Grupy dyskusyjne   »   jazda D-A-CH co warto wiedzieć?

jazda D-A-CH co warto wiedzieć?



1 Data: Marzec 13 2008 21:14:52
Temat: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: FoxŁódź_nspam 

Witam

wybieram sie do CH przez Niemcy i Austrię, wszystkie wskazówki mile widziane
:)
w szczególności na co zwrócić uwagę, co zabrać, czego szukają (co z tymi
apteczkami w D?)

dzięki z góry

pzodraiam

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258



2 Data: Marzec 13 2008 22:06:59
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: gacek 

On Mar 13, 9:14 pm, "FoxŁódź_nspam"  wrote:

Witam

wybieram sie do CH przez Niemcy i Austrię, wszystkie wskazówki mile widziane
:)
w szczególności na co zwrócić uwagę, co zabrać, czego szukają (co z tymi
apteczkami w D?)

Konwencje Wiedenska po niemiecku?


gacek

3 Data: Marzec 14 2008 08:48:28
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Quent 

wybieram sie do CH przez Niemcy i Austrię, wszystkie wskazówki mile
widziane :)
w szczególności na co zwrócić uwagę, co zabrać, czego szukają (co z tymi
apteczkami w D?)

Apteczki w D nie musisz miec jesli auto masz na blachach PL.
Musisz za to miec np. kamizelki zarowiaste gdy wychodzisz z auta na
autostradzie przy awarii np.
Zawsze polecam tez zabrac ze soba 5L kanister z paliwem. W tych krajach
ludzie polowe zycia spedzaja w korkach na autostradach. Mozesz w takiej
stanac w najmniej spodziewanym momencie gdy nie bedziesz juz mial paliwa w
baku i wtedy jak znalazl.
W wielu miejscach w D autostrada nie ma ograniczen predkosci. Musisz wtedy
uwazac zeby nie okupowac lewego pasa chyba ze masz jakas super szybka bryke.
Potem w A musisz miec na szybie winiete naklejona. Kupisz ja na jakiejs
stacji benzynowej przed granica A lub na granicy A.
W Austrii juz tak zapieprzac nie wolno.
W CH takze winieta lecz ciot drozsza bo na caly rok - zasady te same. W CH
jak i w A w sumie podziwiaj widoki - mozna dostac skretu szyi, tak piknie
jest.

Nikt niczego nie szuka to nie ukraina ale musisz uwazac bo jadac np
aytostrada wyciagniesz telefon, na chwile przystawisz do ucha i juz za
plecami masz policje - niewiadomo skad! Mandat 50euro.

Tyle mi sie przypomina...

Pozdr.
Q

4 Data: Marzec 14 2008 08:58:08
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: bratPit[pr] 



wybieram sie do CH przez Niemcy i Austrię, wszystkie wskazówki mile widziane :)
w szczególności na co zwrócić uwagę, co zabrać, czego szukają (co z tymi apteczkami w D?)


do tego co koledzy dopisali w Austrii nie wolno parkować na ulicy dwukierunkowej po przeciwnej stronie drogi niż kierunek jazdy - nie wiem czy jasno się wyrażam, chodzi o to by nie przecinać pasa o przeciwnym kierunku przy włączaniu się do ruchu i oczywiście dają za to mandaty,
brat

5 Data: Marzec 14 2008 09:23:31
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: topek  

wybieram sie do CH przez Niemcy i Austrię
Jezu :) Tos sobie droge do szwajcarii wymyslil.
Najpierw przez niemcy potem przez austrie?
No chyba, ze do lindau i ta austria to ma byc kilka kilometrow w bregenz :)

A powaznie to:
1. Paliwo tankuj w miare mozliwosci w szwajcarii (najtansze :) Szczegolnie w
strefie bezclowej miedzy austria a szwajcaria w: Samnaun
http://en.wikipedia.org/wiki/Samnaun
Na drugim miejscu jest austra a ostatnie niemcy jesli chodzi o paliwo. A smoka
masz pod maska wiec wazny tip :)
2. W szwajcarii bezwzglednie przestrzegaj ograniczen prekdosci (tempomat) bo
mandaty z nog scinaja. W austrii tez raczej (+10km/h i bedzie git)
3. Jesli za daleko nie musisz w szwajcarii wjezdzac w kraj, duzo po nim
jezdzic to unikaj autostrad. Winietka jest tylko na rok (40 frankow ~ 100zl)
3a Nie wiem gdzie przekraczasz granice D/A ale jesli dopiero przy jeziorze
bodenskim to takze odpusc sobie winietke na kilka km i jedz przez Bregenz.
4. Gdybys potrzebowal pomocy w promieniu 150km od Monachium to polecam siebie
:) Pomocy jezykowej, samochodowej (mam ADAC) itd.  Namiary moge podac na privie.
5. Lepiej zebys jechal jeszcze na zimowkach. Bo mozesz miec problemy (zaleznie
od pogody)
6. Napewno masz na pokladzie fabryczna Navi z TMC. Jesli masz i mapy na D A CH
to wlacz ta funkcje (sprawdzaj godzine wyslania informacji o korkach) bo jak
ma z 5h to najczesciej juz korka nie ma.


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

6 Data: Marzec 14 2008 11:51:40
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Rafal 


2. W szwajcarii bezwzglednie przestrzegaj ograniczen prekdosci (tempomat) bo
mandaty z nog scinaja. W austrii tez raczej (+10km/h i bedzie git)

Niemiec to się też tyczy - na autostradzie czasem ograniczenie stoi i wtedy
lepiej go przestrzegać


4. Gdybys potrzebowal pomocy w promieniu 150km od Monachium to polecam siebie
:) Pomocy jezykowej, samochodowej (mam ADAC) itd.  Namiary moge podac na
privie.

Ech - potrzebowałem 2 tyg temu :( Awaria alternatora zmusiła mniew Regensburgu
do szulkania serwisu w sobotę ok południa (auto na gwarancji więc tylko ASO
wchodziło w grę, a assistance z Polski było o kant d...y potłuc - zresztą
opiszę te perypetie wkrótce) No ale poradziłem sobie


6. Napewno masz na pokladzie fabryczna Navi z TMC. Jesli masz i mapy na D A CH
to wlacz ta funkcje (sprawdzaj godzine wyslania informacji o korkach) bo jak
ma z 5h to najczesciej juz korka nie ma.


Wogóle navi z TMC albo inną funkcja sprawdzająca korki i automatycznie
wyszukującą objazdy w Niemczech cholernie się przydaje - korków tam niemało z
racji tłoku na autostradach - a 2 tyg temu taka właśnie opcja umożliwiła mi
minięcie gigantycznego (ponoć) korka miedzy Monachium a Insbruckiem (skierowało
mnie przez Ga-Pa "zwykłą" droga, choć nigdy tego nie robiło, posłuchałem, a
potem dowiedziałem sięod znajomego że o podobnej porze stracił ponad 2 godz w
korku na autostradzie z powodu jakichś robót na drodze i dzwona pod
Insbruckiem. A ja mogłem sobie podziwiać nową skocznie narciarską w Ga-Pa
oraz ... straasznie stromy zjazd już w Austrii - kilka km nachylenia 16% i
osobliwe "azyle" dla ciężarówek którym hamulce odmówiły posłuseństwa :D. No i
zobaczyłem że do Ga-Pa to Niemcy najwyraźniej nie na narty przyjeżdzają tylko..
kupować samochody - tam salon na salonie i salonem pogania :D



--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

7 Data: Marzec 14 2008 18:06:07
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Przemek V 


Użytkownik "Rafal"  napisał w wiadomości


2. W szwajcarii bezwzglednie przestrzegaj ograniczen prekdosci (tempomat)
bo
mandaty z nog scinaja. W austrii tez raczej (+10km/h i bedzie git)

Niemiec to się też tyczy - na autostradzie czasem ograniczenie stoi i
wtedy
lepiej go przestrzegać

Szawajcaria to całkiem innej jakości faszyzm niż Niemcy czy Austria jeśli
chodzi o prędkość. Jeden znajomy Angol w Ferrari płacił coś tam ale płacił
za 52 / 50, drugi z kolei za 130 / 100 kwotę rzędu 500 EUR. Do tego to jest
kraj donosicieli więc jeśli komuś zajedziesz drogę, uzna podejrzane, że
jedziesz dobrym autem na polskich blachach, itp, itd to od razu będzie
dzwonił na policję żeby cię sprawdzili.

8 Data: Marzec 14 2008 19:03:51
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Quent 

Szawajcaria to całkiem innej jakości faszyzm niż Niemcy czy Austria jeśli
chodzi o prędkość. Jeden znajomy Angol w Ferrari płacił coś tam ale płacił
za 52 / 50, drugi z kolei za 130 / 100 kwotę rzędu 500 EUR. Do tego to
jest kraj donosicieli więc jeśli komuś zajedziesz drogę, uzna podejrzane,
że jedziesz dobrym autem na polskich blachach, itp, itd to od razu będzie
dzwonił na policję żeby cię sprawdzili.

Polacy tak narzekaja na Polske a pozniej okazuje sie ze gdzieindziej jeszcze
gorzej. ;-)

9 Data: Marzec 26 2008 14:16:57
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Przemek V"  napisał w
wiadomości

Szawajcaria to całkiem innej jakości faszyzm niż Niemcy czy Austria jeśli
chodzi o prędkość. Jeden znajomy Angol w Ferrari płacił coś tam ale płacił
za 52 / 50, drugi z kolei za 130 / 100 kwotę rzędu 500 EUR. Do tego to
jest kraj donosicieli więc jeśli komuś zajedziesz drogę, uzna podejrzane,
że jedziesz dobrym autem na polskich blachach, itp, itd to od razu będzie
dzwonił na policję żeby cię sprawdzili.

noc podobnego mnie nie spotkało :)
może miałem szczęście :) byliśmy tam już 7 raz, ale tym razem po  7 latach
przerwy więc chcialem się upewnić ;)
jeździłem po CH gółwnie autostradami, z regóły ok 140 - najczęściej wszyscy
tak jechali, ale jak się zdażył jakiś "zawalidoroga" prawym pasem 100-110 i
nie zjeżdżał to wyprzedzałe z prawej (choć na 99% tam tak nie wolno) Na
narty jeździliśmy do FL - Malbun, serpentyny, a ograniczenie do 80 ;D no i
potestowałem wszystkie Audi z literką R ;D z 8 i RS8 włącznie!:)
ale to już inna bajka :))))

pzodr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

10 Data: Marzec 26 2008 18:28:09
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Hinek 


Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał


ale jak się zdażył jakiś "zawalidoroga" prawym pasem 100-110 i nie zjeżdżał to wyprzedzałe z prawej (choć na 99% tam tak nie wolno)

Z duzym prawdopodobienstwem mozesz przyjac ze "zawalidroga" podal
Twoj numer policji.
Pozdr

--
Hinek

11 Data: Marzec 27 2008 12:18:13
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości

ale jak się zdażył jakiś "zawalidoroga" prawym pasem 100-110 i nie
zjeżdżał to wyprzedzałe z prawej (choć na 99% tam tak nie wolno)

Z duzym prawdopodobienstwem mozesz przyjac ze "zawalidroga" podal
Twoj numer policji.

z jeszcze wiekszym mogę powiedzieć ze nawet jeśli tak to nie zareagowali, bo
udziekać nie uciekałem, nadal jechalem tą samą autostradą, i to przez wiele
km...

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

12 Data: Marzec 27 2008 12:51:41
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Hinek 


Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał


z jeszcze wiekszym mogę powiedzieć ze nawet jeśli tak to nie zareagowali, bo udziekać nie uciekałem, nadal jechalem tą samą autostradą, i to przez wiele km...


Nie o to chodzi ze nie uciekales. Poprostu mozesz miec teraz w CH
nagrabione w papierach i nawet nie wiedziec - do czasu jakiejs
kontroli w przyszlosci. Nie wiesz, czy prawowity Szwajcar nie zglosil
ze auto o takim to numerze nastraszylo go na autostradzie.
A ja sie z czyms takim spotkalem.
Pozdr

--
Hinek

13 Data: Marzec 27 2008 13:17:50
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "Hinek"  napisał w wiadomości

Nie o to chodzi ze nie uciekales. Poprostu mozesz miec teraz w CH
nagrabione w papierach i nawet nie wiedziec - do czasu jakiejs
kontroli w przyszlosci. Nie wiesz, czy prawowity Szwajcar nie zglosil
ze auto o takim to numerze nastraszylo go na autostradzie.
A ja sie z czyms takim spotkalem.

i co w takiej sytuacji mogą zrobić np za rok?

pozdr

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

14 Data: Marzec 27 2008 13:58:22
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: Hinek 


Użytkownik "FoxŁódź_nspam"  napisał


i co w takiej sytuacji mogą zrobić np za rok?


Nie wiem. Ja mialem problemy po paru dniach.
Zanim wyjechalem.
Pozdr

--
Hinek

15 Data: Marzec 26 2008 14:10:55
Temat: Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?
Autor: FoxŁódź_nspam 


Użytkownik "topek "  napisał w wiadomości

wybieram sie do CH przez Niemcy i Austrię
Jezu :) Tos sobie droge do szwajcarii wymyslil.
Najpierw przez niemcy potem przez austrie?
No chyba, ze do lindau i ta austria to ma byc kilka kilometrow w bregenz
:)

no wąśnie! :) siemka Topek!
lecieliśmy do LI/Buchs, wiec to idealna droga w PL - pseudoautostrada, ale i
tak najszybsze połączenie :)

A powaznie to:
1. Paliwo tankuj w miare mozliwosci w szwajcarii (najtansze :) Szczegolnie
w
strefie bezclowej miedzy austria a szwajcaria w: Samnaun
http://en.wikipedia.org/wiki/Samnaun
Na drugim miejscu jest austra a ostatnie niemcy jesli chodzi o paliwo. A
smoka
masz pod maska wiec wazny tip :)

nie było tak źle - 14,9 na calej trasie (ponad 3,5kkm) a w D nie spał :)

2. W szwajcarii bezwzglednie przestrzegaj ograniczen prekdosci (tempomat)
bo
mandaty z nog scinaja. W austrii tez raczej (+10km/h i bedzie git)

też nie bylo źle :) po CH autobahm 140, zero problemów, a jeździłem sporo ;)
z obserwacji - wszyscy tam tak jeżdżą :) no ale to nie znaczy że ich nie
karzą ;) w A byliśmy tylko przelotem i to w nocy, więc i którko i pora nie
taka "lowcza" :) za to w D na autostradzie o 3:34 widziałem radiwóz z
radarem ;D

3. Jesli za daleko nie musisz w szwajcarii wjezdzac w kraj, duzo po nim
jezdzic to unikaj autostrad. Winietka jest tylko na rok (40 frankow ~
100zl)

eh to nie majątek, a jednak autostradą jedzie sie dużo wygodnej niż tymi
bocznymi dorgami ;)

3a Nie wiem gdzie przekraczasz granice D/A ale jesli dopiero przy jeziorze
bodenskim to takze odpusc sobie winietke na kilka km i jedz przez Bregenz.
4. Gdybys potrzebowal pomocy w promieniu 150km od Monachium to polecam
siebie
:) Pomocy jezykowej, samochodowej (mam ADAC) itd.  Namiary moge podac na
privie.

super dzieki Topek! może się kiedyś odwdzięczę ;)
co prawda w srodku nocy bym Cię nie budził, a tak jechaliśmy w obie strony,
ale dzięki za ofertę,
komórkę mam - o ile aktualna .....024?

5. Lepiej zebys jechal jeszcze na zimowkach. Bo mozesz miec problemy
(zaleznie
od pogody)

na narty jechalśmy, pewnie że na zimówkach! :)

6. Napewno masz na pokladzie fabryczna Navi z TMC.

na pewno nie mam ;)

Jesli masz i mapy na D A CH
to wlacz ta funkcje (sprawdzaj godzine wyslania informacji o korkach) bo
jak
ma z 5h to najczesciej juz korka nie ma.

dzięki jeszcze raz!
pozrawiam

Fox

--
FoxŁódź
Audi A6 V8 4.2
Honda Hornet 600
tel/sms: +48 501 033 258

Re: jazda D-A-CH co warto wiedzieć?



Grupy dyskusyjne