U¿ytkownik "jerry" napisa³ w wiadomo¶ci
W mojej cegle pad³ silnik, a ¿e trafi³ sie fajny dawaca - dosta³ kompletny
napêd ³±cznie z elektryka od poldka 1.6GLI na ABIMEXie.... No i tu pojawia
sie ma³y problem - wygl±da na to ¿e z "nowoczesnym" zap³onem nie dzia³a
"klasyczny" obrotomierz... Ma kto¶ jakie¶ do¶wiadczenie w tej materii? Mam
obrotomierz z tego poldka, ale trzebaby zrobiæ spor± rze¼nie ¿eby go
"dostosowaæ" do starych zegarów (okr±g³ych)... niestety "elektronika" w tym
nowym obrotku ma wiêksze "wymiary" i nie pasi do pude³ka po starej :(
No i znalaz³em rozwi±zanie
³atwe proste skuteczne i tanie....
trzeba tylko po¿eniæ 2 obrotomierze - klasyczny i od GLI ....
a teraz po kolei
wska¼nik (to co wychyla wskazówke) w obu obrotomierzach jest po³±czony
z elektronik± 2-ma przewodami, na oko wygl±da tak samo... to co?
Odlutowujemy wska¼niki od elektronik i lutujemy now± elektronikê do
starego wska¼nika....
i.....
dziala !!
na zimnym wolne obroty oko³o 1500 mi wysz³y - mniej wiecej OK,
"depniêcie" w gaz - obroty skacz± do ponad 6 000 - te¿ OK ....
Pozostaje kupic gustown± mydelniczkê do kteórej sie schowa elektronike
i przykreciæ j± za zegaramidoprowadzaj±c do niej przewody od
wska¼nika...
Ciekawe czy to dzia³a te¿ na elektronike od rovera ...
5 |
Data: Luty 15 2007 20:26:20 |
Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem... rozwi±zanie |
Autor: Janusz Kornaga |
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry napisa³:
na zimnym wolne obroty oko³o 1500 mi wysz³y - mniej wiecej OK,
"depniêcie" w gaz - obroty skacz± do ponad 6 000 - te¿ OK ....
Wygl±da na to, ¿e pokazuje dwa razy zawy¿one obroty.
--
Pozdrawiam. Janusz.
6 |
Data: Luty 16 2007 10:53:30 | Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwi±zanie | Autor: Cyneq |
Janusz Kornaga napisa³(a):
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry napisa³:
na zimnym wolne obroty oko³o 1500 mi wysz³y - mniej wiecej OK,
"depniêcie" w gaz - obroty skacz± do ponad 6 000 - te¿ OK ....
Wygl±da na to, ¿e pokazuje dwa razy zawy¿one obroty.
Zap³on klasyczny i elektroniczny daje dwa impulsy na obrót z cewki, a Abimex - cholera wie sk±d s± te impulsy. Z walu chyba jest 5 impulsów na obrót (nie krzyczeæ jak co¶ pomyli³em), a cewki to nie jestem pewien - skoro jedna jest na 1 i 3 a druga na 2 i 4 to jedna powinna "strzelaæ" raz na obrót wa³u.
Nie s±dzê jednak ¿e Jerry nie potrafi odró¿niæ 3 tys od 6 ty¶ obrotów, zw³aszcza na silniku OVH, ale te¿ z drugiej strony co¶ mi to 6 nie pasuje, jak jeszcze mia³em silnik OHV w ¿yciu bym sie nie odwa¿y³ tyle mu daæ, ¿eby mi siê nie wysypa³ przez rurê wydechow± :P
--
Cyneq
7 |
Data: Luty 20 2007 15:16:54 | Temat: Re: fiat 125p GLI i problem z obrotomierzem...rozwi±zanie | Autor: jerry |
Cyneq wrote:
Janusz Kornaga napisa³(a):
Dnia 13-02-2007 o 21:19:58 Jerry napisa³:
na zimnym wolne obroty oko³o 1500 mi wysz³y - mniej wiecej OK,
"depniêcie" w gaz - obroty skacz± do ponad 6 000 - te¿ OK ....
Wygl±da na to, ¿e pokazuje dwa razy zawy¿one obroty.
Zap³on klasyczny i elektroniczny daje dwa impulsy na obrót z cewki, a
Abimex - cholera wie sk±d s± te impulsy. Z walu chyba jest 5 impulsów
na obrót (nie krzyczeæ jak co¶ pomyli³em), a cewki to nie jestem
pewien - skoro jedna jest na 1 i 3 a druga na 2 i 4 to jedna powinna
"strzelaæ" raz na obrót wa³u.
Nie s±dzê jednak ¿e Jerry nie potrafi odró¿niæ 3 tys od 6 ty¶ obrotów,
zw³aszcza na silniku OVH, ale te¿ z drugiej strony co¶ mi to 6 nie
pasuje, jak jeszcze mia³em silnik OHV w ¿yciu bym sie nie odwa¿y³ tyle
mu daæ, ¿eby mi siê nie wysypa³ przez rurê wydechow± :P
zmontowa³em to do koñca :D
sie okaza³o ¿e obroty skacza do 9000 ....
czyli ¿e obrotek "¶pieszy" ale wg mnie na pewno nie bedzie to 2x ale oko³o
25%. Przy chwili czasu zamontuje klasyczn± cewke za³oze klasyczny obrotek
zeby by³o z czym porównywaæ i zobacze co daje krecenie podkówk± w
obrotomierzu.
poprzednie testy wykonywa³em na innym mechani¼mie z wskazówk± i pokazywa³
przy depnieciu ciut ponad 4.
dodam jeszcze ¿e elektronika jest od wtrysku wiec nie powinno byæ problemu
ile x sygna³ dostaje - wszak jest " zestawu"
co do 6000 w OHV - nie widze problemów - przynajmniej w silniku z
poloneza...
dodam tu ¿e go kiedy¶ "zakreci³em" do 95km/h (licznikowego) na
2-ce......wiecej tego oczywi¶cie nie planuje robiæ....
ile to obrotów ? - nie mia³em wtedy obrotka - ten co teraz mam pokazywa³by
pewnie 9500 a realnie oceniam na ok 7000
w moje poprzednie ME przy przegazówce spokojnie sz³o do 7000 wiecej sie
ba³em zawsze
Jerry
| | |