Grupy dyskusyjne   »   [OT] modyfikacje silnika - odciążanie ukÅ‚adu korbowego

[OT] modyfikacje silnika - odciÄ…¿anie uk³adu korbowego



1 Data: Listopad 09 2009 22:37:28
Temat: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego
Autor: Conrado 

Witam,

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
powsta³ego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowa³em napêd plecakowy do paralotni. Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wa³
korbowy wraz z otaczaj±cym go blokiem, cylinder, g³owica, ga¼nik, zap³on od
pily spalinowej, gaznik wallbro, przek³adnia, ¶mig³o - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje siê nie¼le, ale jedna rzecz mi
bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik d¼wigam na plecach - waga...
Jedynym praktrycznie elementem,który mog³bym odci±¿yc, to wa³ korbowy z
ko³ami zamachowymi. Podczas pracy silnika spor± mas± wiruj±c± jest ¶mig³o -
dzia³a te¿ trochê jak ¿yroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma obci±¿enia
przy ruszaniu, silnik na biegu ja³owym i tak ma wiruj±ce ¶mig³o, dzia³±jace
w pewnym stopniu, jak ko³o zamachowe. Obci±¿enie silnika ro¶nie stopniowo
wraz ze zwiêkszaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia siê jakiej¶ znaczacej masy materia³u z
kó³ zamachowych bez szkody dla pracy silnika?

Dziêkujê za pomoc :)

Conrado
ST 1100 Pan-European



2 Data: Listopad 10 2009 10:55:01
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego
Autor: Baczek 

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki silnika
powsta³ego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowa³em napêd plecakowy do paralotni. Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wa³
korbowy wraz z otaczaj±cym go blokiem, cylinder, g³owica, ga¼nik, zap³on
od pily spalinowej, gaznik wallbro, przek³adnia, ¶mig³o - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje siê nie¼le, ale jedna rzecz mi

403 Forbidden
Request forbidden by administrative rules.

3 Data: Listopad 10 2009 10:06:28
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÄ…¿anie uk³adu korbowego
Autor: Glub 

"Conrado"  wrote:

Witam,

Temat lotniczy, a jednak tez motocyklowy :) - dotyczy przeróbki
silnika
powsta³ego na podstawie silnika ETZ 150.
Latam na paralotni i sam skonstruowa³em napÄ™d plecakowy do paralotni.
Nic
wielkiego i pionierem tez nie jestem. Silnik, to praktycznie tylko wa³

korbowy wraz z otaczajÄ…cym go blokiem, cylinder, g³owica, ga¼nik,
zap³on od
pily spalinowej, gaznik wallbro, przek³adnia, Å›mig³o - i tu fotka
http://www.tinyurl.pl?dfo2WZZE . Sprawuje siÄ™ nie¼le, ale jedna rzecz
mi
bardzo dokucza podczas startu, gdzie silnik d¼wigam na plecach -
waga...
Jedynym praktrycznie elementem,który mog³bym odciÄ…¿yc, to wa³ korbowy
z
ko³ami zamachowymi. Podczas pracy silnika sporÄ… masÄ… wirujÄ…cÄ… jest
Å›mig³o -
dzia³a te¿ trochÄ™ jak ¿yroskop. Nie ma skrzyni biegów, nie ma
obciÄ…¿enia
przy ruszaniu, silnik na biegu ja³owym i tak ma wirujÄ…ce Å›mig³o,
dzia³Ä…jace
w pewnym stopniu, jak ko³o zamachowe. ObciÄ…¿enie silnika roÅ›nie
stopniowo
wraz ze zwiÄ™kszaniem obrotów.
I tu pytanie - jest szansa pozbycia siÄ™ jakiejÅ› znaczacej masy
materia³u z
kó³ zamachowych bez szkody dla pracy silnika?


Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje siÄ™ silnikami do paralotni i chyba
będą kompetentni.
--
Glub

4 Data: Listopad 10 2009 17:26:56
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego
Autor: Conrado 


Motoroma ul Chodzonego 7 Wwa, zajmuje siê silnikami do paralotni i chyba
bêd± kompetentni


Tak wiem, ale tam silniki nie s± przerabianymi silnikami motocyklowymi.
Tutaj to zwykla ETZ 150. Wiem, ¿e tunigowcy dwusuwów m.in odci±zali wa³
korbowy, by silnik siê szybciej zbiera³, ale ile mozna maks, ciêzko siê
doszukaæ. Mo¿e kto¶ kiedy¶ z forum bawil siê w co¶ takiego?

Conrado

5 Data: Listopad 10 2009 22:20:46
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci±¿anie uk³adu korbowego
Autor: Hinek 

U¿ytkownik "Conrado"  napisa³


I tu pytanie - jest szansa pozbycia siê jakiej¶ znaczacej masy materia³u z kó³ zamachowych bez szkody dla pracy silnika?


Niewiele sie pozbêdziesz.  Poza tym je¶li zdejmiesz materia³ z tarcz
wa³u korbowego - bêdziesz musia³ wype³niæ skrzynie korbowa odpowiednia
wkladka. Mo¿na te¿ wiercic tarcze wa³u (symetrycznie) ale trzeba otwory
wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...?
Pozdr

--
Hinek

6 Data: Listopad 11 2009 11:28:26
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor:

On Tue, 10 Nov 2009 22:20:46 +0100, "Hinek"
 wrote:

wkladka. Mo¿na te¿ wiercic tarcze wa³u (symetrycznie) ale trzeba otwory
wypelnic wkladkami np z balsy.W sumie moze z kilogram...?

balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos
syntetyka.

pozdr
neworm
--
DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!
http://demotivation.ru/yjmid8jxapprpic.html

7 Data: Listopad 11 2009 12:20:13
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor: Hinek 

U¿ytkownik  napisa³


balsa pije wode, pewnie olej tez wypije. Lepiej uzyc jakiegos
syntetyka.


Tak, ale sie nie wdawalem detale. Trzeba ja zaimpregnowac.
Kiedys uzylem do takich wypelnien korka i zywicy. Sprawdzilo sie.
Do wypelnienia skrzyni kobowej i wykonania tzw, podkowy najlepiej
u¿yæ blachy aluminiowej. To sa zapomniane metody zwiekszania mocy
silnkow 2s. Przy okazji da to niewielkie zmniejszenie masy silnika.
No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie
liczy :)
Pozdr

--
Hinek

8 Data: Listopad 12 2009 15:08:07
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor: Jacot 

"Hinek"  wrote:

No, ale jak ma sie to wszystko na plecach - pewnie kazdy gram sie
liczy :)

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do
zrownowazenia  co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka
jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu
lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na
waski stosunkowo zakres obrotow?
Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal
wykonac.

--
Pozdrowionka
Jacot M10
http://www.junak.riders.pl/
http://www.stokrotka.ath.cx/

9 Data: Listopad 12 2009 14:10:38
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÅ¡¿anie uk³adu korbowego
Autor: AZ 

On 2009-11-12, Jacot  wrote:


A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium? Z ciezarkami do
zrownowazenia  co powinno byc o tyle latwiejsze, ze w oryginale etka
jakos specjalnie precyzyjnie wywazona nie byla a silnik w zastosowaniu
lotniczym to jak byc moze blednie sie domyslam, trzaby wywazyc na
waski stosunkowo zakres obrotow?
Jeno ze Etka ma wal 3 czesciowy a nie 5, prosciej bylo nowy wal
wykonac.

A to sie w ogole da wywazyc? No chyba zeby w aluminiowe przeciwwagi
wcisnac metalowe walce coby zrownowazyc wage korby i tloka?
No i pozostaje pytanie co z wytrzymaloscia takiego walu?

A z wywazaniem nie jest tak, ze wywaza sie po prostu? Sily powstajace
w skutku zlego wywazenia z tego co sie orientuje nie rosna liniowo
wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik
pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie
wywazony?

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Listopad 12 2009 16:46:22
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odciÅ¡¿anie ukÅ,adu korbowego
Autor: Budyn 

Uzytkownik "AZ"  napisal w wiadomosci

wzgledem predkosci obrotowej a troche szybciej, wiec skoro silnik
pracuje wiekszosc czasu na wysokich obrotach to musi byc dokladnie
wywazony?


Przy wznoszeniu na wysokich, przy locie poziomym na mniej (okolo 50%) a
czesto na wolnych obrotach - przy opadaniu. Czyli trzeba to zrobic porzadnie
i calosciowo




b.

11 Data: Listopad 12 2009 19:51:04
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor: Conrado 

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium?

Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji
teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :(

Conrado

12 Data: Listopad 12 2009 20:58:06
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor: Budyñ 

U¿ytkownik "Conrado"  napisa³ w wiadomo¶ci

A jakby tak cale wagi zrobic z alaminium?

Znalazlem taki pomysl ostatnio na forum syreniarzy. Troche dyskusji
teoretycznej bylo, ale temat ogólnie upadl :(


bo tak mo¿na tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, do³ó¿  i
kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie móg³ lataæ do
bólu.


b.

13 Data: Listopad 13 2009 00:14:17
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor: Conrado 

bo tak mo¿na tylko teoretycznie :-) A praktycznie sprzedaj co masz, do³ó¿
i kup normalne solo. Wyjdzie pewnie na t± sama kase a bedzie móg³ lataæ do
bólu.


Wiesz, ale to bardzo fajnie sie sprawuje, tanie w eksploatacji no i frajda,
¿e TYMI RÊCYMA :D. No ale odchudzic by mozna :)

Conrado

14 Data: Listopad 11 2009 13:59:23
Temat: Re: [OT] modyfikacje silnika - odci¹¿anie uk³adu korbowego
Autor: Kuczu 

 pisze:

balsa pije wode, pewnie olej tez wypije.

A jak wypije benzyne z mieszanki 300 metrow nad ziemia ?

Lepiej uzyc jakiegos syntetyka.

Ale samochodowego czy motocyklowego ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Re: [OT] modyfikacje silnika - odciążanie układu korbowego



Grupy dyskusyjne