dorobienie końcówki czujnika w głowicy
1 | Data: Luty 06 2017 11:13:51 |
Temat: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | |
Autor: | Tak siÄ zastanawiam. 2 |
Data: Luty 06 2017 11:33:41 | Temat: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: Zenek Kapelinder | Cisnienia czego? Wody, oleju, w komorze spalania. Czy taki czujnik fabryka zaklada i cos sie z gwintem stalo? Czy to jakis do niczego nie potrzebny wynalazek? 3 |
Data: Luty 06 2017 14:37:59 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Pszemol | wrote: Tak się zastanawiam. Napisz coś więcej na temat tego co tam dłubiesz w garażu... Najpierw przewody hamulcowe, teraz czujnik ciśnienia w głowicy - brzmi to ciekawie, pochwal się, proszę :-) 4 |
Data: Luty 06 2017 19:21:24 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: | Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach. 5 |
Data: Luty 07 2017 07:55:17 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: Lewis | W dniu 2017-02-07 o 04:21, pisze: Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.Kanapka pod filtr i możesz wkrÄcaÄ co chcesz, czujnik ciĹnienia, czujnik temp, dodatkowa chłodnica itd... Z praktyki natomiast powiem że te wszelkie tanie wskaźniczki sÄ g.warte. raz masz 1.2 po chwili 0,8 itd, gdy na zwykłym porzÄ dnym manometrze masz cały czas stabilne 1.2 Ewentualnie jak ktoĹ powie że kanapka jest kiepskim miejscem pomiaru (w sumie to jest w tym nieco prawdy) można zrobiÄ trójnik pod oryginalne miejsce i wkrÄciÄ jeden ori pod kontrolkÄ i dodatkowy pod zegar ale dalej zostaje problem dokładnoĹci tych zegarków. PorzÄ dny zestaw doo pomiaru ciĹnienia to okolice 1000zł Gówno za 150 czy nawet 300 bÄdzie tylko irytowaÄ. -- Pozdrawiam Lewis 6 |
Data: Luty 07 2017 08:16:25 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisał(a): Porządny zestaw doo Bez przesady z tym 1000zł. Mam czujnik ciśnienia elektryczny VDO i komplet to widzę około 500zł: http://www.inter-rally.pl/product-pol-67765-Czujnik-cisnienia-oleju-VDO.html http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik-cisnienia-oleju-VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html I nic mu nie dolega, a jeździ już ze mną parę lat. 7 |
Data: Luty 07 2017 20:55:10 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Tomasz Stiller | On Tue, 07 Feb 2017 08:16:25 +0100, Tomasz Pyra wrote: Dnia Tue, 7 Feb 2017 07:55:17 +0100, Lewis napisał(a):VDO.html http://www.inter-rally.pl/product-pol-67755-Wskaznik-cisnienia-oleju-VDO-VIEWLINE-0-10-bar.html
A nie taniej i pewniej użyÄÂ czujnika mechanicznego? Całoć zamknie siÄ w kwocie poniżej 100zł a dokładnoć na pewno dużo wyższa. Tomek 8 |
Data: Luty 07 2017 22:45:42 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 7 Feb 2017 20:55:10 -0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a): A nie taniej i pewniej użyć czujnika mechanicznego? Całość zamknie się w Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorący olej pod ciśnieniem, plus tworzysz kolejne miejsce które jak ulegnie uszkodzeniu to silnik straci smarowanie. 9 |
Data: Luty 07 2017 19:11:23 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: |
Dokładnie. A jakby to zrobiÄ z twardego aluminuim? 10 |
Data: Luty 08 2017 09:21:21 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Tue, 7 Feb 2017 19:11:23 -0800 (PST),
Ale co zrobić z aluminium? Bo instalacja doprowadzająca ciśnienie oleju do kabiny musiałaby być elastyczna, bo silnika się rusza względem kabiny. Natomiast czy to jest taki sens kombinować, skoro są gotowe rozwiązania na prąd? Jeszcze można spróbować zrobić to jakieś 100zł taniej i tylko czujnik kupić VDO, a wskaźnik już można jakiś tańszy. 11 |
Data: Luty 08 2017 01:03:48 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: | Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny? 12 |
Data: Luty 08 2017 10:56:13 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Pszemol | wrote: Ale co ty piszesz o doprowadzeniu oleju do kabiny? Nieuważnie czytasz - mowa byla o alternatywie mechanicznego pomiaru cisnienia. A tak w ogole, to w jakim celu pokazuje sie kierowcy cisnienie oleju? Czy chodzi o praktyczne rozwiazanie czy ozdobe do lansu? :-) 13 |
Data: Luty 08 2017 11:04:57 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: Zenek Kapelinder | Teoretycznie praktycznie potrzebne jak sie jedzie samochodem terenowym w trudnym terenie. Jak wzrasta obciazenie i spadaja obroty silnika warto znac wielkosc cisnienia zeby nie zerwac filmu olejowego. Praktycznie w trudnym terenie nie ma czasu na patrzenie na jakiekolwiek wskazniki. Wygrywa wtedy z manometrem lampka cisnienia oleju. 14 |
Data: Luty 08 2017 10:41:01 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Tomasz Stiller | On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote: Za to wprowadzasz sobie do kabiny gorÄ cy olej pod ciĹnieniem, plus Dokładnie tak. RozwiÄ zanie stosowane od lat w poważniejszych sprzÄtach niżÂ samochody i praktycznie całkowicie bezawaryjne. Natomiast elektryczne czujniki ciĹnienia majÄ Â tendencję do sypania się najmniej odpowiednich sytuacjach. DomyĹlam siÄ, że spoglÄ dasz przez swojÄ Â rajdowÄ Â perspektywę ale na prawdę w zastosowaniach cywilnych takie rozwiÄ zania sÄ Â nie do zajechania. Plus cena poniżej 100 za komplet ;) Tomek 15 |
Data: Luty 08 2017 05:22:13 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: | W dniu Ĺroda, 8 lutego 2017 11:42:49 UTC+1 użytkownik Tomasz Stiller napisał: On Tue, 07 Feb 2017 22:45:42 +0100, Tomasz Pyra wrote: Ale co siÄ w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciĹnienie i siÄ rozszczelia, czy zaczyna wskazywaÄ głupoty? 16 |
Data: Luty 08 2017 13:59:18 | Temat: Re: dorobienie końcówki czujnika w głowicy | Autor: Tomasz Stiller | On Wed, 08 Feb 2017 05:22:13 -0800, krzysztofkrzych52 wrote: Ale co siÄ w tych elektronicznych sypie? Wywala poprze ciĹnienie i siÄ PokazujÄ Â głupoty niestety :( Tomek 17 |
Data: Luty 07 2017 08:59:06 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 04:21, pisze: Wynalazek taki ze zamiast kontrolki lub precyzyjniej obok kontrolki cisnienia oleju chcialem miec czujnik akyualnego cisnienia w Barach.Toż to było już w Ĺadzie, poszukaj zegara od ciĹnienia od tego samochodu. Ĺadny, okrÄ gły zegar, wiÄc spokojnie możesz gdzieĹ go zabudowaÄ. Z czujnikiem w silniku ładnie współpracował, wskazania na bieżÄ co, zależne od obrotów. Najlepiej dorwaÄ komplet, żeby elektrycznie siÄ zgadzało. PodłÄ czenia banalne, z podĹwietleniem. W wersji na zachód, potocznie zwanej fiĹskÄ był zegar z ogólnie przyjÄta grafikÄ oleju zamiast napisu "ПаŃНО" No i nie rozumiem dlaczego chcesz mierzyÄ to w głowicy. W samochodach które znam, zawsze był czujnik ciĹnienia wpiÄty w głównÄ magistrale olejowÄ , zawsze gdzie na dole bloku silnika, a nie w głowicy. Do bloku był dokrÄcony trójnik, ciĹnienie szło na czujnik od kontrolki i na manometr od wskazówki. W uboższym modelu nie było trójnika, czujnik wkrÄcony bezpoĹrednio. Zobacz gdzie masz obecnie czujnik ciĹnienia i zrób odnogÄ na manometr. -- viktorius 18 |
Data: Luty 07 2017 02:38:34 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: | W głowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadłubie a u mnie w głowicy. 19 |
Data: Luty 07 2017 02:53:03 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: | PS. Tomasz a czym siÄ różni ten Twój czujnik od tego 20 |
Data: Luty 07 2017 12:02:23 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 11:38, pisze: W głowicy bo tam jest oryginalny czujnik. U jednych jest w kadłubie a u mnie w głowicy.OK, to do głowicy dorób trójnik, żeby obydwa czujniki przykrÄciÄ. np tutaj ktoĹ zrobił z kostki typowej dla instalacji hamulcowej: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2708894.html Chyba, że nie ma miejsca, albo nie ma pod rÄkÄ tokarza, który by takie coĹ na zamówienie zmajstrował. -- viktorius 21 |
Data: Luty 07 2017 03:02:54 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: Zenek Kapelinder | W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje. 22 |
Data: Luty 07 2017 12:22:51 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 12:02, Zenek Kapelinder pisze: W Ladzie w barach nie pokazywal i sie nie nadaje.A właĹnie, że pokazywał w barach, bo było na skali 0 4 8 a nie jak w MPa jak np w Polonezie 0 0,4 0,8 Precyzujmy, Ĺada 2103/2106 miała wszystkie osobne zegary, które można fajnie wykorzystaÄ. Modele 2105/2107 miały już skalÄ nie liczbowÄ , ale w kolorach zielony, zółty czerwony. No i były w zespolonym zestawie wskaźników, wiÄc brak osobnej obudowy, trzebaby kombinowaÄ. -- viktorius 23 |
Data: Luty 07 2017 03:40:33 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: | No toż przecież coĹ próbuje podobnego zrobiÄ i dlatego pytam z jakiego materiału? 24 |
Data: Luty 07 2017 13:41:02 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 12:40, pisze: No toż przecież coĹ próbuje podobnego zrobiÄ i dlatego pytam z jakiego materiału?http://www.cnc.info.pl/topics66/polaczenie-aluminium-z-mosiadzem-vt82717.htm?highlight= Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z wody, wilgoci itp. Od strony wewnÄtrznej bÄdziesz mieÄ olej, wiÄc spokój. Od zewnÄtrznej doć ciasne, wiÄc szczelne połÄ czenie gwintowane. W Ĺrodku gwintu nie bÄdzie korodowaÄ, co najwyżej na wylocie. Ale tam możesz zabezpieczyÄ przed wilgociÄ np. jakimĹ smarem, klejem itp. -- viktorius 25 |
Data: Luty 07 2017 04:59:06 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: |
Z tego wynika, że korozja jest wywołana powstaniem siarczanu miedzi, z Ok a ten temat że nie łÄ czymy Cu i Al ze sobÄ . Tam przez czujnik bÄdzie do kontrolki płynÄ ł jakiĹ prÄ d jednak, nie ma kłopoty z tym? 26 |
Data: Luty 07 2017 14:30:42 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 13:59, pisze: Metalurgiem nie jestem, ale jeĹli w cholerÄ czujników w przemyĹle samochodowym jest właĹnie mosiÄżnych, a obecnie całe silniki sÄ z aluminium, od głowic, przez blok do misek olejowych, to chyba wpływ jest pomijalny, a nasza rozmowa czysto akademicka. W garażu mam pompÄ wody z Lublina 4CT90 z nadal wkrÄconym czujnikiem temp wody żółtym, czyli z mosiÄ dzu. PrzyczynÄ wymiany pompy była nieszczelnoć na wałku, nie na gwincie czujnika. Pompa wymieniona gdy samochód miał chyba z 15 lat i nalatane niewiadomoile kilometrów. -- viktorius 27 |
Data: Luty 07 2017 04:50:19 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: Zenek Kapelinder | Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature. 28 |
Data: Luty 07 2017 14:14:45 | Temat: Re: dorobienie koĹcówki czujnika w głowicy | Autor: viktorius | W dniu 2017-02-07 o 13:50, Zenek Kapelinder pisze: Skad wiesz ze to byly bary a nie atmosfery albo dziesiatki metrow slupa wody? Jak byly tutaj lady to opony sie pompowalo w atmosferach a nie barach. Inna sprawa ze dokladnosc tego wskaznika ma sie do rzeczywistej wartosci jak bat do dupy. Dokladnosc czujnika z bimetalem w granicach +-20&, dokladnosc wskaznika +-25%. Liczenie ze sie bledy skompensuja raczej zerowe. Do tego wrazliwosc czujnika na temperature.Nie mam już ksiÄ żki serwisowej do 2103, ale: Przy prawidłowo działajÄ cym silniku max ciĹnienie oleju powinno byÄ w okolicach 0,4MPa, nieważne czy to 30 letni antyk, czy nowoczesne cudo techniki. Wartoć Ĺrodkowa na wskaźniku to 4 czegoĹtam. 0,4MPa to wiÄc: 4 bar 4 078,977 centymetrów słupa wody 3,947 atm Ĺrodkowe odpada, a jako że to jest wskaźnik, a nie miernik, to czy to bar czy atm, to jeden pies. -- viktorius |