Grupy dyskusyjne   »   motor na Å›niegu i lodzie

motor na śniegu i lodzie



1 Data: Grudzien 11 2012 06:59:26
Temat: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Prawy 

witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.
pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?



2 Data: Grudzien 11 2012 15:05:18
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-11, Prawy  wrote:

witam
Å›nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e być.
pytanie jakich niezbÄ™dnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zimÄ…
Pisze pierwszą rzecz jaka wydaje sie niezbędna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Zdefiniuj co to znaczy zima? Bo inaczej zima na wsi wyglada, a inaczej
w miescie. Kolce to sa dobre na snieg, po czarnym balbym sie jezdzic
na kolcach.

Jezdzilem zeszla zime jezeli tylko drogi byly w miare ogarniete i potrzebne
byly: cieple ciuchy, sensowne opony i troche rozwagi.

W tym roku mi sie po prostu nie chce, powrot 20km po mieniacych sie szklem
ulicach jak nagle z 0 st C po 8h zrobilo sie -10 st C nie jest niczym przyjemnym
a wrecz do domu przyjechalem styrany jak po 800km trasce...

--
Artur
ZZR 1200

3 Data: Grudzien 11 2012 15:15:48
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

co tam jeszcze?

Lekkie moto. Popatrz na tych hardkorów kurierów na skuterkach, oni sobie
radz± :)

a wrecz do domu przyjechalem styrany jak po 800km trasce...

Same with me (je¿d¿ê codziennie do pracy na moto - nie ma tu parkingu dla
samochodów a komunikacj± miejsk± mi siê nie chce).

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

4 Data: Grudzien 11 2012 16:25:47
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:

witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.
pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:

1. opony ze szpikulcami

Nie, to dobre na ca³kowicie bia³e drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze s± skutery, choæby dlatego ¿e s± do nich dostêpne zimowe opony. I kocyki.

2.

Podgrzewane manetki i/lub ³apki na kierownicê. Ew rêkawice zimowe (mam takie dwie pary z licytacji Zapko³ajkowych) ale ludzie siê skar¿± ¿e nie maj± w nich czucia manetki.

3. ...

Porz±dna bielizna termoaktywna.
Gmole.
Brak pi±tej klepki :)

Jedyne sensowne motocykle jakie mo¿na u¿ywaæ zim± to enduro, i to w terenie - chocia¿ te¿ trzeba uwa¿aæ jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia i hamulce a przyczepno¶æ (a raczej nêdzne jej resztki) mog± wyparowaæ w u³amku sekundy. A zamarzniêta ziemia ma twardo¶æ betonu. Ale przynajmniej nie ma tam dodatkowego zagro¿enia w postaci samochodów. Jazda po mie¶cie jest po prostu zbyt niebezpieczna. Mam skuter i teoretycznie móg³bym nim poruszaæ siê równie¿ zim±, ale nie ma to sensu. Tytus pewnie powie zaraz co¶ innego ale on jest z tych walniêtych bardziej ;)


--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

5 Data: Grudzien 11 2012 15:32:40
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-11, Magic  wrote:


Nie, to dobre na ca³kowicie bia³e drogi i u nas zabronione.

Najsensowniejsze sÄ… skutery, choćby dlatego ¿e sÄ… do nich dostÄ™pne
zimowe opony. I kocyki.

Li tam, latalem na Metzeler Racetec K2, jedyny mankament ze pierwsze
kilometry to jakby byly z debu ;-) Przyczepnosc nie jest jakos tam
dramatycznie obnizona. Ale na pewno pod takim kocem i z lapkami komfort
jest duzo wiekszy.

Brak piÄ…tej klepki :)

Trzeba miec fantazje... :P

Tytus pewnie powie zaraz coś innego ale on jest z tych walniętych
bardziej ;)

No Tytus to ma jeszcze szybe wielkosci zagla.

--
Artur
ZZR 1200

6 Data: Grudzien 12 2012 08:38:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

Magic  wrote:

Podgrzewane manetki i/lub ³apki na kierownicê. Ew rêkawice zimowe (mam
takie dwie pary z licytacji Zapko³ajkowych) ale ludzie siê skar¿± ¿e nie
maj± w nich czucia manetki.

Ja je¿d¿ê w rêkawicach zimowych, mo¿na siê przyzwyczaiæ - chocia¿ w normalnej
rêkawicy motocyklowej czucie jest wiêksze. Ale nie ma dramatu.

Jedyne sensowne motocykle jakie mo¿na u¿ywaæ zim± to enduro, i to w
terenie - chocia¿ te¿ trzeba uwa¿aæ jak cholera bo zamarzaj± zawieszenia
i hamulce a przyczepno¶æ (a raczej nêdzne jej resztki) mog± wyparowaæ w
u³amku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i p³yn hamulcowy?

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

7 Data: Grudzien 12 2012 08:50:05
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:

Jedyne sensowne motocykle jakie mo¿na u¿ywać zimÄ… to enduro, i to w
terenie - chocia¿ te¿ trzeba uwa¿ać jak cholera bo zamarzajÄ… zawieszenia
i hamulce a przyczepnoæ (a raczej nÄ™dzne jej resztki) mogÄ… wyparować w
u³amku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i p³yn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

--
Artur
ZZR 1200

8 Data: Grudzien 12 2012 08:51:45
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

Zamarza olej w zawieszeniu i p³yn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

Dlatego siê zdziwi³em :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

9 Data: Grudzien 12 2012 08:55:50
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

Dlatego siÄ™ zdziwi³em :)

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)

--
Artur
ZZR 1200

10 Data: Grudzien 12 2012 10:49:23
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Kuczu 

W dniu 2012-12-12 09:55, AZ pisze:

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:
Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.

Dlatego siÄ™ zdziwi³em :)

Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)


A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla wszystkich.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

11 Data: Grudzien 12 2012 09:51:08
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Kuczu  wrote:


Jest jeszcze pozytywny aspekt, przy temperaturach 0 i nizej gaznikowce maja
pare kucy wiecej ;-)


A wtryskowece niby dlaczego nie ? Powietrze jest tak samo geste dla
wszystkich.

A gdzie ja napisalem ze wtryskowce nie? He? Wtrysk sie dostosuje bo ma
przeplywke a gaznik nie.

--
Artur
ZZR 1200

12 Data: Grudzien 12 2012 14:08:33
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 09:50, AZ pisze:

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:
Jedyne sensowne motocykle jakie mo¿na u¿ywać zimÄ… to enduro, i to w
terenie - chocia¿ te¿ trzeba uwa¿ać jak cholera bo zamarzajÄ… zawieszenia
i hamulce a przyczepnoæ (a raczej nÄ™dzne jej resztki) mogÄ… wyparować w
u³amku sekundy.

Zamarza olej w zawieszeniu i p³yn hamulcowy?

Miejska legenda, latalem zygzakiem przy -15 i nie zauwazylem wiekszej roznicy.
Choc moze to miec zwiazek z tym ze u mnie w przodzie jest olej 5W a z tylu gaz.
Ale w hamulcach to nie wiem co moze zamarznac.


Chyba znowu odpowiedzia³em na priv.
Poczekajcie a¿ Wam coÅ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tu¿ przed zatrzymaniem na postój.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

13 Data: Grudzien 12 2012 13:12:47
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Magic  wrote:


Chyba znowu odpowiedzia³em na priv.

Nom ;-)

Poczekajcie a¿ Wam coÅ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tu¿ przed
zatrzymaniem na postój.

Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Grudzien 12 2012 15:48:32
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 14:12, AZ pisze:

On 2012-12-12, Magic  wrote:

Chyba znowu odpowiedzia³em na priv.

Nom ;-)

Poczekajcie a¿ Wam coÅ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tu¿ przed
zatrzymaniem na postój.

Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac

No wiÄ™c wyobra¼ sobie ¿e taki fakt mia³ miejsce. LataliÅ›my endurakami i klocki przymarz³y do tarczy, w³aÅ›nie zaraz po tym jak przepÄ™dzlowa³em ka³u¿Ä™ i zatrzyma³em siÄ™ za ca³Ä… grupÄ…. Wystarczy³o kilkanaÅ›cie sekund postać na wciÅ›niÄ™tym hamulcu.

  np. A na lagach to juz w ogole nie wiem o co
chodzi wiec przybliz temat.


Na lagach robi siÄ™ warstewka lodu. OczywiÅ›cie jesteÅ› w stanie to rozbujać ale lód tnie wtedy uszczelniacze. Zapytaj Å»wirka.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

15 Data: Grudzien 12 2012 15:01:08
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Piotr Klimek 

Dnia (Wed, 12 Dec 2012 15:48:32 +0100) ktos podajacy sie za Magic
wyklawiaturowal co nastepuje:

No wiêc wyobra¼ sobie ¿e taki fakt mia³ miejsce. Latali¶my endurakami i
klocki przymarz³y do tarczy, w³a¶nie zaraz po tym jak przepêdzlowa³em
ka³u¿ê i zatrzyma³em siê za ca³± grup±. Wystarczy³o kilkana¶cie sekund
postaæ na wci¶niêtym hamulcu.

Jest jaki¶ powód dla którego nie dzieje siê tak w samochodzie?

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

16 Data: Grudzien 12 2012 15:03:23
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Magic  wrote:


Ale co? Bez obrazy Magic ale preclujesz ;-) Nawet jak chlapnie breja na zacisk
czy tarcze to przeca nie zamarznie, nie polewasz metalu w temperaturze -15
wrzatkiem zeby mialo to zamarznac

No wiÄ™c wyobra¼ sobie ¿e taki fakt mia³ miejsce. LataliÅ›my endurakami i
klocki przymarz³y do tarczy, w³aÅ›nie zaraz po tym jak przepÄ™dzlowa³em
ka³u¿Ä™ i zatrzyma³em siÄ™ za ca³Ä… grupÄ…. Wystarczy³o kilkanaÅ›cie sekund
postać na wciśniętym hamulcu.

A widzisz, jednak ³Ä…k i lasów solÄ… i chlorkiem nie posypujÄ… ;-)
Po dwóch zimach na Warszawskich ulicach nie mialem zadnego problemu ale tez
nie mowie, ze nie moga jakies wystapic.

--
Artur
ZZR 1200

17 Data: Grudzien 12 2012 14:36:39
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

Magic  wrote:

Poczekajcie a¿ Wam co¶ chlapnie na zaciski i lagi. Np. tu¿ przed
zatrzymaniem na postój.

Chlapa³o ca³± poprzedni± zimê (GSXF). Jedyny skutek by³ taki ¿e hamulec
siê zapiek³ i trzeba by³o odsuwaæ klocki kluczem, ¿eby da³o siê ruszyæ.
Ale nie mam w nim os³onek na t³oczki, które powinienem mieæ.

Z zawieszeniem nie by³o problemów. Mo¿e w Hayce by³oby inaczej bo tam
mam upside-down, ale przez zimê latam GSXF-em, sprzedam go po zimie :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

18 Data: Grudzien 12 2012 14:38:49
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Adam Wysocki  wrote:

Poczekajcie a¿ Wam coÅ› chlapnie na zaciski i lagi. Np. tu¿ przed
zatrzymaniem na postój.

Chlapa³o ca³Ä… poprzedniÄ… zimÄ™ (GSXF). Jedyny skutek by³ taki ¿e hamulec
siÄ™ zapiek³ i trzeba by³o odsuwać klocki kluczem, ¿eby da³o siÄ™ ruszyć.
Ale nie mam w nim os³onek na t³oczki, które powinienem mieć.

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

--
Artur
ZZR 1200

19 Data: Grudzien 12 2012 15:50:30
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Piotr Rezmer 

AZ pisze:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Przez chwilÄ™ zastanawia³em siÄ™ jak bardzo klocki na oponie mogÄ… Ci zwisać ¿e siÄ™gajÄ… a¿ do tarczy, na ale nie le¿a³o mi w kontekÅ›cie.


--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

20 Data: Grudzien 12 2012 15:07:34
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Piotr Rezmer  wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Przez chwilÄ™ zastanawia³em siÄ™ jak bardzo klocki na oponie mogÄ… Ci
zwisać ¿e siÄ™gajÄ… a¿ do tarczy, na ale nie le¿a³o mi w kontekÅ›cie.

Moze to znak, ze czas zmienic dilera? ;-)

--
Artur
ZZR 1200

21 Data: Grudzien 13 2012 09:19:01
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Adam Wysocki 

AZ  wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dok³adnie ten przypadek :) Tylko ¿e raczej t³oczki z zaciskami, a nie klocki
z tarcz± :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

22 Data: Grudzien 13 2012 09:22:21
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-13, Adam Wysocki  wrote:

AZ  wrote:

No i jak sie nie umyje po soli przed dluzszym postojem to potrafia sie
klocki przyintegrowac z tarcza i potrzeba troszke sily zeby ruszyc kolem ;-)

Dok³adnie ten przypadek :) Tylko ¿e raczej t³oczki z zaciskami, a nie klocki
z tarczÄ… :)

U mnie akurat klocki z tarcza, tylko ze ja jeszcze na sinter-metalowych
i w tym przypadku pewnie nie jest to bez znaczenia. Po zimie mialem problem
tylko z tylnym zaciskiem do ktorego zagladam raz na dwa lata bo uzywam
baaardzo sporadycznie. Dlatego jak sie chce jezdzic w zimie warto miec
przesmarowany zacisk - prowadnice itp.

--
Artur
ZZR 1200

23 Data: Grudzien 11 2012 16:33:49
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: RadoslawF 

Dnia 2012-12-11 15:59, U¿ytkownik Prawy napisa³:

witam ¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.
pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Szpikulce w oponach s± u nas nielegalne na drogach publicznych.
Ja bym wybra³ g±sienice zamiast tylnego ko³a.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Gasienica_w_snieg


Pozdrawiam

24 Data: Grudzien 11 2012 21:10:45
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-11 15:59, Prawy pisze:

witam
¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.
pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±
Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:

1. opony ze szpikulcami
2.
3. ...

co tam jeszcze?

Wózek boczny,wtedy mo¿na naprawdê fajnie zapierdzielaæ,im wiêcej ¶niegu tym lepiej:-)


Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

25 Data: Grudzien 11 2012 21:23:21
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Arbiter 


U¿ytkownik "Prawy"  napisa³ w wiadomo¶ci
news:1aaa331a-42b0-477e-b141-

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

ocieplenie kierowcy - motomufki, podgrzewane manetki, motokoc i nic wiecej

26 Data: Grudzien 12 2012 00:20:10
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: morghul 

U¿ytkownik "Prawy"  napisa³ w wiadomo¶ci

1. opony ze szpikulcami


No pomys³ mo¿e i nie g³upi ale jak ty to http://www.solostocks.pl/img/szpikulec-do-lodu-z-drewnianym-uchwytem-23-cm-939115z0.jpg zamontujesz?




--

morghul

27 Data: Grudzien 12 2012 02:56:52
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor:

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 u¿ytkownik Prawy napisa³:

witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

wyobra¿am sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na ko³a to mo¿e jest opcja za³o¿enia po prostu ³ancuchów? Kto¶ proowa³?

coraz bardziej mi sie to podoba - w³a¶ciewie ³añcuchy mog³bym za³o¿yæ od razu u siebie, bez dokupowania czegokolwiek/kó³, motora nic, natychmiastowa przeróbka i heja!

28 Data: Grudzien 12 2012 14:06:46
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 11:56,  pisze:

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 u¿ytkownik Prawy napisa³:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

wyobra¿am sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na ko³a to mo¿e jest opcja za³o¿enia po prostu ³ancuchów? Kto¶ proowa³?


Nawet je¶li próbowa³ to chyba nie do¿y³ ¿eby opowiedzieæ o efektach.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

29 Data: Grudzien 12 2012 15:09:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Piotr Rezmer 

 pisze:

wyobra¿am sobie jakiego¶ enduraka/crossa 2t i skoro nie szpikulce na ko³a to mo¿e jest opcja za³o¿enia po prostu ³ancuchów? Kto¶ proowa³?

³añcuch na kostkê? IMO bez sensu

Durgi problem to bardzo prawdopodobny brak miejsca pomiêdzy opon±, wahaczem, i os³onami tylnego amora. Czasami bardziej odstaj±ca kostka (albo zmodyfikowany profil opony) potrafi haczyæ o os³ony.

--
pozdrawiam
Piotr
XLR250&bmw_f650_dakar

30 Data: Grudzien 12 2012 02:59:05
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Prawy 

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 u¿ytkownik Prawy napisa³:

witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbowa³ za³o¿yæ po prostu ³añcuchy na ko³a moto, jakie to daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie sk³ada ¿e mam enduraka, trochê przycie¿kiego ale je¶li to oszczêdzi³oby mi k³opotu z oponami z kolcami to mo¿e warto poprobowac dla samej próby....

31 Data: Grudzien 12 2012 11:00:17
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Prawy  wrote:


czy ktoÅ› próbowa³ za³o¿yć po prostu ³aÅ„cuchy na ko³a moto, jakie to daje efekty, jakie sÄ… problemy? akurat tak sie sk³ada ¿e mam enduraka, trochÄ™ przycie¿kiego ale jeÅ›li to oszczÄ™dzi³oby mi k³opotu z oponami z kolcami to mo¿e warto poprobowac dla samej próby...

Podstawowe pytanie - gdzie chcesz tym jezdzic? Po drogach czy terenie?

--
Artur
ZZR 1200

32 Data: Grudzien 12 2012 14:10:47
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:

W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 u¿ytkownik Prawy napisa³:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbowa³ za³o¿yæ po prostu ³añcuchy na ko³a moto, jakie to daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie sk³ada ¿e mam enduraka, trochê przycie¿kiego ale je¶li to oszczêdzi³oby mi k³opotu z oponami z kolcami to mo¿e warto poprobowac dla samej próby...

Owiñ na pocz±tek ko³o link±,dzia³a jak ³añcuch i nie dzwoni na czarnym

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

33 Data: Grudzien 12 2012 15:49:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Magic 

W dniu 2012-12-12 14:10, Monster pisze:

W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 u¿ytkownik Prawy napisa³:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych
przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbowa³ za³o¿yæ po prostu ³añcuchy na ko³a moto, jakie to
daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie sk³ada ¿e mam enduraka,
trochê przycie¿kiego ale je¶li to oszczêdzi³oby mi k³opotu z oponami z
kolcami to mo¿e warto poprobowac dla samej próby...

Owiñ na pocz±tek ko³o link±,dzia³a jak ³añcuch i nie dzwoni na czarnym


A drugi koniec na szyjê ? ;)
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints:  -- -

34 Data: Grudzien 12 2012 17:16:44
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-12 15:49, Magic pisze:

W dniu 2012-12-12 14:10, Monster pisze:
W dniu 2012-12-12 11:59, Prawy pisze:
W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 15:59:26 UTC+1 u¿ytkownik Prawy napisa³:
witam

¶nieg i lod to nie jest niby domena motocykli, jednak po pewnych
przeróbkach i kompromisach mo¿e byæ.

pytanie jakich niezbêdnych zabiegów wymaga motor by je¼dzi³ zim±

Pisze pierwsz± rzecz jaka wydaje sie niezbêdna:



1. opony ze szpikulcami

2.

3. ...



co tam jeszcze?

czy kto¶ próbowa³ za³o¿yæ po prostu ³añcuchy na ko³a moto, jakie to
daje efekty, jakie s± problemy? akurat tak sie sk³ada ¿e mam enduraka,
trochê przycie¿kiego ale je¶li to oszczêdzi³oby mi k³opotu z oponami z
kolcami to mo¿e warto poprobowac dla samej próby...

Owiñ na pocz±tek ko³o link±,dzia³a jak ³añcuch i nie dzwoni na czarnym


A drugi koniec na szyjê ? ;)
Siê czepiasz.
  O ile pamiêtam Tango lata³ tak Kaw±,ja stosujê tylko na trzech ko³ach,baardzo siê poprawia przyczepno¶æ:-)
Bêdziesz mia³ ochotê polataæ to nie ma problemu:-)
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

35 Data: Grudzien 12 2012 17:55:05
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-12, Monster  wrote:


  O ile pamiÄ™tam Tango lata³ tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech
ko³ach,baardzo siÄ™ poprawia przyczepnoæ:-)
BÄ™dziesz mia³ ochotÄ™ polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do
snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??

--
Artur
ZZR 1200

36 Data: Grudzien 12 2012 22:06:58
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-12 18:55, AZ pisze:

On 2012-12-12, Monster  wrote:

   O ile pamiÄ™tam Tango lata³ tak KawÄ…,ja stosujÄ™ tylko na trzech
ko³ach,baardzo siÄ™ poprawia przyczepnoæ:-)
BÄ™dziesz mia³ ochotÄ™ polatać to nie ma problemu:-)

Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem
pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.
Mo¿e sam siÄ™ pochwali,gdzieÅ› by³y fotki,to by³a gruba lina okrÄ™cona kilka razy na obwodzie.
No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do
snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na
kokardke??
Sam stosowa³em co mi w ³apy wpad³o,akurat sznur jakieÅ› 8-10mm,trwa³oæ zale¿na od iloÅ›ci czarnego,ale kilkadziesiÄ…t km bez problemu.Supe³ków kilka bo lubi siÄ™ czasem urwać.Przyczepnoæ zwiÄ™ksza³a siÄ™ znaczÄ…co,co siÄ™ pó¼niej zemÅ›ci³o-jak siÄ™ wrÄ…ba³em w Å›nieg na zadupiu to na amen.

Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem

37 Data: Grudzien 13 2012 01:23:39
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: ditron 

W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 u¿ytkownik Monster napisa³:

Sam stosowa³em co mi w ³apy wpad³o,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwa³o¶æ
zale¿na od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.

Mo¿e dla zwiêkszenia trwa³o¶ci linka stalowa ?
Albo wy¿ej wspomniany ³añcuch.
Mo¿na co¶ takigoe gdzies kupiæ: http://tinyurl.com/c58lcle ?

38 Data: Grudzien 13 2012 09:38:09
Temat: Re: motor na śniegu i lodzie
Autor: AZ 

On 2012-12-13, ditron  wrote:

Sam stosowa³em co mi w ³apy wpad³o,akurat sznur jakieÅ› 8-10mm,trwa³oæ
zale¿na od iloÅ›ci czarnego,ale kilkadziesiÄ…t km bez problemu.

Mo¿e dla zwiÄ™kszenia trwa³oÅ›ci linka stalowa ?

Zmaltretuje Ci felge.

Albo wy¿ej wspomniany ³aÅ„cuch.

Bedzie dzwonil na czarnym.

--
Artur
ZZR 1200

39 Data: Grudzien 13 2012 02:04:28
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: ditron 

W dniu czwartek, 13 grudnia 2012 10:38:09 UTC+1 u¿ytkownik AZ napisa³:

On 2012-12-13, ditron  wrote:

> Mo¿e dla zwiêkszenia trwa³o¶ci linka stalowa ?

>

Zmaltretuje Ci felge.

>

> Albo wy¿ej wspomniany ³añcuch.

>

Bedzie dzwonil na czarnym.


Jak dla mnie najlepsze wydaje siê to:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
Swoj± drog± czy to kawa³ki linki czy ³añcucha mo¿na w ten sposób zamontowaæ nie niszcz±c felg.
Dzwonienie na czarnym? - omijaæ czarne...

40 Data: Grudzien 13 2012 11:53:02
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Monster 

W dniu 2012-12-13 11:04, ditron pisze:


Jak dla mnie najlepsze wydaje siê to:
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=418653
Swoj± drog± czy to kawa³ki linki czy ³añcucha mo¿na w ten sposób zamontowaæ nie niszcz±c felg.
Dzwonienie na czarnym? - omijaæ czarne...

Swoj± szos± fajny pomys³,w niedzielê pogrzebiê znajomemu w gratach z demobilu,troczki powinny byæ idealne,chocia¿ na równinach potrzebujê jedynie ¿eby wyskoczyæ z gara¿u.
Tomek
  BMW R1100S
Dniepr z wozem

41 Data: Grudzien 13 2012 01:32:56
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: ditron 

W dniu ¶roda, 12 grudnia 2012 22:06:58 UTC+1 u¿ytkownik Monster napisa³:

W dniu 2012-12-12 18:55, AZ pisze:

> On 2012-12-12, Monster  wrote:

>>

>>    O ile pamiêtam Tango lata³ tak Kaw±,ja stosujê tylko na trzech

>> ko³ach,baardzo siê poprawia przyczepno¶æ:-)

>> Bêdziesz mia³ ochotê polataæ to nie ma problemu:-)

>>

> Po sniegu ZX9R? Szacun ;-) Ja jak nie moglem do czarnego dojechac a mialem

> pod reka tylko trytytki to daly rade na te 200m.

Mo¿e sam siê pochwali,gdzie¶ by³y fotki,to by³a gruba lina okrêcona

kilka razy na obwodzie.

> No i jakbys mogl podac wiecej szczegolow, jaki to sznur ma byc? Do

> snopowiazalek? Wspinaczkowy? Jaki supel na koncu zastosowac? A moze na

> kokardke??

Sam stosowa³em co mi w ³apy wpad³o,akurat sznur jakie¶ 8-10mm,trwa³o¶æ

zale¿na od ilo¶ci czarnego,ale kilkadziesi±t km bez problemu.Supe³ków

kilka bo lubi siê czasem urwaæ.Przyczepno¶æ zwiêksza³a siê znacz±co,co

siê pó¼niej zem¶ci³o-jak siê wr±ba³em w ¶nieg na zadupiu to na amen.



Tomek

BMW R1100S

Dniepr z wozem

42 Data: Grudzien 20 2012 02:22:20
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Prawy 

w koñcu wobec nik³ego dyskursu tutaj(zainteresowanie tematem) zawnioskowa³em i¿ najlepiej po prostu zakupiæ moto predestynowane fabrycznie do jazd zim±.

43 Data: Grudzien 27 2012 10:16:14
Temat: Re: motor na ¶niegu i lodzie
Autor: Kamil Nowak 'Amil' 

Prawy napisa³(a):

co tam jeszcze?

Plyn w spryskiwaczu na zimowy trzeba wymienic.

--
Kamil Nowak 'Amil'
rocker's not dead
Krakuf
sprzedam nerke

Re: motor na śniegu i lodzie



Grupy dyskusyjne