co wybrać?
1 | Data: Wrzesien 20 2012 02:46:45 |
Temat: co wybraæ? | |
Autor: | Witam 2 |
Data: Wrzesien 20 2012 02:52:53 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: grzech | Mo¿e Almera? Jakie¶ inne propozycje? Polecam. Sam po wawie je¼dzi³em 3 lata i z³ego s³owa nie powiem. Nigdy nie zawiod³a choæ przejechane mia³a ponad 200kkm - co prawda diesel, ale my¶lê, ¿e pb 1.5 te¿ da radê. _______ grzech 626 3 |
Data: Wrzesien 20 2012 12:33:15 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: z | W dniu 2012-09-20 11:52, grzech pisze: ale my¶lê, ¿e pb 1.5 te¿ da radê. Do miasta 1,5 98 KM na pewno NIE. Samochód du¿y, szeroki. Wymaga pi³owania na wysokich obrotach a zestopniowanie skrzyni biegów ju¿ ca³kowicie dyskwalifikuje miasto. Co do gazu to niby wszystko dobrze ale mu³owato¶æ na niskich obrotach siê jeszcze nasila. W efekcie nawet na trasie pali 10 litrów LPG. Wszyscy twierdz± ¿e jak N16 to przed liftingiem w 2003 r. Jak siê ksiêgowi z Renaulta dobrali to ka¿dy plastik w ¶rodku mo¿e siê urwaæ. Od mechanizmu sterowania nawiewem do klamek w drzwiach. Normalnie jak w starych urz±dzeniach made in ZSRR :-) Aktualnie do takiego zastosowania zastanawiam siê nad Oplem Meriv± :-) z 4 |
Data: Wrzesien 20 2012 12:00:15 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Ergie | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci grup Witam Ja bym najpierw zdecydowa³ siê na segment a pó¼niej szuka³ marki. Je¶li na co dzieñ ma byæ u¿ywane w mie¶cie to bra³bym co¶ z segmentu B. Z tanich w eksploatacji i ³atwo siê gazuj±cych to np. Punto. Po po³o¿eniu tylnej kanapy ,mo¿na tam wpakowaæ znacznie wiêksze pud³a ni¿ do wielu kompaktów - a to dziêki sporej klapie baga¿nika. Ja wiem, ¿e na trasê lepsze jest co¶ wiêkszego, ale za to ³atwo¶æ parkowania w mie¶cie z nawi±zk± wynagradza tê niewygodê. Tym bardziej je¶li ma to byæ auto dla kierowniczki - z moich obserwacji wynika, ¿e ok. 2 lat zajmuje statystycznej kierowniczce opanowanie sprawnego parkowania tam gdzie jest ma³o miejsca. Z du¿ym autem mo¿e siê okazaæ, ¿e wszystkie wolne miejsca parkingowe s± "za krótkie" :-) W ogóle do miasta to poleci³bym pandê lub i10, ale to ju¿ trochê za ma³o na trasy nawet okazyjne, a co dopiero cotygodniowe. Pozdrawiam Ergie 5 |
Data: Wrzesien 20 2012 03:41:48 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 11:46:45 AM UTC+2, (unknown) wrote: Ze wzglêdu na ostatni punkt, oraz na to ¿e siostra ma 180cm wzrostu Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla swierzego kierowcy okazalo sie bezkonkurencyjne): -ESP w standardzie - wybaczy bledy mlodemu kierowcy. Zadne z aut w tym przedziale cenowym tego nie daje. -poduszek tez nie poskapili -jeden z najwiekszych (jesli nie najwiekszy) bagaznik w segmencie -mozliwosc przesuniecia tylnych foteli do przodu i powiekszenie kufra -mozliwosc wywalenia tylnych foteli pojedynczo w prosty sposob - robisz bagazowke -ogolnie kabina duzo przestronniejsza niz auta w wyzszych segmentach (ja mam 189 cm) -silniki benzyna latwe do gazu (motory raczej slabowite, ale masa budy niewielka wiec dynamika jest przyzwoita) -rozrzad na lancuchu - odpada dodatkowy tysiak po kupnie -szukac wersji poliftowych po 2001 najlepiej LONG (20cm dluzszy)- sporo mankamentow usunieto, bezawaryjny, mniej koroduje -wiekszosc egzemplarzy dobrze wyposazona Najwieksze wady: -twardy jak jasna cholera - ja zalozylem opony z wyzszym profilem i jest OK.. Za to prowadzi sie jak gokart (zwarty, zwinny, dla mnie do miasta idealny) -serwis w mechanika, ktory zna takie auta ( w stodole nie wszystko da sie naprawic) Przy wyborze dla podobnego jak Twoje kryterium ( u mnie bylo ASB jako wymog) wygral z: -Hyundai Matrix/Getz -Chrysler PT Cruiser -Pug 207/307 -Xsara Picasso -Toyota Corolla -Chrysler Sebring/300C Tu masz fajny np: http://allegro.pl/a-klasa-long-elegance-full-opcja-skora-klima-01r-i2643451597.html -- Dman666 6 |
Data: Wrzesien 20 2012 04:07:47 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 12:41:48 PM UTC+2, Dman666 wrote: Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla swierzego >kierowcy okazalo sie bezkonkurencyjne): "Swiezy" :-) -- Dman666 7 |
Data: Wrzesien 20 2012 16:58:15 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Cavallino |
On Thursday, September 20, 2012 12:41:48 PM UTC+2, Dman666 wrote: A kto w nim rodzil? ;-) 8 |
Data: Wrzesien 20 2012 15:07:38 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 4:58:13 PM UTC+2, Cavallino wrote: >>Napisze troche na przekor Tobie wlasnie o w168 (porod wielu aut dla Zesral sie goly na rogu stodoly... wystarczy koniu? ;-) Stary kon z Ciebie i takie "smaczki" wyciagasz....nosztoperwersja ;-) -- Dman666 9 |
Data: Wrzesien 20 2012 15:11:37 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Dman666 | On Thursday, September 20, 2012 4:58:13 PM UTC+2, Cavallino wrote:
Do Twojej wiadmosci: Ceeda tez bralem pod uwage i niestety ... (z calym szacunkiem do obecnych koreancow, ktorych stawiam (prawie) wyzej od japonskich) ;-P -- Dman666 10 |
Data: Wrzesien 21 2012 18:37:30 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Cavallino |
On Thursday, September 20, 2012 4:58:13 PM UTC+2, Cavallino wrote: Eeee tam, nowy Ceed juz nie jest tak konkurencyjny jak byl 5 lat temu. Latka polecialy, a poprawiono glównie wyglad blaszek, fotele nawet popsuli, bo jakims badziewiem zamiast weluru (chocby na siedzisku) sa obite. 11 |
Data: Wrzesien 22 2012 13:35:40 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Dman666 | On Friday, September 21, 2012 6:37:27 PM UTC+2, Cavallino wrote: Eeee tam, nowy Ceed juz nie jest tak konkurencyjny jak byl 5 lat temu.Koniu, pisalem o "starym"...zobacz jaki budzet kupujacego ;-) -- Dman666 12 |
Data: Wrzesien 23 2012 08:09:31 | Temat: Re: co wybrac? | Autor: Cavallino |
On Friday, September 21, 2012 6:37:27 PM UTC+2, Cavallino wrote: Starego tym bardziej to dotyczy, zawsze znajdziesz auto mlodsze i tansze, za to mniejsze, a dla jednej osoby Ceed jest za duzy po prostu. 13 |
Data: Wrzesien 20 2012 13:14:31 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Maciek | Dnia Thu, 20 Sep 2012 02:46:45 -0700 (PDT), napisa³(a): Ze wzglêdu na ostatni punkt, oraz na to ¿e siostra ma 180cm wzrostu Ja mam ponad 180 cm wzrostu i zadnego problemu ze zmieszczeniem sie w Corsie... -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio 14 |
Data: Wrzesien 20 2012 13:34:50 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Grzegorz Prędki | Panda, tylko niech zobaczy czy kolanem nie zawadza o wajche zmiany biegow. 15 |
Data: Wrzesien 20 2012 13:46:24 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-09-20 11:46, pisze: -marka dowolna byle nie francuska A czemu nie?? W tych pieni±¿kach idzie znale¼æ ³adn± 307'kê 2,0HDI 90KM (silnik praktycznie bezawaryjny, ma³o pali). Do miasta nie za du¿a, na trasy w sam raz. Sporo miejsca wewn±trz. Albo 206'kê ale to na trasy mo¿e byæ za ma³e. Fiat Stilo, Panda, Punto, VW Polo, Golf IV, Toyota Corolla, Nissan Almera, Skoda Fabia... Nie chcesz Corsy a Fiesta ju¿ pasuje?? Dziwne. Jest w czym wybieraæ... 16 |
Data: Wrzesien 21 2012 12:40:03 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: alstd | W dniu 2012-09-20 13:46, Kamil 'Model' pisze: W dniu 2012-09-20 11:46, pisze:to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleñ musi min±æ by Polacy zrozumieli, ¿e na chwilê obecnie ma czego¶ takiego jak japoñskie/niemieckie/w³oskie/francuskie. To, ¿e firmuje je logo na masce to znak, gdzie powsta³ projekt. Natomiast wykonanie i podzespo³y - to miêdzynarodowy biznes, w którym zale¿y co najwy¿ej czy jest to segmentlow-enc czy premium. A stylistyka francuska + zestrojenie zawieszenia, do miasta na dziurawe polskie drogi jak najbardziej. No chyba, ¿e podoba siê akurat surowo¶æ rys aryjskich, czy nijako¶æ (bezp³ciowo¶æ) sko¶nookich. 17 |
Data: Wrzesien 21 2012 18:40:05 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Cavallino |
to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleñ musi min±æ by Polacy zrozumieli, ¿e na chwilê obecnie ma czego¶ takiego jak japoñskie/niemieckie/w³oskie/francuskie. Z tym, ¿e jedni chc± zrobiæ dobrze i bior± nieco dro¿sze podzespo³y, a drudzy chc± zrobiæ jak najtaniej i bior± najwiêksze badziewie. Moje Renault w ca³o¶ci by³o takowym wype³nione. Rzecz jasna, cena wcale z tego powodu nie by³a ni¿sza - wtedy bym by³ w stanie zaakceptowaæ, tak jak to onegdaj z Fiatami bywa³o. 18 |
Data: Wrzesien 25 2012 15:55:19 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Marek | drudzy chc± zrobiæ jak najtaniej i bior± najwiêksze badziewie.Nudzisz do bolu -- Marek echo | tr a-di-rs-ze-h a-z 19 |
Data: Wrzesien 21 2012 21:11:29 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Maciek | Dnia Fri, 21 Sep 2012 12:40:03 +0200, alstd napisa³(a): to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleñ musi min±æ by No wlasnie. Do tego np. Nissan i Renault maja czesto wiecej wsponego, niz by sie moglo wydawac :) -- Maciek Karkulowsia³ zwartusia³ Ratuwsianku Maciuwsio 20 |
Data: Wrzesien 22 2012 13:51:51 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Dman666 | On Friday, September 21, 2012 12:40:05 PM UTC+2, alstd wrote: to takie polskie przesady, ciekawe ile jeszcze pokoleñ musi min±æ by ojtam ojtam...gazaety/internet rozne glupoty pisza...a potem wlasnie takie ploty o globalizacji. Szanowny kolega pozawoli, ze sie nie zgodze - marka ma znaczenie. A stylistyka francuska + zestrojenie zawieszenia, do miasta na dziurawe Co kto lubi...ja jednak wole zrezygnowac z pieknego dizajnu (oobiscie uwazam, ze od "F" powinni uczyc sie inni producenci) i jezdzic dupowozem (czytaj: nie stac po warsztatach). To mechanicy dyktuja warunki a nie sprzedawcy - jesli chcesz kupic auto, ktore nie bedzie sprawialo problemow i bedzie tanie w eksploatacji zastanow sie ile tego jezdzi po drogach i ile masz do najblizszego warsztatu, ktory ogarnia potencjalne truchlo. -- Dman666 21 |
Data: Wrzesien 23 2012 19:34:49 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: AL | W dniu 2012-09-22 22:51, Dman666 pisze: On Friday, September 21, 2012 12:40:05 PM UTC+2, alstd wrote:nie ma. Patrz przykladowo: Outlander byl produkowany w Holandii. C-Croseer i jego blizniak byl skladany w Japonii z uzyciem zabojadzkich silnikow (w efekcie leszych od japonskich) i lepszego i bogatszego wyposazenia. (Tera i nowy Outlander ma byc produkowany w Japonii) Z innej beczki: zobacz ile aut roznych producentow jest robione na wspolnej platformie (globalizacja koncernow i wspolpraca: francusko-niemiecko-japonski-wlosko-amerykanskich). Osprzet jest zazwyczaj jednego z 3 swiatowych koncernow (niemal w kazdym aucie). Oczywiscie moga sie jeszcze zdarzyc wyjatki od w/w - ale z podkresleniem slowa 'jeszcze'. A stylistyka francuska + zestrojenie zawieszenia, do miasta na dziurawe jako jezdziec autami na "F" o smaku kwasnego owocu, nie wiem co to warsztat i mechanik. Za to koledzy myslacy podobnie jak Ty, co chwila sie dogaduja miedzy soba zbierajac wzajemne opinie, do ktorego mechanika teraz jechac. Ale moze moje auto na "F" jest popsute bo sie nie psuje? 22 |
Data: Wrzesien 25 2012 14:05:33 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Kamil 'Model' | W dniu 2012-09-23 19:34, AL pisze:
To moje dwa Feugeoty te¿ chyba s± popsute bo nic siê z nimi nie dzieje... 23 |
Data: Wrzesien 20 2012 16:57:00 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Cavallino |
Witam Miejskie pierdzide³ka to raczej Seicento ni¿ Corsa. W autach klasy B miejsca dla 1 osoby, nawet takiej pod 190 i s³usznej wagi jest zazwyczaj a¿ nadto, wiêcej zale¿y od tego kogo chce ze sob± woziæ. 24 |
Data: Wrzesien 20 2012 17:29:11 | Temat: Re: co wybraæ? | Autor: Rafa³ Grzelak | wrote: Ze wzglêdu na ostatni punkt, oraz na to ¿e siostra ma 180cm wzrostu A co to jest te 180cm? Tyle co sredniego wzrostu facet. Siostra bez problemu zmiesci sie w byle autku klasy B. -- Pozdrawiam, Rafa³. rg[na]skrzynka[kropka]pl 25 |
Data: Wrzesien 21 2012 21:52:42 | Temat: Re: co wybrać? | Autor: Bydlê | On 2012-09-20 09:46:45 +0000, said: Wymagania s± Xantia. 1. jest du¿a 2. tania (ceny czê¶ci s± jakby... z przesz³ej epoki) w exploatacji 3. jest francuska. ;> -regularnie, mniejwiêcej raz w miesi±cu bêdzie pokonywa³o trasê Xantia. Ze wzglêdu na ostatni punkt, oraz na to ¿e siostra ma 180cm wzrostu Oczywista bzdura. (tak samo jak ta z francuzami) do tego jest bardzo twardy a na codzieñ ma byæ u¿ytkowany w Xantia. Macie jakie¶ pomys³y za czym by siê tu jeszcze porozgl±daæ, co by Dowolna niezaje¿d¿ona osobówka w cenie 9000 - 10 000 z³ z silnikiem benzynowym. Np. xantia. ;-) -- Bydlê |