Zim± samochód pali więcej, bo...
1 | Data: Styczen 05 2011 13:02:08 |
Temat: Zim± samochód pali więcej, bo... | |
Autor: mic49 | Witam, 2 |
Data: Styczen 05 2011 22:19:03 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: J_K_K | Użytkownik "mic49" napisał w wiadomo¶ci Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli 3 |
Data: Styczen 05 2011 23:21:40 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest). Doprawdy? A w moim samochodzie wła¶nie zim± czę¶ciej chodzi klima, bo nie chcę mieć zaparowanych szyb. 4 |
Data: Styczen 06 2011 00:14:35 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: J_K_K | Użytkownik "Rabbit McCroolick" napisał w wiadomo¶ci
Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. Pzdr JKK 5 |
Data: Styczen 06 2011 02:47:42 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. Żeby usłyszeć urban legend? 6 |
Data: Styczen 06 2011 11:58:29 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: pm | ?>> Posłuchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. jak nie chcesz słuchać to pomy¶l. przy niskich temp, aby nast±piło skroplenie czynnika w skrapiaczu (popularnej chłodnicy) potrzebne jest mniejsze ci¶nienie - sprężarka musi pracować w krótszych cyklach. 7 |
Data: Styczen 05 2011 22:30:10 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: pm | ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie -można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. zimno -większa masa ciepło - mniejsza 8 |
Data: Styczen 05 2011 23:20:51 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Hhehe, czyli powinien mniej palić, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika. 9 |
Data: Styczen 06 2011 11:28:38 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: pm | ? można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. to zależy bo masz (albo nie masz) przepływomierz który t± masę mierzy Ale tak nie jest, bo silnik wolniej się rozgrzewa, dłużej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.doczytaj założenia, to co napisałe¶ to już wiemy i pomijamy przy rozważaniach. 10 |
Data: Styczen 07 2011 00:15:34 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze: ? Jak nie przepływomierz, to zestaw MAP+IAT, który też temperaturę uwzględnia. Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. I między zim± a latem wcale nie s± to małe różnice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych. 11 |
Data: Styczen 07 2011 00:40:32 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecież powietrze zasysa z komory silnika w której temperatura wcale nie jest dużo niższa zim± (no może na pocz±tku pracy silnika). 12 |
Data: Styczen 07 2011 08:58:18 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Yans van Horn | On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote: UÂżytkownik "Tomasz napisaÂł w wiadomo¶ci> silnika w której temperatura wcale nie jest duÂżo niÂższa zim± (no moÂże na > pocz±tku pracy silnika). To chyba jedynie w Ľle zaprojektowanych złomach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "stożek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 13 |
Data: Styczen 07 2011 11:55:43 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze: Użytkownik "Tomasz napisał w wiadomo¶ci Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z zewn±trz. 14 |
Data: Styczen 07 2011 18:45:43 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Wlot powietrza montuje się w takich miejscach żeby powietrze było z Nie wszędzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest za chłodnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana termicznie rura. Nie mówi±c już o nieco archaicznych, ale wci±ż używanych pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze z nad silnika (miałem tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2). 15 |
Data: Styczen 06 2011 08:50:34 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze: można by to rozważyć z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Pozdrawiam ! 16 |
Data: Styczen 06 2011 09:30:05 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin Czarek Daniluk Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Ogólnie w każdym turbo wyposażonym w intercooler, szczególnie zbyt mały, jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 17 |
Data: Styczen 07 2011 15:54:15 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Pszemol | "pm" wrote in message ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie Czy mowa jest o od¶nieżonej, suchej drodze czy opony musz± pokonywać nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgać się? 18 |
Data: Styczen 05 2011 21:57:02 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin mic49 Czy też prÄ™dkoĹ›ci podróżne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli Dobrze siÄ™ czujesz? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 19 |
Data: Styczen 05 2011 23:25:14 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
begin mic49 Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czę¶ciej stoję w korkach, dłużej ruszam a przy niskich prędko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa. 20 |
Data: Styczen 05 2011 22:37:48 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin Rabbit McCroolick Czy teÂż prĂŞdko¶ci podróÂżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dÂłuÂżej Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 21 |
Data: Styczen 05 2011 23:48:58 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: ToMasz | to pisze: begin Rabbit McCroolickno ja bym polemizował. 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100. dłuższy czas powoduje ze inne parametry sÄ… dalekie od optymalnych i auto pali wiecej. ToMasz 22 |
Data: Styczen 05 2011 23:01:21 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin ToMasz no ja bym polemizował. Kolejny... "Czy też prÄ™dkoĹ›ci podróżne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi." Gdzie tu masz coĹ› o grzaniu auta? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Styczen 06 2011 11:53:20 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: pm |  zamiast gardłować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia Ĺ›wiata.1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto to że zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych) każdy pojazd ma jakieĹ› optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h spalamy najmniej. czyli reasumujÄ…c silnik chodzi 3x dłużej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteĹ›my w plecy i extremalnie na autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i tez w plecy. dodajÄ…c do tego stanie w korkach - to juz wogóle zyżycie l/km to nieskoĹ„czonoć ;-) 24 |
Data: Styczen 06 2011 12:46:18 | Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo... | Autor: J.F. | On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100, pm wrote: to że zwyczajowo podaje się L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg (np w Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest nierzetelne. każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej J. 25 |
Data: Styczen 06 2011 14:24:36 | Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo... | Autor: pm | ? Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest no jasne maszyny takie litrażuje się i jest normatywne zużycie na biegu jałowym i przy obci±żeniu (tez uproszczenie ale już bliższe prawdy ) być może - nie zmienia to istoty rozumowania.każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy 90km/h gdzie¶ tam będzie optimum zależne od charakterystyki silnika / przełożenia / oporów aerodynamicznych co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h a dla powiedzmy audi a6 130km/h. 26 |
Data: Styczen 06 2011 17:02:42 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: J.F. | On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote: być może - nie zmienia to istoty rozumowania.każdy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi że przy Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie lusterka zaklei :-) J. 27 |
Data: Styczen 06 2011 17:31:17 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: pm | ?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sienie policzysz to się nie dowiemy czy 90 czy 50 możemy gdybać. w każdym razie możemy przyj±ć że jest jakie¶: 200km/h >optimum > 0km/h ;-) aha trzeba pamiętać o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej czyli duży silnik mimo braku obci±żenia i tak musi swoje spalić. 28 |
Data: Styczen 07 2011 09:50:39 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Massai | J.F. wrote: On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote: U mnie optymalne jest około 65-70. Jak utrzymuję tę prędko¶ć stale, przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam około 5,6-5,7 l/100km. Testowałem kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt że na odcinkach krótkich, około 20-30 km (więcej nie miałem cierpliwo¶ci). Uprzedzaj±c, żeby kto¶ mi tu nie jechał "phi, tyle to ja mam ¶redniej w moim tedjiku": 5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdę niezły wynik ;-) Poniżej i powyżej - spalanie zaczyna rosn±ć, przy stałych 100 km/h około 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zależy od kierunku wiatru). -- Pozdro Massai 29 |
Data: Styczen 09 2011 00:08:01 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze: co więcej - być może optimum (założone przy projektowaniu) dla samochodziku Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3. Ale niedużo większe zużycie paliwa jest przy 80km/h. Za to potem ro¶nie już szybko. 30 |
Data: Styczen 09 2011 00:11:31 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze: A na którym biegu? Bo jaki¶ ciężko mi uwierzyć, że bieg 3 to optymalny wybór. 31 |
Data: Styczen 09 2011 00:30:55 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze: Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa AFAIR bieg IV i obroty nieco poniżej 1500 (w 3.2). W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiętam jakie obroty. 32 |
Data: Styczen 09 2011 00:53:58 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, bo będ± szarpać jak szalone. Takoż Twoje obliczenia do nich nie pasuj±. 3 bieg na t± prędko¶ć to max. 33 |
Data: Styczen 09 2011 12:55:04 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Kiedy¶ się bawiłem i 50km/h wychodziło pod względem zużycia paliwa Kilkakrotnie (zwłaszcza na płaskim i lekko wznosz±cym się terenie) u siebie zaobserwowałem, że jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla większych prędko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym niż jazda na biegu wyższym przy tej samej prędko¶ci, ale obrotach wtedy około 1300-1500. Najbardziej to widać wła¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 34 |
Data: Styczen 09 2011 12:59:44 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomo¶ci news: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, Może. Ale tak jechać się nie da, niezależnie od tego jakie jest spalanie. 35 |
Data: Styczen 09 2011 20:28:38 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Bydlę | Mirek Ptak wrote: 36 |
Data: Styczen 10 2011 07:53:44 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: k±d±wanie "fr±m" ę | Dnia 2011-01-09 20:28, *Bydlę* napisał, a mnie co¶ podkusiło, żeby odpisać: Mirek Ptak wrote:Raczej Turbo :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 37 |
Data: Styczen 09 2011 13:16:06 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach. 38 |
Data: Styczen 09 2011 13:21:57 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci news: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) będzie ciężko, nie da się jechać, Nie do końca to jest prawda, dużo zależy od momentu w którym wł±cza się sprężarka. Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził sobie z takimi prędko¶ciami na IV i V biegu dużo lepiej - więc znowu wymy¶liłe¶ jak±¶ teoryjkę bez pokrycia w faktach. 39 |
Data: Styczen 09 2011 13:47:44 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach. Nawet z ostrzejsz± głowic± 75KM jeszcze nie było szczególnych problemów z obrotami rzędu 1500. Dopiero mocniej dłubana głowica wymagała jazdy z wyższymi prędko¶ciami. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził To że numer biegu jest ten sam, nie oznacza że to jest takie samo przełożenie. 40 |
Data: Styczen 09 2011 16:19:14 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci news: Trudno też 1.2 60 KM nazwać wysilonym silnikiem. Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie cięższym samochodzie) radził Oczywi¶cie. Ale akurat w HGT skrzynia był bardzo krótka. 41 |
Data: Styczen 09 2011 21:43:16 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach? Ten silnik ma obroty biegu jałowego 750 i w warunkach minimalnego obci±żenia jazd± 50km/h nie powinien się telepać przy 1500rpm. Nie jest to V6 w którym mogę przy 600rpm wcisn±ć gaz do dechy i nic się nie telepnie, ale bez przesady. 42 |
Data: Styczen 09 2011 23:18:52 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci news: Widać mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym zał±cza się turbina. W obu przypadkach przy 1500 jeĽdzić się nie da. Nie lubię dzwoni±cych panewek. 43 |
Data: Styczen 10 2011 16:51:05 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi być bardzo stresuj±ca :) No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jechał na pierwszym biegu. 44 |
Data: Styczen 10 2011 16:58:43 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomo¶ci news: Powiedzmy że na moje ucho benzyniak się nie telepie od 2500, a diesel od Nie wiem, dawno nie jeĽdziłem. Empirycznie - w moim dieslu minimalne prędko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuć to: III-40 km/h IV-60 km/h V-80 km/h Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min. W słabszym o połowę benzyniaku, podobnie, no może negatywne wrażenia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale już wci¶nięcie gazu nie powoduje prawie żadnych reakcji. 45 |
Data: Styczen 08 2011 18:08:44 | Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Filip KK | W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze: Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum! *-Zależne od silnika. 46 |
Data: Styczen 08 2011 18:43:53 | Temat: Re: Zimą samochód pali wi?cej, bo... | Autor: J.F. | On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze: A przy 50 i 60km/h ? J. 47 |
Data: Styczen 06 2011 11:54:26 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin pm to że zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku których zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrót -- w mpg. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 48 |
Data: Styczen 06 2011 14:12:33 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: pm |  to był przykład, żebyĹ› zagłÄ™bił siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepiał siÄ™ szczegółów.to że zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy że nie można podawać L/mtg 49 |
Data: Styczen 06 2011 14:07:03 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin pm to był przykład, żebyĹ› zagłÄ™bił siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepiał WypowiedĽ do której siÄ™ odniosłem, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o traktorach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 50 |
Data: Styczen 06 2011 15:31:43 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: pm |  proszÄ™ odnieĹ› siÄ™ raz jeszcze i wykaż nieprawdziwoć spornego sformułowaniato był przykład, żebyĹ› zagłÄ™bił siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepiał dotÄ…d nie wysiliłeĹ› siÄ™ na nic wiÄ™cej niż bezpodstawna negacja. 51 |
Data: Styczen 06 2011 00:23:16 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: Dykus | Witam, Przeczytaj zdanie, które zacytowałem -- "czyli silnik dłużej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odległoĹ›ci, a nie czasu. Przykład - trasa 10km: lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min. Odległoć przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…żenie może być inne), a silnik spalił paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™ pracował dłużej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myĹ›lowych? Pomijam, że w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku... -- Pozdrawiam, Dykus. 52 |
Data: Styczen 06 2011 09:57:23 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: Mruk | W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze: Witam, dałeĹ› czadu. To co napisałeĹ› nie jest prawdÄ…. Jezeli silnik miał inne obciÄ…żenie to i pedła gazu miałeĹ› wciĹ›niÄ™ty w innym stopniu przez co przepustnica dawała wiÄ™cej/mniej paliwa. WeĽ sobie uruchom auto, wciĹ›nij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeĹ›. NastÄ™pnie pojedĽ gdzieĹ›. JedĽ stałym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoĹ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. SprawdĽ ile spaliłeĹ›. MyĹ›lisz, że oba "zużycia" bÄ™dÄ… identyczne ?? M 53 |
Data: Styczen 06 2011 09:27:12 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin Mruk dałeĹ› czadu. Prawie stworzył perpetuum mobile. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 54 |
Data: Styczen 06 2011 23:01:31 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: Dykus | Witam, WeĽ sobie uruchom auto, wciĹ›nij pedał na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spaliłeĹ›. NastÄ™pnie pojedĽ gdzieĹ›. JedĽ stałym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoĹ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. SprawdĽ ile spaliłeĹ›. Nie bÄ™dÄ…. Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…żony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chociażby ze wzglÄ™du na wiÄ™ksze opory aerodynamiczne... -- Pozdrawiam, Dykus. 55 |
Data: Styczen 06 2011 23:16:30 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin Dykus Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…żony w podanych przeze JechałeĹ› kiedyĹ› rowerem? PróbowałeĹ› krÄ™cić z tÄ… samÄ… prÄ™dkoĹ›ciÄ… na kolejnych biegach? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 56 |
Data: Styczen 06 2011 09:26:42 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: to | begin Dykus Przykład - trasa 10km: LOL. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 57 |
Data: Styczen 07 2011 12:00:01 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiĂŞcej, bo... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze: Witam, Powód: miał mniejszÄ… sprawnoć (obciÄ…żenie inne) a czÄ™ć stracił stojÄ…c (w dłuższych w korkach). A wiÄ™c zwiÄ…zek spalania z czasem jazdy jest, ale poĹ›redni i tylko w szczególnych warunkach akurat w tÄ™ stronÄ™. W każdym razie reguła: jedzie dłużej => wiÄ™cej pali - jest fałszywa (co łatwo pokazać). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora. 58 |
Data: Styczen 05 2011 23:02:19 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: | Witam serdecznie. 59 |
Data: Styczen 05 2011 23:18:12 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Witam serdecznie. Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na kołach - cieplejsz± por± roku jeĽdzisz szybciej, więc opór areodynamiczny zwiększa wtedy zużycie paliwa. Teraz jeżdzisz wolniej, więc... 60 |
Data: Styczen 05 2011 23:22:35 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: J_K_K | Użytkownik "Rabbit McCroolick" napisał w wiadomo¶ci
Naturalny intercooler ? ;-) Pzdr JKK 61 |
Data: Styczen 06 2011 14:33:17 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick napisał/a:
Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 62 |
Data: Styczen 06 2011 14:59:47 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL Przeczytaj jeszcze raz. A póĽniej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak zrozumiesz to wróć ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Błogosławiony ten, kto żyje w pokoju. Nie ma na ziemi większego szczę¶cia. Matthias Claudius" 63 |
Data: Styczen 06 2011 17:59:53 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz napisał/a: Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... podpowiem. Aerodynamiczny. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 64 |
Data: Styczen 06 2011 18:47:05 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Przeczytałem dokładnie. Po prostu nie zrozumiałe¶ ironii... Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania się literówek :) A je¶li chodzi o ironię, to wymy¶lenie klocków bieżnika wcale jej nie pomogło :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl "Bogowie łakn± krwi. Desmoulins C." 65 |
Data: Styczen 06 2011 18:54:18 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: pm | ?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków beżnika.... LOL
podpowiem - nie o klocki bieżnika chodziło, tylko takie większe ;-) 66 |
Data: Styczen 07 2011 08:42:02 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki Te samochody to klocki, on nie pisał o oponach... Krzysiek Kiełczewski 67 |
Data: Styczen 08 2011 10:33:53 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski napisał/a: On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Mea culpa, tak więc 1:1 bo wymy¶lił tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 68 |
Data: Styczen 08 2011 10:39:16 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomo¶ci Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski napisał/a: Jaki? Że klocek ma większy opór aerodynamiczny niż normalny samochód? To dla Ciebie nowo¶ć? 69 |
Data: Styczen 08 2011 11:06:13 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w Czytaj uważnie. Poza tym klocek może być mały a samochód duży. ;-P -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 70 |
Data: Styczen 08 2011 11:24:38 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Czytam. I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam. Wygl±da na to że cały czas nie rozumiesz na co odpowiadasz. 71 |
Data: Styczen 08 2011 12:35:54 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Jaki? Nie czytasz. PodpowiedĽ dla słabszych - areodynamiczny vs aerodynamiczny. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 72 |
Data: Styczen 08 2011 12:58:05 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: No tak, żeby nie przyznać iż Twój udział w tym w±tku był całkowicie bez sensu, postanowiłe¶ czepić się literówki. Żałosne. 73 |
Data: Styczen 08 2011 13:40:05 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Czytam. Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1 i przyznałem się do błędu. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 74 |
Data: Styczen 08 2011 15:17:27 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Żadne 1:1. Przegrałe¶ 0-3, tyle że nie możesz się z tym pogodzić. 75 |
Data: Styczen 08 2011 18:02:53 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Czepiłem jej się na samym pocz±tku. Dlatego napisałem 1:1 Jeżeli to sprawi, że poczujesz sie lepiej to zgoda. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 76 |
Data: Styczen 08 2011 20:53:10 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisał w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisał/a: Czyje¶ wyniki obchodz± mnie tyle co zeszłoroczny ¶nieg, a moje samopoczucie zależy od diametralnie innych czynników. 77 |
Data: Styczen 05 2011 22:09:36 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Mikolaj Machowski | mic49 napisał: Witam, U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l . m. 78 |
Data: Styczen 05 2011 23:22:53 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l . Zwłaszcza je¶li te letnie, to opony obniżonych oporach toczenia. Takich raczej nie robi się na zimę. 79 |
Data: Styczen 05 2011 23:18:27 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Jacek | Użytkownik "mic49" napisał w wiadomo¶ci Witam, dłużej sie rozgrzewa, czyli dłuższy czas wydłuża np. czas wtrysków -> wieksze spalanie Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem jeĽdzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju. Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h. Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche dłużej niż latem Jacek 80 |
Data: Styczen 06 2011 01:05:22 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Przemysław Czaja |
moja laleczka również zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakończyć identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciepły silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h 81 |
Data: Styczen 05 2011 23:26:26 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
82 |
Data: Styczen 06 2011 03:30:53 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Michał | mic49 napisał(a): Witam, A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :) i zim± też pobijam rekodry małego spalania. raz mi się udało na trasie gdzie zazwyczaj paliło 13..15l/100 doj¶ć do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), był sam lód na drodze cały czas. latem mi pali jak po samych korkach jeżdżę 22l/100, a zima koło 19. ¶rednio zim± pali koło 16l/100 jak się gdzies na narty wyskoczy czy co¶. -- odpowiadaj±c na pytanie czy spali więcej, nie nie spali. a jak straszny mróz to mam wrażenie że kilka koni więcej jest ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 83 |
Data: Styczen 06 2011 16:56:35 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Nikiel ;) | W dniu 2011-01-06 04:30, Michał pisze: napisał(a): A przy jakich prÄ™dkoĹ›ciach w lecie/zimie? bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby siÄ™ Ĺ›wiat nie dziwował... latem mi pali jak po samych korkach jeżdżÄ™ 22l/100, a zima koło 19. w lecie z klimÄ… czy bez? Pozdrawiam {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k] Nikiel ;-) -- # od niklu # # gg - 4939629 # # WyobraĽnia jest ważniejsza od wiedzy # # (A. Einstein) # 84 |
Data: Styczen 07 2011 00:47:39 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Michał | A przy jakich prÄ™dkoĹ›ciach w lecie/zimie? no to jest główna różnica, nawet nie prędko¶ci a wyprzedzanie (i hamowanie). i na ¶wiatłach w lecie nie ¶lizga więc idzie więcej nieoptymalnej mocy w ruszanie.
z klim± - około 1.6l/h, w zimie się czasami klima tylko wł±cza, chyba sobie wykrywa żeby osuszyć czy co¶. ale starszy model się czę¶ciej w zimie wł±czała klima. pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 85 |
Data: Styczen 06 2011 09:25:27 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Cavallino | Użytkownik "mic49" napisał w wiadomo¶ci Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na Dokładnie - moje auta zawsze pal± mnie zim±. Wolniej się jeĽdzi, klima nie chodzi. ¦rednio 0,5 l mniej. Ale to głównie na trasie, po mie¶cie jednak więcej. 86 |
Data: Styczen 07 2011 02:14:12 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: kogutek | Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie więcej czasu silnik potrzebuje na nagrzanie się. Czy też prędko¶ci podróżne - zim± s± mniejsze, czyli silnik dłużej chodzi. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mroĽny dzień będzie palił tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozróżnienie - diesel / benzyna. Michał Jasne ze będzie palił więcej bo powietrze jest gęstsze. Odrzutowce dlatego pal± mało bo lataj± tam gdzie powietrze jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶ć udowodniono że niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wydłużanie się samochodu wskutek jego rozgrzewania o gęstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo mało. Bo poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy lato czy zima bęzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na godzinę Temperatura zewnętrzna po rozgrzaniu nie ma żadnego znaczenia. Za temperaturę silnka odpowiada sprawny układ chłodzenia a za temperaturę zasysanego powietrza termostat ( najczęsciej) umieszczony w filtrze powietrza. -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 87 |
Data: Styczen 07 2011 14:20:23 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: nazgul | Za ostatni raz taki termostat widziałem w skodzie 105. od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr) 88 |
Data: Styczen 07 2011 21:17:17 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze: Za Podobne rozwi±zanie jest (było?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach. Po rozruchu, otwiera się klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa się jako pierwszy. Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - żeby szybciej nagrzewał się silnik i żeby zmniejszyć skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym. W tych samochodach które widziałem nie było to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik się rozgrzał, układ przeł±czał się na zasysanie zimnego powietrza. od imerzenia masy powietrza jest przepływomierz (b±dĽ sam termometr) Sam termometr to nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. 89 |
Data: Styczen 07 2011 21:36:56 | Temat: Re: Zim± samochód pali więcej, bo... | Autor: pm | ?> Sam termometr to nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. no tak tak. z tym że MAP i tak jest więc dokładamy tylko termometr. |