Grupy dyskusyjne   »   Akumulator

Akumulator



1 Data: Sierpien 12 2008 12:19:51
Temat: Akumulator
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic
Optime, a jak tak to ktora - yellow top czy moze red top starczy? Jakie
sa wasze doswiadczenia z tymi aku?

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski



2 Data: Sierpien 12 2008 16:05:43
Temat: Re: Akumulator
Autor: Boombastic 


Użytkownik "Jaroslaw Berezowski"  napisał w wiadomości

Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic
Optime, a jak tak to ktora - yellow top czy moze red top starczy? Jakie
sa wasze doswiadczenia z tymi aku?

Jak nie masz rozbudowanego pokładowego audio to nie warto przepłacać.

3 Data: Sierpien 12 2008 23:00:03
Temat: Re: Akumulator
Autor: czak norris 

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski"  napisał w wiadomości

Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic
Optime, a jak tak to ktora - yellow top czy moze red top starczy? Jakie
sa wasze doswiadczenia z tymi aku?

Jakie masz dodatkowe wyposażenie w aucie (wyciągarka, dodatkowe oświetlenie, etc)? Jeśli auto to seria to imho nie ma sensu płacić x2. Jeśli masz dużo dodatkowych zabawek ciągnących prąd to rozważ opcję dwóch aku + battery isolator + najprawdopodobniej zmiana alternatora.

--
pozdrawiam,
z półobrotu ;-)

4 Data: Sierpien 12 2008 23:32:22
Temat: Re: Akumulator
Autor:

On 12 Sie, 12:19, Jaroslaw Berezowski  wrote:

Jako że nadszedl powoli kres na aku, zastanawiam sie czy warto wsadzic
Optime, a jak tak to ktora - yellow top czy moze red top starczy? Jakie
sa wasze doswiadczenia z tymi aku?

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z
dieslem. Bardzo duzy prąd rozruchowy i zadziwiająca odporność. Kilka
razy przeżył rozładowanie do 8 - 9 V. Odporny na wstrzasy i pracuje w
dowolnej pozycji. Przyjmuje praktycznie dowolny prad ładowania.
Spróbuj to samo ze "zwykłym" akku.
Yellow to bardziej akumulator głębokiego rozładowania do samochodów
elektrycznych, wozków widłowych itp. Red to akku rozruchowy. O ile
"Red" wytrzyma ok 50 rozładowań "do zera" to "Yelow" >300 ma za to
troche mniejszy prąd rozruchowy i gorsze parametry w niskich
temperaturach.
Ja zwykłego akku juz bym nie kupił.

5 Data: Sierpien 13 2008 09:32:45
Temat: Re: Akumulator
Autor: Boombastic 

Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z
dieslem. Bardzo duzy prąd rozruchowy i zadziwiająca odporność. Kilka
razy przeżył rozładowanie do 8 - 9 V. Odporny na wstrzasy i pracuje w
dowolnej pozycji. Przyjmuje praktycznie dowolny prad ładowania.
Spróbuj to samo ze "zwykłym" akku.
Yellow to bardziej akumulator głębokiego rozładowania do samochodów
elektrycznych, wozków widłowych itp. Red to akku rozruchowy. O ile
"Red" wytrzyma ok 50 rozładowań "do zera" to "Yelow" >300 ma za to
troche mniejszy prąd rozruchowy i gorsze parametry w niskich
temperaturach.
Ja zwykłego akku juz bym nie kupił.

A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry? Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta.

6 Data: Sierpien 13 2008 00:43:47
Temat: Re: Akumulator
Autor:

On 13 Sie, 09:32, "Boombastic"
wrote:

A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry?
W przypadku "zwykłego" akku tylko jeden raz. Potem trzeba kupić nowy.
BTW trwałość normalnie użytkowanej Optimy to 3x trwałość akku
standardowych.
Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta.
Ja w przeciwieństwie do Ciebie używałem obu typów, wiec wiem o czym
mówię.

7 Data: Sierpien 13 2008 09:58:24
Temat: Re: Akumulator
Autor: Boombastic 

Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta.
Ja w przeciwieństwie do Ciebie używałem obu typów, wiec wiem o czym
mówię.

Mistrzu, ucz mnie.

8 Data: Sierpien 14 2008 20:44:05
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

On Wed, 13 Aug 2008 00:43:47 -0700 (PDT),  

On 13 Sie, 09:32, "Boombastic"
A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry?

W przypadku "zwykłego" akku tylko jeden raz. Potem trzeba kupić nowy.

Alez skad. Centra chyba nawet pisala 50 razy.

BTW trwałość normalnie użytkowanej Optimy to 3x trwałość akku
standardowych.

Czyli ile lat ?

J.

9 Data: Sierpien 15 2008 02:59:53
Temat: Re: Akumulator
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Wed, 13 Aug 2008 09:32:45 +0200, Boombastic napisał(a):

A jak często rozładowujesz aku do zera? Jak często jedziesz kołami do góry?
Nie ma najmniejszego sensu pakować aku żelowe do zwykłego auta.
To AGM, nie zelowy.

BTW taki jeden sprzedaffca aku na Alledrogo oferuje "akumulatory zelowe AGM" :)

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

10 Data: Sierpien 14 2008 18:14:35
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

On Tue, 12 Aug 2008 23:32:22 -0700 (PDT),   rote:

Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z
dieslem. Bardzo duzy prąd rozruchowy i zadziwiająca odporność. Kilka
razy przeżył rozładowanie do 8 - 9 V.

Tylko wiesz - o zwyklym aku tez da sie to powiedziec.

Odporny na wstrzasy

Po dwoch latach to raczej nie da sie tego stwierdzic, nawet na
polskich drogach :-)

i pracuje w dowolnej pozycji. Przyjmuje praktycznie dowolny prad ładowania.
Spróbuj to samo ze "zwykłym" akku.

Tylko z ta pozycja bedzie problem. Ale po dachowaniu to jest raczej
najmniejsze zmartwienie :-)

Yellow to bardziej akumulator głębokiego rozładowania do samochodów
elektrycznych, wozków widłowych itp. Red to akku rozruchowy. O ile
"Red" wytrzyma ok 50 rozładowań "do zera" to "Yelow" >300 ma za to
troche mniejszy prąd rozruchowy i gorsze parametry w niskich
temperaturach.
Ja zwykłego akku juz bym nie kupił.

A ile ta przyjemnosc kosztuje ? Bo o ile pamietam to jakies 2-3
"zwykle aku" :-)

J.

11 Data: Sierpien 15 2008 03:04:46
Temat: Re: Akumulator
Autor: Jaroslaw Berezowski 

Dnia Tue, 12 Aug 2008 23:32:22 -0700, eescaflowne napisał(a):

Warto. Od 2 lat mam taka Optime RedTop w zwyczajnej osobówce z
dieslem. Bardzo duzy prąd rozruchowy i zadziwiająca odporność. Kilka
razy przeżył rozładowanie do 8 - 9 V. Odporny na wstrzasy i pracuje w
dowolnej pozycji. Przyjmuje praktycznie dowolny prad ładowania.
Spróbuj to samo ze "zwykłym" akku.
Yellow to bardziej akumulator głębokiego rozładowania do samochodów
elektrycznych, wozków widłowych itp. Red to akku rozruchowy. O ile
Chodzi mi wlasnie o sensowne zachowanie w stanie znacznego rozladowania.
Moje toczydlo (zadna terenowka, zwykly hatchback) stoi czasami dlugo
nieuzwane i phantom loads troche potrafia wyladowac aku. A ostanio
upalne dni dawaly sie we znaki, po jezdzie zostawilem go w sloneczku i po
2h zasrany wentylator chlodnicy rozladowal mi je tak, ze musialem go
odpiac i poczekac troche na odbudowanie aku, zeby odpalic silnik.

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

12 Data: Sierpien 15 2008 15:45:26
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

On Fri, 15 Aug 2008 03:04:46 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:

Chodzi mi wlasnie o sensowne zachowanie w stanie znacznego rozladowania.
Moje toczydlo (zadna terenowka, zwykly hatchback) stoi czasami dlugo
nieuzwane i phantom loads troche potrafia wyladowac aku.

To moze raczej kup baterie sloneczna do ladowania aku ?

A ostanio
upalne dni dawaly sie we znaki, po jezdzie zostawilem go w sloneczku i po
2h zasrany wentylator chlodnicy rozladowal mi je tak, ze musialem go
odpiac i poczekac troche na odbudowanie aku, zeby odpalic silnik.

I napraw wentylator :-)

J.

13 Data: Sierpien 16 2008 02:44:05
Temat: Re: Akumulator
Autor: Jaroslaw Berezowski 

J.F. napisał(a):

On Fri, 15 Aug 2008 03:04:46 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:
Chodzi mi wlasnie o sensowne zachowanie w stanie znacznego rozladowania.
Moje toczydlo (zadna terenowka, zwykly hatchback) stoi czasami dlugo
nieuzwane i phantom loads troche potrafia wyladowac aku.

To moze raczej kup baterie sloneczna do ladowania aku ?
.... i zamontuj szklany dach w garazu? :)

I napraw wentylator :-)
Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic wicherkiem jak stoi pompa?

--
Jaroslaw "Jaros" Berezowski

14 Data: Sierpien 16 2008 03:28:28
Temat: Re: Akumulator
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Jaroslaw,

Saturday, August 16, 2008, 2:44:05 AM, you wrote:

[...]

I napraw wentylator :-)
Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic
wicherkiem jak stoi pompa?

Spałeś w szkole jak o konwekcji uczyli?

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

15 Data: Sierpien 16 2008 10:16:23
Temat: Re: Akumulator
Autor: Boombastic 

Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic
wicherkiem jak stoi pompa?

Spałeś w szkole jak o konwekcji uczyli?

No to wytłumasz nam maluczkim po kiego grzyba krecić wentylatorem jak silnik jest już dawno wyłączony. W żadnym moim japońskim aucie wentylator nie pracował po wyłączeniu silnika.

16 Data: Sierpien 16 2008 10:49:47
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

On Sat, 16 Aug 2008 10:16:23 +0200,  Boombastic wrote:

Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic
wicherkiem jak stoi pompa?

Spałeś w szkole jak o konwekcji uczyli?

No to wytłumasz nam maluczkim po kiego grzyba krecić wentylatorem jak silnik
jest już dawno wyłączony. W żadnym moim japońskim aucie wentylator nie
pracował po wyłączeniu silnika.

Moze nie pracowal i przed wylaczeniem ?

Konwekcja - jesli dmuchasz na chlodnice, a w silniku grzeje, to jest
jednak tendencja do krazenia plynu w ukladzie, moze wystarczyc zeby
odprowadzic troche ciepla z silnika i schlodzic wewnetrzne czesci
ponizej 100st.

Ale ja nie o tym - ile tak mozna dmuchac - 5 minut ?
Od tego sie akumulator nie uszkodzi.

J.

17 Data: Sierpien 16 2008 14:28:47
Temat: Re: Akumulator
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Saturday, August 16, 2008, 10:16:23 AM, you wrote:

Wentylator jest OK, nie jestem pewny jego sterowania. Jaki sens krecic
wicherkiem jak stoi pompa?
Spałeś w szkole jak o konwekcji uczyli?
No to wytłumasz nam maluczkim po kiego grzyba krecić wentylatorem jak silnik
jest już dawno wyłączony. W żadnym moim japońskim aucie wentylator nie
pracował po wyłączeniu silnika.

A Ty nie dość, że na fizyce spałeś, to jeszcze masz sklerozę - było
wielokrotnie pisane na grupie: żeby uniknąć przegrzania głowicy w
samochodzie. Wymuszone chłodzenie chłodnicy powoduje powstanie
konwekcyjnego obiegu cieczy chłodzącej.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

18 Data: Sierpien 17 2008 18:58:46
Temat: Re: Akumulator
Autor: Boombastic 

A Ty nie dość, że na fizyce spałeś, to jeszcze masz sklerozę - było
wielokrotnie pisane na grupie: żeby uniknąć przegrzania głowicy w
samochodzie. Wymuszone chłodzenie chłodnicy powoduje powstanie
konwekcyjnego obiegu cieczy chłodzącej.

No popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie? Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał.

19 Data: Sierpien 17 2008 19:02:11
Temat: Re: Akumulator
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Sunday, August 17, 2008, 6:58:46 PM, you wrote:

A Ty nie dość, że na fizyce spałeś, to jeszcze masz sklerozę - było
wielokrotnie pisane na grupie: żeby uniknąć przegrzania głowicy w
samochodzie. Wymuszone chłodzenie chłodnicy powoduje powstanie
konwekcyjnego obiegu cieczy chłodzącej.
No popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie?

Tak. W tym konkretnym przypadku - zdecydowanie.

Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał.

Fiat 125p miał napęd wentylatora paskiem. I trudno wymagać, żeby
wentylator się kręcił bez napędu. Ale już w Poldku masz wentylator i
jeśli temperatura płynu chłodzącego jest za wysoka - wentylator działa
również po wyłączeniu silnika.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

20 Data: Sierpien 18 2008 12:36:06
Temat: Re: Akumulator
Autor: Boombastic 

No popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie?

Tak. W tym konkretnym przypadku - zdecydowanie.

Idę to powiedzieć moim samochodom, ze już od wielu lat powinny się rozpaść z powodu kardynalnych błędów konstrukcyjnych.

Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał.

Fiat 125p miał napęd wentylatora paskiem. I trudno wymagać, żeby
wentylator się kręcił bez napędu. Ale już w Poldku masz wentylator i
jeśli temperatura płynu chłodzącego jest za wysoka - wentylator działa
również po wyłączeniu silnika.

Ach ta wyrafinowana konstrukcja Poldolota.

21 Data: Sierpien 18 2008 12:48:12
Temat: Re: Akumulator
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Boombastic,

Monday, August 18, 2008, 12:36:06 PM, you wrote:

No popatrz, to ci mali żółci inżynierowie to idioci według ciebie?
Tak. W tym konkretnym przypadku - zdecydowanie.
Idę to powiedzieć moim samochodom, ze już od wielu lat powinny się rozpaść z
powodu kardynalnych błędów konstrukcyjnych.

Był czas, że japońskie samochody były wręcz przysłowiowo zawodne. Od
tego czasu Japończycy się czegoś nauczyli. Może nauczą się tego, że
pozwolenie na wrzenie płynu chłodzącego w głowicy powoduje wypchnięcie
płynu  chłodzącego z niej i może spowodować deformacje. Może, nie
musi.

Ba, nawet Fiat 125 p też tak miał.
Fiat 125p miał napęd wentylatora paskiem. I trudno wymagać, żeby
wentylator się kręcił bez napędu. Ale już w Poldku masz wentylator i
jeśli temperatura płynu chłodzącego jest za wysoka - wentylator działa
również po wyłączeniu silnika.
Ach ta wyrafinowana konstrukcja Poldolota.

Momentami - wyrafinowana. Brakuje mi programowanych wycieraczek i
automatu do podgrzewania tylnej szyby.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Spam: http://www.allegro.pl/sklep/7416823_squadack :)

22 Data: Sierpien 16 2008 10:54:47
Temat: Re: Akumulator
Autor: J.F. 

On Sat, 16 Aug 2008 02:44:05 +0200,  Jaroslaw Berezowski wrote:

J.F. napisał(a):
Moje toczydlo (zadna terenowka, zwykly hatchback) stoi czasami dlugo
nieuzwane i phantom loads troche potrafia wyladowac aku.

To moze raczej kup baterie sloneczna do ladowania aku ?
... i zamontuj szklany dach w garazu? :)

Jesli masz garaz i prad w nim, to malutka ladowareczka sprawe zalatwi.

J.

Re: Akumulator



Grupy dyskusyjne