Grupy dyskusyjne   »   bi-xenon montaż zakup kilka pytan

bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan



1 Data: Pa?dziernik 30 2009 13:31:23
Temat: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Sztajfa 

witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy
beda mialy niodpowiednie wtyczki itd. czy tak naprawde nie ma roznicy???
do motocykla kosztuja okolo 280zl szt tutaj za 400 mam 2 szt.
a moze macie jakies namiary na sprawdzone sklepy?

i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy
podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest
jednak duzo zabawy z tym?????

pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
artur



2 Data: Pa?dziernik 30 2009 15:37:13
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Piotr Rezmer 

Sztajfa pisze:

jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?

Poszukaj w archiwum postów od Jamesa, instalowa³ u siebie.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

3 Data: Listopad 01 2009 02:57:02
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


Uzytkownik "Sztajfa"  napisal w wiadomosci

witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy

Hej

ja kupowalem u nich

kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i nie ma gdzie tego upchnac

ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak tam trzeba moim zdaniem zrobic

a w ogóle to polecam.
przedtem nienawidzilem jezdzic w nocy a teraz widac wszystko i jest naprawde swietnie, ogromna róznica.

pozdro
greg

4 Data: Listopad 01 2009 06:20:42
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus 

Siemka

***Uzytkownik "Sztajfa"
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
 zwiazku z tym mam kilka pytan motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
 schowac???

Przetwornice sa male i lekkie u mnie jest jedna przypieta trytytkami pod rama - pasowala idealnie.
Nic nie cialem dlatego przekaznik mam widoczny z boku rowniez pod rama zlapany rowniez trytytka do linki ssania :).

*** jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic

Jesli masz H4 to wklej HID do przejsciowki silikonem - u mnie prawdopopodobnie od drgan  sam zarnik wysunal sie i stopil przejsciowke ale bez szemrania dali mi druga. Ogolnie gwarancje na 2 lata mi dali ale w tym chyba nie ma co sie zepsuc/ Na lampe nic nie wplynie bo temperatura pracy HID jest znacznie nizsza nie halogenu. IMO nie ma sensu montowac tego jesli masz ryflowane szklo.
No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

--
       Tytus
zólte najszybsze

5 Data: Listopad 03 2009 13:00:59
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: de Fresz 

On 2009-11-01 06:20:42 +0100, "Tytus"  said:

No i po montazu koniecznie pojedz i ustaw swiatla i to najlepiej tam gdzie maja dobry sprzet do tego. Ja przetestowalem rozne ustawienia i chyba najlepsze jest (jezdze 90% miasto) ok 0,5 cm nizej niz standard - moto oczywiscie pod obciazeniem (bez pasazera)

W³a¶nie, w³a¶nie, nie mia³e¶ problemu z przegl±dami? ;-)))


--
Pozdrawiam
de Fresz

6 Data: Listopad 03 2009 13:10:45
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: KJ Si³a S³ów 

de Fresz pisze:

W³a¶nie, w³a¶nie, nie mia³e¶ problemu z przegl±dami? ;-)))

Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.

KJ co z przepisow to zna tylko 2.
Oba na jajecznice.

7 Data: Listopad 03 2009 19:18:43
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus 

Siemka
"KJ Si³a S³ów"
i de Fresz pisze:


W³a¶nie, w³a¶nie, nie mia³e¶ problemu z przegl±dami? ;-)))

Widzisz, jak ktos zna przepisy to nie ma problemow z przegladami.

Rajt - choc po 22.09 troszke sie to skomplikowalo ale zawsze pozostaje liczyc na niewiedze innych :)

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

8 Data: Listopad 03 2009 09:28:47
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


Uzytkownik "greg"  napisal w wiadomosci


Uzytkownik "Sztajfa"  napisal w wiadomosci
witam.tak sobie myslalem nad zamontowaniem oswietlenia xenonowego i w
zwiazku z tym mam kilka pytan.
motocykl to gsr 600 moze ktos montowal juz w nim. gdzie przetwornice
schowac???
jak wplynie to na zywotnosc lampy tzn slyszalem glosy ze sie cos topic moze
itd. jakies doswiadczenia z tym zwiazane?
ustawienia lampy-troche do dol zeby nie oslepiac innych kierowcow???
i w koncu jaki zestawik kupic? na alldrogo jest tego od groma.sa
przeznaczone do motocykli typowo ale sa i takie:
http://moto.allegro.pl/item790123878_xenony_h4_6000k_bixenon_zestaw_hid_super_slim.html
przeznaczone do aut ale 2szt wiec jest szansa do montazu w 2ch moto? czy

Hej

ja kupowalem u nich

kupilem zestaw motocyklowy h4 bixenon

rzeczywiscie nie trzeba nic ciac i lutowac, ale wtedy sie tona kabli dynda i nie ma gdzie tego upchnac

ja zrobilem po swojemu, pocialem i polutowalem i jest cymes
Przetwornica jest z przodu pod owiewka a przekaznik sterujacy pod siedzeniem, zasilanie bezposrednio z aku

nie mam czasu teraz pisac ale jak bede mial chwile to ci napisze co i jak tam trzeba moim zdaniem zrobic


Wiec tak:

zestaw motocyklowy polega na tym, ze jest jedna przetwornica i jeden przekaznik sterujacy, ale ten przekaznik ma dwa wyjscia, znaczy jest do samochodu, bo moze sterowac dwiema przetwornicami. Wiec zestaw samochodowy moim zdaniem bedzie mial jeden przekaznik i dwie przetwornice, wiec nie nada sie do dwóch motocykli.

Podlacza sie tak, ze kabel od zarówki dajesz na wejscie przekaznika i podlaczasz mu jeszcze plus z aku. Wyjscie z przekaznika zasila przetwornice i steruje elektromagnesem przestawiajacym banke w zarówce.
Drugi (niepotrzebny) kabel od przekaznika (ten od sterowania drugiej przetwornicy) trzeba odlaczyc (konektory) bo sie dynda i jest dlugi i przeszkadza.
Przetwornica jest mala, wielkosci paczki papierosów slimów, ale dochodza do niej dwa grube i niezbyt gietkie kable, wiec takie banalne to to nie jest. Ja ja upchnalem pod owiewka, przypialem trytykami. Uwaga - dosc mocno sie grzeje, w cieply dzien nie daje sie dotknac, mysle, ze ma ok 70 - 80 stopni.
Przekaznik mieszka pod siedzeniem, blisko aku, skad bierze prad, zatem musialem pociagnac dwa kable - jeden od H4 do przekaznika (i tu jest wlasnie lutowanie, bo on jest za krótki oryginalnie), drugi od przekaznika do przetwornicy.  Alternatywnie mozna upchnac przekaznik gdzies z przodu i ciagnac tylko jeden kabel - od aku. Ale wtedy straszna platanina sie robi.

Podlaczone dziala bardzo dobrze.


Problem byl tylko z ta plytka, która mocuje zarówke w reflektorze: zarówke mocowala, uchwytu od xenonowego zarnika nie chciala, bo on takie wypustki ma. Musialem spilowac troche, ale to chwila roboty, bo to wszystko plastiki.


Ogniskowanie jest minimalnie gorsze u mnie niz bylo z zarówka, ale naprawde minimalnie. Wyraznie widac odciecie swiatlocienia.
Swieci bardzo dobrze, o wiele lepiej oswietla droge, lepiej jest nie tylko ze wzgledu na ilosc swiatla ale takze na jego barwe - ja tez mam 6000K.

Co do slepiania - próbowalem sam z naprzeciwka - nie oslepia.

Polecam wszystkim na nocne jezdzenie. Zreszta na dzienne tez, bo lepiej widac moto na jezdni niz bylo z ta zólta bzdzina, która mialem.

9 Data: Listopad 03 2009 00:40:33
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: doktorski 

On 3 Lis, 09:28, "greg"  wrote:

Podlaczone dziala bardzo dobrze.
A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -
natenpszykuat - niemieckiego policjanta?

pzdr, dr
FJR/525

10 Data: Listopad 03 2009 10:38:21
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Norbi 

doktorski pisze:

On 3 Lis, 09:28, "greg"  wrote:

Podlaczone dziala bardzo dobrze.
A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -

Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo poprawiac...

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

Norbi
BLACK XX'03

11 Data: Listopad 03 2009 12:23:51
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


Uzytkownik "Norbi"  napisal w wiadomosci

doktorski pisze:
On 3 Lis, 09:28, "greg"  wrote:

Podlaczone dziala bardzo dobrze.
A weryfikowales poprawnosc swiecenia na stacji diagnostycznej i u -

Wczoraj zalozylem cus podobnego do auta
dzisiaj bylem na stacji sprawdzic ustwienie i nic nie trzeba bylo poprawiac...

Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.


Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.


Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.


No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Se wymienie jak sie skonczy.

pozdro
greg

12 Data: Listopad 03 2009 03:39:11
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 12:23, "greg"  wrote:


Oj przegiecie z ta stacja diagnostyczna
Ja staje przed sciana garazu, co na niej juz dawno krzyzyk wymalowany gdzie
ma byc zagiecie wiazki i juz. Moment i wyregulowane.

Ale przechodzi³e¶ ju¿ przegl±d z tym o¶wietleniem?
Oczywiscie, ze niemiecki policjant skazalby mnie na ciezkie roboty za takie
cos, ale na szczescie nigdzie w okolicy go nie widzialem.

No jak sobie zamierzasz je¼dziæ tylko w Polsce to no problem, tutaj to
mo¿na mieæ w³o¿one niebieskie ledy w postojówki i ¿arówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejd±.

--
Artur
Zygzak 12

13 Data: Listopad 03 2009 03:59:47
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: doktorski 

On 3 Lis, 12:39, Artur Zabroñski  wrote:

No jak sobie zamierzasz je¼dziæ tylko w Polsce to no problem, tutaj to
mo¿na mieæ w³o¿one niebieskie ledy w postojówki i ¿arówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejd±.

(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

pzdr, dr
FJR/525

14 Data: Listopad 03 2009 04:19:01
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 12:59, doktorski  wrote:


(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

Podobnie jak ja.

Jaki¶ czas temu my¶la³em o bi-xenonie - ogólnie fajna sprawa ale jest
to niezgodne z prawem a do tego mo¿e byæ jeszcze uci±¿liwe dla innych
u¿ytkowników dróg jak jest nieumiejêtnie zrobione. W Polsce to wiele
patroli zleje sprawê, trochê ludzi sobie poklnie ale za granic± to ju¿
mo¿e nie byæ tak kolorowo.

Skoñczy³o siê na ¿arówkach Osram NightBreaker i jestem mega
zadowolony, ¿ebym nawet mia³ te ¿arówki zmieniaæ co sezon to nie
zamieniê ich na nic innego (komplet dwóch ¿arówek - 40z³). Ró¿nica
miêdzy zwyk³ymi Philipsami H4 jest kolosalna - polecam wszystkim
zajaranym tematem bi-xenonów którym jest za ma³o ¶wiat³a. Nie jest tak
dresiarsko bia³o-niebiesko ale bezpieczeñstwo w nocy podnosi siê
bardzo. Jedyna ró¿nica jak± zauwa¿y³em i co z reszt± jest normalne -
s³abo siê jedzie w mgle lub w mocnej m¿awce.

Swojego czasu widzia³em jakiego¶ idiotê w merolu, nie wiem co on tam
mia³ w³o¿one ale w letni s³oneczny dzieñ nie widzia³em jego lamp ani
tego co jest w okolicach 20-30cm od nich, po prostu widzia³em dwie
zajebi¶cie mocne gwiazdki. Takim idiotom to powinni dawaæ zakaz
posiadania pojazdów.
--
Artur
Zygzak 12

15 Data: Listopad 03 2009 13:22:58
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


U¿ytkownik "doktorski"  napisa³ w wiadomoÅ›ci On 3 Lis, 12:39, Artur ZabroÅ„ski  wrote:

No jak sobie zamierzasz je¼dzić tylko w Polsce to no problem, tutaj to
mo¿na mieć w³o¿one niebieskie ledy w postojówki i ¿arówki 100W ale w
cywilizowanych krajach takie manewry raczej nie przejdÄ….

(zaslyszane)

Niemiecka autostrada. Patrol policji zatrzymuje motocykliste.
Podejrzanie patrzy na przedni reflektor. Sprawdza - napis H4 (czy inne
H7) na szkle ale zarowka H-czworki nie przypomina. Dalsza kontrola
doprowadza policjanta do wniosku, ze przednie oswietlenie nie jest
zgodne z homologacja motocykla i aktualnymi badaniami technicznymi.
Wydaje polecenie przywrocenia reflektora do stanu fabrycznego lub wola
lawete.

(koniec opowiesci).

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.




No to wielkie aj waj,

wyjmujesz ¿arówkÄ™ h4, którÄ… przecie¿ masz, na wypadek jakby ci sie coÅ› na odludziu w nocy schrzani³o, przek³adasz tak samo jakbys spalonÄ… wymienia³, wtyczka pasuje, przecie¿ jej nie obciÄ…³es.


10 minut?

pozdr
greg

16 Data: Listopad 03 2009 04:56:51
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 13:22, "greg"  wrote:


No to wielkie aj waj,

wyjmujesz ¿arówkê h4, któr± przecie¿ masz, na wypadek jakby ci sie co¶ na
odludziu w nocy schrzani³o, przek³adasz tak samo jakbys spalon± wymienia³,
wtyczka pasuje, przecie¿ jej nie obci±³es.

No chyba, ¿e akurat trafi siê pan s³u¿bista i nie pozostawi Ci wyboru
dzwoni±c po lawetê. A pude³eczko na palnik te¿ wozisz ze sob±?

--
Artur
Zygzak 12

17 Data: Listopad 03 2009 16:19:11
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


U¿ytkownik "Artur ZabroÅ„ski"  napisa³ w wiadomoÅ›ci On 3 Lis, 13:22, "greg"  wrote:


No to wielkie aj waj,

No chyba, ¿e akurat trafi siÄ™ pan s³u¿bista i nie pozostawi Ci wyboru
dzwoniÄ…c po lawetÄ™. A pude³eczko na palnik te¿ wozisz ze sobÄ…?


Wymienisz zanim laweta dojedzie.
Palnik schowasz do pude³eczka po ¿arówce.
 :-)

greg

18 Data: Listopad 03 2009 19:26:17
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus 

Siemka
*** "greg"
10 minut?

Jak slaby dostęp do lampy - u mnie 3 min...

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

19 Data: Listopad 04 2009 11:14:00
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Glub 

On 2009-11-03 19:26:17 +0100, "Tytus"  said:

Siemka
*** "greg"
10 minut?

Jak slaby dostêp do lampy - u mnie 3 min...

to i tak szybko, bo u mnie ca³y przód trzeba rozbieraæ [przynajmniej dostêp do akku jest normalny bo w t-maxie to pora¿ka]
--
Glub

20 Data: Listopad 03 2009 13:49:59
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Kuczu 

doktorski pisze:

Ile w tym prawdy - nie mam bladego pojecia ale jestem w stanie sobie
taka sytuacje wyobrazic.

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

21 Data: Listopad 03 2009 05:03:09
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 13:49, Kuczu  wrote:


Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany
tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie
moze.

A jak siê sprawa ma do t³umików? Mam przegl±d i jadê na g³o¶nych
rurach, zatrzymuj±, mierz± decybele i wychodzi co innego ni¿ na
tabliczce znamionowej? Te¿ nie mog± sie przyczepiæ bo mam przegl±d?

--
Artur
Zygzak 12

22 Data: Listopad 03 2009 14:42:21
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Kuczu 

Artur Zabroński pisze:

A jak siÄ™ sprawa ma do t³umików? Mam przeglÄ…d i jadÄ™ na g³oÅ›nych
rurach, zatrzymujÄ…, mierzÄ… decybele i wychodzi co innego ni¿ na
tabliczce znamionowej? Te¿ nie mogÄ… sie przyczepić bo mam przeglÄ…d?

A o to to moga. Ale w zyciu mnie nikt w NRD nie zatrzymal za wydechy. A raz juz nawet mialem zatrzymanie z rewizja osobista. Ale o wydechach nikt z obecnych tam 10 policjantow nie wspomnial. Jedna panna w mundurze zagladala w rury czy cos tam w nich jest ale nic nie znalazla i slowka mi nie powiedziala.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

23 Data: Listopad 03 2009 15:05:29
Temat: Re: bi-xenon monta? zakup kilka pytan
Autor:

On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu  wrote:

Jedna panna w mundurze zagladala w rury

W czasie tej rewizji osobistej?

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

24 Data: Listopad 03 2009 15:06:37
Temat: Re: bi-xenon monta? zakup kilka pytan
Autor: Norbi 

 pisze:

On Tue, 03 Nov 2009 14:42:21 +0100, Kuczu  wrote:

Jedna panna w mundurze zagladala w rury

W czasie tej rewizji osobistej?


Nie wnikaj za bardzo... :D

Norbi
BLACK XX'03

25 Data: Listopad 03 2009 19:22:22
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus 

Czesc

*** "Kuczu"
Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski

przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.
Rowniez na dzikim poludniu i wschodzie nie spotkalem sie z olewaniem prawa kraju zarejestrowania pojazdu.
A slyszalem legendy...

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

26 Data: Listopad 03 2009 19:57:12
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: de Fresz 

On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus"  said:

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.

A pamiêtasz g³o¶n± sprawê z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o no¿yczki chodzi³o)?

--
Pozdrawiam

Sebastian
Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

27 Data: Listopad 03 2009 20:52:53
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Monster 

de Fresz pisze:

On 2009-11-03 19:22:22 +0100, "Tytus"  said:

Cie moze niemiecki policmajster cmoknac w pompke. Masz wazny polski
przeglad i on go musi honorowac. Gdybys mial niesprawne moto typu urwany tlumik albo lyse opony to Ci moze motocykl zatrzymac. A tak to on sobie moze.

Dokladnie - choc nie znam niemieckich realiow mysle ze w tak cywilizowanym kraju respektuja przepisy innych czlonkow unii.

A pamiêtasz g³o¶n± sprawê z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o no¿yczki chodzi³o)?

tak o no¿yczki,d³ugo¶æ 14,5cm zamiast 14,czy cu¶,a nasi ich za niemanie ga¶nic,wiêc odpu¶cili:-)

--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

28 Data: Listopad 03 2009 21:22:07
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Kuczu 

de Fresz pisze:

A pamiêtasz g³o¶n± sprawê z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich kierowców (chyba o no¿yczki chodzi³o)?

Wyposazenie dodatkowe to jedno, badania techniczne to drugie. Nie myl obu spraw. Wiedziac dokad jedziesz jestes w stanie za nieduze pieniadze doposazyc pojazd przed podroza (kamizelka, apteczka, gasnica itp.) Wymagania w poszczegolnych krajach sa rozne i latwo znalezc o nich informacje. Ale trudno przed kazda podroza zagraniczna dostosowywac technicznie pojazd do przepisow obowiazujacych w innym kraju a odmiennych od kraju rodzinnego.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

29 Data: Listopad 03 2009 21:31:26
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Leszek Karlik 

On Tue, 03 Nov 2009 21:22:07 +0100, Kuczu  wrote:

[...]

A pamiêtasz g³o¶n± sprawê z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich  kierowców (chyba o no¿yczki chodzi³o)?

Wyposazenie dodatkowe to jedno, badania techniczne to drugie. Nie myl  obu spraw. Wiedziac dokad jedziesz jestes w stanie za nieduze pieniadze  doposazyc pojazd przed podroza (kamizelka, apteczka, gasnica itp.)

Ale je¿eli dany kraj jest sygnatariuszem konwencji Wiedeñskiej to mo¿esz,
ale nie musisz :-)


--
Leszek 'Leslie' Karlik

30 Data: Listopad 03 2009 21:50:22
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus 

Siemka

***U¿ytkownik "de Fresz"
A pamiêtasz g³o¶n± sprawê z apteczkami, jak Niemcy trzepali polskich

kierowców (chyba o no¿yczki chodzi³o)?

Taaa pamietam,  to byl okres kiedy faszysci byli lekko przymroczeni spalinami kamazow i mazow wywozacych z germanii wszystkiego czego nie przyjmowaly ich zlomy i wysypiska smieci.
A bolandia okazala sie narowista i juz nie lykala odpadow z hut wiec i kara musiala byc odpowiednia

--
       Tytus
¿ó³te najszybsze

31 Data: Listopad 03 2009 13:07:51
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: de Fresz 

On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg"  said:

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie bia³ej bieli" dla oka ludzkiego, to jakie¶ 5500K, czyli mniejwiêcej tyle, ile nam daje s³oneczko. Poni¿ej bêdzie ¿ó³tawo, powy¿ej niebieskawo.


--
Pozdrawiam
de Fresz

32 Data: Listopad 03 2009 13:16:38
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor:

On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz
wrote:

Bo punkt "idealnie bia³ej bieli" dla oka ludzkiego, to jakie¶ 5500K,
czyli mniejwiêcej tyle, ile nam daje s³oneczko. Poni¿ej bêdzie ¿ó³tawo,
powy¿ej niebieskawo.

Nie ma idealnie bialej bieli, sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).
Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

33 Data: Listopad 03 2009 04:21:35
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 13:16,  wrote:


Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

Ponoæ mega pora¿ka i ¶wieci to gównianie z ryflowanym kloszem. Mo¿e
zainwestuj w jakie¶ ¿arówki +15000% ¶wiat³a? ;-) A tak serio o ile te
procenty to bajka to jednak te ¿arówki ¶wiec± o wiele lepiej i daj±
bielsze ¶wiat³o - opisa³em w poprzednim po¶cie w odpowiedzi na post
doktorskiego.

--
Artur
Zygzak 12

34 Data: Listopad 03 2009 13:24:48
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor:

On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroñski
 wrote:

Ponoæ mega pora¿ka i ¶wieci to gównianie z ryflowanym kloszem.

ponoæ to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

Mo¿e zainwestuj w jakie¶ ¿arówki +15000% ¶wiat³a? ;-)

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwi¿yn chyba sie to
nazywa.

A tak serio o ile te procenty to bajka to jednak te ¿arówki ¶wiec± o wiele lepiej i daj±
bielsze ¶wiat³o - opisa³em w poprzednim po¶cie w odpowiedzi na post
doktorskiego.

Uzywam takich gdzies od 2005r, dorzuce jeszcze ze przez kotrast duzo
gorzej widac co sie dzieje poza oswietlonym kawalkiem (np gdy
szaroburoimokro).

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

35 Data: Listopad 03 2009 06:15:06
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 13:24,  wrote:


ponoæ to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

Kup i zobacz ;-) Ja s³ysza³em tylko opinie, ¿e nie ma to sensu bo nie
da siê tego ustawiæ pó¼niej.

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwi¿yn chyba sie to
nazywa.

Ale bez jakich¶ udziwnieñ typu "Xenon effect"? Bo tych ¿arówek
ostatnio s± setki, u mnie najlepiej ¶wiec± w³a¶nie Osram NightBreaker.

--
Artur
Zygzak 12

36 Data: Listopad 03 2009 06:18:47
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 15:15, Artur Zabroñski  wrote:

On 3 Lis, 13:24,  wrote:

> ponoæ to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

Kup i zobacz ;-) Ja s³ysza³em tylko opinie, ¿e nie ma to sensu bo nie
da siê tego ustawiæ pó¼niej.

Ano i jeszcze jedno, nie wiem jak± masz lampê u siebie tzn. czy
¿arówkê dwu¿arnikow± czy dwie ¿arówki. Bo w przypadku bi-xenona zmiana
d³ugie/krótkie polega tylko na przesuniêciu siê bañki, w przypadku gdy
masz dwa palniki to prze³±czenie na d³ugie mo¿e parê sekund potrwaæ
zanim siê odpali, to samo poganiacz.

--
Artur
Zygzak 12

37 Data: Listopad 04 2009 09:01:17
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor:

On Tue, 3 Nov 2009 06:15:06 -0800 (PST), Artur Zabroñski
 wrote:

Kup i zobacz ;-)

Pewnie tak sie skonczy.

Ale bez jakich¶ udziwnieñ typu "Xenon effect"? Bo tych ¿arówek
ostatnio s± setki, u mnie najlepiej ¶wiec± w³a¶nie Osram NightBreaker.

Moze i one maja jakis ksenon efekect, ale zadnego dresowatego
malowania sobie nie przypominam :)

pozdr
newrom
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

38 Data: Listopad 04 2009 02:09:48
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Glub 

On 3 Lis, 13:24,  wrote:

On Tue, 3 Nov 2009 04:21:35 -0800 (PST), Artur Zabroñski

 wrote:
>Ponoæ mega pora¿ka i ¶wieci to gównianie z ryflowanym kloszem.

ponoæ to ja wiem, ale chcialbym wiedziec na pewno.

>Mo¿e zainwestuj w jakie¶ ¿arówki +15000% ¶wiat³a? ;-)

Nie istnieja, mam jakies filipsy +50 czy cos. najtwi¿yn chyba sie to
nazywa.


Te Filipsy ponoæ s± lepsze od Osramek najtbrejkerów.

Szanowna redakcja mo¿e siê ustosunkowaæ?

Kobicie w matizolocie osrajki wymieni³em mniej jak po roku u¿ywania.

--
Glub

39 Data: Listopad 04 2009 11:21:19
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus z fabryki 

Siemka

*** "Glub"
Te Filipsy ponoæ s± lepsze od Osramek najtbrejkerów.

W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo
mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3 miesiace.
Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w jednosladach
(zwlaszcza starszych)

T.
P.S. Ale swiecila lepiej

40 Data: Listopad 05 2009 10:40:14
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: huck 


U¿ytkownik "Tytus z fabryki"  napisa³ w wiadomo¶ci

Siemka

*** "Glub"
Te Filipsy ponoæ s± lepsze od Osramek najtbrejkerów.

W Terefere ktora mientka byla jak kaczuszka (wiec strzasniecie nie moglo
mniec miejsca - wyjebywalem sie zawsze na mnientkie) wytrzymala 3
miesiace. Prawdopodobnie nie lubia wachniec napiec jakie maja miejsce w
jednosladach (zwlaszcza starszych)

T.
P.S. Ale swiecila lepiej
takie to zarówki +30,+50,+cholera wie ile
wystepuja w jakis dziwnych odmianach
ale ³±czy je jedno
zeby zachowac dopusczalna moc zarówki a wyciagnac wiecej swiat³a (lumenów?)
maja ciensze zarniki zeby ich temperatura wyzsza by³a
cienszy zarnik= mniejsza trwa³o¶c, odpornosc na przeciazenia
ja mam za³o¿on±  tak± philips cos-tam-cos-tam co niby dobrze wdesczu swieci
i faktycznie swieca lepiej ze +50 to bym nie powiedzia³ ale +10 to bym sie
zgodzi³
za³ozona jakies 19 kkm temu i nie pad³a jeszcze
ale jak padnie to za³o¿e nastepna jak dla mnie traw³o¶c 20 kkm jest okej jak
ciut lepiej widac
pozdroo
huck

41 Data: Listopad 04 2009 11:38:07
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor:

On Wed, 4 Nov 2009 02:09:48 -0800 (PST), Glub
wrote:

Te Filipsy ponoæ s± lepsze od Osramek najtbrejkerów.

aha

Szanowna redakcja mo¿e siê ustosunkowaæ?

nie uzywalem osram nb.

Kobicie w matizolocie osrajki wymieni³em mniej jak po roku u¿ywania.

a ja dlugo mialem v+ i nic sie z nimi nie dzialo, z drugiej strony
czytalem ze ludziiom padaja.

pozdr
newrom
PS a najlepiej to w nocy spac, a jezdzic od switu :)
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

42 Data: Listopad 03 2009 13:37:20
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


U¿ytkownik "Artur Zabroñski"  napisa³ w wiadomo¶ci On 3 Lis, 13:16,  wrote:


Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

Ponoæ mega pora¿ka i ¶wieci to gównianie z ryflowanym kloszem. Mo¿e
zainwestuj w jakie¶ ¿arówki +15000% ¶wiat³a? ;-) A tak serio o ile te
procenty to bajka to jednak te ¿arówki ¶wiec± o wiele lepiej i daj±
bielsze ¶wiat³o - opisa³em w poprzednim po¶cie w odpowiedzi na post
doktorskiego.




Wcale nie ¶wieci gównianie, ¶wieci bardzo dobrze, ale bardziej o¶lepia, bo wiêcej rozproszonego ¶wiat³a na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie jest wada moim zdaniem, bo lepiej widaæ na drodze takiego.

Moto musi troche dawaæ po oczach puszkarzom, inaczej nie widz± i klops gotowy...

Wiem ¿e to kontrowersyjna teza, ale tak uwa¿am.

Ja wymieni³em i jestem super zadowolony, wszystkim polecam.

greg

43 Data: Listopad 03 2009 04:50:47
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Artur Zabroñski 

On 3 Lis, 13:37, "greg"  wrote:


Wcale nie ¶wieci gównianie, ¶wieci bardzo dobrze, ale bardziej o¶lepia, bo
wiêcej rozproszonego ¶wiat³a na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widaæ na drodze takiego.

W dzieñ to mo¿e i owszem, ale w nocy to jednak mo¿e byæ uci±¿liwe dla
innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
wracaj±cy po nocy z dyskoteki.
Moto musi troche dawaæ po oczach puszkarzom, inaczej nie widz± i klops
gotowy...

Wiem ¿e to kontrowersyjna teza, ale tak uwa¿am.

Panom w³adzom to powiedz jak siê przyczepi± i panie diagno¶cie te¿. No
chyba, ¿e na przegl±d wk³adasz normaln± H4.

--
Artur
Zygzak 12

44 Data: Listopad 03 2009 16:59:36
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


U¿ytkownik "Artur Zabroñski"  napisa³ w wiadomo¶ci On 3 Lis, 13:37, "greg"  wrote:


Wcale nie ¶wieci gównianie, ¶wieci bardzo dobrze, ale bardziej o¶lepia, bo
wiêcej rozproszonego ¶wiat³a na boki wypuszcza, ale dla moto to wcale nie
jest wada moim zdaniem, bo lepiej widaæ na drodze takiego.

W dzieñ to mo¿e i owszem, ale w nocy to jednak mo¿e byæ uci±¿liwe dla
innych. Mnie np. wkurwiaja buraki w starych golfach z Xenonami
wracaj±cy po nocy z dyskoteki.

Mnie te¿ wkurwiaj±

Zauwa¿y³em tak± zale¿no¶æ, ¿e im mniejsza lampa tym bardziej o¶lepia.
Oczywi¶cie du¿o te¿ zale¿y od odb³y¶nika i precyzji elementów optycznych.
Generalnie w starych samochodach by³y s³abe lampy i te o¶lepiaja strasznie po za³o¿eniu xenona.

Mój trampek pod tym wzglêdem nie jest taki z³y, sprawdza³em i w lusterku i z przeciwka i nie o¶lepia, naprawdê, niedowiarków zapraszam na wizjê lokaln±.


Moto musi troche dawaæ po oczach puszkarzom, inaczej nie widz± i klops
gotowy...

Wiem ¿e to kontrowersyjna teza, ale tak uwa¿am.

Panom w³adzom to powiedz jak siê przyczepi± i panie diagno¶cie te¿. No
chyba, ¿e na przegl±d wk³adasz normaln± H4.

Przegl±du jeszcze nie robi³em. Nie wiem co powiem panu diagno¶cie, ale jak sie daje za³atwic przegl±d w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów i stopu, to i tu siê da. Pewnie mu powiem "tam pod ok³adk± dowodu jest takie... na s³odycze dla dziecka" no bo co innego mo¿na powiedzieæ...
Pany w³adza te¿ mnie jeszcze na tê okoliczno¶æ nie indagowali.
Wyobra¿am sobie, ¿e jak siê kto¶ przyczepi to prze³o¿e na h4, moment to trwa.

greg

45 Data: Listopad 03 2009 18:48:13
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Piotr Rezmer 

greg pisze:


Przegl±du jeszcze nie robi³em. Nie wiem co powiem panu diagno¶cie, ale jak sie daje za³atwic przegl±d w crossie, który nie ma lusterek, kierunkowskazów i stopu, to i tu siê da. Pewnie mu powiem "tam pod ok³adk± dowodu jest takie... na s³odycze dla dziecka" no bo co innego mo¿na powiedzieæ...
Pany w³adza te¿ mnie jeszcze na tê okoliczno¶æ nie indagowali.
Wyobra¿am sobie, ¿e jak siê kto¶ przyczepi to prze³o¿e na h4, moment to trwa.


Rozumiem, ¿e jedyne w 100% zgodne z prawem rozwi±zanie to zakup kompletnego zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?
Np. co¶ w tym rodzaju:

http://www.touratech.com/shops/001/product_info.php?cPath=3_35_242&products_id=805

Ma TUV-a, ale nie wiem co na to polski diagnosta.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

46 Data: Listopad 04 2009 08:17:17
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus z fabryki 

Siemka

*** "Piotr Rezmer"
Rozumiem, ¿e jedyne w 100% zgodne z prawem rozwi±zanie to zakup kompletnego
zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?

Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc
Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID
w jednosladach.

T.

47 Data: Listopad 04 2009 11:18:26
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Glub 

On 2009-11-04 08:17:17 +0100, "Tytus z fabryki"  said:

Siemka

*** "Piotr Rezmer"
Rozumiem, ¿e jedyne w 100% zgodne z prawem rozwi±zanie to zakup kompletnego
zamiennika czyli klosza, palnika itd, który ma znaczek E?

Znaczek E ma tu niewielkie znaczenie choc oczywiscie musi byc
Poszukaj w archiwum - pisalem dosc dokladnie o zastosowaniu oswietlenia HID
w jednosladach.

T.

je¶li mo¿esz to rzuæ jakim¶ linkiem do archiwum bo google pluje.
--
Glub

48 Data: Listopad 04 2009 11:22:41
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Tytus z fabryki 

Siemka

***"Glub"
je¶li mo¿esz to rzuæ jakim¶ linkiem do archiwum bo google pluje.


Nie mogiem bo nie umiem :)

T.

49 Data: Listopad 03 2009 13:47:33
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: de Fresz 

On 2009-11-03 13:16:38 +0100,  said:

On Tue, 3 Nov 2009 13:07:51 +0100, de Fresz wrote:

Bo punkt "idealnie bia³ej bieli" dla oka ludzkiego, to jakie¶ 5500K,
czyli mniejwiêcej tyle, ile nam daje s³oneczko. Poni¿ej bêdzie ¿ó³tawo,
powy¿ej niebieskawo.

Nie ma idealnie bialej bieli,

Powiedzmy ¿e mo¿na przyj±æ, i¿ jednak jest.


sloneczko w poludnie przy niebieskim
niebie daje 6,5kK, rano / wieczorem

To ju¿ raczej pochmurne niebo. Pe³ne s³once to jakie¶ 5000-5800 w zale¿no¶ci od miejsca na ziemi, pory roku etc. Ustandardowi³o siê na 5500K.


potrafi zejsc do 3-4kK (nie chce
mi sie szukac, a nie pamietam dokladnie).

Wschód/zachód s³oñca.


Oko akomoduje dosc szybko i dlatego kartka ktora jest biala,
oswietlona zoltym swiatlem wydaje nam sie biala.

Dok³adnie tak, ale tylko pod jednym warunkiem - ¿e nie ma innego puktu odniesienia. Jednak je¶li kto¶ by Ci zapali³ 3 lampki o temp. 4000, 5500 i 6500K, to odczuwalnie najbardziej bia³a (neutralna) bêdzie w³a¶nie ta ¶rodkowa. Wielokrotnie testowane.


Ale ja nie o tym chcialem, zakladal ktos takiego ksenonka do lampy ze
kloszem w paski ? Bo ciemnosc widze, ale lamp nie wymienie.

Mi ca³kiem nienajgorzej (choæ te¿ kapcie nie spadaj±) je¼dzi siê na Philips MotoVision - lepsiejsza od Osrama +30, plus w komplecie bajeranckie pomarañczowe odb³yski, które to niby poprawiaj± wyró¿nialno¶æ w t³umie wózków. Choæ do latania po ciemnicy do przysz³ego sprzêta raczej za³o¿ê jakie¶ dodatkowe Helle.


--
Pozdrawiam
de Fresz

50 Data: Listopad 03 2009 13:40:57
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


U¿ytkownik "de Fresz"  napisa³ w wiadomo¶ci

On 2009-11-03 12:23:51 +0100, "greg"  said:

Wzialem kolor 5000 - swieci bardziej na bialo - bo 6000 to juz taka
niebieskawe swiatlo - w sumie moglem wziac i 4300.

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie bia³ej bieli" dla oka ludzkiego, to jakie¶ 5500K, czyli mniejwiêcej tyle, ile nam daje s³oneczko. Poni¿ej bêdzie ¿ó³tawo, powy¿ej niebieskawo.



Ale prawd± jest te¿, ¿e w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, ni¿ w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

greg

51 Data: Listopad 03 2009 13:52:20
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: de Fresz 

On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg"  said:

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie bia³ej bieli" dla oka ludzkiego, to jakie¶ 5500K, czyli mniejwiêcej tyle, ile nam daje s³oneczko. Poni¿ej bêdzie ¿ó³tawo, powy¿ej niebieskawo.



Ale prawd± jest te¿, ¿e w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, ni¿ w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

Na mokrym te¿? Bo AFAIK tu nie ma jednej z³otej recepty i s± pewne kompromisy. W gorszych warunkach (m¿awka, mg³a, deszcz) lepiej powinny siê sprawdziæ ¶wiat³a bardziej ¿ó³tawe.


--
Pozdrawiam
de Fresz

52 Data: Listopad 03 2009 15:19:46
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: greg 


U¿ytkownik "de Fresz"  napisa³ w wiadomo¶ci

On 2009-11-03 13:40:57 +0100, "greg"  said:

No wlasnie, 6000 to juz troche dresiarstwo, ja chcialem 4300 ale nie bylo.

Bo punkt "idealnie bia³ej bieli" dla oka ludzkiego, to jakie¶ 5500K, czyli mniejwiêcej tyle, ile nam daje s³oneczko. Poni¿ej bêdzie ¿ó³tawo, powy¿ej niebieskawo.



Ale prawd± jest te¿, ¿e w 6000K, jakie mam w moto znacznie lepiej widac znaki i linie, ni¿ w fabrycznym 4300K jakie mam w samochodzie.

Na mokrym te¿? Bo AFAIK tu nie ma jednej z³otej recepty i s± pewne kompromisy. W gorszych warunkach (m¿awka, mg³a, deszcz) lepiej powinny siê sprawdziæ ¶wiat³a bardziej ¿ó³tawe.




Nie zrówci³em uwagi. Popatrze.

greg

53 Data: Listopad 05 2009 08:42:02
Temat: Re: bi-xenon monta¿ zakup kilka pytan
Autor: Sztajfa 



i jeszcze pytanko czy rzeczywiscie nie ma wiekszych problemow przy
podlaczaniu kabli, ze nie trzeba niczego ciac lutowac itd??? czy jest
jednak duzo zabawy z tym?????

pozdrawiam i dzieki z gory za informacje
artur

witam.
kupilem te:
http://moto.allegro.pl/item798957072_bi_xenon_h4_6000k_zestaw_do_motocykla_krakow.html

zobaczymy jak to sie bedzie sprawowalo. jesli cos nie bedzie dla mnie jasne
z montazem pozwolicie ze " zawroce Wam" glowe na grupie:)
dzieki za wszelka pomoc i odpowiedzi na moj post.
pozdrawiam
Artur

Re: bi-xenon montaż zakup kilka pytan



Grupy dyskusyjne