brak ladowania - Audi 80 B3
1 | Data: Styczen 13 2008 18:45:50 |
Temat: brak ladowania - Audi 80 B3 | |
Autor: Maciej Browarczyk | Hej. 2 |
Data: Styczen 13 2008 20:23:39 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: J.F. | On Sun, 13 Jan 2008 18:45:50 +0100, Maciej Browarczyk wrote: Wczoraj po tym jak wycieraczki strasznie slamazarnie scieraly Ogolnie to pare godzin jazdy akumulator powinien zapewnic i byc moze jeszcze sie nie wyczerpal. Mozliwe ze mu sie szczotki koncza ale czasem zalapuja. Sprawdz w nocy czy sie lampka lekko nie zarzy. bujnac sie do domu/do mechanika? Mam spory kawalek do pracy i na Jest ryzyko. Podjedz do jakiegos mechanika .. a uczelnia to jaka, moze nie ma problemu z pozyczeniem miernika na 10 minut ? :-) Mozesz tez np w nocy zapalic swiatla i zapalic/zgasic silnik - powinna byc widoczna zmiana jasnosci. Albo podlaczyc prostownik - jak aku naladowane to prad bedzie malutki lub szybko spadnie. J. 3 |
Data: Styczen 13 2008 23:10:06 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik J.F. napisał: Mozliwe ze mu sie szczotki koncza ale czasem zalapuja. Nie kumam? Czemu w nocy?;] Moge zaraz zejsc do garazu zobaczyc ale jak? Przekrecic kluczyk na zaplon? Jest ryzyko. Podjedz do jakiegos mechanika .. a uczelnia to jaka, moze nie ma problemu z pozyczeniem miernika na 10 minut ? :-) Politechnika Gdanska ale raczej nie ma szans, aby ktokolwiek dal mi nawet najprostszego Metexa, chyba, ze samochod wniose na ktores pietro i zrobie to w laboratorium ;) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 4 |
Data: Styczen 14 2008 01:51:29 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: J.F. | On Sun, 13 Jan 2008 23:10:06 +0100, Maciej Browarczyk wrote: Użytkownik J.F. napisał: No dobra, moze byc w dzien, ale po ciemku :-) Przekrecic kluczyk na zaplon? Tak. Politechnika Gdanska ale raczej nie ma szans, aby ktokolwiek dal mi A jaki kierunek ? Moze warto kupic mierniczek, to jakies 10-20 zl za fajnego cyfrowego, a przydaje sie nie tylko w samochodzie. J. 5 |
Data: Styczen 14 2008 09:07:38 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik J.F. napisał: A jaki kierunek ? Moze warto kupic mierniczek, to jakies 10-20 zl Pewnie dostanie mi sie grubo ;) elektronika i telekomunikacja, a subkierunek elektronika ;) Szczerze mowiac nie mam miernika, bo jak dotad nie byl mi wyjatkowo potrzebny a jak juz byl to bralem z warsztatu kuzyna. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 6 |
Data: Styczen 14 2008 11:39:33 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: J.F. | On Mon, 14 Jan 2008 09:07:38 +0100, Maciej Browarczyk wrote: Użytkownik J.F. napisał: Tak cos czulem, to taki popularny kierunek :-) No to nie wiesz jak sie alternator diagnozuje ? Oscyloskopem :-) Szczerze mowiac nie mam miernika, bo jak No coz, tak OT - elektronika to z ciebie nie bedzie. Kto w podstawowce nie zaczal sie w to bawic .. tego na studiach nie naucza. Ale moze nie doceniam rewolucyjnego wrecz postepu. Procesory moze bedziesz doskonale projektowal, telewizory [cyfrowe LCD] itp .. J. 7 |
Data: Styczen 14 2008 11:56:05 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik J.F. napisał: No coz, tak OT - elektronika to z ciebie nie bedzie. Kto w podstawowce nie zaczal sie w to bawic .. tego na studiach nie Szczerze, obecnie tych co bawili sie w podstawowce to jest 2-3 na roku ;) Reszta wyleciala. Nie neguje ich wiedzy ale obecnie pakuja nam dziwne rzeczy do glow, laboratoria raczej sa latwe i przyjemne. A co do mej przyszlosci, nie wiaze ja bezposrednio z elektronika, te osoby, ktora wiaza zapisuja sie do katedr, ktore zajmuja sie w prostej linii elektronika, mnie bardziej kreci (jak to bylo fachowo napisane) modelowanie procesow elektrochemicznych ;-p tzn ogolnie chcialbym sie uczyc w Katedrze Inzynierii Biomedycznej albo Optoelektroniki. ps. Jasne, ze moglbym pomierzyc to wszystko za pomoca oscyloskopu i miernika ale skad?:) Takich rzeczy (obecnie) nie pozyczaja, pewnie z tego powodu, ze durniow i chuliganow u nas nie brakuje. -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 8 |
Data: Styczen 15 2008 09:11:37 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Szczerze mowiac nie mam miernika, bo jak dotad nie byl mi wyjatkowoNo coz, tak OT - elektronika to z ciebie nie bedzie. Kto w Jasne. Ale to trzeba zasilić. I - o zgrozo - czasem odebrać jaki¶ analogowy sygnał. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 9 |
Data: Styczen 15 2008 10:47:32 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Jasne. Ale to trzeba zasilić. I - o zgrozo - czasem odebrać jaki¶ Dobra, dobra, juz nie robcie ze mnie kaleki umyslowego ;] Zapytalem tutaj, bo samochod mi jest bardzo potrzebny. Jakby nie byl to pewnie bym eksperymentowal w nim ile wlezie ale nie moge sobie pozwolic na to, aby on stal. ps. Mam dziwne wrazenie, ze tu sami wytrawni elektronicy po AGH i PW(r) ?:-p -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 10 |
Data: Styczen 15 2008 13:36:59 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: J.F. | On Tue, 15 Jan 2008 09:11:37 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Pracujemy na tym i coraz mniej tego analogowego sygnalu :-) Jeszcze troche i bedzie TV docieralo swiatlowodem :-) J. 11 |
Data: Styczen 15 2008 13:47:02 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Pracujemy na tym i coraz mniej tego analogowego sygnalu :-)Ale moze nie doceniam rewolucyjnego wrecz postepu. Procesory mozeJasne. Ale to trzeba zasilić. I - o zgrozo - czasem odebrać jaki¶ Jasne. Od TPSA. Ale problemu zasilania nie unikniesz. A elektroników nie potrafi±cych zastosować prawa Ohma znam osobi¶cie. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 12 |
Data: Styczen 15 2008 14:23:44 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: J.F. | On Tue, 15 Jan 2008 13:47:02 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Od TPSA - wlasnie oglosila plany, stara wroclawska instalacja chyba ma wreszcie zastosowanie, od elektrowni, od wodociagow, od cieplownikow. J. 13 |
Data: Styczen 15 2008 15:16:04 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Od TPSA - wlasnie oglosila plany, stara wroclawska instalacja chyba maJasne. Od TPSA.Jasne. Ale to trzeba zasilić. I - o zgrozo - czasem odebrać jaki¶Pracujemy na tym i coraz mniej tego analogowego sygnalu :-) Tylko jeszcze UKE i UOKiK musz± pozwolić na monopol. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 14 |
Data: Styczen 13 2008 20:56:19 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Maciej, Niedawno chwalilem swoj aku i chyba nie docenilem go. SprawdĽ jeszcze raz. I sprawdĽ przewód prowadz±cy od tej żarówki do alternatora - przerwa na tym obwodzie uniemożliwia poprawne działanie alternatora. Alternator może zaczynać ładować wtedy dopiero po podkręceniu na wysokie obroty (i już wtedy ładuje normalnie) ale kiedy¶ może nie zacz±ć i zamęczysz akumulator. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 15 |
Data: Styczen 13 2008 23:08:43 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: Maciej Browarczyk | Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: SprawdĽ jeszcze raz. I sprawdĽ przewód prowadz±cy od tej żarówki do Wlasnie tak mi sie wydaje, ze moze byc problem z przewodem, bo jak jezdze na wysokich obrotach to wszystko jest ok i "jakby" akumulator sie ladowal. Co to za dziwna zaleznosc, ze na wolnych nie laduje a na wysokich laduje?:) -- Pozdrawiam, Maciek Wytnij NOSPAM z adresu ;-] 16 |
Data: Styczen 15 2008 13:54:28 | Temat: Re: brak ladowania - Audi 80 B3 | Autor: J.F. | On Sun, 13 Jan 2008 23:08:43 +0100, Maciej Browarczyk wrote: Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał: Wlasnie tak mi sie wydaje, ze moze byc problem z przewodem, bo jak W dosc typowym ukladzie alternatora masz tak http://www.czarnikm.republika.pl/opelastra.htm Przekrecasz kluczyk, napiecie jest male, regulator otwarty na maksa i wzbudza .. ale zasilany przez zaroweczke. Silnik sie zacznie krecic to napiecie z prostownika pomocniczego zasili regulator, zarowka zgasnie - bo wlaczona miedzy +14 i +14V. A jak zarowka nie swieci, to wzbudzenia nie ma co zasilic. Alternator sie kreci, ale pradu nie wytwarza. Dopiero na wyzszych obrotach jakis szczatkowy magnetyzm wytworzy troche zasilania, niewielki prad przeplynie przez wzbudzenie, ale podniesie jednak strumien i lawina ruszy. J. |