obsługa LPG
1 | Data: Wrzesien 26 2012 22:17:42 |
Temat: obsługa LPG | |
Autor: maciek p. | Witam, 2 |
Data: Wrzesien 26 2012 22:51:14 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Maciek | Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisał(a): 3 |
Data: Wrzesien 26 2012 23:22:49 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Kamikazee | W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze: 4 |
Data: Wrzesien 26 2012 23:28:20 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: maciek p. | W dniu 2012-09-26 23:22, Kamikazee pisze: W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze: Czyli mogę jeĽdzić cały czas na ¶rodkowej pozycji (nawet w zimie)?. I dwóch pozostałych w ogóle nie używać? Czujnika temperatury nie mam, przeł±cza powyżej 2000 obrotów. 5 |
Data: Wrzesien 27 2012 00:12:17 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: z | W dniu 2012-09-26 23:28, maciek p. pisze: Czyli mogę jeĽdzić cały czas na ¶rodkowej pozycji (nawet w zimie)?. I Na prawdę ma 3 generację i 3 pozycje do wyboru? U mnie jest albo automat albo benzyna. Automat to znaczy odpala na benzynie, po osi±gnięciu odpowiedniej temperatury i obrotów przeł±cza na gaz. Wył±czenie silnika normalnie na gazie. Jak wyjeżdżę LPG sam przeł±cza się na benzynę informuj±c stosownym piszczeniem :-) z PS. Miałem wcze¶niej 2 gen. i też było 2 opcje. Fakt że można było wprowadzić w specjalny tryb "tylko gaz" ale to wymagało specjalnych kombinacji "serwisowych" zapłon-przycisk. 6 |
Data: Wrzesien 27 2012 00:44:54 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: WildS | On 2012-09-26, z wrote: Czyli mogÄ™ jeĽdzić cały czas na Ĺ›rodkowej pozycji (nawet w zimie)?. INa prawdÄ™ ma 3 generacjÄ™ i 3 pozycje do wyboru? PrzełÄ…czanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen. Po prostu zimÄ… startuj z pozycji benzyna, przejedziesz z kilometr i na Ĺ›rodkowÄ… - pewnie automatycznÄ…, żeby ci wczeĹ›niej sam przy ruszaniu już nie przełÄ…czył. Na automacie wystartuje zawsze na benzynie. Inne warianty tego były takie, ze był jeden przycisk: benzyna albo benzyna/gaz(automat) a jak sie go dłużej przytrzymało to wymuszał start na gazie. -- WildS 7 |
Data: Wrzesien 28 2012 05:39:26 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: | W dniu 2012-09-27 00:44, WildS pisze: PrzełÄ…czanie przy 2k obrotów brzmi jak instalacja starszego typu 2gen. A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przełÄ…cza na benzynÄ™, przy odpowiedniej temperaturze i właĹ›nie po przekroczeniu 2k obrotów, gdy te zaczynajÄ… spadać. 8 |
Data: Wrzesien 28 2012 07:00:18 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: z | W dniu 2012-09-28 05:39, pisze: A dlaczego? W LandiRenzo Omegas (IV gen.) przeł±cza na benzynę, przy I to jest bardzo dobre. Mimo nie wiem jak wyregulowanej instalacji, systematycznego czyszczenia, małe szarpnięcie się może się pojawić. U mnie jest to akurat w przy porannym zawracaniu na ruchliwej drodze. :-) Oczywi¶cie jest szansa że jaka¶ "blondynka" przejedzie kilkadziesi±t kilometrów nie zmieniaj±c biegu, nie zmniejszaj±c obrotów :-) z 9 |
Data: Wrzesien 28 2012 10:52:04 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Jakub Witkowski | W dniu 2012-09-26 22:17, maciek p. pisze: Auto trzeba rÄ™cznie przełÄ…czać na gaz, wiÄ™c robiÄ™ to po kilku km jak wskazówka temperatury bÄ™dzie w połowie skali (włÄ…czy siÄ™ dmuchawa). TrochÄ™ przeginasz :) Zwykle automat przełÄ…cza na gaz gdy temperatura wynosi 40-50 stopni czyli wskazówka ledwie ruszy. NastÄ™puje to po kilkuset metrach, może kilometrze. No chyba że to ostra zima. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora. 10 |
Data: Wrzesien 28 2012 18:44:11 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Karol Y | Mam 3 stopniowy przeł±cznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego Ustaw na ¶rodkowym i zapomnij o naciskaniu czegokolwiek. Odpalasz i jedziesz. Jak się kończy gaz to tankujesz i jedziesz dalej. Cała filozofia. -- Mateusz Bogusz 11 |
Data: Wrzesien 28 2012 22:12:30 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: maciek p. | DziÄ™kuje wszystkim za odpowiedzi. Dzisiaj zaobserwowałem co nastÄ™puje. 12 |
Data: Wrzesien 29 2012 11:12:52 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: J.F. | Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisał(a): Na zimnym silniku próba odpalenia na ¶rodkowym ustawieniu: od razu po Wyglada mi na to ze masz trzy niemal osobne problemy: 1) nie znasz funkcji urzadzenia ... chyba dobrze odgadles, ale ciagle chyba, mozna ze zlych zalozen bledne wnioski wyciagnac. 2) chyba nie dziala ci automat poprawnie - one lubia poczekac na rozgrzanie silnika. No ale moze masz ustawiony "oszczednie" i szybko przelacza. 3) przy takiej pogodzie jak dzis nie powinien miec problemow z praca na gazie na zimno, ani nawet z ruszeniem na gazie. Moj stary gaznikowiec bez grama automatyki pracowal wylacznie na gazie nawet lekka zima - klopoty robily sie gdzies ponizej -15stC. Byc moze parownik jest juz do wymiany/regeneracji/regulacji. Jedna mozesz zrobic - znajdz w najnizszym punkcie parownika srube, wykrec - sluzy do spuszczania zanieczyszczen. Ale wloz rekawice i odkrec po jezdzie, na rozgrzanym silniku. Ze dwa razy udalo mi sie zatankowac cos takiego co "zakleilo" parownik i dopiero po solidnym rozgrzaniu pracowal na gazie. A jak nie pomoze ... bedziesz musial odwiedzic gazownika. No chyba ze lubisz "zrob to sam" - zestaw naprawczy jest tani, wiele nie ryzykujesz :-) J. 13 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 20:14:49 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Fri, 28 Sep 2012 22:12:30 +0200, maciek p. napisał(a): Ze względu na to że instalacja ma kilkana¶cie lat a auto przejechane Mniej więcej. Albo dobra regulacja :D -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 14 |
Data: Wrzesien 28 2012 23:05:46 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisał(a): Mam 3 stopniowy przeł±cznik. Dolny benzyna, góry gaz, nie wiem do czego Pewnie wymuszenie startu na gazie. zgaszonym slniku? A może normalnie można odpalać również na gazie (ale Czemu nie? 2000 obrotów. Będę wdzięczny jak kto¶ w dwóch zdaniach napisze jak Ustawić na automatyczne przełaczanie i zapomnieć. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ 15 |
Data: Wrzesien 30 2012 09:24:04 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: tck |
Dnia Wed, 26 Sep 2012 22:17:42 +0200, maciek p. napisał(a): mozna podkrecic obroty zeby bylo latwiej ruszyc/jechac zanim sie przelaczy. Ustawic np 3tys i po przejechaniu kawalka jak sie juz nieco zagrzeje przygazowke zrobic. w obudowie tego przelacznika masz dziurke na srubokret i potencjometr, ktorym reguluje sie obroty przelaczania- doswiadczalnie- przekrecasz troszke i sprawdzasz przy jakich obrotach przelacza -- pozdr tck(at)top.net.pl 16 |
Data: Pa?dziernik 01 2012 20:15:39 | Temat: Re: obsługa LPG | Autor: Adam Płaszczyca | Dnia Sun, 30 Sep 2012 09:24:04 +0200, tck napisał(a): w obudowie tego przelacznika masz dziurke na srubokret i potencjometr, Albo nie masz. Sa różne. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |