[OT] modyfikacje silnika - odciÄ…¿anie uk³adu korbowego
1 | Data: Listopad 09 2009 22:37:28 |
Temat: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego | |
Autor: Conrado | Witam, 2 |
Data: Listopad 10 2009 10:55:01 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego | Autor: Baczek | Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika 403 Forbidden Request forbidden by administrative rules. 3 |
Data: Listopad 10 2009 10:06:28 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÄ…¿anie uk³adu korbowego | Autor: Glub | "Conrado" wrote: Witam, Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje siÄ™ silnikami do paralotni i chyba bÄ™dÄ… kompetentni. -- Glub 4 |
Data: Listopad 10 2009 17:26:56 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego | Autor: Conrado |
Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje siê silnikami do paralotni i chyba Tak wiem, ale tam silniki nie s± przerabianymi silnikami motocyklowymi. Tutaj to zwykla ETZ 150. Wiem, ¿e tunigowcy dwusuwów m.in odci±zali wa³ korbowy, by silnik siê szybciej zbiera³, ale ile mozna maks, ciêzko siê doszukaæ. Mo¿e kto¶ kiedy¶ z forum bawil siê w co¶ takiego? Conrado 5 |
Data: Listopad 10 2009 22:20:46 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego | Autor: Hinek | U¿ytkownik "Conrado" napisa³ Niewiele sie pozbêdziesz. Poza tym je¶li zdejmiesz materia³ z tarcz wa³u korbowego - bêdziesz musia³ wype³niæ skrzynie korbowa odpowiednia wkladka. Mo¿na te¿ wiercic tarcze wa³u (symetrycznie) ale trzeba otwory wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...? Pozdr -- Hinek 6 |
Data: Listopad 11 2009 11:28:26 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: | On Tue, 10 Nov 2009 22:20:46 +0100, "Hinek" wkladka. Mo¿na te¿ wiercic tarcze wa³u (symetrycznie) ale trzeba otwory balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos syntetyka. pozdr neworm -- DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-) JUPPI! Admini tego foróma som wielcy! http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html 7 |
Data: Listopad 11 2009 12:20:13 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: Hinek | U¿ytkownik napisa³ Tak, ale sie nie wdawalem detale. Trzeba ja zaimpregnowac. Kiedys uzylem do takich wypelnien korka i zywicy. Sprawdzilo sie. Do wypelnienia skrzyni kobowej i wykonania tzw, podkowy najlepiej u¿yæ blachy aluminiowej. To sa zapomniane metody zwiekszania mocy silnkow 2s. Przy okazji da to niewielkie zmniejszenie masy silnika. No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie liczy :) Pozdr -- Hinek 8 |
Data: Listopad 12 2009 15:08:07 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: Jacot | "Hinek" wrote: No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do zrownowazenia co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na waski stosunkowo zakres obrotow? Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal wykonac. -- Pozdrowionka Jacot M10 http://www.junak.riders.pl/ http://www.stokrotka.ath.cx/ 9 |
Data: Listopad 12 2009 14:10:38 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÅ¡¿anie uk³adu korbowego | Autor: AZ | On 2009-11-12, Jacot wrote: A to sie w ogole da wywazyc? No chyba zeby w aluminiowe przeciwwagi wcisnac metalowe walce coby zrownowazyc wage korby i tloka? No i pozostaje pytanie co z wytrzymaloscia takiego walu? A z wywazaniem nie jest tak, ze wywaza sie po prostu? Sily powstajace w skutku zlego wywazenia z tego co sie orientuje nie rosna liniowo wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie wywazony? -- Artur ZZR 1200 10 |
Data: Listopad 12 2009 16:46:22 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÅ¡¿anie ukÅ,adu korbowego | Autor: Budyn | Uzytkownik "AZ" napisal w wiadomosci wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik Przy wznoszeniu na wysokich, przy locie poziomym na mniej (okolo 50%) a czesto na wolnych obrotach - przy opadaniu. Czyli trzeba to zrobic porzadnie i calosciowo b. 11 |
Data: Listopad 12 2009 19:51:04 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: Conrado | A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :( Conrado 12 |
Data: Listopad 12 2009 20:58:06 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: Budyñ | U¿ytkownik "Conrado" napisa³ w wiadomo¶ci A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? bo tak mo¿na tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, do³ó¿ i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie móg³ lataæ do bólu. b. 13 |
Data: Listopad 13 2009 00:14:17 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: Conrado | bo tak mo¿na tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, do³ó¿ Wiesz, ale to bardzo fajnie sie sprawuje, tanie w eksploatacji no i frajda, ¿e TYMI RÊCYMA :D. No ale odchudzic by mozna :) Conrado 14 |
Data: Listopad 11 2009 13:59:23 | Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego | Autor: Kuczu | pisze: balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. A jak wypije benzyne z mieszanki 300 metrow nad ziemia ? Lepiej uzyc jakiegos syntetyka. Ale samochodowego czy motocyklowego ? -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ |