mam taka zagwozdke.
przy odpalaniu zimnego silnika kontrolka gasnie zanim silnik zapali.
dziwne zachowanie jest dopiero na goracym silniku. jesli go zgasze i ponownie zapale po kilkunastu sekundach (napewno cisnienie w ukladzie jest juz zerowe) to gasnie rowniez natychmiast. z kolei jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze oczekiwanie, np 30 minut - kontrolka gasnie natychmiast. bylo to testowane w lecie w upalach wiec odpada wychlodzenie oleju podczas polgodzinnego postoju. wymienilem czujnik, poniewaz czesto padaja a koszt znikomy, jednak zachowanie jest identyczne. w sumie dzieje sie tak odkad pamietam (2 lata, ze 100kkm), bez roznicy czy olej swiezy czy po przebiegu 10kkm. jedyna przyczyna jaka mi chodzi po glowie to zaworek w filtrze oleju - odkad mam to auto uzywam zawsze taki sam olej(15w50) oraz filtr oleju (ten sam producent i model - HerthBuss Jakoparts). akurat jestem blisko wymiany wiec zastosuje jakis inny filtr.
dodam jeszcze iz cisnienie oleju jest prawidlowe, zarowno na zimnym jak i na goracym przy roznych predkosciach obrotowych silnika. silnik chodzi normalnie, nic nie stuka i nie zaciera sie(mam nadzieje)
przebieg wg licznika 320tys, jednak po stanie silnika wyglada na spora korekte w gore (auto bylo kiedys w posiadaniu kilku firm i chyba jakies walki na przebiegu szly) lub wymiane samego licznika bez korekty w dol :P
ktos ma jakies pomysly ?
googlalem i wszystkie posty jakie znalazlem w necie dotycza problemu odwrotnego czyli dlugie gasniecie na zimnym silniku.
2 |
Data: Styczen 30 2011 02:01:32 |
Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju |
Autor: PiteR |
na ** p.m.s ** sth pisze tak:
jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze
oczekiwanie, np 30 minut - kontrolka gasnie natychmiast.
czyli kiedy wiêcej oleju zd±¿y sp³yn±æ z silnika do miski to jest
lepiej tak?
--
Piter
vw golf mk2 1.3 '87
vw passat B5 1.6 '98
3 |
Data: Styczen 30 2011 02:35:18 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: sth |
jesli poczekam 5-10 minut to wtedy gasnie po 2-3 sekundach. dalsze
oczekiwanie, np 30 minut - kontrolka gasnie natychmiast.
czyli kiedy wiêcej oleju zd±¿y sp³yn±æ z silnika do miski to jest
lepiej tak?
no na to wyglada. sensu to nie ma stad moj post na grupie. dziwne ze gasnie od razu przy odpalaniu po kilkunastu sekundach.
4 |
Data: Styczen 30 2011 11:06:00 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: Micha³ Gut |
nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego oleju do michy
5 |
Data: Styczen 30 2011 11:42:38 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: sth |
nie dosc ze to normalne to jeszcze jak najbardzie prawidlowe
masz w pompie paliwa zaworek zwrotny nie pozwalajacy na powrot calego oleju do michy
po 1 chodzi o pompe oleju
po 2 chyba nie zrozumiales
6 |
Data: Styczen 30 2011 12:22:01 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: Micha³ Gut |
po 1 chodzi o pompe oleju
po 2 chyba nie zrozumiales
fakt nie doczytalem ze pozniej gasnie od razu.
ogolnie ja bym sie tym nie przejmowal. 2-3 sekundy to nie tragedia a raczej calkiem normalny wynik.
7 |
Data: Styczen 30 2011 12:25:42 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: Micha³ Gut |
chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde mowiac to strzelanie na oko....
mialem kiedys problem z brakiem cisnienia oleju jak zimny silnik... okazalo sie ze padlo ostatnie z wymienianych rzeczy - pompa oleju. niby od tego winno sie zaczac ale znalazlem przy okazji pare innych niedomagan ktore mogly miec wplyw).
8 |
Data: Styczen 30 2011 12:39:20 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: sth |
U¿ytkownik "Micha³ Gut" napisa³ w wiadomo¶ci
chociaz wiesz co? to moze byc zaworek zwrotny. temperatura oleju czy to w lecie czy zimie bedzie mniej wiecej taka sama. olej utrzymuje temperature silnika w przyblizeniu i jest chlodzony poprzez silnik przez uklad chlodzenia silnika. Jak masz rzadki olej (bo ma 90-100 stopni) to puszcza zaworek. jak masz zimniejszy silnik i badziej gesty olej (ale oczywiscie plynny:)) to ladnie zasysa smok i szybko pojawia sie cisnienie. ale prawde mowiac to strzelanie na oko....
chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie.
9 |
Data: Styczen 30 2011 12:48:14 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: Micha³ Gut |
chodzi Ci o zaworek zwrotny w filtrze? bo w pompie oleju nie ma zaworka zwrotnego, jest tylko nadmiarowy(puszcza gdy cisnienie jest za duze i wtedy olej wraca do miski). chyba ze sie myle. na drodze miedzy smokiem a zebatkami pompy nie ma zadnego zaworka wiec po zatrzymaniu silnika olej na pewno zlewa sie z pompy do miski. nie w calosci zapewne ale troszke. i dzieje sie to pewnie w sekunde, dwie.
mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik
10 |
Data: Styczen 30 2011 13:23:25 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: sth |
mozesz mnie zabic a ci nie powiem ale na 99% mialem problem przy pompie oleju i m.in. z owym zaworkiem. mam jedna uzywana (ta uszkodzona) ale nie mialem czasu jej rozbebeszyc i obejrzec dokladnie. powtarzam natomaist co mi mowil mechanik ktory silowal sie (nieudolnie) z ta usterka. na 100% nie chodzi o zawor w filtrze oleju(a sa tam jakies w ogole?) tylko o silnik
no wlasnie podobno w filtrze jest jakis zawor, tylko nie wiem jak on dziala bo nigdy tego nie rozbebeszalem. zmienie filtr na jakis inny i zobacze co sie bedzie dzialo. przyznam ze jest to dla mnie stresujace lekko gdy widze palaca sie kontrolke smarowania. mimo ze pomiary sa ok. przyjrze sie jeszcze smokowi w misce.
11 |
Data: Styczen 30 2011 13:34:32 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: Micha³ Gut |
smok masz raczej ok
nie tu bym szukal winy
aczkolwiek jak masz zdzwoniona miske oleju to i mozesz miec smok ulamany
sprawdz
male pekniecie i cisnienie bedzie ci spieprzac bokiuem
ale wtedy nie gaslaby ci kontorla szybko
12 |
Data: Styczen 30 2011 14:09:20 | Temat: Re: dziwne zachowanie kontrolki oleju | Autor: sth |
smok masz raczej ok
nie tu bym szukal winy
aczkolwiek jak masz zdzwoniona miske oleju to i mozesz miec smok ulamany
sprawdz
male pekniecie i cisnienie bedzie ci spieprzac bokiuem
ale wtedy nie gaslaby ci kontorla szybko
miske mam odkrecona ale niestety nie dostane sie teraz do smoka. musze przedni most zdjac. poki co zdemontowalem pompe oleju i pomierzylem szczelinomierzem i wychodza fabryczne wymiary. przy okazji chyba wymienie sprezynke na zaworku cisnieniowym. pamietam jak kilka lat temu we fronterze 2,3td palila sie kontrolka na goracym silniku. wszedzie w necie mozna wyczytac ze padla pompa oleju i trzeba wymienic kola zebate. oczywiscie nic to nie dalo. dopiero wymiana sprezyny uzdrowila pompe :) nowa byla dluzsza od starej o 5 mm.
| | | | | | | | | | |