jak oni to robią ?
1 | Data: Czerwiec 16 2011 14:25:54 |
Temat: jak oni to robi ? | |
Autor: mz | http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamulcem-w-uczciwego-kierowce 2 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:29:13 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: ania | Kto wie jak mona to zrobi ? Prokuratura nie wie. Wic moe pomoecie ? kaczka dziennikarska na lato. Na holere mieliby to robi an 50tce o 10-15km? W kadym miejscu w tym kraju po 5 min mieliby 10ciu prawdziwych minimum z przewaem o 30-50 km. ania - posterunkowa 3 |
Data: Czerwiec 16 2011 12:44:42 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Rafa Grzelak | mz wrote: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamulcem-w-uczciwego-kierowce
Przyspieszaja w trakcie pomiaru. Wszystko przez kretynski sposob pomiaru - predkosc zmierzona to predkosc radiowozu, a nie filmowanego auta. Na czas pomiaru nalezy zachowac stala odleglosc od mierzonego pojazdu - jak jest naprawde zalezy od wprawy i uczciwosci policjanta. <http://www.autokrata.pl/artykul/wideorejestratory-przeklamuja-10714> -- Pozdrawiam, Rafa. rg[na]skrzynka[kropka]pl 4 |
Data: Czerwiec 16 2011 15:17:31 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: z | Rafa Grzelak pisze: Wszystko przez kretynski sposob pomiaru - predkosc zmierzona toJestem troch w szoku. To po kiego grzyba tyle kasy za ten sprzt jak wystarczy prdkociomierz radiowozu "wprawne oko policjanta" i kawaek stopera. Taki sam skutek. Taka sama dokadno pomiaru :-) To ju "szuszarka" za szyb ktrej wskazanie byoby skorygowane wskazaniami prdkociomierza bya by lepsza. Pewnie trzeba by mierzy wtedy niskie prdkoci (5km/h) i minusowe :-) Tak sobie prbuj wymyla koo ale do jasnej cho... mamy XXI wiek. z 5 |
Data: Czerwiec 16 2011 13:43:44 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Rafa Grzelak | z wrote: Jestem troch w szoku. To po kiego grzyba tyle kasy za ten sprzt jak Po prostu ktos zapomnial albo "zapomnial" dodac laserowy pomiar odleglosci... A tak to pozostaje chyba tylko zbierac wlasny slad GPS - a nuz sad wezmie go pod uwage w razie kiedy policjanci beda probowali robic kierowce w wala. -- Pozdrawiam, Rafa. rg[na]skrzynka[kropka]pl 6 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:45:02 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Iksinski |
Kto wie jak mona to zrobi ? Prokuratura nie wie. Wic moe pomoecie ? Rejestrator rejestruje prdko radiowozu, a nie samochodu za ktrym jedzie. Prawdopodobnie chodzi o to, e radiowz jedzie z troch wiksz prdkoci (np. dogania pechowca) i na videorejestratorze pokae si wysza prdkos. Zgodnie ze sztuk, powinni przez okrelony czas jecha za samochodem mierzonym z identyczn prdkoci, ale np. ogldajc kilka razy "Pirata" miaem wtpliwoci, czy rzeczywicie tak jest. W zasadzie w sdzie to powinno by atwe do udowodnienia, rzeczoznawca nie powinien mie problemw z wykazaniem, e na nagraniu wida, e radiowz si zblia, ale mao kto si na to decyduje na walk, wic kasa leci. Pozdrawiam X 7 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:47:30 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Andrzej awa | W dniu 16.06.2011 14:25, mz pisze: http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/gazem-i-hamulcem-w-uczciwego-kierowce Wprowadzasz przednie koa w polizg i tak jedziesz palc gumy - licznik pokazuje wicej, cho prdko jest nisza. Na pewno si nie rzuca w oczy ;-> 8 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:57:43 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: pavellz | Uytkownik "Andrzej awa" napisa w wiadomoci W dniu 16.06.2011 14:25, mz pisze: To nie atwiej takswkarskim sposobem spuci troch powietrza z k? Obwd mniejszy = wysze wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych 15 km/h nie zakatowaoby si felg. :) 9 |
Data: Czerwiec 16 2011 15:00:31 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Andrzej awa | W dniu 16.06.2011 14:57, pavellz pisze: To nie atwiej takswkarskim sposobem spuci troch powietrza z k? Ooo! Lepszy sposb: zaoy najmniejsze moliwe felgi z niskoprofilwowymi oponami ;-> 10 |
Data: Czerwiec 16 2011 15:25:48 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: marek |
Obwd mniejszy = wysze wskazanie, tylko nie wiem czy przy tych rzeczonych niestety, obwod pozostaje ten sam. 11 |
Data: Czerwiec 16 2011 14:43:18 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: pablo eldiablo | marek napisa(a):
obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy okregiem, promien obrotu jest mniejszy = faktyczny obwod kola jest mniejszy niz na napompowanych do prawodlowego cisnienia oponach... -- Wysano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 12 |
Data: Czerwiec 16 2011 17:36:22 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Big Jack | W wiadomoci obwod bieznika pozostaje ten sam, ale obwod opony nie jest wtedy Nawet jak bdzie kwadratem, to obwd bdzie ten sam. Na jeden obwd koa kolistego albo kwadrtowego przypadnie ta sama droga. -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 13 |
Data: Czerwiec 16 2011 17:37:35 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Big Jack | W wiadomoci Nawet jak bdzie kwadratem, to obwd bdzie ten sam. Na jeden obwd^^^^^ obrt oczywicie -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 14 |
Data: Czerwiec 16 2011 21:40:00 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: pavellz | Uytkownik "Big Jack" napisa w wiadomoci W wiadomoci Eje, o koa przyblia si przecie ku ziemi... 15 |
Data: Czerwiec 16 2011 22:28:40 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Big Jack | W wiadomoci Eje, o koa przyblia si przecie ku ziemi... Zy tok rozumowania. A jakby o bya osadzona mimorodowo, to wpywaoby to na obwd opony i drog jak pokonuje w cigu jednego obrotu? Na jeden obrt koa bdzie ta sama droga (obwd opony). Proponuj przeprowadzi prosty eksperyment. Zmierzy drog jak pokona koo w czasie jednego obrotu (albo znacznie wicej eby zmniejszy bd pomiaru) kiedy jest napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widz powodu dla ktrego przyblienie si osi obrotu do podoa miaoby skrci bd wyduy obwd opony. -- Big Jack ////// GG: 660675 ( o o) -- ooO-( )-Ooo- 16 |
Data: Czerwiec 16 2011 22:39:40 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Big Jack" napisa w wiadomoci W wiadomoci No co Ty gadasz? Jak masz flaka to zmienia Ci si promie koa, tak czy nie? A wraz z nim zmienia Ci si jego rzeczywisty obwd. To e opona gdzie tam sobie idzie dalej nic tu nie zmienia. Proponuj przeprowadzi prosty eksperyment. Zmierzy drog jak pokona koo w czasie jednego obrotu (albo znacznie wicej eby zmniejszy bd pomiaru) kiedy jest napompowane i kiedy jest bez powietrza. Nie widz powodu dla ktrego przyblienie si osi obrotu do podoa miaoby skrci bd wyduy obwd opony. Ale nie obwd opony jest istotny, tylko ilo obrotw koa przy takiej samym przebytym dystansie. A ta ilo musi wzrosn, matematyka jest nieubagana. Zamy e koo ma promie 50 cm. Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m. Gdy stoi na flaku i opona ugina si powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza si rzeczywisty promie koa, to jego obwd ma 3,01 m Czyli 5% mniej. I o tyle przekamie licznik. 17 |
Data: Czerwiec 16 2011 23:52:35 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisa(a): Zy tok rozumowania. A jakby o bya osadzona mimorodowo, to wpywaoby Nie. Panowie, narysujcie to sobie. Kiedy by tu nawet flejm na ten temat: http://groups.google.com/group/pl.misc.samochody/browse_frm/thread/7da8b4a293ace550/b77434b70b44cb79 I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 18 |
Data: Czerwiec 17 2011 07:30:21 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-16 23:52, Borys Pogoreo pisze: Kiedy by tu nawet flejm na ten temat: Ja tam wiem tylko, ze jak mi sie dyfer zaczyna odzywac przy jezdzie na wprost to czas sprawdzic cisnienie, bo w ktoryms kole ubylo. Znaczy: kola nie poruszaja sie z jednakowymi obrotami. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 19 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:53:28 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:30:21 +0200, MarcinJM napisa(a): I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png Nie, koa nie poruszaj si z jednakowymi oporami toczenia. Auto ma zamiar skrca, bo ma wikszy opr z jednej strony. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 20 |
Data: Czerwiec 18 2011 06:53:24 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreo pisze: Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:30:21 +0200, MarcinJM napisa(a): I co z tego? Dopuki jade prosto na kolach tej samej srednicy dyfer NIE MA PRAWA PRACOWAC. Opor nie ma znaczenia. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 21 |
Data: Czerwiec 18 2011 11:56:37 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-18 06:53, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreo pisze: Ale on pracuje nie z powodu zmiany obwodu, a przyczepnoci. 22 |
Data: Czerwiec 18 2011 12:10:10 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Tomasz Pyra | W dniu 2011-06-18 06:53, MarcinJM pisze: W dniu 2011-06-17 10:53, Borys Pogoreo pisze: Jadc na flaku nawet prosto opona ma minimalnie inn ilo obrotw, ale nie z powodu zmiany rednicy/obwodu, a po prostu innej przyczepnoci. 23 |
Data: Czerwiec 18 2011 17:26:35 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: MarcinJM | W dniu 2011-06-18 12:10, Tomasz Pyra pisze: Jadc na flaku nawet prosto opona ma minimalnie inn ilo obrotw, ale Srednica "uzytkowa" tym samym uleg zmiejszeniu. W jednym z postow pojawil sie rysunek z teoretycznym przebiegiem okregu na flaku i na nadymanej kiszce. Mysle, ze jest on wadliwy, prawidlowy rysunek powinien wygladac jakos tak: http://ak-mazurski.pl/wp-content/uploads/2011/06/kolo.jpg -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl 24 |
Data: Czerwiec 17 2011 07:47:03 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisa(a): A jednak.
Znaczy Twoim zdaniem koo pod asfalt wchodzi? LOL !!!! 25 |
Data: Czerwiec 17 2011 08:48:08 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa:
A Twoim zdaniem gdzie podziewa si ta zbrojona guma z tego rysunku?: http://img13.imageshack.us/img13/1310/kolosg2mod.png Ja kiedy uwaaem, e prdko si nic nie zmieni - teraz (od pamitnego flame ju tu linkowanego) uwaam e si zmieni, ale nieznacznie (z powodu ugi, "mikro" polizgw i cholera wie czego jeszcze) - zdecydowanie jednak nie w zwizku ze zmian promienia i nie o tyle co piszesz. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 26 |
Data: Czerwiec 22 2011 13:07:03 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Mirek Ptak" napisa w wiadomoci Dnia 2011-06-17 07:47, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: Ley sobie na ziemi, POZA obwodem koa. 27 |
Data: Czerwiec 22 2011 14:51:29 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:07:03 +0200, Cavallino napisa(a): A Twoim zdaniem gdzie podziewa si ta zbrojona guma z tego rysunku?: I ley sobie w innym wymiarze, e nie bierze udziau w obrocie koa? Ty naprawd tak uwaasz? We kred w ap i sam si przekonaj jak bardzo jeste w bdzie. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 28 |
Data: Czerwiec 24 2011 15:00:59 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:07:03 +0200, Cavallino napisa(a): Tak, mniej wicej na tej samej zasadzie co do wyliczenia obrotu koa od czogu nie jest wana dugo jego gsienicy. 29 |
Data: Czerwiec 25 2011 03:01:10 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 24 Jun 2011 15:00:59 +0200, Cavallino napisa(a): I ley sobie w innym wymiarze, e nie bierze udziau w obrocie koa? a, od kiedy gsienice czogw s gumowe, pompowane powietrzem i uginajce si? Bo chyba jednak nie s. I mona je co najwyej porwna do felgi bez opony. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 30 |
Data: Czerwiec 25 2011 17:39:47 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Fri, 24 Jun 2011 15:00:59 +0200, Cavallino napisa(a): Wr jak zrozumiesz analogi.
Bywaj. A czy to czog czy jaki azik terenowy - nie zmienia to zasady dziaania. 31 |
Data: Czerwiec 25 2011 19:58:27 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:39:47 +0200, Cavallino napisa(a): a, od kiedy gsienice czogw s gumowe, pompowane powietrzem i Wr jak zauwaysz rnic midzy koem samochodu, a gsienic czogu. Owi sobie felg drutem, to bdziesz mie odpowiednik gsienicy. A pniej sprbuj z tego spuci powietrze. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 32 |
Data: Czerwiec 26 2011 16:02:51 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:39:47 +0200, Cavallino napisa(a): Nadal nie zrozumiae, wic miae w takim przypadku siedzie cicho. EOD 33 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:54:37 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:47:03 +0200, Cavallino napisa(a): I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png "Prawdziwy" obwd koa - tak, "wchodzi" pod asfalt. Na flaku jedziesz po paszczynie bdcej pod poziomem asfaltu. Niszczc sobie dodatkowo opon. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 34 |
Data: Czerwiec 22 2011 13:08:20 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Fri, 17 Jun 2011 07:47:03 +0200, Cavallino napisa(a): LOL 35 |
Data: Czerwiec 22 2011 14:50:19 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:08:20 +0200, Cavallino napisa(a): "Prawdziwy" obwd koa - tak, "wchodzi" pod asfalt. Na flaku jedziesz po Rozumiem, e matematyka i mylenie abstrakcyjne moe niektrych przerasta. Ale skup si, moe si uda bez plonka. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 36 |
Data: Czerwiec 24 2011 14:59:57 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Wed, 22 Jun 2011 13:08:20 +0200, Cavallino napisa(a): Matematyka jest taka, e na interesujcy nas promie koa skada si grubo bienika, poowa gruboci felgi i sup powietrza midzy nimi. Im powietrza jest mniej, tym sup niszy, a promie mniejszy. Nic znajdujcego si w innych miejscach nie ma znaczenia, choby nie wiem jakie czary uprawia. 37 |
Data: Czerwiec 24 2011 16:40:47 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-24 14:59, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: "Prawdziwy" obwd koa - tak, "wchodzi" pod asfalt. Na flaku Gdzie znike obwd i boki opony, do ktrych ten "obwd" jest trwale przymocowany? Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 38 |
Data: Czerwiec 25 2011 17:38:42 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Mirek Ptak" napisa w wiadomoci news: Gdzie znike obwd i boki opony,\ Nie ma ich w interesujcym nas miejscu. do ktrych ten "obwd" jest trwale przymocowany? I co w zwizku z tym? Jak do czogu zaoysz dusz gsienic, to zmieni si promie koa, czy zacznie si inaczej krci? 39 |
Data: Czerwiec 25 2011 23:12:28 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-25 17:38, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: Gdzie znike obwd i boki opony,\ A gdzie s?
Promie si nie zmieni, ale usu wszystkie koa nonie - czog zacznie jecha na brzuchu - koo napdowe nadal bdzie go napdza, a le "promie" bdzie mniejszy - prdko wzronie? No ale skoro nie chcesz przyj na wiar, linki do opisu dziaania systemw wykrywania spadku cinienia w koach na podstawie czujnikw ABS tez nie dziaaj, to zrb prosty jak drut eksperyment. Masz GPS - przejed si po paskim z prdkoci powiedzmy 50 km/h wedug GPS - zapamitaj prdko wg prdkociomierza - zmierz te wysoko od osi koa do podoa. Potem spu z obu przednich k po 1 barze cinienia i zmierz ponownie wysoko od osi koa do podoa. Potem przejed si jeszcze raz z prdkoci 50 km/h wg GPS i sprawd jaka warto masz na prdkociomierzu - id o zakad, e wicej jak 2% (1 km/h) rnicy nie bdzie - najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz. Potem policz ile ta rnica powinna wynosi na podstawie Twojej teorii o promieniu koa. Chtnie przeczytam jakie miae wyniki :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 40 |
Data: Czerwiec 26 2011 00:36:59 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Sat, 25 Jun 2011 23:12:28 +0200, Mirek Ptak napisa(a): km/h) rnicy nie bdzie - najprawdopodobniej okiem tego nie zobaczysz. Obstawiam "Nie bd sobie niszczy opon, by obala wasze kretynizmy" ;-) -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 41 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:47:28 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-26 00:36, Borys Pogoreo pisze: Dnia Sat, 25 Jun 2011 23:12:28 +0200, Mirek Ptak napisa(a): Gdyby mia racj, to dawno zrobiby taki test i umieci filmik. Nie zrobie tego bo doskonale wiesz, e piszesz bzdury. A. 42 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:08:15 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:47:28 +0200, Arek napisa(a): Obstawiam "Nie bd sobie niszczy opon, by obala wasze kretynizmy" ;-) Nie chce mi si niszczy opon, by udowadnia wasze nieuctwo matematyczne. :-) -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 43 |
Data: Czerwiec 28 2011 09:30:40 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 20:08, Borys Pogoreo pisze: Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:47:28 +0200, Arek napisa(a): Czyli przeprowadzie test i nie potwierdzi Twojej, do oryginalnej teorii?:) A. 44 |
Data: Czerwiec 26 2011 16:06:31 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Mirek Ptak" napisa w wiadomoci Dnia 2011-06-25 17:38, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: A co za rnica? Jak do czogu zaoysz dusz gsienic, to zmieni si promie koa, No wanie. I tym samym sposobem opona rozpaszczona z racji braku powietrza nie wpywa na promie koa, a wic ilo jego obrotw. Masz GPS - przejed si po paskim z prdkoci powiedzmy 50 km/h wedug GPS - zapamitaj prdko wg prdkociomierza - zmierz te wysoko od osi koa do podoa. Potem spu z obu przednich k po 1 barze cinienia i zmierz ponownie wysoko od osi koa do podoa. Potem przejed si jeszcze raz z prdkoci 50 km/h wg GPS i sprawd jaka warto masz na prdkociomierzu - id o zakad, e wicej jak 2% (1 km/h) rnicy nie bdzie Ale jednak bdzie? Ciekawe skd - bo o tym przecie dyskutujemy. 45 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:21:11 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 16:06:31 +0200, Cavallino wrote: Uytkownik "Mirek Ptak" napisa w wiadomoci Zaraz, a jaka jest teza ? Juz kiedys pisalem. Promien napompowanego kola wynosi np 30cm. Obwod bieznika wynosi 188.4cm. Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod bieznika nadal bedzie 188.4 .. no moze troche mniej, 187.4 cm powiedzmy. To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ? J. 46 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:34:23 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci On Sun, 26 Jun 2011 16:06:31 +0200, Cavallino wrote: e zmiana cinienia powoduj zmian wskaza licznika na z.
Mniej ni przy koach napompowanych prawidowo. 47 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:37:17 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 17:34:23 +0200, Cavallino wrote: Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci Ale mniej o 1% czy mniej o 20%, jakby to z promienia wynikalo ? J. 48 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:39:41 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci On Sun, 26 Jun 2011 17:34:23 +0200, Cavallino wrote: Z promienia 20%? LOL !!!!! Chyba przy cinieniu rzdu 0 bar. ;-) 49 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:59:07 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 17:39:41 +0200, Cavallino wrote: Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci no wiesz - 30cm a 25 cm to 20%. Co prawda jak to Wojtek zauwazyl - powiedzmy 27 i 22 cm. J. 50 |
Data: Czerwiec 26 2011 18:02:43 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci On Sun, 26 Jun 2011 17:39:41 +0200, Cavallino wrote: Ale te 30 cm to moe by profil 85 i profil 45 czy mniej. Jak chcesz ugi t drug opon o 5 cm? 51 |
Data: Czerwiec 26 2011 19:16:37 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: J.F. | On Sun, 26 Jun 2011 18:02:43 +0200, Cavallino wrote: Uytkownik "J.F." napisa w wiadomoci 45 (procent) ale z ilu ? z 240mm ? to nadal 108mm. J. 52 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:15:13 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: A co za rnica?A gdzie s?Gdzie znike obwd i boki opony,\Nie ma ich w interesujcym nas miejscu. Do tego to wydaje mi si, e ju doszlimy (cho to "z" jest troch na wyrost) - teraz dyskutujemy z tym: "Zamy e koo ma promie 50 cm. Wtedy po obwodzie ma ma 3,15 m. Gdy stoi na flaku i opona ugina si powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle zmniejsza si rzeczywisty promie koa, to jego obwd ma 3,01 m Czyli 5% mniej. I o tyle przekamie licznik. " Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 53 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:18:55 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Mirek Ptak" napisa w wiadomoci Dnia 2011-06-26 17:34, *Cavallino* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: Kto doszed to doszed, niektrzy nadal nie przyjmuj tego do wiadomoci. (cho to "z" jest troch na wyrost) - teraz dyskutujemy z tym: Z odchyami na inne, nieuwzgldnione parametry. 54 |
Data: Czerwiec 28 2011 01:23:55 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Mon, 27 Jun 2011 20:18:55 +0200, Cavallino napisa(a): Gdy stoi na flaku i opona ugina si powiedzmy o 2 cm, czyli o tyle Zapewne chodzi o to teleportowanie si kawaka opony do wymiaru X? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 55 |
Data: Czerwiec 28 2011 14:20:23 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: J.F | Uytkownik "Cavallino" napisa w wiadomoci "Zamy e koo ma promie 50 cm. teraz dopiero trafilem, widze ze przyklad mielismy podobny, tylko wnioski inne :-) Problem jest taki ze bieznik opony sie ugina, a nie kurczy. i nadal ma 3.15m I kolo sie kreci bez poslizgu po asfalcie, wiec po jednym obrocie przebywa 3.15m. Z odchylami na rozciagliwosc bieznika (a biezniku stal), na mikroposlizgi i inne nieuwzglednione zjawiska. Jak widac po tych tych systemach - zmiana efektywnego obwodu jest. Ale IMO znacznie mniejsza niz zmiana promienia. J. 56 |
Data: Czerwiec 29 2011 06:50:44 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "J.F" napisa w wiadomoci news: I kolo sie kreci bez poslizgu po asfalcie, Niewykonalne. 57 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:39:57 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-26 17:41, Wojtek Borczyk pisze: On Sun, 26 Jun 2011, J.F. wrote: Dlaczego analizujesz t cz koa ktra nie styka si z podoem? Na co to ma wpyw? Interesuj Ci tylko dwa punkty, punkt styku z podoem oraz rodek obrotu. Jeeli analizujesz w tym przypadku co wicej, to jeste niezym magikiem, ale niestety podstawwki koczy nie powiniene. Spuscisz powietrze, promien spadnie powiedzmy o 5 cm, ale obwod Twierdzisz, e podczas normalnej jazdy opona cay czas si lizga w ten sposb kompensuje rnice w cinieniu w stosunku do... no wanie do czego? Jeszcze raz powtarzam, punkty styku <-> rodek obrotu. Nic wicej. Reszta to wynik Twojej rozbujaej wyobrani. A. 58 |
Data: Czerwiec 27 2011 15:19:50 | Temat: Re: jak oni to robi? ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 11:15, Wojtek Borczyk pisze: On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote: No to ju nie mam wicej pyta. Masz racj:) Pozdrawiam, A. 59 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:53:13 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-26 17:21, J.F. pisze: Zaraz, a jaka jest teza ? To co napisae bdzie prawdziwe w nastpujcych przypadkach 1. Guma nie jest rozcigliwa 2. Czytajcy nie skoczyli podstawwki 3. Ich IQ < 50 To po jednym obrocie felgi auto ile przejedzie ? 2*pi*r -> wpisz w linii polece "calc" i oblicz sobie. Pozdrawiam, A. 60 |
Data: Czerwiec 27 2011 10:15:55 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-27 08:53, *Arek* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: 1. Guma nie jest rozcigliwa Bingo! guma bienika opony jest zbrojona kordem i rozciga si w bardzo ograniczonym stopniu. Drugi punkt tez si da do ciebie podpasowa :) -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 61 |
Data: Czerwiec 27 2011 21:41:09 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Massai | Mirek Ptak wrote: Dnia 2011-06-27 08:53, Arek napisa, a mnie co podkusio, eby To ja mam chyba jakie wadliwe opony, musz z reklamacj pj. Gdzie Ty widzia stalowy kord w BIENIKU? Rozumiem e jak zabuksujesz koami to sypiesz iskrami? -- Pozdro Massai 62 |
Data: Czerwiec 28 2011 09:31:35 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 23:41, Massai pisze: Mirek Ptak wrote: Moe chodzi o t cz co jest pod asfaltem. Wwczas moe i id iskry ale ich nie wida. A. 63 |
Data: Czerwiec 28 2011 14:22:55 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: J.F | Uytkownik "Massai" napisa w wiadomoci To ja mam chyba jakie wadliwe opony, musz z reklamacj pj. A co - ty masz kord gumowy, czy bieznikiem nazywasz tylko wystajace klocki gumy, nie patrzac na to co jest centymetr pod nimi ? Ma to jakas fachowa nazwe ktorej powinnismy uzywac ? J. 64 |
Data: Czerwiec 28 2011 12:57:38 | Temat: Re: jak oni to robi¹ ? | Autor: AZ | On 2011-06-28, J.F wrote: Centymetr pod bieznikiem to juz masz powietrze.To ja mam chyba jakieś wadliwe opony, muszę z reklamacją pj. Opasanie. -- Artur ZZR 1200 65 |
Data: Czerwiec 28 2011 16:25:08 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Massai | J.F wrote: Uytkownik "Massai" napisa w wiadomoci Ano - bienik to tylko klocki wystajce. Nie bez powodu sie mierzy gboko bienika, okrela jego minimaln gboko. -- Pozdro Massai 66 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:38:50 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Wojtek Borczyk" napisa w wiadomoci On Sat, 25 Jun 2011, Mirek Ptak wrote: Obstawiam e niewiele. Zaoenie opon z nieco innym profilem da pewnie podobne przekamania, a robi to wielu ludzi (np. zim). 67 |
Data: Czerwiec 26 2011 17:51:19 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: cef | Cavallino wrote: mia mi si chce z tej Waszej caej dyskusji ;-) to o ile Twoim zdaniem zmieni si promie toczny A w procentach? 68 |
Data: Czerwiec 26 2011 18:00:27 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "cef" napisa w wiadomoci Cavallino wrote: Co w procentach? Nawet ugicie opony przy spadku cinienia jest zalene od tylu rnych czynnikw, e za chiskiego boga nie wyznaczysz adnej staej (inaczej bdzie przy wskiej oponie o wysokim profilu, inaczej przy niskoprofilwce, gdzie czasem cay bok opony ma mniej cm ni ugnie si ta pierwsza). A co dopiero dalej mwi o zmianie obrotw koa, przy ktrym dochodz dodatkowe czynniki. 69 |
Data: Czerwiec 26 2011 18:19:08 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: cef | Cavallino wrote: mia mi si chce z tej Waszej caej dyskusji ;-) to o ile Twoim Pytam na ile wg Ciebie znaczca dla pomiaru pokonanej odlegosci jest zmiana geometrii koa wynikajca z mniejszej iloci powietrza? 70 |
Data: Czerwiec 26 2011 22:34:16 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "cef" napisa w wiadomoci Cavallino wrote: Na pewno nie liniowo, jeli o to Ci chodzi, kape nie zachowuje si jak mniejsze koo. 71 |
Data: Czerwiec 26 2011 22:54:57 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: cef | Cavallino wrote: Pytam na ile wg Ciebie znaczca dla pomiaru pokonanej odlegosci Czyli "test RoMana" zaliczony :-) 72 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:10:21 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "cef" napisa w wiadomoci Cavallino wrote: Ke? 73 |
Data: Czerwiec 27 2011 21:18:12 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: cef | Cavallino wrote: Pytam na ile wg Ciebie znaczca dla pomiaru pokonanej odlegosci Przestudiowaem cay wtek od pocztku i zauwayem, e na pocztku twierdzile, e kape bdzie si obtacza 5% mniejszym promieniem, a potem jednak, e kape nie zachowuje si jak mniejsze koo. Mylaem, e sprawdzie kred obwd odtaczanego sabo napompowanego koa - tak jak proponowano niedowiarkom- i std zmiana stanowiska. Widz, e przybywa ilos osb, ktre maj problem z tym zjawiskiem, ale nie niech jedni i drudzy sobie trwaj na swoich pozycjach. PS Pewnie niedugo do rozstrzygnicia sporu trzeba bdzie uwzgldnia zuycie opony po tym jednym obrocie. W kocu bienika ubywa z kadym obrotem :-0 74 |
Data: Czerwiec 27 2011 23:00:46 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "cef" napisa w wiadomoci Cavallino wrote: Chyba jednak nie zapae przekazu. 75 |
Data: Czerwiec 28 2011 06:19:07 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: cef | Cavallino wrote: na pocztku twierdzile, e kape bdzie si Nie zauwayem, e by. 76 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:29:38 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 00:04, Wojtek Borczyk pisze: On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote: Na pewno nie. Sprawd kred RoMana, przy kompletnym kapciu wirtualnie opona schodzi poniej poziomu jezdni - cokolwiek to moe znaczy tak jest!:) A. 77 |
Data: Czerwiec 27 2011 15:18:23 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-27 11:26, Wojtek Borczyk pisze: On Mon, 27 Jun 2011, Arek wrote: Czekam. Tylko nie zapomnij wzi kredy RoMana bo tylko ona moe mie te magiczne waciwoci. I jeszcze jedno, wynik wylij do producentw czujnika, ktry wykorzystuj zmian rednicy koa do sygnalizowania mniejszego cinienia w koach. Bo moe oni jeszcze nie wiedz, e sprzedaj niedziaajcy system. Mog nie czyta pms'a. A. 78 |
Data: Czerwiec 28 2011 01:21:29 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Mon, 27 Jun 2011 15:18:23 +0200, Arek napisa(a): I jeszcze jedno, wynik wylij do producentw czujnika, ktry Podobnie jak niektrzy czytaj wybirczo. Wklejony przeze mnie cytat z wartociami liczbowymi po cichu opucie? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 79 |
Data: Czerwiec 28 2011 09:35:02 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-28 01:21, Borys Pogoreo pisze: Dnia Mon, 27 Jun 2011 15:18:23 +0200, Arek napisa(a): Nie przypominam sobie aby, wkleja jakie obliczenia. Moe chodzio Ci o co takiego: "Zamiast "gdyba", z czystej ciekawoci zrobi dzi po poudniu odpowiedni test i podziel si z Wami wynikami :) " Natomiast po wykonaniu testu: " Nie chce mi si niszczy opon, by udowadnia wasze nieuctwo matematyczne." A. 80 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:11:37 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Wojtek Borczyk" napisa w wiadomoci On Sun, 26 Jun 2011, Cavallino wrote: Kompletny pewnie tak, ale tam bya gadka o upuszczeniu 1 bara. 81 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:28:03 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2011-06-26 17:33, *Wojtek Borczyk* napisa, a mnie co podkusio, eby odpisa: o ile Twoim zdaniem zmieni si promie toczny koa przy obnieniu Nie mam pojcia - sdz z dowiadczenia e dla koa 215/55 R16 to bdzie okoo 2-3 cm przy zmianie cinienia z 2.5 do 1.5 - zmiana z 2 do 1 moe da nawet wiksze ugicie. Przy takim kole 3cm oznacza zmian promienia o ponad 9%. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ 82 |
Data: Czerwiec 25 2011 03:04:19 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 24 Jun 2011 14:59:57 +0200, Cavallino napisa(a): Matematyka jest taka, e na interesujcy nas promie koa skada si grubo Nie, to jest Twoje pobone yczenie. Albo mierna prba ratowania wasnej skry, bo nie wypada si ju teraz wycofa z palnitej gupoty. Im powietrza jest mniej, tym sup niszy, a promie mniejszy. Opona si styka z gruntem *bienikiem* czy krawdzi? Od utraty powietrza tego bienika ubyo? Czy znalaz si gdzies na paszczynie urojonej? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 83 |
Data: Czerwiec 25 2011 17:42:27 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Fri, 24 Jun 2011 14:59:57 +0200, Cavallino napisa(a): Moje yczenia nie poruszaj si w tej tematyce. A jak sobie chcesz wymyla jakie kretynizmy w rodzaju wpywu lecej na asfalcie opony na promie koa, to rb to sobie w piaskownicy - moe tam kto si nabierze. Im powietrza jest mniej, tym sup niszy, a promie mniejszy. Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mj poprzedni post, z naciskiem na sup powietrza. I nie pisz nic dopki tej sztuki nie dokonasz, bo to si mija z celem. 84 |
Data: Czerwiec 25 2011 19:56:35 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:42:27 +0200, Cavallino napisa(a): Moje yczenia nie poruszaj si w tej tematyce. Jak na razie, to jeste tutaj przodujcym twrc kretynizmw. Opona si styka z gruntem *bienikiem* czy krawdzi? Od utraty powietrza A co mnie obchodzi sup powietrza? Powietrze jest zamknite w oponie, ma sta objto, warunkujc geometri opony. I nie pisz nic dopki tej sztuki nie dokonasz, bo to si mija z celem. Trudno si przyzna, co? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 85 |
Data: Czerwiec 26 2011 16:02:18 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Borys Pogoreo" napisa w wiadomoci Dnia Sat, 25 Jun 2011 17:42:27 +0200, Cavallino napisa(a): Czytaj wyej. Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mj poprzedni post, z naciskiem na sup A co mnie obchodzi co Ciebie obchodzi? I nie pisz nic dopki tej sztuki nie dokonasz, bo to si mija z celem. Jak Ci si trudno czyta, to po prostu przesta pisa. 86 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:13:52 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Sun, 26 Jun 2011 16:02:18 +0200, Cavallino napisa(a): Przeczytaj ze zrozumieniem cytat mj poprzedni post, z naciskiem na sup Obchodzi mnie wymylanie durnych zaoe, ktre nie maj wpywu na przedmiot dyskusji. Obliczye ju, e ziemia jest paska? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 87 |
Data: Czerwiec 28 2011 22:18:50 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Irek N. | Obliczye ju, e ziemia jest paska? 88 |
Data: Czerwiec 29 2011 00:09:44 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Tue, 28 Jun 2011 22:18:50 +0200, Irek N. napisa(a): wkadamy 1m drutu pomidzy koce. Prosz oszacowa o ile podniesie si Stare ;P W oryginale jest chyba na kocu pytanie "czy mysz si przelinie?" -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 89 |
Data: Czerwiec 29 2011 08:49:49 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Massai | Irek N. wrote: Obliczye ju, e ziemia jest paska? Hehe, to mi przypomina jak przeczytaem kiedy takie adne okrelenie, e Ziemi nie mona nazwa kul, bo jej ksztat jest zbyt nieregularny. Konkluzja brzmiaa tak e Ziemia ma ksztat geoidy. A geoida to taka brya ktra ma kszta Ziemi ;-) -- Pozdro Massai 90 |
Data: Czerwiec 27 2011 08:34:03 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-25 19:56, Borys Pogoreo pisze: Moje yczenia nie poruszaj si w tej tematyce. No ale musisz przyzna, e doliczanie do promienia wirtualnego zagbienia opony w asfalcie, jest now jakoci w wymylaniu gupot:) Opona si styka z gruntem *bienikiem* czy krawdzi? Od utraty powietrza A jak kto ma azot? To wtedy jaki bdzie mia promie. I nie pisz nic dopki tej sztuki nie dokonasz, bo to si mija z celem. Do czego? Znajomoci matematyki z zakresu szkoy podstawowej?:) A. 91 |
Data: Czerwiec 27 2011 20:16:10 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Mon, 27 Jun 2011 08:34:03 +0200, Arek napisa(a): Jak na razie, to jeste tutaj przodujcym twrc kretynizmw. Nie martw si, kiedy opanujesz matematyk i mylenie abstrakcyjne. Moe nawet z powodzeniem wycigniesz pierwiastek z -1 :-) A co mnie obchodzi sup powietrza? Powietrze jest zamknite w oponie, ma Uroczy jeste z tym uciekaniem od odpowiedzi. Zrobie ju test praktyczny? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 92 |
Data: Czerwiec 17 2011 06:28:17 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Massai | Borys Pogoreo wrote: Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisa(a): Teoretycznie miaby racj... ale nie jedzisz na slikach. Klocki na oponie s w pewnych odegociach od siebie, prawda? Mniejsza ilo powietrza powoduje e opona bardziej si ugina i na styku z jezdni klocki bardziej sie do siebie zbliaj - w efekcie obwd koa maleje. -- Pozdro Massai 93 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:21:08 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Massai, Borys Pogoreo wrote: Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisa(a): Teoretycznie miaby racj... ale nie jedzisz na slikach. Klocki na oponie s w pewnych odegociach od siebie, prawda? Na styku odlegoci midzy klockami s zawsze takie same - bez wzgldu na to, czy styka si klockw 5 czy 10. Argument do bani. Zrb to, co ja kiedy zrobiem, eby udowodni, e rnica jest nieistotna: Kred zaznacz na kole i asfalcie znaki naprzeciw siebie. Przetocz samochd o 2-3 obroty koa, spu powietrze (ale zostaw na tyle, eby opony nie zniszczy) i przetocz samochd z powrotem. U mnie trafio dokadnie w to samo miejsce. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 94 |
Data: Czerwiec 17 2011 11:38:11 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | On 2011-06-17 10:21, RoMan Mandziejewicz wrote: Kred zaznacz na kole i asfalcie znaki naprzeciw siebie. Przetocz Spu powietrze z _obu_ k na jednej osi - wynik Ci zadziwi :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik 95 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:11:20 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Massai | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Massai, A to niby z czego wynika? Jak opona mocniej si ugnie (bo ma mniej powietrza) - klocki bardziej si do siebie zbli. - bez wzgldu Tylko jeli przyjmiesz e klocki stykajc si z ziemi - zawsze si "zgniataj" tak, e przerwy pomidzy nimi zanikaj. Ale tak nie jest, bo inaczej - klocki byyby zbdne. Skoro na styku z ziemi mielibymy mie pask powierzchnie przylegajcych do siebie klockw, to po co robi klocki - prociej slika. -- Pozdro Massai 96 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:59:03 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 17 Jun 2011 06:28:17 +0000 (UTC), Massai napisa(a): Klocki na oponie s w pewnych odegociach od siebie, prawda? Teraz to ju wymylasz. Niby jak? Zrbcie test RoMana i wszystko bdzie jasne. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 97 |
Data: Czerwiec 17 2011 08:42:34 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-16 23:52, Borys Pogoreo pisze: Dnia Thu, 16 Jun 2011 22:39:40 +0200, Cavallino napisa(a): LOL, naprawd nieze, to jest chyba efekt matury giertycha? A jak wytumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej powietrza to zaczyna lekko ciga? A. 98 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:22:38 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Arek, A jak wytumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej Zwikszonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste? Cho ju tu jeden twierdzi, e na flaku z przodu 100km.h jecha Poldkiem. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 99 |
Data: Czerwiec 17 2011 11:09:19 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 10:22, RoMan Mandziejewicz pisze: [...] Jeeli ciga w jak stron to moliwoci s dwie: 1. Ta sama prdko obrotowa, a rne obwody 2. Takie same obwody a rna prdko obrotowa Reasumujc: Ty twierdzisz, e mimo zmiany promienia obwd pozostaje ten sam a koo si wolniej krci i hamujc pojazd zmienia jego trakcj, a ja obstawiam, jednak pkt. 1 - ktry nadal jest dla mnie bardziej oczywisty. Pozdrawiam, A. 100 |
Data: Czerwiec 17 2011 12:51:23 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Arek, Jeeli ciga w jak stron to moliwoci s dwie:A jak wytumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniejZwikszonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste? Czytasz to, na co odpowiadasz? ciganie jest zwizane z wikszymi oporami toczenia. Nic do tego obwd nie ma. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 101 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:27:45 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 12:51, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Arek, Czego nie zrozumiae z tego co napisaem? Postaram si prociej jeeli chcesz. Opory toczenia same w sobie nie powoduj skrtu, mog wpyn na prdko obrotow, czyli pkt. 2. A czy one s na tyle due, aby jedno z k zaczo si wolniej obraca od innych?... A. 102 |
Data: Czerwiec 17 2011 17:42:49 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Arek, Czego nie zrozumiae z tego co napisaem? Postaram si prociej jeeliCzytasz to, na co odpowiadasz? ciganie jest zwizane z wikszymiJeeli ciga w jak stron to moliwoci s dwie:A jak wytumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniejZwikszonymi oporami toczenia - czy to nie jest oczywiste? Czy ty masz pojcie, jak dziaa ukad kierowniczy w samochodzie? Zwikszone opory toczenia z jednej strony powoduj powstanie siy doprowadzajcej do skrtu samochodu, ktry musisz powstrzymywa kierownic. To si nazywa ciganie. *PLONK!* warning za gupot. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 103 |
Data: Czerwiec 19 2011 23:49:41 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 17:42, RoMan Mandziejewicz pisze: Hello Arek, No teraz to si popisae:) *PLONK!* warning za gupot. Lepiej narysuj sobie tego PLONKA t swoj magiczn kred na oponach. Moe uda Ci si udowodni jak now teori, amic podstawy matematyki i fizyki. A. 104 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:52:28 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 17 Jun 2011 08:42:34 +0200, Arek napisa(a): I rysunek: http://img259.imageshack.us/img259/4871/kolosg2.png Niestety nie, sami starzy grupowicze maj problem z ogarniciem tego. To moe jeszcze zapytam o samolot na tamocigu? A jak wytumaczysz takie zjawisko, jak w jednej oponie jest mniej A jaki opr stawia gnca si, gruba guma? -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 105 |
Data: Czerwiec 17 2011 09:38:14 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: wit | Arek wrote: LOL, naprawd nieze, to jest chyba efekt matury giertycha? A jak wjedziesz jednym koem w kau i Ci ciga w bok, to zmienia si pod kau obwd planety czy koa, czy jeszcze jaki inny? Zapytaj Giertycha. Ot zmieniaj si Opory toczenia. wit 106 |
Data: Czerwiec 17 2011 12:10:04 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 11:38, wit pisze: wrote: Dziwne, bo jadc drog, gdzie jedna strona jest w: liciach, niegu, lodzie nigdy nie odnotowaem cigania (pomijam wiksze prdkoci ale to ju troch inna sprawa). Ale to moe dlatego, e zmienia si obwd planety. A. 107 |
Data: Czerwiec 17 2011 10:50:41 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: wit | Arek wrote: Ot zmieniaj si Opory toczenia. To rzeczywicie dziwne, bo na niegu, lodzie i piasku ja akurat odnotowaem jak najbardziej. Przez kopne licie si nie przebijaem, a te kilka co przejechaem rnicy przeczywicie nie robiy. Ale w kauy odnotowae? To ktry obwd tam si zmieni? wit 108 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:34:04 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 12:50, wit pisze: wrote: Jeeli mamy co takiego -- -- -- -- -- -- -- \_______________ nieg asfalt to oczywiste jest, e bdzie ciga i by moe tak wygldaa sytuacja o ktrej piszesz. Natomiast: -- -- -- -- -- -- -- |-- -- -- -- -- -- -- - nieg/woda asfalt Czyli poziom jest taki sam tylko rna nawierzchnia, czyli rne opory toczenia, cigania nie odnotowaem. Ale w kauy odnotowae? To ktry obwd tam si zmieni? mwisz o takim przypadku?: _______________-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / koleina z wod asfalt to oczywicie, e tak, ale opory toczenia nie maj tu nic do rzeczy. Pozdrawiam, A. 109 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:26:58 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: wit | Arek wrote: Jeeli mamy co takiego A napisae, e uwaasz tak: "Jeeli ciga w jak stron to moliwoci s dwie: 1. Ta sama prdko obrotowa, a rne obwody" - i wanie t moliwo uznae za suszn. Tymczasem, jak sam pokazujesz na powyszych rysunkach, eby cigao wcale nie musi to by prawd. wit 110 |
Data: Czerwiec 19 2011 23:42:04 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 17:26, wit pisze: wrote: A tych dwch moliwociach napisaem, w warunkach gdy nie wystpuj inne czynniki. Jazda w koleinie, tudzie po hadach niegu to jakby nieco insza inszo. Pozdrawiam, A. 111 |
Data: Czerwiec 17 2011 17:43:12 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Kuba (aka cita) |
Czyli poziom jest taki sam tylko rna nawierzchnia, czyli rne opory toczenia, cigania nie odnotowaem. skoro jedna strona bdzie bardziej hamowana to jak moesz nie odnotowa cigania?! Wyjanij mi to zjawisko fizyczne.. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 112 |
Data: Czerwiec 19 2011 23:43:45 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze: Czyli poziom jest taki sam tylko rna nawierzchnia, czyli rne opory Jeeli te opory toczenia bd na tyle due aby zmniejszy prdko obrotow koa to tak, zacznie ciga. Ale jeeli koo bdzie si krcio z t sam prdkoci co inne to co spowoduje zmian toru jazdy? A. 113 |
Data: Czerwiec 20 2011 19:05:21 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Kuba (aka cita) |
W dniu 2011-06-17 17:43, Kuba (aka cita) pisze: wyobra sobie, ze hamulce w samochodzie dziaaj rwnie wtedy, kiedy nie zachodzi zjawisko polizgu. Wiec wzrost oporw toczenia jest niczym innym jak dziaaniem hamulca, tyle ze z jednej strony. Jesli wic co jest hamowane to zmniejsza sie jego prdko, a jesli zmniejsza sie prdko z jednej strony to samochd bdzie skrca. Nie ma wic moliwoci, abu jedne koa miay wikszy opr toczenia i nie powodoway cigania. EOT. -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 114 |
Data: Czerwiec 21 2011 13:09:46 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-20 19:05, Kuba (aka cita) pisze:
Nie ma moliwoci aby oba koa krciy si z tak sam prdkoci i nastpio ciganie. Jeeli opory toczenia nie s tak due aby wprowadzi koo w polizg to tor jazdy zostanie zachowany. No chyba, e samochd moe si odksztaca i koo ktre ma wiksze opory spowoduje zgicie konstrukcji ale to chyba przypadek szczeglny:) A. 115 |
Data: Czerwiec 17 2011 13:34:55 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:10:04 +0200, Arek napisa(a): Dziwne, bo jadc drog, gdzie jedna strona jest w: liciach, niegu, Wycz ESP i sprbuj jeszcze raz. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 116 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:29:02 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Arek | W dniu 2011-06-17 13:34, Borys Pogoreo pisze: Dnia Fri, 17 Jun 2011 12:10:04 +0200, Arek napisa(a): Mam wyczone fabrycznie, a raczej nie wczone. A. 117 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:38:31 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Borys Pogoreo | Dnia Fri, 17 Jun 2011 15:29:02 +0200, Arek napisa(a): Dziwne, bo jadc drog, gdzie jedna strona jest w: liciach, niegu, To upewnij si i sprbuj raz jeszcze. I nie wiem dlaczego kaesz pomija wiksze prdkoci - efekt ten sam, tylko jeszcze bardziej widoczny. -- Borys Pogoreo borys(#)leszno,edu,pl 118 |
Data: Czerwiec 16 2011 23:57:24 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Irek N. | No co Ty gadasz? W zasadzie nie, ale... (dalej) A wraz z nim zmienia Ci si jego rzeczywisty obwd. Jak wyej. Ale nie obwd opony jest istotny, tylko ilo obrotw koa przy takiej samym przebytym dystansie. Matematyka tak, ale z fizyk to ju nie poszo...
Niezupenie, o tyle si przemieszcza. Robisz po prostu wiksze odsunicie osi piasty od _teoretycznej_ osi opony. Pisz teoretycznej, bo nigdy nie jest idealnie okrga.
Nic z tych rzeczy. Opona bdzie miaa praktycznie taki sam obwd. Zmianie ulegnie cinienie w kole, a wic powierzchnia przylegania opony do podoa (nacisk na o musi by zrwnowaony), opona ugnie si troch wicej i przy swoim obrocie bdzie troch wicej pracowaa generujc troszk wicej ciepa w swoim kordzie. Dlaczego pisz praktycznie si nie zmieni? Ot zmiana cinienia w oponie minimalnie, ale dosownie minimalnie zmienia rednic. Nie znam dokadnych danych, ale porwnujc do pasw klinowych (zbatych, zbrojonych np:wknem szklanym) przykadowo Gates-a, mog powiedzie, e w caym zakresie akceptowalnych nacigw pasa jego dugo nie powinna si zmieni wicej ni 0.2% (rne typy rnie, ale zazwyczaj jest to podobna warto). Myl e mona to wprost przenie na opon, rzd wielkoci bdzie ok. Miego. Irek.N. 119 |
Data: Czerwiec 17 2011 07:48:28 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "Irek N." napisa w wiadomoci news: Czyli 5% mniej. Nic z tych rzeczy. Opona bdzie miaa praktycznie taki sam obwd. Opona tak, tyle e to nie ma nic do rzeczy. Koo bdzie miao promie mniejszy i tyle. I to nawet goym okiem idzie stwierdzi. 120 |
Data: Czerwiec 17 2011 08:10:23 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: wit | Cavallino wrote: I to nawet goym okiem idzie stwierdzi. To sprbuj stwierdzi nie goym okiem tylko po prostu sprawd. wit 121 |
Data: Czerwiec 22 2011 13:07:44 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Cavallino | Uytkownik "wit" napisa w wiadomoci Cavallino wrote: Znaczy mam jedzi na flaku? Chyba jednak nie bdzie mi si chciao, za gorco na pompowanie. 122 |
Data: Czerwiec 22 2011 11:15:36 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: wit | Cavallino wrote: To sprbuj stwierdzi nie goym okiem tylko po prostu sprawd. A to nie sprawdzaj. wit 123 |
Data: Czerwiec 17 2011 11:06:47 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: Kuba (aka cita) |
Opona bdzie miaa praktycznie taki sam obwd.(...) nie wiem czy czytasz cay wtek, czy tylko fragment, wiec przypomne jedn do istotn rzecz - czsc samochodw bada cisnienie w oponach na podstawie odczytw z czujnikw ABS, ktre mierz ... spadki prdkoci poszczeglnych k... wiec nie ma co teoretyzowa tylko po prostu przyjc do wiadomoci. Nie s do specjalnie dokadne systemy, ale dziaaj (cho maj problemy z runflatami) ps. dla uatwienia np. system RPA w BMW (nie myli z RDC) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka 124 |
Data: Czerwiec 17 2011 15:49:51 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: J.F | Uytkownik "Kuba (aka cita)" napisa w wiadomoci grupUytkownik "Irek N." napisa w wiadomoci Opona bdzie miaa praktycznie taki sam obwd.(...) nie wiem czy czytasz cay wtek, czy tylko fragment, wiec przypomne jedn do istotn rzecz - czsc samochodw bada cisnienie w oponach na podstawie odczytw z czujnikw ABS, ktre mierz ... spadki prdkoci poszczeglnych k... wiec nie ma co teoretyzowa tylko po prostu przyjc do wiadomoci. Tylko nie wiesz jakie to sa roznice. Opona wbrew pozorom nie jest z gumy, tylko ze stali, wlokien organicznych lub sztucznych i wplyw cisnienia na obwod jest niewielki. Ale jest. Nie na tyle duzy zeby jakos znaczaco podniesc mandat, choc oczywiscie 79 a 81 robi roznice. Natomiast tu juz zeszlo na flaka kompletnego, i sprawa jest ciekawa - bo obwod opony nadal sie nie zmienil proporcjonalnie do promienia. W efekcie musialoby byc tak ze np bieznik opony zrobil 9 obrotow, a felga 10. Wiec moze nie ma sie co dziwic ze po kawalku boki opony sa mocno zuzyte. J. 125 |
Data: Czerwiec 18 2011 12:04:49 | Temat: Re: jak oni to robi ? | Autor: | |