dlaczego nie warto je¼dzić szybko
1 | Data: Pa?dziernik 22 2015 19:06:08 |
Temat: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | |
Autor: PiteR | fina³ 13-miesiêczny zakaz kierowania samochodami, 1000 z³ grzywny oraz 6 76-latek t³umaczy³ policjantom, ¿e ¼le skrêci³ i dlatego wjecha³ Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy. Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê. http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 2 |
Data: Pa?dziernik 22 2015 21:35:21 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: sirapacz |
Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy. amen. powinien jeszcze ze swojego oc naprawiaæ furê kolesia, który przez niego rozbi³ raczej kompletnie swojego kombiaka. 3 |
Data: Pa?dziernik 22 2015 19:36:49 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: masti | PiteR wrote: fina³zawsze tak to dzia³a. Niemcy, gdzie je¿d¿±cych pod pr±d na autostradach zawsze by³o sporo, ustalili, ¿e taki kierowca nigdy siê nie zatrzymuje tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett 4 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 10:22:03 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: J.F. | U¿ytkownik "masti" napisa³ w wiadomo¶ci grup 76-latek t³umaczy³ policjantom, ¿e ¼le skrêci³ i dlatego wjecha³ No wiesz - zatrzymanie to nie jest rozwiazanie problemu, tylko odsuwanie :-) Choc w Niemczech sporo osob ma wykupiony ADAC - przy innych problemach nie wahaja sie zadzwonic po pomoc. Po prawdzie to by sie nalezalo wycofac awaryjnym pasem na wstecznym - bo zawrocenie moze byc niemozliwe z uwagi na gestosc ruchu. Choc w gestym ruchu to i jazda niemozliwa :-) Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe, przynajmniej na poczatku. A potem sa w polowie odcinka. W Niemczech kierowcy nieco karniejsi - chetniej jezdza prawym pasem autostrady, to moze robis wrazenie, ze sie poprawnie jedzie, tylko gdzie ta autostrada. Choc prawde mowiac to tylko niewiele mniej chetnych do lewego niz u nas. J. 5 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 14:34:59 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Gof | J.F. wrote: Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe, Ja tam nie wiem, ale gdyby mi sie to zdarzylo (nie wyobrazam sobie, ale jednak kazdemu sie moze zdarzyc), to zatrzymalbym sie jakbym sie tylko zorientowal i albo wycofal pasem awaryjnym, albo w odpowiednim momencie szybko zawrocil... -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 6 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 15:25:15 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Budzik | U¿ytkownik Gof ... albo w odpowiednimojojoj 7 |
Data: Pa?dziernik 25 2015 21:56:01 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Adam Wysocki | Budzik wrote: albo w odpowiednimojojoj Co ojojoj? -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 8 |
Data: Pa?dziernik 26 2015 18:00:35 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Budzik | U¿ytkownik Adam Wysocki ... ojojoj przekonanie ze na autostradzie mozna cos zrobic odpowiednio szybko -albo w odpowiednimojojoj poleci ktos 200 to go nawet nie zuawazysz... 9 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 14:32:58 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Gof | masti wrote: zawsze tak to dzia³a. Niemcy, gdzie je¿d¿±cych pod pr±d na autostradach "Bo sie uda"... Ale po tym, jak widzialem motocyklistow, zawracajacych i jadacych pod prad na wale miedzeszynskim, niewiele mnie juz zdziwi. Tylko mialem nadzieje, ze mnit nikt dalej nie shaltuje w razie zgloszenia (bo tez jechalem na moto, dla odmiany zgodnie z kierunkiem ruchu). -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 10 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 14:21:12 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: Marcin N | W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze: Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy. Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h) to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty. -- MN 11 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 15:15:47 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: yabba | U¿ytkownik "Marcin N" napisa³ w wiadomo¶ci W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze: Jak ju¿ piszemy poradnik "Autostrady dla opornych", to ustalmy jakim pasem trzeba cofaæ. Najbezpieczniejszy bêdzie pas awaryjny i dodatkowo w³±czmy ¶wiat³a awaryjne. -- Pozdrawiam, yabba 12 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 15:18:56 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym Bardzo z³y pomys³. Jeden i drugi. Przecie¿ wystarczy normalnie pojechaæ we w³a¶ciwym kierunku jazdy. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 16:14:51 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: Marcin N | W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Marcin, Je¶li jest pusto po horyzont to oczywi¶cie nie ma co dyskutowaæ, tylko trzeba zawróciæ. Je¶li natomiast ruch jest - to cofanie na pasie awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze ni¿ pchanie siê pod pr±d przez 20 km. -- MN 14 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 16:25:08 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: J.F. | U¿ytkownik "Marcin N" napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze: Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym Je¶li jest pusto po horyzont to oczywi¶cie nie ma co dyskutowaæ, tylko trzeba zawróciæ. Je¶li natomiast ruch jest - to cofanie na pasie a nalezy raczej przyjac, ze jest. Ale wtedy nawet zjazd na pas awaryjny jest pewnym problemem. awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze ni¿ pchanie siê pod pr±d przez 20 km. Hm, w zasadzie jazda po pasie awaryjnym powinna byc bezpieczna, nawet pod prad. Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy takie 2 km bylyby bezpieczniejsze. Tylko ... pas awaryjny moze miejscami znikac. I co wtedy ? To juz lepiej sie od razu wycofac. J. 15 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 19:39:19 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: Shrek | On 23.10.2015 16:25, J.F. wrote: Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy Zatrzymaæ siê i zadzwoniæ po pomoc drogow±? Na pewno sobie lepiej poradz±. W ostateczno¶ci wezm± na lawetê ty³ na przód;) Shrek 16 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 16:28:26 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Marcin, Je¶li jest pusto po horyzont to oczywi¶cie nie ma co dyskutowaæ, tylkoBardzo z³y pomys³. Jeden i drugi. Przecie¿ wystarczy normalniePanie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym Nie spotka³em - poza korkami - takiej sytuacji na autostradzie, ¿eby nie da³o siê zawróciæ przy wje¼dzie pod pr±d. Je¶li uda³o siê na zje¼dzie wjechaæ pod pr±d, to oznacza, ¿e ruch jest niewielki i nie ma mowy o braku mo¿liwo¶ci zawrócenia. Robienie czegokolwiek innego, poczynaj±c od stania na najszybszym pasie, poprzez jazdê pod pr±d czy na wstecznym jest bezsensownym ryzykiem. Zawrócenie w tej sytuacji odbywa siê przy pe³nej widoczno¶ci nadje¿d¿aj±cych pojazdów i jest najmniej gro¼nym manewrem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 17 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 16:47:24 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: SW3 | W dniu 23.10.2015 o 16:28 RoMan Mandziejewicz pisze: Zawrócenie w tej sytuacji O ile da siê zawróciæ "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest zbyt bezpiecznym manewrem. -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat 18 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 17:37:48 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello SW3, Zawrócenie w tej sytuacjiO ile da siê zawróciæ "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest Osobówk± zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 19 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 18:19:34 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: SW3 | W dniu 23.10.2015 o 17:37 RoMan Mandziejewicz pisze: Osobówk± zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone. Szeroko¶æ pasa ruchu to 3,5 lub 3,75, pasa awaryjnego 2,5 lub 3. Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. Czyli nie ka¿d± osobówk±. Po za tym nie ka¿dy bêdzie to w stanie z góry oceniæ a jak dojedzie do bariery i oka¿e siê, ¿e jednak musi cofn±æ... -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat 20 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 20:19:34 | Temat: Re: dlaczego nie warto jeŸdziæ szybko | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello SW3, Osobówk¹ zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone.Szerokoœæ pasa ruchu to 3,5 lub 3,75, Na autostradzie raczej 4m pasa awaryjnego 2,5 lub 3. 3m Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. 11m Czyli nie ka¿d¹ osobówk¹. „zahaczysz odrobinê o zielone” Po za tym nie ka¿dy bêdzie to w stanie z góry oceniæ a jak dojedzie do Bezpieczniej cofn¹æ pól metra czy kilometry jechaæ pod pr¹d? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 21 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 20:46:34 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: Shrek | On 23.10.2015 20:19, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello SW3, https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#Parametry_techniczne 3,75 pasa awaryjnego 2,5 lub 3. tak - 3m Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. 10,5m (mówimy o tych powa¿nych czyli na 140km/h). Mój samochód ma œrednicê zawracania powy¿ej 12m i raczej na raz nie zawróci. Jak mia³bym ju¿ kombinowaæ z zawracaniem, to najpierw bym na wstecznym ustawi³ siê na awaryjnym skoœnie, a potem zawraca³. Ale nie wiem czy w stresie bym na to wpad³, a i to wcale sukcesu nie gwarantuje. A jak ju¿ ktoœ wjecha³ pod pr¹d to statystycznie or³em to on nie bêdzie:) Po za tym nie ka¿dy bêdzie to w stanie z góry oceniæ a jak dojedzie do Nikt nie postulowa³ jazdy na pa³ê pod pr¹d, a raczej na wstecznym po awaryjnym. I nie kilometry, no chyba ¿e ktoœ wczesniej "kilometry" pod pr¹d przejecha³ nim siê zorientowa³. Jeœli tak, to œwiadczy to raczej s³abo o jego rozgarniêciu i powinien raczej wybraæ zjazd na awaryjny i czekanie na pomoc, bo cokolwiek zrobi, to pewnie mu to s³abo wyjdzie. Wiêc niech lepiej zjedzie, dobrze oznaczy miejsce trójk¹tem i czeka na fachowców;) Shrek 22 |
Data: Pa?dziernik 26 2015 16:10:53 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: SW3 | W dniu 23.10.2015 o 20:19 RoMan Mandziejewicz pisze: Bezpieczniej cofn±æ pól metra czy kilometry jechaæ pod pr±d? Chyba nikt nie neguje, ¿e jazda pod pr±d, zw³aszcza najszybszym pasem, jest najmniej bezpieczna. Ale zawracanie te¿ najbezpieczniejsze nie jest. Nie chodzi o cofanie tylko o to, ¿e w tym czasie siê znajduje w poprzek autostrady zajmuj±c wiêcej ni¿ jeden pas. A ten czas krótki nie jest nawet jak siê sprawnie zmienia biegi i szybko krêci kierownic±. Co do szeroko¶ci pasów to ju¿ obok jest podany link do Wikipedii. Dodam tylko, ¿e w±tek zacz±³ siê od ekspresówki wiêc bierzemy pod uwagê nie tylko autostrady. Przede wszystkim trzeba siê mo¿liwie szybko znale¼æ na pasie awaryjnym a potem my¶leæ co dalej. -- SW3 -- -- Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych. /Bastiat 23 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 19:50:14 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: Shrek | On 23.10.2015 16:28, RoMan Mandziejewicz wrote: Zawrócenie w tej sytuacji No bym polemizowa³. 200km/h nie jest jakim¶ nadspodziewanym wynikiem na autostradzie. Pewnie wiêcej ni¿ po³owa z nas tyle czasem jecha³a. to 60m/s. Powiedzmy, ¿e mia³e¶ widoczno¶æ na 600 metrów - dalej to ju¿ ciê¿ko ¶cigacza zauwazyæ. 10 sekund - sza³u nie ma. Tym bardziej jak zastawisz bryk± dwa pasy przy zawracaniu. Ponadto dodajmy, ¿e jak kto¶ ju¿ siê wbija na autostradê pod pr±d, to statystycznie mistrzem kierownicy to on nie jest, wiêc i zawracanie w stresie nie jest t± umiejêtnosci±, któr± powinien wpisaæ w CV;) Z drugiej strony skoro przejecha³ powiedzmy 2km, to by³o to o rz±d wieko¶ci bardziej niebezpieczne. Z trzeciej strony mo¿e ju¿ limit szczê¶cia wyczerpa³. Z ostatniej strony "powinno siê udaæ" to pewnie drugi najpopularniejszy zwrot za "potrzymaj mi piwo" przed zrobiciem nagrody darwina. Ja bym zjecha³ na awaryjny i chyba wycofa³ na awaryjnych. Jak siê nie da, to awaryjne, trójk±t i telefon po assistance. I to jest pewnie jedyne tak naprawdê s³uszne i praworz±dne rozwi±zanie;) Shrek 24 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 20:03:29 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: LEPEK | W dniu 2015-10-23 o 19:50, Shrek pisze: Z ostatniej strony "powinno siê udaæ" to pewnie Jest jeszcze "prawa wolna" :> Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdañski no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 MX-5 II NB FL B6-ZE rdstr'03 25 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 17:49:40 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: |
W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:Oddaj PJ (albo trollujesz) 26 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 22:43:35 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: Marcin N | W dniu 2015-10-23 o 17:49, x pisze: U¿ytkownik "Marcin N" napisa³ w wiadomo¶ci Ech, ci m³odzi gniewni. Czego nie zrozumia³e¶, ¿e siê tak rzucasz? -- MN 27 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 14:30:09 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Gof | PiteR wrote: Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy. Ale co dzieci pomoga? Zjezdza sie na pobocze, jak nic nie jedzie to szybciutko sie zawraca i tyle. -- Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r. PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++ http://motogof.tumblr.com/ 28 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 17:56:36 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Gof pisze tak: PiteR wrote:^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ dobrze, poka¿esz nam to szybciutko w wieku 76 lat :) Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prêdko¶ci rozwijaj± samochody w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, m³ody za fajerê, trójk±t i dopiero kombinowaæ. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 29 |
Data: Pa?dziernik 23 2015 13:35:06 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: Bolko | jak jeszcze intermet nie by³ popularny czyli ok 15 lat temu 30 |
Data: Pa?dziernik 24 2015 13:50:32 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko | Autor: cef | W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze: dobrze, poka¿esz nam to szybciutko w wieku 76 lat :) Jest wielu zwrotniejszych ni¿ m³odzi. Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prêdko¶ci rozwijaj± samochody Do czasu kiedy przyjad± dzieci, to ju¿ trzy razy zamelduje siê tam policja (przy ca³ej jej bezw³adno¶ci) i dwie pomoce drogowe. 31 |
Data: Pa?dziernik 24 2015 14:08:28 | Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** cef pisze tak: W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze: Nie w±tpiê, np emerytowani ZOMOwcy :) Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prêdko¶ci rozwijaj± ryzyk fizyk -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. |