Grupy dyskusyjne »
Automat i ko³o dwumasowe
Automat i ko³o dwumasowe
1 | Data: Luty 28 2010 13:09:00 |
Temat: Automat i ko³o dwumasowe | |
Autor: Tosiek | Witam 2 |
Data: Luty 28 2010 12:33:53 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: omega_fan | Tosiek wrote: Witam Jezeli to zwykla hydrokinetyczna przekladnia to nie maja. DSG w VW maja... 3 |
Data: Luty 28 2010 14:12:21 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Tosiek |
Czy diesel z automatem ma ko³o dwumasowe? Ciekawe czy te ko³a przy skrzyni DSG wytrzymuj± wiêcej ni¿ przy manualu? Ale wracaj±c do Opla, gdzie wystêpuj± te¿ skrzynie Easytronic, których nie znam, a s± to podobno manuale z elektronicznym sterowaniem. Je¶li tak, to ciekawe czy przy nich s± dwumasówki i jak z ich trwa³o¶ci±. Pozdrawiam Tosiek 4 |
Data: Luty 28 2010 19:26:16 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: daro |
Ale wracaj±c do Opla, gdzie wystêpuj± te¿ skrzynie Easytronic, których nie Diesel easytronic? W jakim samochodzie? -- d. 6 |
Data: Marzec 01 2010 07:21:06 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Agent |
Ko³a dwumasowe w benzynach montuj± gdy jest to silnik turbo ale to te¿ rzadko.jeszcze. Easytroniciem w Toyocie jedzie siê w miarê dobrze na manualu i puszczaj±c na sekunde gaz tu¿ przed zmian± biegu. W takim przypadku nie ma szarpniêñ i mo¿na powiedzieæ ¿e jedzie siê wtedy lepiej ni¿ manualem bo nie potrzeba wciskaæ sprzêg³a za to nadal gorzej ni¿ klasycznym automatem. Jak bym mia³ kupowaæ nowe auto to napewno bym za to nie chcia³ p³aciæ. 7 |
Data: Luty 28 2010 22:44:06 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: MarMarK | On 1 Mar, 07:21, "Agent" wrote:
A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie bez turbo ;) Pozdrawiam MK 8 |
Data: Marzec 01 2010 08:27:32 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Agent |
A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie bez turbo ;) -- -- -- -- -- -- -- -- Serio? A po co to tam? 9 |
Data: Marzec 01 2010 03:11:19 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: MarMarK | On 1 Mar, 08:27, "Agent" wrote:
Nie mam pojêcia. Mo¿e dla poprawy kultury pracy silnika, a mo¿e dla wiêkszego przywi±zania klientów do serwisu ;) Pozdrawiam MK 10 |
Data: Marzec 01 2010 13:14:46 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Tosiek |
A ja mam dwumasê w GP przy benzynowym silniku 1.4 77KM - oczywi¶cie ... a mo¿e dla wiêkszego przywi±zania klientów do serwisu ;)"¦miechu warte" ale prawdziwe z punktu widzenia klienta ... Mo¿na siê bawiæ w igraszki s³owne, ale sedno w tym, ¿e nikt nie lubi pijawy w portfelu. W³a¶nie dlatego rozeznajê temat. Pozdrawiam Tosiek 11 |
Data: Marzec 01 2010 08:44:35 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Robson | Tosiek pisze:
To teraz ja na Ciebie, ok? skrzynie hydrokinetyczne i jak napisa³ "omega_fan" przy nich nie ma ko³a czepiles sie tych skrzyn hydrokinetycznych ... Hydrokinetyczne to sa konwertery, z ang. torque converter, a skrzynie to sa hydrauliczne. A wracajac do tematu, w Vectrach do 2008 roku z silnikami 2,2TD i Astrach 2.0TD byly montowane hydrauliczne skrzynie 6-biegowe Aisin Warner TF-80SC > Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy > rzeczywi¶cie jest to manualna skrzynia z elektronicznym sterowaniem? I > dos³ownie bior±c, czy jest tam tradycyjne sprzêg³o elektronicznie > sterowane? Tak, jest to skrzynia maualna, do ktorej dolozono silowniki elektryczne. Jak dla mnie to totalna porazka, nie da sie tym normalnie jezdzic, stojac pod gorke po puszczeniu hamulca toczy sie do tylu, wyje przy zmianach biegow. Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl. W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C. R 12 |
Data: Marzec 01 2010 12:34:27 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Tosiek |
To teraz ja na Ciebie, ok?Ok. Masz racjê, tak jako¶ bezmy¶lnie powtarza³em. To s± skrzynie hydrauliczne. > ... interesuje mnie Easytronic. Czy rzeczywi¶cie ...Zgadza siê, w Toyocie jest to samo. Czyli utwierdzasz mnie w przekonaniu, ¿e Easytronic jest beee tymbardziej, ¿e Wymiana 1 silownika to koszt ok. 2tys.zl. W oplach takie skrzynie byly montowane tylko w Corsach C.Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic. Tosiek 13 |
Data: Marzec 01 2010 15:58:12 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Robson |
Nie, nie, w Astrach te¿ s±. Jak siê nie mylê, to zewnêtrzn± cech± charakterystyczn± tych skrzyñ, jest d¼wignia zmiany biegów w kszta³cie d¿ojstika, a to mo¿na zobaczyæ na zdjêciach z myl±cym opisem Tiptronic. Oczywisci glowy nie dam, ale jak jest cos takiego jak tu http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11704623, to jest to zautomatyzowany manual, sprzeglo jest wciskane przez silownik. R 14 |
Data: Marzec 02 2010 00:24:51 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: Tosiek |
Tak to mia³em na my¶li ³±cznie z opisem. Po je¼dzie próbnej Toyot±, po wypowiedziach twoich i Agenta (o popuszczaniu gazu) wiem, ¿e Tiptronica nie chcê. Czyli nie ma jak hydrauliczne. Nie do zdarcia, biegi chodz± niezauwa¿alnie a kickdown daje wystarczaj±cego kopa. Dotyczy to jazdy bardzo zdecydowanej lecz bez popisów. Zosta³o mi teraz rozwa¿yæ pomiêdzy benzyn± a dieslem. W dieslu s± skrzynie hydrauliczne a przy nich nie ma najbardziej usterkowego i drogiego ko³a dwumasowego - plus. Koszty paliwa wyra¼nie ni¿sze - plus. Wtryski oplowskie podobno najtrwalsze z porównywalnych marek - plus - ale czy wystarczaj±co nie zawodne na nasze paliwo? No i tak, niby plus a w±tpliwo¶ci siê nasuwaj±. Np. skrzynia nie do zdarcia ale przy benzynie (do¶wiadczenia nie tylko w³asne), a jak jest przy dieslu gdzie moment obrotowy wiêkszy. Pocieszaæ siê mo¿na tym, ¿e jak kto¶ wspomnia³, montowane by³y do mocnych silników. Itd., itp. Ma kto¶ do¶wiadczenie z tak± rozterk±? Pozdrawiam Tosiek 15 |
Data: Marzec 02 2010 17:43:01 | Temat: Re: Automat i ko³o dwumasowe | Autor: V-Tec | Robson pisze: > Je¶li dobrze sobie pouk³ada³em to interesuje mnie Easytronic. Czy hm... je¼dzi³em vectr± (b±d¼ astr±) z tak± skrzyni±. Nie podoba³o mi siê - te d³uugie zmiany biegów. Albo pe³en manual albo automaty z przek³adni± hydrokinetyczn±. -- pozdr, W. |
Re: Automat i ko³o dwumasowe
Newsletter
Galerie zdjêæ