Airbag i okulary
1 | Data: Marzec 08 2007 20:16:22 |
Temat: Airbag i okulary | |
Autor: R | Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażer 2 |
Data: Marzec 08 2007 20:17:49 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: kml |
Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażer Ja jestem sobie w stanie wyobraźić jakie ( sam ma okulary ) ale ciekawe czy ktoś rzuci linkiem do jakiś badań czy coś. -- pozdrawiam kml 3 |
Data: Marzec 08 2007 19:28:14 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 8 Mar 2007 20:16:22 +0100, R napisał(a): Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażer Zdecydowanie mniejsze niż skutki przyrżnięcia przez okulary w kierownicę. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 4 |
Data: Marzec 08 2007 20:40:12 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Rafał "SP" Gil | Waldek Godel pisze: Zdecydowanie mniejsze niż skutki przyrżnięcia przez okulary w kierownicę. eee ... na jedno wychodzi. -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 5 |
Data: Marzec 08 2007 19:51:48 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Waldek Godel | Dnia Thu, 08 Mar 2007 20:40:12 +0100, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a): eee ... na jedno wychodzi. Sądzę iż wątpię - powierzchnia poduszki jest znacznie większa i jest (w tym rejonie) prawie płaska. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 6 |
Data: Marzec 08 2007 21:46:30 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Rafał "SP" Gil | Waldek Godel pisze: Sądzę iż wątpię - powierzchnia poduszki jest znacznie większa i jest (w tym Znaczy, że dokładniej wprasuje okulary we facjatę ??? -- |______ Rafał "SP" Gil o/________\o PMS: 2,5tds E-34 PRRC: President LINCOLN + COLT 500 (Oo =00= oO) AUTOCZĘŚCI / CB / http: www.rafalgil.pl []=******=[] Serwis skuterów + CB Warszawa Wawer: www.motopower.pl 7 |
Data: Marzec 08 2007 21:46:53 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Boombastic | Sądzę iż wątpię - powierzchnia poduszki jest znacznie większa i jest (w Raczej ważniejsze jest to, ze w momencie styku głowy z poduszką już rozpoczął się jej proces opróżniania i ma przechwycić głowę, a nie odpalić w twarz przerabiając okulary na szkła kontaktowe. 8 |
Data: Marzec 08 2007 20:39:17 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: R |
Zdecydowanie mniejsze niż skutki przyrżnięcia przez okulary w kierownicę. Tak, ale przy przeciętnej stłuczce nie przyrżnę głową w kierownicę, a poduszka może już wystrzelić. R. 9 |
Data: Marzec 08 2007 21:18:21 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello R, Zdecydowanie mniejsze niż skutki przyrżnięcia przez okulary w kierownicę.Tak, ale przy przeciętnej stłuczce nie przyrżnę głową w kierownicę, a Wystrzeliła mi poduszka przy stłuczce. Zauważyłem to dopiero, jak zobaczyłem dym, poczułem smród i zacząłem sie rozgladac - co się pali. A to była tylko poduszka. -- Best regards, RoMan 10 |
Data: Marzec 08 2007 21:24:18 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Nowicki | R powiada w dniu 2007-03-08 20:39: Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości No i co? Naprawdę uważasz, że zachodnie instytucje, które zesrywają się nad kwestiami bezpieczeństwa w stylu "przed przystąpieniem do czyszczenia obudowy urządzenia należy wyjąć wtyczkę z gniazda sieciowego", pominęłyby taki ważny aspekt? Uważasz, że jesteś tak genialny, że po 30 latach od wprowadzenia poduszki na rynek nikt o tym nie pomyślał i nikt nie zaobserwował, co się dzieje z okularami w razie wypadku, tylko ty jeden? Mnie się tam wydaje, że raczej nie przemyślałeś pytania, bo zadałbyś je inaczej, albo wcale. Dla uspokojenia twojej jaskółczej duszy - nie, w statystycznie przytłaczającej większości przypadków okulary nie wbijają się człowiekowi w mózg przez oczodoły, nawet się nie rozbijają, zwłaszcza, że obecnie zazwyczaj już nie są szklane. Co nie oznacza, że ktoś akurat nie miał raz czy drugi pecha stracić wzrok przez połączenie działania poduszki i okularów - w tak olbrzymiej próbie statystycznej, jaką są wypadki samochodowe na świecie zdarzyć się może praktycznie wszystko. Ale zawsze możesz napisać do "Pogromców Mitów", może zajmą się tematem T. 11 |
Data: Marzec 08 2007 21:33:08 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: R |
...Uważasz, że jesteś tak Myslę, że zaobserwował, tylko jakoś nikt się nie chwali efektami tych obserwacji. Dlatego o to pytam. Dla ścisłości dodam, że mam akurat okulary ze szkła. R. 12 |
Data: Marzec 08 2007 21:56:41 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Grejon | R napisał(a): Myslę, że zaobserwował, tylko jakoś nikt się nie chwali efektami tych Dawno, dawno temu, kiedy istniało jeszcze Auto International był artykuł podejmujący kwestię zderzenia okularnika i palacza z poduszką. Wyszło, że papieros może nam przeorać spory kawał twarzy, natomiast poduszka nie stłucze okularów ale może je zrzucić z głowy - w każdym razie nie stwierdzono niebezpieczeństwa :) -- Grzegorz Jońca 13 |
Data: Marzec 08 2007 22:00:51 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | R napisał(a): Myslę, że zaobserwował, tylko jakoś nikt się nie chwali efektami tych Ja myślę, że tkwisz w błędzie. Zaobserwował, pochwalił się i zastosował. Jeżeli znajdziesz przykłady negatywne, to chętnie poczytam. Zdajesz sobie sprawę, jaki odsetek społeczeństwa porusza się w okularach? Dla ścisłości dodam, że mam akurat okulary ze szkła. Ja też mam, tyle, że z tego nic nie wynika. Wady wzroku to jedno, tymczasem mnóstwo ludzi jeździ w okularach przeciwsłonecznych i jakoś nigdzie nie przeczytałem od tylu lat, że poduszki są w tym zakresie niebezpieczne - rozumiem, że teraz wszyscy będą stosować przeciwsłoneczne szkła kontaktowe? -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 14 |
Data: Marzec 11 2007 12:15:29 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: J.F. | On Thu, 08 Mar 2007 22:00:51 +0100, Artur 'futrzak' Maśląg wrote: Dla ścisłości dodam, że mam akurat okulary ze szkła. Akurat dla nich przeciwsloneczne to moga byc w wiekszosci plastiku i to cieniutkiego i elastycznego. J. 15 |
Data: Marzec 09 2007 09:45:09 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Nowicki | R powiada w dniu 2007-03-08 21:33: Myslę, że zaobserwował, tylko jakoś nikt się nie chwali efektami tych Gdyby coś w tym względzie było nie tak, to są liczne organizacje prywatne i nie, które po prostu żyją z ujawniania takich niewygodnych faktów i aż piszą, żeby coś znaleźć. Zwłaszcza w Stanach. Wiesz - te różne gorące herbaty w MacDonald's, kaleczące długopisy i drzwi przytrzaskujące palce - milionowe odszkodowania. Airbagi zabijające okularników to byłby dla nich prezent - firmy samochodowe są bogate i można je doić latami. Tak jak się doi koncerny tytoniowe ("tata nie wiedział, że palenie szkodzi"), farmaceutyczne ("nawet jeśli działanie niepożądane pojawia się raz na milion pacjentów, to należy się odszkodowanie miliard dolarów", z czego 30-50% dla adwokatów) Dla ścisłości dodam, że mam akurat okulary ze szkła. I bardzo niedobrze, bo nowoczesne okulary z tworzywa są po prostu lepsze - jakiś czas temu zmieniłem na plastiki i okazuje się, że przy zachowaniu wielu wad szkła, mają dwie zasadnicze zalety - są mniej podatne na uszkodzenia i są lekkie. Polecam i to wcale niekoniecznie jakieś VisonExpressy (a nawet koniecznie niepolecam tej firmy) T. 16 |
Data: Marzec 09 2007 17:01:34 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Dla ścisłości dodam, że mam akurat okulary ze szkła.I bardzo niedobrze, bo nowoczesne okulary z tworzywa są po prostu lepsze Ostatnio szkła potłukłem chyba 30 lat temu. I jakoś do mnie nie przemawia rzekoma wieksza odporność plastiku. Bo na zarysowania na pewno szkło jest odporniejsze. [...] -- Best regards, RoMan 17 |
Data: Marzec 09 2007 18:04:47 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Nowicki | RoMan Mandziejewicz powiada w dniu 2007-03-09 17:01: Ostatnio szkła potłukłem chyba 30 lat temu. I jakoś do mnie nie Nic podobnego - zarówno szkło, jak plastik, rysują sie równie łatwo niestety. Troche poprawia sprawę warstwa ochronna, ale tylko trochę. Gdyby ktoś oferował szkła z syntetycznego szafiru (jak w zegarkach), to bym się chyba skusił :) T. 18 |
Data: Marzec 09 2007 20:56:22 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Tomasz, Ostatnio szkła potłukłem chyba 30 lat temu. I jakoś do mnie nieNic podobnego - zarówno szkło, jak plastik, rysują sie równie łatwo Masz mnie za idiotę? Jeszcze nie spotkałem plastiku mogącego zarysować szkło. Szkło rysuje każdy plastik. Poliwęglany sa odporne na uderzenia ale nie na zarysowanie. [...] -- Best regards, RoMan 19 |
Data: Marzec 10 2007 23:04:16 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: J.F. | On Fri, 9 Mar 2007 20:56:22 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Nic podobnego - zarówno szkło, jak plastik, rysują sie równie łatwo Poliweglany sa dosc twarde. Zarysuj sobie plyte CD metalem - latwo, ale potem sprobuj wypolerowac pasta scierna :-) J. 20 |
Data: Marzec 11 2007 01:16:11 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J, Poliweglany sa dosc twarde.Nic podobnego - zarówno szkło, jak plastik, rysują sie równie łatwoMasz mnie za idiotę? Jeszcze nie spotkałem plastiku mogącego zarysować W porównaniu ze szkłem? Zarysuj sobie plyte CD metalem - latwo, ale potem sprobuj Niemało płyt uratowałem w ten sposób... -- Best regards, RoMan 21 |
Data: Marzec 11 2007 12:10:59 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: J.F. | On Sun, 11 Mar 2007 01:16:11 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello J, Jak na plastiki. Zarysuj sobie plyte CD metalem - latwo, ale potem sprobuj I szybko trwalo polerowanie ? :-) J. 22 |
Data: Marzec 09 2007 21:16:17 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Artur 'futrzak' Maśląg | Tomasz Nowicki napisał(a): Nic podobnego - zarówno szkło, jak plastik, rysują sie równie łatwo niestety. Tak? Czyli optyk mnie oszukał? I nadal to robi? Może zainteresuj się tematem. Troche poprawia sprawę warstwa ochronna, ale tylko trochę. Ochronna - w jakim zakresie - antyrefleksyjnym? Gdyby ktoś oferował szkła z syntetycznego szafiru (jak w zegarkach), to bym się chyba skusił :) Jasne. Ciekawe jakby wypadły w czasie wypadku :( -- Jutro to dziś, tyle że jutro. 23 |
Data: Marzec 11 2007 12:19:00 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: J.F. | On Fri, 09 Mar 2007 18:04:47 +0100, Tomasz Nowicki wrote: RoMan Mandziejewicz powiada w dniu 2007-03-09 17:01: A propos - pare okularow udalo mi sie zalatwic tak ze szkla ocalaly, oprawki pekly :-) Bo na zarysowania na pewno szkło jest odporniejsze. Raczysz zartowac. Szklo sie praktycznie w ogole nie rysuje. Byle odrobine o nie zadbac .. czyli nie klasc soczewkami w dol, i nie wycierac recznikiem zapiaszczonym na plazy .. J. 24 |
Data: Marzec 12 2007 12:53:56 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Nowicki | Odpowiem może zbiorczo... 25 |
Data: Marzec 11 2007 12:13:53 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: J.F. | On Thu, 08 Mar 2007 21:24:18 +0100, Tomasz Nowicki wrote: No i co? Naprawdę uważasz, że zachodnie instytucje, które zesrywają się A widziales zeby euroncap zakladal manekinom okulary ? :-) Widac w praktyce okazuje sie to bezpiecznie, ale oni by mogli zakladac do kazdego crash testu. Dla uspokojenia twojej Nie musza, wystarczy ze ci oko uszkodza.. J. 26 |
Data: Marzec 11 2007 11:17:13 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Waldek Godel | Dnia Sun, 11 Mar 2007 12:13:53 +0100, J.F. napisał(a): A widziales zeby euroncap zakladal manekinom okulary ? :-) nikt ci nie broni wyjąć sobie bezpiecznik od poduszek albo wręcz odpiąć komputer. -- Pozdrowienia, Waldek Godel awago.maupa.orangegsm.info, awago.maupa.telekomunikacja.org Jeżeli nie ma dowodu, to istnieje poważna przesłanka, że taki dowód może istnieć - Jacek Kurski 27 |
Data: Marzec 12 2007 12:54:50 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Nowicki | J.F. powiada w dniu 2007-03-11 12:13: On Thu, 08 Mar 2007 21:24:18 +0100, Tomasz Nowicki wrote: Owszem, widziałem - kilka lat temu był artykuł w którejś z gazet motoryzacyjnych T. 28 |
Data: Marzec 13 2007 15:31:45 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Pyra | J.F. napisał(a): Dla uspokojenia twojej jaskółczej duszy - nie, w statystycznie przytłaczającej większości przypadków okulary nie wbijają się człowiekowi w mózg przez oczodoły, Na zdrowy rozum wydaje mi się że większe są szanse uszkodzenia oka przez napełniającą się poduszkę niż szkło okularów które zostanie do nich ewentualnie dociśnięte. 29 |
Data: Marzec 08 2007 21:14:49 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Zyga | R wrote: Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażerponoć najgorzej w drucianych oprawach.. -- pzdr - Zyga 30 |
Data: Marzec 08 2007 22:24:36 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: JanuSz | Użytkownik Zyga napisał: R wrote: Miałem (i mam nadal) takie okulary. W zetknięciu z poduszką druty wyprostowały się, jedno szkło wypadło, żadne się nie stłukło. Druty naprostowałem, szkło włożyłem, śrubki dokręciłem i okulary nadal służą, tak, że głupoty pisze ktoś, kto twierdzi, że zderzenie z poduszką jest gorsze od zderzenia z kierownicą. Ja żadnych szkód od okularów nie odniosłem (wybuch poduszki to baardzo szybki proces :( )Nie ma się co bać szkód w wyniku zderzenia okularów z poduszką - niestety sprawdziłem. Pozdrawiam i nie życzę tego innym. 31 |
Data: Marzec 08 2007 22:31:53 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: M.R.F. | R napisał(a): Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażer Z doświadczenia: skutki są żadne. Okulary co najwyżej mogą spaść albo się pogiąć, mnie tylko spadły, żadnych uszkodzeń później w nich nie stwierdziłem. Podczas walki o opuszczenie samochodu nawet nie zapamiętałem gdzie spadły, po prostu skądś je wziąłem. W poduszkę uderzyłem czołem, nie okularami. Miałem nieprzyjemność sprawdzić to tylko jako pasażer, ale podejrzewam że w przypadku kierowcy jest podobnie. Nawet gdybyś uderzył w coś twardego (jak owe poduszki, które wydają się twarde jak deski) okularami, po prostu by się pogięły i ewentualnie narobiły śladów/zadrapań ramką czy brzegami szkieł (oszlifowane wszędzie na gładko, bez ostrych krawędzi, plastikowe) gdzieś na nosie czy łuku brwiowym. Nie wiem jak sprawa ma się w przypadku okularów szklanych (ktoś jeszcze takie nosi?). P.S. Obecnie noszę soczewki kontaktowe, wzrok mam doskonale skorygowany, także żaden neelix nie ma prawa podważać moich ocen np w sprawie świateł na podstawie tego postu :) -- pozdrawiam M. R. F. 32 |
Data: Marzec 08 2007 22:55:08 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: bratPit |
Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub Sprzedawałem samochód księdzu który na wcześniejszym aucie zrobił crash testa w okularach właśnie, nic mu sie nie stało, auto poszło do kasacji, jedynie słuszna śliwa na oku została jak po wiejskiej dyskotece ;-) sam zresztą żartował że śliwa zejdzie a życie mu poduszka uratowała, brat 33 |
Data: Marzec 08 2007 23:47:17 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Marble |
Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub no pewnie zrobia Ci sie soczewki kontaktowe na stale:) 34 |
Data: Marzec 09 2007 07:49:10 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Filip | R wrote: Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażerNic sie nie stanie. Okulary moga sie co najwyzej pogiac, ew. spasc z nosa. A mity typu "okulary przemienia sie w soczewki" mozna w kalosze wsadzic. Pozdrawiam Filip 35 |
Data: Marzec 09 2007 07:16:07 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Massai | R wrote: Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub Są pewne skutki negatywne. tzn. zdarzają się. Nie moge powiedzieć żeby robił badania, ale widziałem sporo. Nie ma reguły, jesli chodzi o typ okularów, czyli nieważne czy to plastikowe oprawki czy druciane. Zazwyczaj nic szczególnego się nie dzieje, okulary spadają, czasem szkło wypadnie w całości, jeszcze nie widziałem pękniętego. Czasem, stosunkowo rzadko jeśli oprawki są masywne (ostatnio modne plastikowe oprawki z takim "prostym" pasem górnym) mogą ucisnąć łuki brwiowe, ale zazwyczaj śladu nie ma tylko boli trochę. Dodatkowo jeśli ktoś nosi okulary głęboko siedzące na nosie, noski potrafią ucisnąć mocno, i tez boli. Widziałem kiedyś delikwenta z rozciętym łukiem brwiowym. Tyle że to były takie przeciwsłoneczne okulary, taki typ "zaokraglony", dokładnie wyprofilowany przylegający do krzywizny głowy. Okulary nie pękły, ale mocno przejechały po łuku i go przecięły. Ale to był tylko jeden taki przypadek. Owszem, czasem ludzie mają pokancerowaną twarz szkłem, ale to już z szyby, raczej bocznej i to raczej musi być punktowe uderzenie żeby się rozprysnęła. -- Pozdro Massai 36 |
Data: Marzec 09 2007 13:07:05 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Tomasz Pyra | R napisał(a): Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażer Mylę, że jeste bezpieczniejszy w okularach niż bez. O ile przywalenie prosto w oko otwierajšcš się poduszkš może chyba przy odrobinie pecha spowodować odklejenie się siatkówki (znałem kogo komu się odkleiła po tym jak dostał w twarz piłkš więc i przy poduszce powietrznej to jest chyba możliwe), to jak oczy masz za okularami to raczej się to nie stanie. Cinienie które wywiera poduszka na twarz znowu nie jest takie ogromne ponieważ rozkłada się na całš powierzchnie twarzy. Zauważ że poduszki ani nie łamiš nosów, ani nie wybijajš zębów, ani nic takiego. 37 |
Data: Marzec 11 2007 15:25:37 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: blackbird | Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub W nawiazaniu do calej dyskusji: - nie potwierdzam, jakoby airbag uderzal w twarz z jakas ogromna sila. - airbag rzeczywiscie napelnia sie baaaaardzo szybko ale kiedy kierowca uderza glowa w poduszke on juz jest w pelni napelniony i jego zadaniem jest "wyhamowanie" glowy kierowcy, a nie jej uderzenie, potencjalne ryzyko obrazen z pewnoscia bedzie wiec mniejsze niz przy uderzeniu w kierownice. To wszystko dziala kiedy kierowca ma zapiete pasy bezpieczenstwa. Nie wiem jak w innych autach ale w Fordach sposob wypelniania sie poduszek zalezy od tego czy kierowca ma zapiete pasy. Wniosek z tego bardzo prosty, jesli juz ktos jedzie bez pasow to pod zadnym pozorem nie wolno oszukiwac elektroniki, przepinaniem pasa przez fotel itp. wynalazkami. 38 |
Data: Marzec 12 2007 11:13:41 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Filip | blackbird wrote: W nawiazaniu do calej dyskusji: Tak pisza tylko Ci, ktorzy nie mieli ani jednego wypadku samochodowego. Tzw. teoretycy. - airbag rzeczywiscie napelnia sie baaaaardzo szybko ale kiedy kierowca uderza glowa w poduszke on juz jest w pelni napelniony i jego zadaniem jest "wyhamowanie" glowy kierowcy, a nie jej uderzenie, potencjalne ryzyko obrazen z pewnoscia bedzie wiec mniejsze niz przy uderzeniu w kierownice.Dokladnie. To wszystko dziala kiedy kierowca ma zapiete pasy bezpieczenstwa. Nie wiem jak w innych autach ale w Fordach sposob wypelniania sie poduszek zalezy od tego czy kierowca ma zapiete pasy. Wniosek z tego bardzo prosty, jesli juz ktos jedzie bez pasow to pod zadnym pozorem nie wolno oszukiwac elektroniki, przepinaniem pasa przez fotel itp. wynalazkami.Nie wiem czy to jest prawda, czy to mit, bo w VW Group nie ma czegos takiego. Poduszki zawsze tak samo szybko sie odpalaja. Nie wiem, o ile niby szybciej sie poduszka wypali jak nie masz pasow? O 0,01s sek? Jedno jest pewne, podczas gdy wypalaja poduszki, wypalaja rowniez napinacze pasow, niezaleznie od tego czy ma sie pasy zapiete, czy nie. Pozdrawiam Filip - doswiadczony kierowca. 39 |
Data: Marzec 12 2007 11:43:51 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Avant |
Filip - doswiadczony kierowca. ROTFL 40 |
Data: Marzec 13 2007 12:06:54 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: Filip | Avant wrote: Rotfl? Z czego rotfl? Z tego, ze mialem wypadki? Nie wiem z czego sie smiejesz Avancie.Filip - doswiadczony kierowca. Bez pozdrowien Filip 41 |
Data: Marzec 12 2007 16:15:36 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: blackbird | Tak pisza tylko Ci, ktorzy nie mieli ani jednego wypadku samochodowego. A, to naprawde ciekawa teoria... (...) Nie wiem czy to jest prawda, czy to mit, bo w VW Group nie ma czegos W Fordzie (IPS), w przypadku nie zapietych pasow bezpieczenstwa poduszka napelnia sie mniejsza iloscia gazu, czyli wczesniej skonczy sie napelniac. Tak przynajmniej chwala sie w instrukcji obslugi i kolorowych broszurkach. Nie tlumacza jak to dziala, mozna jedynie przypuszczac, ze reszta gazu jest uwalniana wolniej. 42 |
Data: Marzec 12 2007 12:34:53 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: B0L0 | R napisał(a): Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażer widziałem kilka lat temu program tv w ktorym robili doswiadczenia - obrazenia spowodowane okularami znikome lub brak (w koncu udezasz czolem i nosem a nie oczodolem) BTW w tym samym programie stwierdzono bardzo duze szkody w przypadku palacego sie papierosa -- pozdr bolo 43 |
Data: Marzec 12 2007 23:13:43 | Temat: Re: Airbag i okulary | Autor: BartekK | R napisał(a): Jakie są skutki zadziałania poduszki powietrznej jeśli kierowca lub pasażerNie wiem jak okulary, ale kiedys z nudow odpalalem poduszki powietrzne z rozbitka (walnietego przez tira na postoju, poduszki nie wypalily). Poduszka przytwierdzona (drutem za dolne mocowania/otwory itp) do deski, na plasko na ziemi. I dla jaj (zeby zobaczyc czy cos sie wogole stanie) nad jedna poduszka polozylem kij od miotly, taki typowy metalowy od chinskiego mopa - jak ktos sprzata czasem to wie ze to tylko baaaardzo cieniutka blacha zwinieta w rulonik, kijowatosc zawdziecza wylacznie zwinieciu, w rece to mozna zgiac/zlamac. W kazdym razie zamocowalem tego mopa przy uzyciu kilku cegiel - tak ze byl w powietrzu moze 15cm nad poduszka - bo polozenie wprost na poduszce sensu nie ma, bo odlatuje na bok plastik-oslona. Poduszka wypalila - i nic z mopem sie nie stalo. Totalnie nic, zadnego skrzywienia ani wgniecenia, jedynie worek poduszki niejako owinal sie dookola kija, kurzu i dymu troche i tyle. Trzeba sobie zdac sprawe ze poduszka to nie "balon" ani "tratwa ratunkowa" rozwijana w 0.01s, tylko worek z otworami, ktory napotykajac na jakakolwiek przeszkode - dopasowuje sie. Tylko ze wzgledu na ograniczona predkosc uchodzenia gazu przez otwory - zachowuje pewna "twardosc" przez ulamek sekundy. -- | Bartlomiej Kuzniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |