Grupy dyskusyjne   »   ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...

ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...



1 Data: Styczen 05 2011 13:02:08
Temat: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: mic49 

Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie wiêcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie siê. Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik d³u¿ej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie
pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie -
diesel / benzyna.

Micha³



2 Data: Styczen 05 2011 22:19:03
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: J_K_K 

U¿ytkownik "mic49"  napisa³ w wiadomo¶ci Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik d³u¿ej chodzi.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Przy mniejszej prêdko¶ci spali Ci mniej na 100 km.
+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).
W takiej konfiguracji auta u mnie w zimie pal± mniej ni¿ w lecie :-)
(g³ównie trasy).

Pzdr

JKK

3 Data: Styczen 05 2011 23:21:40
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "J_K_K"  napisa³ w wiadomo¶ci


+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

Doprawdy? A w moim samochodzie w³a¶nie zim± czê¶ciej chodzi klima, bo nie
chcê mieæ zaparowanych szyb.

4 Data: Styczen 06 2011 00:14:35
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: J_K_K 

U¿ytkownik "Rabbit McCroolick"  napisa³ w wiadomo¶ci



+ nie chodzi klimatyzacja (tam gdzie jest).

Doprawdy? A w moim samochodzie w³a¶nie zim± czê¶ciej chodzi klima,

Pos³uchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

Pzdr

JKK

5 Data: Styczen 06 2011 02:47:42
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "J_K_K"  napisa³ w wiadomo¶ci


Pos³uchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.

¯eby us³yszeæ urban legend?

6 Data: Styczen 06 2011 11:58:29
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 

?>> Pos³uchaj pracy agregatu przy temperaturach dodatnich i ujemnych.


¯eby us³yszeæ urban legend?
jak nie chcesz s³uchaæ to pomy¶l.
przy niskich temp, aby nast±pi³o skroplenie czynnika w skrapiaczu (popularnej ch³odnicy)
potrzebne jest mniejsze ci¶nienie - sprê¿arka musi pracowaæ w krótszych cyklach.

7 Data: Styczen 05 2011 22:30:10
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 

?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie

pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie -
diesel / benzyna.

mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -wiêksza masa
ciep³o - mniejsza

8 Data: Styczen 05 2011 23:20:51
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "pm"  napisa³ w wiadomo¶ci


mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -wiêksza masa
ciep³o - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej paliæ, ot taki sezonowy intercooler;-) Ale tak
nie jest, bo silnik wolniej siê rozgrzewa, d³u¿ej chodzi na wzbogaconej
mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.

9 Data: Styczen 06 2011 11:28:38
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 

?

mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -wiêksza masa
ciep³o - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej paliæ, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zale¿y bo masz (albo nie masz) przep³ywomierz który t± masê mierzy

Ale tak  nie jest, bo silnik wolniej siê rozgrzewa, d³u¿ej chodzi na wzbogaconej mieszance a i tak powietrze zasysa z podgrzanej komory silnika.
doczytaj za³o¿enia, to co napisa³e¶ to ju¿ wiemy i pomijamy przy rozwa¿aniach.

10 Data: Styczen 07 2011 00:15:34
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-06 11:28, pm pisze:

?
mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -wiêksza masa
ciep³o - mniejsza

Hhehe, czyli powinien mniej paliæ, ot taki sezonowy intercooler;-)

to zale¿y bo masz (albo nie masz) przep³ywomierz który t± masê mierzy

Jak nie przep³ywomierz, to zestaw MAP+IAT, który te¿ temperaturê uwzglêdnia.

Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w silnikach wolnoss±cych.

11 Data: Styczen 07 2011 00:40:32
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci


Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory
silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na
pocz±tku pracy silnika).

12 Data: Styczen 07 2011 08:58:18
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Yans van Horn 

On 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick wrote:

U¿ytkownik "Tomasz   napisa³ w wiadomo¶ci


Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory
> silnika w której temperatura wcale nie jest du¿o ni¿sza zim± (no mo¿e na
> pocz±tku pracy silnika).

To chyba jedynie w ¼le zaprojektowanych z³omach :-) Albo cudownych przeróbkach typu wstawmy "sto¿ek" ale wywalmy dolot zimnego powietrza :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

13 Data: Styczen 07 2011 11:55:43
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-07 00:40, Rabbit McCroolick pisze:

U¿ytkownik "Tomasz   napisa³ w wiadomo¶ci


Jak jest zimno to po prostu wzrasta moc silnika.
I miêdzy zim± a latem wcale nie s± to ma³e ró¿nice mocy - nawet w
silnikach wolnoss±cych.

No dobra,jest jaki¶ przyrost mocy, ale przecie¿ powietrze zasysa z komory
silnika

Wlot powietrza montuje siê w takich miejscach ¿eby powietrze by³o z zewn±trz.

14 Data: Styczen 07 2011 18:45:43
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci


Wlot powietrza montuje siê w takich miejscach ¿eby powietrze by³o z
zewn±trz.

Nie wszêdzie. Znam co najmniej kilka samochodów, gdzie wlot powietrza jest
za ch³odnic± a do komory filtra powietrza prowadzi niezbyt dobrze izolowana
termicznie rura. Nie mówi±c ju¿ o nieco archaicznych, ale wci±¿ u¿ywanych
pojazdach z od¶rodkowym filtrem powietrza w którym rura doprowadza powietrze
z nad silnika (mia³em tak np. w Kadecie E ze starym silnikiem 1,2).

15 Data: Styczen 06 2011 08:50:34
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2011-01-05 22:30, pm pisze:

mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -wiêksza masa
ciep³o - mniejsza

Akurat to czuæ najbardziej w turbodieslu :)

Pozdrawiam !

16 Data: Styczen 06 2011 09:30:05
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin Czarek Daniluk

Akurat to czuć najbardziej w turbodieslu :)

Ogólnie w ka¿dym turbo wyposa¿onym w intercooler, szczególnie zbyt ma³y,
jak to zwykle w seryjnych silnikach bywa...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

17 Data: Styczen 07 2011 15:54:15
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Pszemol 

"pm"  wrote in message

?> Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie
pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie -
diesel / benzyna.

mo¿na by to rozwa¿yæ z punktu widzenia masy zasysanego powietrza.
zimno -wiêksza masa
ciep³o - mniejsza

Czy mowa jest o od¶nie¿onej, suchej drodze czy opony musz±
pokonywaæ nierówno¶ci ¶niegu, lodu, soli? ¦lizgaæ siê?

18 Data: Styczen 05 2011 21:57:02
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin mic49

Czy te¿ prÄ™dkoÅ›ci podró¿ne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli
silnik d³u¿ej chodzi.

Dobrze siÄ™ czujesz? ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

19 Data: Styczen 05 2011 23:25:14
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "to"  napisa³ w wiadomo¶ci

begin mic49

Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik d³u¿ej chodzi.

Dobrze siê czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie paliwa.

20 Data: Styczen 05 2011 22:37:48
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin Rabbit McCroolick

Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi.

Dobrze siê czujesz? ;)

Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi". To
ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do
przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

21 Data: Styczen 05 2011 23:48:58
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: ToMasz 

to pisze:

begin Rabbit McCroolick

Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi.
Dobrze siê czujesz? ;)
Jaki¶ sens w tym jest - ja zim± o wiele czê¶ciej stojê w korkach, d³u¿ej
ruszam a przy niskich prêdko¶ciach silnik wcale nie spala optymalnie
paliwa.

Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi". To
ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do
przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu.

no ja bym polemizowa³.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100
2 zimÄ… grzeje auto (dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10
na 100.

d³u¿szy czas powoduje ze inne parametry sÄ… dalekie od optymalnych i auto
pali wiecej.

ToMasz

22 Data: Styczen 05 2011 23:01:21
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin ToMasz

no ja bym polemizowa³.
1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy te¿ prÄ™dkoÅ›ci podró¿ne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi."

Gdzie tu masz coÅ› o grzaniu auta?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

23 Data: Styczen 06 2011 11:53:20
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 



1 latem jade 20 minut, 10km i spalam 6 na 100 2 zimÄ… grzeje auto
(dziecko!)5 minut, jade30min, 10km, spalam prawie 10 na 100.

Kolejny...

"Czy te¿ prÄ™dkoÅ›ci podró¿ne - zimÄ… sÄ… mniejsze, czyli silnik d³u¿ej
chodzi."

Gdzie tu masz coÅ› o grzaniu auta?

zamiast gard³ować, spróbuj uwolnić sie ze swojego zafixowanego sposobu widzenia Å›wiata.

to ¿e zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawać L/mtg (np w maszynach rolniczych)
ka¿dy pojazd ma jakieÅ› optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy 90km/h spalamy najmniej.

czyli reasumujÄ…c silnik chodzi 3x d³u¿ej ale spala 2x mniej paliwa - i jesteÅ›my w plecy
i extremalnie na  autostradzie silnik chodz 2x krócej i pali 3x wiecej - i tez w plecy.

dodajÄ…c do tego stanie w korkach - to juz wogóle zy¿ycie l/km to nieskoÅ„czonoæ ;-)

24 Data: Styczen 06 2011 12:46:18
Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo...
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Jan 2011 11:53:20 +0100,  pm wrote:

to ¿e zwyczajowo podaje siê L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawaæ L/mtg (np w
maszynach rolniczych)

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy 90km/h
spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

J.

25 Data: Styczen 06 2011 14:24:36
Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo...
Autor: pm 

?

Obawiam sie tylko ze sporo maszyn ma zmienne obciazenie i to tez jest
nierzetelne.

no jasne
maszyny takie litra¿uje siê i jest normatywne zu¿ycie na biegu ja³owym i przy obci±¿eniu (tez uproszczenie ale ju¿ bli¿sze prawdy )

ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy 90km/h
spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

byæ mo¿e - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam bêdzie optimum zale¿ne od charakterystyki silnika / prze³o¿enia / oporów aerodynamicznych

co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

26 Data: Styczen 06 2011 17:02:42
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: J.F. 

On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote:

ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi ¿e przy
90km/h spalamy najmniej.

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

byæ mo¿e - nie zmienia to istoty rozumowania.
gdzie¶ tam bêdzie optimum zale¿ne od charakterystyki silnika / prze³o¿enia /
oporów aerodynamicznych
co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

J.

27 Data: Styczen 06 2011 17:31:17
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: pm 

?> Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po

autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

nie policzysz to siê nie dowiemy czy 90 czy 50
mo¿emy gdybaæ.

w ka¿dym razie mo¿emy przyj±æ ¿e jest jakie¶:  200km/h >optimum > 0km/h ;-)


aha
trzeba pamiêtaæ o konieczno¶ci wytwarzania mieszanki stechiometrycznej
czyli du¿y silnik mimo braku obci±¿enia i tak musi swoje spaliæ.

28 Data: Styczen 07 2011 09:50:39
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Massai 

J.F. wrote:

On Thu, 6 Jan 2011 14:24:36 +0100,  pm wrote:
> > > ka¿dy pojazd ma jakie¶ optymalne warunki pracy i np. wychodzi
> > > ¿e przy 90km/h spalamy najmniej.
> >
>> Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej
> >
> byæ mo¿e - nie zmienia to istoty rozumowania.
> gdzie¶ tam bêdzie optimum zale¿ne od charakterystyki silnika /
> prze³o¿enia / oporów aerodynamicznych
> co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla
> samochodziku miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
> a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50, i co - pojedziesz tak po
autostradzie ? Oszczednie, bezpiecznie, bezstresowo .. o ile sie
lusterka zaklei :-)

U mnie optymalne jest oko³o 65-70. Jak utrzymujê tê prêdko¶æ stale,
przy pomocy tempomatu, na pustej drodze, spalam oko³o 5,6-5,7 l/100km.
Testowa³em kiedy¶ z ciekawo¶ci, fakt ¿e na odcinkach krótkich, oko³o
20-30 km (wiêcej nie mia³em cierpliwo¶ci).

Uprzedzaj±c, ¿eby kto¶ mi tu nie jecha³ "phi, tyle to ja mam ¶redniej w
moim tedjiku":
5,6-5,7 l/100km dla V6 2,7l z automatem to naprawdê niez³y wynik ;-)

Poni¿ej i powy¿ej - spalanie zaczyna rosn±æ, przy sta³ych 100 km/h
oko³o 8,5 l/100km, przy 140 - 12l-13l/100km (tu sporo zale¿y od
kierunku wiatru).

--
Pozdro
Massai

29 Data: Styczen 09 2011 00:08:01
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.
Ale niedu¿o wiêksze zu¿ycie paliwa jest przy 80km/h.

Za to potem ro¶nie ju¿ szybko.

30 Data: Styczen 09 2011 00:11:31
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-01-06 17:02, J.F. pisze:

co wiêcej - byæ mo¿e optimum (za³o¿one przy projektowaniu) dla samochodziku
miejskiego typu hyundai atos to 50km/h
a dla powiedzmy audi a6 130km/h.

Obawiam sie ze dla A6 to tez bedzie kolo 50

Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciê¿ko mi uwierzyæ, ¿e bieg 3 to optymalny wybór.

31 Data: Styczen 09 2011 00:30:55
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciê¿ko mi uwierzyæ, ¿e bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poni¿ej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiêtam jakie obroty.

32 Data: Styczen 09 2011 00:53:58
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciê¿ko mi uwierzyæ, ¿e bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poni¿ej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiêtam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ, bo bêd± szarpaæ jak szalone.
Tako¿ Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prêdko¶æ to max.

33 Data: Styczen 09 2011 12:55:04
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Mirek Ptak 

Dnia 2011-01-09 00:53, *Cavallino* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciê¿ko mi uwierzyæ, ¿e bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poni¿ej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiêtam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ,
bo bêd± szarpaæ jak szalone.
Tako¿ Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prêdko¶æ to max.

Kilkakrotnie (zw³aszcza na p³askim i lekko wznosz±cym siê terenie) u siebie zaobserwowa³em, ¿e jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla wiêkszych prêdko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym ni¿ jazda na biegu wy¿szym przy tej samej prêdko¶ci, ale obrotach wtedy oko³o 1300-1500.
Najbardziej to widaæ w³a¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

34 Data: Styczen 09 2011 12:59:44
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Mirek Ptak"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ,
bo bêd± szarpaæ jak szalone.
Tako¿ Twoje obliczenia do nich nie pasuj±.

3 bieg na t± prêdko¶æ to max.

Kilkakrotnie (zw³aszcza na p³askim i lekko wznosz±cym siê terenie) u siebie zaobserwowa³em, ¿e jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla wiêkszych prêdko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym spalaniem chwilowym ni¿ jazda na biegu wy¿szym przy tej samej prêdko¶ci, ale obrotach wtedy oko³o 1300-1500.
Najbardziej to widaæ w³a¶nie na 3 w okolicach 50tki licznikowej.

Mo¿e.
Ale tak jechaæ siê nie da, niezale¿nie od tego jakie jest spalanie.

35 Data: Styczen 09 2011 20:28:38
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Bydlê 

Mirek Ptak wrote:
> Kilkakrotnie (zw³aszcza na p³askim i lekko wznosz±cym siê terenie) u
> siebie zaobserwowa³em, ¿e jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
> wiêkszych prêdko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
> spalaniem chwilowym


Nie mo¿e byæ! Moment obrotowy jednak dzia³a?
:-)

--
Bydlê

36 Data: Styczen 10 2011 07:53:44
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: k±d±wanie "fr±m" ê 

Dnia 2011-01-09 20:28,  *Bydlê* napisa³, a mnie co¶ podkusi³o, ¿eby odpisaæ:

Mirek Ptak wrote:
 > Kilkakrotnie (zw³aszcza na p³askim i lekko wznosz±cym siê terenie) u
 > siebie zaobserwowa³em, ¿e jazda na 3 (lub analogicznie 4 i 5 dla
 > wiêkszych prêdko¶ci) biegu w okolicach 1800-2000 rpm skutkuje mniejszym
 > spalaniem chwilowym


Nie mo¿e byæ! Moment obrotowy jednak dzia³a?
:-)

Raczej Turbo :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

37 Data: Styczen 09 2011 13:16:06
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 00:53, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-01-09 00:11, Cavallino pisze:

Kiedy¶ siê bawi³em i 50km/h wychodzi³o pod wzglêdem zu¿ycia paliwa
optymalnie zarówno dla silnika 3.2 jak i 1.3.

A na którym biegu?
Bo jaki¶ ciê¿ko mi uwierzyæ, ¿e bieg 3 to optymalny wybór.

AFAIR bieg IV i obroty nieco poni¿ej 1500 (w 3.2).

W 1.3 pi±ty bieg i nie pamiêtam jakie obroty.

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ,
bo bêd± szarpaæ jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

38 Data: Styczen 09 2011 13:21:57
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ,
bo bêd± szarpaæ jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do koñca to jest prawda, du¿o zale¿y od momentu w którym w³±cza siê sprê¿arka.
Trudno te¿ 1.2 60 KM nazwaæ wysilonym silnikiem.
1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie ciê¿szym samochodzie) radzi³ sobie z takimi prêdko¶ciami na IV i V biegu du¿o lepiej - wiêc znowu wymy¶li³e¶ jak±¶ teoryjkê bez pokrycia w faktach.

39 Data: Styczen 09 2011 13:47:44
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 13:21, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci
news:

No to w obu moich autach (1.2 i 1.6) bêdzie ciê¿ko, nie da siê jechaæ,
bo bêd± szarpaæ jak szalone.

Im bardziej wysilony silnik, tym gorzej pracuje przy niskich obrotach.

Nie do koñca to jest prawda, du¿o zale¿y od momentu w którym w³±cza siê
sprê¿arka.
Trudno te¿ 1.2 60 KM nazwaæ wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± g³owic± 75KM jeszcze nie by³o szczególnych problemów z obrotami rzêdu 1500.
Dopiero mocniej d³ubana g³owica wymaga³a jazdy z wy¿szymi prêdko¶ciami.

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie ciê¿szym samochodzie) radzi³
sobie z takimi prêdko¶ciami na IV i V biegu du¿o lepiej

To ¿e numer biegu jest ten sam, nie oznacza ¿e to jest takie samo prze³o¿enie.

40 Data: Styczen 09 2011 16:19:14
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Trudno te¿ 1.2 60 KM nazwaæ wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± g³owic± 75KM jeszcze nie by³o szczególnych problemów z obrotami rzêdu 1500.

Widaæ mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

1.8 130 KM (w takim samym, a nawet pewnie ciê¿szym samochodzie) radzi³
sobie z takimi prêdko¶ciami na IV i V biegu du¿o lepiej

To ¿e numer biegu jest ten sam, nie oznacza ¿e to jest takie samo prze³o¿enie.

Oczywi¶cie.
Ale akurat w HGT skrzynia by³ bardzo krótka.

41 Data: Styczen 09 2011 21:43:16
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 16:19, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci
news:

Trudno te¿ 1.2 60 KM nazwaæ wysilonym silnikiem.

Zapewne mówisz o jednostce Fiata, która w wersji 60KM bez problemu
pracuje przy niskich obrotach.
Nawet z ostrzejsz± g³owic± 75KM jeszcze nie by³o szczególnych
problemów z obrotami rzêdu 1500.

Widaæ mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu ja³owego 750 i w warunkach minimalnego obci±¿enia jazd± 50km/h nie powinien siê telepaæ przy 1500rpm.

Nie jest to V6 w którym mogê przy 600rpm wcisn±æ gaz do dechy i nic siê nie telepnie, ale bez przesady.

42 Data: Styczen 09 2011 23:18:52
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Widaæ mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu ja³owego 750 i w warunkach minimalnego obci±¿enia jazd± 50km/h nie powinien siê telepaæ przy 1500rpm.

Powiedzmy ¿e na moje ucho benzyniak siê nie telepie od 2500, a diesel od momentu w którym za³±cza siê turbina.
W obu przypadkach przy 1500 je¼dziæ siê nie da.
Nie lubiê dzwoni±cych panewek.

43 Data: Styczen 10 2011 16:51:05
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-09 23:18, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci
news:

Widaæ mamy inny próg bólu w kontek¶cie "szczególnych problemów".

Ale jakie masz szczególne problemy w takich warunkach?
Ten silnik ma obroty biegu ja³owego 750 i w warunkach minimalnego
obci±¿enia jazd± 50km/h nie powinien siê telepaæ przy 1500rpm.

Powiedzmy ¿e na moje ucho benzyniak siê nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym za³±cza siê turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi byæ bardzo stresuj±ca :)
No i w moim aucie 50km/h nadal by¶ pewnie jecha³ na pierwszym biegu.

44 Data: Styczen 10 2011 16:58:43
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Powiedzmy ¿e na moje ucho benzyniak siê nie telepie od 2500, a diesel od
momentu w którym za³±cza siê turbina.

To jazda z automatyczn± skrzyni± biegów musi byæ bardzo stresuj±ca :)

Nie wiem, dawno nie je¼dzi³em.
Empirycznie - w moim dieslu minimalne prêdko¶ci na poszcz. biegach, które zapewniaj± brak niegatywnych odczuæ to:
III-40 km/h
IV-60 km/h
V-80 km/h

Co stanowi jakie¶ 1500 obr/min.

W s³abszym o po³owê benzyniaku, podobnie, no mo¿e negatywne wra¿enia przy zbyt wysokim biegu s± mniej odczuwalne (mniej szarpie), ale ju¿ wci¶niêcie gazu nie powoduje prawie ¿adnych reakcji.

45 Data: Styczen 08 2011 18:08:44
Temat: Re: Zim± samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Filip KK 

W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:

Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5 litra maximum!

*-Zale¿ne od silnika.

46 Data: Styczen 08 2011 18:43:53
Temat: Re: Zim¹ samochód pali wi?cej, bo...
Autor: J.F. 

On Sat, 08 Jan 2011 18:08:44 +0100,  Filip KK wrote:

W dniu 2011-01-06 12:46, J.F. pisze:
Obawiam sie ze przy 50 .. albo jeszcze wolniej

*Spalanie BMW z silnikiem diesla przy 90 km/h wynosi od 3.5 litra do 4.5
litra maximum!
*-Zale¿ne od silnika.


A przy 50 i 60km/h ?

J.

47 Data: Styczen 06 2011 11:54:26
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin pm

to ¿e zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
których zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrót --
w mpg.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

48 Data: Styczen 06 2011 14:12:33
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 



to ¿e zwyczajowo podaje siÄ™ L/km nie znaczy ¿e nie mo¿na podawać L/mtg
(np w maszynach rolniczych)

Nie rozmawiamy o maszynach rolniczych tylko o samochodach, w przypadku
których zwyczajowo spalanie podaje siÄ™ w l/km, ew. w Stanach na odwrót -- w mpg.

to by³ przyk³ad, ¿ebyÅ› zag³Ä™bi³ siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepia³ siÄ™ szczegó³ów.

49 Data: Styczen 06 2011 14:07:03
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin pm

to by³ przyk³ad, ¿ebyÅ› zag³Ä™bi³ siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepia³
siÄ™ szczegó³ów.

Wypowied¼ do której siÄ™ odnios³em, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

50 Data: Styczen 06 2011 15:31:43
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 



to by³ przyk³ad, ¿ebyÅ› zag³Ä™bi³ siÄ™ w sedno zagadnienia a nie czepia³
siÄ™ szczegó³ów.

Wypowied¼ do której siÄ™ odnios³em, jej kontekst i sens jest jasny, a Ty
szukasz drugiego dna tam gdzie go nie ma i opowiadasz historyjki o
traktorach.

proszÄ™ odnieÅ› siÄ™ raz jeszcze i wyka¿ nieprawdziwoæ spornego sformu³owania
dotÄ…d nie wysili³eÅ› siÄ™ na nic wiÄ™cej ni¿ bezpodstawna negacja.

51 Data: Styczen 06 2011 00:23:16
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Dykus 

Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu.

Przyk³ad - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odleg³oæ przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…¿enie mo¿e być inne), a silnik spali³ paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™ pracowa³ d³u¿ej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myÅ›lowych?

Pomijam, ¿e w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

52 Data: Styczen 06 2011 09:57:23
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Mruk 

W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:

Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi".
To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu
do przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu.

Przyk³ad - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odleg³oæ przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…¿enie mo¿e być
inne), a silnik spali³ paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™
pracowa³ d³u¿ej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myÅ›lowych?

Pomijam, ¿e w zimÄ™ 1/2, a latem 1/4 trasy na zimnym silniku...

da³eÅ› czadu. To co napisa³eÅ› nie jest prawdÄ…. Jezeli silnik mia³ inne obciÄ…¿enie to i ped³a gazu mia³eÅ› wciÅ›niÄ™ty w innym stopniu przez co przepustnica dawa³a wiÄ™cej/mniej paliwa.

We¼ sobie uruchom auto, wciÅ›nij peda³ na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spali³eÅ›. NastÄ™pnie pojed¼ gdzieÅ›. Jed¼ sta³ym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoÅ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. Sprawd¼ ile spali³eÅ›.

MyÅ›lisz, ¿e oba "zu¿ycia" bÄ™dÄ… identyczne ??




M

53 Data: Styczen 06 2011 09:27:12
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin Mruk

da³eÅ› czadu.

Prawie stworzy³ perpetuum mobile. ;)

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

54 Data: Styczen 06 2011 23:01:31
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Dykus 

Witam,

Mruk pisze:

We¼ sobie uruchom auto, wciÅ›nij peda³ na 2000 obrotów, poczekaj 15 minut. ZObacz ile spali³eÅ›. NastÄ™pnie pojed¼ gdzieÅ›. Jed¼ sta³ym rytmem przez 15 minut z prÄ™dkoÅ›ciÄ… obrotowÄ… silnika 2000. Sprawd¼ ile spali³eÅ›.

MyÅ›lisz, ¿e oba "zu¿ycia" bÄ™dÄ… identyczne ??

Nie będą.

Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…¿ony w podanych przeze mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chocia¿by ze wzglÄ™du na wiÄ™ksze opory aerodynamiczne...


--
Pozdrawiam,
Dykus.

55 Data: Styczen 06 2011 23:16:30
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin Dykus

Napisz jeszcze, kiedy silnik bÄ™dzie bardziej obciÄ…¿ony w podanych przeze
mnie przypadkach - na 3 czy 4 biegu? Jak rozumiem na 4 biegu, chocia¿by
ze względu na większe opory aerodynamiczne...

Jecha³eÅ› kiedyÅ› rowerem? Próbowa³eÅ› krÄ™cić z tÄ… samÄ… prÄ™dkoÅ›ciÄ… na
kolejnych biegach?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

56 Data: Styczen 06 2011 09:26:42
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: to 

begin Dykus

Przyk³ad - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min, zima: 3 bieg,
2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odleg³oæ przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…¿enie mo¿e być
inne), a silnik spali³ paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™
pracowa³ d³u¿ej... :)

LOL.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

57 Data: Styczen 07 2011 12:00:01
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-01-06 00:23, Dykus pisze:

Witam,

to pisze:

Przeczytaj zdanie, które zacytowa³em -- "czyli silnik d³u¿ej chodzi". To ile chodzi nie ma znaczenia, bo spalanie ocenia siÄ™ w odniesieniu do przebytej odleg³oÅ›ci, a nie czasu.

Przyk³ad - trasa 10km:
lato: 4 bieg, 2000 obr/min, 60km/h, czas jazdy: 10min,
zima: 3 bieg, 2000 obr/min, 40km/h, czas jazdy: 15min.

Odleg³oæ przebyta taka sama, obroty te same (choć obciÄ…¿enie mo¿e być inne), a silnik spali³ paliwa wiÄ™cej. Powód - poprzez wolniejszÄ… jazdÄ™ pracowa³ d³u¿ej... :) Czepiasz siÄ™ skrótów myÅ›lowych?

Powód: mia³ mniejszÄ… sprawnoæ (obciÄ…¿enie inne) a czÄ™æ straci³ stojÄ…c (w d³u¿szych w korkach).
A wiÄ™c zwiÄ…zek spalania z czasem jazdy jest, ale poÅ›redni i tylko w szczególnych warunkach
akurat w tÄ™ stronÄ™.
W ka¿dym razie regu³a:  jedzie d³u¿ej => wiÄ™cej pali - jest fa³szywa (co ³atwo pokazać).

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora.

58 Data: Styczen 05 2011 23:02:19
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor:

Witam serdecznie.

Mój, s³u¿bowy X-Trail wyra¼nie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.
Pozdrawiam.

Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

59 Data: Styczen 05 2011 23:18:12
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam serdecznie.

Mój, s³u¿bowy X-Trail wyra¼nie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie
Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

60 Data: Styczen 05 2011 23:22:35
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: J_K_K 

U¿ytkownik "Rabbit McCroolick"  napisa³ w wiadomo¶ci


Z Focusem to nie rozumiem

Naturalny intercooler  ?
;-)

Pzdr

JKK

61 Data: Styczen 06 2011 14:33:17
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 05.01.2011 Rabbit McCroolick  napisa³/a:


U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam serdecznie.

Mój, s³u¿bowy X-Trail wyra¼nie zim± pali mniej. Tak do 0,5l. Podobnie
Navary i
Focusy kolegów. Navary nawet jeszcze mniej.

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

62 Data: Styczen 06 2011 14:59:47
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisa³(a):

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A pó¼niej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróæ ;-)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"B³ogos³awiony ten, kto ¿yje w pokoju. Nie ma na ziemi wiêkszego szczê¶cia.
Matthias Claudius"

63 Data: Styczen 06 2011 17:59:53
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 06.01.2011 Marcin Stankiewicz  napisa³/a:

Dnia Thu, 6 Jan 2011 14:33:17 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisa³(a):

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Przeczytaj jeszcze raz. A pó¼niej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróæ ;-)

Przeczyta³em dok³adnie. Po prostu nie zrozumia³e¶ ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

64 Data: Styczen 06 2011 18:47:05
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Marcin Stankiewicz 

Dnia Thu, 6 Jan 2011 17:59:53 +0100, Adam 'Chloru' Drzewososki na
pl.misc.samochody napisa³(a):

Przeczyta³em dok³adnie. Po prostu nie zrozumia³e¶ ironii...

Nie. Po prostu nie lubie bezsensownego czepiania siê literówek :)

A je¶li chodzi o ironiê, to wymy¶lenie klocków bie¿nika wcale jej
nie pomog³o :)

--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarañczka [ czyli orange ].pl
"Bogowie ³akn± krwi. Desmoulins C."

65 Data: Styczen 06 2011 18:54:18
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 

?>>> Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL


Przeczytaj jeszcze raz. A pó¼niej jeszcze raz. I jeszcze raz. A jak
zrozumiesz to wróæ ;-)

Przeczyta³em dok³adnie. Po prostu nie zrozumia³e¶ ironii... podpowiem.
Aerodynamiczny.

podpowiem - nie o klocki bie¿nika chodzi³o, tylko takie wiêksze ;-)

66 Data: Styczen 07 2011 08:42:02
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisa³ o oponach...

Krzysiek Kie³czewski

67 Data: Styczen 08 2011 10:33:53
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski  napisa³/a:

On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisa³ o oponach...

Mea culpa, tak wiêc  1:1 bo wymy¶li³ tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

68 Data: Styczen 08 2011 10:39:16
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski  napisa³/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisa³ o oponach...

Mea culpa, tak wiêc  1:1 bo wymy¶li³ tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
¯e klocek ma wiêkszy opór aerodynamiczny ni¿ normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶æ?

69 Data: Styczen 08 2011 11:06:13
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:

U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w
wiadomo¶ci
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski 
napisa³/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To
klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór
areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisa³ o oponach...

Mea culpa, tak wiêc  1:1 bo wymy¶li³ tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
¯e klocek ma wiêkszy opór aerodynamiczny ni¿ normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶æ?

Czytaj uwa¿nie. Poza tym klocek mo¿e byæ ma³y a samochód du¿y. ;-P


--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

70 Data: Styczen 08 2011 11:24:38
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:
U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w
wiadomo¶ci
Dnia 07.01.2011 Krzysiek Kielczewski napisa³/a:
On 2011-01-06, Adam 'Chloru' Drzewososki  wrote:

Z Focusem to nie rozumiem, ale z X-Trailem i Navar± to oczywiste. To
klocki
na ko³ach - cieplejsz± por± roku je¼dzisz szybciej, wiêc opór
areodynamiczny
zwiêksza wtedy zu¿ycie paliwa. Teraz je¿dzisz wolniej, wiêc...

Opór _areodynamiczny_ (LOL) klocków be¿nika.... LOL

Te samochody to klocki, on nie pisa³ o oponach...

Mea culpa, tak wiêc  1:1 bo wymy¶li³ tylko nowy rodzaj oporów ruchu ;)

Jaki?
¯e klocek ma wiêkszy opór aerodynamiczny ni¿ normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶æ?

Czytaj uwa¿nie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to ¿e ca³y czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

71 Data: Styczen 08 2011 12:35:54
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:

Jaki?
¯e klocek ma wiêkszy opór aerodynamiczny ni¿ normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶æ?

Czytaj uwa¿nie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to ¿e ca³y czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. Podpowied¼ dla s³abszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

72 Data: Styczen 08 2011 12:58:05
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:
Jaki?
¯e klocek ma wiêkszy opór aerodynamiczny ni¿ normalny samochód?
To dla Ciebie nowo¶æ?

Czytaj uwa¿nie.

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to ¿e ca³y czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. Podpowied¼ dla s³abszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, ¿eby nie przyznaæ i¿ Twój udzia³ w tym w±tku by³ ca³kowicie bez sensu, postanowi³e¶ czepiæ siê literówki.
¯a³osne.

73 Data: Styczen 08 2011 13:40:05
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:

Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to ¿e ca³y czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. Podpowied¼ dla s³abszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, ¿eby nie przyznaæ i¿ Twój udzia³ w tym w±tku by³ ca³kowicie bez
sensu, postanowi³e¶ czepiæ siê literówki.
¯a³osne.

Czepi³em jej siê na samym pocz±tku. Dlatego napisa³em 1:1 i przyzna³em
siê do b³êdu.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

74 Data: Styczen 08 2011 15:17:27
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:
Czytam.
I jedyny który co¶ wymy¶la to Ty sam.
Wygl±da na to ¿e ca³y czas nie rozumiesz na co odpowiadasz.

Nie czytasz. Podpowied¼ dla s³abszych - areodynamiczny vs
aerodynamiczny.

No tak, ¿eby nie przyznaæ i¿ Twój udzia³ w tym w±tku by³ ca³kowicie bez
sensu, postanowi³e¶ czepiæ siê literówki.
¯a³osne.

Czepi³em jej siê na samym pocz±tku. Dlatego napisa³em 1:1

¯adne 1:1.
Przegra³e¶ 0-3, tyle ¿e nie mo¿esz siê z tym pogodziæ.

75 Data: Styczen 08 2011 18:02:53
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Adam 'Chloru' Drzewososki 

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:

Czepi³em jej siê na samym pocz±tku. Dlatego napisa³em 1:1

¯adne 1:1.
Przegra³e¶ 0-3, tyle ¿e nie mo¿esz siê z tym pogodziæ.

Je¿eli to sprawi, ¿e poczujesz sie lepiej to zgoda.

--
___________________________________________
Chloru ** XU10J4RS  ** chloru at chloru net

76 Data: Styczen 08 2011 20:53:10
Temat: Re: Zim? samochód pali wi?cej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki"  napisa³ w wiadomo¶ci

Dnia 08.01.2011 Cavallino  napisa³/a:
Czepi³em jej siê na samym pocz±tku. Dlatego napisa³em 1:1

¯adne 1:1.
Przegra³e¶ 0-3, tyle ¿e nie mo¿esz siê z tym pogodziæ.

Je¿eli to sprawi, ¿e poczujesz sie lepiej to zgoda.

Czyje¶ wyniki obchodz± mnie tyle co zesz³oroczny ¶nieg, a moje samopoczucie zale¿y od diametralnie innych czynników.

77 Data: Styczen 05 2011 22:09:36
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Mikolaj Machowski 

mic49 napisa³:

Witam,

U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

m.

78 Data: Styczen 05 2011 23:22:53
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


U¿ytkownik "Mikolaj Machowski"  napisa³ w wiadomo¶ci


U mnie po zmianie opon na zimowe spalanie podskakuje od razu o ok. 0,5l .

Zw³aszcza je¶li te letnie, to opony obni¿onych oporach toczenia. Takich
raczej nie robi siê na zimê.

79 Data: Styczen 05 2011 23:18:27
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Jacek 

U¿ytkownik "mic49"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie wiêcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie siê. Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik d³u¿ej chodzi.

d³u¿ej sie rozgrzewa, czyli d³u¿szy czas wyd³u¿a np. czas wtrysków -> wieksze spalanie
Druga sprawa, ze tam gdzie po mie¶cie latem je¼dzisz na 3 i 4 biegu, zim± po ¶niegu wleczesz sie na drugim.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie
pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie -
diesel / benzyna.

moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.
Odwrotnie proporcjonalny do temp. silnika. Zim± to rozgrzewanie trwa troche d³u¿ej ni¿ latem

Jacek

80 Data: Styczen 06 2011 01:05:22
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Przemys³aw Czaja 


U¿ytkownik "Jacek"


moja benzynowa vectra w stanie ustalonym obojetnie zim± czy latem spala tyle samo 1,2 l/h na postoju.
Rozruch to ok 4,5 l/h, rozgrzewanie auta to wynik malej±cy od 2,4 l/h do 1,1-1,2 l/h.

moja laleczka równie¿ zaczyna od 1.2 l/h(zima) by zakoñczyæ identycznie jak latem na 0,5-0,4 l/h (ciep³y silnik) - latem startuje od 0,8-0,7l/h

81 Data: Styczen 05 2011 23:26:26
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Rabbit McCroolick 


Zwróci³bym te¿ uwagê na wiêksze opory toczenia - nadkola czasem szczelnie
zapychaj± siê ¶niegiem/ lodem, co bezdyskusynie przedk³ada siê na wzrost
zu¿ycia paliwa.

82 Data: Styczen 06 2011 03:30:53
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Micha³ 

mic49  napisa³(a):

Witam,

Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
e, czyli
silnik d=B3u=BFej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
e
pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
e -
diesel / benzyna.

Micha=B3

A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

i zim± te¿ pobijam rekodry ma³ego spalania.

raz mi siê uda³o na trasie gdzie zazwyczaj pali³o 13..15l/100 doj¶æ
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), by³ sam lód na drodze ca³y czas.

latem mi pali jak po samych korkach je¿d¿ê 22l/100, a zima ko³o 19.
¶rednio zim± pali ko³o 16l/100 jak siê gdzies na narty wyskoczy czy co¶.

--
odpowiadaj±c na pytanie czy spali wiêcej, nie nie spali.

a jak straszny mróz to mam wra¿enie ¿e kilka koni wiêcej jest ;)

pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

83 Data: Styczen 06 2011 16:56:35
Temat: Re: ZimÄ… samochód pali wiÄ™cej, bo...
Autor: Nikiel ;) 

W dniu 2011-01-06 04:30,  Micha³ pisze:

  napisa³(a):

Witam,

Wiadomo - jest mr=F3z i znacznie wi=EAcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie si=EA. Czy te=BF pr=EAdko=B6ci podr=F3=BFne - zim=B1 s=B1 mniejsz=
e, czyli
silnik d=B3u=BFej chodzi.

Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro=BCny dzie=F1 b=EAdzi=
e
pali=B3 tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie=B6 rozr=F3=BFnieni=
e -
diesel / benzyna.

Micha=B3

A mi zazwyczaj pali mniej !!!! :)

i zimÄ… te¿ pobijam rekodry ma³ego spalania.

raz mi siÄ™ uda³o na trasie gdzie zazwyczaj pali³o 13..15l/100 dojæ
do 8.3l/100! (Warszawa<->Kraków), by³ sam lód na drodze ca³y czas.

A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby siÄ™ Å›wiat nie dziwowa³...


latem mi pali jak po samych korkach je¿d¿Ä™ 22l/100, a zima ko³o 19.

w lecie z klimÄ… czy bez?





Pozdrawiam
{wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

Nikiel ;-)

--
# od niklu #             # gg - 4939629 #
#  Wyobra¼nia jest wa¿niejsza od wiedzy #
#                         (A. Einstein) #

84 Data: Styczen 07 2011 00:47:39
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Micha³ 

A przy jakich prędkościach w lecie/zimie?
bo jak w lecie 160km/h a w zimie 90km/h... to tak jakby się świat nie
dziwowa³...

no to jest g³ówna ró¿nica, nawet nie prêdko¶ci a wyprzedzanie (i hamowanie).
i na ¶wiat³ach w lecie nie ¶lizga wiêc idzie wiêcej nieoptymalnej
mocy w ruszanie.


> latem mi pali jak po samych korkach je¿d¿Ä™ 22l/100, a zima ko³o 19.

w lecie z klimÄ… czy bez?

z klim± - oko³o 1.6l/h, w zimie siê czasami klima tylko w³±cza,
chyba sobie wykrywa ¿eby osuszyæ czy co¶. ale starszy model
siê czê¶ciej w zimie w³±cza³a klima.

pozdrawiam.

--
Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

85 Data: Styczen 06 2011 09:25:27
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "mic49"  napisa³ w wiadomo¶ci Witam,

Wiadomo - jest mróz i znacznie wiêcej czasu silnik potrzebuje na
nagrzanie siê. Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli
silnik d³u¿ej chodzi.

Dok³adnie - moje auta zawsze pal± mnie zim±.
Wolniej siê je¼dzi, klima nie chodzi.
¦rednio 0,5 l mniej.

Ale to g³ównie na trasie, po mie¶cie jednak wiêcej.

86 Data: Styczen 07 2011 02:14:12
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: kogutek 

Witam,



Wiadomo - jest mróz i znacznie wiêcej czasu silnik potrzebuje na

nagrzanie siê. Czy te¿ prêdko¶ci podró¿ne - zim± s± mniejsze, czyli

silnik d³u¿ej chodzi.



Ale chodzi mi o co innego - czy rozgrzany silnik w mro¼ny dzieñ bêdzie

pali³ tyle samo co rozgrzany silnik w lato? Jest jakie¶ rozró¿nienie -

diesel / benzyna.



Micha³

Jasne ze bêdzie pali³ wiêcej bo powietrze jest gêstsze. Odrzutowce dlatego pal±
ma³o bo lataj± tam gdzie powietrze  jest rzadkie. Ponad wszelk± w±tpliwo¶æ
udowodniono ¿e niektórzy uczestnicy grupy stwierdzili wyd³u¿anie siê samochodu
wskutek jego rozgrzewania o gêstsze powietrze. Im samochody pal± bardzo ma³o. Bo
poruszaj± sie w strefie ugrzanego powietrza. A silnik jak sie rozgrzeje to czy
lato czy zima bêzdie palil tyle samo w pzreliczeniu na konia mechanicznego na
godzinê Temperatura zewnêtrzna po rozgrzaniu nie ma ¿adnego znaczenia. Za
temperaturê silnka odpowiada sprawny uk³ad ch³odzenia a za temperaturê
zasysanego powietrza termostat  ( najczêsciej) umieszczony w filtrze powietrza.

--
Wys³ano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

87 Data: Styczen 07 2011 14:20:23
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: nazgul 

Za
temperaturê silnka odpowiada sprawny uk³ad ch³odzenia a za temperaturê
zasysanego powietrza termostat  ( najczêsciej) umieszczony w filtrze
powietrza.

ostatni raz taki termostat widzia³em w skodzie 105.
od imerzenia masy powietrza jest przep³ywomierz (b±d¼ sam termometr)

88 Data: Styczen 07 2011 21:17:17
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-01-07 14:20, nazgul pisze:

Za
temperaturê silnka odpowiada sprawny uk³ad ch³odzenia a za temperaturê
zasysanego powietrza termostat  ( najczêsciej) umieszczony w filtrze
powietrza.

ostatni raz taki termostat widzia³em w skodzie 105.

Podobne rozwi±zanie jest (by³o?) jeszcze z rzadka stosowane w paru innych samochodach.
Po rozruchu, otwiera siê klapa ci±gn±ca powietrze znad kolektora wydechowego który rozgrzewa siê jako pierwszy.

Ale to nie ma na celu stabilizowania temperatury powietrza, a jedynie szybsze jej podniesienie po rozruchu - ¿eby szybciej nagrzewa³ siê silnik i ¿eby zmniejszyæ skraplanie paliwa w kolektorze dolotowym.
W tych samochodach które widzia³em nie by³o to sterowane temperatur± powietrza, a temperatur± silnika. Po tym jak silnik siê rozgrza³, uk³ad prze³±cza³ siê na zasysanie zimnego powietrza.



od imerzenia masy powietrza jest przep³ywomierz (b±d¼ sam termometr)

Sam termometr to nie wystarczy.
Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

89 Data: Styczen 07 2011 21:36:56
Temat: Re: Zim± samochód pali wiêcej, bo...
Autor: pm 

?> Sam termometr to nie wystarczy.

Potrzebny jest jeszcze czujnik podci¶nienia w kolektorze dolotowym i na tej podstawie obliczana jest pasa powietrza.

no tak tak.
z tym ¿e MAP i tak jest wiêc dok³adamy tylko termometr.

Re: Zimą samochód pali więcej, bo...



Grupy dyskusyjne