Grupy dyskusyjne   »   AMSOIL ponoć najlepszy olej ?

AMSOIL ponoć najlepszy olej ?



1 Data: Kwiecien 07 2011 16:14:25
Temat: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: []v[]artec 

Czeć

Dzisiaj szukajÄ…c oleju do swojego autka natknÄ…łem siÄ™ na stronÄ™ dystrybutora amerykaĹ„skiego oleju AMSOIL. KiedyĹ› czytałem test olejów motocyklowych, zresztÄ… podlinkowany przez kogoĹ› tutaj na grupie:

http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm
http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

Co z niego wynikało - a dokładniej z tego drugiego po ang., że olej AMSOIL nie ma sobie równego w żadnej z testowanych kategorii. Wtedy potraktowałem to jako reklamowe pisemko puszczone przez AMSOILa do sieci. Dzisiaj znajdujÄ™ podobny zachwalajÄ…cy opis i test na stronie:

http://www.wlejolej.pl/czytelnia/135/amsoil-zwyciezca-testu-olejow.htmlx

Podsumowanie dla nie lubiÄ…cych czytać tekstu, właĹ›ciwoĹ›ci olejów i wykresów:

"ProszÄ™ zauważyć, że żaden olej nie jest "trochÄ™" gorszy od zwyciÄ™zcy; każdy olej jest dużo gorszy - każdy z olejów ma dobry jeden lub dwa badane parametry i jest gorszy pod wzglÄ™dem parametrów pozostałych. AMSOIL okazał siÄ™ najlepszy pod wzglÄ™dem wszystkich badanych parametrów! "

Do swojej Hondy lejÄ™ MOTULA 300V 4T 10W40 Factory Line - który zresztÄ… wypadł doć marnie w pierwszym cytowanym teĹ›cie, jeĹ›li chodzi o ochronÄ™ skrzyni biegów. Już mam go zalanego na Ĺ›wieży sezonik. Ale pytam siÄ™ co o tym wszystkim myĹ›licie ? Czy AMSOIL to rzeczywiĹ›cie płynna technologia czy to tylko marketingowy bełkot i public relations szerokim strumieniem płynÄ…ce zza oceanu ? Bo z tego co widać po różnych testach swoimi właĹ›ciwoĹ›ciami niszczy wszystkie inne oleje.

ps. może mnie nie być kilka dni, ale z chÄ™ciÄ… przeczytam wszystkie komentarze i opinie o tej marce

--
Martec - Jelenia Góra
..:: CB 900F Hornet owns the road - it really does !
..:: http://img440.imageshack.us/img440/9121/kneedown.jpg
..:: http://img831.imageshack.us/img831/3541/kneedown2.jpg



2 Data: Kwiecien 07 2011 17:49:29
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Gr4N4c1K 

Dnia 07-04-2011 o 16:14:25 []v[]artec  napisał(a):

Cze¶ć

Dzisiaj szukaj±c oleju do swojego autka natkn±łem się na stronę  dystrybutora amerykańskiego oleju AMSOIL. Kiedy¶ czytałem test olejów  motocyklowych, zreszt± podlinkowany przez kogo¶ tutaj na grupie:

http://www.chudzikj.republika.pl/Technika/Olej/produkty.htm
http://www.amsoil.com/lit/g2156.pdf

Co z niego wynikało - a dokładniej z tego drugiego po ang., że olej  AMSOIL nie ma sobie równego w żadnej z testowanych kategorii. Wtedy  potraktowałem to jako reklamowe pisemko puszczone przez AMSOILa do  sieci. Dzisiaj znajduję podobny zachwalaj±cy opis i test na stronie:

http://www.wlejolej.pl/czytelnia/135/amsoil-zwyciezca-testu-olejow.htmlx

Podsumowanie dla nie lubi±cych czytać tekstu, wła¶ciwo¶ci olejów i  wykresów:

"Proszę zauważyć, że żaden olej nie jest "trochę" gorszy od zwycięzcy;  każdy olej jest dużo gorszy - każdy z olejów ma dobry jeden lub dwa  badane parametry i jest gorszy pod względem parametrów pozostałych.  AMSOIL okazał się najlepszy pod względem wszystkich badanych parametrów!  "

Do swojej Hondy leję MOTULA 300V 4T 10W40 Factory Line - który zreszt±  wypadł do¶ć marnie w pierwszym cytowanym te¶cie, je¶li chodzi o ochronę  skrzyni biegów. Już mam go zalanego na ¶wieży sezonik. Ale pytam się co  o tym wszystkim my¶licie ? Czy AMSOIL to rzeczywi¶cie płynna technologia  czy to tylko marketingowy bełkot i public relations szerokim strumieniem  płyn±ce zza oceanu ? Bo z tego co widać po różnych testach swoimi  wła¶ciwo¶ciami niszczy wszystkie inne oleje.

ps. może mnie nie być kilka dni, ale z chęci± przeczytam wszystkie  komentarze i opinie o tej marce


LOL ale mi test na tym wlejolej :D porównuj± ¶redniego syntetyka  niewiadomego pochodzenia do starych minerałek jak castrol gtx i  półstntetyków :) nie dziwota, że najlepszy :)

ASTM - American Society of Testing and Materials (Amerykańskie  Stowarzyszenie Badań i Materiałów) WTF?! co to za stwór? jakie ma  uprawnienia i w jaki sposób testuje? jedyne uznane na ¶wiecie instytucje  badawcze to SAE i API.

dla mnie pierwsze miejsce ma castrol, po nim motul a dalej czarna  dziura... i nie mam zamiaru więcej testów na własnych silnikach robić..

btw: hamerykanie maj± u mnie szacun za umiejętno¶ć sprzedawania gówna  opakowanego w papierek z tombaku mówi±c, że to złoto i koniecznie Tobie do  życia potrzebne lub bez tego nie jeste¶ dżezzi. a ludzie to łykaj± i  ciesz± się jaki to zajebisty interes zrobili :)

pozdrawiam

3 Data: Kwiecien 07 2011 19:51:32
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Kuczu 

W dniu 2011-04-07 17:49, Gr4N4c1K pisze:

dla mnie pierwsze miejsce ma castrol, po nim motul a dalej czarna
dziura...

Ale w smaku najlepsze czy jak ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

4 Data: Kwiecien 07 2011 20:17:27
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: erg 

Użytkownik "Gr4N4c1K"  napisał w
wiadomo¶ci
Dnia 07-04-2011 o 16:14:25 []v[]artec  napisał(a):

LOL ale mi test na tym wlejolej :D porównuja sredniego syntetyka
niewiadomego pochodzenia do starych minerałek jak castrol gtx i
półstntetyków :) nie dziwota, że najlepszy :)
ASTM - American Society of Testing and Materials (Amerykańskie
Stowarzyszenie Badań i Materiałów) WTF?! co to za stwór? jakie ma
uprawnienia i w jaki sposób testuje? (..)

- -
Hahaha... celne podsumowanie - masz racje w 100%. Mam taka sama opinie - to
zwykly marketingowy szum.
Luknij tez na stronie firmowej wydawcy wlejolej (o ile to mozna nazwac
strona firmowa) jak wyglada "siedziba" -
http://www.petrol-com.neostrada.pl/Foto/013.jpg,
http://www.petrol-com.neostrada.pl/Foto/005.jpg firmy ktora stara sie byc
opiniotworcza :))

BTW - ja w kolejnosci wyboru, postawil bym na 1 miejscu Motula.

erg

5 Data: Kwiecien 07 2011 22:32:04
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: ..:maniek:.. 

a tu w zakladce testy masz podobny "szum" z tym ze z inna marka oleju :
http://www.royalpurple.waw.pl/index.php/category/ogolne/

widac z tego ze kazdy sprzedawca danej marki robi testy i twierdzi ze "jego"
najlepszy :-)


--
_______________________________
pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

6 Data: Kwiecien 07 2011 20:22:23
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Pete 

On 4/7/2011 3:32 PM, ..:maniek:.. wrote:

widac z tego ze kazdy sprzedawca danej marki robi testy i twierdzi ze "jego"
najlepszy :-)


Dokładnie.  Testy zawsze mozna tak dobrac, zeby dany olej wypadl najlepiej.

Siedze dosc duzo na zachodnich forach olejowych i z tego co widze niektore produkty Amsoil'a sa bardzo dobre, ale do okreslenia "duzo lepszy" od innych nigdy bym sie nie posunal.  Wiele innych firm ma rownie dobre produkty na rynku.  Jakies roznice zawsze sie znajda ale glownie na papierze w wycudowanych testach.  W typowym cyklu zycia naszych pojazdow nie da sie ich zaobserwowac, wiec i nie ma sobie co nimi zbytnio glowy zawracac.  Najwazniejsze to zeby ten olej regularnie zmieniac.

Pozdr.
Pete

7 Data: Kwiecien 08 2011 10:15:00
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: erg 


Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomo¶ci

On 4/7/2011 3:32 PM, ..:maniek:.. wrote:


Siedze dosc duzo na zachodnich forach olejowych

A jakie to fora - ja znam tylko jedno i jesli duzo siedzisz to podaj jeszcze
kilka - chetnie poczytam.

erg

8 Data: Kwiecien 08 2011 08:19:00
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Pete 

On 4/8/2011 3:15 AM, erg wrote:

Użytkownik   napisał w wiadomoĹ›ci

On 4/7/2011 3:32 PM, ..:maniek:.. wrote:


Siedze dosc duzo na zachodnich forach olejowych

A jakie to fora - ja znam tylko jedno i jesli duzo siedzisz to podaj jeszcze
kilka - chetnie poczytam.

erg


Zgadza sie - glownym jest BITOG, ale jest jeszcze NORIA i jakies inne mniejsze...

Pozdr.
Pete

9 Data: Kwiecien 08 2011 12:47:41
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomoĹ›ci grup W typowym cyklu zycia
naszych pojazdow nie da sie ich zaobserwowac, wiec i nie ma sobie co
nimi zbytnio glowy zawracac.  Najwazniejsze to zeby ten olej regularnie
zmieniac.

==================

A co z testami, które wykazały, że zmieniać to trzeba filtr? Olej niekoniecznie.
Było głoĹ›no swego czasu o wycieku informacji od ważnej figury jednego z potentatów olejowych, który to wyciek podobno dowodził, że zmiany oleju to wyłÄ…cznie marketing.

10 Data: Kwiecien 08 2011 10:52:21
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: AZ 

On 2011-04-08, Marcin N  wrote:


A co z testami, które wykazały, że zmieniać to trzeba filtr? Olej
niekoniecznie.
Było głoĹ›no swego czasu o wycieku informacji od ważnej figury jednego z
potentatów olejowych, który to wyciek podobno dowodził, że zmiany oleju to
wyłÄ…cznie marketing.

A gdzie te testy? Wystarczy popatrzec na analizy przepracowanego oleju a
dokladniej na to jak zmienila sie lepkosc by sobie odpowiedziec na
pytanie zmieniac/nie zmieniac.

--
Artur
ZZR 1200

11 Data: Kwiecien 08 2011 08:21:46
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Pete 

On 4/8/2011 5:52 AM, AZ wrote:

A gdzie te testy? Wystarczy popatrzec na analizy przepracowanego oleju a
dokladniej na to jak zmienila sie lepkosc by sobie odpowiedziec na
pytanie zmieniac/nie zmieniac.

Lepkosc to jedno.  Mozna sie tez podpierac wartosciami TBN i TAN by moc sie zorientowac czy dany olej ma doć.

Pozdr.
Pete

12 Data: Kwiecien 08 2011 08:24:13
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Pete 

On 4/8/2011 5:47 AM, Marcin N wrote:

A co z testami, które wykazały, że zmieniać to trzeba filtr? Olej
niekoniecznie.
Było głoĹ›no swego czasu o wycieku informacji od ważnej figury jednego z
potentatów olejowych, który to wyciek podobno dowodził, że zmiany oleju
to wyłÄ…cznie marketing.

Masz linka do tych testow?  Jakos nie kojarze...

Niektorzy zalecaja wymiane filtra co druga wymiane oleju, ale zeby wymieniac tylko filtr a oleju wcale, to nie slyszalem...

Pozdr.
Pete

13 Data: Kwiecien 08 2011 13:28:26
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: AZ 

On 2011-04-08, Pete  wrote:


Masz linka do tych testow?  Jakos nie kojarze...

Niektorzy zalecaja wymiane filtra co druga wymiane oleju, ale zeby
wymieniac tylko filtr a oleju wcale, to nie slyszalem...

To takie pieprzenie kotka za pomoca mlotka:
<http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html>

Czyli tania sensacja dla spragnionych. Bo mnie sie nie chce wierzyc ze
zona szefa Castrola jezdzi ponad 20 letnim samochodem.

--
Artur
ZZR 1200

14 Data: Kwiecien 08 2011 15:34:00
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Marcin N 

Użytkownik "AZ"  napisał w wiadomoĹ›ci grup On 2011-04-08, Pete  wrote:


Masz linka do tych testow?  Jakos nie kojarze...

Niektorzy zalecaja wymiane filtra co druga wymiane oleju, ale zeby
wymieniac tylko filtr a oleju wcale, to nie slyszalem...

To takie pieprzenie kotka za pomoca mlotka:
<http://wyhacz.gazeta.pl/Wyhacz/1,88542,5327674,Szef_Castrola__wymiana_oleju_szkodzi_silnikowi.html>

Czyli tania sensacja dla spragnionych. Bo mnie sie nie chce wierzyc ze
zona szefa Castrola jezdzi ponad 20 letnim samochodem.

==================

Tak, to był ten człowiek. O ile mnie pamięć nie myli, to był w tamtym czasie doć obszerny artykuł na ten temat. Twój link to tylko zajawka. W każdym razie dało mi to wtedy do myĹ›lenia. ChÄ™tnie bym też posłuchał argumentów przeciwnej strony.

15 Data: Kwiecien 08 2011 13:43:54
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: AZ 

On 2011-04-08, Marcin N  wrote:


Tak, to był ten człowiek. O ile mnie pamięć nie myli, to był w tamtym czasie
doć obszerny artykuł na ten temat. Twój link to tylko zajawka. W każdym
razie dało mi to wtedy do myĹ›lenia. ChÄ™tnie bym też posłuchał argumentów
przeciwnej strony.

Chlopie jakzes taki ciekawy to wez sobie wlej olej i co 1000 km rob
analize, pozniej zmien filtr i rob dalej analize i bedziesz wiedzial jak
sie zmieniaja parametry oleju przed zmiana/po zmianie filtra.

Kolejny raz zachecasz do jalowej dyskusji w ktorej dwie strony sobie
pogdacza a i tak nic z tego nie wyniknie oprocz kilobajtow w archiwum
grupy.
--
Artur
ZZR 1200

16 Data: Kwiecien 08 2011 08:55:58
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Pete 

On 4/8/2011 8:43 AM, AZ wrote:

Chlopie jakzes taki ciekawy to wez sobie wlej olej i co 1000 km rob
analize, pozniej zmien filtr i rob dalej analize i bedziesz wiedzial jak
sie zmieniaja parametry oleju przed zmiana/po zmianie filtra.

No wlasnie pytanie jak czesto by sie ten filtr zmienialo.  W filtrze tez troche oleju siedzi.  Ile procentowo?  Zalezy od filtra i od silnika. Jesli jest to 10%, to po dziesiÄ™ciu takich wymianach (czyli po 10 tys. km), to tak jakby sie caly olej wymienilo... :))

Pozdr.
Pete

17 Data: Kwiecien 08 2011 14:18:20
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Glub 

Pete  wrote:

No wlasnie pytanie jak czesto by sie ten filtr zmienialo.  W filtrze tez
troche oleju siedzi.  Ile procentowo?  Zalezy od filtra i od silnika.
Jesli jest to 10%, to po dziesięciu takich wymianach (czyli po 10 tys.
km), to tak jakby sie caly olej wymienilo... :))

Nie. Bo to bÄ™dzie 10% z ogólnej zawartoĹ›ci oleju.
Asymptotycznie do zera...


--
Glub SW-T400

18 Data: Kwiecien 08 2011 09:25:36
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Pete 

On 4/8/2011 9:18 AM, Glub wrote:

  wrote:

No wlasnie pytanie jak czesto by sie ten filtr zmienialo.  W filtrze tez
troche oleju siedzi.  Ile procentowo?  Zalezy od filtra i od silnika.
Jesli jest to 10%, to po dziesięciu takich wymianach (czyli po 10 tys.
km), to tak jakby sie caly olej wymienilo... :))

Nie. Bo to bÄ™dzie 10% z ogólnej zawartoĹ›ci oleju.
Asymptotycznie do zera...



Wiem.  Dlatego te ":))" dodałem na koĹ„cu.

Pozdr.
Pete

19 Data: Kwiecien 08 2011 09:58:31
Temat: Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?
Autor: Don Pedro 

W dniu 2011-04-07 17:49, Gr4N4c1K pisze:

ASTM - American Society of Testing and Materials (Amerykańskie
Stowarzyszenie BadaĹ„ i Materiałów) WTF?! co to za stwór? jakie ma
uprawnienia i w jaki sposób testuje? jedyne uznane na Ĺ›wiecie instytucje
badawcze to SAE i API.

ASTM to znany i szanowany ichni komitet normalizacyjny. Np. w mojej branży bardzo dużo parametrów ustala siÄ™ w oparciu o wytyczne ASTM. Równie dobrze możesz wyĹ›miać PKN, który potrafi tylko przetłumaczyć okładki norm DIN i EN i nadać im status uznaniowych w Polsce.

Pozdr
DP

20 Data: Kwiecien 25 2011 15:30:27
Temat: Re: AMSOIL ponoÄ&#65533; najlepszy olej ?
Autor: Zbirus 

Ja mam Amsoila od nie dawna wlanego.
Mam CBR 600 trochę styran± ale zmiana biegów jest inna niz na 300V.
No i po odkurzeniu moto po zimie skrzynia chodzi tak samo jak rok temu ....byłem w szoku.
Olej nie znany ale jest lepszy od 300V o wiele.

http://www.motocykle.slask.pl/index.php/topic/120495-amsoil-gdzie-mozna-kupic/

Tez polecam Piotrka.
On był pionierem w Polsce tego oleju kiedy jeszcze nikt o nim nie słyszał i ja od niego biorę filterek i olej.


--
Wysłano z czytnika ¦cigacz.pl -> http://grupy.scigacz.pl/

Re: AMSOIL ponoć najlepszy olej ?



Grupy dyskusyjne