Grupy dyskusyjne   »   Automat z napędem na tył a zima .....

Automat z napędem na tył a zima .....



1 Data: Listopad 14 2011 10:48:22
Temat: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Clawfinger 

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieĹ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych.

Pozdro
WOJtek



2 Data: Listopad 14 2011 10:51:37
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: ArekM 


Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Sie zacznie ...... ;)

--
Pzdr
E90

3 Data: Listopad 14 2011 10:54:01
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Kliczko3 

dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

czy to Subaru?

Kl

4 Data: Listopad 14 2011 10:59:24
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Clawfinger 

W dniu 14.11.2011 10:54, Kliczko3 pisze:

dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

czy to Subaru?


Mercedes C200 CGI

5 Data: Listopad 14 2011 10:13:36
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: kamil 

On 14/11/2011 09:54, Kliczko3 wrote:

dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

czy to Subaru?

RWD?



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

6 Data: Listopad 14 2011 11:02:02
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze:


Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Sie zacznie ...... ;)


Arek - tak przypadkiem, to nie będzie twoja pierwsza zima w e90? Masz tam RWD, czy X-Drive? :>

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

7 Data: Listopad 14 2011 11:58:32
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: GR001 


Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w
wiadomo¶ci

W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze:

Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzyni± biegów
i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszaj±cych się na co
dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach
zimowych.


przede wszystkim....
dobre zimowe opony...
i nie bedzie większych problemów...
pozdr.
gr

8 Data: Listopad 14 2011 19:50:43
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: radekp@konto.pl 

Mon, 14 Nov 2011 11:58:32 +0100, w  "GR001"
 napisał(-a):

Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak"  napisał w
wiadomo¶ci
>W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze:
>>
>>> Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzyni± biegów
>>> i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszaj±cych się na co
>>> dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach
>>> zimowych.

przede wszystkim....
dobre zimowe opony...
i nie bedzie większych problemów...

I łopatka w bagażniku.
Gdy koło stoi w dziurze tak łatwo rozbujać się nie da...

9 Data: Listopad 14 2011 13:27:48
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: ArekM 


Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach
zimowych.

Sie zacznie ...... ;)


Arek - tak przypadkiem, to nie będzie twoja pierwsza zima w e90? Masz
tam RWD, czy X-Drive? :>

Teoretycznie pierwsza, ale troche juz RWD zimÄ… jezdziłem. Raczej z doskoku, i problemów nie widziałem. Ale dzis (6 rano, bruk, -3 stopnie)   widze, ze bÄ™dzie wesoło. Trzeba zmienic subarowe przyzwyczajenia ... FWD nie jezdziłem w gorszych warunkach tak dawno, ze ciÄ™żko mi porównac. Natomiast pewien jestem tego, ze nie bede mogł juz do parkowania wybierac najwiekszych zasp - jak to miało miejsce z WRX'em :)


--
Pzdr
E90

10 Data: Listopad 15 2011 00:55:50
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: scobowski 

W dniu 2011-11-14 13:27, ArekM pisze:


Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach
zimowych.

Sie zacznie ...... ;)


Arek - tak przypadkiem, to nie będzie twoja pierwsza zima w e90? Masz
tam RWD, czy X-Drive? :>

Teoretycznie pierwsza, ale troche juz RWD zimÄ… jezdziłem. Raczej z
doskoku, i problemów nie widziałem. Ale dzis (6 rano, bruk, -3 stopnie)
widze, ze bÄ™dzie wesoło. Trzeba zmienic subarowe przyzwyczajenia ... FWD
nie jezdziłem w gorszych warunkach tak dawno, ze ciÄ™żko mi porównac.
Natomiast pewien jestem tego, ze nie bede mogł juz do parkowania
wybierac najwiekszych zasp - jak to miało miejsce z WRX'em :)


eetam. StawałeĹ› tam, gdzie ja rozjeĽdziłem ;)

11 Data: Listopad 14 2011 11:04:51
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Tadeusz 


Użytkownik "Clawfinger" <> napisał w wiadomoĹ›ci ...

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieĹ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych.

1) pamiÄ™tać o włÄ…czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest Ĺ›lisko
2) sensownie operujemy gazem
3) czasem przydaje siÄ™ coĹ› ciÄ™żkiego w bagażniku :)


--
pozdrawiam
Tadeusz

12 Data: Listopad 14 2011 11:16:57
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Grejon 

W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze:

3) czasem przydaje się co¶ ciężkiego w bagażniku :)

Zwłoki? ;)

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Green Trafic 140 dCi

13 Data: Listopad 14 2011 11:23:24
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: to 

begin Grejon

3) czasem przydaje siÄ™ coĹ› ciÄ™żkiego w bagażniku :)

Zwłoki? ;)

Bardzo praktyczne zimÄ…, szczególnie, że w niskich temperaturach proces
rozkładu znaczÄ…co siÄ™ wydłuża.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

14 Data: Listopad 14 2011 11:50:40
Temat: Re: Automat z nap�dem na ty� a zima .....
Autor: Deflegmator 

to wrote:

begin Grejon

>> 3) czasem przydaje siÄ™ coĹ› ciÄ™żkiego w bagażniku :)
>
> Zwłoki? ;)

Bardzo praktyczne zimÄ…, szczególnie, że w niskich temperaturach
proces rozkładu znaczÄ…co siÄ™ wydłuża.

Tylko żeby siÄ™ nie zapomnieć i do garażu bryki na tydzieĹ„ nie
wstawić. Potem człowiek na wunderbaumy nie wyrobi.

--
Deflegmator

15 Data: Listopad 14 2011 22:03:51
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl 

On 11/14/2011 11:16 AM, Grejon wrote:

W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze:

3) czasem przydaje się co¶ ciężkiego w bagażniku :)

Zwłoki? ;)


http://www.sklepratowniczy.pl/pojemniki-na-odpady-worki-foliowe/worek_na_zwloki_zapiecie_na_zamek

16 Data: Listopad 21 2011 20:47:14
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):

1) pamiętać o wł±czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ¶lisko
2) sensownie operujemy gazem
3) czasem przydaje się co¶ ciężkiego w bagażniku :)

Po co 3? To nie pierdolonez :D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

17 Data: Listopad 22 2011 16:50:00
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Wojciech Wrodarczyk 

W dniu 2011-11-21 20:47, Adam Płaszczyca pisze:

Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisał(a):

1) pamiętać o wł±czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ¶lisko
2) sensownie operujemy gazem
3) czasem przydaje się co¶ ciężkiego w bagażniku :)

Po co 3? To nie pierdolonez :D

po to samo co w ww. pojeĽdzie.

18 Data: Listopad 22 2011 20:10:35
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:50:00 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisał(a):

Po co 3? To nie pierdolonez :D

po to samo co w ww. pojeĽdzie.

Wybacz, ale normalne samochody nie maj± tak zwalonego rozkładu masy jak
pierdolonez.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

19 Data: Listopad 14 2011 11:22:51
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: BartekK 

W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.
Niczym siÄ™ nie przejmować, zasadniczo w automacie jest lepiej/proĹ›ciej niż w manualu przy RWD zimÄ… (do "zwykłej jazdy"). Po prostu jeĽdzić, z prÄ™dkoĹ›ciami adekwatnymi do warunków, jak każdym autem.
Jak jest tak Ĺ›lisko, że nie rusza - to wybrać "tryb zimowy", nie używać trybów "sport" itp redukcji i kombinacji.

--
| Bartłomiej KuĽniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

20 Data: Listopad 14 2011 18:51:31
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: KiG 


Użytkownik "Clawfinger"  napisał w wiadomoĹ›ci

Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieĹ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych.

5 lat jeĽdziłem automatem i napÄ™dem na tył.
Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie miałem ANI JEDNEJ poĹ›lizgowo groĽnej sytuacji. NapÄ™d na tył szybciej sygnalizuje, że jest Ĺ›lisko i na ogół wystarczy ująć gazu by było dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczytałem siÄ™, że automat i napÄ™d na tył to tragiczne połÄ…czenie, to sÄ… bzdury!

--
KiG

21 Data: Listopad 14 2011 18:51:49
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: KiG 


Użytkownik "Clawfinger"  napisał w wiadomoĹ›ci


Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i
tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieĹ„
takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych.

5 lat jeĽdziłem automatem i napÄ™dem na tył.
Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie miałem ANI JEDNEJ poĹ›lizgowo groĽnej
sytuacji. NapÄ™d na tył szybciej sygnalizuje, że jest Ĺ›lisko i na ogół
wystarczy ująć gazu by było dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczytałem
siÄ™, że automat i napÄ™d na tył to tragiczne połÄ…czenie, to sÄ… bzdury!

--
KiG

22 Data: Listopad 14 2011 12:17:05
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: kkk 

On 14 Lis, 10:48, Clawfinger  wrote:

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzyni± biegów
i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszaj±cych się na co
dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Jak każdym innym autem,  (FWD) tylko więcej możliwo¶ci do "zabawy" :)
Mnie co roku bardzo cieszy pierwszy ¶nieg przy wył±czonym ASR/ESP  - z
wł±czonym i z dobrymi oponami zimowymi nie ma żadnych problemów...
żadnych "zwłok" w bagażniku w "c" klasie nie trzeba wozić :)

23 Data: Listopad 15 2011 01:01:08
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: scobowski 

W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Pozdro
WOJtek
Dobre opony i więcej uwagi przy operowaniu gazem na "lewoskrętach" ;)
Mi siÄ™ kiedyĹ› zdarzyło, że c280 (model '94?5?) na szklance (no nie ma oporu? to hopla) wrzucił sobie dwójkÄ™ - trochÄ™ taĹ„ców i zabawy było.
"Tryb zimowy" - czyli skrzynia "przetrzymujÄ…ca" czas zmiany i zmieniajÄ…ca "miÄ™kko" tez pomaga - ale to jest dostÄ™pne w wiÄ™kszoĹ›ci współczesnych automatów.

24 Data: Listopad 14 2011 22:45:56
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: tippyland 

On 14 Lis, 10:48, Clawfinger  wrote:

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzyni± biegów
i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszaj±cych się na co
dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Pozdro
WOJtek

RWD w zime:
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
- do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
czlowieka,
- bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
- samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,

Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl
zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w
poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co
gwarantuje sterownosc.

Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
uslizgi na osniezonym placu.

25 Data: Listopad 15 2011 08:52:23
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: J.F. 

Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):

RWD w zime:
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,

Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac

- do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
czlowieka,

Nie wystarczy :-(
No i ciagle trzeba byc czujnym.

- bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,

Troszcke bym polemizowal.

- samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,

Tylko ze w nie nie wpada.

Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
kolami kierunkowymi.

Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)

Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
uslizgi na osniezonym placu.

O to to to ..

J.

26 Data: Listopad 15 2011 00:37:26
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: tippyland 

On 15 Lis, 08:52, "J.F."  wrote:

Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):

> RWD w zime:
> - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,

Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac

> - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
> kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
> czlowieka,

Nie wystarczy :-(
No i ciagle trzeba byc czujnym.

Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
predkosci autostradowe.


> - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,

Troszcke bym polemizowal.

> - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,

Tylko ze w nie nie wpada.

Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie
z tym poradzic.


> Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
> przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
> nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
> kolami kierunkowymi.

Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)

Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?


> Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
> uslizgi na osniezonym placu.

O to to to ..

Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek
rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak
chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i
poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu.

Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.

27 Data: Listopad 22 2011 12:11:10
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "tippyland"  napisał w wiadomo¶ci grup
On 15 Lis, 08:52, "J.F."  wrote:

Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):
> RWD w zime:
> - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc > lekka
> kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
> czlowieka,

Nie wystarczy :-(  No i ciagle trzeba byc czujnym.

Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to
predkosci autostradowe.

A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ?


> - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z > poslizgu,
Tylko ze w nie nie wpada.

Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie
z tym poradzic.

Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie sobie poradzic.
Tylko ze wpada znacznie czesciej :-)

> Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub > zjazdu na
> przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
> nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa > rowniez
> kolami kierunkowymi.
Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)
Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby
wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i
wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?

Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc.
Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda mniejsze.

Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala.

> Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
> uslizgi na osniezonym placu.

O to to to ..

Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym
sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc.

99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-)

Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez
twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku
bezpieczniejszy.

Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac.

Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne
widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na
sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd.

A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

J.

28 Data: Listopad 22 2011 15:36:39
Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
Autor: _±ćęłń󶼿. 

Kiedy¶ (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
I co?
Jako¶ się statystyki wypadków zmieniły?

A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywi¶cie trudniej rozbujać przód-tył,
chociaż o jedn± nogę(stopę) mniej potrzeba.


-- -- -

A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Listopad 22 2011 16:57:10
Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
Autor: J.F 

Użytkownik "_±ćęłń󶼿."  napisał w wiadomo¶ci grup

Nie, 20 lat temu to ciagle/nadal/juz byl margines.
Sierra, Omega, Polonez, mercedesy, BMW ... i co jeszcze ?
Cala reszta to FWD.

A zmienily sie, zmienily. Sporo spadly ... tylko nie bardzo wiadomo dlaczego.

w recznej tez trudno rozbujac - nie tak latwo biegi zmieniac.
W praktyce to sie sprzeglem robi.


Kiedy¶ (ze 20 lat temu) były głownie takie (w tym Ford Sierra ;))
I co? Jako¶ się statystyki wypadków zmieniły?
A co do automatu - w praktyce chyba rzeczywi¶cie trudniej rozbujać przód-tył,
chociaż o jedn± nogę(stopę) mniej potrzeba.

-- -- -

A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ?

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

30 Data: Listopad 22 2011 16:03:42
Temat: Re: Automat z napędem na tył, a zima.
Autor: Waldek Godel 

Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisał(a):

Użytkownik "_±ćęłń󶼿."  napisał w wiadomo¶ci grup


Długo będziesz tego toppostuj±cego ¶miecia dokarmiał?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI
Ma standardowo funkcję samootrzepywania się ze ¶niegu

31 Data: Listopad 15 2011 11:10:53
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello J.F.,

Tuesday, November 15, 2011, 8:52:23 AM, you wrote:

RWD w zime:
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac

Ale Ty chyba miałe¶ ¦cierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
zachowaniu auto?

- do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc
lekka kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych
odruchow czlowieka,
Nie wystarczy :-(
No i ciagle trzeba byc czujnym.

Jak się jeĽdzi zim± na starych kartoflakach D-124, to na pewno ;P

- bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
Troszcke bym polemizowal.

Przy poslizgu kół napędzanych?

- samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,
Tylko ze w nie nie wpada.

Jak ma niedobór mocy.

Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
kolami kierunkowymi.
Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)

Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶ć. Szczególnie jak jeszcze
podczas ratowania się ma się skręcone koła...

Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
uslizgi na osniezonym placu.
O to to to ..

To zawsze, bez względu na rodzaj napędu. Po pierwszych opadach
ćwiczyć.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

32 Data: Listopad 15 2011 11:55:27
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Deflegmator 

RoMan Mandziejewicz wrote:


Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶ć. Szczególnie jak jeszcze
podczas ratowania się ma się skręcone koła...

¦więte słowa. Zaliczyłem co¶ takiego pół roku temu z powodu
niedostosowania prędko¶ci do warunków jazdy. :P Do¶wiadczyłem
osobi¶cie, że po pierwszych kroplach deszczu robi się naprawdę ¶lisko.
Faktycznie trudno taki po¶lizg opanować - moment przechodzenia w
nadsterowno¶ć jest w takim przypadaku ciężko uchwytny, w zwi±zku z czym
kontra kierownic± jest spóĽniona i za duża. Na szczę¶cie ledwie
musn±łem przodem barierkę energochłonn±.



--
Deflegmator

33 Data: Listopad 15 2011 13:12:39
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Deflegmator,

Tuesday, November 15, 2011, 12:55:27 PM, you wrote:

Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶ć. Szczególnie jak jeszcze
podczas ratowania się ma się skręcone koła...
¦więte słowa. Zaliczyłem co¶ takiego pół roku temu z powodu
niedostosowania prędko¶ci do warunków jazdy. :P Do¶wiadczyłem
osobi¶cie, że po pierwszych kroplach deszczu robi się naprawdę ¶lisko.

Warstwa pyłków ro¶lin, kurzu, syfu ze spalin oraz rozpylonego oleju i
"wypoconych" lżejszych weglowodorów z asfaltu poł±czona z wod± tworzy
piekielnie ¶lisk± emulsję. Dopóki solidny deszcz i przejeżdzaj±ce
samochody tego nie wypłucz±, jest to morderczo niebezpieczne.

Faktycznie trudno taki po¶lizg opanować - moment przechodzenia w
nadsterowno¶ć jest w takim przypadaku ciężko uchwytny, w zwi±zku z czym
kontra kierownic± jest spóĽniona i za duża. Na szczę¶cie ledwie
musn±łem przodem barierkę energochłonn±.

Dobrze, że w bok Ci nikt nie przyładował...

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

34 Data: Listopad 15 2011 12:59:35
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Deflegmator 

RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Deflegmator,

Tuesday, November 15, 2011, 12:55:27 PM, you wrote:

>> Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶ć. Szczególnie jak jeszcze
>> podczas ratowania się ma się skręcone koła...
> ¦więte słowa. Zaliczyłem co¶ takiego pół roku temu z powodu
> niedostosowania prędko¶ci do warunków jazdy. :P Do¶wiadczyłem
> osobi¶cie, że po pierwszych kroplach deszczu robi się naprawdę
> ¶lisko.

Warstwa pyłków ro¶lin, kurzu, syfu ze spalin oraz rozpylonego oleju i
"wypoconych" lżejszych weglowodorów z asfaltu poł±czona z wod± tworzy
piekielnie ¶lisk± emulsję. Dopóki solidny deszcz i przejeżdzaj±ce
samochody tego nie wypłucz±, jest to morderczo niebezpieczne.

W dodatku bardzo łatwo to w lecie, przy generalnie dobrej pogodzie,
zbagatelizować. Ot, taka przej¶ciowa mżaweczka...



> Faktycznie trudno taki po¶lizg opanować - moment przechodzenia w
> nadsterowno¶ć jest w takim przypadaku ciężko uchwytny, w zwi±zku z
> czym kontra kierownic± jest spóĽniona i za duża. Na szczę¶cie ledwie
> musn±łem przodem barierkę energochłonn±.

Dobrze, że w bok Ci nikt nie przyładował...

Wpadłem w po¶lizg na zjeĽdzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym
fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jad±cy za mna dostawczak
nie widział, co się ze mn± dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza
tu widoczno¶ć. Szczę¶liwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
szybko ogarn±łem i opu¶ciłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment
trasy zaplanowany jest jako¶ bezmy¶lnie... Trasa z ograniczeniem do
100, czy nawet 120 i nagle zjazd na 30 km/h. Czy projektant to zrobił
specjalnie? :) Niezły zonk.

--
Deflegmator

35 Data: Listopad 15 2011 13:22:06
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: kamil 

On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:

Wpadłem w po¶lizg na zjeĽdzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym
fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jad±cy za mna dostawczak
nie widział, co się ze mn± dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza
tu widoczno¶ć. Szczę¶liwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
szybko ogarn±łem i opu¶ciłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment


Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, że w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±.



--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

36 Data: Listopad 15 2011 13:39:25
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima.....
Autor: Deflegmator 

kamil wrote:

w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie
jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±.

No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
układam "mapy" prędko¶ci na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne -
tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakręty wchodzę raczej nie
przekraczaj±c ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :)

--
Deflegmator

37 Data: Listopad 23 2011 16:14:14
Temat: Re: Automat z =?ISO-8859-2?Q?nap=EAdem_na_ty=B3_a_zima=3D?.....
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze:

kamil wrote:

w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie
jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±.

No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedział. Ale od czasu do czasu
trafia się taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie
układam "mapy" prędko¶ci na trasach, które znam. Gdzie można pojechać
szybciej - tam zapierdalam.

I gdzie, i kiedy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

38 Data: Listopad 22 2011 12:15:03
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "kamil"  napisał w wiadomo¶ci grup On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote:

Wpadłem w po¶lizg na zjeĽdzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym
fragmencie drogi. Ale i tak byłem osrany, bo jad±cy za mna dostawczak
nie widział, co się ze mn± dzieje. Ukształtowanie łuku bardzo ogranicza
tu widoczno¶ć. Szczę¶liwie dał radę wyhamować, a ja się też w miarę
szybko ogarn±łem i opu¶ciłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment

Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, że w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±.

No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ?

J.

39 Data: Listopad 23 2011 16:17:17
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze:

> > ¦więte słowa. Zaliczyłem co¶ takiego pół roku temu z powodu
> > niedostosowania prędko¶ci do warunków jazdy.

szybko ogarn±łem i opu¶ciłem niebezpieczne miejsce. Teraz już wiem, po
co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :)

Nie może być, każdy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, że w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 można zapierdalać 130, bo przecież oni ogarniaj±.

Z powyższego wynika jedynie że jak jest mokro, slisko i nic nie widać, to owszem może i warto słuchać ograniczeń ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

40 Data: Listopad 21 2011 20:50:27
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac

Ale Ty chyba miałe¶ ¦cierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
zachowaniu auto?

??? Ja dalej j± mam i nie zauważam.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

41 Data: Listopad 22 2011 12:41:24
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w wiadomo¶ci grup

Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,
Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac

Ale Ty chyba miałe¶ ¦cierrę RWD? Wiesz, że to nie jest typowe w
zachowaniu auto?

??? Ja dalej j± mam i nie zauważam.

A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ?
U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi okazaly sie pozniej jakies kiepskie.

No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD.


J.

42 Data: Listopad 22 2011 20:11:59
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisał(a):

??? Ja dalej j± mam i nie zauważam.

A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po
okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ?

Tył.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

43 Data: Listopad 15 2011 15:30:07
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: kkk 

On 15 Lis, 08:52, "J.F."  wrote:


No i ciagle trzeba byc czujnym.

Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony
zimowe i co najwyżej za¶wieci Ci się wykrzyknik na zegarach :)

44 Data: Listopad 16 2011 08:07:00
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: ArekM 

W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze:

On 15 Lis, 08:52,   wrote:


No i ciagle trzeba byc czujnym.

Każde nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony
zimowe i co najwyżej za¶wieci Ci się wykrzyknik na zegarach :)

Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze najwiekszy problem będzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie ta elektronika i dobre opony pomagaj± i poprawiaj± kierowce - ale w czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej "zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ...

--
Pzdr

45 Data: Listopad 21 2011 20:49:34
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):

Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)


I mamy b±czka w FWD.


--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

46 Data: Listopad 22 2011 10:24:22
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Tengu 

On 2011-11-21 20:49, Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):

Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)
I mamy b±czka w FWD.


Ale tu jest mowa o podsterowno¶ci.

Przy u¶lizgu podsterownym naci¶nięcie na hamulec to jest podstawowa technika skuteczna dla RWD i FWD. Ważne jest jednak, żeby robić to z wyczuciem i nie zwiększać (lub nawet zmniejszyć) skrętu kół. W RWD można gazem pomóc samochodowi "wkręcić" się w zakręt.

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód - w tym przypadku użycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub zbyt gwałtowne odjęcie gazu.

--
Tengu

47 Data: Listopad 22 2011 20:14:35
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):

Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)
I mamy b±czka w FWD.


Ale tu jest mowa o podsterowno¶ci.

Przy u¶lizgu podsterownym naci¶nięcie na hamulec to jest podstawowa
technika skuteczna dla RWD i FWD.

Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
dodatkowa sił± na przód powoduje zwiększenie u¶lizgu.

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód

Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.


użycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub
zbyt gwałtowne odjęcie gazu.

Tylko dodanie.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

48 Data: Listopad 23 2011 09:55:47
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Tengu 

On 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisał(a):

Przy u¶lizgu podsterownym naci¶nięcie na hamulec to jest podstawowa
technika skuteczna dla RWD i FWD.
Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić. Każda
dodatkowa sił± na przód powoduje zwiększenie u¶lizgu.


Jeżeli koła s± za mocno skręcone to hamowanie pogorszy sprawę - sztuka polega na tym, żeby odpowiednio dozować skręt kół oraz siłę hamowania.

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.


Przy prawidłowych odruchach jest łatwiej, bo masz dodatkow± pomoc poza kontr±.


użycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub
zbyt gwałtowne odjęcie gazu.
Tylko dodanie.


W mocnym samochodzie tylnonapędowym odjęcie gazu (zwłaszcza na wysokim biegu) czyli hamowanie silnikiem może spowodować u¶lizg tylnej osi - zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem ręcznym. Oczywi¶cie piszę tu o ręcznej skrzyni biegów - w przypadku automatów masz rację.

--
Tengu

49 Data: Listopad 23 2011 09:51:06
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-22, Adam Płaszczyca  wrote:

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód

Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.

Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

50 Data: Listopad 23 2011 10:15:15
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysiek,

Wednesday, November 23, 2011, 9:51:06 AM, you wrote:

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymi± ;)


--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

51 Data: Listopad 23 2011 10:19:50
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymi± ;)

Bez przesady, przyczepno¶ć da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

52 Data: Listopad 23 2011 10:38:06
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysiek,

Wednesday, November 23, 2011, 10:19:50 AM, you wrote:

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód
Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.
Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?
Chyba jak masz ponad 200KM i koła już dymi± ;)
Bez przesady, przyczepno¶ć da się zerwać dużo słabszym silnikiem :)

DziadziaM próbował w moim Lanosie dawno temu - 106KM okazało się za
mało. Ale to na lotnisku było a tam przyczepno¶ć spora.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

53 Data: Listopad 23 2011 11:39:28
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomo¶ci grup On 2011-11-22, Adam Płaszczyca  wrote:

Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest łatwiej niż w RWD bo
można sobie pomóc gazem, żeby wyprostować samochód

Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu. W RWD
odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.

Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.
Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga.

J.

54 Data: Listopad 23 2011 11:45:46
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-23, J.F  wrote:

Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjęcia gazu.
W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia po¶lizg.

Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.

My¶lę że to jest wła¶ciwa porada dla co najmniej 95% kierowców.

Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped
faktycznie pomaga.

Tylko trzeba ćwiczyć. Dużo i pod okiem kumatego instruktora.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

55 Data: Listopad 23 2011 14:28:38
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "Krzysiek Kielczewski"  napisał w wiadomoĹ›ci
On 2011-11-23, J.F  wrote:

Jest dużo trudniej, bo wymaga to przełamania odruchu odjÄ™cia gazu.
W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pogłebia poĹ›lizg.

Co stawiasz jak Ci pokażÄ™, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepnoć i zacznie skrÄ™cać?

Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

Ĺ»eby było jasne: mówiÄ™ ogólnie o poĹ›lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)

J.

56 Data: Listopad 23 2011 15:33:20
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-23, J.F  wrote:

Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu.

Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to
przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-)

Jeszcze przed po¶lizgiem będę wiedział. Przecież nie mówię o sytuacji
gdy mi samochód "sam" się zaczyna ¶lizgać tylko o kontrolowanym i
zamierzonym po¶lizgu.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

57 Data: Listopad 23 2011 16:41:48
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .... .
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze:

Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej
wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej
odzyskiwal wlasciwy tor jazdy.

MyĹ›lÄ™ że to jest właĹ›ciwa porada dla co najmniej 95% kierowców.

I ja tak myślę.

Wysprzęglenie w poślizgu, poprzez odjęcie jednej zmiennej, redukuje sterowanie
do prostszego schematu, który można opanować niezbyt żmudnym treningiem.
I w którym, zasadniczo, FWD nie różni siÄ™ od RWD.

Oczywiście to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki,
żeby naprawdÄ™ ogarnąć operowanie gazem w rożnych sytuacjach (a nie tylko
podczas zabaw na placu z minimalną szybkością)? Ja nie :)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

58 Data: Listopad 23 2011 18:59:54
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

59 Data: Listopad 23 2011 20:44:25
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-23, Adam Płaszczyca  wrote:

Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.

Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

60 Data: Listopad 23 2011 21:56:21
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello Krzysiek,

Wednesday, November 23, 2011, 8:44:25 PM, you wrote:

Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.

Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

61 Data: Listopad 23 2011 22:30:57
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz  wrote:

Żeby było jasne: mówię ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
A to zupełnie co innego. Tutaj odjęcie gazu pomoże.
Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.

Dobra, przyznaj się - ile masz tych KM w tym swoim FWD.

A co za różnica? W tych co mam kluczyki w kieszeni od 82 do 140 i
wszystkie w podobnych warunkach reaguj± podobnie.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

62 Data: Listopad 24 2011 08:41:16
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Tengu 

On 2011-11-23 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello Krzysiek,

Wednesday, November 23, 2011, 8:44:25 PM, you wrote:

Ĺ»eby było jasne: mówiÄ™ ogólnie o poĹ›lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)
A to zupełnie co innego. Tutaj odjÄ™cie gazu pomoże.
Dla FWD to jest typowy poślizg. IMO.

Dobra, przyznaj siÄ™ - ile masz tych KM w tym swoim FWD.


W ciasnym zakrÄ™cie (2gi bieg) jadÄ…c na granicy przyczepnoĹ›ci dodanie gazu wywoła podsterownoć nawet w słabym samochodzie FWD. No i zawsze można to zrobić na Ĺ›niegu - tutaj mała maksymalna moc silnika już nie ma takiego znaczenia :)

--
Tengu

63 Data: Listopad 24 2011 08:38:09
Temat: Re: Automat z napĂŞdem na tyÂł a zima .....
Autor: Tengu 

On 2011-11-23 18:59, Adam Płaszczyca wrote:

Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Ĺ»eby było jasne: mówiÄ™ ogólnie o poĹ›lizgu przedniej osi w samochodzie
z FWD. Jak go sobie wywołam to moja sprawa :)

A to zupełnie co innego. Tutaj odjÄ™cie gazu pomoże.


Jeżeli samochód "płuży" w zakrÄ™cie bo przesadzamy z gazem, to sprawa jest oczywista. Jeżeli podsterownoć jest wywołana zbyt mocnym skrÄ™tem kół i/lub zbyt szybkim wejĹ›ciem w zakrÄ™t, to trzeba zmniejszyć skrÄ™t kół i siÄ™ modlić, żeby samochód złapał przyczepnoć zanim zabraknie asfaltu ;) W tym drugim przypadku, lekkie dotkniÄ™cie hamulca powinno zwiÄ™kszyć przyczepnoć ma przedniej osi i dodatkowo pozwala trochÄ™ zmniejszyć prÄ™dkoć.

--
Tengu

64 Data: Listopad 23 2011 18:59:07
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?

Przy pi¶lizgu tylnej osi?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

65 Data: Listopad 23 2011 20:36:50
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Krzysiek Kielczewski 

On 2011-11-23, Adam Płaszczyca  wrote:

Co stawiasz jak Ci pokażę, że po puszczeniu gazu FWD odzyskuje
przyczepno¶ć i zacznie skręcać?
                 ^^^^^^^^^^^^^^^^
Przy pi¶lizgu tylnej osi?

Zgadnij.

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

66 Data: Listopad 23 2011 16:50:18
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2011-11-22 20:14, Adam Płaszczyca pisze:

Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD można się co najwyżej pomodlić.

Duże uproszczenie. Na przykład wysprzęglenie zmniejsza u¶lizg i może
spowodować odzyskanie sterowno¶ci.

Każda
dodatkowa sił± na przód powoduje zwiększenie u¶lizgu.

Dodanie gazu z kolei jest oczywi¶cie dodatkow± sił± i zwiększa u¶lizg
w warto¶ciach bezwzględnych, ale również zmienia kierunek siły,
w granicy (u¶lizg opony >> prędko¶ć pojazdu) aż do kierunku w jakim
ustawione s± koła. Czyli da się conieco wpływać na ruch pojazdu.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog± być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w czę¶ci
gts /kropka/ pl    |  lub cało¶ci pogl±dom ich Autora.

67 Data: Listopad 22 2011 12:45:15
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "AdamPłaszczyca"  napisał w wiadomo¶ci grup
Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisał(a):

Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)
Lekko :-)

I mamy b±czka w FWD.

Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-)

Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke.

Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD tam pojechaly dalej :-)

J.

68 Data: Listopad 22 2011 20:15:08
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisał(a):

Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-)

Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales
nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke.

Odj±łem gazu :D


Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD
tam pojechaly dalej :-)

Dużo wolniej:D

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

69 Data: Listopad 15 2011 11:18:19
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: komar 

W dniu 2011-11-15 07:45, tippyland pisze:

Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl
zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w
poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co
gwarantuje sterownosc.

no i zamiast czołówki uderzenie w bok...

70 Data: Listopad 15 2011 12:24:17
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello komar,

Tuesday, November 15, 2011, 11:18:19 AM, you wrote:

Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl
zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w
poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co
gwarantuje sterownosc.
no i zamiast czołówki uderzenie w bok...

W FWD po przyhamowaniu w po¶lizgu podsterownym.

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

71 Data: Listopad 15 2011 14:57:18
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Tengu 

On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote:

Hello komar,

Tuesday, November 15, 2011, 11:18:19 AM, you wrote:

Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na
przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z
nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez
kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl
zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w
poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co
gwarantuje sterownosc.
no i zamiast czołówki uderzenie w bok...

W FWD po przyhamowaniu w po¶lizgu podsterownym.


Na to nie ma reguły - podczas hamowania, samochód zachowa się inaczej w zależno¶ci od przyczepno¶ci, skrętu kół, profilu zakrętu, prędko¶ci itd. Poza tym RWD i FWD hamuj± podobnie (no chyba, że to traktor z hamulcem na jedn± o¶ ;)). Zasadnicza różnica jest gdy chcemy przyspieszyć: np. na wyj¶ciu z zakrętu.

--
Tengu

72 Data: Listopad 21 2011 20:48:41
Temat: Re: Automat z napędem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisał(a):

RWD w zime:
- szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,

Bzdura.

- do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka
kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow
czlowieka,
Prawda. Ale trzeba umieć.

- bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,
I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem.

- samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,

Prawda.

Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane
uslizgi na osniezonym placu.

KAŻDY. Nie tylko RWD.

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

73 Data: Listopad 16 2011 00:38:30
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: scobowski 

W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze:

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów
i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co
dzień taką konfiguracją o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Pozdro
WOJtek
kup tiptronika z międzyosiowym torsenem ;) - zamiast pisać i pytać w takich wątkach - będziesz się tylko uśmiechać pod nosem :P

74 Data: Listopad 21 2011 20:46:32
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: Adam Płaszczyca 

Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:48:22 +0100, Clawfinger napisał(a):

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanę się posiadaczem autka z automatyczna skrzyni± biegów
i tylnym napędem. Proszę grupowych fachowców poruszaj±cych się na co
dzień tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania się w warunkach zimowych.

Nauczyć się jeĽdzić? Może na kursie?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/    PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

75 Data: Listopad 22 2011 12:01:45
Temat: Re: Automat z napÄ™dem na tył a zima .....
Autor: J.F 

Użytkownik "Clawfinger"  napisał w wiadomoĹ›ci grup

Witam grupowych fachowców :-)
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieĹ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych.

Ja tam nie wiem jak z automatem, ale:
a) poszukaj placu, bo na pierwszym sniegu trzeba pocwiczyc,
b) w czasie jazdy trzeba zachowac wieczna czujnosc,
c) tylko jak tam sprzeglo wcisnac ...

J.

Re: Automat z napędem na tył a zima .....



Grupy dyskusyjne