Grupy dyskusyjne   »   dlaczego nie warto jeździć szybko

dlaczego nie warto je¼dzić szybko



1 Data: Pa?dziernik 22 2015 19:06:08
Temat: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: PiteR 

fina³


13-miesiêczny zakaz kierowania samochodami, 1000 z³ grzywny oraz 6
pkt. karnych to kara dla 76-letniego kierowcy forda escorta, który
w miniony poniedzia³ek jecha³ pod pr±d drog± ekspresow± miêdzy
Elbl±giem a Pas³êkiem.


76-latek t³umaczy³ policjantom, ¿e ¼le skrêci³ i dlatego wjecha³
na "ekspresówkê" pod pr±d. Zdawa³ sobie sprawê, ¿e jedzie
nieprawid³owo, ale postanowi³, ¿e zjedzie na najbli¿szym wê¼le.



Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.


http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.



2 Data: Pa?dziernik 22 2015 21:35:21
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: sirapacz 


Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.

amen.


powinien jeszcze ze swojego oc naprawiaæ furê kolesia, który przez niego rozbi³ raczej kompletnie swojego kombiaka.

3 Data: Pa?dziernik 22 2015 19:36:49
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: masti 

PiteR wrote:

fina³


13-miesiêczny zakaz kierowania samochodami, 1000 z³ grzywny oraz 6
pkt. karnych to kara dla 76-letniego kierowcy forda escorta, który
w miniony poniedzia³ek jecha³ pod pr±d drog± ekspresow± miêdzy
Elbl±giem a Pas³êkiem.


76-latek t³umaczy³ policjantom, ¿e ¼le skrêci³ i dlatego wjecha³
na "ekspresówkê" pod pr±d. Zdawa³ sobie sprawê, ¿e jedzie
nieprawid³owo, ale postanowi³, ¿e zjedzie na najbli¿szym wê¼le.



Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.


http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html

zawsze tak to dzia³a. Niemcy, gdzie je¿d¿±cych pod pr±d na autostradach
zawsze by³o sporo, ustalili, ¿e taki kierowca nigdy siê nie zatrzymuje
tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci?
-Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

4 Data: Pa?dziernik 23 2015 10:22:03
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "masti"  napisa³ w wiadomo¶ci grup

76-latek t³umaczy³ policjantom, ¿e ¼le skrêci³ i dlatego wjecha³
na "ekspresówkê" pod pr±d. Zdawa³ sobie sprawê, ¿e jedzie
nieprawid³owo, ale postanowi³, ¿e zjedzie na najbli¿szym wê¼le.

http://dziennikelblaski.pl/308477,76-letni-kierowcaukarany-za-jazde-quotekspresowkaquot-pod-prad-Wyrazil-zal.html

zawsze tak to dzia³a. Niemcy, gdzie je¿d¿±cych pod pr±d na autostradach
zawsze by³o sporo, ustalili, ¿e taki kierowca nigdy siê nie zatrzymuje
tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo

No wiesz - zatrzymanie to nie jest rozwiazanie problemu, tylko odsuwanie :-)
Choc w Niemczech sporo osob ma wykupiony ADAC - przy innych problemach nie wahaja sie zadzwonic po pomoc.

Po prawdzie to by sie nalezalo wycofac awaryjnym pasem na wstecznym - bo zawrocenie moze byc niemozliwe z uwagi na gestosc ruchu.
Choc w gestym ruchu to i jazda niemozliwa :-)

Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe, przynajmniej na poczatku.
A potem sa w polowie odcinka.

W Niemczech kierowcy nieco karniejsi - chetniej jezdza prawym pasem autostrady, to moze robis wrazenie, ze sie poprawnie jedzie, tylko gdzie ta autostrada.
Choc prawde mowiac to tylko niewiele mniej chetnych do lewego niz u nas.

J.

5 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:34:59
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Gof 

J.F.  wrote:

Ale podejrzewam, ze wiekszosc sobie nie bardzo zdaje sprawe,
przynajmniej na poczatku.
A potem sa w polowie odcinka.

Ja tam nie wiem, ale gdyby mi sie to zdarzylo (nie wyobrazam sobie, ale
jednak kazdemu sie moze zdarzyc), to zatrzymalbym sie jakbym sie tylko
zorientowal i albo wycofal pasem awaryjnym, albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

6 Data: Pa?dziernik 23 2015 15:25:15
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Gof  ...

albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

ojojoj

7 Data: Pa?dziernik 25 2015 21:56:01
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Adam Wysocki 

Budzik  wrote:

albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

ojojoj

Co ojojoj?

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

8 Data: Pa?dziernik 26 2015 18:00:35
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Budzik 

U¿ytkownik Adam Wysocki  ...

albo w odpowiednim
momencie szybko zawrocil...

ojojoj

Co ojojoj?

ojojoj przekonanie ze na autostradzie mozna cos zrobic odpowiednio szybko -
poleci ktos 200 to go nawet nie zuawazysz...

9 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:32:58
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Gof 

masti  wrote:

zawsze tak to dzia³a. Niemcy, gdzie je¿d¿±cych pod pr±d na autostradach
zawsze by³o sporo, ustalili, ¿e taki kierowca nigdy siê nie zatrzymuje
tylko jezie. Dlaczego? nie wiadomo

"Bo sie uda"...

Ale po tym, jak widzialem motocyklistow, zawracajacych i jadacych pod prad
na wale miedzeszynskim, niewiele mnie juz zdziwi. Tylko mialem nadzieje,
ze mnit nikt dalej nie shaltuje w razie zgloszenia (bo tez jechalem na
moto, dla odmiany zgodnie z kierunkiem ruchu).

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

10 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:21:12
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:

Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.

Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h) to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.

--
MN

11 Data: Pa?dziernik 23 2015 15:15:47
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: yabba 

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.

Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h) to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.



Jak ju¿ piszemy poradnik "Autostrady dla opornych", to ustalmy jakim pasem trzeba cofaæ.
Najbezpieczniejszy bêdzie pas awaryjny i dodatkowo w³±czmy ¶wiat³a awaryjne.


--
Pozdrawiam,

yabba

12 Data: Pa?dziernik 23 2015 15:18:56
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Friday, October 23, 2015, 2:21:12 PM, you wrote:

Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.
Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym
do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i
nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h)
to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.

Bardzo z³y pomys³. Jeden i drugi. Przecie¿ wystarczy normalnie
pojechaæ we w³a¶ciwym kierunku jazdy.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

13 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:14:51
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze:

Hello Marcin,

Friday, October 23, 2015, 2:21:12 PM, you wrote:

Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.
Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym
do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i
nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h)
to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.

Bardzo z³y pomys³. Jeden i drugi. Przecie¿ wystarczy normalnie
pojechaæ we w³a¶ciwym kierunku jazdy.

Je¶li jest pusto po horyzont to oczywi¶cie nie ma co dyskutowaæ, tylko trzeba zawróciæ. Je¶li natomiast ruch jest - to cofanie na pasie awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze ni¿ pchanie siê pod pr±d przez 20 km.

--
MN

14 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:25:08
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: J.F. 

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci grup W dniu 2015-10-23 o 15:18, RoMan Mandziejewicz pisze:

Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym
do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i
nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h)
to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.

Bardzo z³y pomys³. Jeden i drugi. Przecie¿ wystarczy normalnie
pojechaæ we w³a¶ciwym kierunku jazdy.

Je¶li jest pusto po horyzont to oczywi¶cie nie ma co dyskutowaæ, tylko trzeba zawróciæ. Je¶li natomiast ruch jest - to cofanie na pasie

a nalezy raczej przyjac, ze jest.
Ale wtedy nawet zjazd na pas awaryjny jest pewnym problemem.

awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze ni¿ pchanie siê pod pr±d przez 20 km.

Hm, w zasadzie jazda po pasie awaryjnym powinna byc bezpieczna, nawet pod prad.
Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy takie 2 km bylyby bezpieczniejsze.

Tylko ... pas awaryjny moze miejscami znikac. I co wtedy ?
To juz lepiej sie od razu wycofac.



J.

15 Data: Pa?dziernik 23 2015 19:39:19
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: Shrek 

On 23.10.2015 16:25, J.F. wrote:

Ja u w vectrze do tylu mam widocznosc zadna, to nie jestem pewien czy
takie 2 km bylyby bezpieczniejsze.

Tylko ... pas awaryjny moze miejscami znikac. I co wtedy ?

Zatrzymaæ siê i zadzwoniæ po pomoc drogow±? Na pewno sobie lepiej poradz±. W ostateczno¶ci wezm± na lawetê ty³ na przód;)

Shrek

16 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:28:26
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Marcin,

Friday, October 23, 2015, 4:14:51 PM, you wrote:

Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.
Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym
do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i
nie zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h)
to s± 4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.
Bardzo z³y pomys³. Jeden i drugi. Przecie¿ wystarczy normalnie
pojechaæ we w³a¶ciwym kierunku jazdy.
Je¶li jest pusto po horyzont to oczywi¶cie nie ma co dyskutowaæ, tylko
trzeba zawróciæ. Je¶li natomiast ruch jest - to cofanie na pasie
awaryjnym jest 100x bezpieczniejsze ni¿ pchanie siê pod pr±d przez 20 km.

Nie spotka³em - poza korkami - takiej sytuacji na autostradzie, ¿eby
nie da³o siê zawróciæ przy wje¼dzie pod pr±d. Je¶li uda³o siê na
zje¼dzie wjechaæ pod pr±d, to oznacza, ¿e ruch jest niewielki i nie ma
mowy o braku mo¿liwo¶ci zawrócenia. Robienie czegokolwiek innego,
poczynaj±c od stania na najszybszym pasie, poprzez jazdê pod pr±d czy
na wstecznym jest bezsensownym ryzykiem. Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa siê przy pe³nej widoczno¶ci nadje¿d¿aj±cych pojazdów i jest
najmniej gro¼nym manewrem.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

17 Data: Pa?dziernik 23 2015 16:47:24
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: SW3 

W dniu 23.10.2015 o 16:28 RoMan Mandziejewicz   pisze:

Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa siê przy pe³nej widoczno¶ci nadje¿d¿aj±cych pojazdów i jest
najmniej gro¼nym manewrem.

O ile da siê zawróciæ "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest  zbyt bezpiecznym manewrem.

--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

18 Data: Pa?dziernik 23 2015 17:37:48
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SW3,

Friday, October 23, 2015, 4:47:24 PM, you wrote:

Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa siê przy pe³nej widoczno¶ci nadje¿d¿aj±cych pojazdów i jest
najmniej gro¼nym manewrem.
O ile da siê zawróciæ "na raz", bo stawanie w poprzek autostrady nie jest
zbyt bezpiecznym manewrem.

Osobówk± zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone.


--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

19 Data: Pa?dziernik 23 2015 18:19:34
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: SW3 

W dniu 23.10.2015 o 17:37 RoMan Mandziejewicz   pisze:

Osobówk± zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone.

Szeroko¶æ pasa ruchu to 3,5 lub 3,75, pasa awaryjnego 2,5 lub 3. Razem (2  pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5. Czyli nie ka¿d± osobówk±. Po  za tym nie ka¿dy bêdzie to w stanie z góry oceniæ a jak dojedzie do  bariery i oka¿e siê, ¿e jednak musi cofn±æ...

--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

20 Data: Pa?dziernik 23 2015 20:19:34
Temat: Re: dlaczego nie warto jeŸdziæ szybko
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello SW3,

Friday, October 23, 2015, 6:19:34 PM, you wrote:

Osobówk¹ zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone.
SzerokoϾ pasa ruchu to 3,5 lub 3,75,

Na autostradzie raczej 4m

pasa awaryjnego 2,5 lub 3.

3m

Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5.

11m

Czyli nie ka¿d¹ osobówk¹.

„zahaczysz odrobinê o zielone”

Po za tym nie ka¿dy bêdzie to w stanie z góry oceniæ a jak dojedzie do
bariery i oka¿e siê, ¿e jednak musi cofn¹æ...

Bezpieczniej cofn¹æ pól metra czy kilometry jechaæ pod pr¹d?





--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

21 Data: Pa?dziernik 23 2015 20:46:34
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: Shrek 

On 23.10.2015 20:19, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello SW3,

Friday, October 23, 2015, 6:19:34 PM, you wrote:

Osobówk¹ zawrócisz na raz. Ewentualnie zahaczysz odrobinê o zielone.
SzerokoϾ pasa ruchu to 3,5 lub 3,75,

Na autostradzie raczej 4m

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autostrady_i_drogi_ekspresowe_w_Polsce#Parametry_techniczne

3,75

pasa awaryjnego 2,5 lub 3.

3m

tak - 3m

Razem (2 pasy + pas awaryjny) wychodzi od 9,5 do 10,5.

11m

10,5m (mówimy o tych powa¿nych czyli na 140km/h). Mój samochód ma œrednicê zawracania powy¿ej 12m i raczej na raz nie zawróci. Jak mia³bym ju¿ kombinowaæ z zawracaniem, to najpierw bym na wstecznym ustawi³ siê na awaryjnym skoœnie, a potem zawraca³. Ale nie wiem czy w stresie bym na to wpad³, a i to wcale sukcesu nie gwarantuje. A jak ju¿ ktoœ wjecha³ pod pr¹d to statystycznie or³em to on nie bêdzie:)

Po za tym nie ka¿dy bêdzie to w stanie z góry oceniæ a jak dojedzie do
bariery i oka¿e siê, ¿e jednak musi cofn¹æ...

Bezpieczniej cofn¹æ pól metra czy kilometry jechaæ pod pr¹d?

Nikt nie postulowa³ jazdy na pa³ê pod pr¹d, a raczej na wstecznym po awaryjnym. I nie kilometry, no chyba ¿e ktoœ wczesniej "kilometry" pod pr¹d przejecha³ nim siê zorientowa³. Jeœli tak, to œwiadczy to raczej s³abo o jego rozgarniêciu i powinien raczej wybraæ zjazd na awaryjny i czekanie na pomoc, bo cokolwiek zrobi, to pewnie mu to s³abo wyjdzie. Wiêc niech lepiej zjedzie, dobrze oznaczy miejsce trójk¹tem i czeka na fachowców;)

Shrek

22 Data: Pa?dziernik 26 2015 16:10:53
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: SW3 

W dniu 23.10.2015 o 20:19 RoMan Mandziejewicz   pisze:

Bezpieczniej cofn±æ pól metra czy kilometry jechaæ pod pr±d?

Chyba nikt nie neguje, ¿e jazda pod pr±d, zw³aszcza najszybszym pasem,  jest najmniej bezpieczna. Ale zawracanie te¿ najbezpieczniejsze nie jest.  Nie chodzi o cofanie tylko o to, ¿e w tym czasie siê znajduje w poprzek  autostrady zajmuj±c wiêcej ni¿ jeden pas. A ten czas krótki nie jest nawet  jak siê sprawnie zmienia biegi i szybko krêci kierownic±.
Co do szeroko¶ci pasów to ju¿ obok jest podany link do Wikipedii. Dodam  tylko, ¿e w±tek zacz±³ siê od ekspresówki wiêc bierzemy pod uwagê nie  tylko autostrady.

Przede wszystkim trzeba siê mo¿liwie szybko znale¼æ na pasie awaryjnym a  potem my¶leæ co dalej.

--
SW3
-- --
Pañstwo to wielka fikcja, dziêki której ka¿dy usi³uje ¿yæ kosztem innych.  /Bastiat

23 Data: Pa?dziernik 23 2015 19:50:14
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: Shrek 

On 23.10.2015 16:28, RoMan Mandziejewicz wrote:

Zawrócenie w tej sytuacji
odbywa siê przy pe³nej widoczno¶ci nadje¿d¿aj±cych pojazdów i jest
najmniej gro¼nym manewrem.

No bym polemizowa³. 200km/h nie jest jakim¶ nadspodziewanym wynikiem na autostradzie. Pewnie wiêcej ni¿ po³owa z nas tyle czasem jecha³a. to 60m/s. Powiedzmy, ¿e mia³e¶ widoczno¶æ na 600 metrów - dalej to ju¿ ciê¿ko ¶cigacza zauwazyæ. 10 sekund - sza³u nie ma. Tym bardziej jak zastawisz bryk± dwa pasy przy zawracaniu. Ponadto dodajmy, ¿e jak kto¶ ju¿ siê wbija na autostradê pod pr±d, to statystycznie mistrzem kierownicy to on nie jest, wiêc i zawracanie w stresie nie jest t± umiejêtnosci±, któr± powinien wpisaæ w CV;)

Z drugiej strony skoro przejecha³ powiedzmy 2km, to by³o to o rz±d wieko¶ci bardziej niebezpieczne. Z trzeciej strony mo¿e ju¿ limit szczê¶cia wyczerpa³. Z ostatniej strony "powinno siê udaæ" to pewnie drugi najpopularniejszy zwrot za "potrzymaj mi piwo" przed zrobiciem nagrody darwina.

Ja bym zjecha³ na awaryjny i chyba wycofa³ na awaryjnych. Jak siê nie da, to awaryjne, trójk±t i telefon po assistance. I to jest pewnie jedyne tak naprawdê s³uszne i praworz±dne rozwi±zanie;)

Shrek

24 Data: Pa?dziernik 23 2015 20:03:29
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: LEPEK 

W dniu 2015-10-23 o 19:50, Shrek pisze:

Z ostatniej strony "powinno siê udaæ" to pewnie
drugi najpopularniejszy zwrot za "potrzymaj mi piwo" przed zrobiciem
nagrody darwina.

Jest jeszcze "prawa wolna" :>

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gdañski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08
MX-5 II NB FL  B6-ZE  rdstr'03

25 Data: Pa?dziernik 23 2015 17:49:40
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor:


U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.

Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym
do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i nie
zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h) to s±
4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.

--
MN
Oddaj PJ (albo trollujesz)

26 Data: Pa?dziernik 23 2015 22:43:35
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: Marcin N 

W dniu 2015-10-23 o 17:49, x pisze:

U¿ytkownik "Marcin N"  napisa³ w wiadomo¶ci

W dniu 2015-10-22 o 19:06, PiteR pisze:
Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.

Zatrzymaæ siê. Wsteczny. I jazda. Przecie¿ to tylko kawa³ek na wstecznym
do przejechania. Niech to bêdzie 1-2 km (je¶li kto¶ jest ofiar± losu i nie
zorientowa³ siê wcze¶niej). 1 km na wstecznym (niech bêdzie 15 km/h) to s±
4 minuty. W miarê bezpieczne minuty.

--
MN
Oddaj PJ (albo trollujesz)

Ech, ci m³odzi gniewni.
Czego nie zrozumia³e¶, ¿e siê tak rzucasz?


--
MN

27 Data: Pa?dziernik 23 2015 14:30:09
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Gof 

PiteR  wrote:

Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj jazdy.
Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po lawetê.

Ale co dzieci pomoga? Zjezdza sie na pobocze, jak nic nie jedzie to
szybciutko sie zawraca i tyle.

--
Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r. & Toyota Yaris I FL 1.3 2004 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

28 Data: Pa?dziernik 23 2015 17:56:36
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  Gof pisze tak:

PiteR  wrote:

Panie starszy ka¿dy mo¿e siê pomyliæ ale na Boga nie kontynuuj
jazdy. Zjed¼ na pobocze i zadzwoñ po dzieci, znajomych albo po
lawetê.

Ale co dzieci pomoga? Zjezdza sie na pobocze, jak nic nie jedzie
to szybciutko sie zawraca i tyle.
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

dobrze, poka¿esz nam to szybciutko w wieku 76 lat :)

Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prêdko¶ci rozwijaj± samochody
w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, m³ody za fajerê,
trójk±t i dopiero kombinowaæ.


--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

29 Data: Pa?dziernik 23 2015 13:35:06
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: Bolko 

jak jeszcze intermet nie by³ popularny czyli ok 15 lat temu
pewien cz³owiek za³o¿y³ siê z koleg± ¿e na wstecznym przejedzie
z Krynicy do Krakowa.
Ju¿ nie pamiêtam ile jecha³ ani jakie to auto by³o.
Ale przejecha³.
Nawet w Krakowskiej o tym pisali

30 Data: Pa?dziernik 24 2015 13:50:32
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dzić szybko
Autor: cef 

W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze:

dobrze, poka¿esz nam to szybciutko w wieku 76 lat :)

Jest wielu zwrotniejszych ni¿ m³odzi.

Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prêdko¶ci rozwijaj± samochody
w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, m³ody za fajerê,
trójk±t i dopiero kombinowaæ.

Do czasu kiedy przyjad± dzieci, to ju¿ trzy razy zamelduje siê tam
policja (przy ca³ej jej bezw³adno¶ci) i dwie pomoce drogowe.

31 Data: Pa?dziernik 24 2015 14:08:28
Temat: Re: dlaczego nie warto je¼dziæ szybko
Autor: PiteR 

na  ** p.m.s **  cef pisze tak:

W dniu 2015-10-23 o 17:56, PiteR pisze:

dobrze, poka¿esz nam to szybciutko w wieku 76 lat :)

Jest wielu zwrotniejszych ni¿ m³odzi.


Nie w±tpiê, np emerytowani ZOMOwcy :)


 
Wy pro zawracacze chyba nie wiecie jakie prêdko¶ci rozwijaj±
samochody w tej okolicy. Po co dzieci? Stary won z kabiny, m³ody
za fajerê, trójk±t i dopiero kombinowaæ.

Do czasu kiedy przyjad± dzieci, to ju¿ trzy razy zamelduje siê tam
policja (przy ca³ej jej bezw³adno¶ci) i dwie pomoce drogowe.

ryzyk fizyk



--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Re: dlaczego nie warto jeździć szybko



Grupy dyskusyjne