o¿enie na silniki - bo nie ka¿dy silnik wystêpuje w ka¿dej wersji wyposa¿eniowej. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie. Zapytaj, czy móg³by tego nie robiæ. 54 |
Data: Luty 15 2011 23:16:44 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 22:28:26 +0100, u¿ytkowmik "Micha³ \"HoMMeR\" Paszek" Znajd¼ ró¿nicê pomiêdzy regulowane zawieszenie, a regulowany prze¶wit. Micha³ ale Cavallino chodzi³o o tak± regulacjê zawieszenia (lub wymianê) by zwiêkszyæ prze¶wit zim± i zmniejszyæ latem. Tak, wci±¿ twierdzê, ¿e hydropneumatyk nie jest zawieszeniem A¿ tak to chyba jeszcze nikt nie wymy¶li³, Activa to ju¿ prawie to, zawieszenia aktywne kosztuj±ce kupê kasy (Mercedes, BMW) ale nie wszystkie realizuj± wszystko, masz dwa góra trzy programy, c¿êsto powi±zane z ASB i to wszystko. Adaptacja tego do Ceeda mija siê kosztowo z celem. Tak, wiem o istnieniu HA i Activa. Te mo¿na nazwaæ zawieszeniem HA, czyli skokowa regulacja si³y t³umienia. To ja sie upieram ¿e da siê regulowaæ: prze¶wit, t³umienie - i to zale¿y od kierowcy - mo¿e wybraæ kiedy chce, jednym ruchem rêki, bez znaczenia jest to czy w dolnym serwisie mo¿na siê poruszaæ czy nie. Owszem. Do 60km/h. Ale to nie jest normalna pozycja, w której mo¿esz No to o to chyba chodzi³o autorowi. Siê OT zrobi³o, przepraszam. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 55 |
Data: Luty 16 2011 10:37:20 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Marcin Luty | 2.normalna 3.wyzej - predkosc do 50km/h W Xantii mozna sobie zmienic przeswit przy standardowych polozeniach wajchy. Wystarczy odrobine przekrecic uchwyty, do ktorych przymocowane sa laczniki korektorow wysokosci. Jak ktos chce sobie zmienic 2 x w roku o te 2-3 cm to nie ma problemu. -- ml 56 |
Data: Luty 16 2011 03:05:27 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Micha³ | R. napisa³(a): Odpowiem od d* strony :) Trzeba by³o kupiæ "tak± wiêksz± lagunê 1" 1.75tony ale wygl±da tak samo :) ona mia³a to pod guzikami - wysoko¶æ, twardo¶æ itp... :) i crash-test dramatycznie lepiej wypada³. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 57 |
Data: Luty 15 2011 16:00:14 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Kamil | On 15/02/2011 13:31, Cavallino wrote: Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii Co to za parking, gdzie trzeba po kraweznikach jezdzic? -- Pozdrawiam Kamil 58 |
Data: Luty 15 2011 18:08:35 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze: Z wymian± jakich elementów musia³aby siê wi±zaæ taka przeróbka i jakimi Albo air ride (koszt w zaleznosci od firmy, bajerow, etc. od okolo 6-7k zl) albo amortyzatory z regulowana twardoscia/skokiem (nie wiem czy do Ceeda ktos robi). -- Pozdrawiam, Maciek 59 |
Data: Luty 15 2011 18:53:43 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: uciu | w octawi fabrycznie montuje sie jakie¶ tulejki podnosz±ce zawieszenie o "chyba" 4cm. 60 |
Data: Luty 15 2011 18:57:00 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: uciu | np: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=13122 61 |
Data: Luty 15 2011 19:09:10 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoœci | Autor: J.F. | On Tue, 15 Feb 2011 18:57:00 +0100, uciu wrote: np: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=13122 Cycat: "Zdaje sobie sprawê ¿e nie jest to off-road. Ale Panda 4x4 to te¿ nie prawdziwy off-road a mamy takiego s³u¿bowego i jestem w szoku co mo¿na tym robiæ. Po lu¼nym pisku pla¿owym, po b³ocie takim ¿e przylepia siê pod³o¿a, po sniegu takim ¿e robisz za p³ug ¶nie¿ny. Niewiele jest w stanie zatrzymac to fajne autko..... " Cavalino - stac cie na nowa terenowke z salonu ! J. 62 |
Data: Luty 15 2011 19:32:06 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci news: Cavalino - stac cie na nowa terenowke z salonu ! No staæ, Duster zaczyna siê chyba od 39 kz³. Ale nie o to chodzi. 63 |
Data: Luty 15 2011 21:30:32 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: venioo | W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze: Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za stosunkowo rozsadne pieniadze. Mialem kiedys takie, bodajze H&R, tylko w celach przeciwnych - obnizenie. Serwis tuningowy (zeby auto przeszlo w DE przeglad) musial wpisac o ile obrotow sruby jest kazdy amortyzator skrecony i jaki skok wysokosci to dalo, wiec mysle, ze w gore tez by sie dalo podkrecic. -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 64 |
Data: Luty 16 2011 00:19:56 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "venioo" napisa³ w wiadomo¶ci news: Poszukaj "gwintowanego zawieszenia", powinno rozwiazac Twoje problemy, za stosunkowo rozsadne pieniadze. A widzia³ kto¶ takowe które idzie w górê, a nie w dó³? 65 |
Data: Luty 16 2011 21:38:06 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: venioo | W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze: U¿ytkownik "venioo" napisa³ w wiadomo¶ci news: Yyyy - kupujesz takie, ktore skrecone na max ma wysokosc taka jak Twoje w oryginale, po czym odkrecasz w gore? -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 66 |
Data: Luty 16 2011 21:45:16 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "venioo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze: Mówisz, ¿e to wszystko ró¿ni siê tylko d³ugo¶ci±? 67 |
Data: Luty 18 2011 00:09:44 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: venioo | W dniu 2011-02-16 21:45, Cavallino pisze: U¿ytkownik "venioo" napisa³ w wiadomo¶ci Nie no, na pewno nie tylko dlugoscia. Ale jednak w branzy jest pewna normalizacja, moze i w tym przypadku udaloby sie cos dobrac, ew. do malej przerobki. Ale w tym temacie nie bede sie wymadrzal, to sa moje przypuszczenia, kolega Tomasz Pyra ma widac w tej kwestii wiecej doswiadczenia. -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 68 |
Data: Luty 16 2011 23:07:52 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 21:38, venioo pisze: W dniu 2011-02-16 00:19, Cavallino pisze: Nie jest to takie proste. Kolumna musi byæ dok³adnie do tego modelu Ceed'a, a gwintowane zestawy (znalaz³em tylko Bilstein B14) bêd± pewnie mocno obni¿aj±ce. Gwint do podnoszenia to tylko przeróbka seryjnego na zamówienie - do³o¿enie tulei i gwintu pod doln± podstawkê sprê¿yny i wtedy mo¿na go bêdzie trochê podnie¶æ i opu¶ciæ. 69 |
Data: Luty 15 2011 21:54:57 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Adam Krawczyk | Dnia Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, u¿ytkowmik Cavallino napisa³(a): Optymalnie by³oby aby da³o siê prze¶wit regulowaæ w stylu - zim±, po mie¶cie Mo¿e zim± wystarczy za³o¿yæ na stalowe felgi najwy¿szy dopuszczalny dla modelu samochodu profil opony? Latem na opak. ;) Zawsze to kilka mm do przodu. -- Pozdrawiam Adam Krawczyk - Ruda ¦l±ska Citroen Xantia '93 1.9i (DKZ) + ECU (LFZ) Vizeks Compilation Toyota Corolla '96 1,3 XLI (4E-FE) 70 |
Data: Luty 15 2011 23:25:12 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze: Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii Z tañszych rozwi±zañ: - gumy wkrêcane miêdzy zwoje sprê¿yn - podnosi siê auto na podno¶niku (np. przy okazji wymiany opon) i wk³ada taki gumowy dystans miêdzy zwoje. Po postawieniu auta na ko³ach bêdzie kilka cm wy¿ej. Koszt 10z³ na ko³o, wada - szybsze zu¿ycie sprê¿yn. Co¶ takiego: http://allegro.pl/guma-gumy-podwyzszajace-miedzyzwojowe-sprezyn-i1456912932.html - wiêksze opony zimowe (trzeba sprawdziæ jakie najwiêksze zmieszcz± siê bez tarcia o nadkole przy doci¶niêciu zawieszenia w zakrêcie), pewnie promieñ wiêkszy o 1-1.5cm nie bêdzie problemem. Tu koszt w sumie zerowy je¿eli zrobisz to przy okazji kupna nowych opon. - d³u¿sze sprê¿yny (dopasowaæ pasuj±ce od innego samochodu, albo zrobiæ komplet na zamówienie), bezpiecznie mo¿na auto podnie¶æ o jakie¶ 2-3cm, teraz masz ju¿ pewnie udeptane sprê¿yny wiêc podniesienie bêdzie jeszcze wiêksze. Koszt pewnie 200-300z³ za o¶ je¿eli dopasujesz co¶ od innego auta, do jaki¶ 600-800 robionych na zamówienie. - dystans miêdzy sprê¿ynê a górne mocowanie amortyzatora. Tam pewnie jest gumowa podk³adka, któr± trzeba wymieniæ na grubsz±, albo w³o¿yæ wiêcej takich samych podk³adek. Tu mo¿na zyskaæ oko³o 1cm. Koszt to nie wiem jak w Ceed, bo to zale¿y od konstrukcji zawieszenia, ale pewnie co¶ w okolicach 100z³ za o¶. Z dro¿szych: - gwintowane zawieszenie. Do Ceed'a nie ma popularnych do takich przeróbek kolumn Bilstein B6, zostaje w zasadzie tylko przerobienie seryjnych na ruchom± podstawkê sprê¿yny. Profesjonalne firmy zajmuj±ce siê serwisem zawieszenia potrafi± takie rzeczy zrobiæ. Tyle ¿e pewnie bêdzie to kosztowne. Ale za to bardzo wygodne - regulacja wysoko¶ci to kilka minut na ko³o. Ceed jako¶ popularno¶ci w rajdach nie zdoby³, to i nie ma gotowych kompletów na szuter (a w³a¶nie takiego zestawu szukasz). Cena to bêdzie tak od 2000z³ za o¶. Z wymian± jakich elementów musia³aby siê wi±zaæ taka przeróbka i jakimi Pamiêtaj tylko, ¿e g³ówny problem takiej przeróbki to fatalne prowadzenie siê podniesionego samochodu. Przy nag³ych manewrach du¿o trudniej opanowaæ samochód, a szansa na podparcie siê dachem ro¶nie. ¯eby to zrobiæ naprawdê porz±dnie i ¿eby samochód nadawa³ siê dobrze do jazdy po ulicach, nale¿a³oby jeszcze zamontowaæ odpowiednio twardsze stabilizatory i sprê¿yny, odsadziæ ko³a na dystansach, czyli praktycznie przerobiæ ca³e zawieszenie, co ju¿ bêdzie kosztowa³o ³adnych parê tysiêcy. 71 |
Data: Luty 16 2011 00:27:01 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze: Czy ró¿nica w prowadzeniu pomiêdzy tymi opcjami wysz³aby mocno zauwa¿alna?
Nag³y manewr to co¶ w rodzaju drogowego testu ³osia przy znikomych (zim±) prêdko¶ciach, czy masz na my¶li (jak czêsto) pseudosportowe popisy? ;-)
No i tego siê w³a¶nie obawia³em. 72 |
Data: Luty 16 2011 00:40:50 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 00:27, Cavallino pisze: Czy ró¿nica w prowadzeniu pomiêdzy tymi opcjami wysz³aby mocno zauwa¿alna? Jaki¶ wielkich ró¿nic nie bêdzie. Ja jak siê wybieram przedzieraæ siê przez ¶niegi, wk³adam te gumowe dystanse w sprê¿yny. To mo¿na zrobiæ w 20minut u¿ywaj±c jedynie lewarka, albo w 5 minut podno¶nikiem hydraulicznym. Wymiana sprê¿yn jest ju¿ bardziej upierdliwa, bo trzeba za ka¿dym razem demontowaæ kolumny i wymieniaæ sprê¿yny. Ale tak podniesiony samochód lepiej siê prowadzi - tak robiê w rajdówce. Gwintowane zawieszenie to po³±czenie szybko¶ci regulacji z lepszym prowadzeniem, tyle ¿e to drogie jest. Z wymian± jakich elementów musia³aby siê wi±zaæ taka przeróbka i jakimi Na ¶liskim nie ma ¿adnego problemu z podniesionym zawieszeniem. Problemy s± tylko wtedy jak jedzie siê po przyczepnym, a jednak nie ca³a zimê jest ¶lisko. ¯eby to zrobiæ naprawdê porz±dnie i ¿eby samochód nadawa³ siê dobrze Dlatego przynajmniej na próbê polecam te gumy - mo¿na prosto i tanio podnie¶æ auto, a jak siê nie spodoba to gumy wyci±gasz i masz tak jak by³o. Tu jeszcze trzeba pamiêtaæ, ¿e je¿eli planujesz d³u¿ej je¼dziæ na podniesionym zawieszeniu, to w przypadku wiêkszo¶ci konstrukcji przedniego zawieszenia, nale¿a³oby wyregulowaæ zbie¿no¶æ. 73 |
Data: Luty 16 2011 00:47:32 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: Dlatego przynajmniej na próbê polecam te gumy - mo¿na prosto i tanio podnie¶æ auto, a jak siê nie spodoba to gumy wyci±gasz i masz tak jak by³o. Podoba mi siê ten tok rozumowania. Czy te gumki s± jakie¶ uniwersalne, czy muszê zmierzyæ jako¶ sprê¿yny?
I tak mnie to czeka, bo co¶ mi siê letnie opony podejrzanie poz±bkowa³y, ¿e a¿ bucza³y nieprzyjemnie, nie wiem czy do kosza nie bêdê musia³ ich skierowaæ. 74 |
Data: Luty 16 2011 01:14:09 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 00:47, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Trzeba zmierzyæ ¶rednicê sprê¿yn na dole (tam najwygodniej zamontowaæ gumy) i kupiæ gumê te¿ mniej-wiêcej odpowiadaj±cej ¶rednicy. Z przodu pewnie bêd± wiêksze i wy¿sze, a z ty³u mniejsza i ni¿sza. Bo tylna sprê¿yna jest gêstsza i wê¿sza od przedniej. Tu go¶æ sprzedaje trzy rodzaje w zale¿no¶ci od wielko¶ci sprê¿yny: http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-zawieszenie-najtaniej-i1451934085.html Strzelam ¿e nr 1 bêdzie dobry do ty³u, a 3 do przodu. Trzeba tylko pamiêtaæ ¿eby wk³adaæ je na maksymalnie podniesionym samochodzie i mocno wcisn±æ miêdzy zwoje (najcia¶niej pasuj± miêdzy jak najni¿sze zwoje), bo inaczej powypadaj± na dziurach. Ja jeszcze przewierci³em ka¿d± gumê z góry i z do³u i przypina³em je do zwoju poni¿ej i powy¿ej trytkami. 75 |
Data: Luty 16 2011 08:11:09 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: sth | Tu go¶æ sprzedaje trzy rodzaje w zale¿no¶ci od wielko¶ci sprê¿yny: rotfl! co za druciarstwo :) tomek powiedz ze zartowales :) 76 |
Data: Luty 16 2011 09:35:22 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 08:11, sth pisze: Tu go¶æ sprzedaje trzy rodzaje w zale¿no¶ci od wielko¶ci sprê¿yny: Dlaczego druciarstwo? Czasami muszê siê przedrzeæ przez ¶nieg i wtedy ³añcuchy na ko³a, podwozie w ten sposób do góry i wio. ¯eby siê nie powiesiæ podwoziem na ¶niegu. A prawdê mówi±c prze¶wit daje w ¶niegu wiêcej ni¿ napêd 4x4. A samochód mam zawieszony nisko, a czasami jeszcze ci±gnê lawetê w ró¿ne zapomniane przez wszystkich miejsca. 77 |
Data: Luty 16 2011 21:13:15 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: z | Tomasz Pyra pisze: A prawdê mówi±c prze¶wit daje w ¶niegu wiêcej ni¿ napêd 4x4. W temacie ¶niegu :-) Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra lub wyro¶niêta Corsa) ma ten prze¶wit najwiêkszy? Ceed jak widaæ odpada :-( Wizualnie Astra Classic jako¶ wysoko stoi ale to mo¿e byæ myl±ce. z 78 |
Data: Luty 18 2011 16:38:19 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: radekp@konto.pl | Wed, 16 Feb 2011 21:13:15 +0100, w z Który z nowych obecnie sprzedawanych samochodów kompaktowych (typu Astra Chyba Lancer -- dzi¶ ogl±da³em 1 na parkingu, by³ wyj±tkowo wysoki (jak na kompakta). Z ty³u nie by³o ¿adnych oznaczeñ o jakiej¶ specjalnej wersji, wiêc nale¿a³oby przyjrzeæ siê innym egzemplarzom. 79 |
Data: Luty 16 2011 10:11:53 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: Ja jeszcze przewierci³em ka¿d± gumê z góry i z do³u i przypina³em je do zwoju poni¿ej i powy¿ej trytkami. Czym? 80 |
Data: Luty 16 2011 11:07:21 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-02-16 10:11, *Cavallino* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Ja jeszcze przewierci³em ka¿d± gumê z góry i z do³u i przypina³em je Trytytkami :) http://www.google.pl/images?client=firefox-a&rls=org.mozilla:pl:official&channel=s&hl=pl&q=trytytki&lr=&um=1&ie=UTF-8&source=univ&ei=raFbTbGaCM2fOo24pJ4L&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=8&ved=0CFMQsAQwBw&biw=1280&bih=848 pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 81 |
Data: Luty 16 2011 13:30:16 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Tomasz Pyra Czy ró¿nica w prowadzeniu pomiÄ™dzy tymi opcjami wysz³aby mocno Nie spodziewa³em siÄ™ po Tobie takich kretynskich rad. ;) Ja jak siÄ™ wybieram przedzierać siÄ™ przez Å›niegi, wk³adam te gumowe A przed wjechaniem na autostradÄ™ Å›ciÄ…gasz sprÄ™¿yny klamrami z Allegro? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 82 |
Data: Luty 16 2011 23:01:04 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 14:30, to pisze: begin Tomasz Pyra Je¿eli masz jakÄ…Å› lepszÄ… radÄ™ ¿eby sobie zobaczy³ jak siÄ™ bÄ™dzie je¼dzić na wy¿szym zawieszeniu, to s³uchamy z uwagÄ…. 83 |
Data: Luty 16 2011 23:27:52 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: to | begin Tomasz Pyra Nie spodziewa³em siÄ™ po Tobie takich kretynskich rad. ;) JeÅ›li tylko dla testu, to mo¿e być, myÅ›la³em, ¿e doradzasz mu to na sta³e. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 84 |
Data: Luty 17 2011 09:52:33 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "to" napisa³ w wiadomoÅ›ci begin Tomasz Pyra Nie, no zimÄ… ma być na sta³e, do dyskusji raczej wy³Ä…cznie wysokoæ docelowa, to ¿e stan obecny nie bardzo siÄ™ sprawdza ju¿ jest postanowione. 85 |
Data: Luty 15 2011 23:30:19 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Jacek | U¿ytkownik "Cavallino" napisa³ w wiadomo¶ci news:4d5a8036$0$2439 Optymalnie by³oby aby da³o siê prze¶wit regulowaæ w stylu - zim±, po mie¶cie 5 cm wy¿ej, latem, na trasie 5 cm ni¿ej. vectra a, ta zabytkowa ju¿ mia³a regulowany prze¶wit z ty³u przeumatycznie, na oryginalnych amorkach. w baga¿niku by³y juz nie pamietam 1 albo 2 gniazda na kompresor, którym regulowa³o sie ci¶nienie i wysoko¶æ ty³u. Z wymian± jakich elementów musia³aby siê wi±zaæ taka przeróbka i jakimi kosztami pi razy drzwi? Druga mo¿liwo¶æ to sprêzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem benzyniaka. Vectra benzynowa sta³a ta takich sprê¿ynach zdecydowanie wy¿ej. Jacek 86 |
Data: Luty 16 2011 00:28:16 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Jacek" napisa³ w wiadomo¶ci news: Druga mo¿liwo¶æ to sprêzyny od diesla, je¶li jeste¶ posiadaczem benzyniaka. Niestety, na pok³adzie jest klekot. Kto wie czy w³a¶nie nie dlatego jest on tak niski z przodu, mo¿e zapomnieli ¿e sprê¿yny powinny byæ deczko inne. 87 |
Data: Luty 16 2011 00:51:02 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Jacek" napisa³ w wiadomo¶ci news: Jeszcze pytanie czy sprê¿yny na których je¼dzisz sobie nie siad³y. W tej chwili wiêkszo¶æ producentów, robi bardzo krótkie sprê¿yny, gdzie s± góra 2-3 zwoje pracuj±ce na ¶ciskanie, zrobione z grubego drutu, który ma tendencje do niewracania dok³adnie do pierwotnego kszta³tu po wielokrotnym ¶ci¶niêciu. I norm± jest ¿e zawieszenie po kilku latach zaczyna nagle byæ za niskie. Sprê¿yny trochê opadn±, amortyzatory strac± trochê t³umienia, wieszaki wydechu siê wyci±gn± i zaczyna siê haczenie o progi zwalniaj±ce. Pewnie sama wymiana sprê¿yn na nowe zawieszenie podniesie o 1-2cm i trochê utwardzi. A to ju¿ mo¿e wystarczyæ. 88 |
Data: Luty 16 2011 13:12:01 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-02-16 00:28, Cavallino pisze: Mo¿e ma kto¶ jaki¶ namiar na warsztat w Poznaniu zajmuj±cy siê zawieszeniami i posiadaj±cy nowe sprê¿yny (najlepiej oryginalne i tuningowe) w celu porównania? Dzwoni³em do kilku, wymieniæ by wymienili, ale zdiagnozowaæ o ile jest ni¿ej przez w/w opisan± sytuacjê nie chc±. 89 |
Data: Luty 18 2011 21:03:58 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-02-16 13:12, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Najlepiej bêdzie przej¶æ siê do ASO i zmierzyæ wysoko¶æ na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdziæ w swoim (bo model chyba jaki¶ zmian które mog³yby wp³yn±æ na wysoko¶æ nie przechodzi³). 90 |
Data: Luty 18 2011 22:44:14 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: Najlepiej bêdzie przej¶æ siê do ASO i zmierzyæ wysoko¶æ na jakiej stoi nowy samochód, a potem sprawdziæ w swoim (bo model chyba jaki¶ zmian które mog³yby wp³yn±æ na wysoko¶æ nie przechodzi³). W sumie dobry pomys³ to jest - zg³oszê usterkê prze¶witu na przegl±dzie (nied³ugo przypada), jako usterkê na gwarancji. Zobaczymy co z tym zrobi±. Wiadomo ¿e amorków czy sprê¿yn nie wymieni± za free, ale mo¿e chocia¿ pomiarów dokonaj±. 91 |
Data: Luty 18 2011 22:04:27 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: masti | Dnia piÄ™knego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomoÅ›ci masz gwarancjÄ™ na przeÅ›wit? czego to te koreaÅ„ce nie wymyÅ›lÄ… -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lÄ™k gruntu! -Chyba wysokoÅ›ci? -Wiem co mówiÄ™, to grunt zabija!" T.Pratchett 92 |
Data: Luty 19 2011 21:44:51 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-02-18 23:04, masti pisze: Dnia piÄ™knego Fri, 18 Feb 2011 22:44:14 +0100 osobnik zwany Cavallino No wiesz, jeÅ›li auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) przeÅ›wit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a przeÅ›wit jest mniejszy o x cm, to coÅ› jest nie tak. Tyle, ¿e pewnie powiedzÄ… wprost: "sprÄ™¿yny siÄ™ ubi³y i nale¿y wymienić, ale to niestety rzecz eksploatacyjna i nie podlega wymianie gwarancyjnej". -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój." 93 |
Data: Luty 19 2011 22:16:24 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoÅ›ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisa³ w wiadomoÅ›ci news: No wiesz, jeÅ›li auto ma deklarowany w danych technicznych (o ile w ogóle ma) przeÅ›wit xx cm, wszystkie elementy zawieszenia ma seryjne, opony w zalecanym rozmiarze, a przeÅ›wit jest mniejszy o x cm, to coÅ› jest nie tak. Tak zak³adam, ale licze na to, ¿e chocia¿ diagnoza bÄ™dzie za friko i dostanÄ™ info o ile sÄ… krótsze. Dla 1 czy 2 cm oczywiÅ›cie ich nie wymieniÄ™ na takie same nowe, tylko bÄ™dÄ™ musia³ szukać alternatywy. 94 |
Data: Luty 17 2011 11:58:54 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-02-16 00:51, Tomasz Pyra pisze: W tej chwili wiêkszo¶æ producentów, robi bardzo krótkie sprê¿yny, gdzie Skrecanie. Sprezyna to zwiniety drazek skretny :) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 95 |
Data: Luty 16 2011 09:27:43 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-02-15 14:31, Cavallino pisze: Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii Ja robilem taka mini przeprawowke na ryby z nissana sunny starego. Zrobilem tak, ze dalem 7 cm dystanse pod mcphersony. Autko sie ladnie podnioslo, z tym, ze musialem cala geometrie przestawic, bo "uciekla" Auto bylo podnisione mniej wiecej jak golf cuntry. Jedzilo sie normalnie, oczywiscie w granicach normalnej normalnosci :). Najwiekszy klopot to z geometria, jesli chcesz sporo podnosic i opuszczac (chocby zbieznosc bedzie przestawiala.) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 96 |
Data: Luty 17 2011 13:25:06 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysokoœci | Autor: J.F. | On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote: Jako ¿e wszyscy je¶li ju¿ to obni¿aj± zawieszenie, mam pytanie w kwestii Przyjrzalem sie dzis na parkingu. Kraweznik moze nawet nie taki wysoki, ale ulica pochyla i wszystkie szoruja zderzakiem po chodniku. Tak rowno ze to chyba jakas norma jest :) pozytywnie wyroznialy sie: -jakis maly fiacik .. ale to glownie dlatego ze mial maly nawis z przodu, -audi .. niestety - nie chwalili sie typem. -no i tradycyjnie - bmw X6, opel frontera, jak i pewnie inne "terenowki". J. 97 |
Data: Luty 17 2011 13:32:54 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci On Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, Cavallino wrote: Mo¿e i bym uwierzy³, gdyby nie fakt, ¿e z tego samego parkingu korzystam od nastu lat, robi³em to kilkoma samochodami, w tym Punto HGT z do¶æ niskim spojlerem i Alf± boxer - nisk± z natury rzeczy i na ¿adnym nie szorowa³em po tym samym krawê¿niku, który Ceed regularnie zarysowuje. A i obecnie Punto 1.2 wje¿d¿a bez problemów nad ten krawê¿nik, mimo ¿e teoretycznie ma taki sam prze¶wit jak Ceed. 98 |
Data: Luty 17 2011 13:37:43 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | Autor: J.F. | On Thu, 17 Feb 2011 13:32:54 +0100, Cavallino wrote: U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci wezme jutro aparat. No dobra, moze przesadzilem z tym szorowaniem, po prostu przeswit na oko jest "prawie na styk". No a wtedy kazdy centymetr sie liczy. J. 99 |
Data: Luty 17 2011 13:46:54 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko?ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "J.F." napisa³ w wiadomo¶ci news: No dobra, moze przesadzilem z tym szorowaniem, po prostu przeswit na No w³a¶nie. I tego centrymetra/kilku brakuje. 100 |
Data: Luty 18 2011 16:26:56 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: radekp@konto.pl | Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w Teoretyczny prze¶wit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej ni¿ Po co, przecie¿ wkrótce bêdzie 5 lat i bêdzie to z³om, po co w niego inwestowaæ ;>. Kup sobie Crosswagona, bêdziesz mia³ i wysoki prze¶wit i cuore sportivo + prawdziwe 4x4 w prezencie... 101 |
Data: Luty 18 2011 19:19:30 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci Tue, 15 Feb 2011 14:31:37 +0100, w Teoretyczny prze¶wit w ceedzie to 15 cm, czyli raptem o 3 cm mniej ni¿ Po co, przecie¿ wkrótce bêdzie 5 lat i bêdzie to z³om Z³om bêdzie za 6-7 lat. 102 |
Data: Luty 18 2011 19:38:46 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: radekp@konto.pl | Fri, 18 Feb 2011 19:19:30 +0100, w U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci To teraz 10-letnie auto to ju¿ nie z³om? 103 |
Data: Luty 18 2011 22:42:30 | Temat: Re: Zawieszenie - zmiana wysoko¶ci | Autor: Cavallino | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci news: >Po co, przecie¿ wkrótce bêdzie 5 lat i bêdzie to z³om To teraz 10-letnie auto to ju¿ nie z³om? No w³a¶nie za 6-7 lat bêdzie mia³ 10 lat. |