Grupy dyskusyjne   »   komputer spalania w autach - jak to działa ?

komputer spalania w autach - jak to dziaa ?



1 Data: Listopad 26 2011 09:03:06
Temat: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: BearBag 

Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?



2 Data: Listopad 26 2011 11:50:43
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Pszemol 

"BearBag"  wrote in message

Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

Nie jest to przypadkiem oszacowywane na podstawie czasu otwarcia
wtryskiwaczy przypadajcego na kad sekund jazdy?

3 Data: Listopad 26 2011 21:49:53
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Buniek 

Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

Nie jest to przypadkiem oszacowywane na podstawie czasu otwarcia
wtryskiwaczy przypadajcego na kad sekund jazdy?

Sklaniam sie tez to takiego rozwiazania, dokladnosc jest nie idelana gdyz
pobierany jest co ktorys tam odczyt, dlatego tez dokladnosc z trasy(bardziej
powtarzalne wyniki) jest lepsza niz z miasta (sporo zman w czasie).

Buniek

4 Data: Listopad 26 2011 21:53:04
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Buniek"  napisa w wiadomoci

Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

Nie jest to przypadkiem oszacowywane na podstawie czasu otwarcia
wtryskiwaczy przypadajcego na kad sekund jazdy?

Sklaniam sie tez to takiego rozwiazania,

nie ma sie do czego skania - tak po prostu jest.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

5 Data: Listopad 26 2011 18:53:25
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: =Marcos= 

W Focusie chyba jest czujnik poziomu paliwa w baku, a przynajmniej w trybie serwisowym komputer potrafi wywietli ile paliwa jest w baku (oczywicie czsto wskazania s mylne, szczeglnie jak jest mao paliwa).

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://galeria.wyprawa.info <- zdjcia z podry

6 Data: Listopad 26 2011 10:11:13
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: BearBag 

On 26 Lis, 18:53, "=Marcos="
 wrote:

W Focusie chyba jest czujnik poziomu paliwa w baku, a przynajmniej w trybie
serwisowym komputer potrafi wywietli ile paliwa jest w baku (oczywicie
czsto wskazania s mylne, szczeglnie jak jest mao paliwa).

Fantasta jeste, tak to na pewno nie dziaa. Bad pomiaru poziomu
paliwa w baku to +/- kilka litrw wiec jak na tej podstawie mierzy
spalanie.

7 Data: Listopad 26 2011 13:56:28
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Pszemol 

"BearBag"  wrote in message

On 26 Lis, 18:53, "=Marcos="
 wrote:
W Focusie chyba jest czujnik poziomu paliwa w baku, a przynajmniej w trybie
serwisowym komputer potrafi wywietli ile paliwa jest w baku (oczywicie
czsto wskazania s mylne, szczeglnie jak jest mao paliwa).

Fantasta jeste, tak to na pewno nie dziaa. Bad pomiaru poziomu
paliwa w baku to +/- kilka litrw wiec jak na tej podstawie mierzy
spalanie.

Ilo paliwa w baku na pewno jest uwzgldniana przy podawaniu zasigu.
Chwilowe spalanie na pewno jest obliczane na podstawie czujnikw
silnika ktre decyduj o otwarciu wtryskiwaczy na okrelony czas
dozujcy okrelon ilo mieszanki w kadym cyklu.

8 Data: Listopad 27 2011 13:37:15
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: scobowski 

W dniu 2011-11-26 19:11, BearBag pisze:

On 26 Lis, 18:53, "=Marcos="
  wrote:
W Focusie chyba jest czujnik poziomu paliwa w baku, a przynajmniej w trybie
serwisowym komputer potrafi wywietli ile paliwa jest w baku (oczywicie
czsto wskazania s mylne, szczeglnie jak jest mao paliwa).

Fantasta jeste, tak to na pewno nie dziaa. Bad pomiaru poziomu
paliwa w baku to +/- kilka litrw wiec jak na tej podstawie mierzy
spalanie.

Spalania nie, poziom paliwa - owszem.
Kumpel swego czasu wymodzi sobie "komputer" do auta przez OBDII (tak, czas otwarcia wtryskiwaczy, komputery w samochodach z wtryskiem std wanie bior "zuycie")
+ poziom paliwa z pywaka. Po trzykrotnym przebiegu dla wyskalowania "pierwsze odbicie -> kontrolka rezerwy", komputerek potrafi mu wywietli np. ile przybyo paliwa po tankowaniu, z dokadnoci do 100ml - wystarczy uredni odczyty pywaka z -powiedzmy- minuty.

9 Data: Listopad 27 2011 14:06:56
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Sebastian Biay 

On 2011-11-27 13:37, scobowski wrote:

Kumpel swego czasu wymodzi sobie "komputer" do auta przez OBDII (tak,
czas otwarcia wtryskiwaczy, komputery w samochodach z wtryskiem std
wanie bior "zuycie")
+ poziom paliwa z pywaka. Po trzykrotnym przebiegu dla wyskalowania
"pierwsze odbicie -> kontrolka rezerwy", komputerek potrafi mu
wywietli np. ile przybyo paliwa po tankowaniu, z dokadnoci do
100ml - wystarczy uredni odczyty pywaka z -powiedzmy- minuty.

Komputer w LII ma takie moliwoci. Jednak skalowanie na podstawie iloci paliwa w baku komputera wtryskowego jest kopotliwe ze wzgldu na mizern rozdzielczo pywaka *mechanicznie*. Urednianie bedu grubego dalej daje bd gruby (np. dusza jazda w przechyleniu).

10 Data: Listopad 27 2011 14:27:50
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci


Komputer w LII ma takie moliwoci. Jednak skalowanie na podstawie iloci paliwa w baku komputera wtryskowego jest kopotliwe ze wzgldu na mizern rozdzielczo pywaka *mechanicznie*. Urednianie bedu grubego dalej daje bd gruby (np. dusza jazda w przechyleniu).

nie kombinuj.

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijajc F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda 105-120L - zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na zakrtach, nawet tych bardzo dugich?


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

11 Data: Listopad 27 2011 14:35:01
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jan Strybyszewski 

W dniu 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) pisze:


Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci


Komputer w LII ma takie moliwoci. Jednak skalowanie na podstawie
iloci paliwa w baku komputera wtryskowego jest kopotliwe ze wzgldu
na mizern rozdzielczo pywaka *mechanicznie*. Urednianie bedu
grubego dalej daje bd gruby (np. dusza jazda w przechyleniu).

nie kombinuj.

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijajc F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
105-120L - zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrtach, nawet tych bardzo dugich?

Oczywiscie mam takie miejsce gdzie z baku "ubywa" dobre 5 litrow "zapala sie tez kontrolka rezerwy" by po 200metrach wrocio do normy.

Specyficzny zaciesniajacy sie dlugi zakret pod lekka gorke







--
Najlepsze video testy i recenzje telefonw
Ponad 10 godzin testw, 25 telefonw
http://www.teleklony.pl

12 Data: Listopad 27 2011 14:59:16
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomoci

W dniu 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) pisze:

Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci


Komputer w LII ma takie moliwoci. Jednak skalowanie na podstawie
iloci paliwa w baku komputera wtryskowego jest kopotliwe ze wzgldu
na mizern rozdzielczo pywaka *mechanicznie*. Urednianie bedu
grubego dalej daje bd gruby (np. dusza jazda w przechyleniu).

nie kombinuj.

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijajc F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
105-120L - zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrtach, nawet tych bardzo dugich?

Oczywiscie mam takie miejsce gdzie z baku "ubywa" dobre 5 litrow "zapala sie tez kontrolka rezerwy" by po 200metrach wrocio do normy.

Specyficzny zaciesniajacy sie dlugi zakret pod lekka gorke

i jak dugo trwa przejazd przez to miejsce?
Uwaasz, ze nie da sie tak zbudowa miernika, kty zignoruje spadek iloci paliwa o te Twoje 5 litrw w cigu 1 minuty uznajc ja za niewiarygodn?
Wystarczy, ze ukd bdzie prbkowa urednion warto raz na minute, czy raz na 5 min i w dodatku to sobie uredni.
Z reszt rozwizan moe byc wiele, jeli mamy otrzyma tylko orientacyjny zasig liczony dla danego redniego zuycia paliwa.



--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

13 Data: Listopad 27 2011 18:20:43
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jan Strybyszewski 

W dniu 2011-11-27 14:59, Kuba (aka cita) pisze:

i jak dugo trwa przejazd przez to miejsce?
Uwaasz, ze nie da sie tak zbudowa miernika, kty zignoruje spadek
iloci paliwa o te Twoje 5 litrw w cigu 1 minuty uznajc ja za
niewiarygodn?
Wystarczy, ze ukd bdzie prbkowa urednion warto raz na minute,
czy raz na 5 min i w dodatku to sobie uredni.
Z reszt rozwizan moe byc wiele, jeli mamy otrzyma tylko
orientacyjny zasig liczony dla danego redniego zuycia paliwa.


Tankuje Octavie pod korek zasieg 830km.
Dojezdzam DK7 do Checin zasieg pokazywany 960km
Dojezdzam do Warszawy zasieg pokazywany 680km

Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

14 Data: Listopad 27 2011 19:30:24
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomoci


Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

moe tak by. Opel stosuje (a przynajmniej stosowa, bo pisze o starszych modelach) do obliczania zasigu rednie spalanie z ostatnich 30km


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

15 Data: Listopad 28 2011 08:11:19
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Massai 

Kuba (aka cita) wrote:


Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomoci

>
> Stawiam teze iz akurat w tym VW zasieg jesli liczony na podstawie
> sredniego zuzycia na ostatnich 100km +/- to co w baku.

moe tak by. Opel stosuje (a przynajmniej stosowa, bo pisze o
starszych modelach) do obliczania zasigu rednie spalanie z
ostatnich 30km

U mnie w sebringu to jest raczej czas, ni odcinek.
Ju po 5 minutach w korku zasieg drastycznie spada.
Normalnieje na trasie te po jakim tam czasie (ale wyranie wikszym
odcinku ni to co si w korku przetocz).

Co ciekawe, nijak si to ma do redniego spalania podawanego przez
komputer, ktre jest liczone "od ostatniego resetu".

Tak jakby mia dodatkowy rejestr redniego spalania, "krtkoterminowy".

--
Pozdro
Massai

16 Data: Listopad 28 2011 18:31:20
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Bydl 

On 2011-11-28 09:11:19 +0100, "Massai"  said:

U mnie w sebringu to jest raczej czas, ni odcinek.
Ju po 5 minutach w korku zasieg drastycznie spada.

No...
Spalasz paliwo, a pokonany dystans wynosi zero. (lub par metrw, nie chodzi o superpecyzj).
Nie ma w tym nic dziwnego.

Np. w cigu ~40 sekund spalasz 0,6 cm3 paliwa.
Pokonujc w tym czasie jakieptora kilometra.
A stojc w korku spalasz nawet wicej, a przejedasz... 5 m? 10?
;-)




--
Bydl

17 Data: Listopad 30 2011 15:48:04
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Sebastian Kaliszewski 

Bydl wrote:

On 2011-11-28 09:11:19 +0100, "Massai"  said:

U mnie w sebringu to jest raczej czas, ni odcinek.
Ju po 5 minutach w korku zasieg drastycznie spada.

No...
Spalasz paliwo, a pokonany dystans wynosi zero. (lub par metrw, nie chodzi o superpecyzj).
Nie ma w tym nic dziwnego.

Np. w cigu ~40 sekund spalasz 0,6 cm3 paliwa.

Ale masz ekonomiczn fur -- poniej 1l na 100km... Powrt do przyszoci?

pzdr
\SK

--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

18 Data: Listopad 27 2011 15:42:14
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) pisze:


Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci


Komputer w LII ma takie moliwoci. Jednak skalowanie na podstawie
iloci paliwa w baku komputera wtryskowego jest kopotliwe ze wzgldu
na mizern rozdzielczo pywaka *mechanicznie*. Urednianie bedu
grubego dalej daje bd gruby (np. dusza jazda w przechyleniu).

nie kombinuj.

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijajc F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
105-120L - zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrtach, nawet tych bardzo dugich?



Nie zmienia, bo ma takie duze opoznienie wprowadzone (celowo wlasnie zby nie skakal jak w kaszlaku), a nie dlatego, ze jest dokladny.

--
Karolek

19 Data: Listopad 27 2011 16:27:19
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Karolek"  napisa w wiadomoci

W dniu 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) pisze:

Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci


Komputer w LII ma takie moliwoci. Jednak skalowanie na podstawie
iloci paliwa w baku komputera wtryskowego jest kopotliwe ze wzgldu
na mizern rozdzielczo pywaka *mechanicznie*. Urednianie bedu
grubego dalej daje bd gruby (np. dusza jazda w przechyleniu).

nie kombinuj.

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijajc F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
105-120L - zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrtach, nawet tych bardzo dugich?



Nie zmienia, bo ma takie duze opoznienie wprowadzone (celowo wlasnie zby nie skakal jak w kaszlaku), a nie dlatego, ze jest dokladny.

No dokadnie. A to wystarczy do obliczenia teoretycznego zasigu na pozostaym paliwie, a teorie o bdach grubych w tym wypadku moesz spokojnie pomin, bo komputer pokadowy nie jest urzdzeniem pomiarowym tylko gadetem dla kierowcy.

Poza tym czy ja wspomniaem co o dokadnoci? To Ty negujesz wskazania konmp. pokadowego czerpicego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

20 Data: Listopad 27 2011 16:58:02
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: WildS 

On 2011-11-27, Kuba (aka cita)  wrote:


Nie zmienia, bo ma takie duze opoznienie wprowadzone (celowo wlasnie zby
nie skakal jak w kaszlaku), a nie dlatego, ze jest dokladny.

No dokadnie. A to wystarczy do obliczenia teoretycznego zasięgu na
pozostaym paliwie, a teorie o będach grubych w tym wypadku moesz
spokojnie pominąć, bo komputer pokadowy nie jest urządzeniem pomiarowym
tylko gadetem dla kierowcy.

Poza tym czy ja wspomniaem coś o dokadności? To Ty negujesz wskazania
konmp. pokadowego czerpiącego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

U mnie o ile komputer bardzo dokadnie pokazuje srednie spalanie od momentu
resetowania np. albo od ruszenia danego dnia to juz zasięg to wielkie
losowanie. Moge jechac danego dnia np. 200km po paskim i pokaze, ze
jeszcze z 1500km a potem jade 300km po grach i co chwile inne zasięgi z
rozrzutem o 500 i wiecej km ;) No ale czego innego sie spodziewać?
Komputer to nie wroka.



--
WildS

21 Data: Listopad 27 2011 17:50:42
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "WildS"  napisa w wiadomości


U mnie o ile komputer bardzo dokadnie pokazuje srednie spalanie od momentu
resetowania np. albo od ruszenia danego dnia to juz zasięg to wielkie
losowanie. Moge jechac danego dnia np. 200km po paskim i pokaze, ze
jeszcze z 1500km a potem jade 300km po grach i co chwile inne zasięgi z
rozrzutem o 500 i wiecej km ;) No ale czego innego sie spodziewać?
Komputer to nie wroka.

no wasnie wrka, a nie dokadny miernik, jednake u mnie wskazuje cakiem niele i bez większych odchylen.

ps. a np. w Oplu teoretyczny zasięg liczony jest nie z oglnego średniego spalania, a ze średniego spalania na ostatnich 30km (tego wskazania nie ma na kompie, liczy je sobie tylko do określenia zasięgu) stąd zmiana stylu jazdy do szybko skutkuje przeliczeniem pozostaego zasięgu.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40z

22 Data: Listopad 27 2011 17:55:33
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Karolek 

W dniu 2011-11-27 16:27, Kuba (aka cita) pisze:

No dokadnie. A to wystarczy do obliczenia teoretycznego zasigu na
pozostaym paliwie, a teorie o bdach grubych w tym wypadku moesz
spokojnie pomin, bo komputer pokadowy nie jest urzdzeniem pomiarowym
tylko gadetem dla kierowcy.

No wystarczy do obliczenia zasiegu i tak tez sie to robi.
Jednak jak zwykle jest jakies ale.


Poza tym czy ja wspomniaem co o dokadnoci? To Ty negujesz wskazania
konmp. pokadowego czerpicego dane z czujnika poziomu paliwa w zbiorniku..

Widzisz w takim E38, to montuja 2 czujniki poziomu paliwa i tam to dziala dosc dokladnie.
Bo o ile wyeliminowanie skakania wskazowki jest proste, to zapewnienie przy tym jako takiej dokladnosci juz nie.


--
Karolek

23 Data: Listopad 27 2011 10:22:13
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: BearBag 

Zasig zawsze jest zaniony, jezdziem juz przernymi markami i kady
przy wskazaniu zasiegu rwnym 0km jezdzi jeszcze kilkadziesit km,
zdarzyo sie e i 70 i paliwa nie brako. Nie testowaem nigdy do
koca ale myle e 3-4litry jest jeszcze w baku kiedy pokazuje 0.
Sprawdzaem na C3, Lagunie II, Stilo, Passacie i innych
W Fiatach komputery spalania to ju w ogole bzdury pokazuj, nawet
hamujc silnikiem nigdy nie poka zera chociaz wiadomo e wtryski sa
odcite a cos z przedziau 2.5-5l/100km w zalenoci od prdkosci z
jak jedziemy. Nie potrafi tez pokazywa na postoju spalania w
jednostce l/h co jest ju standardem w wiekszoci aut.

24 Data: Listopad 27 2011 21:01:42
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: jerzu 

On Sun, 27 Nov 2011 10:22:13 -0800 (PST), BearBag
wrote:

Sprawdzaem na C3, Lagunie II, Stilo, Passacie i innych

W Zafirze przy zasigu, wg komputera, 35 km auto nie odpalio :)

W Fiatach komputery spalania to ju w ogole bzdury pokazuj, nawet
hamujc silnikiem nigdy nie poka zera chociaz wiadomo e wtryski sa
odcite a cos z przedziau 2.5-5l/100km w zalenoci od prdkosci z
jak jedziemy. Nie potrafi tez pokazywa na postoju spalania w
jednostce l/h co jest ju standardem w wiekszoci aut.

Co do spalania w trakcie postoju to ani Master ani Scenic mi nie
pokazuje, mam wywietlone -- .- ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

25 Data: Listopad 27 2011 16:23:20
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Sebastian Biay 

On 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) wrote:

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.

To pytanie w stylu: "Jeste idiot? Pewnie nie".

zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrtach, nawet tych bardzo dugich?

Zauwayem e zmienia sie na wzniesieniach i do tego si odnosz. Szczeglnie rezerwa, ale zwyky wskanik te "przeskakuje" na nastpn dyskretn pozycj na skali jeli poziom paliwa jest niedaleko takiego przeskoku. Obserwacji dokonaem w kilku samochodach, wliczajc w to Lanosa, Poloneza, LagunII, Seicento, Punto. Przy ekstremalnym pochyleniu poziom zmienia si "w oczach". Oczywiscie na podstawie tej obserwacji nie bde twierdzil e wszystkie samochody tak maj.

26 Data: Listopad 27 2011 16:38:03
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci

On 2011-11-27 14:27, Kuba (aka cita) wrote:
Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.

To pytanie w stylu: "Jeste idiot? Pewnie nie".

zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrtach, nawet tych bardzo dugich?

Zauwayem e zmienia sie na wzniesieniach i do tego si odnosz. Szczeglnie rezerwa, ale zwyky wskanik te "przeskakuje" na nastpn dyskretn pozycj na skali jeli poziom paliwa jest niedaleko takiego przeskoku. Obserwacji dokonaem w kilku samochodach, wliczajc w to Lanosa, Poloneza, LagunII, Seicento, Punto. Przy ekstremalnym pochyleniu poziom zmienia si "w oczach". Oczywiscie na podstawie tej obserwacji nie bde twierdzil e wszystkie samochody tak maj.

I tak jak napisaem - wskanik nie skacze, a przy duszych przechyach lub przecieniach odchyla sie bardzo powoli. Komputer pokdowy jednak potrafi to w pewnym zakresie skompensowa pobierajc dane o poziomie paliwa tylko co jaki czas, poza tym moe jeszcze odrzuci ponadnormalne ochyki w krtkim czasie.

Poza tym nie mwimy tu o jaki urzdzeniach pomiarowych tylko o teoretycznym zasigu samochodu - co nie jest specjalnie dokadnym wskazaniem.

Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy sie udowodni.

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

27 Data: Listopad 27 2011 16:46:15
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Sebastian Biay 

On 2011-11-27 16:38, Kuba (aka cita) wrote:

I tak jak napisaem - wskanik nie skacze, a przy duszych przechyach
lub przecieniach odchyla sie bardzo powoli.

To efekt uredniania. Przy odpowiedniu dlugotrwaym pochyle samochodu nie jest w stanie odrni ubytku/przyrostu paliwa od efektw przechyu.

Komputer pokdowy jednak
potrafi to w pewnym zakresie skompensowa pobierajc dane o poziomie
paliwa tylko co jaki czas, poza tym moe jeszcze odrzuci ponadnormalne
ochyki w krtkim czasie.

Nic to nie pomoe na jechanie pod wzniesienie przez kilka/kilkanacie minut.

Poza tym nie mwimy tu o jaki urzdzeniach pomiarowych tylko o
teoretycznym zasigu samochodu - co nie jest specjalnie dokadnym
wskazaniem.

Tu jest mowa o magicznym urzdzeniu ktre po 3-krotnym wyskalowaniu pokazywao paliwo z dokadnoci do 100ml uywajc pywaka z dokadnoci niedefiniowan.

Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy
sie udowodni.

ciem.

28 Data: Listopad 27 2011 17:51:41
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Sebastian Biay"  napisa w wiadomoci


Poza tym nie mwimy tu o jaki urzdzeniach pomiarowych tylko o
teoretycznym zasigu samochodu - co nie jest specjalnie dokadnym
wskazaniem.

Tu jest mowa o magicznym urzdzeniu ktre po 3-krotnym wyskalowaniu pokazywao paliwo z dokadnoci do 100ml uywajc pywaka z dokadnoci niedefiniowan.

c na postoju moe i tak..


Generalnie nie bardzo rozumiem w czym problem i co tak naprawde staramy
sie udowodni.

ciem.

:)


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na mieci - 120L - 40z

29 Data: Listopad 27 2011 20:07:46
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: J.F. 

Dnia Sun, 27 Nov 2011 14:27:50 +0100, Kuba (aka cita) napisa(a):

Widziae kiedy wskanik paliwa na desce rozdzielczej?
Pewnie tak.
Pomijajc F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
105-120L - zauwaye kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na zakrtach,
nawet tych bardzo dugich?

Ano nie, ale tez sie specjalnie nie przygladalem, szczegolnie w zakretach
:-)  Za to pamietam jak migala lampka rezerwy w maluchu :-)

Duze tlumienie czyli dlugie usrednianie, i owszem, mozna zakrety
odfiltrowac. Przynajmniej czesciowo.

J.

30 Data: Listopad 28 2011 10:05:07
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: inigo 

On Sun, 27 Nov 2011 14:27:50 +0100, Kuba \(aka cita\) wrote:

Widziaeś kiedyś wskanik paliwa na desce rozdzielczej? Pewnie tak.
Pomijając F126p i inne podobne wynalazki z PRLu typu 125p czy skoda
105-120L - zauwayeś kiedys, zeby wskanik zmienia wskazania na
zakrętach, nawet tych bardzo dugich?

Ja widziaem.
Pacjent: siedmioletnia Łada Niva :-)


--
inigo

31 Data: Listopad 26 2011 19:08:17
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: AZ 

On 2011-11-26, BearBag  wrote:

Takie pytanko mi się nasunęo, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i średniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujących na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bąd pomiaru takiego urządzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy średnie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

--
Artur
ZZR 1200

32 Data: Listopad 26 2011 20:32:53
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości

On 2011-11-26, BearBag  wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju 0,7l/h

--
Pozdrawiam
Łukasz

33 Data: Listopad 26 2011 20:41:50
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jan Strybyszewski 

W dniu 2011-11-26 20:32, Lukasz pisze:

Uytkownik "AZ"  napisa w wiadomości

On 2011-11-26, BearBag  wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

34 Data: Listopad 26 2011 23:06:13
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/26/11 20:41, Jan Strybyszewski wrote:

W dniu 2011-11-26 20:32, Lukasz pisze:
Uytkownik   napisa w wiadomości

On 2011-11-26,   wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie przyśpieszaj.

--
Jacek Midura

35 Data: Listopad 26 2011 23:16:09
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy te moe widzisz jakiś sens w tym co napisaeś i nam go wyjawisz?

36 Data: Listopad 27 2011 22:06:53
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:

Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy te moe widzisz jakiś sens w tym co napisaeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciaem zwrcić uwagę, e decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysem.

Wiem, będziesz chcia ebym rozwiną temat. Co tym razem jest niejasne?

Pozdrawiam

--
Jacek Midura

37 Data: Listopad 28 2011 07:24:23
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości

On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przyśpieszaniu, stąd wniosek: nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy te moe widzisz jakiś sens w tym co napisaeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciaem zwrcić uwagę, e decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysem.

Znaczy co, lepiej spalać ni nie spalać?
Czy te moe nie wierzysz w odcięcie przy hamowaniu silnikiem?

38 Data: Listopad 28 2011 15:17:57
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:

Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości

On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek    napisa w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy te moe widzisz jakiś sens w tym co napisaeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciaem zwrcić uwagę, e
decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysem.

Znaczy co, lepiej spalać ni nie spalać?

A to zaley, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka przykadw:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zuycia paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię kinetyczną trzeba wytracić.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu  Tu ju raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed samym STOPem hamulec w podogę.

3. zjazd z krtkiej grki, za nią podjazd pod podobną grkę, optymalizujemy zuycie paliwa. Droga prosta, powiedzmy e bez ograniczenia prędkości. Hamować silnikiem (chwilowe spalanie 0) eby za chwilę spalić więcej na rozpędzanie czy te zjedać na luzie? (nie sugeruję, e na luzie będzie oszczędniej, choć i nie wykluczam tego - policzenie tego chyba nie będzie proste i pewnie te zaley od rodzaju pojazdu).

Jak widać, reguka "nie jedzij na luzie tylko na biegu, bo na luzie chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry wpywające na sposb kierowania samochodem, koncentrując się tylko na jednym, średnio istotnym wskaniku.

--
Jacek Midura

39 Data: Listopad 28 2011 14:37:14
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: kamil 

On 28/11/2011 14:17, Jacek Midura wrote:

On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek  napisa w wiadomoci

On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek  napisa w wiadomoci news:

A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przypieszaniu, std wniosek:
nie
przypieszaj.

Mylisz czasem zanim co napiszesz?
Czy te moe widzisz jaki sens w tym co napisae i nam go wyjawisz?

Mog wam wyjawi, Cavallino. Mianowicie chciaem zwrci uwag, e
decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartoci spalania
chwilowego nie jest najszczliwszym pomysem.

Znaczy co, lepiej spala ni nie spala?

A to zaley, jak sytuacj masz na myli i co chcesz osign. Kilka
przykadw:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi
kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono? Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do ograniczenia. Hamowanie silnikiem na drodze spadajcej nawet o kilka stopni czsto praktycznie nie istnieje i samochd albo nie przyspiesza, albo przyspiesza albo troch wolniej. Kiepski ten przykad.





--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

40 Data: Listopad 29 2011 12:59:35
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-28 15:37, kamil pisze:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi
kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono?

Oczywicie e nie "w nieskoczono", tylko "do koca (w sensownych granicach)" czyli
do miejsca i prdkoci, przy ktrej zahamowanie przez STOP jest jeszcze wykonalne.

Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do ograniczenia.

Nie byo mowy o wjedaniu na grk. Moe na tej grce mia postj, np inny STOP?
Moe wjeda powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

41 Data: Listopad 29 2011 12:22:38
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: kamil 

On 29/11/2011 11:59, Jakub Witkowski wrote:

W dniu 2011-11-28 15:37, kamil pisze:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia
paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi
kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono?

Oczywicie e nie "w nieskoczono", tylko "do koca (w sensownych
granicach)" czyli
do miejsca i prdkoci, przy ktrej zahamowanie przez STOP jest jeszcze
wykonalne.

Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do
ograniczenia.

Nie byo mowy o wjedaniu na grk. Moe na tej grce mia postj, np
inny STOP?
Moe wjeda powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

I takie przypadki trafiaj si na tyle czsto, eby robi z nich regu?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

42 Data: Listopad 29 2011 12:25:14
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: AZ 

On 2011-11-29, kamil  wrote:


I takie przypadki trafiają się na tyle często, eby robić z nich reguę?

Przeciez to PMS. Tu przy dyskusji o czymkolwiek brane sa pod uwage
skrajnie skrajne przypadki by udowodnic swoja racje.

--
Artur
ZZR 1200

43 Data: Listopad 29 2011 13:44:08
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-29 13:22, kamil pisze:

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu Tu ju
raczej bdziemy przypiesza do koca (w sensownych granicach) i przed
samym STOPem hamulec w podog.

_przyspiesza_ w nieskoczono?

Oczywicie e nie "w nieskoczono", tylko "do koca (w sensownych
granicach)" czyli
do miejsca i prdkoci, przy ktrej zahamowanie przez STOP jest jeszcze
wykonalne.

Zakadam e na t grk wjechae z jak prdkoci zblion do
ograniczenia.

Nie byo mowy o wjedaniu na grk. Moe na tej grce mia postj, np
inny STOP?
Moe wjeda powoli z dowolnego powodu: brak mocy, ruch, ograniczenia?

I takie przypadki trafiaj si na tyle czsto, eby robi z nich regu?

Poda prawidow ogln regu przy podanym kryterium (czas przejadu).
A tylko szczeglny przypadek (tzw. zdegenerowany) dla tej reguy jest
taki, e prdko jest ju tak dua e po jej zwikszeniu nie bdzie
mona wyhamowa - i wtedy "przyspiesza ile mona" redukuje si do
"nie przyspiesza". Zero sprzecznoci, wzorowa logika.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci
gts /kropka/ pl    |  lub caoci pogldom ich Autora.

44 Data: Listopad 28 2011 18:34:21
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Bydl 

On 2011-11-28 15:17:57 +0100, Jacek Midura  said:

Kilka przykadw:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod ktem zuycia paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak t energi kinetyczn trzeba wytraci.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod ktem czasu przejazdu  Tu ju raczej bdziemy przypiesza do koca (...)

Jak wida, reguka "nie jedzij na luzie tylko na biegu, bo na luzie chwilowe spalanie jest >0 a na biegu =0" pomija podstawowe parametry wpywajce na sposb kierowania samochodem, koncentrujc si tylko na jednym, rednio istotnym wskaniku.


Akurat w tych przykadach nie ma jazdy na luzie.
A w tym zupenie innym (3) nie wyrzucamy biegu na luz, z powodu konfiguracji terenu...

--
Bydl

45 Data: Listopad 29 2011 12:21:19
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/28/11 18:34, Bydl wrote:


Akurat w tych przykadach nie ma jazdy na luzie.
A w tym zupenie innym (3) nie wyrzucamy biegu na luz, z powodu
konfiguracji terenu...

Bybym wdziczny, gdyby wyjani co ma taka konfiguracja terenu do niewrzucania na luz.

Ale nie to jest istot dyskusji tutaj. Podsumuj, bo widz e obaj z Cavallinem nie nadacie.
1. Jan Strybyszewski wychodzc od prawdziwych przesanek[a] za pomoc bdnego rozumowania[b] doszed do jakiego tam wniosku[c].
2. eby zwrci na to uwag, uyem rwnie prawdziwych przesanek, tego samego bdnego rozumowania i doszedem do wniosku zdecydowanie bdnego. Karykaturalnego. Celowo. Powiedzmy, e to rodzaj rozrywki.

[a] warto spalania chwilowego
[b] zaniedba inne czynniki majce wpyw na sposb kierowania
[c] naley jedzi tylko na biegu

Czy wniosek [c] jest prawdziwy - to jest sprawa dla mnie drugorzdna. Akurat uwaam e nie, ale o tym byo na tej grupie tyle flejmw, e jeli ma by kolejny to ja si wypisuj z wtku. Bo to ju bdzie nudne.

--
Jacek Midura

46 Data: Listopad 28 2011 18:57:02
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości

On 11/28/11 07:24, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości

On 11/26/11 23:16, Cavallino wrote:
Uytkownik "Jacek    napisa w wiadomości news:

A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na
luzie

A przy hamowaniu pokazuje mniej ni przy przyśpieszaniu, stąd wniosek:
nie
przyśpieszaj.

Myślisz czasem zanim coś napiszesz?
Czy te moe widzisz jakiś sens w tym co napisaeś i nam go wyjawisz?

Mogę wam wyjawić, Cavallino. Mianowicie chciaem zwrcić uwagę, e
decydowanie o sposobie jazdy jedynie na podstawie wartości spalania
chwilowego nie jest najszczęśliwszym pomysem.

Znaczy co, lepiej spalać ni nie spalać?

A to zaley, jaką sytuację masz na myśli i co chcesz osiągnąć. Kilka przykadw:

1. zjazd z grki, na dole znak STOP, optymalizujesz pod kątem zuycia paliwa. Tu nie ma problemu, hamujemy silnikiem bo i tak tę energię kinetyczną trzeba wytracić.

2. sytuacja j.w. ale optymalizujesz pod kątem czasu przejazdu  Tu ju raczej będziemy przyśpieszać do końca (w sensownych granicach) i przed samym STOPem hamulec w podogę.

Jasne.
Tylko e przykad o czapy, mowa byo o dobiegach na luzie vs bez gazu na biegu.
Czyli nadal Twj wtręt by bez sensu.

47 Data: Listopad 28 2011 20:01:03
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:

Jasne.
Tylko e przykad o czapy, mowa byo o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twj wtręt by bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokaesz, gdzie bya mowa o dobiegach.

--
Jacek Midura

48 Data: Listopad 28 2011 22:50:38
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości

On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:
Jasne.
Tylko e przykad o czapy, mowa byo o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twj wtręt by bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokaesz, gdzie bya mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrącieś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie"

No chyba e Ty znasz jakieś inne uzasadnienie do jedenia na luzie.
W sytuacji gaz-hamulec do ktrej się odniosem, sią rzeczy nie ma o tym mowy.

49 Data: Listopad 28 2011 23:13:13
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/28/11 22:50, Cavallino wrote:

Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości

On 11/28/11 18:57, Cavallino wrote:
Jasne.
Tylko e przykad o czapy, mowa byo o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twj wtręt by bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokaesz, gdzie bya mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrącieś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad
wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani sowa o dobiegu. Szukaj dalej. Albo wyka, e odcięcie paliwa występuje wyącznie na dobiegu.

--
Jacek Midura

50 Data: Listopad 29 2011 20:28:24
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości news:

Tylko e przykad o czapy, mowa byo o dobiegach na luzie vs bez gazu na
biegu.
Czyli nadal Twj wtręt by bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokaesz, gdzie bya mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrącieś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad
wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani sowa o dobiegu.

Oczywiście e jest, przynajmniej dopki nie wytumaczysz innego zastosowania jazdy na luzie.

51 Data: Listopad 29 2011 21:39:22
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/29/11 20:28, Cavallino wrote:

Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości news:

Tylko e przykad o czapy, mowa byo o dobiegach na luzie vs bez gazu
na
biegu.
Czyli nadal Twj wtręt by bez sensu.

Zgodzę się.
Jak tylko pokaesz, gdzie bya mowa o dobiegach.

Tam gdzie się wtrącieś, cytuję "A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0
stad
wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani sowa o dobiegu.

Oczywiście e jest, przynajmniej dopki nie wytumaczysz innego zastosowania
jazdy na luzie.

A przykadowi nr 3 czego brakuje? Oczywiście poza tym, e jest "o czapy", bo nie pasuje do twoich milczących zaoeń co do tematu tej dyskusji.

Albo chociaby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie po drodze o niewielkim spadku, w ktrym prędko akurat tak się ustalia, e jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwjki. Pewnie te się dowiem, e przykad wydumany, chocia tylko w tym roku zdarzyo mi się coś takiego kilkakrotnie (a nie jedę specjalnie duo).

--
Jacek Midura

52 Data: Listopad 29 2011 22:17:19
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: J.F 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości grup

Tam gdzie się wtrącieś, cytuję "A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0
stad  wniosek nie jezdzij na luzie"

Ale tu nie ma ani sowa o dobiegu.
Oczywiście e jest, przynajmniej dopki nie wytumaczysz innego zastosowania
jazdy na luzie.

Albo chociaby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie po drodze o niewielkim spadku, w ktrym prędko akurat tak się ustalia, e jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwjki. Pewnie te się dowiem, e przykad wydumany, chocia tylko w tym roku zdarzyo mi się coś takiego kilkakrotnie (a nie jedę specjalnie duo).

Wydumany. Skoro za niska dla 2ki, to jakie ma silnik obroty ? 700 ?
To na 1ce bedzie mial ~1500, w sam raz.
Inna sprawa ze 1ka "za sztywna" i sie nieprzyjemnie jezdzi". No i po cholere te 1500 i paliwo palic, skoro tam mozna na luzie zjezdzac.

Ale przyklad podawalem - jade sobie 120, bo lubie, wiem ze za 2 km jest ostry zakret i musze zwolnic do 50 ... co dalej ?

J.

53 Data: Listopad 29 2011 22:48:05
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości news:

Ale tu nie ma ani sowa o dobiegu.

Oczywiście e jest, przynajmniej dopki nie wytumaczysz innego zastosowania
jazdy na luzie.

A przykadowi nr 3 czego brakuje?

Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
Po grkach nie jedzi się na luzie.

Albo chociaby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie po drodze o niewielkim spadku, w ktrym prędko akurat tak się ustalia, e jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwjki. Pewnie te się dowiem, e przykad wydumany,

Pewnie sam to wiesz, więc nie musisz się dowiadywać.
Tak dobrać spadek grki, e akurat na luzie jest ok, przy zadanej masie, no pogratulować.....

54 Data: Listopad 29 2011 23:17:27
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/29/11 22:48, Cavallino wrote:

Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości news:

Ale tu nie ma ani sowa o dobiegu.

Oczywiście e jest, przynajmniej dopki nie wytumaczysz innego
zastosowania
jazdy na luzie.

A przykadowi nr 3 czego brakuje?

Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
Po grkach nie jedzi się na luzie.

O jakich grkach mowa? Takich np. 30m przewyszenia? A dlaczego miaoby się z nich nie zjedać na luzie?

Albo chociaby sznur aut w korku toczący się pomalutku ale nieprzerwanie
po drodze o niewielkim spadku, w ktrym prędko akurat tak się ustalia,
e jest za wysoka na jazdę bez gazu na jedynce, a za niska dla dwjki.
Pewnie te się dowiem, e przykad wydumany,

Pewnie sam to wiesz, więc nie musisz się dowiadywać.
Tak dobrać spadek grki, e akurat na luzie jest ok, przy zadanej masie, no
pogratulować.....

Nie wiem, co chcesz udowodnić stwierdzeniem o dobieraniu spadku grki. Przecie dobrze wiesz, e jak się toczy w korku z grki to się delikatnie hamulcem ustala niezmienną prędko jazdy, spadku nie trzeba dobierać.
Wiem, e to boli przyznać, e jednak jazda na luzie moe mieć sens. I to, o zgrozo, nie tylko na dobiegu. Tak boli, e zaraz zobaczymy kolejny wykręt.

--
Jacek Midura

55 Data: Listopad 29 2011 23:28:13
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Cavallino 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości news:

A przykadowi nr 3 czego brakuje?

Hmmm.... wiedzy o zasadach jazdy?
Po grkach nie jedzi się na luzie.

O jakich grkach mowa? Takich np. 30m przewyszenia? A dlaczego miaoby się z nich nie zjedać na luzie?

Nie wiem, co chcesz udowodnić stwierdzeniem o dobieraniu spadku grki. Przecie dobrze wiesz, e jak się toczy w korku z grki to się delikatnie hamulcem ustala niezmienną prędko jazdy,

No waśnie dlatego się nie jedzi na luzie.
Ale widać nie chcesz tego pojąć, Twoja sprawa, stosuj sobie dobiegi na luzie i hamuj w grach hamulcami, mnie nic do tego.
Tylko wyącz stopy przy tym, ebyś nie wkurza jadących akurat za Tobą. ;-)
EOD

56 Data: Listopad 27 2011 15:47:22
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomości

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawdę wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekamanie?
nie sprawdzaem dokadnie ale wydaje mi się e przy toczeniu się 40km/h pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej ni na postoju?


--
Pozdrawiam
Łukasz

57 Data: Listopad 27 2011 16:33:38
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Kuba (aka cita) 


Uytkownik "Lukasz"  napisa w wiadomości

Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomości
i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawdę wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekamanie?
nie sprawdzaem dokadnie ale wydaje mi się e przy toczeniu się 40km/h pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x więcej ni na postoju?

le do tego podchodzisz.

Podczas toczenia sie na luzie samochd pokazuje spalanie w l/100km
Zwrć uwage, ze przy 100km/h i toczeniu sie na luzie wskazania będą zdecydowanie mniejsze, mimo, ze samochd pali na luzie przy tej prędkości tyle samo, ale przejedzany dystans jest większy na jednostke czasu, więc ze zwykej matematyki wyjdzie nisze spalanie.
Wniosek - wskazanie nie są wiarygodne w przypadku wolnych obrotw (nie mylić z napędzaniem auta na biegu na wolnych obrotach) podczas jazdy, stąd na postoju niektre samochody zmieniają jednostke spalania na l/h bo prędko auta = 0 i nie ma jak inaczej przeliczyć spalania, inne zaś nie pokazują spalania na postoju w ogle.


--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Uywane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40z

58 Data: Listopad 27 2011 18:31:24
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: MM 

Dnia 27-11-2011 o 15:47:22 Lukasz   napisa(a):

Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomoci 
i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu,  pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawd wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekamanie?
nie sprawdzaem dokadnie ale wydaje mi si e przy toczeniu si 40km/h  pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x wicej ni na  postoju?



Mj samochd stojc ma obroty powiedzmy 800, ale jadc na luzie jest np  1000

Diesel, jak jest chodno/zimno i musi si dogrza i dziaa nawiew...

Wic jadc na luzie wicej spala w jednostce czasu ni stojc.

59 Data: Listopad 28 2011 00:12:56
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-11-27 18:31, MM pisze:

Dnia 27-11-2011 o 15:47:22 Lukasz napisa(a):

Uytkownik "Jan Strybyszewski"  napisa w wiadomoci

i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
A przy jezdzie na biegu, pokazuje 0,0 stad wniosek nie jezdzij na luzie

i naprawd wtedy tyle pali co pokazuje czy to przekamanie?
nie sprawdzaem dokadnie ale wydaje mi si e przy toczeniu si
40km/h pokazuje np. 4l/100km - czyli pali wtedy 10l/h - ponad 10x
wicej ni na postoju?



Mj samochd stojc ma obroty powiedzmy 800, ale jadc na luzie jest np
1000

Ty na pewno mwisz o jedzie na luzie? Czy moe o toczeniu si z napdem ale z odpuszczonym gazem, na obrotach biegu jaowego?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocaw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ronie popyt na wity spokj."

60 Data: Listopad 27 2011 19:10:02
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: AZ 

On 2011-11-26, Lukasz  wrote:


i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju 0,7l/h

Predkosc -> wiecej powietrza w dolocie -> ubogo wiec trzeba wiecej
trysnac. Tak sobie to tlumacze.

--
Artur
ZZR 1200

61 Data: Listopad 27 2011 21:02:42
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: jerzu 

On Sat, 26 Nov 2011 20:32:53 +0100, "Lukasz"
 wrote:

i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju 0,7l/h

Z czystej ciekawoci: w jakim aucie?


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski 
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL+AP1200

62 Data: Listopad 29 2011 07:21:29
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "jerzu"  napisa w wiadomoci

On Sat, 26 Nov 2011 20:32:53 +0100, "Lukasz"
 wrote:
i w poczeniu z prdkoci obrotow koa? bo jak wyjani to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
Z czystej ciekawoci: w jakim aucie?

skoda, cho nie jestem pewny o jakich litrach jest mowa (czy to 3 czy 5l/100km), spalanie na postoju na ciepym bez klimy

--
Pozdrawiam
ukasz

63 Data: Listopad 28 2011 07:15:25
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/26/11 20:32, Lukasz wrote:

Uytkownik   napisa w wiadomości

On 2011-11-26,   wrote:
W przewodzie przed wtryskami nie. Liczone to jest na podstawie czasow
otwarcia wtryskow, cisnienie jest znane wiec przeplyw tez i raczej to
dokladnie jest.

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju 0,7l/h

ale co chcesz wyjaśnić - to e na postoju jest inna jednostka czy e na postoju warto jest o rząd wielkości mniejsza?

--
Jacek Midura

64 Data: Listopad 29 2011 07:23:16
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Lukasz 

Uytkownik "Jacek Midura"  napisa w wiadomości

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
ale co chcesz wyjaśnić - to e na postoju jest inna jednostka czy e na postoju warto jest o rząd wielkości mniejsza?

nie chcę nic wyjaśnić tylko się czegoś nauczyć :) nie wiem dlaczego tak jest, stąd moje pytanie (chodzi mi waśnie o ten rząd wielkości bo nie wiem dlaczego spalanie na postoju na biegu jaowym miaoby być nisze ni w ruchu)

--
Pozdrawiam
Łukasz

65 Data: Listopad 29 2011 08:05:24
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Jacek Midura 

On 11/29/11 07:23, Lukasz wrote:

Uytkownik "Jacek   napisa w wiadomości

i w poączeniu z prędkością obrotową koa? bo jak wyjaśnić to e przy
jedzie "na luzie" pokazuje spalanie kilka litrw/100km, a na postoju
0,7l/h
ale co chcesz wyjaśnić - to e na postoju jest inna jednostka czy e na
postoju warto jest o rząd wielkości mniejsza?

nie chcę nic wyjaśnić tylko się czegoś nauczyć :) nie wiem dlaczego tak
jest, stąd moje pytanie (chodzi mi waśnie o ten rząd wielkości bo nie wiem
dlaczego spalanie na postoju na biegu jaowym miaoby być nisze ni w
ruchu)

Rnią się przede wszystkim dlatego, e są to wartości w rnych jednostkach i porwnywanie ich wprost nie ma sensu.

Przelicz spalanie wyraone w l/100km na jednostkę l/h (będziesz musia zaoyć jakąś prędko pojazdu) i powinno się coś rozjaśnić.

--
Jacek Midura

66 Data: Listopad 26 2011 20:18:49
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl 

On 11/26/2011 06:03 PM, BearBag wrote:

Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

ECU to do skomplikowane urzdzenie. Miedzy kilkadziesit parametrw.
Temperatury, cinienia, przepywomierz, sonda Lambda. Taki ECU potrafi
w miar dokadnie wyliczy (oszacowa) zuycie paliwa i tyle.

67 Data: Listopad 26 2011 20:24:10
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Agent 



Uytkownik "BearBag"  napisa w wiadomoci grup

Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

Mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy. Na LPG te pokazuje bo przecie czas otwarcia wtryskiwacza LPG bierze si z czasu otwarcia wtryskiwacza benzynowego z odpowiednim mnonikiem ustalanym podczas strojenia instalacji.

68 Data: Listopad 26 2011 21:05:43
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: venioo 

W dniu 2011-11-26 20:24, Agent pisze:



Uytkownik "BearBag"  napisa w wiadomoci grup


Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy
rzeczywistego przepywu paliwa w przewodzie przed wtryskami ? Nawet w
autach pracujcych na LPG komputer dalej pokazuje spalanie jakby
chodzi na benzynie wiec jak to jest?
Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

Mierzy czas otwarcia wtryskiwaczy. Na LPG te pokazuje bo przecie czas
otwarcia wtryskiwacza LPG bierze si z czasu otwarcia wtryskiwacza
benzynowego z odpowiednim mnonikiem ustalanym podczas strojenia
instalacji.

Dodam jeszcze, ze kolega mial w starej BMW 7er instalacje tak ladnie zestrojona, ze pokazywalo dokladne spalanie zarowno LPG jak i Pb.

--
venioo
GG:198909

69 Data: Listopad 27 2011 13:58:35
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Sebastian Biay 

On 2011-11-26 21:05, venioo wrote:

Dodam jeszcze, ze kolega mial w starej BMW 7er instalacje tak ladnie
zestrojona, ze pokazywalo dokladne spalanie zarowno LPG jak i Pb.

Przypadek.

70 Data: Listopad 27 2011 16:56:20
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: huri_khan 

Dnia Sat, 26 Nov 2011 09:03:06 -0800 (PST), BearBag napisa(a):

Jaki jest bd pomiaru takiego urzdzenia? Przy chwilowym spalaniu to
na pewno duy ale jak ju mierzymy rednie spalanie na trasie
300-400km to chyba pomiar jest miare wiarygodny?

Co do dokadnoci to u mnie najwiksza rnica bya 0,2 l na penym baku
okoo 500 km. Raz rnice s na "+" raz na "-" najczciej 0,1l.


--
[Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
[SY]  [Cruze 1,8 LT]

71 Data: Listopad 29 2011 13:25:53
Temat: Re: komputer spalania w autach - jak to dziaa ?
Autor: Yogi(n) 

Uytkownik "BearBag"  napisa w wiadomoci grup Takie pytanko mi si nasuno, jak dziaa tzw komputer spalania
chwilowego i redniego w samochodach? Przecie chyba nie mierzy

Nie wiem jak mierzy, ale mj pomiar zawya o ok 1 l - na korzy rzeczywistego, czyli pokazuje wicej, ni spali. Bak ma 65 l, tankuj ok. 60 l czyli kiedy rezerwa ju si chwilk wieci, bd zatem ma rzdu 1/60, czyli poniej 2%. Sprawdzaem to wielokrotnie - i w zimie i w lecie, praktycznie przy kadym tankowaniu do pena.

--
Yogi(n)

Re: komputer spalania w autach - jak to działa ?



Grupy dyskusyjne