Grupy dyskusyjne   »   307 cz Golf IV?

307 cz Golf IV?



1 Data: Sierpien 19 2007 18:37:56
Temat: 307 cz Golf IV?
Autor: zch2872 

Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.
Raczej diesel i koniecznie z klimą.
Czy początkowe roczniki 307 mają jakieś niedoróbki i czy te ok. 3 lata młodszy peugeot stanowi wogole jakąś alternatywę dla Golfa pod względem awaryjności i ekonomiczności.
Jeżdżę pół na pół po mieście (2-3km) i na trasie (rocznie chyba standard - 10 tys.
Który będzie wyżej zawieszony (prześwit):-)
W którym jest lepsza widoczność przy manewrowaniu. Czy w 307 siedzi się faktycznie sporo wyżej? (żona nie jest jeszcze tak wprawna w kierowaniu) :-)

Pozdrawiam
zch



2 Data: Sierpien 19 2007 19:51:30
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

zch2872 pisze:

Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.
Raczej diesel i koniecznie z klimą.
Czy początkowe roczniki 307 mają jakieś niedoróbki i czy te ok. 3 lata młodszy peugeot stanowi wogole jakąś alternatywę dla Golfa pod względem awaryjności i ekonomiczności.
Jeżdżę pół na pół po mieście (2-3km) i na trasie (rocznie chyba standard - 10 tys.
Który będzie wyżej zawieszony (prześwit):-)
W którym jest lepsza widoczność przy manewrowaniu. Czy w 307 siedzi się faktycznie sporo wyżej? (żona nie jest jeszcze tak wprawna w kierowaniu) :-)


Mam A3 a to w zasadzie bardzo podobne autko do golfa IV, jest dosc nisko zawieszone, sam niedawno uszkodzilem miske olejowa i koszt naprawy to prawie 700zl wiec trzeba uwazac.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

3 Data: Sierpien 19 2007 21:54:37
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Mam A3 a to w zasadzie bardzo podobne autko do golfa IV, jest dosc nisko zawieszone, sam niedawno uszkodzilem miske olejowa i koszt naprawy to prawie 700zl wiec trzeba uwazac.


ROTFL :P
Uwazac chyba na naciagaczy.




Karolek

4 Data: Sierpien 19 2007 22:11:08
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Karolek pisze:

ROTFL :P
Uwazac chyba na naciagaczy.

Bo co ? miska 300, kostka od czujnika chyba z 50zl, olej z filtrem 200
robota 150zl a jeszcze mi naprawili oslone bo popekala.
To znajdz cfaniaku taniej...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

5 Data: Sierpien 19 2007 22:40:42
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Karolek pisze:

ROTFL :P
Uwazac chyba na naciagaczy.

Bo co ? miska 300, kostka od czujnika chyba z 50zl, olej z filtrem 200
robota 150zl a jeszcze mi naprawili oslone bo popekala.
To znajdz cfaniaku taniej...


Nie musze szukac :P
Ale jak robiles w ASO to i tak miales tanio.






Karolek

6 Data: Sierpien 20 2007 08:02:20
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Karolek pisze:

Nie musze szukac :P
Ale jak robiles w ASO to i tak miales tanio.

Nie robilem w ASO, w ASO miska bez miejsca na czujnik kosztuje prawie 450zl a na z czujnikiem jest drozsza. Poprostu tyle wychodzi taka robota, sam olej to 200zl...

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

7 Data: Sierpien 20 2007 08:07:56
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Karolek pisze:

Nie musze szukac :P
Ale jak robiles w ASO to i tak miales tanio.

Nie robilem w ASO, w ASO miska bez miejsca na czujnik kosztuje prawie 450zl a na z czujnikiem jest drozsza. Poprostu tyle wychodzi taka robota, sam olej to 200zl...


No u niektorych tyle wychodzi... :>





Karolek

8 Data: Sierpien 20 2007 08:18:37
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Karolek pisze:

No u niektorych tyle wychodzi... :>

Ale nie przedstawiasz zadnych argumentow ! tylko mowisz ze drogo :)
Ale ok, poddaje sie, przeplacilem i proponuje EOT :-)

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

9 Data: Sierpien 20 2007 15:08:41
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Karolek pisze:

No u niektorych tyle wychodzi... :>

Ale nie przedstawiasz zadnych argumentow ! tylko mowisz ze drogo :)
Ale ok, poddaje sie, przeplacilem i proponuje EOT :-)


Zadne argumenty Cie nie przekonaja ;>
Przeplaciles, zdarza sie.




Karolek

10 Data: Sierpien 20 2007 19:56:14
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Karolek pisze:

Zadne argumenty Cie nie przekonaja ;>
Przeplaciles, zdarza sie.

Qrfa, sam kupowalem czesci i olej, nie wiem jak moglem przeplacic... moze poprostu w Warszawie jest drozej ? powiem mi ile uwazasz ze powinienem zaplacic ?

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

11 Data: Sierpien 20 2007 22:15:50
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Qrfa, sam kupowalem czesci i olej, nie wiem jak moglem przeplacic...

Wystarczy nie miec znizek ;>

moze poprostu w Warszawie jest drozej ? powiem mi ile uwazasz ze powinienem zaplacic ?


Ciezko mowic ile mialbys zaplacic bom nie widzial uszkodzen, ale wiecej niz 500 bym nie dal za wymiane oleju i miski, plus jakas wtyczka.
Dokladnie rzecz ujmujac to miske mozna spawac, jak za mocno rozbita to mozna kupic uzywke, nawet juz z tym czujnikiem o wiele taniej niz nowa bez czujnika, a jak juz chcesz miec ta nowa miske to tez mozna ja taniej kupic niz Ty to zrobiles.
Co do oleju sie nie wypowiem bo nie wiem co lejesz, filtr to tez nie wielki koszt, a wymiana (a raczej wlanie oleju) do silnika juz nie powinno byc oddzielnie doliczane do robocizny, ktora w zasadzie polegala tylko na odkreceniu miski i filtra i zamontowaniu nowych czesci (niezbyt skomplikowana robota, ktora moze trwac powiedzmy max 2 godziny, jak ktos ma dwie lewe rece).
Takze ja bym to podliczyl tak: miska z wtyczka jakies 200zl, olej z filtrem niech bedzie te 200zl i robocizna max 100zl...
A jakbym robil dla siebie byloby jeszcze taniej.





Karolek

12 Data: Sierpien 20 2007 23:42:00
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Karolek pisze:

Ciezko mowic ile mialbys zaplacic bom nie widzial uszkodzen, ale wiecej niz 500 bym nie dal za wymiane oleju i miski, plus jakas wtyczka.
Dokladnie rzecz ujmujac to miske mozna spawac, jak za mocno rozbita to mozna kupic uzywke, nawet juz z tym czujnikiem o wiele taniej niz nowa bez czujnika, a jak juz chcesz miec ta nowa miske to tez mozna ja taniej kupic niz Ty to zrobiles.
Co do oleju sie nie wypowiem bo nie wiem co lejesz, filtr to tez nie wielki koszt, a wymiana (a raczej wlanie oleju) do silnika juz nie powinno byc oddzielnie doliczane do robocizny, ktora w zasadzie polegala tylko na odkreceniu miski i filtra i zamontowaniu nowych czesci (niezbyt skomplikowana robota, ktora moze trwac powiedzmy max 2 godziny, jak ktos ma dwie lewe rece).
Takze ja bym to podliczyl tak: miska z wtyczka jakies 200zl, olej z filtrem niech bedzie te 200zl i robocizna max 100zl...
A jakbym robil dla siebie byloby jeszcze taniej.

Ok to teraz ja opisze, mam miske z czujnikiem taka nowa bez kosztowala 220zl w sklepie, ja zaplacilem 300zl. Nowa w ASO 470zl, spawac nie bylo co bo dostala niezle kamieniem. Olej Mobil syntetyk 5W40 z filtrem za banke 4L zaplacilem 206zl. Mechanik jeszcze dokupil jakas wtyczke, no i poskladal te oslony do kupy. Zajelo mu to wlasnie max 2h czyli po 75zl za godzine. Jak dla mnie uczciwa cena za uczciwa robote. Nic nie cieknie i wszystko jest oki.
Aha uzywke to trzeba kobinowac maja albo i nie a nowa mialem prawie od reki.

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

13 Data: Sierpien 21 2007 09:12:28
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Ok to teraz ja opisze, mam miske z czujnikiem taka nowa bez kosztowala 220zl w sklepie, ja zaplacilem 300zl.

Czyli jeszcze czujnik kupiles...

Nowa w ASO 470zl, spawac nie bylo co bo dostala niezle kamieniem.

Tak to jest z tym alu :>

Olej Mobil syntetyk 5W40 z filtrem za banke 4L zaplacilem 206zl.

Mozna taniej, ale juz mniejsza z tym.

Mechanik jeszcze dokupil jakas wtyczke, no i poskladal te oslony do kupy. Zajelo mu to wlasnie max 2h czyli po 75zl za godzine.

75/h to iscie warszawska stawka :>
Ja dla nie milych klientow mam z 50 :P

Jak dla mnie uczciwa cena za uczciwa robote. Nic nie cieknie i wszystko jest oki.

Grunt ze jestes zadowolony.

Aha uzywke to trzeba kobinowac maja albo i nie a nowa mialem prawie od reki.

Fakt.





Karolek

14 Data: Sierpien 21 2007 22:24:10
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Karolek pisze:

Czyli jeszcze czujnik kupiles...

Nie, tylko byly dwie miski, takie z miejscem na czujnik i bez tego.

Mozna taniej, ale juz mniejsza z tym.

Pewnie z beczki, ale beczka mi sie nie miesci do bagaznika :P

75/h to iscie warszawska stawka :>
Ja dla nie milych klientow mam z 50 :P

Hmmm powiem ze to jest pod warszawska stawka, bywa ze przyslowiowy "kazio" potrafi brac 100 a czasami i nawet 150zl za 1h wychodzac z zalozenia ze i tak klient nie ma wyjscia

Grunt ze jestes zadowolony.

No auto jezdzi :) a najbardziej jestem zadowolony ze w pore zgasilem silnik i nie bylo wiekszych uszkodzen.


--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

15 Data: Sierpien 22 2007 21:52:37
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Hmmm powiem ze to jest pod warszawska stawka, bywa ze przyslowiowy "kazio" potrafi brac 100 a czasami i nawet 150zl za 1h wychodzac z zalozenia ze i tak klient nie ma wyjscia


A ja myslalem, ze jak w ASO BMW mi powiedzieli 150 za godzine to maja wysokie stawki :P


No auto jezdzi :) a najbardziej jestem zadowolony ze w pore zgasilem silnik i nie bylo wiekszych uszkodzen.


Jak urwalem korek spustowy na studzience, to zdazylem zjechac na pobocze, wysiasc, zerknac pod auto i zobaczyc ze sie pieknie leje, wylaczyc silnik, znalezc korek na ulicy i zobaczyc, ze jeszcze sie leje szerokim strumieniem :P Ale zatkac juz nie zdazylem :>




Karolek

16 Data: Sierpien 23 2007 11:28:10
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości


Jak urwalem korek spustowy na studzience, to zdazylem zjechac na pobocze,
wysiasc, zerknac pod auto i zobaczyc ze sie pieknie leje, wylaczyc silnik,
znalezc korek na ulicy i zobaczyc, ze jeszcze sie leje szerokim
strumieniem :P Ale zatkac juz nie zdazylem :>

A co zrobiłeś z pozostałą po Tobie plamą oleju??


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

17 Data: Sierpien 23 2007 21:55:56
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Karolek 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości

Użytkownik "Karolek"  napisał w wiadomości

Jak urwalem korek spustowy na studzience, to zdazylem zjechac na pobocze, wysiasc, zerknac pod auto i zobaczyc ze sie pieknie leje, wylaczyc silnik, znalezc korek na ulicy i zobaczyc, ze jeszcze sie leje szerokim strumieniem :P Ale zatkac juz nie zdazylem :>

A co zrobiłeś z pozostałą po Tobie plamą oleju??


Wsiakla w piasek przed domem, sasiada kolegi :P
Potem tylko slyszalem, ze gosc przekopywal troche to miejsce zeby nie bylo widac tego czarnego piasku.




Karolek

18 Data: Sierpien 19 2007 11:32:18
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: karkow 


"zch2872"  wrote in message

Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.
Raczej diesel i koniecznie z klimą.
Czy początkowe roczniki 307 mają jakieś niedoróbki i czy te ok. 3 lata młodszy peugeot stanowi wogole jakąś alternatywę dla Golfa pod względem awaryjności i ekonomiczności.
Jeżdżę pół na pół po mieście (2-3km) i na trasie (rocznie chyba standard - 10 tys.
Który będzie wyżej zawieszony (prześwit):-)
W którym jest lepsza widoczność przy manewrowaniu. Czy w 307 siedzi się faktycznie sporo wyżej? (żona nie jest jeszcze tak wprawna w kierowaniu) :-)

Jestem posiadaczem p307 2.0 hdi 110KM i... nie polecam:) szczegolnie tej wersji - ma wbudowany filtr FAP ktory przysporzyl mi wielu problemow:/ i to kosztownych. Wersja 90KM tego nie ma. Poza tym wydaje mi sie ze silniki TDI VW sa o niebo lepsze, wytrzymalsze, tansze itp itd od jakichkolwiek silnikow common rail. Pytales czy poczatkowe 307 mialy problemy - tak, mialy. Bylo chyba kilka akcji wymian czegos tam w ASO - np cos w nadkolu z ABSem (powodowalo samozaplon:D ), itp. Aha jeszcze moja 307 pali okolo 6,5l przy jezdzie na trasie w granicach 110 - 130. Co do manewrowania to 307 jest rzeczywiscie wysoko zawieszona (o wiele wyzej niz drugie auto w rodzinie - astra II), przy parkowaniu jest wrazenie ze nie widac przodu (ciezko sie przyzwyczaic), przod jest krotki poniewaz szyba poprowadzona jest tak aby jak najwiecej miejsca bylo z przodu (i to fakt, 307 bije na glowe iloscia miejsca w srodku, wszelakich schowkow konkurencje).
to chyba wszystko;)
pozdrowienia

19 Data: Sierpien 19 2007 20:45:35
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 19 Aug 2007 11:32:18 -0700, karkow napisał(a):

Jestem posiadaczem p307 2.0 hdi 110KM i... nie polecam:) szczegolnie tej
wersji - ma wbudowany filtr FAP ktory przysporzyl mi wielu problemow:/ i to
kosztownych. Wersja 90KM tego nie ma. Poza tym wydaje mi sie ze silniki TDI
VW sa o niebo lepsze, wytrzymalsze, tansze itp itd od jakichkolwiek silnikow
common rail.

W szczególności TDI z Common Rail <ROOOOOOOOOOOOOOTFL>

No i jeszcze najważniejszy problem francuzów - słynne silniczki wycieraczek
:-)
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

20 Data: Sierpien 19 2007 21:45:28
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W szczególności TDI z Common Rail <ROOOOOOOOOOOOOOTFL>
No i jeszcze najważniejszy problem francuzów - słynne silniczki
wycieraczek :-)

Waldek, z całym szacunkiem - wskaż mi, proszę, gdzie karkow napisał o TDI z Common Rail.
Tylko odstaw tę butelkę i wytrzeźwiej wpierw. :>


--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Biały Pug 306 1.4 + LPG z bombką pod autem ;)
President JFK RS39 + ML 145
GG: 291246 ; kenickie<at>box43<kropek>pl; skype: kenickie_pl

21 Data: Sierpien 19 2007 21:27:45
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 19 Aug 2007 21:45:28 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Waldek, z całym szacunkiem - wskaż mi, proszę, gdzie karkow napisał o TDI z
Common Rail.

A pokaż, gdzie napisał, że tylko ma na mysli te TDI bez common rail?
Zresztą.. nie masz przypadkiem różowego yeti za plecami?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

22 Data: Sierpien 19 2007 17:14:41
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: karkow 


W szczególności TDI z Common Rail <ROOOOOOOOOOOOOOTFL>

TDI nie ma common rail? jesli tak to przepraszam za niewiedze, niemniej jednak uwazam te silniki za najlepsze turbo diesle:P
lot
No i jeszcze najważniejszy problem francuzów - słynne silniczki wycieraczek
:-)
jesli napisalem cos nie tak o vw, to na pewno nie o 307. Poznalem to auto na wylot. A uwierz mi ze niejeden problem z nim mialem. A co do francuzow - w moim przypadku auta na F wiecej nie kupie.

23 Data: Sierpien 19 2007 22:25:33
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sun, 19 Aug 2007 17:14:41 -0700, karkow napisał(a):

TDI nie ma common rail? jesli tak to przepraszam za niewiedze, niemniej
jednak uwazam te silniki za najlepsze turbo diesle:P
lot

TDI przez długi czas udawało że common rail jest do niczego bo było im nie
w smak stosować wynalazek fiata, stąd przez parę lat knuli z poronionymi
pompowtryskiwaczami. W końcu zauwazyli jednak że polityka głupiego jasia
czyli permanentnego zaprzeczania faktom do niczego nie prowadzi i ostatnie
TDI są na common rail.
Są silne i oszczędne, ale nie są ani wydajniejsze ani bardziej niezawodne
od HDI i męczą je dokładnie te same problemy co HDI - np. koła dwumasowe.
Pompowtryskiwaczowe ominęły część problemów silników common rail - np.
wrażliwy na śmieci i złe paliwo zawór regulacyjny ciśnienia na pompie, bo
tam tego nie ma. Za to, żeby wymienić końcówki wtrysków trzeba zdjąć
głowicę.

Natomiast zdecydowanie odstają od HDI kulturą pracy - są głośniejsze, mają
większe drgania i głośniej klekoczą niż HDI tej samej generacji.

jesli napisalem cos nie tak o vw, to na pewno nie o 307. Poznalem to auto na
wylot. A uwierz mi ze niejeden problem z nim mialem. A co do francuzow - w
moim przypadku auta na F wiecej nie kupie.

tak, już tu jeden taki jest... stąd trafnie przewidziałem słynny problem
silniczka tylnej wycieraczki...
Tylko, że z takim podejściem za kilka lat zostanie ci rower (sprawdzić czy
nie Peugeot)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

24 Data: Sierpien 19 2007 21:00:37
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Zenon 

Który będzie wyżej zawieszony (prześwit):-)
W którym jest lepsza widoczność przy manewrowaniu. Czy w 307 siedzi się
faktycznie sporo wyżej? (żona nie jest jeszcze tak wprawna w kierowaniu)
:-)


Mam golfa IV TDI 110 koni i jeśli chodzi o spalanie to fajna sprawa, miasto
max 7,5 dodam że to automat, trasa od 4,8 kapelusz do 6,1 z gazem w
podłodze.
Natomiast jeśli chodzi o prześwit, hmmm ojciec wrócił z urlopu i orał droge
na wiejskich drogach cud że nie urwał miski bo osłonę to wcześniej ja
urwałem jak tylko zaadoptowałem auto na polskich drogach. Więc  trzeba
uważać, pozatym może skrzynia automatyczna dodaje mu ciężkości. Pozatym
polecam, naprawde prócz wymiany płynów kompletnie nic sie nie dzieje i
żadnych kosztów nie mam. W zime odpala bez problemu.

Pozdrawiam

25 Data: Sierpien 19 2007 22:57:41
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mariusz 


Mam golfa IV TDI 110 koni i jeśli chodzi o spalanie to fajna sprawa,

A najlepiej wg. mie szukaj silnika w 90KM, jest bezawaryjny i nie do
zajechania w normanych warunkach eksploatacyjnych, spalanie jeszcze nizsze
niz w 110KM,
mój na trasie bez problemu spala 4,5l (jazda bez fajerwerków),
jedyny minus to głośna praca silnika gdy jest zimny, prawdziwy klekot, ale
to dlatego ze nie ma pompowtryskiwaczy

307 omijaj szerokim łukiem,  elektronika dno , żeby w takim postępie rozwoju
motoryzacji
nastąpił samozapłon!!!!, dla mie totalna porażka
ale jezeli sie skuzisz na ładny wygląd to jedynie HDI

Pozdr

26 Data: Sierpien 20 2007 05:02:26
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: AL 

Mariusz pisze:

Mam golfa IV TDI 110 koni i jeśli chodzi o spalanie to fajna sprawa,

A najlepiej wg. mie szukaj silnika w 90KM, jest bezawaryjny i nie do zajechania w normanych warunkach eksploatacyjnych, spalanie jeszcze nizsze niz w 110KM,
mój na trasie bez problemu spala 4,5l (jazda bez fajerwerków),
jedyny minus to głośna praca silnika gdy jest zimny, prawdziwy klekot, ale to dlatego ze nie ma pompowtryskiwaczy

307 omijaj szerokim łukiem,  elektronika dno , żeby w takim postępie rozwoju motoryzacji
nastąpił samozapłon!!!!, dla mie totalna porażka
ale jezeli sie skuzisz na ładny wygląd to jedynie HDI

Pozdr
a co - vw, fordy nie plonely ?
zobacz sobie na roznego typu akcje serwisowe roznych marek - tylko, ze jedne sa naglosnione przez media - drugie mniej lub wcale

--
pozdr
Adam (AL)
TG

27 Data: Sierpien 20 2007 18:26:14
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mariusz 


a co - vw, fordy nie plonely ?
zobacz sobie na roznego typu akcje serwisowe roznych marek - tylko, ze
jedne sa naglosnione przez media - drugie mniej lub wcale

To skąt się biorą informacje, nie wierze ze media uwzięły się na 307, to
jest bzdura.
Jakoś nie znalazłem na forum wpisu o samozapłanie samochodu wyprodukowanego
po 1999r, lub i nnych zródłach informacji.

28 Data: Sierpien 20 2007 21:04:26
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: kamil d 

Mariusz pisze:

To skąt się biorą informacje, nie wierze ze media uwzięły się na 307, to jest bzdura.

Bo to jest bzdura, komunikaty są publikowane i akcje serwisowe nie są żadną tajemnicą. Tylko że Polacy są zapatrzeni w niemieckie i japońskie wyroby więc nie przyjmują takich informacji do świadomości.

Jakoś nie znalazłem na forum wpisu o samozapłanie samochodu wyprodukowanego po 1999r, lub i nnych zródłach informacji.

Kiepsko szukałeś: http://tiny.pl/5lm6 .

A żeby ściągnąć ci klapki z oczu:
http://tiny.pl/5lmb - merc, jag
http://tiny.pl/5lmz - vw
http://tiny.pl/5lgh - renault
http://tiny.pl/5lgq - mitsubishi
http://tiny.pl/5lgx - bmw, toyota
http://tiny.pl/5lgm - toyota
http://tiny.pl/5lgg - volvo
http://tiny.pl/5lgt - peugeot, opel, volvo
http://tiny.pl/5lg7 - kia
http://tiny.pl/5lg9 - mercedes
http://tiny.pl/5lgw - saab
http://tiny.pl/5lgc - ford
http://tiny.pl/5lgf - ford
http://tiny.pl/5lg5 - vw
http://tiny.pl/5lg1 - toyota
http://tiny.pl/5lgj - volvo
http://tiny.pl/5lgp - mercedes
http://tiny.pl/5lgl - seat
http://tiny.pl/5lgn - vw
http://tiny.pl/5lg2 - seat
http://tiny.pl/5lg8 - toyota
http://tiny.pl/5lgs - honda
http://tiny.pl/5lg6 - vw

Więcej już nie chce mi się wklejać a jest tego sporo, jak widać każda marka ma akcje serwisowe. Tylko że jeśli taki komunikat dotyczy "japończyka" bądź auta niemieckiego to mówi się że producent dba o klienta w przypadku aut na F mówi się że to badziew.

--
kamil d
red 206 Mysłowice

29 Data: Sierpien 20 2007 21:26:04
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mariusz 


Bo to jest bzdura, komunikaty są publikowane i akcje serwisowe nie są
żadną tajemnicą. Tylko że Polacy są zapatrzeni w niemieckie i japońskie
wyroby więc nie przyjmują takich informacji do świadomości.

    Po części się zgodzę, polacy są zapatrzeni w niemieckie auta,
    błędy zdarzają się każdej firmie, no moze nie każdej, i są jakieś
    akcje serwisowe, ale nie mow mi ze jezeli toyota produkowała auta
podobnej jakości do
    fiata, pisze ze produkowała bo wezmy po uwagę Corolle i Xsare 9 letnią,
wsiądz i sam sie     przekonasz, i ja widze tu zapatrzenie polaków czyli w
jakoś wyrobu, dodam ze nie bronie niemieckich aut, bo tu sie zgodze.




A żeby ściągnąć ci klapki z oczu:
http://tiny.pl/5lmb - merc, jag

Zeby ci sciagnąc klapki z oczu, pisałem o samozapłonie a nie o akcjach w ASO

30 Data: Sierpien 20 2007 20:41:00
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 20 Aug 2007 21:26:04 +0200, Mariusz napisał(a):

Zeby ci sciagnąc klapki z oczu, pisałem o samozapłonie a nie o akcjach w ASO

Samozapłony miały Peugeoty, Citroeny (ten sam silnik), Skody, VW i
Mercedesy.
Zapewne wszystkie są francuskie. No ale i tak najważniejszy bywa silniczek
tylnej wycieraczki.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

31 Data: Sierpien 20 2007 21:45:20
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Waldek Godel pisze:

Samozapłony miały Peugeoty, Citroeny (ten sam silnik), Skody, VW i
Mercedesy.
Zapewne wszystkie są francuskie. No ale i tak najważniejszy bywa silniczek
tylnej wycieraczki.

Mialem Clio, spitolil sie alternator, malo brakowalo zeby bylo pozar, kupilem niemca, zagladam a tam na aleternatorze VALEO ! ten sam szmelc co w clio :D teraz mam duza gasnice :D

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

32 Data: Sierpien 20 2007 23:06:32
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Mon, 20 Aug 2007 21:45:20 +0200, krzyss napisał(a):

Mialem Clio, spitolil sie alternator, malo brakowalo zeby bylo pozar,
kupilem niemca, zagladam a tam na aleternatorze VALEO ! ten sam szmelc
co w clio :D teraz mam duza gasnice :D

pytanie pomocnicze - jaki alternator nie jest szmelcem? wymień choć z dwóch
producentów.
A jak u ciebie z silniczkami tylnej wycieraczki - czy twoje auto nie jest
przypadkiem złomem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

33 Data: Sierpien 21 2007 08:01:04
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: krzyss 

Waldek Godel pisze:

pytanie pomocnicze - jaki alternator nie jest szmelcem? wymień choć z dwóch
producentów.
A jak u ciebie z silniczkami tylnej wycieraczki - czy twoje auto nie jest
przypadkiem złomem?

Nie znam sie na alternatorach, wiem tylko jaki mi padl w clio przy przebiegu 90kkm, w audi tylna wycieraczka jeszcze dziala, ale wiem ze lubi padac :)

--
===-- -- -==   krzyss vel Qkill   ==-- -- -===
-- -- ===-- --    www.krzyss.com   -- -- ===-- --
===-- -- -- ===   A3 TDI Power  ===-- -- -- -===

34 Data: Sierpien 21 2007 09:48:37
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

pytanie pomocnicze - jaki alternator nie jest szmelcem? wymień choć z
dwóch
producentów.

Ja to wiem tyle że w poprzedniej Jettcie miałem dwa alternator Motoroli,
zwane potocznie "francuskimi" bo made in france i to była jakaś porażka,
cuda się tym działy, regulatory padały jak muchy, raz miałem napięcie w
instalacji 16,8V... I te alternatory z resztą słynęły z bycia
badziewiastymi, przez co montowane były bardzo krótko.
W obecnej Jettcie mam alternator Boscha/Valeo i jest niebo a ziemia, 17 lat,
380kkm, wymieonione w nim tylko łożyska i szczotki.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

35 Data: Sierpien 21 2007 09:25:05
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 21 Aug 2007 09:48:37 +0200, Mlody napisał(a):

W obecnej Jettcie mam alternator Boscha/Valeo i jest niebo a ziemia, 17 lat,
380kkm, wymieonione w nim tylko łożyska i szczotki.

"nie znasz się!!!!! valeo to francuski chłam i MUSI się sypać jeszcze na
folderze".
I na pewno w tym alternatorze jest silniczek od wycieraczki z Megane.

BP, MSPANC :-)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

36 Data: Sierpien 21 2007 11:50:49
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 21 Aug 2007 09:48:37 +0200, Mlody napisał(a):

W obecnej Jettcie mam alternator Boscha/Valeo i jest niebo a ziemia, 17
lat,
380kkm, wymieonione w nim tylko łożyska i szczotki.

"nie znasz się!!!!! valeo to francuski chłam i MUSI się sypać jeszcze na
folderze".

Ciekawe w nim jest to że na obudowie napisane Valeo, a jak zacząć grzebać
przy szczotkach to regulator ładowania Helli, a jakiś taki śmieszy
przekaźnik(?) Boscha ;)

I na pewno w tym alternatorze jest silniczek od wycieraczki z Megane.

Jaasne ;)
Z przyszłości sprowadzili :P


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

37 Data: Sierpien 21 2007 10:59:05
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 21 Aug 2007 11:50:49 +0200, Mlody napisał(a):

Ciekawe w nim jest to że na obudowie napisane Valeo, a jak zacząć grzebać
przy szczotkach to regulator ładowania Helli, a jakiś taki śmieszy
przekaźnik(?) Boscha ;)

Bo pewnie po prostu był naprawiany i elektryk włożył to co miał i
przypadkiem pasowało po niewielkich przeróbkach

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

38 Data: Sierpien 21 2007 12:08:46
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Bo pewnie po prostu był naprawiany i elektryk włożył to co miał i
przypadkiem pasowało po niewielkich przeróbkach

Ale szkotkotrzymacz jest Helli, i jak ja wymieniałem to pasował bez
przeróbek i przy tym modelu alternatora właśnie taki ma być.
Ten niby przekaźnik siedzi we wgłębieniu obudowy i wygląda jakby tak miało
być od początku.

Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

39 Data: Sierpien 21 2007 12:16:49
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 21 Aug 2007 12:08:46 +0200, Mlody napisał(a):

Ale szkotkotrzymacz jest Helli, i jak ja wymieniałem to pasował bez
przeróbek i przy tym modelu alternatora właśnie taki ma być.
Ten niby przekaźnik siedzi we wgłębieniu obudowy i wygląda jakby tak miało
być od początku.

Może po prostu szczotkotrzymacz jest tylko szczotkotrzymaczem i nic więcej,
a ten przekaźnik jest regulatorem napięcia.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org
Gang tłumaczy napisów zatrzymany - teraz będzie o wiele bezpieczniej na
ulicach.  Ziobro powie: "Ci panowie już nikogo nie zabiją."

40 Data: Sierpien 21 2007 15:24:57
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "Waldek Godel"  napisał w wiadomości

Dnia Tue, 21 Aug 2007 12:08:46 +0200, Mlody napisał(a):
Może po prostu szczotkotrzymacz jest tylko szczotkotrzymaczem i nic
więcej,
a ten przekaźnik jest regulatorem napięcia.

W katalogu występuje jako dwa w jednym z tego co pamiętam.


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

41 Data: Sierpien 21 2007 09:41:16
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "krzyss"  napisał w wiadomości

Waldek Godel pisze:
Mialem Clio, spitolil sie alternator, malo brakowalo zeby bylo pozar,
kupilem niemca, zagladam a tam na aleternatorze VALEO ! ten sam szmelc co
w clio :D teraz mam duza gasnice :D

Spokojnie, ja mam alternator Valeo ma 17 lat i jeszcze się nie spalił ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

42 Data: Sierpien 21 2007 09:39:54
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "kamil d"  napisał w wiadomości

Mariusz pisze:

Więcej już nie chce mi się wklejać a jest tego sporo, jak widać każda
marka ma akcje serwisowe. Tylko że jeśli taki komunikat dotyczy
"japończyka" bądź auta niemieckiego to mówi się że producent dba o klienta
w przypadku aut na F mówi się że to badziew.

Widzisz, akurat w przypadku 307 myślę że powodem nagłośnienia jest to że
jest to płonący 307 jest bardziej atrakcyjny i widowiskowy niż jakaś tam
pękająca osłona półosi, zacinający się przycisk od stopu czy odpadająca przy
wyżej prędkości listewka...


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

43 Data: Sierpien 19 2007 20:56:47
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Samotnik 

Dnia 19.08.2007 zch2872  napisał/a:

Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.
Raczej diesel i koniecznie z klimą.
Czy początkowe roczniki 307 mają jakieś niedoróbki i czy te ok. 3 lata
młodszy peugeot stanowi wogole jakąś alternatywę dla Golfa pod względem
awaryjności i ekonomiczności.

Mimo braku awersji do francuskich samochodów polecam Golfa. P307 z początku
produkcji był pełen wad. Od samospalenia po różne upierdliwe awarie
elektroniki. Lepiej się nie pchać. Nowszego pewnie można kupić, poprawili
szereg niedoróbek, jednak zamiast takiego '01 lepiej kupić cokolwiek innego.
Nawet w klubie Peugeota ludzie klną na te auta z tego okresu.
--
Samotnik
http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

44 Data: Sierpien 19 2007 23:07:23
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: kamil d 

zch2872 pisze:

Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.

A dlaczego akurat tylko te dwa modele? Golf jest strasznie ciasny jak na kompakta a 307 z początków produkcji to jednak ryzyko.

--
kamil d
red 206 Mysłowice

45 Data: Sierpien 20 2007 11:03:48
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Mlody 

Użytkownik "kamil d"  napisał w wiadomości

zch2872 pisze:
Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.

A dlaczego akurat tylko te dwa modele? Golf jest strasznie ciasny jak na
kompakta a 307 z początków produkcji to jednak ryzyko.

Bo Golf to kompakt?
I właśnie przez takie stwierdzenia dochodzi do paradoksów że powoli kompakty
stają się wielkości segmentu D sprzed paru lat...
Ostatnio z kolegami się śmialiśmy że jak tak dalej pójdzie to za 15lat Golf
będzie miał 4,8m długości ;)


Pozdrawiam!
--
   Mlody             www.jetta.org.pl
'90 VW Jetta 1.6D grafitowa WND S*** oklejona
'82 VW 1300 mexican red
,,Stare Volkswageny nie chlapia olejem, one po prostu znacza teren"

46 Data: Sierpien 20 2007 11:05:36
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Cavallino 


Użytkownik "Mlody" <mlody@h(zero - zamiast nawiasu wstaw 0 ).pl> napisał w wiadomości news:

Ostatnio z kolegami się śmialiśmy że jak tak dalej pójdzie to za 15lat Golf będzie miał 4,8m długości ;)

Za 25 raczej.

47 Data: Sierpien 20 2007 13:32:56
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: zch2872 

kamil d pisze:

A dlaczego akurat tylko te dwa modele? Golf jest strasznie ciasny jak na kompakta a 307 z początków produkcji to jednak ryzyko.

Może coś podpowiesz.
Astra II - nie bo już za długo jeżdżę oplami :-)
Corolla w nowej budzie za droga
Focusa nie zdzierży moja żona
Megane też już było
Mazda 323 pękna była ta 5 drzwiowa sportowa linia ale to już ciut za stara :-)
Octawia, Toledo, Avensis (straszny ostatnio wysyp) za długie (znowu żona nie chce:-)
No chyba że Leon :-)

Pozdrawiam

zch

48 Data: Sierpien 22 2007 00:07:18
Temat: Re: 307 cz Golf IV?
Autor: Papkin 

zch2872 wrote:

Co wybrać Golfa IV (1998r.) czy Peugeot 307 (2001r.) suma ok 20 tys.
Raczej diesel i koniecznie z klimą.
Czy początkowe roczniki 307 mają jakieś niedoróbki i czy te ok. 3 lata
młodszy peugeot stanowi wogole jakąś alternatywę dla Golfa pod
względem awaryjności i ekonomiczności.
Jeżdżę pół na pół po mieście (2-3km) i na trasie (rocznie chyba
standard - 10 tys.
Który będzie wyżej zawieszony (prześwit):-)
W którym jest lepsza widoczność przy manewrowaniu. Czy w 307 siedzi
się faktycznie sporo wyżej? (żona nie jest jeszcze tak wprawna w
kierowaniu) :-)


puga z 2004 posiadamy w rodzinie, kupiony od znajomych. Nie mial awarii i chyba do ASO wzywany tez nie byl, no bo nie z tych felernych (opieram sie na tym co mowia inni) lat produkcji.

komfort naprawde dobry, klima automat pelen, w srodku moze nie jest super cicho jak jedziesz na trasie ale nie meczy, zato dobrze wg mnie tlumi zla nawierzchnie (oczywiscie nie jechalem mercedesem i moze w stosunku do mesia pug to szmelc... ale mi wystarczya). Silnik 1.4 HDI mułek ale do miasta wystarcza (nigdy nie bedziesz zawalidroga czy wolno ruszal spod swiatel, nie czuc tego zbyt, na trasie wiadomo ze im wiecej KM tym lepiej). Chyba wyzej zawieszony. Mi odpowaida siedzenie wyzej a kobiecie to juz w ogole sie podoba. W srodku b duzo miesjca! Fakt ze gdzie sie konczy maska z przodu nie widac co mnie do tej pory stresuje ale jeszcze nie prosowalem nabytku :)

Polecam (rodzina ani razu nie byla na naprawie w ASO od 3lat...). Podsumowujac nie to ze goraco polecam i nie ma lepszych ale nie mam argumentow przeciw temu lwiatku. Wg mnie naprawde fajny wozik, diesel osczedny i cichy! Klima automatyczna to luksus :) itp itd.

Re: 307 cz Golf IV?



Grupy dyskusyjne