Witam
Mam trochę dziwny problem. Pacjent to Seat Cordoba 1.6 z 1999 roku.
Od jakiegoś (dłuższego czasu) jak silnik jest rozgrzany, na wolnych
obrotach dostaje (silnik znaczy się) takiej jakby "czkawki", im dłużej
pracuje na wolnych obrotach to ta czkawka jest częstsza. Czasem jak akurat
utrafię, to przy ruszeniu (wysprzęgleniu) może nawet silnik zgasnąć. Oprócz
tego jak jadę pod pewnym obciążeniem w chwili przyspieszania silnik też
tak jakby lekko szarpie. No i spalanie mi nieco wzrosło.. Jakaś tam wstępna
diagnoza: aparat zapłonowy - kopułka lekko popękana. Ponieważ nie miałem
do tej pory czasu zawieźć się z autem do mechanika, to tak jeżdże.
Zasilanie benzyna/gaz - objawy czkawki i na gazie (nieco silniejsze) i na
benzynie (nieco słabsze, ale też występują).
Dzisiaj (po dosyć długim okresie suszy) zaczęło padać, dosyć duża wilgoć w
powietrzu i.. objawy może nie zniknęły całkowicie ale wyrażnie osłabły.
Silnik jakby żwawszy. Czy nie powinno być na odwrót? Jak wilgotno to dla
elektyki gorzej?
Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?
Pozdrawiam
Piotr
2 |
Data: Lipiec 01 2011 08:08:08 |
Temat: Re: dziwna praca silnika |
Autor: MHM |
Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?
Kable wysokiego napiecia do wymiany.
--
MHM
http:\\ www.skc.org.pl - Sudecki Klub Citroena
3 |
Data: Lipiec 01 2011 11:44:28 | Temat: Re: dziwna praca silnika | Autor: Michał Gut |
Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?
Kable wysokiego napiecia do wymiany.
i swiece.
kable padna jak swiece tez beda poddupcone (moze przebic).
kable latwo uslyszec - wjez w kaluze wieksza i zatrzymaj sie. podnies maske i sluchaj lekkiego pykania. po zrodle dzwieku ustalisz gdzie bije.
4 |
Data: Lipiec 01 2011 20:04:59 | Temat: Re: dziwna praca silnika | Autor: Piotr Woszczynski |
Dnia Fri, 1 Jul 2011 11:44:28 +0200, Michał Gut napisał(a):
Co może być przyczyną? Aparat zapłonowy, czy też coś innego?
Kable wysokiego napiecia do wymiany.
i swiece.
kable padna jak swiece tez beda poddupcone (moze przebic).
kable latwo uslyszec - wjez w kaluze wieksza i zatrzymaj sie. podnies maske
i sluchaj lekkiego pykania. po zrodle dzwieku ustalisz gdzie bije.
Eeee.. kable i świece prawie nowiutkie, świece wymieniane jakoś tak w
listopadzie/grudniu, a kable jakoś tak koło lutego.
5 |
Data: Lipiec 01 2011 13:24:27 | Temat: Re: dziwna praca silnika | Autor: Bartek |
Użytkownik "Piotr Woszczynski" napisał w
wiadomości
Witam
Mam trochę dziwny problem. Pacjent to Seat Cordoba 1.6 z 1999 roku.
Od jakiegoś (dłuższego czasu) jak silnik jest rozgrzany, na wolnych
obrotach dostaje (silnik znaczy się) takiej jakby "czkawki", im dłużej
pracuje na wolnych obrotach to ta czkawka jest częstsza. Czasem jak akurat
utrafię, to przy ruszeniu (wysprzęgleniu) może nawet silnik zgasnąć.
Oprócz
tego jak jadę pod pewnym obciążeniem w chwili przyspieszania silnik też
tak jakby lekko szarpie. No i spalanie mi nieco wzrosło.. Jakaś tam
wstępna
diagnoza: aparat zapłonowy - kopułka lekko popękana. Ponieważ nie miałem
do tej pory czasu zawieźć się z autem do mechanika, to tak jeżdże.
powiem ci tak - uklad zaplonowy.
u mnie w golfie III 1.6 ABU
problem taki powodowała cewka. w zimne dni mniej odczuwalny, w gorace -
dokladnie to co opisujesz.
wymienilem przewody, ustwailem przerwy na swiecach, ale niepomagalo. wiec
cewka za 80 zl i auto smigalo jaknowe.
oczywiscie moja porada to sugestia, nie jest to diagnoza na 100% bo w
ukladzie cewka, przeowdy kopulka, swiece itp sa zalezne od siebie.
--
Pozdrawiam, Bartek
6 |
Data: Lipiec 01 2011 20:09:13 | Temat: Re: dziwna praca silnika | Autor: Piotr Woszczynski |
Dnia Fri, 1 Jul 2011 13:24:27 +0200, Bartek napisał(a):
Użytkownik "Piotr Woszczynski" napisał w
wiadomości
Witam
Mam trochę dziwny problem. Pacjent to Seat Cordoba 1.6 z 1999 roku.
Od jakiegoś (dłuższego czasu) jak silnik jest rozgrzany, na wolnych
obrotach dostaje (silnik znaczy się) takiej jakby "czkawki", im dłużej
pracuje na wolnych obrotach to ta czkawka jest częstsza. Czasem jak akurat
utrafię, to przy ruszeniu (wysprzęgleniu) może nawet silnik zgasnąć.
Oprócz
tego jak jadę pod pewnym obciążeniem w chwili przyspieszania silnik też
tak jakby lekko szarpie. No i spalanie mi nieco wzrosło.. Jakaś tam
wstępna
diagnoza: aparat zapłonowy - kopułka lekko popękana. Ponieważ nie miałem
do tej pory czasu zawieźć się z autem do mechanika, to tak jeżdże.
powiem ci tak - uklad zaplonowy.
u mnie w golfie III 1.6 ABU
problem taki powodowała cewka. w zimne dni mniej odczuwalny, w gorace -
dokladnie to co opisujesz.
wymienilem przewody, ustwailem przerwy na swiecach, ale niepomagalo. wiec
cewka za 80 zl i auto smigalo jaknowe.
oczywiscie moja porada to sugestia, nie jest to diagnoza na 100% bo w
ukladzie cewka, przeowdy kopulka, swiece itp sa zalezne od siebie.
kable i świece są prawie nowe, więc może rzeczywiście cewka (no i tak na
wszelki wypadek ta kopułka) do wymiany
dzięki za sugestie :)
| | | | |