[Pomocy] Astra II - Diesel i Zima
1 | Data: Styczen 22 2010 21:27:15 |
Temat: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | |
Autor: Kleszcz | Witam 2 |
Data: Styczen 22 2010 20:49:00 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: to | Kleszcz wrote: 2. Strasznie parujÄ w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybÄ to WilgoÄ w aucie i/lub uszkodzona klimatyzacja. -- cokolwiek 3 |
Data: Styczen 25 2010 13:43:34 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: szymo | to pisze: Kleszcz wrote: Ten typ tak ma w wiÄkszoĹci astrów jest to problem.... trzeba pokochaÄ :( 4 |
Data: Styczen 22 2010 21:47:44 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Rabbit McCroolick |
1. Strasznie wolno się nagrzewa. Taki urok diesli - efekt wysokiej sprawności energetycznej. Trzeba było kupić z silnikiem benzynowym - o ile termostat sprawny rozgrzewa się o wiele szybciej. Można zamontować webasto - podgrzewacz postojowy, dość kosztowne ale komfortowe rozwiązanie. 2. Strasznie parują w nim szyby. A czy poprawnie zostały wymienione te fltry? Przy przeciwpyłkowym trzeba uważać by go właściwą stroną umieścić. A jak masz ustawione pokętło obiegu? Masz otwarty, czy zamknięty? Przy zamkniętnym zawsze będą parować, nawet przy sprawnej klimie. A osuszacz był wymieniony? Po czterech latach może być do wymiany - trochę szarpnie po kieszeni. 5 |
Data: Styczen 22 2010 22:17:43 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Kleszcz |
Sprawdzałem w necie podgrzewacze i cena ok. 1 tyś trochę mnie zniechęca. Dlatego sobie odpuszczę i pozostanę przy kółkach wokół domu. A czy poprawnie zostały wymienione te fltry? Przy przeciwpyłkowym trzeba uważać by go właściwą stroną umieścić. A jak masz ustawione pokętło obiegu? Masz otwarty, czy zamknięty? Przy zamkniętnym zawsze będą parować, nawet przy sprawnej klimie. A osuszacz był wymieniony? Po czterech latach może być do wymiany - trochę szarpnie po kieszeni. Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Osuszacz nie był wymieniany - da sie jakoś sprawdzić czy aktualny jest sprawny ?? Co do filtrów to niestety nie wiem czy dobrze je zamontował, ale za tydzień jadę do kumpla Teścia (który również jest mechanikiem) to sprawdzi czy jest ok. Pzdr 6 |
Data: Styczen 22 2010 22:38:58 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "Kleszcz" napisał w wiadomości Sprawdzałem w necie podgrzewacze i cena ok. 1 tyś trochę mnie zniechęca. Webasto kosztuje 4-6 kawałków, "podgrzewacze" Ci nie pomogą. Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Warto auto osuszyć, i to gruntownie. Można wspomagać się szmatami na dywanikach (które wkładamy po przyjeździe a wyjmujemy przed odjazdem, oczywiście trzepiemy dywaniki pozbywając się śniegu itp.) i silikonowym żwirkiem dla kota lub inną silnie higroskopijną substancją pod fotelem pasażera. Przede wszystkim pamiętaj w wyłączaniu klimatyzacji na kilka kilometrów przed dojechaniem do domu - nastepnym razem nie będzie problemu zaparowywania szyb. A generalnie - używanie klimy w zimie raczej mija się z celem, ponizej pewnej temperatury, mimo włączenia i tak nie będzie działała. Ogrzewaj szybę na pełnej "parze" dmuchawy z zachowaniem zasady - najpierw rozgrzwasz silnik, potem dopiero włączasz ogrzewanie i przez kilka minut masz uchylone okno. Osuszenie auta, zadbanie by parownik był suchy przy odpaleniu powinny pomóc. Na podniesienie temperatury w dieslu, poza webasto raczej nie znajdziesz sposobu. Wymiana filtrów to nie jest żadna filozofia i nie sądze, zeby ktoś to mógł spierniczyć, choć kilka razy wychodząc z założenia, że ciężko coś tam spierniczyć, zostałem mocno zaskoczony ;-). -- Yogi(n) 7 |
Data: Styczen 22 2010 23:43:34 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Kleszcz |
Użytkownik "Kleszcz" napisał w wiadomości Dzięki za cenne rady. Z tego co opisałeś rozumiem, że musze się starać wyeliminować wilgoć z samochodu. Ale dziwi mnie to, że w innych modelach aż tak bardzo szyby nie parują, pomimo wody/śniegu na dywanikach i ogólnej wilgoci w samochodzie. Pzdr 8 |
Data: Styczen 23 2010 18:26:20 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Agent |
W astrze mojej siostry też szyby mocno parują więc to może byc urok tego auta. Ze swojego dośwadczenia to powiem Ci że zimą to przede wszystkim sprawdza się jak najmniej śniegu na dywanikach + bardzo dobrze umyta szyba od środka. 9 |
Data: Styczen 22 2010 23:04:30 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Michał | Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Dywaniki masz welurowe czy gumowe? Jeśli 3 osoby jadą samochodem, to pary się trochę niestety tworzy. Spróbuj po zakończeniu jazdy dokładnie przewietrzyć samochód otwierając na 2 minuty wszystkie drzwi i usuń wilgoś z podłogi (wylej wodę z dywaników gumowych - z welurowymi niestety gorzej) 10 |
Data: Styczen 22 2010 23:45:41 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Kleszcz |
Pokrętło, a właściwe przycisk zamknięcia obiegu mam wyłączony. Gumowe. Jutro postaram się dokładnie wysuszyć samochód i zacznę się stosować do waszych rad, napisze czy pomogło. rozumiem (z wcześniejszych wypowiedzi), że jeżeli problem nie zniknie to będzie trzeba wymienić osuszacz ? 11 |
Data: Styczen 23 2010 18:28:12 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Agent |
Nie rób tego bo to bez sensu. Teraz i tak klima Ci sie nie włącza bo jest za zimno poza tym osuszacz nie ma za zadanie osuszać wnętrza auta a czynnik krążący w układzie klimatyzacji. 12 |
Data: Styczen 23 2010 22:25:32 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Rabbit McCroolick |
Nie rób tego bo to bez sensu. Teraz i tak klima Ci sie nie włącza bo jest Sprawnie działająca klima sprawnie usuwa wilgoć z szyb. Przerabiałem to niegdyś - na parowanie szyb nie pomogła wymiana filtra przeciwpyłkowego a dopiero osuszacza podczas wymiany czynnika (wcześniej z starym osuszaczem klima nie raziła sobie za dobrze z odparowaniem szyb mimo wymiany czynnika). 13 |
Data: Styczen 23 2010 23:00:37 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sat, 23 Jan 2010 22:25:32 +0100, Rabbit McCroolick napisał(a): dopiero osuszacza podczas wymiany czynnika (wcześniej z starym osuszaczem To jeszcze tylko wyjaśnij związek osuszacza, który ma za zadanie usunąć resztki wilgoci z zamkniętego obiegu czynnika chłodniczego z parowaniem szyb w kabinie. No chyba, że osuszacz był całkiem zatkany, albo dziurawy. Ale wtedy klima albo wcale nie działa, albo z tragicznie zmniejszoną wydajnością. Klima osusza powietrze, bo je chłodzi i nadmiar wilgoci wykrapla się na parowniku (i leje się pod samochód). Istnienie i działanie jej osuszacza może mieć wpływ na wydajność, a więc właściwości chłodzące i pośrednio na osuszające. Wracając do głównego wątku - wywal gumowe dywaniki: hodujesz pod nimi wilgoć jeszcze z jesieni. -- Pozdrawiam, Przemek 14 |
Data: Styczen 23 2010 23:22:57 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Rabbit McCroolick |
To jeszcze tylko wyjaśnij związek osuszacza, który ma za zadanie usunąć To chyba oczywiste i znalazło się w poprzednim poście - sprawna klima oznacza brak problemów z parowaniem szyb. 15 |
Data: Styczen 24 2010 01:34:36 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Kleszcz |
Przyznam, że się pogubiłem. Czy w zimę (np. jak dziś przy -17st. C) można używać klimy ?? Czy wyłączona klima ma jakiś wpływ na parowanie ?? PZdr 16 |
Data: Styczen 24 2010 08:58:28 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Przemysław Bernat | Dnia Sun, 24 Jan 2010 01:34:36 +0100, Kleszcz napisał(a): Przyznam, że się pogubiłem. Używać można, bo i tak nie będzie działała :-) Systemy z odrobiną inteligencji nie włączają się poniżej pewnej temperatury - najczęściej trzy do pięciu stopni na plusie. Najprostsze układy też nie ruszą, bo czujnik oblodzenia abo nie pozwoli, albo natychmiast wyłączy. Na mrozie trzeba ratować się tylko ogrzewaniem. -- Pozdrawiam, Przemek 17 |
Data: Styczen 24 2010 09:59:28 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Rabbit McCroolick |
Używać można, bo i tak nie będzie działała :-) No patrz, musisz to powiedzieć mojemu samochodowi, bo u mnie gdy włączę podczas mrozów klimę znacznie szybciej zaparowane szyby stają się klarowne. To klima ręczna, ale nie widać po kontrolce ani nie słychać, bo dzwięk załącznia sprzęgiełka klimy można usłyszeć, by się rzekomo nie włączała w czasie mrozów. Nic na ten temat nie mówi instrukcja obsługi, ba zaleca wręcz używanie klimy przez cały rok. Podobnie miałem w poprzednim samochodzie z półautomatyczną klimą. 18 |
Data: Styczen 24 2010 10:18:54 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: RadekNet | Przemysław Bernat pisze: Dnia Sun, 24 Jan 2010 01:34:36 +0100, Kleszcz napisał(a): W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej temperaturze. I wlasnie doskonale nadaje sie do osuszania wnetrza. -- Radek Wrodarczyk www.rejsy-czartery.com 19 |
Data: Styczen 24 2010 12:38:45 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Frantic Freddie | RadekNet wrote: W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej temperaturze. I wlasnie doskonale nadaje sie do osuszania wnetrza. Takoż i w Reniaku Clio III 1.5 dCi. 20 |
Data: Styczen 24 2010 19:25:22 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Przemek | Frantic Freddie wrote: W Sharanie (manual) i Volvo 760 (automat) klima dziala w kazdej Ciekawe z czego chcecie osuszac powietrze przy -20 stopniach C ? No chyba ze jezdzicie zima na obiegu zamknietym w kabinie ale wtedy sami jestescie sobie winni :) Uzywanie klimy do osuszania ma sens w temp do okolicy zera , w takich temp jak sa teraz powietrze jest tak suche ze nawet jak klima sie wlaczy to i tak efektu zadnego nie da (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia) 21 |
Data: Styczen 24 2010 21:48:39 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Rabbit McCroolick |
Ciekawe z czego chcecie osuszac powietrze przy -20 stopniach C ? Przecież w kabinie temperatura nie spada aż tyle! Uzywanie klimy do osuszania ma sens w temp do okolicy zera , w takich temp Może i powietrze we wnętrzu jest suche, ale do czasu gdy tam wsiądziesz. Przecież z każdym wydechem wydalasz sporą porcję pary wodnej. (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia) Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak sądzisz? Jakieś teoretyczne podstawy? Że niby zbyt niskie ciśnienie czynnika w układzie? To jak wytłuaczysz, że w moim Renault jednak przy obecnych temperaturach klima się włącza? 22 |
Data: Styczen 24 2010 23:24:57 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Tomasz Pyra | Rabbit McCroolick pisze: Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości No tak, ale na tą parę nie ma wpływu. Z klimą czy bez, w warunkach ujemnej temperatury, podgrzane powietrze dostające się do kabiny jest suche jak pieprz. Szron i para na szybach bierze się z wody znajdującej się w samochodzie i parującej pod wpływem rosnącej temperatury. Jak parkujesz nagrzany samochód, woda paruje. W czasie kiedy wnętrze się ochładza, ta para kondensuje się na szybach i zamarza. Jak pozbędziesz się tych rezerwuarów wilgoci - problem parowania zniknie. Mam mój samochód w którym nie mam żadnych wykładzin, dywaników, tapicerek, tylko cienko obite kubełki i tam problem parowania szyb nie istnieje. (przewaznie sie nie wlaczy bo nie pozwoli jej czujnik cisnienia) Ale włącza się i czynnik przechodzi cały cykl termodynamicznych przemian? 23 |
Data: Styczen 25 2010 07:32:02 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Agent |
A buty w których wsiadasz zmieniasz na suche trampki czy czyścisz jakąś szczotką? 24 |
Data: Styczen 25 2010 21:14:46 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Tomasz Pyra | Agent pisze:
To co mi się z nich ewentualnie wytopi wylatuje dziurami w podwoziu ( nie śmiać się proszę - CC ma tam fabryczne otwory ) ;) 25 |
Data: Styczen 26 2010 22:03:10 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Przemek | Rabbit McCroolick wrote: Użytkownik "Przemek" napisał w wiadomości Ale powietrze do ukladu wentylacji jest pobierane z zewnatrz a nie z kabiny wiec wilgoci wewnatrz tak nie usuniesz (no moznaby ustawic obieg zamkniety na rozgrzanym silniku wlaczyc klime i pojsc na dobry trojdaniowy obiad - pewnie by sie troche podsuszylo wnetrze, w normalnej eksploatacji tzn w jezdzie z pasazerami obieg zamkniety w zimie = zaparowane szyby , po prostu ludzie wydychaja wiecej pary niz jest w stanie usunac klimatyzacja ,szczegolnie gdy "ludziow" jest kilku) Mógłbyś mi wytłumaczyć dlaczego tak sądzisz? Jakieś teoretyczneZaleznosc cisnienia od temperatury , preznosc pary nasyconej i inne takie z podstaw termodynamiki -- -> fizyka ,gdzies polowa sredniej szkoly , Że niby zbyt niskie ciśnienie czynnika w układzie? To jak wytłuaczysz, że w moim Renault jednak przy obecnych temperaturach Wlacza sie czy zapala sie lampka/wyswietla komunikat bo to roznica , moze dokonaj pomiarow termometrem , ustaw chlodzenie i zobacz czy przy temp zewnetrznej -20 stopni z nawiewow leci chlodniejsze powietrze o te parenascie stopni od temp otoczenia 26 |
Data: Styczen 22 2010 22:16:20 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: B.Z. | 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to Sprawdź czy nie masz włączonego obiegu wewnętrznego - dość często po prostu pali się silniczek/przycina klapa. Można to "ręcznie" przesunąć. B.Z. -- Ciekawa gra przez przeglądarkę: http://wojownicy.eu Trzy słowa o mnie: http://bolivar.cal.pl A tutaj pomogę rodzince: http://zarzyczny.pl 27 |
Data: Styczen 22 2010 22:23:48 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Kleszcz |
2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to Testowałem włącznik obiegu zamkniętego. Jak go uruchomię to w kilka sekund mam zaparowane szyby. Poza tym nie uruchamia się jak włączony jest nawiew na przednią szybę - dopiero przy zmianie nawiewu zamyka sie obieg wew. Pzdr 28 |
Data: Styczen 22 2010 22:53:22 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Bastion |
WitamMoze troche nie na temat? Cos mi sie wydaje ze diesel z pojemnoscia 1.7, rocznik 2006 to bedzie raczej CDTi a nie DTI? 29 |
Data: Styczen 22 2010 22:59:31 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Kleszcz |
Moze troche nie na temat? Tak masz rację jest to CDTi. 30 |
Data: Styczen 23 2010 18:30:36 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Agent |
TO mam ten sam silnik ale w civicu. U mnie wskazówka zaczyna sie podnośić po około 3-5 km i wtedy już zaczyna lecieć ciepłe powietrze. 31 |
Data: Styczen 22 2010 23:38:31 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: krzyss | Kleszcz pisze: Właściwe samochód jest super, ale mam 2 niedające mi spokoju problemy. 1. Ople zawsze parowaly... od kad pamietam to ludzie mieli z tym problemy, chyba TTTM :( 2. Nagrzewanie sie... moje 1,9TDi tez dzis po przejechaniu 14km bylo ledwie na 70 stopniach... tez mysle nad termostatem, ale zdaje sie ze on poprostu nie lubi zimna i sie wtedy poprostu po dieslowku nie dogrzewa :D -- **** krzyss vel Qkill **** ===-- - A3 TDI -- -=== ==- Automat po Czipsie -== 32 |
Data: Styczen 22 2010 23:56:00 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: bartekkr | Użytkownik "Kleszcz" napisał w wiadomości 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to przednia Umyj szyby bardzo dokladnie od wewnatrz. Chociaz wydaja sie czyste, to tak nie jest, sa pewnie tluste. Jak umyjesz to wytrzyj dokladnie najlepiej recznikami papierowymi. 33 |
Data: Styczen 23 2010 00:09:48 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "bartekkr" napisał w wiadomoci Użytkownik "Kleszcz" napisał w wiadomości Masz rację! Dodam, ze warto umyć płynem z dodatkiem amoniaku albo spirytusem, żeby je dobrze odtłucić. -- Yogi(n) 34 |
Data: Styczen 24 2010 18:18:57 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Tomasz Pyra | Yogi(n) pisze: Umyj szyby bardzo dokladnie od wewnatrz. Chociaz wydaja sie czyste, to tak nie jest, sa pewnie tluste. Jak umyjesz to wytrzyj dokladnie najlepiej recznikami papierowymi. Dokładnie - i potem tych szyb niczym nie dotykać. Żadne gšbki, szmaty, nie mówišc już o przecieraniu rękami. Taka czysta i odtłuszczona szyba, nawet jak na postoju zaparuje, to bez smug i nawiew w chwilę sobie z tym poradzi (nawet zimny). A taka brudna albo wycierana oczyszcza się dużo gorzej. 35 |
Data: Styczen 23 2010 01:21:00 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Michał Gut | moze to przesada z mojej strony ale czy oby nie poleciala ci nagrzewnica? 36 |
Data: Styczen 23 2010 14:35:54 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Adam 'Adak' Kępiński | wymienilem jak mialem juz dosc londynskiej mgly:) samchod widmo - Ech, co prawda w moim starym polonezie, ale kieyś sobie jade, jade, a tu nagle z otworow wentylacyjnych zaczyna sie wydobywac para ;-) Kiedy okazało się, że na zewnąrz jest bardziej przejrzysto niż w środku zorientowałem się że coś jest nie tak... -- Adam 'Adak' Kępiński GG: 1004327 "Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło" 37 |
Data: Styczen 23 2010 02:51:50 | Temat: Re: Astra II - Diesel i Zima | Autor: slaweks | On 22 Sty, 21:27, "Kleszcz" wrote: 1. Strasznie wolno się nagrzewa. Praktycznie dopiero po pół godzinnej Wysokoprężne tak mają ale może u Ciebie jest problem z termostatem.
Urok opla i kombi w jednym. Za mało wydajny system grzewczy. Nawiewane powietrze potrafi ogrzać tylko przód samochodu a ponieważ kombi ma praktycznie otwartą przestrzeń bagażową (niby jest zasłona) to na tą przestrzeń już ciepła nie wystarcza. Na tył trzeba włączyć podgrzewanie szyby albo zapomnieć, że istnieje tylna szyba. A jak dojdzie jeszcze problem z filtrami i wilgocią to parują jeszcze bardziej. 38 |
Data: Styczen 23 2010 13:48:11 | Temat: Re: Astra II - Diesel i Zima | Autor: Marek G | Sat, 23 Jan 2010 02:51:50 -0800 (PST), slaweks Urok opla i kombi w jednym. Za mało wydajny system grzewczy. Bo ja wiem? W mojej Astrze 3 kombi ten mały dieselek 1.3CDTI jakoś daje radę. Przy bardzo zimnym motorku używam grzałki elektrycznej QuickHeat. Po 5 minutach działa już ciepło od silnika. Szyby boczne też są suche. W aucie na ogół 1-2 osoby. Może kluczem jest garaż nieogrzewany, ale dobrze zamknięty, więc otwieram okna na czas postoju. Drzwi garażu są stalowe, rzecz jasna bez styropianu i działają jak pompa wysysająca wilgoć ze środka i skraplająca na drzwiach. -- Pozdrawiam - Marek 39 |
Data: Styczen 24 2010 18:15:35 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Tomasz Pyra | Kleszcz pisze: Witam Jeżeli chcesz żeby silnik szybciej się nagrzewał - nie włączaj ogrzewania. Lepiej chwilę poczekać, silnik szybciej się rozgrzeje i wtedy dopiero włączyć naprawdę ciepłe powietrze nić się męczyć pół godziny z ledwo letnim. Sprawdź też termostat - chłodnica powinna zostać zupełnie zimna i nagrzać się nagle w chwili kiedy silnik rozgrzeje się do roboczej temperatury. Jeżeli chłodnica nagrzewa się nim silnik całkowicie się nagrzeje (niekoniecznie cała, ale chociażby okolica w której podłączone są węże), to to będzie przyczyną długiego rozgrzewania się silnika. 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to przednia i przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie zaparowane. Masz wilgoć w aucie - musisz dobrze wysuszyć auto i wietrzyć. Tak zimą to jedyne co możesz robić, to jak już dobrze nagrzejesz samochód, przed zatrzymaniem otworzyć szyby i dobrze go wywietrzyć. Ja też mam dobre doświadczenia z wywaleniem gumowych wycieraczek z samochodu (mam teraz szmaciane) - pod tym zawsze było wilgotno. Jeszcze w samochodzie jest coś takiego jak filtr przeciwpyłkowy, który w niektórych autach zamontowany jest tak że lubi się szybko zasyfiać. Wtedy chyba najlepiej go wyciąć i jeździć bez filtra. 40 |
Data: Styczen 24 2010 18:23:44 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Tomasz Pyra | Tomasz Pyra pisze: Ja też mam dobre doświadczenia z wywaleniem gumowych wycieraczek z samochodu (mam teraz szmaciane) - pod tym zawsze było wilgotno. wycieraczki = dywaniki :) 41 |
Data: Styczen 24 2010 23:08:18 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Marcin Jan | Kleszcz pisze: Witam eeee no bez szaleństwa z tym nagrzewaniem ze względu na dziecko. Zimno->ciepło->zimno to dopiero jest nie zdrowo niż chłodna ale stała temp. Mam 2 latka i teraz w zimę na odcinkach po mieście nie rozbieram dzieciaka to celowo przykręcam temp coby mi się nie spocił. Wracając do pytanie to w lagunie brak ogrzewania był spowodowany zatkaną nagrzewnicą. Wyjęcie i przepłukanie pomogło no ale auto miało 2x tyle lat co Twoje. Sprawdź termostat. Jeśli ok. to może poszukaj nagrzewnicy od jakiejś wersji skandynawskiej - choć nie wiem czy w astrach takowe występowały. 2. Strasznie parują w nim szyby. Jak puszczam nawiew na szybę to przednia i przednie boczne są ok, ale tylne boczne i tylna są wiecznie zaparowane. Czytałem gdzieś na forum, że często jest to wina Klimy i filtrów powietrza i "pyłkowego" (czy coś w tym stylu), dlatego wymieniłem obydwa u znajomego w warsztacie - niestety nie pomogło. Na próbę może wyciągnij te filtry i zobacz czy jest lepiej. pozdro. Marcin jan 42 |
Data: Styczen 25 2010 17:22:38 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Darek987 | Problem jest tym większy, że razem z żoną mamy 8 miesięczne córeczkę i jadąc do rodziców, czy do lekarza muszę półgodziny wcześniej pojeździć naokoło bloku aby samochód się nagrzał (w sumie to zbyt mocne słowo, lepiej pasuje: "aby zrobiło się znośnie"). Hmm, szanuje Twoje podejscie do dziecka, ale przypomnij sobie jak Ty sie wychowywales. A przeciez wyrosles na normalnego goscia. Moze to nawet lepiej dla Coreczki, przynajmniej nie bedzie chorowala w mlodym wieku, jak ktos kichnie 2 km dalej Pzdr 43 |
Data: Styczen 26 2010 17:01:01 | Temat: Re: [Pomocy] Astra II - Diesel i Zima | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 22 Jan 2010 21:27:15 +0100, Kleszcz napisał(a): Czy jest jakieś rozwiązanie na obydwa problemy ?? Tak, sprzedaj paścia i kup auto. TTTM i nic nie poradzisz. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98 _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |