Grupy dyskusyjne   »   opony

opony



1 Data: Grudzien 26 2010 14:57:02
Temat: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: BartekK 

Jako że poprzewracało siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™żej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadÄ…c trasÄ™ od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilÄ™ zniknÄ… (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko pomogÄ…).

Szukam czegoĹ› w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec mogly by byc opony wezsze a wyzsze), co by sie nadawało na mokry zimowy asfalt, ale tez by przy +20'C nie znikało szybciej od Ĺ›niegu. Poleccie coĹ›, bo u lokalnych gumiarzy zimówki podrożały +30%, wielosezonowych nie ma prawie wcale (poza jakÄ…Ĺ› chiĹ„szczyznÄ…), a na całkowicie letnich i w dodatku 19" nie pojadÄ™ przecież...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173



2 Data: Grudzien 26 2010 15:46:02
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: PaweL 

Niemiecki rynek wyssał wszystkie opony z Europy. CiÄ™żko coĹ› kupić w dobrej cenie, w ogóle ciÄ™żko coĹ› kupic.

Poszukaj wielosezonowych Hankook H730, Kumho KH21


Paweł

3 Data: Grudzien 26 2010 15:52:28
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor:


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomoĹ›ci

Jako że poprzewracało siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™żej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadÄ…c trasÄ™ od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilÄ™ zniknÄ… (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko pomogÄ…).


Masz racjÄ™, ludziom powywracało siÄ™ głowie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)
Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdÄ™ Ĺ›wietne opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coĹ› tam sypnie.. Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właĹ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza.

pozdrawiam

4 Data: Grudzien 26 2010 16:34:49
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: AL 

<gkrzych> pisze:


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomoĹ›ci
Jako że poprzewracało siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™żej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Po prostu jadÄ…c trasÄ™ od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem - bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilÄ™ zniknÄ… (a sens ich stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko pomogÄ…).


Masz racjÄ™, ludziom powywracało siÄ™ głowie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)
Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdÄ™ Ĺ›wietne opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coĹ› tam sypnie.. Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właĹ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza.

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales po sniegu.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

5 Data: Grudzien 26 2010 17:37:54
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: Marcin "Kenickie" Mydlak 

W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:

Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdÄ™ Ĺ›wietne
opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coĹ› tam sypnie..
Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni
właĹ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza.

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe
mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales
po sniegu.


Przeczytaj jeszcze raz post, do którego siÄ™ odnosisz. I postaraj siÄ™ go zrozumieć.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a roĹ›nie popyt na Ĺ›wiÄ™ty spokój."

6 Data: Grudzien 26 2010 20:12:39
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: AL 

Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

W dniu 2010-12-26 16:34, AL pisze:
Miałem w poprzednim aucie Goodyear VECTOR-5 i to były naprawdÄ™ Ĺ›wietne
opony,
idealne na warunki polskie gdzie raz ciepło a czasem coĹ› tam sypnie..
Super wielosezonówki..
Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni
właĹ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza.

jezeli nie widzisz roznicy miedzy zimowymi a letnimi, to albo te zimowe
mozesz juz wyrzucic (zaoszczedzisz na gumiarzu) albo nigdy nie jechales
po sniegu.


Przeczytaj jeszcze raz post, do którego siÄ™ odnosisz. I postaraj siÄ™ go zrozumieć.

<cytat>
"Teraz mam nowsze auto z 2-kompletami opon bo tam miał poprzedni właĹ›ciel i nie widzÄ™
zmiany na plus. Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza. "
</cytat>

Nie widzisz roznicy miedzy wielosezonowymi a zimowymi?
Bo ja widze i jest to duza roznica - odczuwalna zwlaszcza na sniegu

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

--
pozdr
Adam (AL)
TG

7 Data: Grudzien 26 2010 20:24:36
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisał(a):

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to
wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w
domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

Miałe¶ kiedy¶ GY Vector 5, czy tylko czytałe¶ w A¦? Bo ja miałem GY V5,
miałem Dębice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywi¶cie szału nie robi±, ale jeĽdzić się da. Vectory nie ustępuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± więcej niż dobre zimówki i s± warte
tej ceny.


--
Pozdrawiam,

Przemek

8 Data: Grudzien 26 2010 21:13:02
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: RafaĹ‚ "SP" Gil 

W dniu 2010-12-26 20:24, P.B. pisze:

MiałeĹ› kiedyĹ› GY Vector 5, czy tylko czytałeĹ› w AĹš? Bo ja miałem GY V5,
miałem DÄ™bice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywiĹ›cie szału nie robiÄ…, ale jeĽdzić siÄ™ da. Vectory nie ustÄ™pujÄ… w
niczym najlepszym zimówkom. KosztujÄ… wiÄ™cej niż dobre zimówki i sÄ… warte
tej ceny.

Ty chcesz zasugerować że cokolwiek z zacytowanych laczków to szałowe zimówki ?

--
Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/
Części do skuterów   Kaski z homologacjÄ…   Części do motocykli
http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008

9 Data: Grudzien 26 2010 22:57:12
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: AL 

P.B. pisze:

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:12:39 +0100, AL napisał(a):

Jesli ktos nie wyjezdza z miasta zima (w naszej szerokosci geogr.) - to wielosezonowe mu moze i stykna, natomiast jesli wyjezdza poza miasto (w domysle tereny gorskie) to wielosezonowe juz 'wymiekaja'.

Miałe¶ kiedy¶ GY Vector 5, czy tylko czytałe¶ w A¦? Bo ja miałem GY V5,
miałem Dębice Navigator i wiele kompletów super zimówek. Navigatory
rzeczywi¶cie szału nie robi±, ale jeĽdzić się da. Vectory nie ustępuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± więcej niż dobre zimówki i s± warte
tej ceny.


1. a czym sie charakteryzuja opony zimowe?
(i czego nie maja wielosezonowe)

2. nie czytam A¦

3. nie mialem GY Vector - zazwyczaj mam Micheliny lub Klebery (jako tansza alternatywa).

4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.


--
pozdr
Adam (AL)
TG

10 Data: Grudzien 27 2010 02:33:22
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:

4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siÄ™ przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury sÄ… <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe opony - to ile % czasu jeĽdzimy _nimi_ po Ĺ›niegu? Tak by właĹ›ciwoĹ›ci jezdne na Ĺ›nieg miały jakiĹ› wpływ, wiÄ™c pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle że temperatura niska, 10% to Ĺ›liski asfalt, a pozostałe warunki to totalnie zasyfiałe błoto poĹ›niegowe itp, a wtedy i tak sÄ… korki, wszyscy siÄ™ ledwo toczÄ… i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniajÄ…, bo i tak wiÄ™kszoć jazdy to wleczenie siÄ™ albo stanie w korku.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

11 Data: Grudzien 28 2010 08:15:29
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: kml 


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomoĹ›ci

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siÄ™ przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury sÄ… <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe opony - to ile % czasu jeĽdzimy _nimi_ po Ĺ›niegu? Tak by właĹ›ciwoĹ›ci jezdne na Ĺ›nieg miały jakiĹ› wpływ, wiÄ™c pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle że temperatura niska, 10% to Ĺ›liski asfalt, a pozostałe warunki to totalnie zasyfiałe błoto poĹ›niegowe itp, a wtedy i tak sÄ… korki, wszyscy siÄ™ ledwo toczÄ… i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniajÄ…, bo i tak wiÄ™kszoć jazdy to wleczenie siÄ™ albo stanie w korku.

Zależy od miejsca zamieszkania.

--
pozdrawiam
kml

12 Data: Grudzien 30 2010 10:42:38
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: Jakub Witkowski 

W dniu 2010-12-27 02:33, BartekK pisze:

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak siÄ™ przyjmie tylko okres zimowy, gdzie temperatury sÄ… <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe opony - to ile % czasu jeĽdzimy _nimi_ po Ĺ›niegu? Tak by właĹ›ciwoĹ›ci jezdne na Ĺ›nieg miały jakiĹ› wpływ, wiÄ™c pomijam oprószony parking, bo 3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach.
Raczej 80% to mokry/suchy asfalt, tyle że temperatura niska, 10% to Ĺ›liski asfalt, a pozostałe warunki to totalnie zasyfiałe błoto poĹ›niegowe itp, a wtedy i tak sÄ… korki, wszyscy siÄ™ ledwo toczÄ… i nawet balony AT z 5cm kolcami w terenówce niczego nie zmieniajÄ…, bo i tak wiÄ™kszoć jazdy to wleczenie siÄ™ albo stanie w korku.

No ja tam od jakiegoĹ› miesiÄ…ca w 3M widzÄ™ i czujÄ™ asfalt mniej lub bardziej
(głównie bardziej) zaĹ›nieżony i oblodzony. Zupełnie suchy, albo czysty-mokry
to rzadkoć. A jeĽdzi siÄ™ różnie, ale na mojej trasie przelotowej miÄ™dzy Sopotem
a GdaĹ„skiem to nawet doć szybko. Zwłaszcza odkÄ…d kierowcy z letnim prawem jazdy
ostawili swoje pojazdy na parkingi, gdzie przypominajÄ… już małe zaspy.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mogÄ… być niepoważne,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl    |  lub całoĹ›ci poglÄ…dom ich Autora.

13 Data: Grudzien 30 2010 11:35:56
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: J.F. 

On Mon, 27 Dec 2010 02:33:22 +0100,  BartekK wrote:

W dniu 2010-12-26 22:57, AL pisze:
4. Debica Navigator ma b.dobre opinie.... na sniegu (w caloksztalcie nie
wychodza najlepiej), wiec wiekzosc opon pewnie bedzie lepiej ocenianych
od nich - zwlaszcza przez osoby jezdzace tylko po miescie.
Ale powiedzmy sobie szczerze - nawet jak się przyjmie tylko okres
zimowy, gdzie temperatury s± <5'C a nawet ujemne, i zakładamy zimowe
opony - to ile % czasu jeĽdzimy _nimi_ po ¶niegu?

Wiesz, wystarczy 5 minut zeby auto rozbic, i tak sie koncza glupie
oszczednosci  :-)

A tu przez ostatnie dwie zimy prawdziwe i snieg lezy dlugo :-)

Tak by wła¶ciwo¶ci
jezdne na ¶nieg miały jaki¶ wpływ, więc pomijam oprószony parking, bo
3km/h wyjechać z miejsca parkingowego to można i na letnich oponach.

No wlasnie ze nie mozna. Wiekszy opad, mrozik i nagle sie okazuje ze w
srodku miasta lancuchy trzeba montowac.

J.

14 Data: Grudzien 27 2010 03:14:24
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: kkk 

On 26 Gru, 20:24, "P.B."  wrote:

rzeczywi¶cie szału nie robi±, ale jeĽdzić się da. Vectory nie ustępuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± więcej niż dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

Stuknij się w głowę...

15 Data: Grudzien 27 2010 15:22:28
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: P.B. 

Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisał(a):

rzeczywi¶cie szału nie robi±, ale jeĽdzić się da. Vectory nie ustępuj± w
niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± więcej niż dobre zimówki i s± warte
tej ceny.

Stuknij się w głowę...

Bardzo rzeczowy argument. JeĽdziłe¶ na Vectorach?

--
Pozdrawiam,

Przemek

16 Data: Grudzien 30 2010 02:33:48
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: kkk 

On 27 Gru, 15:22, "P.B."  wrote:

Dnia Mon, 27 Dec 2010 03:14:24 -0800 (PST), kkk napisał(a):

>> rzeczywi¶cie szału nie robi±, ale jeĽdzić się da. Vectory nie ustępuj± w
>> niczym najlepszym zimówkom. Kosztuj± więcej niż dobre zimówki i s± warte
>> tej ceny.

> Stuknij się w głowę...

Bardzo rzeczowy argument. JeĽdziłe¶ na Vectorach?

Oczywi¶cie - raczej próbowałem jeĽdzić. O ile nowego Vectora można
porównywać z zimówkami z klasy ekonomicznej, to takiego na którym
zrobisz 20ty¶ latem już nie porównasz na ¶niegu choćby z Barum.
Latem to już całkiem inna bajka - no chyba, że zasuwasz cinquecento
czy innym uno itp to faktycznie możesz sobie porównywać..... być może
różnicy nie odczujesz.

ps w kieszonce za przekładki opon Ci też za dużo nie zostanie chyba że
wychodzisz z założenia (jak co poniektórzy), że wyważanie kół to
również wymysł marketingu i do póki kierownicy z r±k nie wyrywa to nie
trzeba tego robić.... :) gorzej jak wyrywa i nie wiadomo czemu bo
przecież koła pięć lat temu wyważane..... :))

Co roku testuje kilka różnych rodzajów opon na raczej szybkich
większych autach i uwierz, że Ci co nie widz± różnic między letnimi/
zimowymi/całorocznymi oponami to:
a) bzdurz±  b) nigdy nie mieli "normalnych" opon c) jeżdz± "maluchami"
do 50km/h, a jak sypnie to blokuj± miasto do 15km/h d) s± upo¶ledzeni
- jak taksówkarz który mówi: "panie, ¶wietne auto nic się nie psuje,
nic nie muszę dokładać", a auto w takim stanie, że na większej dziurze
amortyzatory wpadn± do ¶rodka, a koła powypinaj± się z wahaczy bo
sworznie "skończyły się 100ty¶ temu"...mocno stuka to się radio
pogło¶ni i po krzyku......

pzdr

17 Data: Grudzien 26 2010 18:43:52
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: Samotnik 

Dnia 26.12.2010 <gkrzych>  napisał/a:


Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomo¶ci

Jako że poprzewracało się wszystkim ostatnio, jeszcze trochę i będ± opony
jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciężej kupić (dobre)
opony wielosezonowe.
Po prostu jad±c trasę od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem - bez
sensu jest jechać na zimówkach które za chwilę znikn± (a sens ich
stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na mokrym
przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica, kolce tylko
pomog±).


Masz rację, ludziom powywracało się głowie od pseudo opini marketoidów
oraz dziennikarzy młodego pokolenia... Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak
i w to, że tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)

Może bajk± jest to, że w większych temperaturach zimowe opony sie tak
zuzywaj±. Próbowałem zajeĽdzić upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
napędzanej osi, zrobiłem z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, ubyło
jaki¶ milimetr i w końcu wyrzuciłem z tego co pamiętam tylko dlatego, że
jakie¶ rozcięcie z boku się pojawiło.
--
Samotnik
Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

18 Data: Grudzien 27 2010 02:26:27
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-26 19:43, Samotnik pisze:

Może bajkÄ… jest to, że w wiÄ™kszych temperaturach zimowe opony sie tak
zuzywajÄ…. Próbowałem zajeĽdzić upalnym latem zimówki Barum Polaris 2, na
napÄ™dzanej osi, zrobiłem z 10kkm od zmiany tylnych opon na letnie, ubyło
jakiĹ› milimetr i w koĹ„cu wyrzuciłem z tego co pamiÄ™tam tylko dlatego, że
jakieĹ› rozciÄ™cie z boku siÄ™ pojawiło.
Może też prÄ™dkoć znikania zależy od:
- typu/modelu opony (choć barumy raczej należÄ… do znikajÄ…cych szybko)
- auta (wagi, mocy - u mnie ~1.5T, ~300KM przy FWD, opony 19" 245/35 letnie przeżywajÄ… ledwo 2 sezony, i to dziÄ™ki zamianom przód/tył)
- ustawionej geometrii w danym egzemplarzu auta (i np jazdy z różnymi obciÄ…żeniami zmieniajÄ…cymi kÄ…ty) - np mocno nierównomiernie zużywane opony w BMW, Omedze, Mercedesach itp które majÄ… koła ewidentnie /-- -\ z tyłu, a i z przodu siÄ™ zdarza niemały skos...
- sposobu jeżdżenia, długoĹ›ci tras, rodzajów nawierzchni i temperatur...

Zimówki latem, albo wrÄ™cz przy >10'C dla mnie siÄ™ nie nadajÄ…. Jak to sÄ… prawdziwe zimówki, w dobrym stanie (głÄ™boki bieżnik itd)- to tylko piszczy, ugina siÄ™ na swoich klockach, po prostu płynie. A jeĹ›li to sÄ… zjechane zimówki... to strach o wystrzał, o przetarcie jakieĹ› itp. Jedne zimówki tak dostałem w sierpniu razem z autem "prawie łyse, ale dojedziesz sobie na nich do domu" (300km), nie dojechałem, wystrzeliła po przetarciu aż do drutu...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

19 Data: Grudzien 27 2010 10:44:57
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: Robert_J 

Ludzie uwierzyli w w te bajki tak jak i w to, że tupolewa
zestrzelili Rosjanie :)

Nie, ja jestem umysł Ĺ›cisły i wierzÄ™ w to, co widzÄ™ ;-). A widzÄ™ dzieĹ„ w dzieĹ„ patafianów mÄ™czÄ…cych siÄ™ żeby ruszyć na płaskiej drodze na letnich oponkach, złotówy miotajÄ…ce siÄ™ na prawo i lewo, ale nie do przodu itd.



Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza.

Ĺ»ebyĹ› przepukliny od tego nie dostał ;-)))

20 Data: Grudzien 27 2010 11:01:15
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: BartekK 

W dniu 2010-12-27 10:44, Robert_J pisze:

Nie, ja jestem umysł Ĺ›cisły i wierzÄ™ w to, co widzÄ™ ;-). A widzÄ™ dzieĹ„ w
dzieĹ„ patafianów mÄ™czÄ…cych siÄ™ żeby ruszyć na płaskiej drodze na letnich
oponkach, złotówy miotajÄ…ce siÄ™ na prawo i lewo, ale nie do przodu itd.
Aczkolwiek widzÄ™ też tak samo Ĺ›lizgajÄ…cych siÄ™ pacjentów na oponach zimowych ale prawie łysych (ale przecież to zimówki z germanii przywiezione przez szwagra 7 lat temu, wiÄ™c muszÄ… być dobre!) oraz ludzi całkiem sprawnie jeżdżÄ…cych na oponach letnich lub wielosezonowych. Sprawa umiejÄ™tnoĹ›ci i znania swoich ograniczeĹ„.

Na dodatek trzeba 2x do roku jeĽdzić do gumiarza.
Ĺ»ebyĹ› przepukliny od tego nie dostał ;-)))
SiÄ™ Ĺ›miej. A co gdy pacjent posiada czujniki ciĹ›nienia w kołach, i każda taka zabawa wymagałaby wizyty w aso (w celu ponownego synchronizowania czujników, bo siÄ™ czasem zgubiÄ… przy wymianie, lub na drugich felgach drugi komplet czujników jest)?

--
| Bartlomiej Kuzniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

21 Data: Grudzien 26 2010 17:26:43
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: to 

begin BartekK

Szukam czegoĹ› w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec
mogly by byc opony wezsze a wyzsze)

Na 8" 225 to raczej sensowne minimum...

--
ignorance is bliss

22 Data: Grudzien 26 2010 20:57:51
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: Jotte 

Użytkownik "BartekK"  napisał w wiadomoĹ›ci

Jako że poprzewracało siÄ™ wszystkim ostatnio, jeszcze trochÄ™ i bÄ™dÄ… opony jesienne, wiosenne, niedzielne i na noc... to coraz ciÄ™żej kupić (dobre) opony wielosezonowe.
Nie ma dobrych opon całorocznych.
Ostatnio kupiłem 2 komplety weekendowych-przedpołudniowych (naturalnie letnich i zimowych) na dojazdy do koĹ›cioła i również 2 komplety weekendowych-poobiednich, spacerowych. WiÄ™kszoć to doć budżetowe Daytony i Fuldy. Czy sÄ… wielosezonowe jeszcze nie wiem, bo dopiero je nabyłem.
Do wszystkich dokupiłem felgi (przekładanie samych gum to głupota), wyważyłem, wynajÄ…łem garaż bo w piwnicy siÄ™ wszystko nie mieĹ›ciło, dostawiłem łóżko i farelkÄ™ i tam sypiam, żeby nie biegać daleko jak muszÄ™ zmienić koła.
Przed godzinÄ… wróciłem ze Ĺ›wiÄ…t na zimowych powrotnych Continentalach i jechało siÄ™ bardzo dobrze, lepiej niż na wyjazdowo-docelowych tej samej marki. Nad ranem założÄ™ stare DÄ™bice na dni powszednie - może do roboty trzeba bÄ™dzie jechać.

--
Jotte

23 Data: Grudzien 26 2010 21:10:27
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: P.B. 

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisał(a):

Przed godzin± wróciłem ze ¶wi±t na zimowych powrotnych Continentalach i
jechało się bardzo dobrze, lepiej niż na wyjazdowo-docelowych tej samej
marki. Nad ranem założę stare Dębice na dni powszednie - może do roboty
trzeba będzie jechać.

A w dzień i w nocy jeĽdzisz na tych samych? Niedobrze! Czytałem, że w UE
planowane jest wprowadzenie obowi±zku zmiany opon na nocne najpóĽniej
godzinę po zachodzie słońca i z powrotem na dzienne do godziny po
wschodzie. My¶lę o emigracji na Islandię: może oblecę jako¶ kombinacj±
letnie-dzienne wymieniane co pół roku na zimowe-nocne. Co o tym my¶licie? 

--
Pozdrawiam,

Przemek

24 Data: Grudzien 27 2010 01:21:12
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: Tatanka 

On 26 Gru, 21:10, "P.B."  wrote:

Dnia Sun, 26 Dec 2010 20:57:51 +0100, Jotte napisa (a):

> Przed godzin wr ci em ze wi t na zimowych powrotnych Continentalach i
> jecha o si bardzo dobrze, lepiej ni na wyjazdowo-docelowych tej samej
> marki. Nad ranem za o stare D bice na dni powszednie - mo e do roboty
> trzeba b dzie jecha .

A w dzie i w nocy je dzisz na tych samych? Niedobrze! Czyta em, e w UE
planowane jest wprowadzenie obowi zku zmiany opon na nocne najp niej
godzin po zachodzie s o ca i z powrotem na dzienne do godziny po
wschodzie. My l o emigracji na Islandi : mo e oblec jako kombinacj
letnie-dzienne wymieniane co p roku na zimowe-nocne. Co o tym my licie?  

--
Pozdrawiam,

Przemek

Islandia leży na południe od koła podbiegunowego, w ogromnej
większo¶ci jesli nie w cało¶ci. ZONK.

25 Data: Grudzien 28 2010 11:37:30
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor: J.F. 

On Sun, 26 Dec 2010 14:57:02 +0100,  BartekK wrote:

Po prostu jad±c trasę od wysokiej północy aż do grecji i z powrotem -

W samolot wsiadz :-)

Albo zmien opony po drodze :-)

bez sensu jest jechać na zimówkach które za chwilę znikn± (a sens ich
stosowania wg mnie przy +5'C na suchym asfalcie jest dyskusyjny, na

Nie znikna tak od razu. A Balkany tez gory :-)

mokrym przy -4'C niby jest, ale na totalnym lodzie - żadna różnica,
kolce tylko pomog±).

mokry przy -4 ma szanse zamienic sie w lodowy ..

Szukam czego¶ w rozmiarze 225/45 17" (felgi mam 8" = 203 szerokie wiec

Debice navigator sa dobre, ale nie wiem jak z rozmiarem, GY Vector,
moze Nokian WR.

J.

26 Data: Grudzien 28 2010 15:46:47
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Miałem to samo i kupiłem GY 4Seasons.
Trochę drogo wyszło, ale raczej już nigdy
nie kupię opon sezonowych. Rewelacja.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

27 Data: Grudzien 28 2010 17:01:48
Temat: Re: opony
Autor: J.F. 

On Tue, 28 Dec 2010 15:46:47 +0000 (UTC),   e^x/dx wrote:

Miałem to samo i kupiłem GY 4Seasons.
Trochę drogo wyszło, ale raczej już nigdy
nie kupię opon sezonowych. Rewelacja.

Maja jedna wade - "troche drogo" pewnie oznacza ze na wymiany by
starczylo :-)

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

J.

28 Data: Grudzien 28 2010 16:11:47
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

J.


¦nieg to piku¶, jak się na lodzie zachowuj± to dopiero
jest ciekawe. Jak oni to potrafili zrobić to znaczy,
że się jednak da a brednie o konieczno¶ci sezonowej
wymiany opon to typowa marketingowa "¶ciema". Aha, zrobili
jeszcze lepsze GY Eagle F1 czy jako¶ tak, ale dostępne
raczej w USA.

Pozdrawiam,
e^x/dx 


--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

29 Data: Grudzien 30 2010 01:25:51
Temat: Re: opony
Autor: J.F. 

On Tue, 28 Dec 2010 16:11:47 +0000 (UTC),   e^x/dx wrote:

I jedna zalete - jak cie przylapie pierwszy snieg, to jestes
przygotowany.

¦nieg to piku¶, jak się na lodzie zachowuj± to dopiero
jest ciekawe. Jak oni to potrafili zrobić to znaczy,
że się jednak da a brednie o konieczno¶ci sezonowej
wymiany opon to typowa marketingowa "¶ciema".

Nie jest sciema, jesli masz prawdziwie letnie.

Znow mi sie przekonanie utrwalilo - debice navigator, teraz juz
polowicznie zuzyte - na sniegu sobie radza niezle, ale na lodzie, czy
na jakims innym gatunki sniegu - slabo. A dzis wlasnie taki byl we
wrocku .. no i ruszalem jak ostatnia lama, a inni lepiej ..

J.

30 Data: Grudzien 29 2010 19:40:02
Temat: Re: opony "wielosezonowe" całoroczne itp
Autor:

Nowe zimówki = nowe wielosezonowki.

Ale po kilku latach, wielosezonowki, katowane od wiosny do jesieni, strac± wiele
ze swoich wlasciwosci. Zimowki zas dadza rade.

Pozdrawiam,
Tom

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

31 Data: Grudzien 30 2010 09:18:36
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Jakie opony porównywałe¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupełnie odwrotnie. I nie zgodzę się, że zimówki=wielosezonowe.
Prosty przykład: zahamuj w lecie przy dużej prędko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz się bardzo.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

32 Data: Grudzien 30 2010 19:03:11
Temat: Re: opony
Autor:

Jakie opony porównywałe¶? Z mojego do¶wiadczenia dla np. GY
jest zupełnie odwrotnie. I nie zgodzę się, że zimówki=wielosezonowe.
Prosty przykład: zahamuj w lecie przy dużej prędko¶ci na zimówkach
i na uniwersalnych na suchym asfalcie/betonie - zdziwisz się bardzo.


Zakladamy, ze zimowki uzywamy tylko zima (od listopada do marca) zas
wielosezonowki cały rok. Zakladamy tez, ze zimowki i wielosezonowki s± co
najmniej dobre  w momencie kupna i sa w tym poczatkowym momencie porownywalne na
sniegu/blocie posniegowym (upraszczam i nie biore pod uwage mokrej nawerzchni).

Jak wyjdzie porownanie tych opon po 2 sezonach i pozniej?

Ja bym wolal  wtedy zimowki, uzywane tylko zim±, niz wielosezonowki, ktore juz
jezdzily pelne 2 sezony.

Chyba, ze robia wielosezonowki, ktore beda po 2 latach lepsze od dobrych zimowek
(np. UG 7+), przy zalozeniu, ze te dobre zimowki pracuja tylko zima, a
wielosezonowki jezdza caly rok. A weryfikowac je ma snieg i bloto posniegowe.

Wtedy je biorę.

Pozdrawiam,
Tom

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

33 Data: Grudzien 31 2010 08:22:10
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Wynika st±d, że nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi
a twój wkład do dyskusji jest  teoretyzowaniem i gdybaniem
z niewiadomych powodów. Po co w ogóle wysilasz się w w±tku, który
ciebie nie dotyczy? Chcesz się dowiedzieć jak jest naprawdę to kup
w ramach eksperymentu różne typy opon i sam przetestuj. Wtedy
twoje wywody będ± miały jaki¶ sens. Ja tak zrobiłem i na podstawie
swoich doswiadczeń mam wyrobion± opinię. Zachowanie testowałem
na różnych oponach, ale od kilku lat używam głównie GY w prywatnych
autach i Vredestein oraz Pirelli w służbowych. Ostatnie auto dostałem
z GY Excellence i UG7 i po zamianie na 4Seasons nie zauważyłem różnicy
w hamowaniu na suchym a na lodzie (zmarznięta "skorupa" lodowo-sniegowa)
4S zachowuj± się moim zdaniem lepiej. Żona od paru lat używa na zmianę
GY HG i GY UG. Po ok. trzech latach straciły swoje wła¶ciwo¶ci pomimo
minimalnego zużycia - stały się twarde i "¶liskie". Nie zachowuj± się
tak dobrze jak nowe a wyraĽnie gorzej się na nich jeĽdzi i hamuje.
Podobnie zachowuj± się Pirelli, Maloya, Dębice i inne. Ciekawe, Vredestein'y
chyba tego efektu nie miały, ale mogę się mylić (używałem ich tylko
w CH a tam s± specyficzne warunki do jeżdżenia). Kiedy¶ także nie
docierało do mnie, że s± dobre opony całoroczne. Swajcarscy koledzy
skutecznie mi to udowodnili. Oczywi¶cie zgadzam się, że w przypadkach
specyficznych (auta sportowe, wyczynowe, okre¶lone warunki drogowe:
serpentyny, strome podjazdy, brak od¶nieżania, teren) opony sezonowe
będ± miały przewagę i jest wtedy sens ich stosowania. Zalezy to także
w dużej mierze od auta i kierowcy. Czasami kompromisowe rozwiaz±zania
okazuj± się najlepsze. Aha, pytałem się innych użytkowników GY 4S
czy zauważyli zmianę wła¶ciwo¶ci po kilku latach używania (ale nie
"zużywania" :-). Twierdz±, że nic się nie dzieje.

Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

34 Data: Grudzien 31 2010 09:35:45
Temat: Re: opony
Autor: RoMan Mandziejewicz 

Hello e^x/dx,

Friday, December 31, 2010, 9:22:10 AM, you wrote:

Wynika st±d, że nie masz do¶wiadczenia z oponami wielosezonowymi

Tak czytam i nie mogę się nadziwić. Jacy durni s± ci wszyscy w tej
Formule 1... Cztery rodzaje opon na max dwie godziny i jakie¶ 300km
jazdy. Twarde, miękkie, na mały deszczy i na duży deszcz i jeszcze
wy¶cig potrafi± zatrzymać, jak deszcz za duży. Te durnie nie znaj± się
na oponach! Założyliby wielosezonowe i z głowy! Nie trzeba wymieniać
co chwile, trwałe to, w każdych warunkach pojedzie i wreszcie będzie
można urz±dzić wyscigi zim± na torze Poznań! I wszystko na jednym
komplecie opon na rok! Jaka oszczędno¶ć!

Musisz koniecznie zgłosić to do FIA - oni cały czas szukaj± metody
obniżenia kosztów. A tu taka prosta metoda.

[...]

--
Best regards,
 RoMan                           
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

35 Data: Grudzien 31 2010 09:35:35
Temat: Re: opony
Autor: e^x/dx 

Zróbmy tak:

Język polski:
Zadanie ucznia na zakończenie szkoły podstawowej.
Zakres: czytanie ze zrozumieniem i interpretacja tekstu.

Przeczytaj dwa razy tekst poprzenich postów  ze zrozumieniem i odpowiedz na
następuj±ce pytania:

1. Co jest przedmiotem dyskusji w w±tku? Zacytuj autora pierwszego postu
i wskaż, jak± informację chciał uzyskać.

2. Jakiego rodzaju opon i zakresu ich stosowania dotyczy w±tek (samochody
osobowe popularne, superauta, samochody sportowe rajdowe, samochody sportowe
torowe, samochody terenowe off-road, pojazdy księżycowe i marsjańskie)?

3. Czy w wypowiedziach wspomniano o Formule 1 i w jakim celu? Czy uwagi
o oponach stosowanych w F1 wnosz± dodatkowe informacje do w±tku dyskusji?
Czy twoim zdaniem opony używane w F1 można stosować w autach osobowych
używanych w codziennym życiu?

4. Czy opony używane w autach rajdowych torowych s± dobierane do warunków
pogodowych występuj±cych w czasie wy¶cigów i dlaczego? Czy w samochodach
popularnych stosujemy takie same zasady doboru opon jak w sporcie
samochodowym? OdpowiedĽ uzasadnij.

5. Napisz przykłdowy list do producentów opon dla F1 w którym zapytasz o
następuj±ce zagadnienia:
- dlaczego w oponach F1 stosuje się inne rodzaje mieszanek gumowych i różne
konstrukcje opon na różne warunki pogodowe, różne nawierzchnie torów
i różn± topologię torów z uwzglednieniem ilo¶ci i k±tów zakrętów na
na danym torze oraz długo¶ci tzw. odcinów prostych.
- dlaczego w F1 i sportach motorowych podgrzewa się opony podczas postoju
i dlaczego nie robi się tego w autach popularnych codziennego użytku?
(Jako pracę na dodatkowe punkty liczone x2 napisz przykładowy list, w którym
uzasadniasz i domagasz się wprowadzenia ogrzewania postojowego opon w
samochodach popularnych i wyliczasz wszystkie zalety tego rozwi±zania pod
k±tem bezpieczeństwa biernego i czynnego w ruchu drogowym).
   
6. Napisz na podstawie swojego do¶wiadczenia porównanie własno¶ci jezdnych
dla opon sezonowych letnich i zimowych oraz wielosezonowych dowolnego
producenta na jednym z twoich aut. Jeżeli nie masz takiego porównania
odpowiedz jaki cel miał twój głos w dyskusji (chciałem zaistnieć, udowodnić
swoj± niew±tpliw± wiedzę i do¶wiadczenie, wykazać oczytanie i znajomo¶ć
problemów współczesnej motoryzacji).

7. Dlaczego autor e^x/dx powinien napisać do FIA i co twoim zdaniem powinien
zawierać ten list (odpowiedĽ uzasadnij na podstawie cytatów z jego
poprzednich wypowiedzi z uwzglednieniem w±tku dotycz±cego warunków
specyficznych)? 

Rozwi±zanie zadania możesz umie¶cić w obecnym w±tku.


Pozdrawiam,
e^x/dx

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

36 Data: Grudzien 31 2010 11:13:58
Temat: Re: opony
Autor: Inead 


" e^x/dx"  wrote in message

Zróbmy tak:


Daj spokój, Romu¶ to tutaj taka grupowa oferma - nie ma co się na niego spinać. Jak juz co¶ powie to to zupełnie sensu nie trzyma, ale czasem chociaż posmiać się można.

Re: opony



Grupy dyskusyjne