Brzmi to jako¶ tak: puf puf puf - odg³os podobny do pompowania lub
sapania, po nagrzaniu silnika intensywniejszy.
czy odglos, czestotliwosc "sapania" - genialne okreslenie ;) - zmienia sie z
obrotami silnika, czy tez caly czas jest tak samo?
- pompê wody
moze byc
- jakie¶ lewe powietrze
wykluczone
- cos z wydechem
wykluczone
Co do mozliwosci - wcale to nie musi byc rozrzad, moze byc pasek
alternatora, wspomagania i sama pompa wspomagania/alternator. W moim aucie
na zimno mialem takie obcieranie, popiskiwanie. Altek zrobiony, wiec to nie
to. Balem sie o rozrzad, bo jak strzeli to kaplica. Test jest prosty.
Sciagnac pasek napedu alternatora/wspomagania i odpalic silnik. Jesli nadal
sa dziwne odglosy - rozrzad i szukac. A jesli cisza to juz wiadomo :)
Ja zrobilem jeszcze prostrzy test - polalem paski woda i przestaly piszczec
na chwile.
Tylko zeby Ci nie przyszlo do glowy sciagac paska rozrzadu i wtedy odpalac
silnik - tacy magicy tez sa :) Mozna sprawdzic natomiast czy rolka napinacza
nie obciera o obudowe, tez moze byc taki dzwiek.
--
Tomek
3 |
Data: Pa?dziernik 24 2006 12:02:21 |
Temat: Re: odg³os z okolic silnika |
Autor: marek_janek |
Tomek napisa³(a):
> Brzmi to jako¶ tak: puf puf puf - odg³os podobny do pompowania lub
> sapania, po nagrzaniu silnika intensywniejszy.
czy odglos, czestotliwosc "sapania" - genialne okreslenie ;) - zmienia sie z
obrotami silnika, czy tez caly czas jest tak samo?
Raczej siê zwiêksza, chociaz przy wy¿szych obrotach to si³± rzeczy
tego nie s³ychaæ.
Najbardziej jest to s³yszalne jak sie silnik dobrze rozgrzeje i jest
na ja³owym.
Co do mozliwosci - wcale to nie musi byc rozrzad, moze byc pasek
alternatora, wspomagania i sama pompa wspomagania/alternator. W moim aucie
na zimno mialem takie obcieranie, popiskiwanie. Altek zrobiony, wiec to nie
to. Balem sie o rozrzad, bo jak strzeli to kaplica. Test jest prosty.
Sciagnac pasek napedu alternatora/wspomagania i odpalic silnik. Jesli nadal
sa dziwne odglosy - rozrzad i szukac. A jesli cisza to juz wiadomo :)
Tylko zeby Ci nie przyszlo do glowy sciagac paska rozrzadu i wtedy odpalac
silnik - tacy magicy tez sa :) Mozna sprawdzic natomiast czy rolka napinacza
nie obciera o obudowe, tez moze byc taki dzwiek.
tez podejrzewam pompê wspomagania. Muszê faktycznie zdj±æ pasek to
siê wyja¶ni.
A co altka, dzwiêk z pewno¶cia pochodzi z góry.
Podejrzewa³em jeszcze co¶ z uszczelk± g³owicy lub ze szczelno¶cia
kolektora.
Ale innych obraw uszczelkowych nie ma.
Mo¿e ten nasilony dzwiêk to zwi±zany jest z zastosowanym olejem?
TAk czy siak, do sprawdzenia trochê jest.
Dziêkujê za sugestiê.
MArek
|