jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm
1 | Data: Wrzesien 30 2016 07:55:55 |
Temat: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | |
Autor: Slawek h | http://ifotos.pl/z/arhsaex/ 2 |
Data: Wrzesien 30 2016 17:34:46 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Slawek h pisze tak: http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Na youtubie sobie popatrz jak Amerykańce albo Ruscy z nudów rozbieraj± silniki. Na lekkie l¶ni±ce dwa ¶lady mówi± ze jeszcze dobra. -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 3 |
Data: Wrzesien 30 2016 09:00:10 | Temat: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Jak zdjecie nie przeklamuje to czop zbyt dobrze nie wyglada. Taki nie zatarty powinien byc swiecacy, wyglaskany a nie szaro matowy z rysami. 4 |
Data: Wrzesien 30 2016 18:09:15 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomoĹ›ci grup http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Tomasz czy inny rajdowiec ? No bo kto by rozbieral sprawny silnik z dobrymi panewkami :-) Czy np te zdjÄ™cia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu Na moj gust to w miare przyzwoicie wygladaja, ale ja sie nie znam. Przy czym - jesli juz masz rozebrane, to moze panewki nowe dac. Drogie nie sa. Szlif to juz wieksze koszta. Tylko nie wiem czy znajdziesz dobry wymiar. J. 5 |
Data: Wrzesien 30 2016 09:45:47 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Bolko | W dniu piÄ…tek, 30 wrzeĹ›nia 2016 16:55:56 UTC+2 użytkownik Slawek h napisał: http://ifotos.pl/z/arhsaex/ TSI z VW? Napewno sÄ… zdjÄ™cia panewek na forum octavii. Poszukaj postów z silnikami TSI Octavia II do 2010 roku Paru goĹ›ci rozkrÄ™cało silniki własnie koło 100 własnie żeby sprawdzić jak wygladajÄ… panewki bo te silniki do 2010 roku miały ten problem. 6 |
Data: Wrzesien 30 2016 19:07:54 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 1 00kkm | Autor: Tomasz Gorbaczuk | W dniu .09.2016 o 16:55 Slawek h pisze: Czeć Po co zaglÄ…dać do panewek przy tak małym przebiegu? - pytam, bo nigdy by mi to nie przyszło do głowy. 100kkm to prawie nówka sztuka nieĹ›migania. TG 7 |
Data: Wrzesien 30 2016 12:03:28 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Ja rozebralem bo mi olej wyplulo przez simmering i zostalo 1 litr w misce. 8 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 11:19:06 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Slawek h" napisał w wiadomoĹ›ci grup Ja rozebralem bo mi olej wyplulo przez simmering i zostalo 1 litr w misce. Ja kiedys w sierra rozwalilem miske na kamieniu. W dolnej czesci. A tu ciekawostka - kaluza oleju pod autem, a cisnienie oleju jest, lampka gasnie. No to jezdze autem dalej, choc juz drugie kupuje. Po kilkuset km lomot jakis spod maski. Podjezdzam drugim aby na zlom zaholowac, schylam sie linke gdzies zaczepic ... i widze urwana rure wydechowa. A sierra dalej jezdzi na resztce oleju :-) J. 9 |
Data: Wrzesien 30 2016 13:31:33 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech panewkach i smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by teraz silnik ze 125p puscic na nowoczesnych olejach to wal bylby do szlifu po pol milionie kilometrow. Za to gdyby wspolczesny silnik zalac tamtym olejem to do szlifu bylby po drugiej zmienie oleju pod warunkiem ze by do tej zmiany dozyl. I tamtem fiat i dzisiejsze samochody z taniego segmentu byl i sa robione na max 150 tysiecy kilometrow. Co nie wyklucza ze jakis kapelusznik zrobi i 300 tysiecy. Jesli zdjecie nie przeklamuje to wal jest do szlifowania na wymiar naprawczy. Wal ktory ze wzgledu na zuzycie kwalifikuje sie do szlifowania na wymiar naprawczy, ale niezatarty, bedzie pomimo widocznych golym okiem lagodnych poprzecznych falistosci blyszczacy. 10 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 00:18:12 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-09-30 o 22:31, Zenek Kapelinder pisze: Kiedys sto tysiecy na wal nawet w kredensie, podparty tylko na trzech panewkach i smarowany byle jakim olejem, to bylo niewiele. Jak by teraz silnik ze 125p puscic na nowoczesnych olejach to wal bylby do szlifu po pol milionie kilometrow. Tylko taki silnik z kredensa miał z 18KM i z 25Nm z cylindra, obecne silniki majÄ… po 70KM i po 100Nm z cylindra :) Taka tam skromna różnica ;) Aczkolwiek zgadzam siÄ™ że przy obecnej technice i materiałach chcÄ…c można zrobić silnik, który bez problemu przejechałby 300kkm bez najmniejszego zużycia ale to siÄ™ nie opłaca... -- Pozdrawiam Lewis 11 |
Data: Wrzesien 30 2016 15:35:45 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom nie wierze. Wydobiony jak po dwudziestu latach zawias w bramie. Pytam co jest. A znajomu mowi ze teraz takie sworznie robia ze pilka do metalu mozna przeciac jak sie ktos uprze. Sworznia z malucha ledwo tarcza szlifierska brala, pilnik czy pilka nie robily na nim zadnego wrazenia. W tamtych czasach gdyby nie to ze zworznie byly w komplecie z tlokami to przy remoncie mozna bylo stare zakladac. Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo. Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na panewkach. 12 |
Data: Wrzesien 30 2016 21:04:19 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Ja nie rozumiem jednego. Ten wal wyglada jak porysowany lecz pod palcem jest jak lustro. Nic sie nie wyczuwa gladko. A wydaje mi sie ze takie rysy bylyby wyczuwalne a jednak nie. Dlaczego. 13 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 18:55:02 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-01 o 00:35, Zenek Kapelinder pisze: Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom nie wierze. Wydobiony jak po dwudziestu latach zawias w bramie. Pytam co jest. A znajomu mowi ze teraz takie sworznie robia ze pilka do metalu mozna przeciac jak sie ktos uprze. Sworznia z malucha ledwo tarcza szlifierska brala, pilnik czy pilka nie robily na nim zadnego wrazenia. W tamtych czasach gdyby nie to ze zworznie byly w komplecie z tlokami to przy remoncie mozna bylo stare zakladac. Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo. Na kilkaset rozebranych silnikow nie bylo zadnego zatartego na panewkach. Po prostu teraz nie opłaca siÄ™ robić silników które siÄ™ nie psujÄ…, a już na pewno nie po 100kkm. A jest to technologicznie możliwe. -- Pozdrawiam Lewis 14 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 10:49:20 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Oplaca sie robic i sie robi ale nie do tanich samochodow. Producenci maja wszystko sprawdzone. Wiedza ile kilometrow robi samochod w kazdej klasie. Dla tanich jest to ok 170 tysiecy i ma isc na zlom. Byl kiedys program jak robic zeby caly samochod zuzyl sie mniej wiecej po takim samym przebiegu. Rozrzutnoscia jest zrobienie silnika na 200 tysiecy a skrzyni biegow na 400 tysiecy. 15 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 00:13:13 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-01 o 19:49, Zenek Kapelinder pisze: Oplaca sie robic i sie robi ale nie do tanich samochodow. Producenci maja wszystko sprawdzone. Wiedza ile kilometrow robi samochod w kazdej klasie. Dla tanich jest to ok 170 tysiecy i ma isc na zlom. Byl kiedys program jak robic zeby caly samochod zuzyl sie mniej wiecej po takim samym przebiegu. Rozrzutnoscia jest zrobienie silnika na 200 tysiecy a skrzyni biegow na 400 tysiecy. Wystarczy popatrzeć ile wytrzymujÄ… nowe silniki w dużych Ĺ›wieżych wozach za gruby hajs typu BMW, Audi, Mercedesach etc. Zerknij sobie na stronÄ™ goĹ›ci od wymiensilnik.pl Tam czÄ™sto wrzucajÄ… kwiatki najnowszej technologii. Rekordzista to chyba ich prywatny bus w którym piec trzeba było wymienić po niespełna 20kkm :) A tak to standard 50-150kkm -- Pozdrawiam Lewis 16 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 16:34:43 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | To trzeba astry kupowac bo one pol miliona kilometrow robia, przynajmniej tak niektorzy twierdzili, skodzianki tez sa podobno wytrzymale. Skad wiesz ze oni jak jezdzili busem to jak przy kazdym ruszeniu dym spod kol nie poszedl to sie zatrzymywali i ruszali jeszcze raz. Z wyjatkiem silnika okretowego jestem w stanie zabic kazdy silnik szybciej niz przy przebiegu 20 tysiecy.. Strona sie na tablecie nie otwiera. 17 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 09:35:30 | Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-02 o 01:34, Zenek Kapelinder pisze: To trzeba astry kupowac bo one pol miliona kilometrow robia, przynajmniej tak niektorzy twierdzili, skodzianki tez sa podobno wytrzymale. Skad wiesz ze oni jak jezdzili busem to jak przy kazdym ruszeniu dym spod kol nie poszedl to sie zatrzymywali i ruszali jeszcze raz. Z wyjatkiem silnika okretowego jestem w stanie zabic kazdy silnik szybciej niz przy przebiegu 20 tysiecy. Strona sie na tablecie nie otwiera. Dobra nie mam zamiaru Cię do niczego przekonywać :) -- Pozdrawiam Lewis 18 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 01:09:11 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu przeciwdziałać lyb przewidzieć? 19 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 10:15:04 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: RadoslawF | W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze: Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu przeciwdziałać lyb przewidzieć?Trzeba zrobić to dobrze. Może być ciÄ™żko znaleĽÄ‡ fachowca, kiedyĹ› było to normalne, dziĹ› łatwiej, taniej i szybciej kupić silnik z jakiegoĹ› rozbitka. Pozdrawiam 20 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 01:57:20 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Elementy typu cylinder czy wal sa utwardzane powierzchniowo. Im glebiej tym metal bardziej miekki. Kiedys fabryczne instrukcje to opisywaly i dla pierwszego szlifu bylo to ok 70% nominalnego przebiegu. Dla drugiego ok 50% dla trzeciego 30%. 21 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:43:13 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-02 o 10:09, Slawek h pisze: Możecie mi cos wytłumaczyć. Dużo ludzi pisze ze po wkonanym szlifie wału silnik bardzp szybko wyzional ducha. Z czym moze byc to zwiazane? Mozna jakos temu przeciwdziałać lyb przewidzieć? A pokaż mi teraz mechanika który wie co robi składajÄ…c silnik ;) A z resztÄ… nie tylko składajÄ…c silnik... -- Pozdrawiam Lewis 22 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 01:43:12 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy. Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik. 23 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:42:18 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-02 o 10:43, Zenek Kapelinder pisze: Jak bylem mlody i piekny to inzynierowie a nie ksiegowi budowali samochody. Bylo wtedy BMW 317. Dwu drzwiowe z szescio cylindrowym silnikiem. Tanie nie bylo. Jeden krawiec sobie kupil. Od nowosci bralo olej. Trwalosc silnika do remontu w okolicach stu tysiecy. Mialo jednak i zalete. Jak na tamte czasy zapierdalalo tak ze chmury mozna bylo gonic. Oczywiscie u kapelusznika silnik wyttzymal by z trzysta tysiecy. Ale ono nie bylo dla kapelusznika. W technice zawsze jest cos za cos. Jak ma byc sztucznie mlcniejsze to bedzie krocej zylo. Po prawie czterdziestu latach byle autko ma wiecej koni z litra niz tamto BMW. Ma wiecej mocy na kilogram masy auta. Pomimo postepu w materialach nie dalo sie zrobic zeby w dobrej kondycji robily wiecej niz tamto BMW. Poza tym sensu to nie ma bo dupowoz przecietnie robi w osiem lat sto siedemdziesiat tysiecy a potem jedzie do nas albo do innej afryki i producenta nie obchodzi czy bedzie awaryjny bo jego interesuje pierwszy i drugi uzytkownik. Ale sam przed chwilÄ… pisałeĹ› że sworzeĹ„ z malucha trzeba było dłuuugo piłować szlifierkÄ… a w obecnych wozach zwykłym brzeszczotem siÄ™ tnÄ…... WiÄ™c teraz nikt siÄ™ nie stara o to by to było trwałe ;) HistoriÄ™ o passacie 2.0tdi i wycierajÄ…cej siÄ™ zÄ™batce napÄ™du pompy oleju słyszałeĹ›? ;) -- Pozdrawiam Lewis 24 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 11:11:45 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci Jakis czas temu bylem w zaprzyjaznionym warsztacie. Patrze na sworzen tlokowy i oczom nie wierze. Ale przebieg tego silnika ? Moze przejechal juz tyle, ze lepszego sworznia naprawde nie trzeba ... Jak bylem mlody i piekny to przez kilka lat robilem minimum jeden remont kapitalny silnika tygodniowo. Nikomu sie nie zdarzylo bez oleju jechac ? J. 25 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:34:51 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-01 o 00:18, Lewis pisze: W dniu 2016-09-30 o 22:31, Zenek Kapelinder pisze: Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na współczesnych dobrych materiałach. Nazywa się 1HZ Nie mylić z 1Hz ;) Silnik obliczony na trwało¶ć 1 mln km, ale w użytkowaniu przez typowego "bambusa" w Afryce, co to jedynie umie się podpisać trzema krzyżykami ;) Nie ważne, co się do niego wleje - czy ON, czy butelkę whisky - pojedzie. Naprawić go można młotkiem i kluczem francuskim. Tyle, że niestety, oficjalnie tych aut nie można w Europie kupić, bo nie spełniaj± różnych kretyńskich norm :( -- Pozdrawiam. Adam 26 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 02:52:01 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki produkowane przed wojna. 27 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:56:20 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-02 o 11:52, Zenek Kapelinder pisze: Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki produkowane przed wojna. Zgadza się. Ale silnik do pojazdu Heavy Duty miał (i ma, bo nadal produkowany) spełniać trzy założenia: 1/ niezawodno¶ć 2/ niezawodno¶ć 3/ niezawodno¶ć A brak wysilenia, to jedna z recept. Poza tym to silnik w zasadzie wielopaliwowy - oczywi¶cie nie w ¶cisłym znaczeniu. Może raczej: odporny na "dziwne" afrykańskie czy południowo-amerykańskie płyny nazywane tam paliwem. -- Pozdrawiam. Adam 28 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 03:50:35 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Slowo klucz na dlugowiecznosc silnika to brak wysilenia a nie marka rodzaj paliwa. 29 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 10:01:37 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Maciek | Dnia Sun, 2 Oct 2016 02:52:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a): Podal bys jeszcze ze on ma 25 koni z litra czyli mniej wiecej tyle ile mialy silniki produkowane przed wojna. Mniej więcej, chyba 30 KM z litra. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl -- - Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast. https://www.avast.com/antivirus 30 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 07:27:48 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Zenek nie do konca wiem oczym piszesz. Czy mam rozumiec ze jak odkrecilem główke korbowodu to mam teraz dac nowe panewki? 31 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 10:29:52 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka. Jak bys zmierzyl srednice otworu pod panewke i mial mozliwosc zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl ze srednica panewki jest wieksza od srednicy otworu. Przy skrecaniu panewka jest sciskana. Zapewnia to wlasciwa sile z jaka jest osadzona. Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki. Ostatnio pojawily sie silniki w ktorych nie ma zamkow. I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie sie panewki. W nich nawet jak ktos sklada silnik i zalozyl nowe panewki i z jakis wzgledow musi rozkrecic oprawy nawet jak silnik nie nie byl odpalony to panewki sa do wyrzucenia i trzeba zalozyc nowe. 32 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 19:51:38 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci grup Jak silnik pracowal to tak. Panewka to jedorazowka. A ile musi pracowac ? Jak bys zmierzyl srednice otworu pod panewke i mial mozliwosc zmierzenia srednicy zewnetrznej panewki to bys zauwazyl ze srednica panewki jest wieksza od srednicy otworu. A jak sie ma stary silnik i zamki ? I tylko sila tarcia pomiedzy panewka a oprawa uniemozliwia obrocenie sie panewki. Brzmi rozsadnie ... tylko jak sprawdzic luz na wale tymi plastikowymi precikami ? J. 33 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 12:15:58 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Jak nie ma zamkow to luzu sie nie sprawdza waleczkami. Szlifuje sie wal na wymiar podany przez fabryke i musi byc dobrze. Zamki to dupochron przed obroceniem panewki w przypadku zatarcia. Taki relikt lat minionych. Jak sie zatarlo to walu nie da sie obrocic. W czasie pracy sie nie zaciera. Bedzie sie tluklo. Zaciera sie po wylaczeniu jak spadaja obroty i nie ma smarowania. Jak nie ma zamkow i wal jest zlutowany z panewkami to jak by silnik dal sie uruchomic to zniszczyl by blok albo korbowody. Chwile by popracowal i bylo by duzo czesci do wymiany, jak by ktos mial pecha to blok do wyrzucenia. Wspolczesna panewka ma kilka warstw. Jest stalowa blacha nosna. Potem jest warstwa brazu i na koncu nakladany galwanicznie stop cyny. Przy zatarciu najpierw ulega zniszczeniu stop cyny i wal pracuje na brazie. Polaczenie stal braz ma spora odpornosc na zatarcie w warunkach niedostatecznego smarowania. Ale wieczne nie jest. Od zapalenia sie kontrolki cisnienia oleju i zmiany dzwieku silnika warstwa brazu umozliwia bezpieczne wylaczenie silnika bez fizycznego zatarcia go. 34 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 12:22:04 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: laisar | W dniu poniedziałek, 10 paĽdziernika 2016 19:29:53 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Kiedys byly w panewkach zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki Nieprawda - http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamkow8221 35 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 12:49:51 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Napisali dokladnie to samo co ja. Ale jak jakis kutasek chce sie pomadrzyc to wytnie jedno zdanie. Teraz mozesz udac sie na drzewo banany prostowac. 36 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 13:09:59 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: laisar | W dniu poniedziałek, 10 paĽdziernika 2016 21:49:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Napisali dokladnie to samo co ja Bynajmniej - dokładnie przeciwnie: Zenek Kapelinder napisał: Kiedys byly w panewkach _zamki uniemozliwiajace obrocenie sie panewki_. http://truckfocus.pl/technika/3236/panewki-bez-8222zamkow8221 Zamki panewkowe, _nie majÄ… na celu (jak siÄ™ szeroko sÄ…dzi) 37 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 19:37:08 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | No to co teraz roboc. Mam zdjete dwie pokrywy korbowodow z panewkami. 38 |
Data: Pa?dziernik 10 2016 19:52:37 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Cd. 39 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 05:44:59 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Duzo to ile? Przez cale zycie slyszalem o jednym przypadu a jeden widzialem.. Uwazam ze to nie jest duzo a raczej tyle co nic. Fabryka szlifuje wal na wymiar i korbowody z tego powodu sie nie urywaja. To jak szlifuja na wymiar naprawczy i jak napisales pokazywanie kopytka jest czeste to przyczyny szukal bym w okolicach szlifowwania a nie w niesprawnosci alternatora. Inna sprawa ze przewaznie miastowe wyscigowki to samochody dla kapelusznikow i ostra jazda moze im szkodzic bez wzgledu na to czy byly jakies szlify czy ich nie bylo. 40 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 10:02:04 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | No dobra masz racjÄ™ a przynajmniej przekonuje mnie to. 41 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 11:35:38 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Nie w nominale a nominalne. Trzeba zmierzyc. Trzeba tez czop doprowadzic do stanu w jakim powinien byc. Musi miec metaliczny kolor a nie jakis szary. Wez nowe zwykle lozysko kulkowe i popatrz jak wygladaja powierzchnie. Tak ma wygladac czop. Bez szlifowania bardzo drobnym papierem sciernym nie da sie tego zrobic. Potem trzeba zmierzyc czop i wtedy sie okaze czy mozna zalozyc panewki nominalne. Nie wiem jak teraz ale kiedys byly panewki co na nie mowiono ze na miedzyszlif sa. Mialy w plusie 0,05mm. Co ciekawe zdarzaly sie w nowych silnikach. I to niekoniecznie wszystkie a np na trzech czopach nominalne a na jednym grubsze. W fabrykach tez robia braki i jak da sie uratowac tania panewka to dobrze. 42 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 12:09:49 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Nominalne czy w nominale - wiadomo o co chodzi. 43 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 12:54:01 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Ps. Zapytam jeszcze inaczej. Jak sprawdzić wał i panewke ktorym zabrakło smarowania z powodu małej iloĹ›ci oleju w misce? Czy te na zdjÄ™ciach można do tego zaliczyć? 44 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 18:14:19 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Moze i znaczy to samo ale jedno jest po Polsku a drugie po polskiemu. Skad do kurwy nedzy moge wiedziec czy wal ze zdjec sie nadaje? Przyteleporuj go do mnie jutro w godzinach 11 - 13 to zmierze i powiem. 45 |
Data: Pa?dziernik 11 2016 19:32:56 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Nie wiem gdzie? 46 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 01:57:30 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Teraz to pierdolisz. Nie pisalem ze jak lustro a w pewnym momencie dalem latwo dostepny wzorzec do porownania. Za moment zlozysz bez zmierzenia cos sie upierdoli i bedziesz mial do mnie pretensje. Wycofuje sie z wszystkiego co wczesniej napisalem. Wlasciwa osoba do wydania opinii jest szlifierz pracujacy przy szlifowaniu walow korbowych i wykorbionych. 47 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 11:23:36 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci grup Teraz to pierdolisz. Nie pisalem ze jak lustro a w pewnym momencie dalem latwo dostepny wzorzec do porownania. on a) ma interes, zeby powiedziec "do szlifu", b) ma takie sobie doswiadczenie w ocenie stanu walow - wal do niego przychodzi z dyspozycja "do szlifu", wychodzi oszlifowany, klient z reklamacja nie wraca, widac szlif byl dobry. Lepszy bylby mechanik, co sie nie boi klientowi powiedziec - moge zamontowac jak jest, ile wytrzyma nie wiem. No ale moze szlifierz ma mikrometr do sprawdzenia nierownomiernosci zuzycia walu. J. 48 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 02:53:37 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | on Dlatego też starałem siÄ™ coĹ› dowiedzieć bo ja umiem przyznać że za wiele wałów nie widziałem w życiu. A myslałem ze tzw. zenek to człowiek na miejscu i coĹ› sobÄ… reprezentujÄ…cy, ależ siÄ™ pomyliłem. A oceniam to po pierwszym zdaniu. A jeĹ›li chodzi o pomiary to mnie siÄ™ udało, luz wynosi 0.06mm tylko to i tak nikogo nie interesuje. 49 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 07:09:00 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | I chuj ci w dupe i kamieni kupe. Zycie cie wynagrodzilo za zly stosunek do mnie. 6 setek luzu to wal do szlifu. Jak bys mial jeszcze jakies pytania to nie licz ze pod ksywka jaka tutaj masz cos sie ode mnie dowiesz. 50 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 17:54:44 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomoĹ›ci grup I chuj ci w dupe i kamieni kupe. Zycie cie wynagrodzilo za zly stosunek do mnie. Na stusunek to sobie od lat sumiennie zapracowujesz. 6 setek luzu to wal do szlifu. Jak bys mial jeszcze jakies pytania to nie licz ze pod ksywka jaka tutaj masz cos sie ode mnie dowiesz. Hm, da nowe panewki, to pewnie bedzie mniejszy. I co wtedy ? Bo czy dostanie jakies "nadwymiarowe" o te 0.05 grubsze, to nie wiem J. 51 |
Data: Pa?dziernik 12 2016 15:23:34 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Ty ogolnie malo wiesz, typowe dziecko neostrady jestes. 52 |
Data: Pa?dziernik 13 2016 08:05:42 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Moze i do szlifu jednak sam producent przewiduje max 0.071 ! 53 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:00:35 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Budzik | Użytkownik Adam ... Jest taki silnik. Robiony wg konstrukcji z lat 6/70-tych ale na Ile pali? 54 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 04:24:37 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Pewno z 250g na konia na godzine. 55 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 13:57:30 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-02 o 13:00, Budzik pisze: Użytkownik Adam ... To nie jest dobre pytanie. W tamtejszych warunkach - czyli jakie¶ sawanny, lasy tropikalne, czy inne takie "okoliczno¶ci przyrody", jakie często statystycznemu europejczykowi się nie ¶niły, najważniejsze pytanie to "jak daleko można dojechać, aby ewentualnie wrócić". Pytanie o zużycie paliwa często nie ma uzasadnienia - zwłaszcza, jak jedzie się na reduktorze i z pomoc± wyci±garki. Na czarnym zużycie typowego oleju napędowego dla prędko¶ci ok. 120 km/h nie powinno przekraczać 12 l / 100 km. Ale tu też zastrzeżenia: - kwestia, czy jedziemy z wł±czonym napędem na 1 czy 2 osie - kwestia przełożeń - który model samochodu - na ile doposażony (może ważyć ok. 4 ton) No i kwestia, czy auto wyprawowe, czy przeprawowe, czy zwykły cywilny HZJ70. -- Pozdrawiam. Adam 56 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 13:00:48 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Budzik | Użytkownik Adam ... To nie jest dobre pytanie. Takie spalanie byłoby do¶c przyzwoite. 57 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 06:32:00 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palily amerykanskie samochody z lat szescdziesiatych. 12 litrow pewno na 50 lilometrow w srodowisku miejsko drogowym. 58 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 16:40:17 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Budzik | Użytkownik Zenek Kapelinder ... Obstawiam ze samochod z takim silnikiem pali tyle ile palilyI mowisz ze jest lepszy od nowych aut i ze chciałbys takim jezdzic i moc go kupic? Hmm... Po co? Dla samego trucia? bo ekonomicznie to jakis absurd - nawet jak takie auto przejedzie bez problemu 500 tysiecy km to straty w paliwie zrównowaza jego wydłużon± zywotnosc. 59 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 09:47:37 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Nie koleguj sie z tym co Ci powiedzial ze ja powiedzialem ze chcialbym takim jezdzic. On klamie. 60 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:07:12 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieĹ›ci ze silnik po szlifie wału bardzo szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys 61 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 07:40:04 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-02 o 20:07, Slawek h pisze: Powiedzcie mi o co chodzi. Słyszałem takie opowieĹ›ci ze silnik po szlifie wału bardzo szybko wyzional ducha. Nawet po 20 tys A ja widziałem jak silnik po remoncie szlifie cudowaniu rozjebał siÄ™ po 6km. Mechanik debil odwrotnie wsadził panewki oporowe... -- Pozdrawiam Lewis 62 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 23:41:15 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Ok ale to błÄ…d montażowy, a o co chodzi ze szlifowaniem? 63 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 11:27:26 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-03 o 08:41, Slawek h pisze: Ok ale to błÄ…d montażowy, a o co chodzi ze szlifowaniem? Złe spasowanie, niepoprawnie obrobiona powierzchnia, marne panewki. Co do samego utwardzania, teraz bez problemu co druga poważna szlifiernia oferuje też azotowanie wałów jak ktoĹ› naprawdÄ™ głÄ™boko go szlifuje -- Pozdrawiam Lewis 64 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 13:24:35 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomoĹ›ci grup Co do samego utwardzania, teraz bez problemu co druga poważna szlifiernia oferuje też azotowanie wałów jak ktoĹ› naprawdÄ™ głÄ™boko go szlifuje To zdaje sie wymaga podgrzania walu - nie ma ryzyka, ze sie przy tym pokrzywi ? J. 65 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 13:54:49 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze: Użytkownik "Lewis" napisał w wiadomoĹ›ci grup Skoro takie zabiegi siÄ™ praktykuje to chyba jakoĹ› sobie z tym radzÄ… :) -- Pozdrawiam Lewis 66 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 14:45:22 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-03 o 13:54, Lewis pisze: W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze: Lata temu, jak byłem nieco młodszy ;) na warsztatach szkolnych detale podgrzewało się w tylko powierzchniowo. Nie było ryzyka przegrzania, ani zagrzania do ¶rodka - więc deformacja była wykluczona. Może tak to wygl±da? -- Pozdrawiam. Adam 67 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 06:29:52 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | A co by bylo jskbym to zostawil tak jak jest. Ile pojezdzi? A moze zamiast takich panewek wsadzić nowe na nominał? Co jest wiÄ™kszym złem? 68 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 15:58:16 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-03 o 15:29, Slawek h pisze: A co by bylo jskbym to zostawil tak jak jest. Ile pojezdzi? A moze zamiast takich panewek wsadzić nowe na nominał? Co jest większym złem? Panewki s± na tyle tanie, że lepiej je wymienić. Jednak ja już od ładnych paru lat nie robię w mechanice, nie czuję się kompetentny, aby odpowiedzieć. Zwłaszcza, nie maj±c detali w ręku i bez pomiarów. -- Pozdrawiam. Adam 69 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 09:43:14 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Panewki sa do wyrzucenia i to nie podlega dyskusji. Zanim wyrzucisz spisz oznaczenie jakie jest wybite na panewce. Czopy do metalicznego polysku musisz zrobic. Nie musi byc lustro. Papier scierny 600 - 800. Na olej i rysy poprzeczne. Najprosciej paskiem papieru sie to robi. I teraz to co najistotniejsze. Kiedys mozna bylo kupic waleczki do sprawdzania luzu pomiedzy walem i panewka. To waleczki grubosci sredniej igly zrobione z miekkiego tworzywa sztucznego lub twardego wosku. Umieszcza sie go pomiedzy panewka i czopem a nastepnie skreca tak jak fabryka kaze. Rozkreca sie i albo mierzy szerokosc na jaka sie waleczek rozplaszczyl i odczytuje wielkosc luzu z tabelki na opakowaniu albo w opakowaniu jest miarka odpowiednio wyskalowana. Jak zmiescisz sie z luzem w tolerancji fabrycznej to jeszcze pojezdzisz. 70 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 19:11:49 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Zenek Kapelinder pisze tak: Kiedys mozna bylo kupic waleczki do sprawdzania luzu pomiedzy http://allegro.pl/paski-pomiarowe-luzu-silnika-tuning-plastigage-spb-i5759363941.html https://youtu.be/q3pHb-qXZc8?t=4m43s -- Ausfahrt. The biggest city in Germany. 71 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 11:04:04 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Problem czy bedzie dobrze czy zle sam sie rozwiazal. 72 |
Data: Pa?dziernik 04 2016 11:32:18 | Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Tzn co masz na myśli. 73 |
Data: Pa?dziernik 04 2016 12:30:09 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Polska wolny kraj. Mozesz wierzyc komu chcesz. 74 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 04:40:34 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | W dniu wtorek, 4 paĽdziernika 2016 21:30:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Polska wolny kraj. Mozesz wierzyc komu chcesz. Ie za bardzo chodzi tu o wiarÄ™, ale praktykÄ™. Pytanie dodatkowe, muszÄ™ zrzucić głowicÄ™ niestety i z tego co wiem instrukcja serwisowa opla nic nie mówi na temat smarowania dokładniej zwilżania Ĺ›rub nowych olejem przed montażem.. Natomiast producent Ĺ›rub np elring już każe inni też. Wiec nie wiem czy muszÄ… być zwilżone że suche? 75 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 15:14:49 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-05 o 13:40, Slawek h pisze: W dniu wtorek, 4 paĽdziernika 2016 21:30:11 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał: Czasami o rzeczach oczywistych (aczkolwiek może nie dla każdego) nie pisze się. Na butelce z piwem nie pisze się, że przed wypiciem zawarto¶ci trzeba j± otworzyć - podobnie nie pisze się, aby nasmarować ¶ruby. Oczywi¶cie nie dotyczy to ¶rub b±dĽ szpilek do felg. -- Pozdrawiam. Adam 76 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 15:29:00 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Adam" napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-10-05 o 13:40, Slawek h pisze: Pytanie dodatkowe, muszę zrzucić głowicę niestety i z tego co wiem instrukcja serwisowa opla nic nie mówi na temat smarowania dokładniej zwilżania ¶rub nowych olejem przed montażem. Natomiast producent ¶rub np elring już każe inni też. Czasami o rzeczach oczywistych (aczkolwiek może nie dla każdego) nie pisze się. Na butelce z piwem nie pisze się, że przed wypiciem zawarto¶ci trzeba j± otworzyć - podobnie nie pisze się, aby nasmarować ¶ruby. A dlaczego felg nie dotyczy ? Skad ta oczywista oczywistosc wynika ? P.S. Smaruje sruby do felg, jeszcze nie odpadly. J. 77 |
Data: Pa?dziernik 05 2016 06:25:36 | Temat: Re: jak wygląda sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Moze racja ale ta sama serwisowa w innym miejscu (nie przy glowicy akurat) podkreśla smarowanie srub. 78 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 19:14:49 | Temat: Re: jak wygl±da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: J.F. | Użytkownik "Adam" napisał w wiadomo¶ci grup W dniu 2016-10-03 o 13:54, Lewis pisze: W dniu 2016-10-03 o 13:24, J.F. pisze: Lata temu, jak byłem nieco młodszy ;) na warsztatach szkolnych detale podgrzewało się w tylko powierzchniowo. Nie było ryzyka przegrzania, ani zagrzania do ¶rodka - więc deformacja była wykluczona. A to bylo azotowanie czy hartowanie powierzchniowe ? Bo azotowanie o ile wiem to proces dlugotrwaly i wysokotemperaturowy - nie da sie podgrzac tylko powierzchniowo. Podobnie naweglanie. Ale moze cos wymyslili, czytam teraz azotowanie jonowe, plazmowe ... http://www.bodycote.com/pl-PL/services/heat-treatment/ion-implantation.aspx J. 79 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 20:09:58 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-02 o 18:40, Budzik pisze: Użytkownik Zenek Kapelinder ... Euro 4 to trucie? Czy masz co¶ innego na my¶li? Chyba, że masz na my¶li jakie¶ współczesne "nieszczę¶cia" TDI, kopc±ce przy każdym mocnym przy¶pieszeniu i woż±ce bombę chemiczn± w postaci katalizatorów. Boj±ce się wjechać szybciej choćby w 10-centymetrow± kałużę.
Jakie 500 tys km? Tyle to na takim silniku przejedzie bez wymiany oleju. i bez jakiegokolwiek tkania palcem. Poczytaj troszkę o Toyotach LC serii HZJ na silnikach 1HZ. Auto praktycznie nie występuje na rynku wtórnym, a je¶li już, to w absurdalnych cenach. Je¶li chcesz porównywać, to w tych samych grupach - czyli bierz pod uwagę auta o masie własnej powyżej 2 ton, z napędem na obie osie i osadzone na ramie. Zostaj± jakie¶ Iveco, Mercedesy i ich klony, Pajero Classic (Pajero II chyba skończyli produkować w 2014 roku) i jeszcze kilka, może kilkana¶cie firm. Nie mam na my¶li przeprawówki. Wystarczy auto wyprawowe, nawet nie uzbrojone - masz co¶ zdecydowanie lepszego w aspekcie spalania? -- Pozdrawiam. Adam 80 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 15:25:41 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Bolko | Powiem szczerze jestem w szoku 81 |
Data: Pa?dziernik 03 2016 10:15:50 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-03 o 00:25, Bolko pisze: Powiem szczerze jestem w szoku W przypadku typowych aut terenowych (czyli m.in. Land Rover Seria, Land Rover Defender, Discovery, Pajero, Mercedes G, Toyota LC, niektóre Jeepy itd.) rocznik ma trzeciorzędne znaczenie. Najważniejszy jest stan ogólny i przeróbki. A wspomniana Toyotka - dobrze, że to J a nie KDJ, bo wtedy kosztowała by pewnie nie więcej, niż 10 tys. zł. ;) O Land Roverach i Mistsu mogę gadać godzinami, w Toyotkach się za bardzo nie wyznaję. Owszem, jeĽdziłem wieloma, mam znajomych, co jeżdż± na co dzień, ale z daleka ich nie odróżniam. Poza tym ich oznaczenia s± "dziwne", często nawet w serwisach s± mylone. Gdzie¶ miałem tabelę podstawowych oznaczeń, było tego chyba ze 120 pozycji. A nie obejmowały wersji silnikowych. -- Pozdrawiam. Adam 82 |
Data: Pa?dziernik 09 2016 17:35:08 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Mateusz Bogusz | typowych aut terenowych (czyli m.in. ...Mercedes G No nie, naprawdÄ™? ;-) -- Pozdrawiam, Mateusz Bogusz 83 |
Data: Wrzesien 30 2016 14:47:03 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: |
Czy np te zdjÄ™cia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu Wal jest przytarty. Od biedy mozesz probowac zalozyc nowe panewki i zobaczyc jak bedzie, ale dlugo to nie bedzie jezdzic. Jaki to silnik i do czego? Moze da sie znalezc wal albo caly silnik z rozbitka. 84 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 00:11:49 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Lewis | W dniu 2016-09-30 o 16:55, Slawek h pisze: http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Popchnij korbowód z tłokiem i zobacz jak wyglÄ…da górna panewka, ta w stopce nie ma żadnego wyznacznika, nie działa na niÄ… praktycznie żadna siła. Wał jest w marnym stanie. Na 0.25mm nadwymiar powinien wydać. -- Pozdrawiam Lewis 85 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 14:23:28 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 30 Sep 2016 07:55:55 -0700 (PDT), Slawek h napisał(a): http://ifotos.pl/z/arhsaex/ Na oko moje panewki wygl±daj± lepiej. Ale tu też taka w±tpliwo¶ć jak na wygl±d wpływa to, że zdjęcie zostało zrobione z lamp±. W dotyku raczej powinno być gładkie jak szkło. Ogóle to to się chyba nie tyle ogl±da, co mierzy wymiary. Zobacz tak jak Lewis pisze - bo s± dwie panewki, z czego tylko jedna pchana suwem pracy. Jak jest między nimi różnica, to to jest to zużycie. Natomiast czy to trzeba robić czy nie - to ze zdjęcia raczej nie ma szans odpowiedzieć. 86 |
Data: Pa?dziernik 01 2016 05:50:03 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom. 87 |
Data: Pa?dziernik 02 2016 11:52:53 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Adam | W dniu 2016-10-01 o 14:50, Zenek Kapelinder pisze: Lepiej od czego wyglada? Panewka ze zdjecia jest do wyrzucenia, to panewkowy zlom. Chodzi o różnicę w wygl±dzie panewek: górna względem dolnej. Je¶li dolna jest wybita, a górna ładna - to może być kilka przyczyn, jak np. zbyt luĽno spasowany wał, "kapelusznicza" jazda (notorycznie na zbyt niskich obrotach), Ľle ustawiony zapłon, itd. -- Pozdrawiam. Adam 88 |
Data: Pa?dziernik 07 2016 00:01:37 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Scobowski | W dniu 30.09.2016 o 16:55, Slawek h pisze: Czy np te zdjÄ™cia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifu Panewki po 30zł/szt chcesz slifować? ;D Ja tam siÄ™ nie znam. Zuþęłnie, Jestem adminem. ALE coĹ› tam w życiu rozebrałem, parÄ™ rozrzÄ…dów wymieniłem i ustawiłem samodzielnie, coĹ› zeswapowałem.. Powiem tak: takie żłobenia sÄ… imo doskoałÄ… przesłankÄ… do wymiany. Panewka korby (jak i korbowodów) powinna być gładzitka jak pupa żony. Czy weĽmiesz +0,25 czy wiÄ™cej - zależy od przebiegu ale ja bym wymienił (skoro i tak masz rozbebeszone). 89 |
Data: Pa?dziernik 06 2016 16:00:37 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Widac ze sie nie znasz. 90 |
Data: Pa?dziernik 08 2016 21:07:22 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Scobowski | W dniu 07.10.2016 o 01:00, Zenek Kapelinder pisze: Widac ze sie nie znasz. WeĽ siÄ™ umotywuj i pokaż, co też w życiu rozebrałeĹ›. Bo linków do moich fotek korb, pannewek, krzywek sprzed 10, 15, 20 lat trochÄ™ tu było. Miałem czas i rzeĽbiłem. I co poskładałem, to jeĽdziło przez lata. Ty coĹ› pokażesz, czy tylko pierdolisz, i całe życei jeĽdzisz skodÄ… serisowanÄ… w aso? 91 |
Data: Pa?dziernik 09 2016 06:13:49 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Slawek h | Nie do konca rozumiem co ty piszesz. Wiadomo ze szlifuje sie sam wał a nie panewki! 92 |
Data: Pa?dziernik 09 2016 09:22:49 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: Zenek Kapelinder | Panewka ktora pracowala nie moze byc uzyta jeszcze raz nawet jak wyglada jak sztuka nowka nie smigana. Powtorne uzycie panewmi nie zapewnia wlasciwego jej osadzenia. 93 |
Data: Pa?dziernik 08 2016 10:48:35 | Temat: Re: jak wyglÄ…da sprawna panewka po przebiegu 100kkm | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Scobowski, Czy np te zdjÄ™cia z linków na poczatku sa dobre czy nie. Do uzytku czy szlifuPanewki po 30zł/szt chcesz slifować? ;D Szlifuje siÄ™ wał i wtedy wymienia panewki - ja to potraktowałem jako skrót myĹ›lowy. [...] Czy weĽmiesz +0,25 czy wiÄ™cej - zależy od przebiegu ale ja bym wymienił Masz racjÄ™. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |