Grupy dyskusyjne   »   Zmienić na półsyntetyk czy nie?

Zmienić na pó³syntetyk czy nie?



1 Data: Sierpien 28 2011 23:58:03
Temat: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Marian Pa¼dzioch 

Witam,
wg. opowie¶ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie wiem, której siê s³uchaæ ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg 285tys. km. Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na pocz±tku 0w30, teraz 5w40. Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochê oleju wci±gnie, ale wszystko w granicach rozs±dku. I tak: niektórzy mi mówi± ¿eby zmieniæ na pó³ syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, ¿e skoro nic siê nie dzieje to laæ pe³ny do czasu zmian.
Co radzicie? I dlaczego? :)

Pzdr.
M.



2 Data: Sierpien 29 2011 00:34:32
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-08-28, Marian Pa¼dzioch  wrote:

Witam,
wg. opowie¶ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie wiem,
której siê s³uchaæ ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg 285tys. km.
Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na pocz±tku 0w30, teraz 5w40.
Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochê oleju wci±gnie, ale wszystko
w granicach rozs±dku. I tak: niektórzy mi mówi± ¿eby zmieniæ na pó³ syntetyk
bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, ¿e skoro nic siê nie dzieje to
laæ pe³ny do czasu zmian.
Co radzicie? I dlaczego? :)

Na obecnie u¿ywanym oleju chodzi dobrze? To nie zmieniaj, lepiej nie
bêdzie, mo¿esz tylko pogorszyæ. A w cenie przejechanego kilometra
ró¿nica w cenie ró¿nych olejów naprawdê nie stanowi du¿ej ró¿nicy.

Pzdr,
Krzysiek Kie³czewski

3 Data: Sierpien 30 2011 12:59:39
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Robert_J 

...w cenie przejechanego kilometra
ró¿nica w cenie ró¿nych olejów naprawdê nie stanowi du¿ej ró¿nicy.

¯adnej praktycznie :-). Liczy³em to na trzech swoich autach i zawsze jest to ok. 1,5-2 procent wszystkich kosztów (bez utraty warto¶ci auta), wiêc nawet dwa razy dro¿szy olej w zasadzie nie podra¿a zauwa¿alnie kosztów eksploatacji auta :-)

4 Data: Sierpien 29 2011 00:43:07
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Grejon 

W dniu 2011-08-28 23:58, Marian Pa¼dzioch pisze:

Witam,
wg. opowie¶ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie
wiem, której siê s³uchaæ ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg
285tys. km. Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na pocz±tku 0w30,
teraz 5w40. Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochê oleju
wci±gnie, ale wszystko w granicach rozs±dku. I tak: niektórzy mi mówi±
¿eby zmieniæ na pó³ syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni,
¿e skoro nic siê nie dzieje to laæ pe³ny do czasu zmian.
Co radzicie? I dlaczego? :)

"If it ain't broke don't fix it!"

--
Grzegorz Joñca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

5 Data: Sierpien 29 2011 02:18:48
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: to 

begin Marian Pa¼dzioch

wg. opowieÅ›ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie
wiem, której siÄ™ s³uchać ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg
285tys. km. Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na poczÄ…tku 0w30,
teraz 5w40. Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochÄ™ oleju
wciÄ…gnie, ale wszystko w granicach rozsÄ…dku. I tak: niektórzy mi mówiÄ…
¿eby zmienić na pó³ syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni,
¿e skoro nic siÄ™ nie dzieje to lać pe³ny do czasu zmian.
Co radzicie? I dlaczego? :)

Ja bym la³ kujawski! Skoro nie widać ró¿nicy, to po co przep³acać?

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

6 Data: Sierpien 29 2011 08:24:12
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Vlad The Ripper 


U¿ytkownik "Marian Pa¼dzioch"  napisa³ w wiadomo¶ci

Witam,
wg. opowie¶ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie wiem, której siê s³uchaæ ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg 285tys. km. Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na pocz±tku 0w30, teraz 5w40. Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochê oleju wci±gnie, ale wszystko w granicach rozs±dku. I tak: niektórzy mi mówi± ¿eby zmieniæ na pó³ syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, ¿e skoro nic siê nie dzieje to laæ pe³ny do czasu zmian.
Co radzicie? I dlaczego? :)

Jaki dok³adnie silnik? Je¶li o mnie chodzi to bym nie zmienia³, poszukaj mo¿e tañszego 5w40 spe³niaj±cego parametry dla Twojego silnika. Z do¶wiadczeñ z 1,9TDI na pompowtrysku zmiana oleju na inny ni¿ spe³niaj±cy normê producenta przynosi odwrotne rezultaty - branie oleju ro¶nie, a dodatkowo w mro¼ne dni pojawiaj± siê problemy z utrzymaniem odpowiedniego ci¶nienia oleju, a to juz sprawa powa¿na.

7 Data: Sierpien 29 2011 08:53:37
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 



Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na pocz±tku 0w30, teraz 5w40. Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochê oleju wci±gnie, ale wszystko w granicach rozs±dku. I tak: niektórzy mi mówi± ¿eby zmieniæ na pó³ syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, ¿e skoro nic siê nie dzieje to laæ pe³ny do czasu zmian.
Co radzicie? I dlaczego? :)

jak juz jestesmy przy urban legends
to ja np. s³ysza³em takie zdanie:
"oho mój silnik ma ju¿ (powiedzmy) 250tkm to musze zmieniæ olej na syntetyk"
szokuj±ce?
skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku?

nie jestem pewien czy przej¶cie z 0w30 na 5w40 to jest dobra droga, silnik raptem polubi³ gêsty olej? (zak³adam ¿e w specyfikacji silnika jest 0w30)

8 Data: Sierpien 29 2011 09:05:43
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku?

Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy.
Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³ wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³.

9 Data: Sierpien 29 2011 10:18:59
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 



Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy.

podobno taki efekt by³
ale w motorach WSK jak zaczeto stosowaæ mixol - który to ponoæ wyp³ukiwa³ szelaki z cylindra i nie by³o kompresji.
nie przecenia³bym zbawiennego wp³ywyu szlamu na silnik ;-)

10 Data: Sierpien 29 2011 11:43:41
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Wojciech Wrodarczyk 

W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to
niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku?

Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które
uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy.
Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³
wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³.
Dok³adnie tak to wygl±da,
ja w prostych silnikach (CC 700, CC900), po 150 000 km zmienia³em z uk³adu (syntetyk na zimê / semistnt na lato) na (zima = semi / lato = mineral), oczywi¶cie, je¿eli producent dopuszcza³ minera³a.
po 250 kkm la³em tylko minera³, po 300 kkm ju¿ tylko 20w/50 z tesco po 25 zl za bañkê 5l, wraz ze ¶rodkiem polepszaj±cym kompresjê. ;-)

11 Data: Sierpien 29 2011 12:08:02
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 


po 250 kkm la³em tylko minera³, po 300 kkm ju¿ tylko 20w/50 z tesco po
25 zl za bañkê 5l, wraz ze ¶rodkiem polepszaj±cym kompresjê. ;-)

³ee o popsutych silnikach nie gadamy ;-))

ciekawe czy np uszczlki w starych silnikach (produkowanych w czasach gdy by³y tylko oleje mineralne)
by³y odporne na bazê syntetyczn±.
Mo¿e stad to przeciekanie po wymianie na syntetyk?

12 Data: Sierpien 29 2011 12:08:56
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to
niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku?

Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które
uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy.
Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³
wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³.

Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i maluchów, gdzie la³o siê jaki¶ syf, a potem po nalaniu lepszego oleju dzia³y siê cuda. Uszczelki maj± Ci uszczelniaæ silnik, a nie nagar. Mam starutk± B3 w gara¿u, która ma nalatane z grubsza 700 ty¶. i chodzi na syntetyku 5w40 Castrola i jako¶ nic siê nie rozszczelnia. W swojej A6 V6 kole¶ la³ przede mn± minera³ (idiota swoj± drog±, bo zabi³ ca³± hydraulikê tym olejem), a ja po kupnie pierwsze co to zmiana na syntetyk. Jak ma siê wycieki to siê je naprawia, a nie zmienia olej na gêstszy. Dziêkujê do widzenia.

13 Data: Sierpien 29 2011 13:05:05
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze:
U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to
niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku?

Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które
uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy.
Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³
wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³.

Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i maluchów, gdzie la³o siê jaki¶ syf, a potem po nalaniu lepszego oleju dzia³y siê cuda. Uszczelki maj± Ci uszczelniaæ silnik, a nie nagar.

I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy jednak pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku?

14 Data: Sierpien 29 2011 13:42:56
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 13:05, Cavallino pisze:

Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i
maluchów, gdzie la³o siê jaki¶ syf, a potem po nalaniu lepszego oleju
dzia³y siê cuda. Uszczelki maj± Ci uszczelniaæ silnik, a nie nagar.

I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy jednak
pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku?

Ca³kowity brak uszczelnienia? Widzia³e¶ kiedykolwiek taki "silnik"? Bo ja nie. Mówiê Ci, ¿e masz wiadomo¶ci z epoki PRL'u podsycane przez ignorantów je¿d¿±cych sztruclami, nie potrafi±cymi dbaæ o swoje auta.

15 Data: Sierpien 29 2011 13:49:14
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 13:05, Cavallino pisze:
Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i
maluchów, gdzie la³o siê jaki¶ syf, a potem po nalaniu lepszego oleju
dzia³y siê cuda. Uszczelki maj± Ci uszczelniaæ silnik, a nie nagar.

I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy jednak
pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku?

Ca³kowity brak uszczelnienia? Widzia³e¶ kiedykolwiek taki "silnik"? Bo ja nie. Mówiê Ci, ¿e masz wiadomo¶ci z epoki PRL'u podsycane przez ignorantów je¿d¿±cych sztruclami, nie potrafi±cymi dbaæ o swoje auta.

Takie dylematy maj± zazwyczaj w³a¶nie w³a¶ciciele strucli nie potrafi±cy dbaæ o swoje auta.
Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc, to jaki jest sens laæ dro¿szy olej?
Sztuka dla sztuki?

16 Data: Sierpien 29 2011 14:27:55
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
wiadomo¶ci

Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc,
to jaki jest sens laæ dro¿szy olej?
Sztuka dla sztuki?

Olej syntetyczny pozwoli zachowaæ silnik w dobrej kondycji na d³u¿ej. Dzi¶
cena nie jest zaporowa.
Ilo¶æ nagaru we wspó³czesnych silnikach te¿ nie jest taka jak po selektolu w
83 r. aby siê obawiaæ domniemanego wyp³ukania zbawiennych szlamów
uszczelniaj±cych ;-) .
Czysto¶æ silnika mo¿na zweryfikowaæ po zerkniêciu pod korek oleju.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

17 Data: Sierpien 29 2011 14:39:09
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci
Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc, to jaki jest sens laæ dro¿szy olej?
Sztuka dla sztuki?

Olej syntetyczny pozwoli zachowaæ silnik w dobrej kondycji na d³u¿ej.

Taki który jest ju¿ w z³ej kondycji te¿?

18 Data: Sierpien 29 2011 15:00:52
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
wiadomo¶ci

Taki który jest ju¿ w z³ej kondycji te¿?

a co masz na my¶li mówi±c - z³a kondycja?
- przedmuchy, s³aba kompresja
- rozszczelnienie?
- luzy w uk³adzie rozrz±du?

Zak³adaj±c lepsze parametry oleju ochrona czê¶ci ruchomych tak czy siê siê
poprawi. Pytanie wtedy o sensowno¶æ zastosowania lepszego oleju i czy jego
parametry przed³u¿± ¿ycie silnika na tyle aby gra by³a warta ¶wieczki.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

19 Data: Sierpien 29 2011 15:07:17
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci
Taki który jest ju¿ w z³ej kondycji te¿?

a co masz na my¶li mówi±c - z³a kondycja?

Napisa³em wcze¶niej.
Cofnij siê w w±tku.

20 Data: Sierpien 29 2011 15:24:23
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
wiadomo¶ci

Napisa³em wcze¶niej.
Cofnij siê w w±tku.

W tej odnodze nie widzê, podaj godzinê posta.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

21 Data: Sierpien 29 2011 15:27:31
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci
Napisa³em wcze¶niej.
Cofnij siê w w±tku.

W tej odnodze nie widzê,

No to przeczytaj ca³y w±tek.

22 Data: Sierpien 29 2011 15:39:01
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
wiadomo¶ci

No to przeczytaj ca³y w±tek.

Chyba o to chodzi? :

I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy >jednak
pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku?

Je¶li o to chodzi, to w ¿yciu nie widzia³em ca³kowicie rozszczelnionego
silnika po przej¶ciu na syntetyk.
Zwykle z uwgi na lepszy film olejowy bywa, ¿e poprawia siê sprê¿anie,
pier¶cienie nie zrywaj± filmu (kosztem zu¿ycia oleju). Zu¿ycie oleju potrafi
siê zwiêkszyæ te¿ bo stare uszczelniacze nie zgarniaj± oleju z trzonków
zaworów - ale to z uwagi na jego dobre w³a¶ciwo¶ci przylegania do
powierzchni i stare uszczelnienie - któremu ani lepiej ani gorzej.
Jak wyjmujê t³oki ze starego silnika ale u¿ytkowanego na wspó³czesnym oleju
to nie ma jakiejkolwiek tragedii jak by³a na starych minera³ach. Chyba, ¿e
kto¶ leje smalec z Tesco.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

23 Data: Sierpien 29 2011 15:50:46
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w wiadomo¶ci
No to przeczytaj ca³y w±tek.

Chyba o to chodzi? :

I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy >jednak pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku?

Nie.
O to:
skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku?

Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które
uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy.
Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³
wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³.




Je¶li o to chodzi, to w ¿yciu nie widzia³em ca³kowicie rozszczelnionego silnika po przej¶ciu na syntetyk.

Czy stawiasz znak równo¶ci miêdzy "Ty nie widzia³e¶" "na pewno nie ma prawa tak siê zdarzyæ" ?
Bo ja tam wolê dmuchaæ na zimne, nawet powielaj±c jakie¶ stare przes±dy, zazwyczaj w ka¿dym jest kawa³ek prawdy.

24 Data: Sierpien 29 2011 18:31:33
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
wiadomo¶ci

Je¶li o to chodzi, to w ¿yciu nie widzia³em ca³kowicie rozszczelnionego
silnika po przej¶ciu na syntetyk.

Czy stawiasz znak równo¶ci miêdzy "Ty nie widzia³e¶" "na pewno nie ma
prawa tak siê zdarzyæ" ?
Bo ja tam wolê dmuchaæ na zimne, nawet powielaj±c jakie¶ stare przes±dy,
zazwyczaj w ka¿dym jest kawa³ek prawdy.

Pewnie jest - st±d ka¿dy wybiera co mu pasuje :-)
Seriws dizla w warsztacie rozpoczyna siê od zalania do oleju ¶rodka do mycia
wnêtrza. To samo robi siê z benzynowcami o ile s± w ¶rodku naprawdê
usyfione. Takie p³ukanie niekoniecznie wi±¿e siê z wymian± ca³ych bebechów a
np czasem trzeba zrobiæ co¶ z pomp± oleju czy panewkami - nie ruszaj±c np
t³oków, czy ca³ej góry. Gdyby takie p³ukanie - zdecydowanie lepsze od
serwowanego przez syntetyk by³o szkodliwe ani jeden znany mi serwis by go
nie stosowa³. A stosuj±,  wiem bo akurat z warsztatami mam ³±czno¶æ z uwagi
na zami³owanie do motoryzacji pomimo, ¿e nie jestem szeregowym mechanikiem.
Kwestia wp³ywu oleju na uszczelnienia nie da siê oszacowaæ bo - sk±d wiadomo
czy one nie pad³y by same bez wymiany oleju?.  Ogromny wp³yw na w³asno¶ci
oleju w tej kwestii maj± dodatki i mo¿e siê okazaæ, ¿e dobry minera³ o
genialnych w³asno¶ciach myj±cych z jakim¶ zajazajerem bêdzie w tej
szkodliwszy od syntetyka. No ale takich badañ fabrycznych na 15 letnich
uszczelnieniach siê nie robi.
Ja osobi¶cie wolê wymieniæ je¶li by zasz³a taka potrzeba simeringi i mieæ
silnik zalany doskona³ym olejem. Z tym, ¿e ja u¿ytkujê/wa³em silniki które
krêc± mechanicznie nawet milion bez zaj±kniêcia (M103, OM603, M117, M104
Merc) i wymiana simeringów jest jedn± z czynno¶ci eksploatacyjnych a nie
krañcem ¿ywotno¶ci silnika. Ja siê jednak wolê asekurowaæ od uszkodzeñ
mechaniki a nie uszczelek bo te pierwsze s± zdecydowanie dro¿sze.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

25 Data: Sierpien 29 2011 19:23:39
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Seriws dizla w warsztacie rozpoczyna siê od zalania do oleju ¶rodka do mycia wnêtrza.

Ciekawe, ani razu nie widzia³em ¿eby mi co¶ wlewali oprócz nowego oleju.

26 Data: Sierpien 29 2011 22:21:50
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Cavallino"  napisa³ w
wiadomo¶ci

U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci news:

Seriws dizla w warsztacie rozpoczyna siê od zalania do oleju ¶rodka do
mycia wnêtrza.

Ciekawe, ani razu nie widzia³em ¿eby mi co¶ wlewali oprócz nowego oleju.

Ja pisa³em o wiêkszej naprawie gdy potrzeba rozebraæ silnik. Jak jest brudny
to robota staje siê bardzo ma³o komfortowa, szczególnie w dizlu gdzie nagary
z sadz± brudz± niemi³osiernie. Do brudnych a nawet i do tych mniej wlewaj±
przed spuszczeniem oleju przed napraw± p³ukankê. W ekstremalnych przypadkach
idzie sam specjalny ¶rodek czyszcz±cy, ale nie pamiêtam teraz nazwy.
Zdarzaj± siê jeszcze takie silniki w których trzeba by skrobaæ ³by ¶rub z
nagarów po to aby nasadziæ na nie klucz. Podczas takich napraw silnika
klienta zwykle nie ma w pobli¿u i nie chodzi bynajmniej o ukrywanie czego¶
tylko jest to ma³o interesuj±ce z punktu widzenia urzytkownika.

--
Pozdrawiam,
£ukasz

27 Data: Sierpien 29 2011 22:24:47
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Ukaniu"  napisa³ w wiadomo¶ci

tylko jest to ma³o interesuj±ce z punktu widzenia urzytkownika.

Przepraszam,
TFU u¿ytkownika!

--
Pozdrawiam,
£ukasz

28 Data: Sierpien 29 2011 15:07:39
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 13:49, Cavallino pisze:

Takie dylematy maj± zazwyczaj w³a¶nie w³a¶ciciele strucli nie potrafi±cy
dbaæ o swoje auta.

nie, takie dylematy maj± ludzie wierz±cy, ¿e ich silnik siê "rozszczelni" po wlaniu syntetyka, nie dbaj±cymi o silnik, wierz±cy w zbawienny czynnik "uszczelniaj±cy" nagaru :) Ju¿ Ci napisa³em - silnik z wyciekami siê remontuje, a nie leje "gêstrzy" olej, dla mnie takie zabiegi to pudrowanie gówna.

Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc,
to jaki jest sens laæ dro¿szy olej?
Sztuka dla sztuki?

Ile jest dro¿szy syntetyk od minera³a, a ile kosztuje np. wymiana popychaczy hydraulicznych, które sobie powoli umieraj± po wlaniu minera³a? Minera³ to sobie lej do malucha, a nie do silnika, którym chcesz jeszcze trochê poje¼dziæ.

29 Data: Sierpien 29 2011 15:13:59
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: GR001 


Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc,
to jaki jest sens laæ dro¿szy olej?
Sztuka dla sztuki?

Ile jest dro¿szy syntetyk od minera³a, a ile kosztuje np. wymiana
popychaczy hydraulicznych, które sobie powoli umieraj± po wlaniu minera³a?
Minera³ to sobie lej do malucha, a nie do silnika, którym chcesz jeszcze
trochê poje¼dziæ.

Ja mam 6x4 popychacze 24 x 15 z³ daje 360...
Silnik 2,8 przejechane 350 000 (my¶lê, ¿e prawdziwe)
Wymienia³em rozrz±d, zala³em pó³syntetyka (wcze¶niej syntetyk), wymieni³em
popychacze - bo trochê "furcza³y" zawory.
I jest ciszej, wiêkszy kop silnika, nic siê nie grzeje, nic nie dymi...
Wydaje mi siê, ¿e takie zdroworozs±dkowe podej¶cie jest korzystniejsze
zarówno dla auta jak i samopoczucia w³a¶ciciela.
Ba³bym siê zalaæ syntetykiem silnik i patrzeæ przez najbli¿sze 10.000 km co
siê bêdzie dzia³o....
pozdr.
gr

30 Data: Sierpien 29 2011 15:18:58
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 15:13, GR001 pisze:

Ba³bym siê zalaæ syntetykiem silnik i patrzeæ przez najbli¿sze 10.000 km co
siê bêdzie dzia³o....

Dlaczego? Bo niby co? Podpowiem Ci - nic, silnik siê wyciszy, bêdzie lepiej wchodzi³ na obroty i lepiej "krêci³" na zimnym, to tak z zewn±trz :P

31 Data: Sierpien 29 2011 15:16:55
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 13:49, Cavallino pisze:

Takie dylematy maj± zazwyczaj w³a¶nie w³a¶ciciele strucli nie potrafi±cy
dbaæ o swoje auta.

nie, takie dylematy maj± ludzie wierz±cy, ¿e ich silnik siê "rozszczelni" po wlaniu syntetyka, nie dbaj±cymi o silnik, wierz±cy w zbawienny czynnik "uszczelniaj±cy" nagaru :) Ju¿ Ci napisa³em - silnik z wyciekami siê remontuje

Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê pojawiæ po zastosowaniu syntetyka).
Tak czy tak - dalsza dyskusja z Tob± w takim stylu ca³kowicie mija siê z celem.
EOD

32 Data: Sierpien 29 2011 15:28:01
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:

Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym
dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê
pojawiæ po zastosowaniu syntetyka).

Widzia³e¶ kiedy¶ rozszczelniony silnik po wlaniu syntetyka czy sobie teoretyzujesz? Bo ja w dwóch swoich starych ju¿ autach zmieni³em z minera³a na syntetyk i jako¶ nie zauwa¿y³em by mi cokolwiek wycieka³o. Napisa³em Ci ¿e Twoje "wierzenia" bior± siê z legend PRL'u, które maj± siê nijak w dzisiejszych czasach. Nagarem nie uszczelnia siê silnika tylko uszczelkami, tak ciê¿ko to zrozumieæ? Jak masz zdezelowany motor i boisz siê, ¿e Ci siê nagle "rozszczelni" to znaczy , ¿e to parch do kwadratu, a nie silnik.

Tak czy tak - dalsza dyskusja z Tob± w takim stylu ca³kowicie mija siê z
celem.

Zabrak³o argumentów? To podam Ci jeszcze jedn± ciekawostkê - w mojej nieszczêsnej A6 V-ce, gdzie la³ poprzedni w³a¶ciciel minera³, zrobi³em wymianê oleju z wyczyszczeniem miski - to co zobaczy³em po zdjêciu miski to jeden wielki czarny glut - jak tak wygl±da minera³ po 15 ty¶. to ja dziêkujê. Wali³ mi jeden popychacz, po wymianie na syntetyk - cisza. Ciê¿ko mi odpala³ w zimie (w sensie krêcenia rozrusznikiem) - po wymianie na syntetyk - wyra¼nie jest mu l¿ej. A i najwa¿niejsze - mia³em zapieczone 2 pier¶cienie od tego cudownego "nagaru". Musia³em na syntetyku zrobiæ 2 ty¶. na trasie by siê odpiek³y. Podobno to generalnie graniczy z cudem, bo nagar to syf, którego ciê¿ko siê pozbyæ nawet drucian± szczotk±.

Pozdro EOT.

33 Data: Sierpien 29 2011 21:21:08
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:

Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym
dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê
pojawiæ po zastosowaniu syntetyka).

Ale takie podstawowe pytanie - którêdy mia³by ten olej zacz±æ uciekaæ z silnika i dlaczego?
Bo co¶ mam wra¿enie ¿e opowiadasz nie do¶æ ¿e legendy, to jeszcze kompletnie poprzekrêcane.

34 Data: Sierpien 29 2011 21:36:07
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:

Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym
dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê
pojawiæ po zastosowaniu syntetyka).

Ale takie podstawowe pytanie - którêdy mia³by ten olej zacz±æ uciekaæ z silnika i dlaczego?
Bo co¶ mam wra¿enie ¿e opowiadasz nie do¶æ ¿e legendy, to jeszcze kompletnie poprzekrêcane.

no niestety z moich osobistych do¶wiadczeñ wynika, ze niestety taka jest prawda.
Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu.
Jako, ze robili¶my nim du¿e przebiegi chcieli¶my zrobiæ dobrze ... i nalali¶my syntetyk.
Silnik zacz±³ ciec ka¿dym uszczelniaczem, choæ g³ównie lecia³o uszczelniaczami na wale korbowym.
Ponadto silnik zacz±³ paliæ spore ilo¶ci paliwa, mimo, ze wczeniej nie bylo ani wycieków ani spalania.

Spróbowa³em tego na dwóch silnikach (pierwszy w Granadzie 2,8V6, drugi w Oplu Mancie 2,0R4)
Pó¼niej ju¿ nie kusi³em losu.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

35 Data: Sierpien 30 2011 15:39:06
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze:

Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu.
Jako, ze robili¶my nim du¿e przebiegi chcieli¶my zrobiæ dobrze ... i
nalali¶my syntetyk.

to by³ parch nie silnik

36 Data: Sierpien 30 2011 15:50:17
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze:
Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu.
Jako, ze robili¶my nim du¿e przebiegi chcieli¶my zrobiæ dobrze ... i
nalali¶my syntetyk.

to by³ parch nie silnik

LOL
Upar³ siê ch³op i koniec.
Ludzie wrzucaj± przyk³ady, kiedy syntetyk zaszkodzi³, a ten swoje.
Chyba w my¶l zasady przyjêtej przez stoj±cego przed ¿yraf± w ZOO - "takie zwierzê nie istnieje".

37 Data: Sierpien 30 2011 16:26:40
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 15:50, Cavallino pisze:

LOL
Upar³ siê ch³op i koniec.
Ludzie wrzucaj± przyk³ady, kiedy syntetyk zaszkodzi³, a ten swoje.

Witaj LOL'u, jakie przyk³ady? ¯e do parcha wla³ syntetyka i mu wyciek³ sparcia³ymi uszczelniaczami? Mnie to ¶mieszy.

Chyba w my¶l zasady przyjêtej przez stoj±cego przed ¿yraf± w ZOO -
"takie zwierzê nie istnieje".

Ale¿ ja nie zaprzeczy³em , ¿e rozszczelnieñ silnika nie u¶wiadczysz - napisa³em Ci, ¿e lanie minera³a bo to "uszczelni" silnik jest jak pudrowanie kupy i tak na prawdê nie musisz siê z tym zgadzaæ, lej sobie nawet Kujawski skoro uwa¿asz, ¿e tak ma byæ, ja nie mam czasu przekonywaæ kogo¶ do swoich racji, swoje ju¿ napisa³em. Jak masz parcha, nie silnik to go wyremontuj i wlej syntetyk, od razu siê gêba u¶miechnie. A jak chcesz mieæ pod mask± parcha, który zamiast uszczelniaczy i uszczelek, jest zajeb** nagarem, to powodzenia.
Napisa³em Ci - mam 90tke B3 z 5 cylindrowym silnikiem 2.0 benzyna - taka pere³ka, któr± sobie dopieszczam, ma nalatane ponad 700 ty¶. (przebieg kosmiczny dla 90% obecnych aut) i je¼dzi na syntetyku. Bo auto siê naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej.

38 Data: Sierpien 30 2011 16:54:53
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci


Ale¿ ja nie zaprzeczy³em , ¿e rozszczelnieñ silnika nie u¶wiadczysz - napisa³em Ci, ¿e lanie minera³a bo to "uszczelni" silnik jest jak pudrowanie kupy i tak na prawdê nie musisz siê z tym zgadzaæ,

ale rozumiesz ró¿nice miêdzy rozszczelnieniem silnika po nalaniu syntetyka, a prób± uszczelniania silnika przez lanie minera³a?

Napisa³em wyra¼nie, ze po rozszczelnieniu wymieni³em uszczelniacze.... to raz, a dwa - skoro na minerale auto przejecha³o wiele kilometrów i taki samochód kupi³em a pó¼niej zmiana na sytnetyk spowodowa³a perturbacje, któych wczesniej nie by³o.
Na jakiej podstawie oceniach silnik jako parch?

ps. ten silnik zrobi³ pó¼niej w naszych rêkach kolejne 150tys km bez najmniejszej awarii ...


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

39 Data: Sierpien 30 2011 17:46:23
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 16:54, Kuba (aka cita) pisze:

ale rozumiesz ró¿nice miêdzy rozszczelnieniem silnika po nalaniu
syntetyka, a prób± uszczelniania silnika przez lanie minera³a?

jedno jest skutkiem drugiego


Napisa³em wyra¼nie, ze po rozszczelnieniu wymieni³em uszczelniacze....
to raz, a dwa - skoro na minerale auto przejecha³o wiele kilometrów i
taki samochód kupi³em a pó¼niej zmiana na sytnetyk spowodowa³a
perturbacje, któych wczesniej nie by³o.

wla³e¶ syntetyk przed wymian± uszczelniaczy czy po?

Na jakiej podstawie oceniach silnik jako parch?

takiej, ¿e po wlaniu syntetyka zacz±³ "przeciekaæ" jak durszlak... Dla mnie to parch, a nie silnik.



ps. ten silnik zrobi³ pó¼niej w naszych rêkach kolejne 150tys km bez
najmniejszej awarii ...

ja na syntetyku zrobi³em 700 ty¶. i o czym to ¶wiadczy?

40 Data: Sierpien 30 2011 17:53:12
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-30 16:54, Kuba (aka cita) pisze:
ale rozumiesz ró¿nice miêdzy rozszczelnieniem silnika po nalaniu
syntetyka, a prób± uszczelniania silnika przez lanie minera³a?

jedno jest skutkiem drugiego


Napisa³em wyra¼nie, ze po rozszczelnieniu wymieni³em uszczelniacze....
to raz, a dwa - skoro na minerale auto przejecha³o wiele kilometrów i
taki samochód kupi³em a pó¼niej zmiana na sytnetyk spowodowa³a
perturbacje, któych wczesniej nie by³o.

wla³e¶ syntetyk przed wymian± uszczelniaczy czy po?

Na jakiej podstawie oceniach silnik jako parch?

takiej, ¿e po wlaniu syntetyka zacz±³ "przeciekaæ" jak durszlak... Dla mnie to parch, a nie silnik.

"takie zwierzê nie istnieje"

41 Data: Sierpien 31 2011 13:14:56
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Wojciech Wrodarczyk 

W dniu 2011-08-30 17:46, Olo pisze:


ja na syntetyku zrobi³em 700 ty¶. i o czym to ¶wiadczy?

Mêczysz w±tek.
Odpowied¼ prosta, minera³ ma gorsze w³a¶ciwo¶ci ni¿ synt., wiêc jad±c 200 kkm na min. i synt., na tym pierwszym auto (w sensie silnik) bêdzie bardziej zu¿yte ni¿ te z synt.
Dalej, jak teraz auto z minera³a zalejesz syntetykiem, to wyp³uczesz mu ca³± ma¼, która pozwala autu jeszcze je¼dziæ. I tyle.
Rady w sensie "jak masz rzêcha to se wyremontuj" s± bez sensu, zawsze mo¿esz radziæ kupiæ nowe auto w salonie.
\ww

42 Data: Sierpien 31 2011 15:44:03
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-31 13:14, Wojciech Wrodarczyk pisze:

W dniu 2011-08-30 17:46, Olo pisze:

ja na syntetyku zrobi³em 700 ty¶. i o czym to ¶wiadczy?

Mêczysz w±tek.

jeste¶ pewien, ¿e to ja mêczê?

Odpowied¼ prosta, minera³ ma gorsze w³a¶ciwo¶ci ni¿ synt., wiêc jad±c
200 kkm na min. i synt., na tym pierwszym auto (w sensie silnik) bêdzie
bardziej zu¿yte ni¿ te z synt.
Dalej, jak teraz auto z minera³a zalejesz syntetykiem, to wyp³uczesz mu
ca³± ma¼, która pozwala autu jeszcze je¼dziæ. I tyle.
Rady w sensie "jak masz rzêcha to se wyremontuj" s± bez sensu, zawsze
mo¿esz radziæ kupiæ nowe auto w salonie.

nie zrozumia³e¶, ale nie chcê mi siê kolejny raz "mêczyæ"...

43 Data: Sierpien 30 2011 18:55:23
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Olo,

Tuesday, August 30, 2011, 4:26:40 PM, you wrote:

[...]

naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej.

Nie znasz siê - "genszczy".

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

44 Data: Sierpien 30 2011 21:00:27
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 18:55, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Olo,

Tuesday, August 30, 2011, 4:26:40 PM, you wrote:

[...]

naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej.

Nie znasz siê - "genszczy".


sor ry :)

45 Data: Sierpien 31 2011 01:24:11
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-30 18:55, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Olo,

Tuesday, August 30, 2011, 4:26:40 PM, you wrote:

[...]

naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej.

Nie znasz siê - "genszczy".

gensciejszy

46 Data: Sierpien 31 2011 12:13:49
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Tomasz,

Wednesday, August 31, 2011, 1:24:11 AM, you wrote:

naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej.
Nie znasz siê - "genszczy".
gensciejszy

Tysz mosze byæ.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

47 Data: Sierpien 30 2011 16:51:53
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze:
Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu.
Jako, ze robili¶my nim du¿e przebiegi chcieli¶my zrobiæ dobrze ... i
nalali¶my syntetyk.

to by³ parch nie silnik

a twierdzisz tak na podstawie...?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

48 Data: Sierpien 30 2011 17:46:59
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 16:51, Kuba (aka cita) pisze:


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze:
Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu.
Jako, ze robili¶my nim du¿e przebiegi chcieli¶my zrobiæ dobrze ... i
nalali¶my syntetyk.

to by³ parch nie silnik

a twierdzisz tak na podstawie...?



nie zadawaj mi dwa razy tego samego pytania, bo nie mam ochoty podwójnie odpisywaæ to samo.

49 Data: Sierpien 29 2011 23:13:38
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:

Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym
dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê
pojawiæ po zastosowaniu syntetyka).

Ale takie podstawowe pytanie - którêdy mia³by ten olej zacz±æ uciekaæ z silnika i dlaczego?
Bo co¶ mam wra¿enie ¿e opowiadasz nie do¶æ ¿e legendy, to jeszcze kompletnie poprzekrêcane.

LOL !!!!
Kolejny, który jak czego¶ nie s³ysza³, to to co¶ nie istnieje?

50 Data: Sierpien 30 2011 00:53:49
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-29 23:13, Cavallino pisze:

U¿ytkownik "Tomasz Pyra"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze:

Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym
dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê
pojawiæ po zastosowaniu syntetyka).

Ale takie podstawowe pytanie - którêdy mia³by ten olej zacz±æ uciekaæ
z silnika i dlaczego?
Bo co¶ mam wra¿enie ¿e opowiadasz nie do¶æ ¿e legendy, to jeszcze
kompletnie poprzekrêcane.

LOL !!!!
Kolejny, który jak czego¶ nie s³ysza³, to to co¶ nie istnieje?

Ale¿ s³ysza³em wielokrotnie, nawet sam widzia³em na w³asne oczy.
Tyle ¿e zasadniczo siê ró¿ni³o od tych legend które wypisujesz.

To ¿e z dziurawego silnika olej rzadszy bêdzie siê wylewa³ chêtniej ni¿ olej gêstszy, to jest oczywiste - wystarczy porównaæ który jak wylewa siê z butelki (zw³aszcza jak jest trochê ch³odniej). W silniku jest tak samo.
Jeszcze lepsze "w³a¶ciwo¶ci" przeciwucieczkowe bêdzie mia³ gêsty olej do skrzyñ biegów, a ju¿ najlepsze towot napakowany do silnika zamiast oleju, bo wycisn±æ go nieszczelno¶ci± bêdzie jeszcze trudniej.

Niemniej to nie ¿aden uszczelniaj±cy syf, a po prostu sparcia³e uszczelniania przez które olej mineralny ucieka mo¿e i w tempie dla niektórych akceptowalnym, a jakie¶ 0W ju¿ nie.

Tyle ¿e po prostu silnik albo jest szczelny, albo nie. Niczego siê tu rodzajem oleju nie wyleczy, ani nie pogorszy.
Po prostu jak olej znika, to tyle zysku, ¿e przej¶cie w dó³ z klas± oleju zazwyczaj bêdzie po prostu tañsze.

51 Data: Sierpien 30 2011 15:40:23
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 00:53, Tomasz Pyra pisze:

To ¿e z dziurawego silnika olej rzadszy bêdzie siê wylewa³ chêtniej ni¿
olej gêstszy, to jest oczywiste - wystarczy porównaæ który jak wylewa
siê z butelki (zw³aszcza jak jest trochê ch³odniej). W silniku jest tak
samo.

ale LOL tego nie rozumie i bêdzie LOL'owa³ bo on wie lepiej... szkoda czasu.

52 Data: Sierpien 30 2011 20:01:19
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2011-08-30 15:40, Olo pisze:

W dniu 2011-08-30 00:53, Tomasz Pyra pisze:
To ¿e z dziurawego silnika olej rzadszy bêdzie siê wylewa³ chêtniej ni¿
olej gêstszy, to jest oczywiste - wystarczy porównaæ który jak wylewa
siê z butelki (zw³aszcza jak jest trochê ch³odniej). W silniku jest tak
samo.

ale LOL tego nie rozumie i bêdzie LOL'owa³ bo on wie lepiej... szkoda
czasu.

To nawet nie o to chodzi, bo istotnie mo¿na czasami zaobserwowaæ ¿e gêsty olej znika z silnika wolniej ni¿ rzadki.

Ale nie jest to zwi±zane z "uszczelniaj±cym syfem", a po prostu fizycznymi w³a¶ciwo¶ciami oleju.

Bo jak wygl±da simmering to sobie ka¿dy mo¿e obejrzeæ i tam siê niczego syfem nie uszczelni.

53 Data: Sierpien 29 2011 19:34:30
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 13:05, Cavallino pisze:
Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i
maluchów, gdzie la³o siê jaki¶ syf, a potem po nalaniu lepszego oleju
dzia³y siê cuda. Uszczelki maj± Ci uszczelniaæ silnik, a nie nagar.

I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy jednak
pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku?

Ca³kowity brak uszczelnienia? Widzia³e¶ kiedykolwiek taki "silnik"? Bo ja nie. Mówiê Ci, ¿e masz wiadomo¶ci z epoki PRL'u podsycane przez ignorantów je¿d¿±cych sztruclami, nie potrafi±cymi dbaæ o swoje auta.

moje do¶wiadczenia s± ju¿ po epoce PRLu i nauczylem sie, ze je¶li samochód d³ugo je¼dzi³ na minerale, to zmiana na sytnetyk to nic innego jak tylko k³opoty/wydatki.
Owszem - wszystko da sie naprawiæ ... ale je¶li auto ma w specyfikacji pó³ syntetyk, czy minera³ i na takim je¼dzi³ ju¿ d³ugo ... to sie tego nie zmienia.

Inn± rzecz± jest, ze je¶li co¶ je¼dzi na syntetyku, to totalnie bezsensownym jest zmiana na minera³ czy choæby pó³syntetyk


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

54 Data: Sierpien 29 2011 20:24:24
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 

?> moje do¶wiadczenia s± ju¿ po epoce PRLu i nauczylem sie, ze je¶li samochód

d³ugo je¼dzi³ na minerale, to zmiana na sytnetyk to nic innego jak tylko k³opoty/wydatki.

ok
ale co konkretnie siê dzieje?

55 Data: Sierpien 29 2011 21:11:42
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci

?> moje do¶wiadczenia s± ju¿ po epoce PRLu i nauczylem sie, ze je¶li samochód
d³ugo je¼dzi³ na minerale, to zmiana na sytnetyk to nic innego jak tylko k³opoty/wydatki.

ok
ale co konkretnie siê dzieje?

konkretnie to puszczaj± te uszczelniania, które do czasu zmiany oleju trzyma³y.
Jak komu¶ nie przeszkadza wymiana siemeringów na wale i czêsto te¿ wszystkich innych uszczelniaczy ... to prosze bardzo. Samemu silnikowi nie zaszkodzi.
Widzialem jednak (na przyk³adzie Granady 2,8V6 z przebiegiem ok 250tys (to by³o w latach 90) ¿e zaczê³a po prostu braæ olej w ilo¶ciach znacznych, czego przed zmian± nie robi³a w ogole (od zmiany do zmiany stan oleju praktycznie sie nie zmienia³).

Od tego czasu jestem ostro¿ny przy przechodzeniu z minerala na sytetyk.
W drug± strone nic sie nie dzieje, tylko tu nie widze najmniejszego sensu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

56 Data: Sierpien 29 2011 22:31:06
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 

?

ok
ale co konkretnie siê dzieje?

konkretnie to puszczaj± te uszczelniania, które do czasu zmiany oleju trzyma³y.

o. to jest zrozumia³e i mo¿na t³umaczyæ np. nieodporno¶ci± uszczelek na syntetyk.
albo tym, ¿e olej syntetyk lepiej siê t³oczy i w wielu miejscach (np. przy uszczelniaczach) ma wy¿sze ci¶nienie ni¿ mineralny

Widzialem jednak (na przyk³adzie Granady 2,8V6 z przebiegiem ok 250tys (to by³o w latach 90) ¿e zaczê³a po prostu braæ olej w ilo¶ciach znacznych, czego przed zmian± nie robi³a w ogole (od zmiany do zmiany stan oleju praktycznie sie nie zmienia³).

no i jakby to umocowaæ teoretycznie... takie branie oleju?
przecieki uszczelniacze zaworowe?
to mo¿e trzeba dawaæ syntetyk o wiêkszej lepko¶ci?

57 Data: Sierpien 29 2011 22:41:04
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomo¶ci

?

no i jakby to umocowaæ teoretycznie... takie branie oleju?
przecieki uszczelniacze zaworowe?
to mo¿e trzeba dawaæ syntetyk o wiêkszej lepko¶ci?

Nie wiem. Po prostu nie wiem.
Wymieni³em uszczelniacze na wale, zala³em ponownie minera³ i zrobili¶my kolejne 150tys km

Nie wnika³em co tak naprawde sie sta³o, auto nie bra³o oleju, silnik by³ suchy, olej tañszy - wszyscy byli szczêsliwi ;-)
ps. zwlaszcza, ze Granada je¼dzi³± wtedy z lawet± i robila czasem nawet 4 kursy miesiêcznie - co w skrajnych przypadkach i u¿ytkowaniu auta w Polsce równie¿ dawa³o do 10tys km miesiêcznie (przeciêtnie 3-5tys km)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

58 Data: Sierpien 30 2011 11:01:40
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 22:41, Kuba (aka cita) pisze:

Nie wiem. Po prostu nie wiem.
Wymieni³em uszczelniacze na wale, zala³em ponownie minera³ i zrobili¶my
kolejne 150tys km

jak ju¿ zrobi³e¶ uszczelniacze na nowe (czyli wymieni³e¶ parchy, których nie rusza³e¶ od nowo¶ci) to mog³e¶ zalaæ syntetykiem, a nie z powrotem minera³.

59 Data: Sierpien 30 2011 16:57:49
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-29 22:41, Kuba (aka cita) pisze:

Nie wiem. Po prostu nie wiem.
Wymieni³em uszczelniacze na wale, zala³em ponownie minera³ i zrobili¶my
kolejne 150tys km

jak ju¿ zrobi³e¶ uszczelniacze na nowe (czyli wymieni³e¶ parchy, których
nie rusza³e¶ od nowo¶ci) to mog³e¶ zalaæ syntetykiem, a nie z powrotem
minera³.

zapominasz o tym, ze silnik pali³ ten olej, a po powrocie do minerala
przesta³.
Nie bêdê robi³ niepotrzebnej kapitalki tylko po to, zeby móc nalaæ olej sytnetyczny, skoro nie ma ¿adnych innych powodów, zeby ten silnik w ogole rozbieraæ.

Bo niby po co mia³bym robiæ cokolwiek, skoro nie dymi, nie pali oleju, zapala, sprê¿anie na ka¿dym cylindrze jest równe, ma moc i nie ma z nim najmniejszych problemów? Po to, zeby zalaæ sytetyk?
Nie b±d¼ smieszny.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

60 Data: Sierpien 30 2011 17:30:28
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 16:57, Kuba (aka cita) pisze:

zapominasz o tym, ze silnik pali³ ten olej, a po powrocie do minerala
przesta³.

ale¿ nie, pali³ dalej, tylko w mniejszych ilo¶ciach.

Nie bêdê robi³ niepotrzebnej kapitalki tylko po to, zeby móc nalaæ olej
sytnetyczny, skoro nie ma ¿adnych innych powodów, zeby ten silnik w
ogole rozbieraæ.

zale¿y ile chcesz takim autem poje¼dziæ i czy chcesz mieæ czysty silnik w ¶rodku, czy zawalony nagarem/szlamem/czymkolwiek.


Bo niby po co mia³bym robiæ cokolwiek, skoro nie dymi, nie pali oleju,
zapala, sprê¿anie na ka¿dym cylindrze jest równe, ma moc i nie ma z nim
najmniejszych problemów? Po to, zeby zalaæ sytetyk?
Nie b±d¼ smieszny.

Syntetyk to nie tylko napis na bañce. Pozdro!

61 Data: Sierpien 30 2011 17:46:49
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-30 16:57, Kuba (aka cita) pisze:

zapominasz o tym, ze silnik pali³ ten olej, a po powrocie do minerala
przesta³.

ale¿ nie, pali³ dalej, tylko w mniejszych ilo¶ciach.

Nie bêdê robi³ niepotrzebnej kapitalki tylko po to, zeby móc nalaæ olej
sytnetyczny, skoro nie ma ¿adnych innych powodów, zeby ten silnik w
ogole rozbieraæ.

zale¿y ile chcesz takim autem poje¼dziæ i czy chcesz mieæ czysty silnik w ¶rodku, czy zawalony nagarem/szlamem/czymkolwiek.

tak jak pisa³em, autem zrobili¶my wtedy ponad 150tys i auto zamienilismy na nowsze, a ten zosta³ sprzedany niedaleko i widywali¶my j± je¿dz±c± jeszcze ³adnych pare lat. Nie dotar³y do nas ¿adne s³uchy o problemach z tym autem...


EOT.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

62 Data: Sierpien 30 2011 18:26:49
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 17:46, Kuba (aka cita) pisze:

EOT.

masz racjê - EOT, Ty wiesz lepiej...

63 Data: Sierpien 30 2011 18:40:44
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-30 17:46, Kuba (aka cita) pisze:

EOT.

masz racjê - EOT, Ty wiesz lepiej...


Po pierwsze mam swoje zdanie i nic w tym z³ego, po drugie - to by³ mój samochód i akurta tu wiem lepiej w jakim by³ a w jakim nie by³ stanie...

To Ty próbujesz mi udowodniæ, ze zna³e¶ ten samochód lepiej ode mnie..


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

64 Data: Sierpien 30 2011 18:46:46
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-30 18:40, Kuba (aka cita) pisze:


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-30 17:46, Kuba (aka cita) pisze:

EOT.

masz racjê - EOT, Ty wiesz lepiej...


Po pierwsze mam swoje zdanie i nic w tym z³ego, po drugie - to by³ mój
samochód i akurta tu wiem lepiej w jakim by³ a w jakim nie by³ stanie...

To Ty próbujesz mi udowodniæ, ze zna³e¶ ten samochód lepiej ode mnie..



jakby¶ doczyta³ to mam dwa auta, oba je¿d¿a na syntetyku - jeden ma >300ty¶, drugi 700 ty¶. , wcze¶niej obydwoje w³a¶cicieli-debili (bo tego uj±æ inaczej nie mo¿na) lali do nich minera³. Po zmianie na syntetyk nic siê nie "rozszczelni³o", a uszczelniacze na wale la³y ju¿ wcze¶niej, tylko debil zamiast go wymieniæ to nala³ "gêstego" oleju ciesz±c siê swoj± "profesjonaln± napraw±". Tyle mojego, dlatego cieszê siê, ¿e z Twojej strony EOT, przynajmniej nie mam co przekonywaæ, bo "wiesz lepiej...".

65 Data: Sierpien 31 2011 13:20:02
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Wojciech Wrodarczyk 

W dniu 2011-08-30 18:46, Olo pisze:

W dniu 2011-08-30 18:40, Kuba (aka cita) pisze:

U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2011-08-30 17:46, Kuba (aka cita) pisze:

EOT.

masz racjê - EOT, Ty wiesz lepiej...


Po pierwsze mam swoje zdanie i nic w tym z³ego, po drugie - to by³ mój
samochód i akurta tu wiem lepiej w jakim by³ a w jakim nie by³ stanie...

To Ty próbujesz mi udowodniæ, ze zna³e¶ ten samochód lepiej ode mnie..



jakby¶ doczyta³ to mam dwa auta, oba je¿d¿a na syntetyku - jeden ma
 >300ty¶, drugi 700 ty¶. , wcze¶niej obydwoje w³a¶cicieli-debili (bo
tego uj±æ inaczej nie mo¿na) lali do nich minera³. Po zmianie na
syntetyk nic siê nie "rozszczelni³o", a uszczelniacze na wale la³y ju¿
wcze¶niej, tylko debil zamiast go wymieniæ to nala³ "gêstego" oleju
ciesz±c siê swoj± "profesjonaln± napraw±". Tyle mojego, dlatego cieszê
siê, ¿e z Twojej strony EOT, przynajmniej nie mam co przekonywaæ, bo
"wiesz lepiej...".

podsumowuj±c, te¿ po kupnie auta zmieni³em olej z min. na synt., przy przebiegu 100 000 km, ale uwa¿am, ¿e to relatywnie ma³y przebieg (kwestia oczywi¶cie jaki silnik w jakim aucie), przy ma³ym silniku w du¿ym aucie i przebiegu 200 kkm nie odwa¿y³ bym siê na t± zmianê.

66 Data: Sierpien 31 2011 20:21:10
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Kuba (aka cita) 


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

Po zmianie na syntetyk nic siê nie "rozszczelni³o", a uszczelniacze na wale la³y ju¿ wcze¶niej, tylko debil zamiast go wymieniæ to nala³ "gêstego" oleju ciesz±c siê swoj± "profesjonaln± napraw±". Tyle mojego, dlatego cieszê siê, ¿e z Twojej strony EOT, przynajmniej nie mam co przekonywaæ, bo "wiesz lepiej...".


co sie do jasnej cholery mia³o rozszczelniæ, skoro lecia³o ju¿ wczesniej. We¼ sie ku¼wa zastanów co piszesz...



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka

67 Data: Sierpien 31 2011 23:18:49
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-31 20:21, Kuba (aka cita) pisze:


U¿ytkownik "Olo"  napisa³ w wiadomo¶ci

Po zmianie na syntetyk nic siê nie "rozszczelni³o", a uszczelniacze na
wale la³y ju¿ wcze¶niej, tylko debil zamiast go wymieniæ to nala³
"gêstego" oleju ciesz±c siê swoj± "profesjonaln± napraw±". Tyle
mojego, dlatego cieszê siê, ¿e z Twojej strony EOT, przynajmniej nie
mam co przekonywaæ, bo "wiesz lepiej...".


co sie do jasnej cholery mia³o rozszczelniæ, skoro lecia³o ju¿
wczesniej. We¼ sie ku¼wa zastanów co piszesz...

no w³a¶nie, w koñcu dotar³o do synapsy i zrozumia³e¶, dziêkujê za rozmowê.

68 Data: Sierpien 29 2011 12:10:59
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: to 

begin Cavallino

Mo¿e mieć lepsze w³aÅ›ciwoÅ›ci myjÄ…ce i wyp³ukać zanieczyszczenia które
uszczelniajÄ… silnik, których brak mo¿e spowodować problemy. Ale to
dotyczy przejÅ›cia w drugÄ… stronÄ™, jak by³ syntetyk to co mia³ wyp³ukać
to ju¿ wyp³uka³.

Silnik nie potrzebuje nagaru do pracy, jeśli jego brak w czymś mu
przeszkadza, to jest to ju¿ totalny z³om. Poza tym mowa o je¼dzie na
syntetyku od początku, a nie o przechodzeniu nań z mineralnego w jakimś
trupie.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

69 Data: Sierpien 29 2011 15:08:41
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 14:10, to pisze:

begin Cavallino

Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które
uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy. Ale to
dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³ wyp³ukaæ
to ju¿ wyp³uka³.

Silnik nie potrzebuje nagaru do pracy, je¶li jego brak w czym¶ mu
przeszkadza, to jest to ju¿ totalny z³om. Poza tym mowa o je¼dzie na
syntetyku od pocz±tku, a nie o przechodzeniu nañ z mineralnego w jakim¶
trupie.


mo¿esz mu t³umaczyæ i podobnym jego ignorantom, on i tak bêdzie twierdzi³, ¿e mu silnik siê rozszczelni z ka¿dej strony :)

70 Data: Sierpien 29 2011 13:22:09
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: to 

begin Olo

mo¿esz mu t³umaczyć i podobnym jego ignorantom, on i tak bÄ™dzie
twierdzi³, ¿e mu silnik siÄ™ rozszczelni z ka¿dej strony :)

Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od
nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej
uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie
jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›.

Ale ile mo¿na powtarzać coÅ›, co jest nieaktualne od jakichÅ› 20 lat...

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

71 Data: Sierpien 29 2011 15:27:10
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "to"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

begin Olo

mo¿esz mu t³umaczyć i podobnym jego ignorantom, on i tak bÄ™dzie
twierdzi³, ¿e mu silnik siÄ™ rozszczelni z ka¿dej strony :)

Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od
nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej
uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie
jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›.

Ale ile mo¿na powtarzać coÅ›, co jest nieaktualne od jakichÅ› 20 lat...

Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza:
"niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew. problemy z jego eskploatacjÄ…".

Wystarczy choć jeden przypadek odwrotny ¿eby okaza³a siÄ™ nieprawdziwÄ…, zdajesz sobie z tego sprawÄ™?
Bo jeÅ›li nie, to mo¿esz kogoÅ› wepchnąć na minÄ™ - deklarujesz ¿e pokryjesz jej koszty?


-- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

72 Data: Sierpien 29 2011 15:38:47
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 15:27, Cavallino pisze:

Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza:
"niemo¿liwy jest przypadek w którym zast±pienie oleju pó³syntetycznego
lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika
i ew. problemy z jego eskploatacj±".

Na razie to Ty bajdurzysz.


Wystarczy choæ jeden przypadek odwrotny ¿eby okaza³a siê nieprawdziw±,
zdajesz sobie z tego sprawê?

co to za bzdury? Zdajesz sobie sprawê, ¿e musia³by¶ rozpatrywaæ dwa przypadki w identycznych warunkach eksploatacyjnych?


Bo je¶li nie, to mo¿esz kogo¶ wepchn±æ na minê - deklarujesz ¿e
pokryjesz jej koszty?

jak± minê? Jak wierzysz w rozszczelnianie trupa to masz racjê. Jak dbasz o silnik to nie masz siê czegokolwiek obawiaæ.

73 Data: Sierpien 29 2011 15:54:08
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 


Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza:
"niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew. problemy z jego eskploatacjÄ…".

Wystarczy choć jeden przypadek odwrotny ¿eby okaza³a siÄ™ nieprawdziwÄ…, zdajesz sobie z tego sprawÄ™?

popieprzy³eÅ› kompletnie

ale chyba chcia³es powiedzić, ¿e wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia silnika po upgradzie minaral->sysntetyk
¿eby zaniechać wogóle takich wymian.
Idac tym tropem nie siadaj za kierownicÄ™, tam ludzie (wielu, nie jeden) umierajÄ…. ;-)

a tak na powa¿nie
jakie widzisz zagro¿enia zwiazane z wyp³ukiwaniem syfu, oprócz wycieku oleju na zwnÄ…trz? - za³ózmy ze to jest nawet prawdopodobne.

mozÄ™ ewentualnie wyp³ukany syf trafi gdzie go wczesniej nie by³o? ;-/

74 Data: Sierpien 29 2011 15:57:07
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomoÅ›ci


Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza:
"niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew. problemy z jego eskploatacjÄ…".

Wystarczy choć jeden przypadek odwrotny ¿eby okaza³a siÄ™ nieprawdziwÄ…, zdajesz sobie z tego sprawÄ™?

popieprzy³eÅ› kompletnie

ale chyba chcia³es powiedzić, ¿e wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia silnika po upgradzie minaral->sysntetyk
¿eby zaniechać wogóle takich wymian.

JeÅ›li z powy¿szego zrozumia³eÅ› cokolwiek innego, to znaczy ¿e te¿ masz problem z rozumieniem tekstu czytanego.

75 Data: Sierpien 29 2011 16:04:16
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 



popieprzy³eÅ› kompletnie

ale chyba chcia³es powiedzić, ¿e wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia silnika po upgradzie minaral->sysntetyk
¿eby zaniechać wogóle takich wymian.

JeÅ›li z powy¿szego zrozumia³eÅ› cokolwiek innego, to znaczy ¿e te¿ masz problem z rozumieniem tekstu czytanego.

¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz?

a jak ju¿ przystÄ™pujemy do nauki czytania i pisania...

 to zdanie przedpiÅ›cy:
"Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od
nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej
uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie
jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›."

przet³umaczy³eÅ› tak:

"niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub
mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew.
problemy z jego eskploatacjÄ…".

czyli ca³kiem odwrotnie.

76 Data: Sierpien 29 2011 16:09:06
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomoÅ›ci



popieprzy³eÅ› kompletnie

ale chyba chcia³es powiedzić, ¿e wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia silnika po upgradzie minaral->sysntetyk
¿eby zaniechać wogóle takich wymian.

JeÅ›li z powy¿szego zrozumia³eÅ› cokolwiek innego, to znaczy ¿e te¿ masz problem z rozumieniem tekstu czytanego.

¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz?

OdpisujÄ™ bardzo merytorycznie, po prostu jestem zdziwiony, ¿e najpierw napisa³eÅ› stek bzdur i epitetów, a dopiero potem doszed³eÅ› do prawid³owego odbioru mojego stanowiska.
JeÅ›li ju¿ to kolejnoæ powinna być odwrotna, przy czym pierwszÄ… czÄ™æ powinieneÅ› sobie darować jako nic nie wnoszÄ…cÄ….




a jak ju¿ przystÄ™pujemy do nauki czytania i pisania...

to zdanie przedpiścy:
"Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od
nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej
uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie
jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›."

przet³umaczy³eÅ› tak:

"niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub
mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew.
problemy z jego eskploatacjÄ…".

czyli ca³kiem odwrotnie.

Jeśli dla Ciebie jest to odwrotnie do podtrzymuję: nie rozumiesz co czytasz.

77 Data: Sierpien 29 2011 16:29:27
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: PM 

¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz?

OdpisujÄ™ bardzo merytorycznie, po prostu jestem zdziwiony, ¿e najpierw napisa³eÅ› stek bzdur i epitetów

stek? epitetów?
ktoÅ› ma omamy
co do bzdur - zada³em pytani o Twoje argumenty.

a dopiero potem doszed³eÅ› do prawid³owego odbioru mojego stanowiska.

na kolanach? ;-)

a jak ju¿ przystÄ™pujemy do nauki czytania i pisania...

to zdanie przedpiścy:
"Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od
nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej
uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie
jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›."

przet³umaczy³eÅ› tak:

"niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub
mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew.
problemy z jego eskploatacjÄ…".

czyli ca³kiem odwrotnie.

Jeśli dla Ciebie jest to odwrotnie do podtrzymuję: nie rozumiesz co czytasz.

brnij brnij
ale juz sam.
dziekujÄ™ za rozmowÄ™.

78 Data: Sierpien 29 2011 19:22:08
Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Cavallino 

U¿ytkownik "PM"  napisa³ w wiadomoÅ›ci

¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz?

OdpisujÄ™ bardzo merytorycznie, po prostu jestem zdziwiony, ¿e najpierw napisa³eÅ› stek bzdur i epitetów

stek? epitetów?
ktoÅ› ma omamy
co do bzdur - zada³em pytani o Twoje argumenty.

a dopiero potem doszed³eÅ› do prawid³owego odbioru mojego stanowiska.

na kolanach? ;-)

Nie wa¿ne jak, wa¿ne ¿e zrozumia³eÅ› prawid³owo, jak tylko trochÄ™ pomyÅ›la³eÅ›.

79 Data: Sierpien 29 2011 09:52:51
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Ukaniu 


U¿ytkownik "Marian Pa¼dzioch"  napisa³ w wiadomo¶ci

Co radzicie? I dlaczego? :)

Na wiêkszo¶ci for dyskusyjnych po¶wiêconym samochodom taki w±tek zwykle
zostaje d³ugim flejmem. Bo s± szko³y dwie - falenicka i otwocka.
Ja zalewam syntetyki niezale¿nie czy mam silnik po 100 tys czy po 500.
W±tek do poczytania ;-) :

http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=1&t=23414

--
Pozdrawiam, £ukasz

80 Data: Sierpien 29 2011 12:11:56
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-29 09:52, Ukaniu pisze:

Na wiêkszo¶ci for dyskusyjnych po¶wiêconym samochodom taki w±tek zwykle
zostaje d³ugim flejmem. Bo s± szko³y dwie - falenicka i otwocka.
Ja zalewam syntetyki niezale¿nie czy mam silnik po 100 tys czy po 500.

To jest nas dwóch - jaka to szko³a? Falenicka?

81 Data: Sierpien 29 2011 12:25:42
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Olo 

W dniu 2011-08-28 23:58, Marian Pa¼dzioch pisze:

Witam,
wg. opowie¶ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie
wiem, której siê s³uchaæ ;). Jest silnik diesla w osobówce, przebieg
285tys. km. Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem.

i zalewaj dalej...

82 Data: Sierpien 29 2011 15:58:19
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Marian Pa¼dzioch 

Dziêki za odpowiedzi!
Tu siê nie rozchodzi o cenê ;), tylko my¶la³em, ¿e mo¿e u¿ywanie syntetyka przy takim przebiegu mo¿e doprowadziæ do czego¶ z³ego (nie znam siê kompletnie). Ale jak radzicie, ¿e skoro nic sie nie dzieje to trzymaæ to zaufam :). Silnik to D5.

Pzdr.
M.

83 Data: Sierpien 29 2011 16:40:24
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: Wojciech Wrodarczyk 

W dniu 2011-08-29 15:58, Marian Pa¼dzioch pisze:

Dziêki za odpowiedzi!
Tu siê nie rozchodzi o cenê ;), tylko my¶la³em, ¿e mo¿e u¿ywanie
syntetyka przy takim przebiegu mo¿e doprowadziæ do czego¶ z³ego (nie
znam siê kompletnie). Ale jak radzicie, ¿e skoro nic sie nie dzieje to
trzymaæ to zaufam :). Silnik to D5.

Pzdr.
M.
To uzupe³niê moj± wypowied¼ z innej ga³±zki.
Auto które je¼dzi na syntetyku od pocz±tku i ma zdrowy silnik powinno je¼dziæ na nim dalej.
Ale je¶li kompresja spada, a nie chcesz ju¿ remontowaæ, a producent dopuszcza to ja bym zala³ minera³em.
W CC700 przy przebiegu 180 kkm i kompresji 5,0 na syntetyku po zalaniu tescowym 20w50 i poprawiaczem kompresji z norauto auto jeszcze na trochê o¿y³o. Oczywi¶cie dla silnika to na pewno dobrze nie zrobi³o, ale stan auta by³ agonalny i rozpêdzanie go do 60 km/h by³o szczytem marzeñ.
pozdr
\ww

84 Data: Sierpien 29 2011 18:35:18
Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie?
Autor: jerzu 

On Sun, 28 Aug 2011 23:58:03 +0200, Marian Pa¼dzioch
wrote:

Co radzicie? I dlaczego? :)

Je¼dziæ na syntetyku. Ja je¿d¿ê od nowo¶ci na 5w40, przebieg 320 tys.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

Re: Zmienić na półsyntetyk czy nie?



Grupy dyskusyjne