Akumulator
1 | Data: Sierpien 12 2008 12:19:51 |
Temat: Akumulator | |
Autor: Jaroslaw Berezowski | Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic 2 |
Data: Sierpien 12 2008 16:05:43 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Boombastic |
Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic Jak nie masz rozbudowanego pokładowego audio to nie warto przepłacać. 3 |
Data: Sierpien 12 2008 23:00:03 | Temat: Re: Akumulator | Autor: czak norris | Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" napisał w wiadomości Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic Jakie masz dodatkowe wyposażenie w aucie (wyciągarka, dodatkowe oświetlenie, etc)? Jeśli auto to seria to imho nie ma sensu płacić x2. Jeśli masz dużo dodatkowych zabawek ciągnących prąd to rozważ opcję dwóch aku + battery isolator + najprawdopodobniej zmiana alternatora. -- pozdrawiam, z półobrotu ;-) 4 |
Data: Sierpien 12 2008 23:32:22 | Temat: Re: Akumulator | Autor: | On 12 Sie, 12:19, Jaroslaw Berezowski wrote: Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z dieslem. Bardzo duzy prąd rozruchowy i zadziwiająca odporność. Kilka razy przeżył rozładowanie do 8 - 9 V. Odporny na wstrzasy i pracuje w dowolnej pozycji. Przyjmuje praktycznie dowolny prad ładowania. Spróbuj to samo ze "zwykłym" akku. Yellow to bardziej akumulator głębokiego rozładowania do samochodów elektrycznych, wozków widłowych itp. Red to akku rozruchowy. O ile "Red" wytrzyma ok 50 rozładowań "do zera" to "Yelow" >300 ma za to troche mniejszy prąd rozruchowy i gorsze parametry w niskich temperaturach. Ja zwykłego akku juz bym nie kupił. 5 |
Data: Sierpien 13 2008 09:32:45 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Boombastic | Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry? Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta. 6 |
Data: Sierpien 13 2008 00:43:47 | Temat: Re: Akumulator | Autor: | On 13 Sie, 09:32, "Boombastic" A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry?W przypadku "zwykłego" akku tylko jeden raz. Potem trzeba kupić nowy. BTW trwałość normalnie użytkowanej Optimy to 3x trwałość akku standardowych. Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta.Ja w przeciwieństwie do Ciebie używałem obu typów, wiec wiem o czym mówię. 7 |
Data: Sierpien 13 2008 09:58:24 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Boombastic | Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta. Mistrzu, ucz mnie. 8 |
Data: Sierpien 14 2008 20:44:05 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | On Wed, 13 Aug 2008 00:43:47 -0700 (PDT), On 13 Sie, 09:32, "Boombastic" W przypadku "zwykłego" akku tylko jeden raz. Potem trzeba kupić nowy. Alez skad. Centra chyba nawet pisala 50 razy. BTW trwałość normalnie użytkowanej Optimy to 3x trwałość akku Czyli ile lat ? J. 9 |
Data: Sierpien 15 2008 02:59:53 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Wed, 13 Aug 2008 09:32:45 +0200, Boombastic napisał(a): A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry?To AGM, nie zelowy. BTW taki jeden sprzedaffca aku na Alledrogo oferuje "akumulatory zelowe AGM" :) -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 10 |
Data: Sierpien 14 2008 18:14:35 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | On Tue, 12 Aug 2008 23:32:22 -0700 (PDT), rote: Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z Tylko wiesz - o zwyklym aku tez da sie to powiedziec. Odporny na wstrzasy Po dwoch latach to raczej nie da sie tego stwierdzic, nawet na polskich drogach :-) i pracuje w dowolnej pozycji. Przyjmuje praktycznie dowolny prad ładowania. Tylko z ta pozycja bedzie problem. Ale po dachowaniu to jest raczej najmniejsze zmartwienie :-) Yellow to bardziej akumulator głębokiego rozładowania do samochodów A ile ta przyjemnosc kosztuje ? Bo o ile pamietam to jakies 2-3 "zwykle aku" :-) J. 11 |
Data: Sierpien 15 2008 03:04:46 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Jaroslaw Berezowski | Dnia Tue, 12 Aug 2008 23:32:22 -0700, eescaflowne napisał(a): Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce zChodzi mi wlasnie o sensowne zachowanie w stanie znacznego rozladowania. Moje toczydlo (zadna terenowka, zwykly hatchback) stoi czasami dlugo nieuzwane i phantom loads troche potrafia wyladowac aku. A ostanio upalne dni dawaly sie we znaki, po jezdzie zostawilem go w sloneczku i po 2h zasrany wentylator chlodnicy rozladowal mi je tak, ze musialem go odpiac i poczekac troche na odbudowanie aku, zeby odpalic silnik. -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 12 |
Data: Sierpien 15 2008 15:45:26 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | On Fri, 15 Aug 2008 03:04:46 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: Chodzi mi wlasnie o sensowne zachowanie w stanie znacznego rozladowania. To moze raczej kup baterie sloneczna do ladowania aku ? A ostanio I napraw wentylator :-) J. 13 |
Data: Sierpien 16 2008 02:44:05 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Jaroslaw Berezowski | J.F. napisał(a): On Fri, 15 Aug 2008 03:04:46 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote:.... i zamontuj szklany dach w garazu? :) I napraw wentylator :-)Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic wicherkiem jak stoi pompa? -- Jaroslaw "Jaros" Berezowski 14 |
Data: Sierpien 16 2008 03:28:28 | Temat: Re: Akumulator | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jaroslaw, I napraw wentylator :-)Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic Spałeś w szkole jak o konwekcji uczyli? -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 15 |
Data: Sierpien 16 2008 10:16:23 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Boombastic | Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic No to wytłumasz nam maluczkim po kiego grzyba krecić wentylatorem jak silnik jest już dawno wyłączony. W żadnym moim japońskim aucie wentylator nie pracował po wyłączeniu silnika. 16 |
Data: Sierpien 16 2008 10:49:47 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | On Sat, 16 Aug 2008 10:16:23 +0200, Boombastic wrote: Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic Moze nie pracowal i przed wylaczeniem ? Konwekcja - jesli dmuchasz na chlodnice, a w silniku grzeje, to jest jednak tendencja do krazenia plynu w ukladzie, moze wystarczyc zeby odprowadzic troche ciepla z silnika i schlodzic wewnetrzne czesci ponizej 100st. Ale ja nie o tym - ile tak mozna dmuchac - 5 minut ? Od tego sie akumulator nie uszkodzi. J. 17 |
Data: Sierpien 16 2008 14:28:47 | Temat: Re: Akumulator | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, No to wytłumasz nam maluczkim po kiego grzyba krecić wentylatorem jak silnikWentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecicSpałeś w szkole jak o konwekcji uczyli? A Ty nie dość, że na fizyce spałeś, to jeszcze masz sklerozę - było wielokrotnie pisane na grupie: żeby uniknąć przegrzania głowicy w samochodzie. Wymuszone chłodzenie chłodnicy powoduje powstanie konwekcyjnego obiegu cieczy chłodzącej. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 18 |
Data: Sierpien 17 2008 18:58:46 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Boombastic | A Ty nie dość, że na fizyce spałeś, to jeszcze masz sklerozę - było No popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie? Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał. 19 |
Data: Sierpien 17 2008 19:02:11 | Temat: Re: Akumulator | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, A Ty nie dość, że na fizyce spałeś, to jeszcze masz sklerozę - byłoNo popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie? Tak. W tym konkretnym przypadku - zdecydowanie. Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał. Fiat 125p miał napęd wentylatora paskiem. I trudno wymagać, żeby wentylator się kręcił bez napędu. Ale już w Poldku masz wentylator i jeśli temperatura płynu chłodzącego jest za wysoka - wentylator działa również po wyłączeniu silnika. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 20 |
Data: Sierpien 18 2008 12:36:06 | Temat: Re: Akumulator | Autor: Boombastic | No popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie? Idę to powiedzieć moim samochodom, ze już od wielu lat powinny się rozpaść z powodu kardynalnych błędów konstrukcyjnych. Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał. Ach ta wyrafinowana konstrukcja Poldolota. 21 |
Data: Sierpien 18 2008 12:48:12 | Temat: Re: Akumulator | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Boombastic, Idę to powiedzieć moim samochodom, ze już od wielu lat powinny się rozpaść zNo popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie?Tak. W tym konkretnym przypadku - zdecydowanie. Był czas, że japońskie samochody były wręcz przysłowiowo zawodne. Od tego czasu Japończycy się czegoś nauczyli. Może nauczą się tego, że pozwolenie na wrzenie płynu chłodzącego w głowicy powoduje wypchnięcie płynu chłodzącego z niej i może spowodować deformacje. Może, nie musi. Ach ta wyrafinowana konstrukcja Poldolota.Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał.Fiat 125p miał napęd wentylatora paskiem. I trudno wymagać, żeby Momentami - wyrafinowana. Brakuje mi programowanych wycieraczek i automatu do podgrzewania tylnej szyby. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :) 22 |
Data: Sierpien 16 2008 10:54:47 | Temat: Re: Akumulator | Autor: J.F. | On Sat, 16 Aug 2008 02:44:05 +0200, Jaroslaw Berezowski wrote: J.F. napisał(a): Jesli masz garaz i prad w nim, to malutka ladowareczka sprawe zalatwi. J. |