Grupy dyskusyjne   »   Elastyczność silnika

Elastyczność silnika



1 Data: Pa?dziernik 01 2010 00:01:48
Temat: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.



2 Data: Wrzesien 30 2010 22:19:22
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wygląda w silniku benzynowym. A więc trochę ponad 13 krotna
rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

nie znasz sie ja w moim diezlu mam 450 niutuw przy 2000 poza tym tdi
wygral lemans,, bo jest najleprzy,,,,

--
ignorance is bliss

3 Data: Pa?dziernik 01 2010 00:34:51
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: fuen 

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

4 Data: Pa?dziernik 01 2010 00:57:01
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Też około (3175cc).

Ale trochÄ™ nie zrozumiałeĹ› o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ).

Chodziło o elastycznoć. Czyli o to, że na jednym biegu da siÄ™ przyspieszyć trzynastokrotnie.

5 Data: Pa?dziernik 01 2010 01:36:02
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 10-10-01 00:57, Tomasz Pyra pisze:

Ale trochÄ™ nie zrozumiałeĹ› o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie
silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego
http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ).

Oczywiscie, zapomniales chyba tylko o tym, ze GT3 nie ma turbosprezarki?:)

--
Pozdrawiam,
Maciej

6 Data: Pa?dziernik 01 2010 13:19:22
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹ›ci:

Chodziło o elastycznoć. Czyli o to, że na jednym biegu da siÄ™ przyspieszyć trzynastokrotnie.

Pokaz mi proszÄ™ definicjÄ™ elastycznoĹ›ci (ale nie takÄ… z pseudo portalów moto) i wskaĽ proszÄ™ czemu w niej nie ma podobnego stwierdzenia do tego co napisałeĹ› powyżej:
"na jednym biegu da się przyspieszyć trzynastokrotnie"

Vectra B 1.7 TD na 4. biegu da radÄ™ od 20 do 140 km/h....i to oznacza że silnik jest elastyczny ? NIE. Bo jak siÄ…dzie 4 osoby i bÄ™dÄ™ jechał na 4. biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~ 10%) obroty i prÄ™dkoć zacznie spadać - i to jest właĹ›nie elastycznoć silnika - zdolnoć pokonywania zmiennych obciÄ…żeĹ„ bez spadku prÄ™dkoĹ›ci.

BTW:
Nie ma siÄ™ co chwali bo twój silnik nie ma takich rewelacyjnych przyspieszeĹ„. Z twojego filmiku wynika że:
na 3. 60 - 100 km/h ~ 6 sec.
100 - 160 km/h ~ 8.5 sec.

Passek 1.9 TDI 130 @ 170 robi odpowiednio: 3.5 sec. i 8.5 sec.

Pozdr.

Bugatti

7 Data: Pa?dziernik 01 2010 18:24:58
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:

Bo jak siÄ…dzie 4 osoby i bÄ™dÄ™ jechał na 4.
biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
10%) obroty i prÄ™dkoć zacznie spadać

Mylisz elastycznoć z mocÄ….
Jak silnik jest słaby do masy którÄ… musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesieĹ„.
Silnik z malucha miałby w tych okolicznoĹ›ciach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastycznoĹ›ci.

8 Data: Pa?dziernik 01 2010 21:11:44
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci:

W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:

Bo jak siÄ…dzie 4 osoby i bÄ™dÄ™ jechał na 4.
biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
10%) obroty i prÄ™dkoć zacznie spadać

Mylisz elastycznoć z mocÄ….

Ok. Ty zaĹ› mylisz elastycznoć z tym co wskazujesz w swym filmiku.

Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
Dobra - ja Ci podam ;-)
http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html

Widzisz coĹ› o rozpÄ™dzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu ileĹ›krotnym" ? Bo ja nie.

Co wiÄ™cej policzyłem _prawdziwÄ…_ elastycznoć dla twojego silnika - 3.2 24V 211 KM, tak ?

211 KM @ 6200
300 Nm @ 4000  (239 Nm @ 6200)

elastycznoć na poziomie 1.937

Czyli wychodzi na to że twój silnik jest mniej elastyczny niż chociażby wspomniany w w/w. linku VW-genowski 1.2 69 KM  ;-)

Jak silnik jest słaby do masy którÄ… musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesieĹ„.
Silnik z malucha miałby w tych okolicznoĹ›ciach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastycznoĹ›ci.

Tak samo nic nie mówi o elastycznoĹ›ci możliwoć osiÄ…gania znacznych zakresów prÄ™dkoĹ›ci na jednym biegu co Nam usiłujesz wmówić ;-)

Pozdr.

--
Bugatti

9 Data: Pa?dziernik 01 2010 21:53:48
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze:

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci:
W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze:

Bo jak siÄ…dzie 4 osoby i bÄ™dÄ™ jechał na 4.
biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~
10%) obroty i prÄ™dkoć zacznie spadać

Mylisz elastycznoć z mocÄ….

Ok. Ty zaĹ› mylisz elastycznoć z tym co wskazujesz w swym filmiku.

Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ?
Dobra - ja Ci podam ;-)
http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html

Widzisz coĹ› o rozpÄ™dzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu
ileśkrotnym" ? Bo ja nie.

Ale to co tam jest napisane, to jest jakiĹ› bełkot z magla.

Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
- Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm ma malutki skok w górÄ™ na 101Nm.
- Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkÄ™ na 101Nm ma przy 4500rpm

Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż drugi, pomimo że oba sÄ… praktycznie identyczne i majÄ… identycznÄ… charakterystykÄ™.

Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100  czyli elastycznosc=3.36
    drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100   a tu elastycznosc=1.12

WiÄ™c gratulujÄ™ pomysłów :)
Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleĽÄ‡ dowolnÄ… bzdurÄ™, ale miej litoć...


Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weĽmie siÄ™ punkt przy niższych obrotach (gdzie wartoć momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
Co jest oczywistÄ… bzdurÄ…, bo oznacza że najprostszym sposobem "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

10 Data: Pa?dziernik 01 2010 22:30:12
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci:

Ale to co tam jest napisane, to jest jakiĹ› bełkot z magla.

Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki:
- Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm ma malutki skok w górÄ™ na 101Nm.
- Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkÄ™ na 101Nm ma przy 4500rpm

Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż drugi, pomimo że oba sÄ… praktycznie identyczne i majÄ… identycznÄ… charakterystykÄ™.

Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100  czyli elastycznosc=3.36
   drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100   a tu elastycznosc=1.12

Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr.

WiÄ™c gratulujÄ™ pomysłów :)
Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleĽÄ‡ dowolnÄ… bzdurÄ™, ale miej litoć...

Dlatego właĹ›nie proszÄ™ Ci już po raz trzeci abyĹ› udowodnił swojÄ… tezÄ™ pokazanÄ… w filmiku.
Podasz linka do mÄ…drzejszego artykułu ?

Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weĽmie siÄ™ punkt przy niższych obrotach (gdzie wartoć momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny.
Co jest oczywistÄ… bzdurÄ…, bo oznacza że najprostszym sposobem "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :)

Ja siÄ™ tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu....
Dla mnie elastycznoć silnika i jej wzory mi powiewajÄ… ;-p
Dla mnie o szybkoĹ›ci pokonywania zakresów prÄ™dkoĹ›ci Ĺ›wiadczÄ… tylko przyĹ›pieszenia (które NIE nazywam jak w wiÄ™kszoĹ›ci pisemek moto elastycznoĹ›ciÄ…) tylko właĹ›nie przyĹ›pieszeniem w danych zakresach prÄ™dkoĹ›ci...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż 6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszÄ™ w znacznym uproszczeniu) znacznÄ… siłÄ™ napÄ™dowÄ… na koła dziÄ™ki której szybciej wyprzedzÄ™ poprzedzajÄ…ce pojazdy i duże nachylenia nie bÄ™dÄ… żadnym problem...tyle koniec...kropka bez żadnej gadaniny o elastico ;-p

(*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje oblicze w trudnoĹ›ci pokonywaniu zmiennych obciÄ…żeĹ„ (wzniesieĹ„).

--
Bugatti

11 Data: Pa?dziernik 01 2010 22:54:41
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze:

Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny
niż drugi, pomimo że oba sÄ… praktycznie identyczne i majÄ… identycznÄ…
charakterystykÄ™.

Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36
drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12

Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu
obr.

WiÄ™kszoć obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment obrotowy. Ograniczany przez sterujÄ…ce silnikiem i turbinÄ… ECU.

Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm.
I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm wiÄ™cej przy 1500, a drugi przy 2500. I okazuje siÄ™ że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w zależnoĹ›ci po której stronie płaskiego wykresu coĹ› go szarpnÄ™ło w górÄ™.

Podasz linka do mÄ…drzejszego artykułu ?

To że nie znam linka do mÄ…drzejszego artykułu w żaden sposób podnosi wartoĹ›ci tego który wkleiłeĹ›.

Ja bym siÄ™ raczej skłaniał ku temu że elastycznoć nie jest żadnÄ… obliczalnÄ… wartoĹ›ciÄ…
W kontekĹ›cie silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest bardziej elastyczny.

Czy to bÄ™dzie podjazd pod górÄ™ czy przyspieszenia, czy napÄ™dzanie motopompy, to już inna sprawa.

12 Data: Pa?dziernik 03 2010 14:45:43
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Axel 


"Bugatti"  wrote in message

Dla mnie o szybkoĹ›ci pokonywania zakresów prÄ™dkoĹ›ci Ĺ›wiadczÄ… tylko przyĹ›pieszenia

I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie....

--
Axel

13 Data: Pa?dziernik 03 2010 22:43:48
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Bugatti 

Użytkownik "Axel"  napisał w wiadomoĹ›ci:

"Bugatti"  wrote in message:


Dla mnie o szybkoĹ›ci pokonywania zakresów prÄ™dkoĹ›ci Ĺ›wiadczÄ… tylko przyĹ›pieszenia

I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie....

Na filmie (a w szczególnoĹ›ci jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastycznoć - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prÄ™dkoĹ›ciach obr. i dużych napÄ™żeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyjÄ… (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominajÄ…c o sprzÄ™gle.

Pozdr.

--
Bugatti

14 Data: Pa?dziernik 03 2010 23:14:19
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Bugatti"

Na filmie (a w szczególnoĹ›ci jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastycznoć - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prÄ™dkoĹ›ciach obr. i dużych napÄ™żeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyjÄ… (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominajÄ…c o sprzÄ™gle.

W zwiÄ…zku z TwojÄ… wypowiedziÄ… mam proĹ›bÄ™ - może jest ktoĹ› na grupie, kto ma w aucie fiatowski silnik 1.9 120KM i automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów, ciekaw jestem przy jakich obrotach "przerzuca" biegi

15 Data: Pa?dziernik 04 2010 21:27:01
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: DoQ 

Bugatti pisze:

Na filmie (a w szczególnoĹ›ci jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastycznoć - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prÄ™dkoĹ›ciach obr. i dużych napÄ™żeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyjÄ… (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominajÄ…c o sprzÄ™gle.

Ale pomiar 80-120 na VI biegu t.diesla to juz tych naprezen korbowo tlokowych nie generuje?


Pozdrawiam
Pawel

16 Data: Pa?dziernik 01 2010 01:28:07
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Grzegorz PrÄ™dki 

W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Popatrz Pan, a ja myslalem ze 535 ma 3 litrowego biturbo diesla. Moze porownaj to z 3 litrowa benzyna biturbo?

17 Data: Pa?dziernik 01 2010 01:30:05
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Grzegorz PrÄ™dki 

W dniu 2010-10-01 01:28, Grzegorz Prędki pisze:

W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Popatrz Pan, a ja myslalem ze 535 ma 3 litrowego biturbo diesla. Moze
porownaj to z 3 litrowa benzyna biturbo?

I jeszcze z tego co pisze w komentarzach to po wirusie. Ciekawe ile wytrzyma ta skrzynia.

18 Data: Pa?dziernik 01 2010 00:56:50
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: to 

begin fuen

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania.

--
ignorance is bliss

19 Data: Pa?dziernik 01 2010 12:54:20
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze:

begin fuen

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania.

WeĽ balerona 300D ;)

Pozdrawiam !!

20 Data: Pa?dziernik 01 2010 16:00:40
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: V-Tec 

W dniu 2010-10-01 12:54, Czarek Daniluk pisze:

W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze:
begin fuen

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania.

WeĽ balerona 300D ;)


LOL :) Lepiej "beczkÄ™" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie kulturÄ… pracy (R6) i wytrzymałoĹ›ciÄ… (600-700kkm bez problemu).

W.

21 Data: Pa?dziernik 01 2010 17:37:42
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Czarek Daniluk 

W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze:

LOL :) Lepiej "beczkÄ™" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie
kulturÄ… pracy (R6) i wytrzymałoĹ›ciÄ… (600-700kkm bez problemu).

W.
Pracuje pięknie.
Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też ładnie gulgocze :)
Wszystko co ma wiÄ™cej cylindrów niż 4 bÄ™dzie ładniej pracowało niż 4 :D

Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe CC700, 126Bis :)

Pozdrawiam !!

22 Data: Pa?dziernik 01 2010 20:46:19
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: Michał 

Czarek Daniluk  napisał(a):

W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze:

> LOL :) Lepiej "beczkÄ™" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie
> kulturÄ… pracy (R6) i wytrzymałoĹ›ciÄ… (600-700kkm bez problemu).
>
> W.
Pracuje pięknie.
Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też
ładnie gulgocze :)
Wszystko co ma wiÄ™cej cylindrów niż 4 bÄ™dzie ładniej pracowało niż 4 :D

Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe
CC700, 126Bis :)

Pozdrawiam !!

Eee co wy gadacie..... jechałem takim

W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go
przepa¶ć na wszystkim, od pracy silnika, po przy¶pieszenie (pomimo
że lżejszy), wyciszenie klime elektronikę zawieszenia itp...

ale jak na diesla to nieĽle :) lepiej niż passaty 1.9 :)

dobry diesel to był VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;)

pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

23 Data: Pa?dziernik 01 2010 20:50:26
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: to 

begin  Michał

W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go
przepać na wszystkim

W124 to konstrukcja z 1985. Porównaj go sobie z jakimĹ› Renault z 1985.

od pracy silnika, po przyĹ›pieszenie (pomimo że
lżejszy), wyciszenie klime elektronikÄ™ zawieszenia itp...

OczywiĹ›cie przy założeniu, że Safrane akurat działało. ;-)

--
ignorance is bliss

24 Data: Pa?dziernik 02 2010 21:33:04
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: Maciej Browarczyk 

W dniu 2010-10-01 22:46,  Michał pisze:

dobry diesel to był VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;)

Dobry w sensie, ze byl piorunsko awaryjny?

--
Pozdrawiam,
Maciek

25 Data: Pa?dziernik 01 2010 15:17:31
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: kamil 



"fuen"  wrote in message

http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

Nie zwykly, tylko zmapowany na 371bhp i 718nm.

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Tu masz zwykle 2.0 turbo 224KM (nie moj film, ale samochod ten sam). O polowe mniej mocy od tego diesla.

http://www.youtube.com/watch?v=CEEzDO8Ar_8


Argument o zmianie biegow mozesz odpuscic, po to mam skrzynie, zeby machac. Gdybym ten samochod dlubnal na 371bhp, zjadlby to BMW z pierwszego filmu na dowolnym biegu.


Pozdrawiam
Kamil

26 Data: Pa?dziernik 01 2010 15:33:26
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: kamil 



"kamil"  wrote in message



"fuen"  wrote in message
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4

zwykły trzylitrowy diesel

Nie zwykly, tylko zmapowany na 371bhp i 718nm.

a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ?

Tu masz zwykle 2.0 turbo 224KM (nie moj film, ale samochod ten sam). O polowe mniej mocy od tego diesla.

http://www.youtube.com/watch?v=CEEzDO8Ar_8

Elastycznosc turbo diesla 371koni vs turbo benzyna:

310KM 100-200 na 4 biegu w 11.2 sek

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw

Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek:

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw



Sporo slabsze turbo benzyny kopia dupsko temu smierdziuchowi bez problemow. Gdzie ta elastycznosc diesla niby? :)





Pozdrawiam
Kamil

27 Data: Pa?dziernik 01 2010 15:36:39
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: kamil 

"kamil"  wrote in message

Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek:

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw

Zly link, tu jest wlasciwy:

http://www.youtube.com/watch?v=LEqpV2ORTCM



Pozdrawiam
Kamil

28 Data: Pa?dziernik 01 2010 15:38:00
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: kamil 



"kamil"  wrote in message

"kamil"  wrote in message
Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek:

http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw

Zly link, tu jest wlasciwy:

Tfu, tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=Dwo2BNDnXJg


Czas do domu, za duzo tego na piatek. :)


Pozdrawiam
Kamil

29 Data: Pa?dziernik 01 2010 00:58:04
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Tomasz Pyra"

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Kurna - ja nie kumam tego filmu - 180km/h na jedynce czy automat przełÄ…cza bez zmiany obrotów?

30 Data: Pa?dziernik 01 2010 01:00:22
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 00:58, Przemysław Czaja pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

Kurna - ja nie kumam tego filmu - 180km/h na jedynce czy automat
przełÄ…cza bez zmiany obrotów?

Cały film na III biegu.

31 Data: Pa?dziernik 01 2010 01:06:06
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja 


Użytkownik "Tomasz Pyra"

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

Kurna - ja nie kumam tego filmu - 180km/h na jedynce czy automat
przełÄ…cza bez zmiany obrotów?

Cały film na III biegu.

Po czasie ale załapałem :)  ładnie...eh gdyby moja VC miała takiego "kopa" jak Twoja...

Pozdrówki

32 Data: Wrzesien 30 2010 16:49:52
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: mw 

On Oct 1, 1:00 am, Tomasz Pyra  wrote:
[...]

Cały film na III biegu.
Na trójce i się wozisz, zrób tak na 5tce ;-)
BPMSPANC :-D

33 Data: Pa?dziernik 01 2010 07:23:17
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Agent 


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Bo wszyscy mylÄ… eleastycznoĹ›c silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi siÄ™ że diesel jest bardziej elastyczny bo ciÄ…gnie juz od dołu a to nie prawda. Znaczy ciÄ…gnie ale to nie znaczy że jest elastyczny.

34 Data: Pa?dziernik 01 2010 06:37:04
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: to 

begin Agent

Bo wszyscy mylÄ… eleastycznoĹ›c silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi
siÄ™ że diesel jest bardziej elastyczny bo ciÄ…gnie juz od dołu a to nie
prawda. Znaczy ciÄ…gnie ale to nie znaczy że jest elastyczny.

Diesel nie ciÄ…gnie "już od dołu", ale wyłÄ…cznie na dole.

--
ignorance is bliss

35 Data: Pa?dziernik 01 2010 09:35:21
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Agent 


Użytkownik "to"  napisał w wiadomoĹ›ci

begin Agent

Bo wszyscy mylÄ… eleastycznoĹ›c silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi
siÄ™ że diesel jest bardziej elastyczny bo ciÄ…gnie juz od dołu a to nie
prawda. Znaczy ciÄ…gnie ale to nie znaczy że jest elastyczny.

Diesel nie ciÄ…gnie "już od dołu", ale wyłÄ…cznie na dole.

No 3-4 tys to juz dla mnie średnie obroty. Na samym dole nie ciągnie.

36 Data: Pa?dziernik 01 2010 10:32:56
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 07:23, Agent pisze:


Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomoĹ›ci

W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

Bo wszyscy mylÄ… eleastycznoĹ›c silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi
siÄ™ że diesel jest bardziej elastyczny bo ciÄ…gnie juz od dołu a to nie
prawda. Znaczy ciÄ…gnie ale to nie znaczy że jest elastyczny.

Tzn. może i ciÄ…gnie, ale to już wcale nie jest dół.

Nieporozumienie bierze siÄ™ raczej stÄ…d że 2000rpm w dieslu to już wcale nie sÄ… niskie obroty, a prawie połowa drogi do redline - powiedzmy że w kwestii "niskoĹ›ci" odpowiadajÄ… 3000rpm w benzynie kiedy to wiÄ™kszoć silników również zaczyna siÄ™ budzić.

37 Data: Pa?dziernik 01 2010 20:54:34
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Nieporozumienie bierze siÄ™ raczej stÄ…d że 2000rpm w dieslu to już wcale
nie sÄ… niskie obroty, a prawie połowa drogi do redline - powiedzmy że w
kwestii "niskoĹ›ci" odpowiadajÄ… 3000rpm w benzynie kiedy to wiÄ™kszoć
silników również zaczyna siÄ™ budzić.

Po prostu wiÄ™kszoć (?) kierowców sÄ…dzi, ze po przekroczeniu 4000-5000
rpm silnik wybucha, a samochód porywa Lucyfer. Czyli jeżdżÄ… akurat w
zakresie, w którym przeciÄ™tny TD jedzie, a benzyna już nie każda.

--
ignorance is bliss

38 Data: Pa?dziernik 01 2010 07:38:15
Temat: Re: Elastyczność silnika
Autor: J.F. 

On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wygl±da w silniku benzynowym.
A więc trochę ponad 13 krotna rozpięto¶ć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ?

Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

"zwykly TD" z niskimi obrotami pracuje lepiej, ale tez nie ciagnie.

J.

39 Data: Pa?dziernik 01 2010 13:34:26
Temat: Re: Elastyczność silnika
Autor: Rafał Grzelak 

J.F. wrote:

On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
> W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci:
> http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo
>
> Tak to wygl±da w silniku benzynowym.
> A więc trochę ponad 13 krotna rozpięto¶ć obrotów przy których
> silnik całkiem żwawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ?

Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

Dlatego po miescie jezdzi sie 60 :)

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

40 Data: Pa?dziernik 01 2010 18:33:25
Temat: Re: Elastyczno�ć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:

On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

Niezle niezle, ale co to za silnik ?

Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.

U mnie to sÄ… dwa 1.6 w układzie V.

Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi, no może nie od 500rpm, a trochÄ™ wyżej, ale charakterystyka bÄ™dzie doć podobna.
Pytanie tylko czy około 20% mocy maksymalnej dostÄ™pne przy niskich obrotach wystarczy do poruszenia ciÄ™żkiej budy.
Jak jest ponad 200KM, to nie ma problemu, jak około 90KM to już nie bÄ™dzie to tak efektowne.

41 Data: Pa?dziernik 01 2010 22:19:31
Temat: Re: Elastyczno?ć silnika
Autor: J.F. 

On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:

W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.
U mnie to s± dwa 1.6 w układzie V.

Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi,
no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie do¶ć
podobna.

Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
obrotach.

J.

42 Data: Pa?dziernik 01 2010 22:30:39
Temat: Re: Elastyczno?ć silnika
Autor: Tomasz Pyra 

W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze:

On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200,  Tomasz Pyra wrote:
W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze:
Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km.
U mnie to s± dwa 1.6 w układzie V.

Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi,
no może nie od 500rpm, a trochę wyżej, ale charakterystyka będzie do¶ć
podobna.

Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich
obrotach.

Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest bardziej problem sterowania przepustnic± i pomiaru ilo¶ci powietrza niż jaka¶ cecha dołu silnika.

W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i w±skimi kanałami, a dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie otwiera się natychmiast jak wci¶nie się gaz.

W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram link± przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ci¶nienie robi się praktycznie atmosferyczne, komputer my¶li że silnik ci±gnie dużo powietrza, i AFR zaczyna chwilę szaleć. I my¶lę że to to powoduje szarpanie.

Bo Swift jako¶ nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna przepustnica, nie wiem czy jakie¶ inne dziwne patenty z dolotem). Przy niskich obrotach i dużym obci±żeniu pewnie będzie się raczej trz±sł (jak to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie.

43 Data: Pa?dziernik 01 2010 20:57:14
Temat: Re: Elastyczno?ć silnika
Autor: to 

begin Tomasz Pyra

Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest
bardziej problem sterowania przepustnicÄ… i pomiaru iloĹ›ci powietrza niż
jakaĹ› cecha dołu silnika.

Jaka dokładnie jest przyczyna nie wiem, ale wiem, ze u mnie po remapie
wszelkie poszarpywania w takich rejonach znikły i jakbym siÄ™ uparł to
mógłbym przyspieszać od 1000 na 5 (ostatni bieg). Remap zmienił mapy
wtrysku i zapłonu. Hm...

--
ignorance is bliss

44 Data: Pa?dziernik 01 2010 17:00:42
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: MarcinJM 

W dniu 2010-10-01 00:01, Tomasz Pyra pisze:

W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wygl±da w silniku benzynowym.
A więc trochę ponad 13 krotna rozpięto¶ć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.

A tu zwykly sc 1.2:
http://www.youtube.com/watch?v=gBH5KpTLpsg
3 bieg od 2 tys obrotow do 6 tys.

--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

45 Data: Pa?dziernik 01 2010 17:51:44
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: DoQ 

Tomasz Pyra pisze:

W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci: http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo
Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.

Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika. 3.0 V6 manual.

http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms
http://www.youtube.com/watch?v=Zq5QS7SGYrM


Normalnie jak dizel ;)

Pozdrawiam
Pawel

46 Data: Pa?dziernik 01 2010 20:52:29
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: V-Tec 

W dniu 2010-10-01 17:51, DoQ pisze:
[..]

Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie
trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika.

ważne, aby w miarÄ™ szybko zmieniać biegi i cały czas płynnie przyspieszać.

3.0 V6 manual.

http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw
http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms

co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzÄ™ raz 2800rpm :) Silnik 12V?


Pozdr,
W.

47 Data: Pa?dziernik 01 2010 21:46:36
Temat: Re: Elastycznoć silnika
Autor: DoQ 

V-Tec pisze:

co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzÄ™ raz 2800rpm :) Silnik 12V?

Tak, żeby nie kłapali dziobami ;-)
Silnik 24V z dwiema dlugosciami dolotow.


Pozdrawiam
Pawel

48 Data: Pa?dziernik 01 2010 20:41:06
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: Michał 

Tomasz Pyra  napisał(a):

W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:

http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo

Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym.
A wiÄ™c trochÄ™ ponad 13 krotna rozpiÄ™toć obrotów przy których silnik
całkiem żwawo popycha samochód.


Miałem taki w poprzednim reno z 4 biegu od zera do 200km/h :)
kop mniejszy, ale też sporo ciszej pracował.

"to nie to co te dzisiejsze silniki...." ;) a tak serio tłoki
powyżej 0.5 litra to jest to :) chyba następny kupie z
0.505 litrowymi :)


pozdrawiam.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

49 Data: Pa?dziernik 03 2010 03:58:50
Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika
Autor: arek.pp 

Padaj± już tu wzory do porównywania "elastyczno¶ci" itd....
A wystarczy nałożyć na siebie dwa wykresy MOCY w funkcji obrotów (s±
ich setki w sieci; i nie patrzeć na moment, który nic laikowi nie
mówi) i wtedy mozna dowolnie rozpatrywać mozliwosci przyspieszeń
pomiedzy dowolnie dobranymi obrotami. Kto umie, ten przeliczy sobie to
na prędko¶c na kołach (jak ma szczegółowe dane techniczne) i może nie
nudzić sie w jesienne wieczory, tylko porównywać... porównywać.  I
zobaczy, ze to wszystko się zgadza z danymi katalogowymi dotycz±cymi
przyspeszenia 0-100, 60-100, 80-100 itd.... bo taka jest fizyka.
Proste jak drut, a co kwartał dyskusje, czy przyspiesza to się może
moc±, czy może też momentem :))))))

Re: Elastyczność silnika



Grupy dyskusyjne