I tutaj pytanie - czy znalazlem poprostu odpowietrznik z termostatu a do
chlodnicy jest w innym miejscu ?
Tak - na chłodnicy. Drugi za termostatem, a trzeci w okolicach alternatora.
Moze sam proces odpowietrzania wykonuje zle ?
Na zimnym silniku odkręć wszystkie odpowietrzniki (ja je wykręcam) wlewaj do
zbiorniczka płyn - poziom będzie zchodził bardzo powoli. Zakręcaj kolejne
odpowitrzniki w miarę pokawienia się cieczy bez bąbelków powietrza. Uruchom
silnik, nagrzej go. uzupełnij płym w zbiorniku.
Jeśli masz drugi sprawny termostat - sprawdził bym - w 1,4 12V wymieniłem 3
szt.
Pozdr
4 |
Data: Wrzesien 12 2007 22:30:44 |
Temat: Re: brava i temp mocno w gore |
Autor: Milo |
Moze sam proces odpowietrzania wykonuje zle ?
Na zimnym silniku odkręć wszystkie odpowietrzniki (ja je wykręcam) wlewaj
do zbiorniczka płyn - poziom będzie zchodził bardzo powoli. Zakręcaj
kolejne odpowitrzniki w miarę pokawienia się cieczy bez bąbelków
powietrza. Uruchom silnik, nagrzej go. uzupełnij płym w zbiorniku.
taki sposób odpowietrzania jest dobry gdy wszystkie odpowietrzniki są
poniżej poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. (nie wiem jak jest w twoim
sam.) - tak jak w systemie naczyń połączonych
w innym przypadku powietrze musi zostać wypchnięte przez ciśnienie
_goracego_ płynu.
ja zawsze odpowietrzam w taki sam sposób jak szymon, zarówno w SC 900 jaki
miałem jak i służbowym citroenie C15 (1,8 D)
pozdr.
5 |
Data: Wrzesien 12 2007 23:10:41 | Temat: Re: brava i temp mocno w gore | Autor: ukasz |
Milo pisze:
taki sposób odpowietrzania jest dobry gdy wszystkie odpowietrzniki są poniżej poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. (nie wiem jak jest w twoim sam.) - tak jak w systemie naczyń połączonych
nie do konca... jesli jest jak np SC gdzie jeden koreek jest ponad zbiorniczkiem a reszta ponizej to zaczynasz tak jak opisal to kolega czyli wszystkie korki odkrecone i wlewasz plyn zakrecajac korki ponizej poziomu jak zaczynaja przelewac, jak juz wszystkiek korki ponizej poziomu zbiorniczka masz "przelane" na zimno to zakrecasz korek ktory jest powyzej i uruchamiasz silnik i ten ostatni korek zalatwiasz na garacym silniku...
gdyby trzymac sie twojego sposobu to w skrajnych przypadkach mozesz zarznac(przegrzac) silnik...!!
pozrawiam. uk
6 |
Data: Wrzesien 12 2007 22:36:07 | Temat: Re: brava i temp mocno w gore | Autor: Milo |
Odpalam samochod - krazy maly obieg chlodniczy.
Dopiero gdy temp jest okolo czerwonego pola czyli o wiele wiecej niz
powinno byc zalacza sie duzy obieg.
Temp momentalnie spada ale ... zalacza sie na moje oko ciut za pozno :)
to może być termostat - otwiera się przy zbyt wysokiej temeraturze, działa
być może skokowo.
aczkolwiek zauważyłem, że termostaty jak się psują to najczęściej po prostu
unieruchamiają się w uszkodzonej pozycji tj. albo są cały czas otwarte albo
zamkniete...
pozdr.
| | |