Elastyczność silnika
1 | Data: Pa?dziernik 01 2010 00:01:48 |
Temat: Elastycznoć silnika | |
Autor: Tomasz Pyra | W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci: 2 |
Data: Wrzesien 30 2010 22:19:22 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: to | begin Tomasz Pyra W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci: nie znasz sie ja w moim diezlu mam 450 niutuw przy 2000 poza tym tdi wygral lemans,, bo jest najleprzy,,,, -- ignorance is bliss 3 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 00:34:51 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: fuen | http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 4 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 00:57:01 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze: http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Też około (3175cc). Ale trochÄ™ nie zrozumiałeĹ› o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie silnika biturbo ( bo wtedy w kategorii benzynowej wystawiłbym tego http://www.youtube.com/watch?v=NbnCsmuTzoM ). Chodziło o elastycznoć. Czyli o to, że na jednym biegu da siÄ™ przyspieszyć trzynastokrotnie. 5 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 01:36:02 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 10-10-01 00:57, Tomasz Pyra pisze: Ale trochÄ™ nie zrozumiałeĹ› o co chodzi, bo nie chodzi o przyspieszenie Oczywiscie, zapomniales chyba tylko o tym, ze GT3 nie ma turbosprezarki?:) -- Pozdrawiam, Maciej 6 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 13:19:22 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Bugatti | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹ›ci: Chodziło o elastycznoć. Czyli o to, że na jednym biegu da siÄ™ przyspieszyć trzynastokrotnie. Pokaz mi proszÄ™ definicjÄ™ elastycznoĹ›ci (ale nie takÄ… z pseudo portalów moto) i wskaĽ proszÄ™ czemu w niej nie ma podobnego stwierdzenia do tego co napisałeĹ› powyżej: "na jednym biegu da siÄ™ przyspieszyć trzynastokrotnie" Vectra B 1.7 TD na 4. biegu da radÄ™ od 20 do 140 km/h....i to oznacza że silnik jest elastyczny ? NIE. Bo jak siÄ…dzie 4 osoby i bÄ™dÄ™ jechał na 4. biegu 2500 obr. (~ 110 kmh) to w połowie wzniesienia (o nachyleniu ~ 10%) obroty i prÄ™dkoć zacznie spadać - i to jest właĹ›nie elastycznoć silnika - zdolnoć pokonywania zmiennych obciÄ…żeĹ„ bez spadku prÄ™dkoĹ›ci. BTW: Nie ma siÄ™ co chwali bo twój silnik nie ma takich rewelacyjnych przyspieszeĹ„. Z twojego filmiku wynika że: na 3. 60 - 100 km/h ~ 6 sec. 100 - 160 km/h ~ 8.5 sec. Passek 1.9 TDI 130 @ 170 robi odpowiednio: 3.5 sec. i 8.5 sec. Pozdr. Bugatti 7 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 18:24:58 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze: Bo jak siÄ…dzie 4 osoby i bÄ™dÄ™ jechał na 4. Mylisz elastycznoć z mocÄ…. Jak silnik jest słaby do masy którÄ… musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesieĹ„. Silnik z malucha miałby w tych okolicznoĹ›ciach problem na każdym biegu, co jednak nic nie mówi o jego elastycznoĹ›ci. 8 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 21:11:44 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Bugatti | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹ›ci: W dniu 2010-10-01 13:19, Bugatti pisze: Ok. Ty zaĹ› mylisz elastycznoć z tym co wskazujesz w swym filmiku. Tomasz podasz mi linka o którego prosiłem ? Dobra - ja Ci podam ;-) http://blogsilnika.blogspot.com/2008/12/elastyczno-was-ist-das.html Widzisz coĹ› o rozpÄ™dzaniu silnika na wyższych biegach i "przyspieszaniu ileĹ›krotnym" ? Bo ja nie. Co wiÄ™cej policzyłem _prawdziwÄ…_ elastycznoć dla twojego silnika - 3.2 24V 211 KM, tak ? 211 KM @ 6200 300 Nm @ 4000 (239 Nm @ 6200) elastycznoć na poziomie 1.937 Czyli wychodzi na to że twój silnik jest mniej elastyczny niż chociażby wspomniany w w/w. linku VW-genowski 1.2 69 KM ;-) Jak silnik jest słaby do masy którÄ… musi poruszyć, to ma problemy z pokonywaniem wzniesieĹ„. Tak samo nic nie mówi o elastycznoĹ›ci możliwoć osiÄ…gania znacznych zakresów prÄ™dkoĹ›ci na jednym biegu co Nam usiłujesz wmówić ;-) Pozdr. -- Bugatti 9 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 21:53:48 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 21:11, Bugatti pisze: Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹ›ci: Ale to co tam jest napisane, to jest jakiĹ› bełkot z magla. Wychodzi z tego tyle, że jeżeli mamy prawie identyczne dwa silniki: - Jeden ma w zakresie 1000-5000rpm moment obrotowy 100Nm, ale przy 1500rpm ma malutki skok w górÄ™ na 101Nm. - Drugi ma w takim samym zakresie 1000-5000rpm tak samo 100Nm, ale górkÄ™ na 101Nm ma przy 4500rpm Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny niż drugi, pomimo że oba sÄ… praktycznie identyczne i majÄ… identycznÄ… charakterystykÄ™. Bo jeden ma en=5000/1500=3.33 i em=101/100 czyli elastycznosc=3.36 drugi ma en=5000/4500=1.11 i em=101/100 a tu elastycznosc=1.12 WiÄ™c gratulujÄ™ pomysłów :) Ja wiem że dużo jest "ludowych" stron o motoryzacji, na których można znaleĽÄ‡ dowolnÄ… bzdurÄ™, ale miej litoć... Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weĽmie siÄ™ punkt przy niższych obrotach (gdzie wartoć momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny. Co jest oczywistÄ… bzdurÄ…, bo oznacza że najprostszym sposobem "uelastycznienia" silnika jest zdławienie go w zakresie najwyższego momentu obrotowego. Czyli im gorzej, tym lepiej :) 10 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 22:30:12 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Bugatti | Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomoĹ›ci: Ale to co tam jest napisane, to jest jakiĹ› bełkot z magla. Ok. Teraz pokaż mi silnik (wykres z hamowani) o takich krzywych momentu obr. WiÄ™c gratulujÄ™ pomysłów :) Dlatego właĹ›nie proszÄ™ Ci już po raz trzeci abyĹ› udowodnił swojÄ… tezÄ™ pokazanÄ… w filmiku. Podasz linka do mÄ…drzejszego artykułu ? Praktycznie w każdym silniku, jeżeli do tych wzorów zamiast punktu maksymalnego momentu obrotowego, weĽmie siÄ™ punkt przy niższych obrotach (gdzie wartoć momentu obrotowego jest tylko niewiele mniejsza), to nagle z tych wzorów wychodzi że silnik jest dużo bardziej elastyczny. Ja siÄ™ tylko spieram o to że twoja "definicja" jest również bez sensu.... Dla mnie elastycznoć silnika i jej wzory mi powiewajÄ… ;-p Dla mnie o szybkoĹ›ci pokonywania zakresów prÄ™dkoĹ›ci Ĺ›wiadczÄ… tylko przyĹ›pieszenia (które NIE nazywam jak w wiÄ™kszoĹ›ci pisemek moto elastycznoĹ›ciÄ…) tylko właĹ›nie przyĹ›pieszeniem w danych zakresach prÄ™dkoĹ›ci...i tak motorownia która robi na 3. gang 60 - 100 km/h mniej niż 6, 7 sec. (*) oznacza że silnik przekazuje (piszÄ™ w znacznym uproszczeniu) znacznÄ… siłÄ™ napÄ™dowÄ… na koła dziÄ™ki której szybciej wyprzedzÄ™ poprzedzajÄ…ce pojazdy i duże nachylenia nie bÄ™dÄ… żadnym problem...tyle koniec...kropka bez żadnej gadaniny o elastico ;-p (*) wspomniane 1.7 TD Y17DT robi owy zakres w ~ 12 sec. i to ma swoje oblicze w trudnoĹ›ci pokonywaniu zmiennych obciÄ…żeĹ„ (wzniesieĹ„). -- Bugatti 11 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 22:54:41 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 22:30, Bugatti pisze: Wg. tej "uczonej" strony pierwszy jest trzy razy bardziej elastyczny WiÄ™kszoć obecnie sprzedawanych turbo silników ma szeroki, stały moment obrotowy. Ograniczany przez sterujÄ…ce silnikiem i turbinÄ… ECU. Np. obecny VW 2.0 TDI 110KM ma 250Nm przy 1500-2500rpm. I teraz wystarczy że jeden egzemplarz ma 1Nm wiÄ™cej przy 1500, a drugi przy 2500. I okazuje siÄ™ że jeden jest 66% elastyczniejszy od drugiego w zależnoĹ›ci po której stronie płaskiego wykresu coĹ› go szarpnÄ™ło w górÄ™. Podasz linka do mÄ…drzejszego artykułu ? To że nie znam linka do mÄ…drzejszego artykułu w żaden sposób podnosi wartoĹ›ci tego który wkleiłeĹ›. Ja bym siÄ™ raczej skłaniał ku temu że elastycznoć nie jest żadnÄ… obliczalnÄ… wartoĹ›ciÄ… W kontekĹ›cie silnika samochodu trzeba zdefiniować oczekiwania i w im szerszym zakresie obrotów silnik te oczekiwania spełnia tym jest bardziej elastyczny. Czy to bÄ™dzie podjazd pod górÄ™ czy przyspieszenia, czy napÄ™dzanie motopompy, to już inna sprawa. 12 |
Data: Pa?dziernik 03 2010 14:45:43 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Axel |
Dla mnie o szybkoĹ›ci pokonywania zakresów prÄ™dkoĹ›ci Ĺ›wiadczÄ… tylko przyĹ›pieszenia I to zdanie swiadczy o tym, ze nie rozumiesz, co widac na filmie.... -- Axel 13 |
Data: Pa?dziernik 03 2010 22:43:48 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Bugatti | Użytkownik "Axel" napisał w wiadomoĹ›ci: "Bugatti" wrote in message: Na filmie (a w szczególnoĹ›ci jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastycznoć - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prÄ™dkoĹ›ciach obr. i dużych napÄ™żeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyjÄ… (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominajÄ…c o sprzÄ™gle. Pozdr. -- Bugatti 14 |
Data: Pa?dziernik 03 2010 23:14:19 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja |
Na filmie (a w szczególnoĹ›ci jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastycznoć - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prÄ™dkoĹ›ciach obr. i dużych napÄ™żeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyjÄ… (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominajÄ…c o sprzÄ™gle. W zwiÄ…zku z TwojÄ… wypowiedziÄ… mam proĹ›bÄ™ - może jest ktoĹ› na grupie, kto ma w aucie fiatowski silnik 1.9 120KM i automatycznÄ… skrzyniÄ™ biegów, ciekaw jestem przy jakich obrotach "przerzuca" biegi 15 |
Data: Pa?dziernik 04 2010 21:27:01 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: DoQ | Bugatti pisze: Na filmie (a w szczególnoĹ›ci jego tytuł) pokazano to, że autor nie wie co to elastycznoć - nie wie też że od takiej jazdy przy tak niskich prÄ™dkoĹ›ciach obr. i dużych napÄ™żeniach ukł. korbowo-tłokowego panewki długo nie pożyjÄ… (owszem pierwszy raz nic im nie zaszkodzi i po kilkuset takich "próbach" hmm...) - nie wspominajÄ…c o sprzÄ™gle. Ale pomiar 80-120 na VI biegu t.diesla to juz tych naprezen korbowo tlokowych nie generuje? Pozdrawiam Pawel 16 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 01:28:07 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Grzegorz PrÄ™dki | W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze: http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Popatrz Pan, a ja myslalem ze 535 ma 3 litrowego biturbo diesla. Moze porownaj to z 3 litrowa benzyna biturbo? 17 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 01:30:05 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Grzegorz PrÄ™dki | W dniu 2010-10-01 01:28, Grzegorz PrÄ™dki pisze: W dniu 2010-10-01 00:34, fuen pisze: I jeszcze z tego co pisze w komentarzach to po wirusie. Ciekawe ile wytrzyma ta skrzynia. 18 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 00:56:50 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: to | begin fuen http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Pokaż jak jedzie trzylitrowy diesel bez doładowania. -- ignorance is bliss 19 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 12:54:20 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze: begin fuenWeĽ balerona 300D ;) Pozdrawiam !! 20 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 16:00:40 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: V-Tec | W dniu 2010-10-01 12:54, Czarek Daniluk pisze: W dniu 2010-10-01 02:56, to pisze: LOL :) Lepiej "beczkÄ™" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mnie kulturÄ… pracy (R6) i wytrzymałoĹ›ciÄ… (600-700kkm bez problemu). W. 21 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 17:37:42 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Czarek Daniluk | W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze: LOL :) Lepiej "beczkÄ™" 300D :) Chociaż 300D w baleronie zaskoczyło mniePracuje piÄ™knie. Leyland w LT też bardzo ładnie "gada", R5 TDI ze starych audi setek też ładnie gulgocze :) Wszystko co ma wiÄ™cej cylindrów niż 4 bÄ™dzie ładniej pracowało niż 4 :D Nic nie przebije fiata 500CC Twin Air - na obrotach gada jak rasowe CC700, 126Bis :) Pozdrawiam !! 22 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 20:46:19 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: Michał | Czarek Daniluk napisał(a): W dniu 2010-10-01 16:00, V-Tec pisze: Eee co wy gadacie..... jechałem takim W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go przepa¶ć na wszystkim, od pracy silnika, po przy¶pieszenie (pomimo że lżejszy), wyciszenie klime elektronikę zawieszenia itp... ale jak na diesla to nieĽle :) lepiej niż passaty 1.9 :) dobry diesel to był VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 23 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 20:50:26 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: to | begin Michał W124 300D 1994' rok i od rok starszego Renault Safrane dzieliła go W124 to konstrukcja z 1985. Porównaj go sobie z jakimĹ› Renault z 1985. od pracy silnika, po przyĹ›pieszenie (pomimo że OczywiĹ›cie przy założeniu, że Safrane akurat działało. ;-) -- ignorance is bliss 24 |
Data: Pa?dziernik 02 2010 21:33:04 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: Maciej Browarczyk | W dniu 2010-10-01 22:46, Michał pisze: dobry diesel to był VW V10 50V na pompo wtryskiwaczach w phateonie ;) Dobry w sensie, ze byl piorunsko awaryjny? -- Pozdrawiam, Maciek 25 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 15:17:31 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: kamil |
http://www.youtube.com/watch?v=XqyOfjglzB4 Nie zwykly, tylko zmapowany na 371bhp i 718nm. a twoja benzynka to o jakiej pojemnosci ? Tu masz zwykle 2.0 turbo 224KM (nie moj film, ale samochod ten sam). O polowe mniej mocy od tego diesla. http://www.youtube.com/watch?v=CEEzDO8Ar_8 Argument o zmianie biegow mozesz odpuscic, po to mam skrzynie, zeby machac. Gdybym ten samochod dlubnal na 371bhp, zjadlby to BMW z pierwszego filmu na dowolnym biegu. Pozdrawiam Kamil 26 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 15:33:26 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: kamil |
Elastycznosc turbo diesla 371koni vs turbo benzyna: 310KM 100-200 na 4 biegu w 11.2 sek http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek: http://www.youtube.com/watch?v=pnUgNNAh9fw Sporo slabsze turbo benzyny kopia dupsko temu smierdziuchowi bez problemow. Gdzie ta elastycznosc diesla niby? :) Pozdrawiam Kamil 27 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 15:36:39 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: kamil | "kamil" wrote in message Tutaj mocy nie podal, ale 1.4bara w silniku imprezy to jakies 310-330 kucy jesli dobrze zmapowane. 100-200 w 10.8 sek: Zly link, tu jest wlasciwy: http://www.youtube.com/watch?v=LEqpV2ORTCM Pozdrawiam Kamil 28 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 15:38:00 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: kamil |
"kamil" wrote in message Tfu, tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=Dwo2BNDnXJg Czas do domu, za duzo tego na piatek. :) Pozdrawiam Kamil 29 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 00:58:04 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja |
http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo Kurna - ja nie kumam tego filmu - 180km/h na jedynce czy automat przełÄ…cza bez zmiany obrotów? 30 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 01:00:22 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 00:58, Przemysław Czaja pisze:
Cały film na III biegu. 31 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 01:06:06 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: PrzemysĹ‚aw Czaja |
Tak to wyglÄ…da w silniku benzynowym. Po czasie ale załapałem :) ładnie...eh gdyby moja VC miała takiego "kopa" jak Twoja... Pozdrówki 32 |
Data: Wrzesien 30 2010 16:49:52 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: mw | On Oct 1, 1:00 am, Tomasz Pyra wrote: Cały film na III biegu.Na trójce i się wozisz, zrób tak na 5tce ;-) BPMSPANC :-D 33 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 07:23:17 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Agent |
W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci:Bo wszyscy mylÄ… eleastycznoĹ›c silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi siÄ™ że diesel jest bardziej elastyczny bo ciÄ…gnie juz od dołu a to nie prawda. Znaczy ciÄ…gnie ale to nie znaczy że jest elastyczny. 34 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 06:37:04 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: to | begin Agent Bo wszyscy mylÄ… eleastycznoĹ›c silnika z "kopem" od niskich obrotów. Mówi Diesel nie ciÄ…gnie "już od dołu", ale wyłÄ…cznie na dole. -- ignorance is bliss 35 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 09:35:21 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Agent |
begin AgentNo 3-4 tys to juz dla mnie średnie obroty. Na samym dole nie ciągnie. 36 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 10:32:56 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 07:23, Agent pisze:
Tzn. może i ciÄ…gnie, ale to już wcale nie jest dół. Nieporozumienie bierze siÄ™ raczej stÄ…d że 2000rpm w dieslu to już wcale nie sÄ… niskie obroty, a prawie połowa drogi do redline - powiedzmy że w kwestii "niskoĹ›ci" odpowiadajÄ… 3000rpm w benzynie kiedy to wiÄ™kszoć silników również zaczyna siÄ™ budzić. 37 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 20:54:34 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: to | begin Tomasz Pyra Nieporozumienie bierze siÄ™ raczej stÄ…d że 2000rpm w dieslu to już wcale Po prostu wiÄ™kszoć (?) kierowców sÄ…dzi, ze po przekroczeniu 4000-5000 rpm silnik wybucha, a samochód porywa Lucyfer. Czyli jeżdżÄ… akurat w zakresie, w którym przeciÄ™tny TD jedzie, a benzyna już nie każda. -- ignorance is bliss 38 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 07:38:15 | Temat: Re: Elastyczność silnika | Autor: J.F. | On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200, Tomasz Pyra wrote: W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci: Niezle niezle, ale co to za silnik ? Taki "zwykly 1.6" ma spore trudnosci z praca na V ponizej 40-50km. "zwykly TD" z niskimi obrotami pracuje lepiej, ale tez nie ciagnie. J. 39 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 13:34:26 | Temat: Re: Elastyczność silnika | Autor: Rafał Grzelak | J.F. wrote: On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200, Tomasz Pyra wrote: Dlatego po miescie jezdzi sie 60 :) -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl 40 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 18:33:25 | Temat: Re: Elastyczno�ć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze: On Fri, 01 Oct 2010 00:01:48 +0200, Tomasz Pyra wrote: U mnie to sÄ… dwa 1.6 w układzie V. Zwykły silnik w Swifcie który ma 92KM czy Corolli 86KM też tak potrafi, no może nie od 500rpm, a trochÄ™ wyżej, ale charakterystyka bÄ™dzie doć podobna. Pytanie tylko czy około 20% mocy maksymalnej dostÄ™pne przy niskich obrotach wystarczy do poruszenia ciÄ™żkiej budy. Jak jest ponad 200KM, to nie ma problemu, jak około 90KM to już nie bÄ™dzie to tak efektowne. 41 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 22:19:31 | Temat: Re: Elastyczno?ć silnika | Autor: J.F. | On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote: W dniu 2010-10-01 07:38, J.F. pisze: Probowales ? fiatowski 1.6 zaczyna szarpac na V biegu i niskich obrotach. J. 42 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 22:30:39 | Temat: Re: Elastyczno?ć silnika | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2010-10-01 22:19, J.F. pisze: On Fri, 01 Oct 2010 18:33:25 +0200, Tomasz Pyra wrote: Szarpanie po ostrym depnięciu przy niskich obrotach to chyba jest bardziej problem sterowania przepustnic± i pomiaru ilo¶ci powietrza niż jaka¶ cecha dołu silnika. W Vectrze udaje się tak gładko przyspieszać od 500rpm, bo raz że tam przy niskich obrotach dolot jest puszczony długimi i w±skimi kanałami, a dwa że jest elektronicznie sterowana przepustnica która być może nie otwiera się natychmiast jak wci¶nie się gaz. W silniku takim jak w Corolli czy Cinquecento jak nagle otwieram link± przepustnicę, to w kolektorze dolotowym ci¶nienie robi się praktycznie atmosferyczne, komputer my¶li że silnik ci±gnie dużo powietrza, i AFR zaczyna chwilę szaleć. I my¶lę że to to powoduje szarpanie. Bo Swift jako¶ nie szarpie na niskich obrotach (też jest elektroniczna przepustnica, nie wiem czy jakie¶ inne dziwne patenty z dolotem). Przy niskich obrotach i dużym obci±żeniu pewnie będzie się raczej trz±sł (jak to 4cyl), ale przyspiesza bardzo płynnie. 43 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 20:57:14 | Temat: Re: Elastyczno?ć silnika | Autor: to | begin Tomasz Pyra Szarpanie po ostrym depniÄ™ciu przy niskich obrotach to chyba jest Jaka dokładnie jest przyczyna nie wiem, ale wiem, ze u mnie po remapie wszelkie poszarpywania w takich rejonach znikły i jakbym siÄ™ uparł to mógłbym przyspieszać od 1000 na 5 (ostatni bieg). Remap zmienił mapy wtrysku i zapłonu. Hm... -- ignorance is bliss 44 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 17:00:42 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: MarcinJM | W dniu 2010-10-01 00:01, Tomasz Pyra pisze: W temacie tradycyjnych flameów o elastyczno¶ci: A tu zwykly sc 1.2: http://www.youtube.com/watch?v=gBH5KpTLpsg 3 bieg od 2 tys obrotow do 6 tys. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 45 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 17:51:44 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: DoQ | Tomasz Pyra pisze: W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci: http://www.youtube.com/watch?v=fyZ4SZtPXKo Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie trzeba krecic benzyny zeby normalnie przyspieszac i nie dusic silnika. 3.0 V6 manual. http://www.youtube.com/watch?v=L-RW7OPgInw http://www.youtube.com/watch?v=Mg9dOfarPms http://www.youtube.com/watch?v=Zq5QS7SGYrM Normalnie jak dizel ;) Pozdrawiam Pawel 46 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 20:52:29 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: V-Tec | W dniu 2010-10-01 17:51, DoQ pisze: Jakis czas temu wrzucalem cos w podobnym temacie - chodzilo o to ze nie ważne, aby w miarÄ™ szybko zmieniać biegi i cały czas płynnie przyspieszać. 3.0 V6 manual. co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzÄ™ raz 2800rpm :) Silnik 12V? Pozdr, W. 47 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 21:46:36 | Temat: Re: Elastycznoć silnika | Autor: DoQ | V-Tec pisze: co tam szepczecie po "teraz cicho" ?? ;) No i ja tam widzÄ™ raz 2800rpm :) Silnik 12V? Tak, żeby nie kłapali dziobami ;-) Silnik 24V z dwiema dlugosciami dolotow. Pozdrawiam Pawel 48 |
Data: Pa?dziernik 01 2010 20:41:06 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: Michał | Tomasz Pyra napisał(a): W temacie tradycyjnych flameów o elastycznoĹ›ci: Miałem taki w poprzednim reno z 4 biegu od zera do 200km/h :) kop mniejszy, ale też sporo ciszej pracował. "to nie to co te dzisiejsze silniki...." ;) a tak serio tłoki powyżej 0.5 litra to jest to :) chyba następny kupie z 0.505 litrowymi :) pozdrawiam. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 49 |
Data: Pa?dziernik 03 2010 03:58:50 | Temat: Re: Elastyczno¶ć silnika | Autor: arek.pp | Padaj± już tu wzory do porównywania "elastyczno¶ci" itd.... |