klimatyzacja - dziwne objawy
1 | Data: Sierpien 16 2007 15:37:09 |
Temat: klimatyzacja - dziwne objawy | |
Autor: mac | witam 2 |
Data: Sierpien 16 2007 18:18:04 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: PaweL | .... -zrobiłem próznię (-25inch) ile to jest po naszemu? (mieszkasz w USA?) .... widac pianę w osuszaczu 27 psi to po europejsku ile? Ssanie jest po stronie niskiego ciśnienia. Co jest po wysokiej?
mokry skraplacz zawsze działa skuteczniej
może i sprężarkę kupiłeś nie taką?
trochę mało przypadkowych danych podałeś żeby zrozumieć co dzieje się w twojej instalacji. Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej klimatyzacja przestała działać to zastanów się co zepsułeś przy naprawie. Paweł 3 |
Data: Sierpien 16 2007 21:10:59 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: mac | PaweL pisze: ... 760mmHg=30inHg=1Bar w przybliżeniu pisze tak bo mam takie manometry a poza tym przywykłem do tych jednostek czyli -30inchHg to próznia ... ups chochlik 250PSI po wysokiej 30PSI to 0stC dla r134a dopuszczanie czynnika powoduje dalszy wzrost ciśnienia po wysokiej wczesniej doszedłem do 300 i bombelków juz nie było. osuszacz kupiłem nowy ale jak na złość dali mi z wyjsciem nie z tej po co sarkazm? spręzarka ma ten sam numer świadczacy o wydajności SD7v16 i ten sam o konsrukcji mechanicznej 1227F podzieli sie ktos uwagami? Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej hipotezy są dwie. (co najmniej) a)kompresor jest cały czasc właczony ze wzgledu na to ze temp. pow. wyjsciowego nie osiaga założonej temp. elektromagnes jest załaczony ciągle i przeciąża się, w efekcie spalił się. b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?) c) pierwsza cewka spaliła sie przypadkiem a ja zepsułem coś przy wymianie..hmm ale co? czy istnieje mozliwość takiego zapchania osuszacza by powodował w/w efekty? jezeli nie to pozostaje zawór rozpręzny ale dmuchałem azotem przez parownik oraz skraplacz (oddzielnie) wiez niby drożny jest. -- Piotr. 4 |
Data: Sierpien 17 2007 10:50:49 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: PaweL |
dalej nie rozumiem jakie masz ciśnienia. Mniej więcej i na oko w każdej instalacji A/C podczas pracy na wolnych obrotach i wentylatorze włączonym na max. powinno być ~2 atm na niskim ciśnieniu i ~10-12 atm na wysokim. Dokładne wartości sa w serwisówce do konkretnego modelu auta. Jeżeli podczas napełniania jedno z ciśnień wyraźnie odstaje od normy, albo klima wciąż nie chłodzi to trzeba szukać usterki.
Ciągle działająca sprężarka podczas dużych upałów to jej normalna praca. (W nowszych i lepszych samochodach stosuje się sprężaki o zmiennej wydajności - one w każdych warunkach działają non stop) b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?) jaki ruchomy rdzeń? Sprzęgła jakie ja widziałem to blacha przyciskana elektromagnetycznie do koła pasowego i łączaca je z wirnikiem sprężarki c) pierwsza cewka spaliła sie przypadkiem a ja zepsułem coś przy wymianie..hmm ale co? Wszystko kiedyś może się zepsuć. może do układu dostał się brud? 5 |
Data: Sierpien 17 2007 11:26:53 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: mac |
b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?) ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki. Wszystko kiedyś może się zepsuć. może do układu dostał się brud?obstawiam powietrze dzisiaj wymianiam osuszacz i sprawdze raz jeszcze ciśnienia: http://www.trimen.pl/witek/kalkulatory/ 6 |
Data: Sierpien 17 2007 13:56:27 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: PaweL |
Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego rdzeń silnie przyciąga blachę. Paweł 7 |
Data: Sierpien 17 2007 14:51:18 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello PaweL, ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego Czyli przyciąga kotwicę. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 8 |
Data: Sierpien 17 2007 17:06:41 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: mac | RoMan Mandziejewicz pisze: Hello PaweL,nie znałem budowy sprzegła ale praw fizyki nie przeskoczymy w stanie załaczonym obwód magnetyczny ma mniejsza rezystancję magnetyczną dzieki temu prąd w cewce jest mniejszy. chyba ze tak nie jest ;-) wracając do klimy przedmuchałem odcinki pompa->parownik->osuszacz oraz pompa->skraplacz->osuszacz przy pomocy czynnika r134a wymieniłem osuszacz wytwórzyłem próznię (praktycznie zero) napełniłem widać intensywne pienienie się w osuszaczu ciśnienie wysokie 250psi niskie 30psi przyzałaczonej klimie ciśnienie wysokie ma tendencje do narastania po załaczeniu przez wyłacznik ciśnieniowy wyzswzego biegu wentylatorów dość szybko spada reakcja wydaje sie szybsza niż poprzednio hmm..zaczynam podejrzewac ze wolny bieg wentylatorów jest zbyt wolny. 9 |
Data: Sierpien 17 2007 17:17:15 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello mac, nie znałem budowy sprzegłaCzyli przyciąga kotwicę.ta blacha to własnie ruchomy rdzeń cewki.Nie, rdzeń (nieruchomy) jest wewnątrz cewki. Pod wpływem pola magnetycznego Byłoby. Dla prądu zmiennego. [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ 10 |
Data: Sierpien 18 2007 13:25:03 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: PaweL | ciśnienie wysokie 250psi Masz za wysokie ciśnienie po wysokiej stronie (przy dzisiejszych ~20stC w Polsce). Albo za dużo czynnika, albo - co bardziej prawdopodobne masz mocno zabrudzoną chłodnicę.Trzeba ją dobrze umyć z zewnątrz. Z reguły bardziej zapycha się chłodnica silnika i ogranicza przepływ przez skraplacz klimatyzacji. Dlatego przy wentylatorach na max jest trochę lepiej. Paweł 11 |
Data: Sierpien 18 2007 13:58:51 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: Grzegorz | mac wrote: -zrobiłem próznię (-25inch) Powinno być max 5 mbar !!!!! Za mała próżnia. ..
Osuszacza nie widzisz przecie, co najwyżej okienko, i to chyba za osuszaczem ???? Najważniejsze - ile wepchnąłeś R134a ? Wystarczy butlę zważyć. I porównaj z danymi dla tego auta. ciśnienie na ssaniu jest jakies 27psi Jeszcze raz - ile tego gazu zadałeś ???? Dalej : 1. Zawór rozprężny czysty ???? Myty ???? 2. Podgrzej zawór rozprężny suszarką albo przyciśnij od strony membranki (jak jest) i zobacz, czy spada temp. powrotu z parpwnika.
A przemyłeś ? I przedmuchałeś ? Mycie jest bardzo ważne !!! Dalej - ile masz oleju w instalacji ? Ale całego, tj. sprężarka, skraplacz, parownik, rurki .... To też BARDZO ważne !!! Jak za dużo, słabiej chłodzi .... ..... po co sarkazm? Jak sprawna ..... Nowa była czy regenerowana ? ..... Jeżeli po uszkodzeniu sprzęgła kompresora i jego wymianie sprawna wcześniej Sprzęgło jest tak prymitywne, że nie ma wpływu na resztę, i może pracować non stop.
NIE ! Elektromagnes bierze ok. 1 A i może pracować non stop. b) jak wyzej przy czym ciśnienie za kompresorem jest tak wysokie ze sprzegło musi przenosić wieksze siły w zwiazku z czym elektromagnes nie jest w stanie wciągnąc całości rdzenia, w tym stanie prąd cewki jest wyższy (ktoś widział treansformator podłaczony do napiecia bez rdzenia?) Bzdura. c) pierwsza cewka spaliła sie przypadkiem a ja zepsułem coś przy wymianie..hmm ale co? Nooo, jak by to ująć, możesz mieć rację. Ja bym poszukał dobrego fachowca, ale o takich trudno. Znam tylko jednego w okolicy Katowic.
Tak.
Przemyć benzyną dokładnie. ale dmuchałem azotem przez parownik oraz skraplacz (oddzielnie) wiez niby drożny jest. Bez benzyny nie usuniesz wszystkiego. Ja na płukanie instalacji bez kompresora zużyłem dobre 10 litrów. Benzyna pod ciśnieniem do wszystkich rurek, potem przedmuch. Jak nie uzyskasz max 5 mbar absolutnego ciśnienia, to dobrze by byąo przedmuchać instalację freonem. Niewiele tego trzeba, a niepotrzebne powietrze i wilgoć przeszkadzają. Kiedyś złożyłem klimę na używanych częściach, ale niestety zaskoczyło za drugim razem. Wiele się nauczyłem, ale zatarłem jeden kompresor. Uwierzyłem "fachowcowi" i to był mój błąd. Acha - osuszacz miałem praktycznie padnięty, ale dokładnie przemyty !!!! Ale w sumie to wszystko jest proste, ale .... no właśnie, zawór rozprężny reguluje malutką iglicą przepływ w funkcji temp. na rurkach. Jak brudny, to fatalnie.Jak uszkodzony ... też. A ciśnienie po stronie wysokiej może dojść do ok. 20 bar i wyżej przy gorącym skraplaczu. HTH i powodzenia ! -- Grzegorz maila znajdziesz tu : http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1 12 |
Data: Sierpien 17 2007 08:09:21 | Temat: Re: klimatyzacja - dziwne objawy | Autor: Mirek Ptak | Dnia 2007-08-16 18:18, *PaweL* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać: widac pianę w osuszaczu Use google :) http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=27psi+in+bar&btnG=Szukaj&lr= http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=250psi+in+bar&btnG=Szukaj&lr= Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Vectra C '07 kombi 1.9 CDTI, PMS & PRRC edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |