ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
1 | Data: Styczen 05 2011 13:02:08 |
Temat: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | |
Autor: mic49 | Witam, 2 |
Data: Styczen 05 2011 22:19:03 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: J_K_K | U¿ytkownik "mic49" napisa³ w wiadomo¶ci Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli 3 |
Data: Styczen 05 2011 23:21:40 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest). Doprawdy? A w moim samochodzie w³a¶nie zim± czê¶ciej chodzi klima, bo nie chcê mieæ zaparowanych szyb. 4 |
Data: Styczen 06 2011 00:14:35 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: J_K_K | U¿ytkownik "Rabbit McCroolick" napisa³ w wiadomo¶ci
Pos³uchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. Pzdr JKK 5 |
Data: Styczen 06 2011 02:47:42 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Pos³uchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. ¯eby us³yszeæ urban legend? 6 |
Data: Styczen 06 2011 11:58:29 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm | ?>> Pos³uchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych. jak nie chcesz s³uchaæ to pomy¶l. przy niskich temp, aby nast±pi³o skroplenie czynnika w skrapiaczu (popularnej ch³odnicy) potrzebne jest mniejsze ci¶nienie - sprê¿arka musi pracowaæ w krótszych cyklach. 7 |
Data: Styczen 05 2011 22:30:10 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm | ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie -mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. zimno -wiêksza masa ciep³o - mniejsza 8 |
Data: Styczen 05 2011 23:20:51 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Hhehe, czyli powinien mniej paliæ, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak nie jest, bo silnik wolniej siê rozgrzewa, d³u¿ej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika. 9 |
Data: Styczen 06 2011 11:28:38 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm | ? mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. to zale¿y bo masz (albo nie masz) przep³ywomierz który t± masê mierzy Ale tak nie jest, bo silnik wolniej siê rozgrzewa, d³u¿ej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.doczytaj za³o¿enia, to co napisa³e¶ to ju¿ wiemy i pomijamy przy rozwa¿aniach. 10 |
Data: Styczen 07 2011 00:15:34 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze: ? Jak nie przep³ywomierz, to zestaw MAP+IAT, który te¿ temperaturê uwzglêdnia. Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych. 11 |
Data: Styczen 07 2011 00:40:32 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika. No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na pocz±tku pracy silnika). 12 |
Data: Styczen 07 2011 08:58:18 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Yans van Horn | On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote: U¿ytkownik "Tomasz napisa³ w wiadomo¶ci> silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na > pocz±tku pracy silnika). To chyba jedynie w ¼le zaprojektowanych z³omach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "sto¿ek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 13 |
Data: Styczen 07 2011 11:55:43 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze: U¿ytkownik "Tomasz napisa³ w wiadomo¶ci Wlot powietrza montuje siê w takich miejscach ¿eby powietrze by³o z zewn±trz. 14 |
Data: Styczen 07 2011 18:45:43 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Wlot powietrza montuje siê w takich miejscach ¿eby powietrze by³o z Nie wszêdzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest za ch³odnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana termicznie rura. Nie mówi±c ju¿ o nieco archaicznych, ale wci±¿ u¿ywanych pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze z nad silnika (mia³em tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2). 15 |
Data: Styczen 06 2011 08:50:34 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze: mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza. Akurat to czuæ najbardziej w turbodieslu :) Pozdrawiam ! 16 |
Data: Styczen 06 2011 09:30:05 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin Czarek Daniluk Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :) Ogólnie w ka¿dym turbo wyposa¿onym w intercooler, szczególnie zbyt ma³y, jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 17 |
Data: Styczen 07 2011 15:54:15 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Pszemol | "pm" wrote in message ?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie Czy mowa jest o od¶nie¿onej, suchej drodze czy opony musz± pokonywaæ nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgaæ siê? 18 |
Data: Styczen 05 2011 21:57:02 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin mic49 Czy te¿ prÄ™dkoÅ›ci podró¿ne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli Dobrze siÄ™ czujesz? ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 19 |
Data: Styczen 05 2011 23:25:14 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
begin mic49 Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa. 20 |
Data: Styczen 05 2011 22:37:48 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin Rabbit McCroolick Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 21 |
Data: Styczen 05 2011 23:48:58 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: ToMasz | to pisze: begin Rabbit McCroolickno ja bym polemizowa³. 1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100. d³u¿szy czas powoduje ze inne parametry sÄ… dalekie od optymalnych i auto pali wiecej. ToMasz 22 |
Data: Styczen 05 2011 23:01:21 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin ToMasz no ja bym polemizowa³. Kolejny... "Czy te¿ prÄ™dkoÅ›ci podró¿ne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli silnik d³u¿ej chodzi." Gdzie tu masz coÅ› o grzaniu auta? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 23 |
Data: Styczen 06 2011 11:53:20 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm |  zamiast gard³ować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia Å›wiata.1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto to ¿e zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych) ka¿dy pojazd ma jakieÅ› optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy 90km/h spalamy najmniej. czyli reasumujÄ…c silnik chodzi 3x d³u¿ej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteÅ›my w plecy i extremalnie na autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i tez w plecy. dodajÄ…c do tego stanie w korkach - to juz wogóle zy¿ycie l/km to nieskoÅ„czonoæ ;-) 24 |
Data: Styczen 06 2011 12:46:18 | Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo... | Autor: J.F. | On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100, pm wrote: to ¿e zwyczajowo podaje siê L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawaæ L/mtg (np w Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest nierzetelne. ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy 90km/h Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej J. 25 |
Data: Styczen 06 2011 14:24:36 | Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo... | Autor: pm | ? Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest no jasne maszyny takie litra¿uje siê i jest normatywne zu¿ycie na biegu ja³owym i przy obci±¿eniu (tez uproszczenie ale ju¿ bli¿sze prawdy ) byæ mo¿e - nie zmienia to istoty rozumowania.ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy 90km/h gdzie¶ tam bêdzie optimum zale¿ne od charakterystyki silnika / prze³o¿enia / oporów aerodynamicznych co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h a dla powiedzmy audi a6 130km/h. 26 |
Data: Styczen 06 2011 17:02:42 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: J.F. | On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote: byæ mo¿e - nie zmienia to istoty rozumowania.ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie lusterka zaklei :-) J. 27 |
Data: Styczen 06 2011 17:31:17 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: pm | ?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sienie policzysz to siê nie dowiemy czy 90 czy 50 mo¿emy gdybaæ. w ka¿dym razie mo¿emy przyj±æ ¿e jest jakie¶: 200km/h >optimum > 0km/h ;-) aha trzeba pamiêtaæ o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej czyli du¿y silnik mimo braku obci±¿enia i tak musi swoje spaliæ. 28 |
Data: Styczen 07 2011 09:50:39 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Massai | J.F. wrote: On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100, pm wrote: U mnie optymalne jest oko³o 65-70. Jak utrzymujê tê prêdko¶æ stale, przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam oko³o 5,6-5,7 l/100km. Testowa³em kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt ¿e na odcinkach krótkich, oko³o 20-30 km (wiêcej nie mia³em cierpliwo¶ci). Uprzedzaj±c, ¿eby kto¶ mi tu nie jecha³ "phi, tyle to ja mam ¶redniej w moim tedjiku": 5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdê niez³y wynik ;-) Poni¿ej i powy¿ej - spalanie zaczyna rosn±æ, przy sta³ych 100 km/h oko³o 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zale¿y od kierunku wiatru). -- Pozdro Massai 29 |
Data: Styczen 09 2011 00:08:01 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze: co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla samochodziku Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3. Ale niedu¿o wiêksze zu¿ycie paliwa jest przy 80km/h. Za to potem ro¶nie ju¿ szybko. 30 |
Data: Styczen 09 2011 00:11:31 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze: A na którym biegu? Bo jaki¶ ciê¿ko mi uwierzyæ, ¿e bieg 3 to optymalny wybór. 31 |
Data: Styczen 09 2011 00:30:55 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze: Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa AFAIR bieg IV i obroty nieco poni¿ej 1500 (w 3.2). W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiêtam jakie obroty. 32 |
Data: Styczen 09 2011 00:53:58 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ, bo bêd± szarpaæ jak szalone. Tako¿ Twoje obliczenia do nich nie pasuj±. 3 bieg na t± prêdko¶æ to max. 33 |
Data: Styczen 09 2011 12:55:04 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa Kilkakrotnie (zw³aszcza na p³askim i lekko wznosz±cym siê terenie) u siebie zaobserwowa³em, ¿e jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla wiêkszych prêdko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym ni¿ jazda na biegu wy¿szym przy tej samej prêdko¶ci, ale obrotach wtedy oko³o 1300-1500. Najbardziej to widaæ w³a¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 34 |
Data: Styczen 09 2011 12:59:44 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Mirek Ptak" napisa³ w wiadomo¶ci news: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ, Mo¿e. Ale tak jechaæ siê nie da, niezale¿nie od tego jakie jest spalanie. 35 |
Data: Styczen 09 2011 20:28:38 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Bydlê | Mirek Ptak wrote: 36 |
Data: Styczen 10 2011 07:53:44 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: k±d±wanie "fr±m" ê | Dnia 2011-01-09 20:28, *Bydlê* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ: Mirek Ptak wrote:Raczej Turbo :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 37 |
Data: Styczen 09 2011 13:16:06 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach. 38 |
Data: Styczen 09 2011 13:21:57 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ, Nie do koñca to jest prawda, du¿o zale¿y od momentu w którym w³±cza siê sprê¿arka. Trudno te¿ 1.2 60 KM nazwaæ wysilonym silnikiem. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie ciê¿szym samochodzie) radzi³ sobie z takimi prêdko¶ciami na IV i V biegu du¿o lepiej - wiêc znowu wymy¶li³e¶ jak±¶ teoryjkê bez pokrycia w faktach. 39 |
Data: Styczen 09 2011 13:47:44 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach. Nawet z ostrzejsz± g³owic± 75KM jeszcze nie by³o szczególnych problemów z obrotami rzêdu 1500. Dopiero mocniej d³ubana g³owica wymaga³a jazdy z wy¿szymi prêdko¶ciami. 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie ciê¿szym samochodzie) radzi³ To ¿e numer biegu jest ten sam, nie oznacza ¿e to jest takie samo prze³o¿enie. 40 |
Data: Styczen 09 2011 16:19:14 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: Trudno te¿ 1.2 60 KM nazwaæ wysilonym silnikiem. Widaæ mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". 1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie ciê¿szym samochodzie) radzi³ Oczywi¶cie. Ale akurat w HGT skrzynia by³ bardzo krótka. 41 |
Data: Styczen 09 2011 21:43:16 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach? Ten silnik ma obroty biegu ja³owego 750 i w warunkach minimalnego obci±¿enia jazd± 50km/h nie powinien siê telepaæ przy 1500rpm. Nie jest to V6 w którym mogê przy 600rpm wcisn±æ gaz do dechy i nic siê nie telepnie, ale bez przesady. 42 |
Data: Styczen 09 2011 23:18:52 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: Widaæ mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów". Powiedzmy ¿e na moje ucho benzyniak siê nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym za³±cza siê turbina. W obu przypadkach przy 1500 je¼dziæ siê nie da. Nie lubiê dzwoni±cych panewek. 43 |
Data: Styczen 10 2011 16:51:05 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi byæ bardzo stresuj±ca :) No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jecha³ na pierwszym biegu. 44 |
Data: Styczen 10 2011 16:58:43 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci news: Powiedzmy ¿e na moje ucho benzyniak siê nie telepie od 2500, a diesel od Nie wiem, dawno nie je¼dzi³em. Empirycznie - w moim dieslu minimalne prêdko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuæ to: III-40 km/h IV-60 km/h V-80 km/h Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min. W s³abszym o po³owê benzyniaku, podobnie, no mo¿e negatywne wra¿enia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale ju¿ wci¶niêcie gazu nie powoduje prawie ¿adnych reakcji. 45 |
Data: Styczen 08 2011 18:08:44 | Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Filip KK | W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze: Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum! *-Zale¿ne od silnika. 46 |
Data: Styczen 08 2011 18:43:53 | Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo... | Autor: J.F. | On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100, Filip KK wrote: W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze: A przy 50 i 60km/h ? J. 47 |
Data: Styczen 06 2011 11:54:26 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin pm to ¿e zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawać L/mtg Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku których zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrót -- w mpg. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 48 |
Data: Styczen 06 2011 14:12:33 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm |  to by³ przyk³ad, ¿ebyÅ› zag³Ä™bi³ siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepia³ siÄ™ szczegó³ów.to ¿e zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawać L/mtg 49 |
Data: Styczen 06 2011 14:07:03 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin pm to by³ przyk³ad, ¿ebyÅ› zag³Ä™bi³ siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepia³ Wypowied¼ do której siÄ™ odnios³em, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o traktorach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 50 |
Data: Styczen 06 2011 15:31:43 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm |  proszÄ™ odnieÅ› siÄ™ raz jeszcze i wyka¿ nieprawdziwoæ spornego sformu³owaniato by³ przyk³ad, ¿ebyÅ› zag³Ä™bi³ siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepia³ dotÄ…d nie wysili³eÅ› siÄ™ na nic wiÄ™cej ni¿ bezpodstawna negacja. 51 |
Data: Styczen 06 2011 00:23:16 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Dykus | Witam, Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu. Przyk³ad - trasa 10km: lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min. Odleg³oæ przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…¿enie mo¿e być inne), a silnik spali³ paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™ pracowa³ d³u¿ej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myÅ›lowych? Pomijam, ¿e w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku... -- Pozdrawiam, Dykus. 52 |
Data: Styczen 06 2011 09:57:23 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Mruk | W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze: Witam, da³eÅ› czadu. To co napisa³eÅ› nie jest prawdÄ…. Jezeli silnik mia³ inne obciÄ…¿enie to i ped³a gazu mia³eÅ› wciÅ›niÄ™ty w innym stopniu przez co przepustnica dawa³a wiÄ™cej/mniej paliwa. We¼ sobie uruchom auto, wciÅ›nij peda³ na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spali³eÅ›. NastÄ™pnie pojed¼ gdzieÅ›. Jed¼ sta³ym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoÅ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. Sprawd¼ ile spali³eÅ›. MyÅ›lisz, ¿e oba "zu¿ycia" bÄ™dÄ… identyczne ?? M 53 |
Data: Styczen 06 2011 09:27:12 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin Mruk da³eÅ› czadu. Prawie stworzy³ perpetuum mobile. ;) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 54 |
Data: Styczen 06 2011 23:01:31 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Dykus | Witam, We¼ sobie uruchom auto, wciÅ›nij peda³ na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spali³eÅ›. NastÄ™pnie pojed¼ gdzieÅ›. Jed¼ sta³ym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoÅ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. Sprawd¼ ile spali³eÅ›. Nie bÄ™dÄ…. Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…¿ony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chocia¿by ze wzglÄ™du na wiÄ™ksze opory aerodynamiczne... -- Pozdrawiam, Dykus. 55 |
Data: Styczen 06 2011 23:16:30 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin Dykus Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…¿ony w podanych przeze Jecha³eÅ› kiedyÅ› rowerem? Próbowa³eÅ› krÄ™cić z tÄ… samÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… na kolejnych biegach? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 56 |
Data: Styczen 06 2011 09:26:42 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: to | begin Dykus Przyk³ad - trasa 10km: LOL. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 57 |
Data: Styczen 07 2011 12:00:01 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze: Witam, Powód: mia³ mniejszÄ… sprawnoæ (obciÄ…¿enie inne) a czÄ™æ straci³ stojÄ…c (w d³u¿szych w korkach). A wiÄ™c zwiÄ…zek spalania z czasem jazdy jest, ale poÅ›redni i tylko w szczególnych warunkach akurat w tÄ™ stronÄ™. W ka¿dym razie regu³a: jedzie d³u¿ej => wiÄ™cej pali - jest fa³szywa (co ³atwo pokazać). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora. 58 |
Data: Styczen 05 2011 23:02:19 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: | Witam serdecznie. 59 |
Data: Styczen 05 2011 23:18:12 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
Witam serdecznie. Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc... 60 |
Data: Styczen 05 2011 23:22:35 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: J_K_K | U¿ytkownik "Rabbit McCroolick" napisa³ w wiadomo¶ci
Naturalny intercooler ? ;-) Pzdr JKK 61 |
Data: Styczen 06 2011 14:33:17 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick napisa³/a:
Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 62 |
Data: Styczen 06 2011 14:59:47 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL Przeczytaj jeszcze raz. A pó¼niej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak zrozumiesz to wróæ ;-) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl "B³ogos³awiony ten, kto ¿yje w pokoju. Nie ma na ziemi wiêkszego szczê¶cia. Matthias Claudius" 63 |
Data: Styczen 06 2011 17:59:53 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz napisa³/a: Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Przeczyta³em dok³adnie. Po prostu nie zrozumia³e¶ ironii... podpowiem. Aerodynamiczny. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 64 |
Data: Styczen 06 2011 18:47:05 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Marcin Stankiewicz | Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na Przeczyta³em dok³adnie. Po prostu nie zrozumia³e¶ ironii... Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania siê literówek :) A je¶li chodzi o ironiê, to wymy¶lenie klocków bie¿nika wcale jej nie pomog³o :) -- Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ] m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl "Bogowie ³akn± krwi. Desmoulins C." 65 |
Data: Styczen 06 2011 18:54:18 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm | ?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL
podpowiem - nie o klocki bie¿nika chodzi³o, tylko takie wiêksze ;-) 66 |
Data: Styczen 07 2011 08:42:02 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki Te samochody to klocki, on nie pisa³ o oponach... Krzysiek Kie³czewski 67 |
Data: Styczen 08 2011 10:33:53 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski napisa³/a: On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki wrote: Mea culpa, tak wiêc 1:1 bo wymy¶li³ tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;) -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 68 |
Data: Styczen 08 2011 10:39:16 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski napisa³/a: Jaki? ¯e klocek ma wiêkszy opór aerodynamiczny ni¿ normalny samochód? To dla Ciebie nowo¶æ? 69 |
Data: Styczen 08 2011 11:06:13 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisa³ w Czytaj uwa¿nie. Poza tym klocek mo¿e byæ ma³y a samochód du¿y. ;-P -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 70 |
Data: Styczen 08 2011 11:24:38 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: Czytam. I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam. Wygl±da na to ¿e ca³y czas nie rozumiesz na co odpowiadasz. 71 |
Data: Styczen 08 2011 12:35:54 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: Jaki? Nie czytasz. Podpowied¼ dla s³abszych - areodynamiczny vs aerodynamiczny. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 72 |
Data: Styczen 08 2011 12:58:05 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: No tak, ¿eby nie przyznaæ i¿ Twój udzia³ w tym w±tku by³ ca³kowicie bez sensu, postanowi³e¶ czepiæ siê literówki. ¯a³osne. 73 |
Data: Styczen 08 2011 13:40:05 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: Czytam. Czepi³em jej siê na samym pocz±tku. Dlatego napisa³em 1:1 i przyzna³em siê do b³êdu. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 74 |
Data: Styczen 08 2011 15:17:27 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: ¯adne 1:1. Przegra³e¶ 0-3, tyle ¿e nie mo¿esz siê z tym pogodziæ. 75 |
Data: Styczen 08 2011 18:02:53 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki | Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: Czepi³em jej siê na samym pocz±tku. Dlatego napisa³em 1:1 Je¿eli to sprawi, ¿e poczujesz sie lepiej to zgoda. -- ___________________________________________ Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net 76 |
Data: Styczen 08 2011 20:53:10 | Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" napisa³ w wiadomo¶ci Dnia 08.01.2011 Cavallino napisa³/a: Czyje¶ wyniki obchodz± mnie tyle co zesz³oroczny ¶nieg, a moje samopoczucie zale¿y od diametralnie innych czynników. 77 |
Data: Styczen 05 2011 22:09:36 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Mikolaj Machowski | mic49 napisa³: Witam, U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l . m. 78 |
Data: Styczen 05 2011 23:22:53 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l . Zw³aszcza je¶li te letnie, to opony obni¿onych oporach toczenia. Takich raczej nie robi siê na zimê. 79 |
Data: Styczen 05 2011 23:18:27 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Jacek | U¿ytkownik "mic49" napisa³ w wiadomo¶ci Witam, d³u¿ej sie rozgrzewa, czyli d³u¿szy czas wyd³u¿a np. czas wtrysków -> wieksze spalanie Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem je¼dzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju. Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h. Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche d³u¿ej ni¿ latem Jacek 80 |
Data: Styczen 06 2011 01:05:22 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Przemys³aw Czaja |
moja laleczka równie¿ zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakoñczyæ identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciep³y silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h 81 |
Data: Styczen 05 2011 23:26:26 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Rabbit McCroolick |
82 |
Data: Styczen 06 2011 03:30:53 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Micha³ | mic49 napisa³(a): Witam, A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :) i zim± te¿ pobijam rekodry ma³ego spalania. raz mi siê uda³o na trasie gdzie zazwyczaj pali³o 13..15l/100 doj¶æ do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), by³ sam lód na drodze ca³y czas. latem mi pali jak po samych korkach je¿d¿ê 22l/100, a zima ko³o 19. ¶rednio zim± pali ko³o 16l/100 jak siê gdzies na narty wyskoczy czy co¶. -- odpowiadaj±c na pytanie czy spali wiêcej, nie nie spali. a jak straszny mróz to mam wra¿enie ¿e kilka koni wiêcej jest ;) pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 83 |
Data: Styczen 06 2011 16:56:35 | Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo... | Autor: Nikiel ;) | W dniu 2011-01-06 04:30, Micha³ pisze: napisa³(a): A przy jakich prÄ™dkoÅ›ciach w lecie/zimie? bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby siÄ™ Å›wiat nie dziwowa³... latem mi pali jak po samych korkach je¿d¿Ä™ 22l/100, a zima ko³o 19. w lecie z klimÄ… czy bez? Pozdrawiam {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k] Nikiel ;-) -- # od niklu # # gg - 4939629 # # Wyobra¼nia jest wa¿niejsza od wiedzy # # (A. Einstein) # 84 |
Data: Styczen 07 2011 00:47:39 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Micha³ | A przy jakich prÄ™dkoÅ›ciach w lecie/zimie? no to jest g³ówna ró¿nica, nawet nie prêdko¶ci a wyprzedzanie (i hamowanie). i na ¶wiat³ach w lecie nie ¶lizga wiêc idzie wiêcej nieoptymalnej mocy w ruszanie.
z klim± - oko³o 1.6l/h, w zimie siê czasami klima tylko w³±cza, chyba sobie wykrywa ¿eby osuszyæ czy co¶. ale starszy model siê czê¶ciej w zimie w³±cza³a klima. pozdrawiam. -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 85 |
Data: Styczen 06 2011 09:25:27 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "mic49" napisa³ w wiadomo¶ci Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie wiêcej czasu silnik potrzebuje na Dok³adnie - moje auta zawsze pal± mnie zim±. Wolniej siê je¼dzi, klima nie chodzi. ¦rednio 0,5 l mniej. Ale to g³ównie na trasie, po mie¶cie jednak wiêcej. 86 |
Data: Styczen 07 2011 02:14:12 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: kogutek | Witam, Wiadomo - jest mróz i znacznie wiêcej czasu silnik potrzebuje na nagrzanie siê. Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej chodzi. Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie - diesel / benzyna. Micha³ Jasne ze bêdzie pali³ wiêcej bo powietrze jest gêstsze. Odrzutowce dlatego pal± ma³o bo lataj± tam gdzie powietrze jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶æ udowodniono ¿e niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wyd³u¿anie siê samochodu wskutek jego rozgrzewania o gêstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo ma³o. Bo poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy lato czy zima bêzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na godzinê Temperatura zewnêtrzna po rozgrzaniu nie ma ¿adnego znaczenia. Za temperaturê silnka odpowiada sprawny uk³ad ch³odzenia a za temperaturê zasysanego powietrza termostat ( najczêsciej) umieszczony w filtrze powietrza. -- Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 87 |
Data: Styczen 07 2011 14:20:23 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: nazgul | Za ostatni raz taki termostat widzia³em w skodzie 105. od imerzenia masy powietrza jest przep³ywomierz (b±d¼ sam termometr) 88 |
Data: Styczen 07 2011 21:17:17 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze: Za Podobne rozwi±zanie jest (by³o?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach. Po rozruchu, otwiera siê klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa siê jako pierwszy. Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - ¿eby szybciej nagrzewa³ siê silnik i ¿eby zmniejszyæ skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym. W tych samochodach które widzia³em nie by³o to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik siê rozgrza³, uk³ad prze³±cza³ siê na zasysanie zimnego powietrza. od imerzenia masy powietrza jest przep³ywomierz (b±d¼ sam termometr) Sam termometr to nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. 89 |
Data: Styczen 07 2011 21:36:56 | Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo... | Autor: pm | ?> Sam termometr to nie wystarczy. Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza. no tak tak. z tym ¿e MAP i tak jest wiêc dok³adamy tylko termometr. |