Zmienić na pó³syntetyk czy nie?
1 | Data: Sierpien 28 2011 23:58:03 |
Temat: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | |
Autor: Marian Pa¼dzioch | Witam, 2 |
Data: Sierpien 29 2011 00:34:32 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-08-28, Marian Pa¼dzioch wrote: Witam, Na obecnie u¿ywanym oleju chodzi dobrze? To nie zmieniaj, lepiej nie bêdzie, mo¿esz tylko pogorszyæ. A w cenie przejechanego kilometra ró¿nica w cenie ró¿nych olejów naprawdê nie stanowi du¿ej ró¿nicy. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 3 |
Data: Sierpien 30 2011 12:59:39 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Robert_J | ...w cenie przejechanego kilometra ¯adnej praktycznie :-). Liczy³em to na trzech swoich autach i zawsze jest to ok. 1,5-2 procent wszystkich kosztów (bez utraty warto¶ci auta), wiêc nawet dwa razy dro¿szy olej w zasadzie nie podra¿a zauwa¿alnie kosztów eksploatacji auta :-) 4 |
Data: Sierpien 29 2011 00:43:07 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Grejon | W dniu 2011-08-28 23:58, Marian Pa¼dzioch pisze: Witam, "If it ain't broke don't fix it!" -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi 5 |
Data: Sierpien 29 2011 02:18:48 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: to | begin Marian Pa¼dzioch wg. opowieÅ›ci znajomych i "fachowców" mam dwie rozbie¿ne wersje i nie Ja bym la³ kujawski! Skoro nie widać ró¿nicy, to po co przep³acać? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 6 |
Data: Sierpien 29 2011 08:24:12 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Vlad The Ripper |
Witam,Jaki dok³adnie silnik? Je¶li o mnie chodzi to bym nie zmienia³, poszukaj mo¿e tañszego 5w40 spe³niaj±cego parametry dla Twojego silnika. Z do¶wiadczeñ z 1,9TDI na pompowtrysku zmiana oleju na inny ni¿ spe³niaj±cy normê producenta przynosi odwrotne rezultaty - branie oleju ro¶nie, a dodatkowo w mro¼ne dni pojawiaj± siê problemy z utrzymaniem odpowiedniego ci¶nienia oleju, a to juz sprawa powa¿na. 7 |
Data: Sierpien 29 2011 08:53:37 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM |
Do tej pory zalewam go pe³nym syntetykiem. Na pocz±tku 0w30, teraz 5w40. Ogólnie nie mam z nim problemów, czasem trochê oleju wci±gnie, ale wszystko w granicach rozs±dku. I tak: niektórzy mi mówi± ¿eby zmieniæ na pó³ syntetyk bo przy takich przebiegach trzeba, a inni, ¿e skoro nic siê nie dzieje to laæ pe³ny do czasu zmian.jak juz jestesmy przy urban legends to ja np. s³ysza³em takie zdanie: "oho mój silnik ma ju¿ (powiedzmy) 250tkm to musze zmieniæ olej na syntetyk" szokuj±ce? skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku? nie jestem pewien czy przej¶cie z 0w30 na 5w40 to jest dobra droga, silnik raptem polubi³ gêsty olej? (zak³adam ¿e w specyfikacji silnika jest 0w30) 8 |
Data: Sierpien 29 2011 09:05:43 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "PM" napisa³ w wiadomo¶ci news: skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku? Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy. Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³ wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³. 9 |
Data: Sierpien 29 2011 10:18:59 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM |
Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy. podobno taki efekt by³ ale w motorach WSK jak zaczeto stosowaæ mixol - który to ponoæ wyp³ukiwa³ szelaki z cylindra i nie by³o kompresji. nie przecenia³bym zbawiennego wp³ywyu szlamu na silnik ;-) 10 |
Data: Sierpien 29 2011 11:43:41 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze: U¿ytkownik "PM" napisa³ w wiadomo¶ci news:Dok³adnie tak to wygl±da, ja w prostych silnikach (CC 700, CC900), po 150 000 km zmienia³em z uk³adu (syntetyk na zimê / semistnt na lato) na (zima = semi / lato = mineral), oczywi¶cie, je¿eli producent dopuszcza³ minera³a. po 250 kkm la³em tylko minera³, po 300 kkm ju¿ tylko 20w/50 z tesco po 25 zl za bañkê 5l, wraz ze ¶rodkiem polepszaj±cym kompresjê. ;-) 11 |
Data: Sierpien 29 2011 12:08:02 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM |
po 250 kkm la³em tylko minera³, po 300 kkm ju¿ tylko 20w/50 z tesco po³ee o popsutych silnikach nie gadamy ;-)) ciekawe czy np uszczlki w starych silnikach (produkowanych w czasach gdy by³y tylko oleje mineralne) by³y odporne na bazê syntetyczn±. Mo¿e stad to przeciekanie po wymianie na syntetyk? 12 |
Data: Sierpien 29 2011 12:08:56 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze: U¿ytkownik "PM" napisa³ w wiadomo¶ci news: Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i maluchów, gdzie la³o siê jaki¶ syf, a potem po nalaniu lepszego oleju dzia³y siê cuda. Uszczelki maj± Ci uszczelniaæ silnik, a nie nagar. Mam starutk± B3 w gara¿u, która ma nalatane z grubsza 700 ty¶. i chodzi na syntetyku 5w40 Castrola i jako¶ nic siê nie rozszczelnia. W swojej A6 V6 kole¶ la³ przede mn± minera³ (idiota swoj± drog±, bo zabi³ ca³± hydraulikê tym olejem), a ja po kupnie pierwsze co to zmiana na syntetyk. Jak ma siê wycieki to siê je naprawia, a nie zmienia olej na gêstszy. Dziêkujê do widzenia. 13 |
Data: Sierpien 29 2011 13:05:05 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Olo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-08-29 09:05, Cavallino pisze: I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy jednak pozostanie przy mineralnym/pó³syntetyku? 14 |
Data: Sierpien 29 2011 13:42:56 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 13:05, Cavallino pisze: Z tym wyp³ukiwaniem to masz legendy z epoki PRL i du¿ych fiatów i Ca³kowity brak uszczelnienia? Widzia³e¶ kiedykolwiek taki "silnik"? Bo ja nie. Mówiê Ci, ¿e masz wiadomo¶ci z epoki PRL'u podsycane przez ignorantów je¿d¿±cych sztruclami, nie potrafi±cymi dbaæ o swoje auta. 15 |
Data: Sierpien 29 2011 13:49:14 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Olo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-08-29 13:05, Cavallino pisze: Takie dylematy maj± zazwyczaj w³a¶nie w³a¶ciciele strucli nie potrafi±cy dbaæ o swoje auta. Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc, to jaki jest sens laæ dro¿szy olej? Sztuka dla sztuki? 16 |
Data: Sierpien 29 2011 14:27:55 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc, Olej syntetyczny pozwoli zachowaæ silnik w dobrej kondycji na d³u¿ej. Dzi¶ cena nie jest zaporowa. Ilo¶æ nagaru we wspó³czesnych silnikach te¿ nie jest taka jak po selektolu w 83 r. aby siê obawiaæ domniemanego wyp³ukania zbawiennych szlamów uszczelniaj±cych ;-) . Czysto¶æ silnika mo¿na zweryfikowaæ po zerkniêciu pod korek oleju. -- Pozdrawiam, £ukasz 17 |
Data: Sierpien 29 2011 14:39:09 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Ukaniu" napisa³ w wiadomo¶ci
Taki który jest ju¿ w z³ej kondycji te¿? 18 |
Data: Sierpien 29 2011 15:00:52 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
Taki który jest ju¿ w z³ej kondycji te¿? a co masz na my¶li mówi±c - z³a kondycja? - przedmuchy, s³aba kompresja - rozszczelnienie? - luzy w uk³adzie rozrz±du? Zak³adaj±c lepsze parametry oleju ochrona czê¶ci ruchomych tak czy siê siê poprawi. Pytanie wtedy o sensowno¶æ zastosowania lepszego oleju i czy jego parametry przed³u¿± ¿ycie silnika na tyle aby gra by³a warta ¶wieczki. -- Pozdrawiam, £ukasz 19 |
Data: Sierpien 29 2011 15:07:17 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Ukaniu" napisa³ w wiadomo¶ci
Napisa³em wcze¶niej. Cofnij siê w w±tku. 20 |
Data: Sierpien 29 2011 15:24:23 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
Napisa³em wcze¶niej. W tej odnodze nie widzê, podaj godzinê posta. -- Pozdrawiam, £ukasz 21 |
Data: Sierpien 29 2011 15:27:31 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Ukaniu" napisa³ w wiadomo¶ci
No to przeczytaj ca³y w±tek. 22 |
Data: Sierpien 29 2011 15:39:01 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
No to przeczytaj ca³y w±tek. Chyba o to chodzi? : I wolisz ca³kowity brak uszczelnienia i remont silnika, czy >jednak Je¶li o to chodzi, to w ¿yciu nie widzia³em ca³kowicie rozszczelnionego silnika po przej¶ciu na syntetyk. Zwykle z uwgi na lepszy film olejowy bywa, ¿e poprawia siê sprê¿anie, pier¶cienie nie zrywaj± filmu (kosztem zu¿ycia oleju). Zu¿ycie oleju potrafi siê zwiêkszyæ te¿ bo stare uszczelniacze nie zgarniaj± oleju z trzonków zaworów - ale to z uwagi na jego dobre w³a¶ciwo¶ci przylegania do powierzchni i stare uszczelnienie - któremu ani lepiej ani gorzej. Jak wyjmujê t³oki ze starego silnika ale u¿ytkowanego na wspó³czesnym oleju to nie ma jakiejkolwiek tragedii jak by³a na starych minera³ach. Chyba, ¿e kto¶ leje smalec z Tesco. -- Pozdrawiam, £ukasz 23 |
Data: Sierpien 29 2011 15:50:46 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Ukaniu" napisa³ w wiadomo¶ci
Nie. O to: skoro syntetyk trzyma parametry (np. lepko¶æ) w szerszym zakresie to niby dlaczego mia³by siê gorzej zachowaæ w starszym silniku? Mo¿e mieæ lepsze w³a¶ciwo¶ci myj±ce i wyp³ukaæ zanieczyszczenia które uszczelniaj± silnik, których brak mo¿e spowodowaæ problemy. Ale to dotyczy przej¶cia w drug± stronê, jak by³ syntetyk to co mia³ wyp³ukaæ to ju¿ wyp³uka³.
Czy stawiasz znak równo¶ci miêdzy "Ty nie widzia³e¶" "na pewno nie ma prawa tak siê zdarzyæ" ? Bo ja tam wolê dmuchaæ na zimne, nawet powielaj±c jakie¶ stare przes±dy, zazwyczaj w ka¿dym jest kawa³ek prawdy. 24 |
Data: Sierpien 29 2011 18:31:33 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
Je¶li o to chodzi, to w ¿yciu nie widzia³em ca³kowicie rozszczelnionegosilnika po przej¶ciu na syntetyk. Pewnie jest - st±d ka¿dy wybiera co mu pasuje :-) Seriws dizla w warsztacie rozpoczyna siê od zalania do oleju ¶rodka do mycia wnêtrza. To samo robi siê z benzynowcami o ile s± w ¶rodku naprawdê usyfione. Takie p³ukanie niekoniecznie wi±¿e siê z wymian± ca³ych bebechów a np czasem trzeba zrobiæ co¶ z pomp± oleju czy panewkami - nie ruszaj±c np t³oków, czy ca³ej góry. Gdyby takie p³ukanie - zdecydowanie lepsze od serwowanego przez syntetyk by³o szkodliwe ani jeden znany mi serwis by go nie stosowa³. A stosuj±, wiem bo akurat z warsztatami mam ³±czno¶æ z uwagi na zami³owanie do motoryzacji pomimo, ¿e nie jestem szeregowym mechanikiem. Kwestia wp³ywu oleju na uszczelnienia nie da siê oszacowaæ bo - sk±d wiadomo czy one nie pad³y by same bez wymiany oleju?. Ogromny wp³yw na w³asno¶ci oleju w tej kwestii maj± dodatki i mo¿e siê okazaæ, ¿e dobry minera³ o genialnych w³asno¶ciach myj±cych z jakim¶ zajazajerem bêdzie w tej szkodliwszy od syntetyka. No ale takich badañ fabrycznych na 15 letnich uszczelnieniach siê nie robi. Ja osobi¶cie wolê wymieniæ je¶li by zasz³a taka potrzeba simeringi i mieæ silnik zalany doskona³ym olejem. Z tym, ¿e ja u¿ytkujê/wa³em silniki które krêc± mechanicznie nawet milion bez zaj±kniêcia (M103, OM603, M117, M104 Merc) i wymiana simeringów jest jedn± z czynno¶ci eksploatacyjnych a nie krañcem ¿ywotno¶ci silnika. Ja siê jednak wolê asekurowaæ od uszkodzeñ mechaniki a nie uszczelek bo te pierwsze s± zdecydowanie dro¿sze. -- Pozdrawiam, £ukasz 25 |
Data: Sierpien 29 2011 19:23:39 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Ukaniu" napisa³ w wiadomo¶ci news: Seriws dizla w warsztacie rozpoczyna siê od zalania do oleju ¶rodka do mycia wnêtrza. Ciekawe, ani razu nie widzia³em ¿eby mi co¶ wlewali oprócz nowego oleju. 26 |
Data: Sierpien 29 2011 22:21:50 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
U¿ytkownik "Ukaniu" napisa³ w wiadomo¶ci news: Ja pisa³em o wiêkszej naprawie gdy potrzeba rozebraæ silnik. Jak jest brudny to robota staje siê bardzo ma³o komfortowa, szczególnie w dizlu gdzie nagary z sadz± brudz± niemi³osiernie. Do brudnych a nawet i do tych mniej wlewaj± przed spuszczeniem oleju przed napraw± p³ukankê. W ekstremalnych przypadkach idzie sam specjalny ¶rodek czyszcz±cy, ale nie pamiêtam teraz nazwy. Zdarzaj± siê jeszcze takie silniki w których trzeba by skrobaæ ³by ¶rub z nagarów po to aby nasadziæ na nie klucz. Podczas takich napraw silnika klienta zwykle nie ma w pobli¿u i nie chodzi bynajmniej o ukrywanie czego¶ tylko jest to ma³o interesuj±ce z punktu widzenia urzytkownika. -- Pozdrawiam, £ukasz 27 |
Data: Sierpien 29 2011 22:24:47 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
tylko jest to ma³o interesuj±ce z punktu widzenia urzytkownika. Przepraszam, TFU u¿ytkownika! -- Pozdrawiam, £ukasz 28 |
Data: Sierpien 29 2011 15:07:39 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 13:49, Cavallino pisze: Takie dylematy maj± zazwyczaj w³a¶nie w³a¶ciciele strucli nie potrafi±cy nie, takie dylematy maj± ludzie wierz±cy, ¿e ich silnik siê "rozszczelni" po wlaniu syntetyka, nie dbaj±cymi o silnik, wierz±cy w zbawienny czynnik "uszczelniaj±cy" nagaru :) Ju¿ Ci napisa³em - silnik z wyciekami siê remontuje, a nie leje "gêstrzy" olej, dla mnie takie zabiegi to pudrowanie gówna. Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc, Ile jest dro¿szy syntetyk od minera³a, a ile kosztuje np. wymiana popychaczy hydraulicznych, które sobie powoli umieraj± po wlaniu minera³a? Minera³ to sobie lej do malucha, a nie do silnika, którym chcesz jeszcze trochê poje¼dziæ. 29 |
Data: Sierpien 29 2011 15:13:59 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: GR001 |
Je¶li zmiana oleju na dro¿szy mia³aby silnikowi zaszkodziæ, a nie pomóc, Ja mam 6x4 popychacze 24 x 15 z³ daje 360... Silnik 2,8 przejechane 350 000 (my¶lê, ¿e prawdziwe) Wymienia³em rozrz±d, zala³em pó³syntetyka (wcze¶niej syntetyk), wymieni³em popychacze - bo trochê "furcza³y" zawory. I jest ciszej, wiêkszy kop silnika, nic siê nie grzeje, nic nie dymi... Wydaje mi siê, ¿e takie zdroworozs±dkowe podej¶cie jest korzystniejsze zarówno dla auta jak i samopoczucia w³a¶ciciela. Ba³bym siê zalaæ syntetykiem silnik i patrzeæ przez najbli¿sze 10.000 km co siê bêdzie dzia³o.... pozdr. gr 30 |
Data: Sierpien 29 2011 15:18:58 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 15:13, GR001 pisze: Ba³bym siê zalaæ syntetykiem silnik i patrzeæ przez najbli¿sze 10.000 km co Dlaczego? Bo niby co? Podpowiem Ci - nic, silnik siê wyciszy, bêdzie lepiej wchodzi³ na obroty i lepiej "krêci³" na zimnym, to tak z zewn±trz :P 31 |
Data: Sierpien 29 2011 15:16:55 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Olo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-08-29 13:49, Cavallino pisze: Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym dyskutujemy (dyskutowali¶my o silniku bez wycieków, które mog± siê pojawiæ po zastosowaniu syntetyka). Tak czy tak - dalsza dyskusja z Tob± w takim stylu ca³kowicie mija siê z celem. EOD 32 |
Data: Sierpien 29 2011 15:28:01 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze: Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym Widzia³e¶ kiedy¶ rozszczelniony silnik po wlaniu syntetyka czy sobie teoretyzujesz? Bo ja w dwóch swoich starych ju¿ autach zmieni³em z minera³a na syntetyk i jako¶ nie zauwa¿y³em by mi cokolwiek wycieka³o. Napisa³em Ci ¿e Twoje "wierzenia" bior± siê z legend PRL'u, które maj± siê nijak w dzisiejszych czasach. Nagarem nie uszczelnia siê silnika tylko uszczelkami, tak ciê¿ko to zrozumieæ? Jak masz zdezelowany motor i boisz siê, ¿e Ci siê nagle "rozszczelni" to znaczy , ¿e to parch do kwadratu, a nie silnik. Tak czy tak - dalsza dyskusja z Tob± w takim stylu ca³kowicie mija siê z Zabrak³o argumentów? To podam Ci jeszcze jedn± ciekawostkê - w mojej nieszczêsnej A6 V-ce, gdzie la³ poprzedni w³a¶ciciel minera³, zrobi³em wymianê oleju z wyczyszczeniem miski - to co zobaczy³em po zdjêciu miski to jeden wielki czarny glut - jak tak wygl±da minera³ po 15 ty¶. to ja dziêkujê. Wali³ mi jeden popychacz, po wymianie na syntetyk - cisza. Ciê¿ko mi odpala³ w zimie (w sensie krêcenia rozrusznikiem) - po wymianie na syntetyk - wyra¼nie jest mu l¿ej. A i najwa¿niejsze - mia³em zapieczone 2 pier¶cienie od tego cudownego "nagaru". Musia³em na syntetyku zrobiæ 2 ty¶. na trasie by siê odpiek³y. Podobno to generalnie graniczy z cudem, bo nagar to syf, którego ciê¿ko siê pozbyæ nawet drucian± szczotk±. Pozdro EOT. 33 |
Data: Sierpien 29 2011 21:21:08 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze: Albo nie rozumiesz co czytasz, albo celowo przekrêcasz to o czym Ale takie podstawowe pytanie - którêdy mia³by ten olej zacz±æ uciekaæ z silnika i dlaczego? Bo co¶ mam wra¿enie ¿e opowiadasz nie do¶æ ¿e legendy, to jeszcze kompletnie poprzekrêcane. 34 |
Data: Sierpien 29 2011 21:36:07 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze: no niestety z moich osobistych do¶wiadczeñ wynika, ze niestety taka jest prawda. Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu. Jako, ze robili¶my nim du¿e przebiegi chcieli¶my zrobiæ dobrze ... i nalali¶my syntetyk. Silnik zacz±³ ciec ka¿dym uszczelniaczem, choæ g³ównie lecia³o uszczelniaczami na wale korbowym. Ponadto silnik zacz±³ paliæ spore ilo¶ci paliwa, mimo, ze wczeniej nie bylo ani wycieków ani spalania. Spróbowa³em tego na dwóch silnikach (pierwszy w Granadzie 2,8V6, drugi w Oplu Mancie 2,0R4) Pó¼niej ju¿ nie kusi³em losu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 35 |
Data: Sierpien 30 2011 15:39:06 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze: Mialem szczelny, zdrowy, dobrze dzia³aj±cy silnik je¿dz±cy na mineralu. to by³ parch nie silnik 36 |
Data: Sierpien 30 2011 15:50:17 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Olo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze: LOL Upar³ siê ch³op i koniec. Ludzie wrzucaj± przyk³ady, kiedy syntetyk zaszkodzi³, a ten swoje. Chyba w my¶l zasady przyjêtej przez stoj±cego przed ¿yraf± w ZOO - "takie zwierzê nie istnieje". 37 |
Data: Sierpien 30 2011 16:26:40 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 15:50, Cavallino pisze: LOL Witaj LOL'u, jakie przyk³ady? ¯e do parcha wla³ syntetyka i mu wyciek³ sparcia³ymi uszczelniaczami? Mnie to ¶mieszy. Chyba w my¶l zasady przyjêtej przez stoj±cego przed ¿yraf± w ZOO - Ale¿ ja nie zaprzeczy³em , ¿e rozszczelnieñ silnika nie u¶wiadczysz - napisa³em Ci, ¿e lanie minera³a bo to "uszczelni" silnik jest jak pudrowanie kupy i tak na prawdê nie musisz siê z tym zgadzaæ, lej sobie nawet Kujawski skoro uwa¿asz, ¿e tak ma byæ, ja nie mam czasu przekonywaæ kogo¶ do swoich racji, swoje ju¿ napisa³em. Jak masz parcha, nie silnik to go wyremontuj i wlej syntetyk, od razu siê gêba u¶miechnie. A jak chcesz mieæ pod mask± parcha, który zamiast uszczelniaczy i uszczelek, jest zajeb** nagarem, to powodzenia. Napisa³em Ci - mam 90tke B3 z 5 cylindrowym silnikiem 2.0 benzyna - taka pere³ka, któr± sobie dopieszczam, ma nalatane ponad 700 ty¶. (przebieg kosmiczny dla 90% obecnych aut) i je¼dzi na syntetyku. Bo auto siê naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej. 38 |
Data: Sierpien 30 2011 16:54:53 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
ale rozumiesz ró¿nice miêdzy rozszczelnieniem silnika po nalaniu syntetyka, a prób± uszczelniania silnika przez lanie minera³a? Napisa³em wyra¼nie, ze po rozszczelnieniu wymieni³em uszczelniacze.... to raz, a dwa - skoro na minerale auto przejecha³o wiele kilometrów i taki samochód kupi³em a pó¼niej zmiana na sytnetyk spowodowa³a perturbacje, któych wczesniej nie by³o. Na jakiej podstawie oceniach silnik jako parch? ps. ten silnik zrobi³ pó¼niej w naszych rêkach kolejne 150tys km bez najmniejszej awarii ... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 39 |
Data: Sierpien 30 2011 17:46:23 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 16:54, Kuba (aka cita) pisze: ale rozumiesz ró¿nice miêdzy rozszczelnieniem silnika po nalaniu jedno jest skutkiem drugiego
wla³e¶ syntetyk przed wymian± uszczelniaczy czy po? Na jakiej podstawie oceniach silnik jako parch? takiej, ¿e po wlaniu syntetyka zacz±³ "przeciekaæ" jak durszlak... Dla mnie to parch, a nie silnik.
ja na syntetyku zrobi³em 700 ty¶. i o czym to ¶wiadczy? 40 |
Data: Sierpien 30 2011 17:53:12 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Olo" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-08-30 16:54, Kuba (aka cita) pisze: "takie zwierzê nie istnieje" 41 |
Data: Sierpien 31 2011 13:14:56 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-08-30 17:46, Olo pisze: Mêczysz w±tek. Odpowied¼ prosta, minera³ ma gorsze w³a¶ciwo¶ci ni¿ synt., wiêc jad±c 200 kkm na min. i synt., na tym pierwszym auto (w sensie silnik) bêdzie bardziej zu¿yte ni¿ te z synt. Dalej, jak teraz auto z minera³a zalejesz syntetykiem, to wyp³uczesz mu ca³± ma¼, która pozwala autu jeszcze je¼dziæ. I tyle. Rady w sensie "jak masz rzêcha to se wyremontuj" s± bez sensu, zawsze mo¿esz radziæ kupiæ nowe auto w salonie. \ww 42 |
Data: Sierpien 31 2011 15:44:03 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-31 13:14, Wojciech Wrodarczyk pisze: W dniu 2011-08-30 17:46, Olo pisze: jeste¶ pewien, ¿e to ja mêczê? Odpowied¼ prosta, minera³ ma gorsze w³a¶ciwo¶ci ni¿ synt., wiêc jad±c nie zrozumia³e¶, ale nie chcê mi siê kolejny raz "mêczyæ"... 43 |
Data: Sierpien 30 2011 18:55:23 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Olo, naprawia, a nie leje "gêstrzy" olej. Nie znasz siê - "genszczy". -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 44 |
Data: Sierpien 30 2011 21:00:27 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 18:55, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Olo, sor ry :) 45 |
Data: Sierpien 31 2011 01:24:11 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-08-30 18:55, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Olo, gensciejszy 46 |
Data: Sierpien 31 2011 12:13:49 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, gensciejszynaprawia, a nie leje "gêstrzy" olej.Nie znasz siê - "genszczy". Tysz mosze byæ. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 47 |
Data: Sierpien 30 2011 16:51:53 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-08-29 21:36, Kuba (aka cita) pisze: a twierdzisz tak na podstawie...? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 48 |
Data: Sierpien 30 2011 17:46:59 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 16:51, Kuba (aka cita) pisze:
nie zadawaj mi dwa razy tego samego pytania, bo nie mam ochoty podwójnie odpisywaæ to samo. 49 |
Data: Sierpien 29 2011 23:13:38 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2011-08-29 15:16, Cavallino pisze: LOL !!!! Kolejny, który jak czego¶ nie s³ysza³, to to co¶ nie istnieje? 50 |
Data: Sierpien 30 2011 00:53:49 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-08-29 23:13, Cavallino pisze: U¿ytkownik "Tomasz Pyra" napisa³ w wiadomo¶ci Ale¿ s³ysza³em wielokrotnie, nawet sam widzia³em na w³asne oczy. Tyle ¿e zasadniczo siê ró¿ni³o od tych legend które wypisujesz. To ¿e z dziurawego silnika olej rzadszy bêdzie siê wylewa³ chêtniej ni¿ olej gêstszy, to jest oczywiste - wystarczy porównaæ który jak wylewa siê z butelki (zw³aszcza jak jest trochê ch³odniej). W silniku jest tak samo. Jeszcze lepsze "w³a¶ciwo¶ci" przeciwucieczkowe bêdzie mia³ gêsty olej do skrzyñ biegów, a ju¿ najlepsze towot napakowany do silnika zamiast oleju, bo wycisn±æ go nieszczelno¶ci± bêdzie jeszcze trudniej. Niemniej to nie ¿aden uszczelniaj±cy syf, a po prostu sparcia³e uszczelniania przez które olej mineralny ucieka mo¿e i w tempie dla niektórych akceptowalnym, a jakie¶ 0W ju¿ nie. Tyle ¿e po prostu silnik albo jest szczelny, albo nie. Niczego siê tu rodzajem oleju nie wyleczy, ani nie pogorszy. Po prostu jak olej znika, to tyle zysku, ¿e przej¶cie w dó³ z klas± oleju zazwyczaj bêdzie po prostu tañsze. 51 |
Data: Sierpien 30 2011 15:40:23 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 00:53, Tomasz Pyra pisze: To ¿e z dziurawego silnika olej rzadszy bêdzie siê wylewa³ chêtniej ni¿ ale LOL tego nie rozumie i bêdzie LOL'owa³ bo on wie lepiej... szkoda czasu. 52 |
Data: Sierpien 30 2011 20:01:19 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-08-30 15:40, Olo pisze: W dniu 2011-08-30 00:53, Tomasz Pyra pisze: To nawet nie o to chodzi, bo istotnie mo¿na czasami zaobserwowaæ ¿e gêsty olej znika z silnika wolniej ni¿ rzadki. Ale nie jest to zwi±zane z "uszczelniaj±cym syfem", a po prostu fizycznymi w³a¶ciwo¶ciami oleju. Bo jak wygl±da simmering to sobie ka¿dy mo¿e obejrzeæ i tam siê niczego syfem nie uszczelni. 53 |
Data: Sierpien 29 2011 19:34:30 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-08-29 13:05, Cavallino pisze: moje do¶wiadczenia s± ju¿ po epoce PRLu i nauczylem sie, ze je¶li samochód d³ugo je¼dzi³ na minerale, to zmiana na sytnetyk to nic innego jak tylko k³opoty/wydatki. Owszem - wszystko da sie naprawiæ ... ale je¶li auto ma w specyfikacji pó³ syntetyk, czy minera³ i na takim je¼dzi³ ju¿ d³ugo ... to sie tego nie zmienia. Inn± rzecz± jest, ze je¶li co¶ je¼dzi na syntetyku, to totalnie bezsensownym jest zmiana na minera³ czy choæby pó³syntetyk -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 54 |
Data: Sierpien 29 2011 20:24:24 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM | ?> moje do¶wiadczenia s± ju¿ po epoce PRLu i nauczylem sie, ze je¶li samochód d³ugo je¼dzi³ na minerale, to zmiana na sytnetyk to nic innego jak tylko k³opoty/wydatki. ok ale co konkretnie siê dzieje? 55 |
Data: Sierpien 29 2011 21:11:42 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
?> moje do¶wiadczenia s± ju¿ po epoce PRLu i nauczylem sie, ze je¶li samochód konkretnie to puszczaj± te uszczelniania, które do czasu zmiany oleju trzyma³y. Jak komu¶ nie przeszkadza wymiana siemeringów na wale i czêsto te¿ wszystkich innych uszczelniaczy ... to prosze bardzo. Samemu silnikowi nie zaszkodzi. Widzialem jednak (na przyk³adzie Granady 2,8V6 z przebiegiem ok 250tys (to by³o w latach 90) ¿e zaczê³a po prostu braæ olej w ilo¶ciach znacznych, czego przed zmian± nie robi³a w ogole (od zmiany do zmiany stan oleju praktycznie sie nie zmienia³). Od tego czasu jestem ostro¿ny przy przechodzeniu z minerala na sytetyk. W drug± strone nic sie nie dzieje, tylko tu nie widze najmniejszego sensu. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 56 |
Data: Sierpien 29 2011 22:31:06 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM | ? ok o. to jest zrozumia³e i mo¿na t³umaczyæ np. nieodporno¶ci± uszczelek na syntetyk. albo tym, ¿e olej syntetyk lepiej siê t³oczy i w wielu miejscach (np. przy uszczelniaczach) ma wy¿sze ci¶nienie ni¿ mineralny Widzialem jednak (na przyk³adzie Granady 2,8V6 z przebiegiem ok 250tys (to by³o w latach 90) ¿e zaczê³a po prostu braæ olej w ilo¶ciach znacznych, czego przed zmian± nie robi³a w ogole (od zmiany do zmiany stan oleju praktycznie sie nie zmienia³). no i jakby to umocowaæ teoretycznie... takie branie oleju? przecieki uszczelniacze zaworowe? to mo¿e trzeba dawaæ syntetyk o wiêkszej lepko¶ci? 57 |
Data: Sierpien 29 2011 22:41:04 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
? Nie wiem. Po prostu nie wiem. Wymieni³em uszczelniacze na wale, zala³em ponownie minera³ i zrobili¶my kolejne 150tys km Nie wnika³em co tak naprawde sie sta³o, auto nie bra³o oleju, silnik by³ suchy, olej tañszy - wszyscy byli szczêsliwi ;-) ps. zwlaszcza, ze Granada je¼dzi³± wtedy z lawet± i robila czasem nawet 4 kursy miesiêcznie - co w skrajnych przypadkach i u¿ytkowaniu auta w Polsce równie¿ dawa³o do 10tys km miesiêcznie (przeciêtnie 3-5tys km) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 58 |
Data: Sierpien 30 2011 11:01:40 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 22:41, Kuba (aka cita) pisze: Nie wiem. Po prostu nie wiem. jak ju¿ zrobi³e¶ uszczelniacze na nowe (czyli wymieni³e¶ parchy, których nie rusza³e¶ od nowo¶ci) to mog³e¶ zalaæ syntetykiem, a nie z powrotem minera³. 59 |
Data: Sierpien 30 2011 16:57:49 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-08-29 22:41, Kuba (aka cita) pisze: zapominasz o tym, ze silnik pali³ ten olej, a po powrocie do minerala przesta³. Nie bêdê robi³ niepotrzebnej kapitalki tylko po to, zeby móc nalaæ olej sytnetyczny, skoro nie ma ¿adnych innych powodów, zeby ten silnik w ogole rozbieraæ. Bo niby po co mia³bym robiæ cokolwiek, skoro nie dymi, nie pali oleju, zapala, sprê¿anie na ka¿dym cylindrze jest równe, ma moc i nie ma z nim najmniejszych problemów? Po to, zeby zalaæ sytetyk? Nie b±d¼ smieszny. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 60 |
Data: Sierpien 30 2011 17:30:28 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 16:57, Kuba (aka cita) pisze: zapominasz o tym, ze silnik pali³ ten olej, a po powrocie do minerala ale¿ nie, pali³ dalej, tylko w mniejszych ilo¶ciach. Nie bêdê robi³ niepotrzebnej kapitalki tylko po to, zeby móc nalaæ olej zale¿y ile chcesz takim autem poje¼dziæ i czy chcesz mieæ czysty silnik w ¶rodku, czy zawalony nagarem/szlamem/czymkolwiek.
Syntetyk to nie tylko napis na bañce. Pozdro! 61 |
Data: Sierpien 30 2011 17:46:49 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-08-30 16:57, Kuba (aka cita) pisze: tak jak pisa³em, autem zrobili¶my wtedy ponad 150tys i auto zamienilismy na nowsze, a ten zosta³ sprzedany niedaleko i widywali¶my j± je¿dz±c± jeszcze ³adnych pare lat. Nie dotar³y do nas ¿adne s³uchy o problemach z tym autem... EOT. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 62 |
Data: Sierpien 30 2011 18:26:49 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 17:46, Kuba (aka cita) pisze: EOT. masz racjê - EOT, Ty wiesz lepiej... 63 |
Data: Sierpien 30 2011 18:40:44 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-08-30 17:46, Kuba (aka cita) pisze: Po pierwsze mam swoje zdanie i nic w tym z³ego, po drugie - to by³ mój samochód i akurta tu wiem lepiej w jakim by³ a w jakim nie by³ stanie... To Ty próbujesz mi udowodniæ, ze zna³e¶ ten samochód lepiej ode mnie.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 64 |
Data: Sierpien 30 2011 18:46:46 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-30 18:40, Kuba (aka cita) pisze:
jakby¶ doczyta³ to mam dwa auta, oba je¿d¿a na syntetyku - jeden ma >300ty¶, drugi 700 ty¶. , wcze¶niej obydwoje w³a¶cicieli-debili (bo tego uj±æ inaczej nie mo¿na) lali do nich minera³. Po zmianie na syntetyk nic siê nie "rozszczelni³o", a uszczelniacze na wale la³y ju¿ wcze¶niej, tylko debil zamiast go wymieniæ to nala³ "gêstego" oleju ciesz±c siê swoj± "profesjonaln± napraw±". Tyle mojego, dlatego cieszê siê, ¿e z Twojej strony EOT, przynajmniej nie mam co przekonywaæ, bo "wiesz lepiej...". 65 |
Data: Sierpien 31 2011 13:20:02 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-08-30 18:46, Olo pisze: W dniu 2011-08-30 18:40, Kuba (aka cita) pisze:podsumowuj±c, te¿ po kupnie auta zmieni³em olej z min. na synt., przy przebiegu 100 000 km, ale uwa¿am, ¿e to relatywnie ma³y przebieg (kwestia oczywi¶cie jaki silnik w jakim aucie), przy ma³ym silniku w du¿ym aucie i przebiegu 200 kkm nie odwa¿y³ bym siê na t± zmianê. 66 |
Data: Sierpien 31 2011 20:21:10 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Kuba (aka cita) |
Po zmianie na syntetyk nic siê nie "rozszczelni³o", a uszczelniacze na wale la³y ju¿ wcze¶niej, tylko debil zamiast go wymieniæ to nala³ "gêstego" oleju ciesz±c siê swoj± "profesjonaln± napraw±". Tyle mojego, dlatego cieszê siê, ¿e z Twojej strony EOT, przynajmniej nie mam co przekonywaæ, bo "wiesz lepiej...". co sie do jasnej cholery mia³o rozszczelniæ, skoro lecia³o ju¿ wczesniej. We¼ sie ku¼wa zastanów co piszesz... -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 67 |
Data: Sierpien 31 2011 23:18:49 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-31 20:21, Kuba (aka cita) pisze:
no w³a¶nie, w koñcu dotar³o do synapsy i zrozumia³e¶, dziêkujê za rozmowê. 68 |
Data: Sierpien 29 2011 12:10:59 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: to | begin Cavallino Mo¿e mieć lepsze w³aÅ›ciwoÅ›ci myjÄ…ce i wyp³ukać zanieczyszczenia które Silnik nie potrzebuje nagaru do pracy, jeÅ›li jego brak w czymÅ› mu przeszkadza, to jest to ju¿ totalny z³om. Poza tym mowa o je¼dzie na syntetyku od poczÄ…tku, a nie o przechodzeniu naÅ„ z mineralnego w jakimÅ› trupie. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 69 |
Data: Sierpien 29 2011 15:08:41 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 14:10, to pisze: begin Cavallino mo¿esz mu t³umaczyæ i podobnym jego ignorantom, on i tak bêdzie twierdzi³, ¿e mu silnik siê rozszczelni z ka¿dej strony :) 70 |
Data: Sierpien 29 2011 13:22:09 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: to | begin Olo mo¿esz mu t³umaczyć i podobnym jego ignorantom, on i tak bÄ™dzie Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›. Ale ile mo¿na powtarzać coÅ›, co jest nieaktualne od jakichÅ› 20 lat... -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 71 |
Data: Sierpien 29 2011 15:27:10 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "to" napisa³ w wiadomoÅ›ci begin Olo Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza: "niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew. problemy z jego eskploatacjÄ…". Wystarczy choć jeden przypadek odwrotny ¿eby okaza³a siÄ™ nieprawdziwÄ…, zdajesz sobie z tego sprawÄ™? Bo jeÅ›li nie, to mo¿esz kogoÅ› wepchnąć na minÄ™ - deklarujesz ¿e pokryjesz jej koszty?
72 |
Data: Sierpien 29 2011 15:38:47 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 15:27, Cavallino pisze: Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza: Na razie to Ty bajdurzysz.
co to za bzdury? Zdajesz sobie sprawê, ¿e musia³by¶ rozpatrywaæ dwa przypadki w identycznych warunkach eksploatacyjnych? Bo je¶li nie, to mo¿esz kogo¶ wepchn±æ na minê - deklarujesz ¿e jak± minê? Jak wierzysz w rozszczelnianie trupa to masz racjê. Jak dbasz o silnik to nie masz siê czegokolwiek obawiaæ. 73 |
Data: Sierpien 29 2011 15:54:08 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM |
Twoja wypowied¼, obrana z bajdurzenia oznacza: popieprzy³eÅ› kompletnie ale chyba chcia³es powiedzić, ¿e wystarczy jeden przypadek rozszczelnienia silnika po upgradzie minaral->sysntetyk ¿eby zaniechać wogóle takich wymian. Idac tym tropem nie siadaj za kierownicÄ™, tam ludzie (wielu, nie jeden) umierajÄ…. ;-) a tak na powa¿nie jakie widzisz zagro¿enia zwiazane z wyp³ukiwaniem syfu, oprócz wycieku oleju na zwnÄ…trz? - za³ózmy ze to jest nawet prawdopodobne. mozÄ™ ewentualnie wyp³ukany syf trafi gdzie go wczesniej nie by³o? ;-/ 74 |
Data: Sierpien 29 2011 15:57:07 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "PM" napisa³ w wiadomoÅ›ci
JeÅ›li z powy¿szego zrozumia³eÅ› cokolwiek innego, to znaczy ¿e te¿ masz problem z rozumieniem tekstu czytanego. 75 |
Data: Sierpien 29 2011 16:04:16 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM |
popieprzy³eÅ› kompletnie ¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz? a jak ju¿ przystÄ™pujemy do nauki czytania i pisania... to zdanie przedpiÅ›cy: "Tak bywa³o za PRL-u, gdy silnik czÄ™sto nadawa³ siÄ™ do remontu ju¿ od nowoÅ›ci (nie trzyma³ wymiarów fabrycznych). Wtedy jakiÅ› beznadziejny olej uszczelni³ ten durszlak na zasadzie "motodoktora" i rzeczywiÅ›cie wlanie jakiegoÅ› lepszego mog³o obna¿yć prawdziwy stan tego czegoÅ›." przet³umaczy³eÅ› tak: "niemo¿liwy jest przypadek w którym zastÄ…pienie oleju pó³syntetycznego lub mineralnego olejhem syntetycznym spowoduje pogorszenie stanu silnika i ew. problemy z jego eskploatacjÄ…". czyli ca³kiem odwrotnie. 76 |
Data: Sierpien 29 2011 16:09:06 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "PM" napisa³ w wiadomoÅ›ci
OdpisujÄ™ bardzo merytorycznie, po prostu jestem zdziwiony, ¿e najpierw napisa³eÅ› stek bzdur i epitetów, a dopiero potem doszed³eÅ› do prawid³owego odbioru mojego stanowiska. JeÅ›li ju¿ to kolejnoæ powinna być odwrotna, przy czym pierwszÄ… czÄ™æ powinieneÅ› sobie darować jako nic nie wnoszÄ…cÄ….
Jeśli dla Ciebie jest to odwrotnie do podtrzymuję: nie rozumiesz co czytasz. 77 |
Data: Sierpien 29 2011 16:29:27 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: PM | ¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz? stek? epitetów? ktoÅ› ma omamy co do bzdur - zada³em pytani o Twoje argumenty. a dopiero potem doszed³eÅ› do prawid³owego odbioru mojego stanowiska. na kolanach? ;-) a jak ju¿ przystÄ™pujemy do nauki czytania i pisania... brnij brnij ale juz sam. dziekujÄ™ za rozmowÄ™. 78 |
Data: Sierpien 29 2011 19:22:08 | Temat: Re: Zmienić na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Cavallino | U¿ytkownik "PM" napisa³ w wiadomoÅ›ci ¿y³ka Ci pÄ™k³a, ¿e tak niemerytorycznie odpisujesz? Nie wa¿ne jak, wa¿ne ¿e zrozumia³eÅ› prawid³owo, jak tylko trochÄ™ pomyÅ›la³eÅ›. 79 |
Data: Sierpien 29 2011 09:52:51 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Ukaniu |
Co radzicie? I dlaczego? :) Na wiêkszo¶ci for dyskusyjnych po¶wiêconym samochodom taki w±tek zwykle zostaje d³ugim flejmem. Bo s± szko³y dwie - falenicka i otwocka. Ja zalewam syntetyki niezale¿nie czy mam silnik po 100 tys czy po 500. W±tek do poczytania ;-) : http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=1&t=23414 -- Pozdrawiam, £ukasz 80 |
Data: Sierpien 29 2011 12:11:56 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-29 09:52, Ukaniu pisze: Na wiêkszo¶ci for dyskusyjnych po¶wiêconym samochodom taki w±tek zwykle To jest nas dwóch - jaka to szko³a? Falenicka? 81 |
Data: Sierpien 29 2011 12:25:42 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Olo | W dniu 2011-08-28 23:58, Marian Pa¼dzioch pisze: Witam, i zalewaj dalej... 82 |
Data: Sierpien 29 2011 15:58:19 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Marian Pa¼dzioch | Dziêki za odpowiedzi! 83 |
Data: Sierpien 29 2011 16:40:24 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-08-29 15:58, Marian Pa¼dzioch pisze: Dziêki za odpowiedzi!To uzupe³niê moj± wypowied¼ z innej ga³±zki. Auto które je¼dzi na syntetyku od pocz±tku i ma zdrowy silnik powinno je¼dziæ na nim dalej. Ale je¶li kompresja spada, a nie chcesz ju¿ remontowaæ, a producent dopuszcza to ja bym zala³ minera³em. W CC700 przy przebiegu 180 kkm i kompresji 5,0 na syntetyku po zalaniu tescowym 20w50 i poprawiaczem kompresji z norauto auto jeszcze na trochê o¿y³o. Oczywi¶cie dla silnika to na pewno dobrze nie zrobi³o, ale stan auta by³ agonalny i rozpêdzanie go do 60 km/h by³o szczytem marzeñ. pozdr \ww 84 |
Data: Sierpien 29 2011 18:35:18 | Temat: Re: Zmieniæ na pó³syntetyk czy nie? | Autor: jerzu | On Sun, 28 Aug 2011 23:58:03 +0200, Marian Pa¼dzioch Co radzicie? I dlaczego? :) Je¼dziæ na syntetyku. Ja je¿d¿ê od nowo¶ci na 5w40, przebieg 320 tys. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200 |