Automat z napÄ™dem na ty³ a zima .....
1 | Data: Listopad 14 2011 10:48:22 |
Temat: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | |
Autor: Clawfinger | Witam grupowych fachowców :-) 2 |
Data: Listopad 14 2011 10:51:37 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: ArekM |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów Sie zacznie ...... ;) -- Pzdr E90 3 |
Data: Listopad 14 2011 10:54:01 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Kliczko3 | dzieñ tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania siê w warunkach zimowych. czy to Subaru? Kl 4 |
Data: Listopad 14 2011 10:59:24 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Clawfinger | W dniu 14.11.2011 10:54, Kliczko3 pisze: dzieÅ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych. Mercedes C200 CGI 5 |
Data: Listopad 14 2011 10:13:36 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: kamil | On 14/11/2011 09:54, Kliczko3 wrote: dzieñ tak± konfiguracj± o uwagi dot. poruszania siê w warunkach zimowych. RWD? -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 6 |
Data: Listopad 14 2011 11:02:02 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak | W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze:
Arek - tak przypadkiem, to nie bÄ™dzie twoja pierwsza zima w e90? Masz tam RWD, czy X-Drive? :> -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roÅ›nie popyt na Å›wiÄ™ty spokój." 7 |
Data: Listopad 14 2011 11:58:32 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: GR001 |
W dniu 2011-11-14 10:51, ArekM pisze: przede wszystkim.... dobre zimowe opony... i nie bedzie wiêkszych problemów... pozdr. gr 8 |
Data: Listopad 14 2011 19:50:43 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: radekp@konto.pl | Mon, 14 Nov 2011 11:58:32 +0100, w "GR001" U¿ytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" napisa³ w I ³opatka w baga¿niku. Gdy ko³o stoi w dziurze tak ³atwo rozbujaæ siê nie da... 9 |
Data: Listopad 14 2011 13:27:48 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: ArekM |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów Teoretycznie pierwsza, ale troche juz RWD zimÄ… jezdzi³em. Raczej z doskoku, i problemów nie widzia³em. Ale dzis (6 rano, bruk, -3 stopnie) widze, ze bÄ™dzie weso³o. Trzeba zmienic subarowe przyzwyczajenia ... FWD nie jezdzi³em w gorszych warunkach tak dawno, ze ciÄ™¿ko mi porównac. Natomiast pewien jestem tego, ze nie bede mog³ juz do parkowania wybierac najwiekszych zasp - jak to mia³o miejsce z WRX'em :) -- Pzdr E90 10 |
Data: Listopad 15 2011 00:55:50 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: scobowski | W dniu 2011-11-14 13:27, ArekM pisze: eetam. Stawa³eÅ› tam, gdzie ja rozje¼dzi³em ;) 11 |
Data: Listopad 14 2011 11:04:51 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Tadeusz |
Witam grupowych fachowców :-) 1) pamiÄ™tać o w³Ä…czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest Å›lisko 2) sensownie operujemy gazem 3) czasem przydaje siÄ™ coÅ› ciÄ™¿kiego w baga¿niku :) -- pozdrawiam Tadeusz 12 |
Data: Listopad 14 2011 11:16:57 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Grejon | W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze: 3) czasem przydaje siê co¶ ciê¿kiego w baga¿niku :) Zw³oki? ;) -- Grzegorz Joñca GG: 7366919 Green Trafic 140 dCi 13 |
Data: Listopad 14 2011 11:23:24 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: to | begin Grejon 3) czasem przydaje siÄ™ coÅ› ciÄ™¿kiego w baga¿niku :) Bardzo praktyczne zimÄ…, szczególnie, ¿e w niskich temperaturach proces rozk³adu znaczÄ…co siÄ™ wyd³u¿a. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway 14 |
Data: Listopad 14 2011 11:50:40 | Temat: Re: Automat z nap�dem na ty� a zima ..... | Autor: Deflegmator | to wrote: begin Grejon Tylko ¿eby siÄ™ nie zapomnieć i do gara¿u bryki na tydzieÅ„ nie wstawić. Potem cz³owiek na wunderbaumy nie wyrobi. -- Deflegmator 15 |
Data: Listopad 14 2011 22:03:51 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: megrimsNOSPAM@interia.pl | On 11/14/2011 11:16 AM, Grejon wrote: W dniu 2011-11-14 11:04, Tadeusz pisze: http://www.sklepratowniczy.pl/pojemniki-na-odpady-worki-foliowe/worek_na_zwloki_zapiecie_na_zamek 16 |
Data: Listopad 21 2011 20:47:14 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisa³(a): 1) pamiêtaæ o w³±czeniu trybu zimowego skrzyni jak jest ¶lisko Po co 3? To nie pierdolonez :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 17 |
Data: Listopad 22 2011 16:50:00 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Wojciech Wrodarczyk | W dniu 2011-11-21 20:47, Adam P³aszczyca pisze: Dnia Mon, 14 Nov 2011 11:04:51 +0100, Tadeusz napisa³(a):po to samo co w ww. poje¼dzie. 18 |
Data: Listopad 22 2011 20:10:35 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:50:00 +0100, Wojciech Wrodarczyk napisa³(a): Po co 3? To nie pierdolonez :Dpo to samo co w ww. poje¼dzie. Wybacz, ale normalne samochody nie maj± tak zwalonego rozk³adu masy jak pierdolonez. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 19 |
Data: Listopad 14 2011 11:22:51 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: BartekK | W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze: Witam grupowych fachowców :-)Niczym siÄ™ nie przejmować, zasadniczo w automacie jest lepiej/proÅ›ciej ni¿ w manualu przy RWD zimÄ… (do "zwyk³ej jazdy"). Po prostu je¼dzić, z prÄ™dkoÅ›ciami adekwatnymi do warunków, jak ka¿dym autem. Jak jest tak Å›lisko, ¿e nie rusza - to wybrać "tryb zimowy", nie u¿ywać trybów "sport" itp redukcji i kombinacji. -- | Bart³omiej Ku¼niewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 20 |
Data: Listopad 14 2011 18:51:31 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: KiG |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i tylnym napÄ™dem. ProszÄ™ grupowych fachowców poruszajÄ…cych siÄ™ na co dzieÅ„ takÄ… konfiguracjÄ… o uwagi dot. poruszania siÄ™ w warunkach zimowych. 5 lat je¼dzi³em automatem i napÄ™dem na ty³. Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie mia³em ANI JEDNEJ poÅ›lizgowo gro¼nej sytuacji. NapÄ™d na ty³ szybciej sygnalizuje, ¿e jest Å›lisko i na ogó³ wystarczy ująć gazu by by³o dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczyta³em siÄ™, ¿e automat i napÄ™d na ty³ to tragiczne po³Ä…czenie, to sÄ… bzdury! -- KiG 21 |
Data: Listopad 14 2011 18:51:49 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: KiG |
Za kilka dni stanÄ™ siÄ™ posiadaczem autka z automatyczna skrzyniÄ… biegów i 5 lat je¼dzi³em automatem i napÄ™dem na ty³. Dla mnie rewelacja. Przez 5 lat nie mia³em ANI JEDNEJ poÅ›lizgowo gro¼nej sytuacji. NapÄ™d na ty³ szybciej sygnalizuje, ¿e jest Å›lisko i na ogó³ wystarczy ująć gazu by by³o dobrze, plus czasem lekka kontra. Naczyta³em siÄ™, ¿e automat i napÄ™d na ty³ to tragiczne po³Ä…czenie, to sÄ… bzdury! -- KiG 22 |
Data: Listopad 14 2011 12:17:05 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: kkk | On 14 Lis, 10:48, Clawfinger wrote: Witam grupowych fachowców :-) Jak ka¿dym innym autem, (FWD) tylko wiêcej mo¿liwo¶ci do "zabawy" :) Mnie co roku bardzo cieszy pierwszy ¶nieg przy wy³±czonym ASR/ESP - z w³±czonym i z dobrymi oponami zimowymi nie ma ¿adnych problemów... ¿adnych "zw³ok" w baga¿niku w "c" klasie nie trzeba woziæ :) 23 |
Data: Listopad 15 2011 01:01:08 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: scobowski | W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze: Witam grupowych fachowców :-)Dobre opony i wiÄ™cej uwagi przy operowaniu gazem na "lewoskrÄ™tach" ;) Mi siÄ™ kiedyÅ› zdarzy³o, ¿e c280 (model '94?5?) na szklance (no nie ma oporu? to hopla) wrzuci³ sobie dwójkÄ™ - trochÄ™ taÅ„ców i zabawy by³o. "Tryb zimowy" - czyli skrzynia "przetrzymujÄ…ca" czas zmiany i zmieniajÄ…ca "miÄ™kko" tez pomaga - ale to jest dostÄ™pne w wiÄ™kszoÅ›ci wspó³czesnych automatów. 24 |
Data: Listopad 14 2011 22:45:56 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: tippyland | On 14 Lis, 10:48, Clawfinger wrote: Witam grupowych fachowców :-) RWD w zime: - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc, - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka kontre, czyli wykonac czynnosci zblizone do naturalnych odruchow czlowieka, - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na przeciwlegly pas, czesto konczy sie zderzeniem czolowym z nadjezdzajacym samochodem. Niestety w FWD kola napedowe sa rowniez kolami kierunkowymi. W samochodach z RWD w wiekszosci przypadkow tyl zacznie wyprzedzac przod (kola napedowe), przy czym kola kierunkowe w poslizgu w dalszym ciagu utrzymuja przyczepnosc z podlozem, co gwarantuje sterownosc. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane uslizgi na osniezonym placu. 25 |
Data: Listopad 15 2011 08:52:23 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F. | Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a): RWD w zime: Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekka Nie wystarczy :-( No i ciagle trzeba byc czujnym. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach, Troszcke bym polemizowal. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Tylko ze w nie nie wpada. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Lekko :-) Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane O to to to .. J. 26 |
Data: Listopad 15 2011 00:37:26 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: tippyland | On 15 Lis, 08:52, "J.F." wrote: Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to predkosci autostradowe.
Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie z tym poradzic.
Wydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby wyprowadzic samochod z poslizgu, co nie jest naturalnym odruchem i wymaga intensywnych cwiczen, by robic to instynktownie. Myle sie?
Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym sie jezdzi. Samochod to narzedzie, ktorego trzeba sie nauczyc. Mlotek rowniez odskakuje po uderzeniu, a i pila nie zawsze chce ciac jak chcemy. Wydaje mi sie jednak, ze RWD przy odrobinie checi i poswieconego czasu jest o wiele latwiejszy w nauce i opanowaniu. Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez twierdzil, ze RWD jest bardziej przewidywalny i w ogolnym rozrachunku bezpieczniejszy. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne widuje zwykle w FWD, ktore tracac kontrole w lukach zjezdzaja na sasiedni pas uderzajac czolowo w nadjezdzajacy pojazd. 27 |
Data: Listopad 22 2011 12:11:10 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "tippyland" napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a): Jezdzilem i mysle, ze jednak wystarczy. Oczywiscie jesli nie sa to A po autostradzie to ile zamierzasz jechac - 40km/h ? > - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z > poslizgu, Wpadaja, ale w tedy zwykle dla 99% kierujacych nie jest w stanie sobie Tak samo jak z RWD - jak wpadnie, to 99% kierujacych nie jest w stanie sobie poradzic. Tylko ze wpada znacznie czesciej :-) > Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub > zjazdu naWydaje mi sie, ze powinno byc na odwrot. W FWD nalezy dodac gazu aby Troche. Jak masz poslizg podsterowny taki jak wyzej opisany, i przednie kola nie chca skrecic, to trzeba je dociazyc. Przy okazji predkosc spada, i latwiej sie zmiescic lub straty beda mniejsze. Najlepiej skreca sie recznym, ale predkosc musi byc odpowiednio mala. > Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane Zgadzam sie, gdyz tak wlasnie nalezy robic, w sumie niezaleznie czym 99% kierowcow w FWD nie trenuje ... i 90% w poslizgi nie wpada :-) Dodam jeszcze, ze rozmawialem kiedys z rzeczoznawca i on rowniez Moze dla niego, starego kierowcy rajdowego. Zwyklego kierowce w RWD obroci zanim zdazy prawidlowo zareagowac. Z wlasnego doswiadczenia mowil, ze wypadki smiertelne A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? J. 28 |
Data: Listopad 22 2011 15:36:39 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³, a zima. | Autor: _±æê³ñ󶼿. | Kiedy¶ (ze 20 lat temu) by³y g³ownie takie (w tym Ford Sierra ;)) A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 29 |
Data: Listopad 22 2011 16:57:10 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³, a zima. | Autor: J.F | U¿ytkownik "_±æê³ñ󶼿." napisa³ w wiadomo¶ci grup Kiedy¶ (ze 20 lat temu) by³y g³ownie takie (w tym Ford Sierra ;)) -- -- - A ile samochodow RWD na naszych drogach widujesz ? -- Wys³ano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/ 30 |
Data: Listopad 22 2011 16:03:42 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³, a zima. | Autor: Waldek Godel | Dnia Tue, 22 Nov 2011 16:57:10 +0100, J.F napisa³(a): U¿ytkownik "_±æê³ñ󶼿." napisa³ w wiadomo¶ci grup D³ugo bêdziesz tego toppostuj±cego ¶miecia dokarmia³? -- Pozdrowienia, Waldek Godel Najlepszy samochód na zimê? Golf TDI Ma standardowo funkcjê samootrzepywania siê ze ¶niegu 31 |
Data: Listopad 15 2011 11:10:53 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F., RWD w zime:Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac Ale Ty chyba mia³e¶ ¦cierrê RWD? Wiesz, ¿e to nie jest typowe w zachowaniu auto? - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozycNie wystarczy :-( Jak siê je¼dzi zim± na starych kartoflakach D-124, to na pewno ;P - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,Troszcke bym polemizowal. Przy poslizgu kó³ napêdzanych? - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu,Tylko ze w nie nie wpada. Jak ma niedobór mocy. Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu naWystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶æ. Szczególnie jak jeszcze podczas ratowania siê ma siê skrêcone ko³a... Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowaneO to to to .. To zawsze, bez wzglêdu na rodzaj napêdu. Po pierwszych opadach æwiczyæ. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 32 |
Data: Listopad 15 2011 11:55:27 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Deflegmator | RoMan Mandziejewicz wrote:
¦wiête s³owa. Zaliczy³em co¶ takiego pó³ roku temu z powodu niedostosowania prêdko¶ci do warunków jazdy. :P Do¶wiadczy³em osobi¶cie, ¿e po pierwszych kroplach deszczu robi siê naprawdê ¶lisko. Faktycznie trudno taki po¶lizg opanowaæ - moment przechodzenia w nadsterowno¶æ jest w takim przypadaku ciê¿ko uchwytny, w zwi±zku z czym kontra kierownic± jest spó¼niona i za du¿a. Na szczê¶cie ledwie musn±³em przodem barierkê energoch³onn±. -- Deflegmator 33 |
Data: Listopad 15 2011 13:12:39 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Deflegmator, Jasne. Z podserowno¶ci w nadsterowno¶æ. Szczególnie jak jeszcze¦wiête s³owa. Zaliczy³em co¶ takiego pó³ roku temu z powodu Warstwa py³ków ro¶lin, kurzu, syfu ze spalin oraz rozpylonego oleju i "wypoconych" l¿ejszych weglowodorów z asfaltu po³±czona z wod± tworzy piekielnie ¶lisk± emulsjê. Dopóki solidny deszcz i przeje¿dzaj±ce samochody tego nie wyp³ucz±, jest to morderczo niebezpieczne. Faktycznie trudno taki po¶lizg opanowaæ - moment przechodzenia w Dobrze, ¿e w bok Ci nikt nie przy³adowa³... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 34 |
Data: Listopad 15 2011 12:59:35 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Deflegmator | RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Deflegmator, W dodatku bardzo ³atwo to w lecie, przy generalnie dobrej pogodzie, zbagatelizowaæ. Ot, taka przej¶ciowa m¿aweczka...
Wpad³em w po¶lizg na zje¼dzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym fragmencie drogi. Ale i tak by³em osrany, bo jad±cy za mna dostawczak nie widzia³, co siê ze mn± dzieje. Ukszta³towanie ³uku bardzo ogranicza tu widoczno¶æ. Szczê¶liwie da³ radê wyhamowaæ, a ja siê te¿ w miarê szybko ogarn±³em i opu¶ci³em niebezpieczne miejsce. Teraz ju¿ wiem, po co postawili tam ograniczenie do 30km/h. :) A w ogóle ten fragment trasy zaplanowany jest jako¶ bezmy¶lnie... Trasa z ograniczeniem do 100, czy nawet 120 i nagle zjazd na 30 km/h. Czy projektant to zrobi³ specjalnie? :) Niez³y zonk. -- Deflegmator 35 |
Data: Listopad 15 2011 13:22:06 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: kamil | On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote: Wpad³em w po¶lizg na zje¼dzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie mo¿e byæ, ka¿dy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, ¿e w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 mo¿na zapierdalaæ 130, bo przecie¿ oni ogarniaj±. -- Pozdrawiam, Kamil http://bynajmniej.net 36 |
Data: Listopad 15 2011 13:39:25 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima..... | Autor: Deflegmator | kamil wrote: w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie No i w wielu przypadkach sam bym tak powiedzia³. Ale od czasu do czasu trafia siê taka niespodzianeczka i trafiasz do rowu. Dlatego sam sobie uk³adam "mapy" prêdko¶ci na trasach, które znam. Gdzie mo¿na pojechaæ szybciej - tam zapierdalam. Gdzie jest to faktycznie niebezpieczne - tam zwalniam. A na nieznanych trasach w zakrêty wchodzê raczej nie przekraczaj±c ograniczenia. Tak na wszelki wypadek. :) -- Deflegmator 37 |
Data: Listopad 23 2011 16:14:14 | Temat: Re: Automat z =?ISO-8859-2?Q?nap=EAdem_na_ty=B3_a_zima=3D?..... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-15 14:39, Deflegmator pisze: kamil wrote: I gdzie, i kiedy. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 38 |
Data: Listopad 22 2011 12:15:03 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "kamil" napisa³ w wiadomo¶ci grup On 15/11/2011 12:59, Deflegmator wrote: Wpad³em w po¶lizg na zje¼dzie z S10 w DK1 na jednokierunkowym Nie mo¿e byæ, ka¿dy grupowy miszcz hamowania na 4 metrach w ¶niegu powie ci, ¿e w polsce ograniczenia s± stawiane bez sensu i tam gdzie jest 30 mo¿na zapierdalaæ 130, bo przecie¿ oni ogarniaj±. No ale kolega pewnie jechal 130 i niemal wyrobil, w dodatku pewnie na deszczu, wiec po ch* tam stoi 30 caly czas ? J. 39 |
Data: Listopad 23 2011 16:17:17 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-15 14:22, kamil pisze: szybko ogarn±³em i opu¶ci³em niebezpieczne miejsce. Teraz ju¿ wiem, po Z powy¿szego wynika jedynie ¿e jak jest mokro, slisko i nic nie widaæ, to owszem mo¿e i warto s³uchaæ ograniczeñ ;) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 40 |
Data: Listopad 21 2011 20:50:27 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): - szybciej niz FWD zrywa przyczepnosc,Dyskusujne, chyba ze masz na mysli ze czesciej trzeba sie ratowac ??? Ja dalej j± mam i nie zauwa¿am. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 41 |
Data: Listopad 22 2011 12:41:24 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "AdamP³aszczyca" napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia Tue, 15 Nov 2011 11:10:53 +0100, RoMan Mandziejewicz napisa³(a): ??? Ja dalej j± mam i nie zauwa¿am. A sproboj przy najblizszym sniegu tak: jedziemy sobie na placu po okregu, powolutku, nagle wciskamy gaz - i co wyleci na zewnatrz ? U mnie czesto przod, ale to moze byla wina opon - te na przedniej osi okazaly sie pozniej jakies kiepskie. No i na lodzie to skrecac nie chciala, tak jak tu wszyscy strasza FWD. J. 42 |
Data: Listopad 22 2011 20:11:59 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:41:24 +0100, J.F napisa³(a): ??? Ja dalej j± mam i nie zauwa¿am. Ty³. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 43 |
Data: Listopad 15 2011 15:30:07 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: kkk | On 15 Lis, 08:52, "J.F." wrote: No i ciagle trzeba byc czujnym. Ka¿de nowsze auto RWD ma systemy kontroli trakcji, do tego dobre opony zimowe i co najwy¿ej za¶wieci Ci siê wykrzyknik na zegarach :) 44 |
Data: Listopad 16 2011 08:07:00 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: ArekM | W dniu 2011-11-16 00:30, kkk pisze: On 15 Lis, 08:52, wrote: Z wlasnego - na razie dosc krotkiego - doswiadczenia z RWD widze, ze najwiekszy problem bêdzie z ... parkowaniem na kraweznikach :) Wlasnie ta elektronika i dobre opony pomagaj± i poprawiaj± kierowce - ale w czasie jazdy. Kontrola trakcji w czasie parkowania na sliskim, bardziej "zakreconym" miejscu (np podjazd pod kraweznik) nie pomaga ... -- Pzdr 45 |
Data: Listopad 21 2011 20:49:34 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisa³(a): Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy b±czka w FWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 46 |
Data: Listopad 22 2011 10:24:22 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-21 20:49, Adam P³aszczyca wrote: Dnia Tue, 15 Nov 2011 08:52:23 +0100, J.F. napisa³(a): Ale tu jest mowa o podsterowno¶ci. Przy u¶lizgu podsterownym naci¶niêcie na hamulec to jest podstawowa technika skuteczna dla RWD i FWD. Wa¿ne jest jednak, ¿eby robiæ to z wyczuciem i nie zwiêkszaæ (lub nawet zmniejszyæ) skrêtu kó³. W RWD mo¿na gazem pomóc samochodowi "wkrêciæ" siê w zakrêt. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo mo¿na sobie pomóc gazem, ¿eby wyprostowaæ samochód - w tym przypadku u¿ycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub zbyt gwa³towne odjêcie gazu. -- Tengu 47 |
Data: Listopad 22 2011 20:14:35 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisa³(a): Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-)I mamy b±czka w FWD. Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD mo¿na siê co najwy¿ej pomodliæ. Ka¿da dodatkowa si³± na przód powoduje zwiêkszenie u¶lizgu. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo Jest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD odruch ten pomaga, w FWD - pog³ebia po¶lizg. u¿ycie hamulca grozi b±czkiem. W RWD z kolei b±czkiem grozi dodanie lub Tylko dodanie. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 48 |
Data: Listopad 23 2011 09:55:47 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-22 20:14, Adam P³aszczyca wrote: Dnia Tue, 22 Nov 2011 10:24:22 +0100, Tengu napisa³(a): Je¿eli ko³a s± za mocno skrêcone to hamowanie pogorszy sprawê - sztuka polega na tym, ¿eby odpowiednio dozowaæ skrêt kó³ oraz si³ê hamowania. Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD Przy prawid³owych odruchach jest ³atwiej, bo masz dodatkow± pomoc poza kontr±.
W mocnym samochodzie tylnonapêdowym odjêcie gazu (zw³aszcza na wysokim biegu) czyli hamowanie silnikiem mo¿e spowodowaæ u¶lizg tylnej osi - zachowanie samochodu jest wtedy podobne jak po przyhamowaniu hamulcem rêcznym. Oczywi¶cie piszê tu o rêcznej skrzyni biegów - w przypadku automatów masz racjê. -- Tengu 49 |
Data: Listopad 23 2011 09:51:06 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-22, Adam P³aszczyca wrote: Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje przyczepno¶æ i zacznie skrêcaæ? Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 50 |
Data: Listopad 23 2011 10:15:15 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD Chyba jak masz ponad 200KM i ko³a ju¿ dymi± ;) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 51 |
Data: Listopad 23 2011 10:19:50 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz wrote: Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD Bez przesady, przyczepno¶æ da siê zerwaæ du¿o s³abszym silnikiem :) Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 52 |
Data: Listopad 23 2011 10:38:06 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Bez przesady, przyczepno¶æ da siê zerwaæ du¿o s³abszym silnikiem :)Chyba jak masz ponad 200KM i ko³a ju¿ dymi± ;)Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskujeNatomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD boJest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. W RWD DziadziaM próbowa³ w moim Lanosie dawno temu - 106KM okaza³o siê za ma³o. Ale to na lotnisku by³o a tam przyczepno¶æ spora. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 53 |
Data: Listopad 23 2011 11:39:28 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisa³ w wiadomo¶ci grup On 2011-11-22, Adam P³aszczyca wrote: Natomiast przy u¶lizgu nadsterownym w FWD jest ³atwiej ni¿ w RWD bo Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Ale mowa o sytuacji .... Adam, daj linka do filmu. Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej wcisnac sprzeglo. Jakos tak bez napedu samochod szybciej i czesciej odzyskiwal wlasciwy tor jazdy. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped faktycznie pomaga. J. 54 |
Data: Listopad 23 2011 11:45:46 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, J.F wrote: Jest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjêcia gazu. ¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie z FWD. Jak go sobie wywo³am to moja sprawa :) Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej My¶lê ¿e to jest w³a¶ciwa porada dla co najmniej 95% kierowców. Byc moze osobom z wiekszym talentem lub lepiej wytrenowanym naped Tylko trzeba æwiczyæ. Du¿o i pod okiem kumatego instruktora. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 55 |
Data: Listopad 23 2011 14:28:38 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "Krzysiek Kielczewski" napisa³ w wiadomoÅ›ci Jest du¿o trudniej, bo wymaga to prze³amania odruchu odjÄ™cia gazu. Å»eby by³o jasne: mówiÄ™ ogólnie o poÅ›lizgu przedniej osi w samochodzie Wywolam ... droga go wywola. I ciekawe po jakim czasie powiesz czy to przednia os sie slizga czy tylnia, czy obie :-) J. 56 |
Data: Listopad 23 2011 15:33:20 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, J.F wrote: Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Jeszcze przed po¶lizgiem bêdê wiedzia³. Przecie¿ nie mówiê o sytuacji gdy mi samochód "sam" siê zaczyna ¶lizgaæ tylko o kontrolowanym i zamierzonym po¶lizgu. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 57 |
Data: Listopad 23 2011 16:41:48 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima .... . | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-23 11:45, Krzysiek Kielczewski pisze: Mnie tam z zabaw na placu wyszlo, ze niezaleznie od napedu najlepiej I ja tak myÅ›lÄ™. WysprzÄ™glenie w poÅ›lizgu, poprzez odjÄ™cie jednej zmiennej, redukuje sterowanie do prostszego schematu, który mo¿na opanować niezbyt ¿mudnym treningiem. I w którym, zasadniczo, FWD nie ró¿ni siÄ™ od RWD. OczywiÅ›cie to nie jest optymalne, ale ilu jest w stanie, i ma warunki, ¿eby naprawdÄ™ ogarnąć operowanie gazem w ro¿nych sytuacjach (a nie tylko podczas zabaw na placu z minimalnÄ… szybkoÅ›ciÄ…)? Ja nie :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub ca³oÅ›ci poglÄ…dom ich Autora. 58 |
Data: Listopad 23 2011 18:59:54 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): ¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie A to zupe³nie co innego. Tutaj odjêcie gazu pomo¿e. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 59 |
Data: Listopad 23 2011 20:44:25 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, Adam P³aszczyca wrote: ¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzie Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 60 |
Data: Listopad 23 2011 21:56:21 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Krzysiek, Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzieA to zupe³nie co innego. Tutaj odjêcie gazu pomo¿e. Dobra, przyznaj siê - ile masz tych KM w tym swoim FWD. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 61 |
Data: Listopad 23 2011 22:30:57 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, RoMan Mandziejewicz wrote: Dla FWD to jest typowy po¶lizg. IMO.¯eby by³o jasne: mówiê ogólnie o po¶lizgu przedniej osi w samochodzieA to zupe³nie co innego. Tutaj odjêcie gazu pomo¿e. A co za ró¿nica? W tych co mam kluczyki w kieszeni od 82 do 140 i wszystkie w podobnych warunkach reaguj± podobnie. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 62 |
Data: Listopad 24 2011 08:41:16 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-23 21:56, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello Krzysiek, W ciasnym zakrÄ™cie (2gi bieg) jadÄ…c na granicy przyczepnoÅ›ci dodanie gazu wywo³a podsterownoæ nawet w s³abym samochodzie FWD. No i zawsze mo¿na to zrobić na Å›niegu - tutaj ma³a maksymalna moc silnika ju¿ nie ma takiego znaczenia :) -- Tengu 63 |
Data: Listopad 24 2011 08:38:09 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-23 18:59, Adam P³aszczyca wrote: Dnia Wed, 23 Nov 2011 11:45:46 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): Je¿eli samochód "p³u¿y" w zakrÄ™cie bo przesadzamy z gazem, to sprawa jest oczywista. Je¿eli podsterownoæ jest wywo³ana zbyt mocnym skrÄ™tem kó³ i/lub zbyt szybkim wejÅ›ciem w zakrÄ™t, to trzeba zmniejszyć skrÄ™t kó³ i siÄ™ modlić, ¿eby samochód z³apa³ przyczepnoæ zanim zabraknie asfaltu ;) W tym drugim przypadku, lekkie dotkniÄ™cie hamulca powinno zwiÄ™kszyć przyczepnoæ ma przedniej osi i dodatkowo pozwala trochÄ™ zmniejszyć prÄ™dkoæ. -- Tengu 64 |
Data: Listopad 23 2011 18:59:07 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Wed, 23 Nov 2011 09:51:06 +0100, Krzysiek Kielczewski napisa³(a): Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy pi¶lizgu tylnej osi? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 65 |
Data: Listopad 23 2011 20:36:50 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Krzysiek Kielczewski | On 2011-11-23, Adam P³aszczyca wrote: ^^^^^^^^^^^^^^^^Co stawiasz jak Ci poka¿ê, ¿e po puszczeniu gazu FWD odzyskuje Przy pi¶lizgu tylnej osi? Zgadnij. Pzdr, Krzysiek Kie³czewski 66 |
Data: Listopad 23 2011 16:50:18 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2011-11-22 20:14, Adam P³aszczyca pisze: Przy u¶lizgu przedniej osi w FWD mo¿na siê co najwy¿ej pomodliæ. Du¿e uproszczenie. Na przyk³ad wysprzêglenie zmniejsza u¶lizg i mo¿e spowodowaæ odzyskanie sterowno¶ci. Ka¿da Dodanie gazu z kolei jest oczywi¶cie dodatkow± si³± i zwiêksza u¶lizg w warto¶ciach bezwzglêdnych, ale równie¿ zmienia kierunek si³y, w granicy (u¶lizg opony >> prêdko¶æ pojazdu) a¿ do kierunku w jakim ustawione s± ko³a. Czyli da siê conieco wp³ywaæ na ruch pojazdu. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. 67 |
Data: Listopad 22 2011 12:45:15 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "AdamP³aszczyca" napisa³ w wiadomo¶ci grup Wystarczy naturalny odruch - noga z gazu i hamulec :-) I mamy b±czka w FWD. Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Popatrz - zaskoczyl cie lod na autostradzie, ponoc zastosowales nieodpowiednie nawyki, bo z RWD i szurnales barierke. Ale lod tam byl wczesniej i pozniej i jakos te wszystkie auta z FWD tam pojechaly dalej :-) J. 68 |
Data: Listopad 22 2011 20:15:08 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Tue, 22 Nov 2011 12:45:15 +0100, J.F napisa³(a): Nie mamy, bo by nie nastarczyli tych FWD klepac :-) Odj±³em gazu :D
Du¿o wolniej:D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 69 |
Data: Listopad 15 2011 11:18:19 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: komar | W dniu 2011-11-15 07:45, tippyland pisze: Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu na no i zamiast czo³ówki uderzenie w bok... 70 |
Data: Listopad 15 2011 12:24:17 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello komar, Poslizg z FWD w zakrecie prowadzi do wypadniecia z trasy lub zjazdu nano i zamiast czo³ówki uderzenie w bok... W FWD po przyhamowaniu w po¶lizgu podsterownym. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 71 |
Data: Listopad 15 2011 14:57:18 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Tengu | On 2011-11-15 12:24, RoMan Mandziejewicz wrote: Hello komar, Na to nie ma regu³y - podczas hamowania, samochód zachowa siê inaczej w zale¿no¶ci od przyczepno¶ci, skrêtu kó³, profilu zakrêtu, prêdko¶ci itd. Poza tym RWD i FWD hamuj± podobnie (no chyba, ¿e to traktor z hamulcem na jedn± o¶ ;)). Zasadnicza ró¿nica jest gdy chcemy przyspieszyæ: np. na wyj¶ciu z zakrêtu. -- Tengu 72 |
Data: Listopad 21 2011 20:48:41 | Temat: Re: Automat z napêdem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Mon, 14 Nov 2011 22:45:56 -0800 (PST), tippyland napisa³(a): RWD w zime: Bzdura. - do odzyskania przyczepnosci wystarczy ujac gazu i/lub zalozyc lekkaPrawda. Ale trzeba umieæ. - bardzo przewidywalny i latwiejszy w prowadzeniu w poslizgach,I tak, i nie. Ale dla wytrenowanego kierowcy i owszem. - samochod z FWD jest o wiele trudniejszy do wyprowadzenia z poslizgu, Prawda. Ogolnie, posiadajac samochod z RWD nalezy potrenowac kontrolowane KA¯DY. Nie tylko RWD. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 73 |
Data: Listopad 16 2011 00:38:30 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: scobowski | W dniu 2011-11-14 10:48, Clawfinger pisze: Witam grupowych fachowców :-)kup tiptronika z miÄ™dzyosiowym torsenem ;) - zamiast pisać i pytać w takich wÄ…tkach - bÄ™dziesz siÄ™ tylko uÅ›miechać pod nosem :P 74 |
Data: Listopad 21 2011 20:46:32 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: Adam P³aszczyca | Dnia Mon, 14 Nov 2011 10:48:22 +0100, Clawfinger napisa³(a): Witam grupowych fachowców :-) Nauczyæ siê je¼dziæ? Mo¿e na kursie? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 75 |
Data: Listopad 22 2011 12:01:45 | Temat: Re: Automat z napÄ™dem na ty³ a zima ..... | Autor: J.F | U¿ytkownik "Clawfinger" napisa³ w wiadomoÅ›ci grup Witam grupowych fachowców :-) Ja tam nie wiem jak z automatem, ale: a) poszukaj placu, bo na pierwszym sniegu trzeba pocwiczyc, b) w czasie jazdy trzeba zachowac wieczna czujnosc, c) tylko jak tam sprzeglo wcisnac ... J. |