dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON
1 | Data: Maj 15 2007 08:25:17 |
Temat: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | |
Autor: | Witam, 2 |
Data: Maj 15 2007 10:47:18 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: yabba |
Użytkownik napisał w wiadomości Witam, Silniki (jako blok) mogą być identyczne, a w zależności od modelu samochodu wyposażane w różne oprzyrządowanie: np.pompy wtryskowe Lucas, Delphi, Bosch, różne filtry paliwa itp. Rok temu przed zakupem samochodu też rozmawiałem z warsztatami, które specjalizują się w naprawach aparatury wtryskowej i uzyskałęm następujący ranking niezawodności: TDI JTD HDI dCi TDCI Silnik TDI "poradzi" sobie z większością zanieczyszczeń, a TDCI na tym samym polegnie. Konkluzją rozmów było stwierdzenie, że duzo zalezy od szczęścia/pecha i zatankowania zanieczyszczonego paliwa. Mając pecha można załatwić każdy silnik. W celu zmniejszenia prawdopodobieństwa zatankowania syfu należy kupować paliwo na markowych stacjach i nie przy trasach przelotowych. Podkreślam, że chodzi o zmniejszenie prawdopodobieństwa uszkodzenia silnika, a nie jego wyzerowanie! Ostatecznie wybrałem Fiata z silnikiem JTD. :) Pozdrawiam, yabba 3 |
Data: Maj 15 2007 11:11:53 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Mateusz Papiernik | yabba napisał(a): samochodu wyposażane w różne oprzyrządowanie: np.pompy wtryskowe Lucas, Delphi, Bosch, różne filtry paliwa itp. Masz z tym jakies doswiadczenie? Warto brac np. oryginalne Fordowskie wtryskiwacze, jak jakis padnie, czy wziac Delphi, o ktorym piszesz (bo sa dostepne w podobnej cenie, nawet troche taniej)? Teoretycznie ktory bedzie rozsadniejszym wyborem przy naszym paliwie? ;) -- Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight 4 |
Data: Maj 15 2007 11:36:31 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: yabba |
yabba napisał(a): Doświadczenie mam z Golfem II 1,6D - pompa Bosch, wtryski Bosch. Pojedzie nawet na oleju jadalnym :) Teraz jeżdżę Stilo MultiJet (JTD) - tankuję zwykle tylko na jednej stacji. Odnośnie nowszych konstrukcji, to posiłkowałem się opinią zebrana po warsztatach "dieslowych". Nie zgłębiałem tematu tak szczegółowo, żeby wiedzieć który producent wtryskiwaczy jest lepszy. Przejdź się po kilku warsztatch specjalizujących się w dieslach i wyciągnij średnią z ich wypowiedzi. Światowi producenci nie przewidują, że paliwo może być tak oszukiwane na drodze do klienta. BTW: Na grupie było kiedyś pytanie o wymianę pompy Lucas z silnika z Transita na inną, ponieważ pompa Lucasa cały czas sprawiałą problemy. yabba 5 |
Data: Maj 15 2007 14:35:36 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Tomek |
Masz z tym jakies doswiadczenie? Warto brac np. oryginalne Fordowskie wtryskiwacze, jak jakis padnie, czy wziac Delphi, o ktorym piszesz (bo sa dostepne w podobnej cenie, nawet troche taniej)? Fordowi wtryskiwacze do TDCi dostarcza właśnie Delphi. Pozdr. Tomek 6 |
Data: Maj 15 2007 16:03:14 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Mateusz Papiernik | Tomek napisał(a): Fordowi wtryskiwacze do TDCi dostarcza właśnie Delphi. Tak? Bo ford.sklep.pl sprzedaje wtryskiwacze Delphi, i na "folii" od nich widac znaczki Delphi, a fordczesci.pl sprzedaje wtryskiwacze Motorcraft w zoltej folii bez znaczkow Delphi. To _tez_ sa Delphi, tylko bez znaczka? :) -- Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign http://www.maticomp.net "One man can make a difference" - Wilton Knight 7 |
Data: Maj 15 2007 15:10:26 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Bugatti | Użytkownik "Mateusz Papiernik" napisał w wiadomości: yabba napisał(a): Na wtryskiwaczach Delphi było/jest najwięcej ich awarii. W 03' w Mondeo 2.0 TDCI zmieniono dostawców tych wtrysków na Boscha, choć na nich także zdarzają się awarię. Układy wtryskowe Boscha mają także VW TDI więc ja osobiście a także wielu znawców z tytułami speców od wysokoprężniaków polecają układy Boscha ;) Pozdr. -- Bugatti PC IntelQ 4x507KM | DDR 3 800Nm | Motherboard ASUS Carbon Drive | HDD 120L | Graphic: ATi 48l/100KM | Display: eL Dźi | Keyboard: Szajusng | Mouse: Miki 8 |
Data: Maj 15 2007 12:13:26 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Reseller | pisze: Witam,[ciach...] od 5 lat poruszam sie HDi, tankowalem na roznych stacjach i jedno co zauwazylem na kiepskim paliwie, to, ze silnik wiecej go potrzebuje. Jak tankuje na Orlenie, Shellu czy Neste to pelny bak wystarcza na okolo 1000 km (trasa/miasto 50/50). Raz zatankowalem na stacji Jet i paliwka wystarczylo na jakies 750 km. Nie ma zbyt duzej roznicy w samej jezdzie. Regularnie wymieniany filtr oleju, paliwa i mam nakrecone 100kkm bez najmniejszych problemow z silnikiem. Pozdrawiam, -- Reseller GG:1794 Homo Sapiens Non Urinat Contra Ventum... 9 |
Data: Maj 15 2007 11:02:50 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: | On 15 Maj, 12:13, Reseller wrote: od 5 lat poruszam sie HDi, tankowalem na roznych stacjach i jedno co no tak ale prawdziwy problem z wpływem ON na silnik chyba zaczął się od roku 2004,gdy firmy musiały "przerobić silniki" tak aby spełniały normy EURO IV 10 |
Data: Maj 15 2007 13:55:23 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: OkO |
dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet ja uzytkuje od 2004 roku scenika 1,9 dCI i jak do tej pory nie mialem zadnych problemow z silnikiem. tankuje na roznych stacjach w calwej polsce (najczesciej na STATOIL). mysle ze trzeba miec pecha i trafic moze na jakis fabryczny defekt silnika 11 |
Data: Maj 15 2007 13:27:07 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: K | OkO napisał(a): moj stary: silnik peugeot 2.0 HDI/90KM rocznik 2000, 290kkm tankowane wylacznie orlen - jak na razie zero problemow.... jak to sie ma do statystyk nie mam pojecia. -- Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Maj 15 2007 14:24:34 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: chriso | Laguna 1 ph2 DCI 195 tys przebiegu, wtryskiwacze oryginalne 13 |
Data: Maj 15 2007 14:34:38 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Blyskacz | napisał(a): rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w jesli liczysz koszty i autem chcesz jezdzic dlugo, badz duzo to dolicz odrazu obsluge FAP-a, troche mozna kleknac jak sie tego nie wezmie pod uwage... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 14 |
Data: Maj 15 2007 13:37:06 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Rafal | napisał(a): Dotyczy wyłacznie HDi gdzie pzez jakiś czas było założenie że co vhyba 60yś wymiania siętam jakis komponent (chyba dodawany jest do paliwa) - co kosztowało ok 3tyś. Poza HDi ten osobliwy przypadek nie występuje i fultry same się oczyszczają -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 15 |
Data: Maj 15 2007 14:00:47 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Samotnik | Dnia 15.05.2007 Rafal napisał/a: > rozpoznaję temat nowoczesnych diesl'ow z systemem COMMON-RAIL w Ale to coś da się kupić choćby w Intercarsie znacznie taniej (jakoś 2/3 taniej) ;-) -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 16 |
Data: Maj 15 2007 16:34:05 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Blyskacz | Samotnik napisał(a): Ale to coś da się kupić choćby w Intercarsie znacznie taniej (jakoś 2/3Zamiennika do tego plynu to raczej nie ma - plyn EOLYS firmy Rhodia, jakos nie moge namierzyc go w katalogu IC :( W aso wolaja cos kolo 200zl/1l ... Do tego okresowa wymiana samego filtra ten cos kolo 1200zl zdaje sie... to juz nie te czasy, kiedy dieslem jezdzilo sie oszczednie :( pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 17 |
Data: Maj 15 2007 14:52:35 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Samotnik | Dnia 15.05.2007 Blyskacz napisał/a: Samotnik napisał(a): Nie umiem znaleźć teraz tego posta, ale podobno w IC jest istotnie taniej, a samego filtra wymieniać nie trzeba, a przynajmniej nie zawsze. -- Samotnik http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ 18 |
Data: Maj 15 2007 16:40:19 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Blyskacz | Rafal napisał(a): Dotyczy wyłacznie HDi gdzie pzez jakiś czas było założenie że co vhyba 60yśw hdi od 80-120kkm w zaleznosci od modelu... W pozostalych markach filtr oczyszcza sie wprawdzie bez super dodatku, ale tak samo jak w HDI nie oczyszcza sie zupelnie, wiec po dluzszym przebiegu i tak czeka nas wymiana, a to tanie nie jest. Czujniki wykryja roznice cisnien przed i za filtrem, tryb serwisowy i jazda do warsztatu... Wiem, ze sa juz magicy wyrabiajacy emulatory tych czujnikow. Wywalaja zupelnie filtr, podpinaja elektronike zastepcza i mamy ekologie po polsku... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) gazolot http://www.mfoto.pl/show.php?id=274258 :-) 19 |
Data: Maj 15 2007 14:44:28 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: nowy140 |
20 |
Data: Maj 15 2007 15:47:50 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Alex81 | In article says... No ale niektorym prawie robi naprawde roznice.Ktoś tu niegdyś podał taki powód: bo (w nowym aucie) nikt przede mną nie pierdział w fotel :) -- Alex GG#1667593 '97 Caro 1.6GLSI - patriotyczny mały czołg Na RWD Polacy przelecieli Atlantyk! :D http://alex81.byxonline.com 21 |
Data: Maj 15 2007 13:35:02 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Rafal | Kupoując taki silnk trzeba zapomnieć o oszczędzaniu na paliwie - trzeba to 22 |
Data: Maj 15 2007 15:42:29 | Temat: Re: dCi, TDCI, HDI, JTD a problem z jakością ON | Autor: Waldek Godel | Dnia 15 May 2007 01:25:17 -0700, napisał(a): te same silniki (HDI=TDCI) to różne opinie o wpływie jakości oleju Nie wszystkie wersje. dCi - szczególnie podatny na jakośc paliwa w serwisie mówią, że nawet Zależy jaki model, nawet ten sam dCi montowany w różnych autach potrafi się inaczej zachowywać. Oprócz tego wyrażasz się dziwnie - podobne zdanie "w Polsce nawet złodzieje kradną" -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.telekomunikacja.org "Porównywanie francuskich aut podatnych na uszkodzenia z niemiecką solidnością i prawdziwie ponadczasową bryłą samochodu jest dość śmieszne." |