Grupy dyskusyjne   »   opór przy wrzucaniu biegów

opór przy wrzucaniu biegów



1 Data: Czerwiec 04 2007 14:27:49
Temat: opór przy wrzucaniu biegów
Autor:

witam,
posiadam Octavie z 2000r ze zużytym już trochę sprzęgłem.
pedał łapie wysoko ale nic sie nie ślizga, nic nie zgrzyta a wsteczny
wchodzi ok.
problem z tym że mam problemy z wrzucaniem biegów. najgorzej wchodzi 1.
chociaż
pozostałe też nie lepiej.
dziwne jest dla mnie to że problem sie nasila pod wpływem wzrostu
temperatury.
rano działa wszystko prawie bez zarzutu, natomiast po przejechaniu
kilkunastu kilometrów
robi się coraz gorzej. totalny dramat jest gdy stoję w korku. dodam że
problem nie dotyczy
biegu wstecznego-ten zawsze wchodzi ok.
mechanik daje 50% szans że wymiana sprzęgła na którą jestem już umówiony, da
oczekiwane
rezultaty. uzależnia wszystko od tego jak bedzie wyglądała skrzynia po
wyjęciu.
sprawdzał juz "łapę" przy skrzyni-nie ma żadnych luzów, olej w skrzyni jest
świeży, pedał( w związku
z tym że występuje tu sprzęgło hydrauliczne) nie wpada w podłogę więc
wskazuje na to że pompka
jest ok

dodatkowo: wrzucając 1. bieg po raz pierwszy występuje duuuży opór,
natomiast gdy z 1. wrzuce na luz
(trzymając wciśnięte cały czas sprzęgłlo)
a potem znowu wrzucę jedynkę bez puszczania sprzęgła - wchodzi super!

może ma ktoś jakiś pomysł jak problem rozwiązać.
czy wymiana sprzęgła pomoże? jezeli tak to super, wymieniam i tyle, ale...
może jest jakiś cwancyk dzięki któremu nie będzie trzeba wyjmować skrzyni,
ani na razie wymienieać
sprzęgła? z reszta mechanik mówi że gwarancji nie daje

dziekuję za sugestie i opinie
pozdrawiam



2 Data: Czerwiec 04 2007 16:15:23
Temat: Re: opór przy wrzucaniu biegów
Autor: Tomasz Pyra 

? pisze:

dodatkowo: wrzucając 1. bieg po raz pierwszy występuje duuuży opór, natomiast gdy z 1. wrzuce na luz
(trzymając wciśnięte cały czas sprzęgłlo)
a potem znowu wrzucę jedynkę bez puszczania sprzęgła - wchodzi super!

Problem jest wyraŸnie z synchronizacjš.
Całkiem możliwe, że to kwestia sprzęgła, ale raczej wskazywałoby nie na jego zużycie, a na to że nie wysprzęgla (nie rozłšcza).
Możesz sprawdzić czy na zupełnie płaskim kawałku drogi samochód jedzie do przodu przy wrzuconym biegu i wciœniętym sprzęgle (a najlepiej z podniesionymi napędzanymi kołami).



--
PMS++ PJ S+ p+ M(+) W+>+++ P++:++ X(+) L++ B+ M+ Z++(+++) T- W- CB++

3 Data: Czerwiec 04 2007 20:02:51
Temat: Re: opór przy wrzucaniu biegów
Autor: Marcin Kiciński 

? napisał(a):

[...] problem z tym że mam problemy z wrzucaniem biegów. najgorzej wchodzi 1. chociaż
pozostałe też nie lepiej.
dziwne jest dla mnie to że problem sie nasila pod wpływem wzrostu temperatury.
rano działa wszystko prawie bez zarzutu, natomiast po przejechaniu kilkunastu kilometrów
robi się coraz gorzej. totalny dramat jest gdy stoję w korku. [...]

Nie wiem jak w Skodzie, ale we Fiacie dokładnie takie same objawy oznaczają zatartą linkę zmiany biegów. Drążek stawia wtedy taki dziwny opór, zupełnie inny niż typowe dla zużytych synchronizatorów haczenie i chrobotanie :) To jest tak jakby drążek został nagle osadzony w bardzo twardej gumie :) I nasila się wraz ze wzrostem temperatury.

Pozdrawiam
--
Marcin Kicinski
Punto II 3D ELX

Re: opór przy wrzucaniu biegów



Grupy dyskusyjne