Użytkownik "jerry" napisał w wiadomości
W mojej cegle padł silnik, a że trafił sie fajny dawaca - dostał kompletny
napęd łącznie z elektryka od poldka 1.6GLI na ABIMEXie.... No i tu pojawia
sie mały problem - wygląda na to że z "nowoczesnym" zapłonem nie działa
"klasyczny" obrotomierz... Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej materii? Mam
obrotomierz z tego poldka, ale trzebaby zrobić sporą rzeźnie żeby go
"dostosować" do starych zegarów (okrągłych)... niestety "elektronika" w tym
nowym obrotku ma większe "wymiary" i nie pasi do pudełka po starej :(
No i znalazłem rozwiązanie
łatwe proste skuteczne i tanie....
trzeba tylko pożenić 2 obrotomierze - klasyczny i od GLI ....
a teraz po kolei
wskaźnik (to co wychyla wskazówke) w obu obrotomierzach jest połączony
z elektroniką 2-ma przewodami, na oko wygląda tak samo... to co?
Odlutowujemy wskaźniki od elektronik i lutujemy nową elektronikę do
starego wskaźnika....
i.....
dziala !!
na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....
Pozostaje kupic gustowną mydelniczkę do kteórej sie schowa elektronike
i przykrecić ją za zegaramidoprowadzając do niej przewody od
wskaźnika...
Ciekawe czy to działa też na elektronike od rovera ...
5 |
Data: Luty 15 2007 20:26:20 |
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem... rozwiązanie |
Autor: Janusz Kornaga |
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry napisał:
na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....
Wygląda na to, że pokazuje dwa razy zawyżone obroty.
--
Pozdrawiam. Janusz.
6 |
Data: Luty 16 2007 10:53:30 | Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwiązanie | Autor: Cyneq |
Janusz Kornaga napisał(a):
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry napisał:
na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....
Wygląda na to, że pokazuje dwa razy zawyżone obroty.
Zapłon klasyczny i elektroniczny daje dwa impulsy na obrót z cewki, a Abimex - cholera wie skąd są te impulsy. Z walu chyba jest 5 impulsów na obrót (nie krzyczeć jak coś pomyliłem), a cewki to nie jestem pewien - skoro jedna jest na 1 i 3 a druga na 2 i 4 to jedna powinna "strzelać" raz na obrót wału.
Nie sądzę jednak że Jerry nie potrafi odróżnić 3 tys od 6 tyś obrotów, zwłaszcza na silniku OVH, ale też z drugiej strony coś mi to 6 nie pasuje, jak jeszcze miałem silnik OHV w życiu bym sie nie odważył tyle mu dać, żeby mi się nie wysypał przez rurę wydechową :P
--
Cyneq
7 |
Data: Luty 20 2007 15:16:54 | Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwiązanie | Autor: jerry |
Cyneq wrote:
Janusz Kornaga napisał(a):
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry napisał:
na zimnym wolne obroty około 1500 mi wyszły - mniej wiecej OK,
"depnięcie" w gaz - obroty skaczą do ponad 6 000 - też OK ....
Wygląda na to, że pokazuje dwa razy zawyżone obroty.
Zapłon klasyczny i elektroniczny daje dwa impulsy na obrót z cewki, a
Abimex - cholera wie skąd są te impulsy. Z walu chyba jest 5 impulsów
na obrót (nie krzyczeć jak coś pomyliłem), a cewki to nie jestem
pewien - skoro jedna jest na 1 i 3 a druga na 2 i 4 to jedna powinna
"strzelać" raz na obrót wału.
Nie sądzę jednak że Jerry nie potrafi odróżnić 3 tys od 6 tyś obrotów,
zwłaszcza na silniku OVH, ale też z drugiej strony coś mi to 6 nie
pasuje, jak jeszcze miałem silnik OHV w życiu bym sie nie odważył tyle
mu dać, żeby mi się nie wysypał przez rurę wydechową :P
zmontowałem to do końca :D
sie okazało że obroty skacza do 9000 ....
czyli że obrotek "śpieszy" ale wg mnie na pewno nie bedzie to 2x ale około
25%. Przy chwili czasu zamontuje klasyczną cewke załoze klasyczny obrotek
zeby było z czym porównywać i zobacze co daje krecenie podkówką w
obrotomierzu.
poprzednie testy wykonywałem na innym mechaniźmie z wskazówką i pokazywał
przy depnieciu ciut ponad 4.
dodam jeszcze że elektronika jest od wtrysku wiec nie powinno być problemu
ile x sygnał dostaje - wszak jest " zestawu"
co do 6000 w OHV - nie widze problemów - przynajmniej w silniku z
poloneza...
dodam tu że go kiedyś "zakreciłem" do 95km/h (licznikowego) na
2-ce......wiecej tego oczywiście nie planuje robić....
ile to obrotów ? - nie miałem wtedy obrotka - ten co teraz mam pokazywałby
pewnie 9500 a realnie oceniam na ok 7000
w moje poprzednie ME przy przegazówce spokojnie szło do 7000 wiecej sie
bałem zawsze
Jerry
| | |