pomiar prądu w aucie
1 | Data: Grudzien 12 2014 16:57:12 |
Temat: pomiar prÄ du w aucie | |
Autor: dddddddd | Witam, 2 |
Data: Grudzien 12 2014 17:17:56 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: BUNIEK | Witam, Jest cos takiego jak przekładniki stosuje siÄ w instalacjach elektrycznych i do wpiÄcia urzÄ dzeĹ pomiarowych. Jak przez obwód płynie prÄ d 300A(na odpowiednio grubym kablu), to na przekładniku jest np. 3 A a amperomierz jest odpowiednio wyskalowany widzÄ c 3 pokazuje 300 bo wie ze ma 1:100 to przykład i nawet nie wiem czy sÄ 1:100 ale tak to siÄ robi/można zrobiÄ. Najprostsze to forma cewki. Do prÄ du stałego tez pewnie sÄ , ja widziałem zastosowania do zmiennego. Buniek 3 |
Data: Grudzien 12 2014 18:28:30 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: dddddddd | W dniu 2014-12-12 17:17, BUNIEK pisze: no dobra, a jak bÄdÄ miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z dokładnoĹciÄ do 100mA? :)Witam, -- Pozdrawiam Ĺukasz 4 |
Data: Grudzien 12 2014 19:02:54 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Jacek Maciejewski | Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a): no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnieJeśli zakres pomiarowy będą dziesiątki miliamper, klasa dokładności 1% to pokażą z dokł. ok. 1% czy z dokładnością do 100mA? :)To zależy od zakresu pomiarowego i klasy, jak już powiedziałem wyżej. -- Jacek 5 |
Data: Grudzien 14 2014 09:15:59 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: Pszemol | "Jacek Maciejewski" wrote in message Dnia Fri, 12 Dec 2014 18:28:30 +0100, dddddddd napisał(a): Nie, musisz zsumować błąd jaki wprowadza sam przekładnik prądowy, np. jego dokładność to 10%, miernik 1% - w sumie masz 11% błędu. 6 |
Data: Grudzien 12 2014 19:07:58 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: p0li | T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał: no dobra, a jak będą miliampery to pokaże toto dokładnie, czy z a po co chcesz mierzyć prąd podczas rozruchu? z plusowej klemy powinny iść 2 kable - jeden do rozrusznika (gruby) drugi (lub więcej) do całej reszty - i tam wepnij amperomierz - najlepiej bocznikowy (bocznik pod maską - moduł w kabinie) teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest cyfrowy odczyt, plusem ujemnym jest działanie tylko w jedną stronę (ładowanie lub rozładowanie) - nie spotkałem modułu DC z pomiarem w obie strony dlatego u siebie w aucie mam miernik analogowy +/- 30A - dokładność odczytu ~0.5A - szału nie ma ale można oszacować czy coś ssa więcej na postoju czy pojedyncze mA -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 7 |
Data: Grudzien 12 2014 20:27:02 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello p0li, teraz można kupić moduły elektroniczne (z chin) plusem dodatnim jest Że jak? Ja nie znam innych. Ale ja na ICL7106/7 wychowany... [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 8 |
Data: Grudzien 12 2014 23:40:47 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: dddddddd | W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze: T->Dnia 2014-12-12 18:28:30 niejaki dddddddd napisał: z plusowej klemy idzie jeden kabel, później się pewnie rozdziela bo część prądu zostaje w skrzynce bezpiecznikowej w bagażniku (aku w bagażniku), a część leci pod maskę choćby do dodatkowej klemy właśnie o to mi chodzi - nie chcę mierzyć prądu podczas rozruchu, ale też nie chcę odłączać miernika w czasie odpalania auta -- Pozdrawiam Łukasz 9 |
Data: Grudzien 12 2014 14:48:06 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: | W dniu piątek, 12 grudnia 2014 23:40:51 UTC+1 użytkownik dddddddd napisał: W dniu 2014-12-12 19:07, p0li pisze: Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia. 10 |
Data: Grudzien 13 2014 06:44:20 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: Shrek | On 2014-12-12 23:48, wrote: Woltomierz o odpowiedniej czułości i mierzysz spadek napięcia na przewodzie od klemy do tego rozdzielenia. I cytując klasyka będziesz miał pomiar czysto teoretyczny. Miliampery razy miliomy równa się (prawie) zero. Będziesz mierzył raczej jak dobrze docisnąłeś sondy. Shrek. 11 |
Data: Grudzien 12 2014 19:41:13 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Jacek | W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze: Jest cos takiego jak przekładniki stosuje siÄ w instalacjachKolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeĹ przekładniki prÄ du stałego?? Lepiej jest nie odzywaÄ siÄ wcale i wydawaÄ siÄ głupim, niż odezwaÄ siÄ i rozwiaÄ wszelkie wÄ tpliwoĹci. Jacek 12 |
Data: Grudzien 12 2014 20:29:25 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, W dniu 2014-12-12 o 17:17, BUNIEK pisze: Jest cos takiego jak przekładniki stosuje się w instalacjachKolejny geniusz internetowy. Gdzie widziałeś przekładniki prądu stałego?? A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM? http://www.europowercomponents.com/media/uploads/la100-p.pdf Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydawać się głupim, niż odezwać się Ano właśnie... -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 13 |
Data: Grudzien 12 2014 22:00:04 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: Jacek | W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze: A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz. Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem zastosowania do zmiennego." Czyli nie wie, ale odpowiada. To dwa. Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 A (myślisz, że rozrusznikowi tyle wystarczy?) 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, żeby określić, czy i gdzie "prąd ucieka". To trzy. Co do zasady: jak chcemy zmierzyć co "pożera" prąd to raczej chodzi o "pożeranie" na postoju, jak silnik nie pracuje. Tutaj żadne LEMy ani przekładniki potrzebne nie są. Podłącza się amperomierz do masy i do bieguna akumulatora (przy założonej klemie). Potem klemę się zdejmuje i amperomierz zaczyna mierzyć. Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza". Jacek 14 |
Data: Grudzien 12 2014 22:10:29 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: p0li | T->Dnia 2014-12-12 22:00:04 niejaki Jacek napisał: Pozostaje problem, jak wytropić "pożeracza". ja wyciągałem bezpieczniki po jednym -- P0zdrawiam p0li hydro rulez ;) prawdziwy facet nie da odebrać sobie szarlotki 15 |
Data: Grudzien 12 2014 22:11:31 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, W dniu 2014-12-12 o 20:29, RoMan Mandziejewicz pisze: A Ty nie widziałeś? Mówi Ci coś hasło LEM?Jasne, jasne. Takie coś ma każdy w garażu i sobie zmierzy. To raz. Twierdziłeś, że nie istnieją, to raz. Buniek wyraźnie pisze "Do prądu stałego tez pewnie są, ja widziałem Ty nie wiedziałeś i też odpowiedziałeś, to dwa. On nie wprowadził w błąd, Ty tak. Pewnie miał na myśli bocznik. Dokładność tego ustrojstwa LEM na 100 LEMY mają przeciążalność stałą rzędu 3x. 0,45% daje błąd pomiaru 0,45A czyli o dwa rzędy wielkości za dużo, Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy. Podsumowując: http://rtfm.killfile.pl/#lajza [...] -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 16 |
Data: Grudzien 13 2014 13:33:09 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: Jacek | W dniu 2014-12-12 o 22:11, RoMan Mandziejewicz pisze: Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany. Chcemy wychwycić prądy rzędu miliamperów, więc użyjemy miernik o zakresie pomiaru 100000 razy większym? Jacek 17 |
Data: Grudzien 13 2014 15:04:35 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, Nie odróżniasz dokładności od poziomu nieczułości i offsetu, to trzy.Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamień. Zabijesz się. Pomysł, żeby na wadze wagonowej ważyć kiełbasę średnio jest udany. Odpowiadamy na zadane pytanie o przekładniki a nie o sensowność pomiaru. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 18 |
Data: Grudzien 12 2014 19:21:34 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 12 Dec 2014 16:57:12 +0100, dddddddd napisał(a): Witam, Nie mierz prądu podczas odpalania. Czyli na czas uruchamiania silnika, łączysz obwód bez amperomierza. Natomiast po uruchomieniu, jestem przekonany że prąd będzie płynął w drugą stronę - tzn. że będzie ładował akumulator. A to co Ci go rozładowuje, robi to na postoju, jak silnik nie pracuje. Więc do sprawdzenia masz napięcie ładowania - czyli jak silnik pracuje, to czy napięcie na akumulatorze wynosi 13.8-14.4V. Da się jakoś to zrobić? Auto to duży prądożerny diesel, A co w nim takiego prądożernego? Ogrzewanie elektryczne? Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie napięcie ładowania, albo zepsuty akumulator, albo jakieś akcesoria zużywają prąd przez noc. Cudów nie ma :) pełny stan Nie sądzę żeby to było normalne - kilkanaście amper to będzie jakieś 200W. No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak wsiądziesz. Kilka amper po zamknięciu to też wydaje się być sporo za dużo - może przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, (domykanie szyb itp.) ale nie dłużej. Natomiast przy 100Ah to nadal powinno się wyrabiać. A może jakiś problem z rozrusznikiem? Widziałem już taki który słabo kręcił - okazało się że jakieś smołopodobne uszczelnienie się stopiło, wpłynęło do środka i się tam kręciło wewnątrz silnika. 19 |
Data: Grudzien 12 2014 23:49:45 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: dddddddd | W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze:
moduły... a to nawigacja się przygotowuje tuż po otwarciu, a to wzmacniacz kręci wiatrakiem po zamknięciu, jakieś podświetlenia (lampka od skrzyni biegów - P - gaśnie chyba po pół godzinie więc dopiero wtedy moduł się usypia Bo jednak jak nie jeździsz na krótkich trasach, to albo masz za niskie akumulator nowy (poprzedni też zły nie był, napięcia dawno nie mierzyłem ale antyradar pokazuje i 14,6V pełny stan jest to norma w e60 - tuż po zamknięciu auta pobór prądu spada z kilkunastu do kilku A dość szybko i później stopniowo się wycisza No chyba że jakieś grzanie foteli Ci się włącza żebyś miał ciepło jak różne fora o tym aucie mówią że to normalne, tylko że wydaje mi się że nie jest tak za każdym razem - sądzę że problemem jest jakiś moduł który raz na kilka razy się nie wygasi i ciągnie prąd całą noc. Nie mam na tyle `czasu żeby codziennie podłączać miernik, dlatego chciałbym zamontować coś na stałe
hmm o tym nie pomyślałem, może nawet ciągnie sporo więcej prądu przy rozruchu... -- Pozdrawiam Łukasz 20 |
Data: Grudzien 13 2014 11:26:11 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Fri, 12 Dec 2014 23:49:45 +0100, dddddddd napisał(a): W dniu 2014-12-12 19:21, Tomasz Pyra pisze: Rozrusznik na pewno ma osobny, bardzo gruby przewód + idący najczęściej bezpośrednio od klemy akumulatora, do rozrusznika. Więc amperomierz możesz podłączyć tak, żeby nie mierzył Ci obwodu rozruchowego, a włączasz go w te pozostałe. Tyle że w zależności od wyposażenia i tak samochód w czasie jazdy potrafi ciągnąć ponad 100A - np. wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym podczas parkowania. Więc gdybyś chciał go mieć cały czas zamontowany, to potrzebujesz taki który się nie spali przy maksymalnym poborze prądu, a do tego nadal będzie pokazać prąd z dokładnością 10mA. Ja jak szukałem to podczas jazdy mierzyłem tylko napięcie na zaciskach, żeby upewnić się że nie mam spadków napięcia ładowania w czasie jazdy. A dopiero po zaparkowaniu przełączałem przewody tak żeby mierzyć prąd, i podłączałem go tak żeby nie przerwać obwodu. A może jakiś problem z rozrusznikiem? Ale nim rozbierzesz rozrusznik, to jednak wyeliminuj to że jakieś urządzenie Ci rozładowuje akumulator. Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerę która go całą noc filmowała :) 21 |
Data: Grudzien 13 2014 10:58:29 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | Tomasz Pyra pisze: Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerÄ która go całÄ noc filmowała :) Miernik z portem szeregowym i jakieĹ laptopopodobne urzÄ dzenie rejestrujÄ ce dane byłoby mniejszÄ armatÄ na takÄ muchÄ :) -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 22 |
Data: Grudzien 13 2014 13:57:38 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: re |
Ja montowałem amperomierz, a do niego kamerÄ która go całÄ noc filmowała :) Miernik z portem szeregowym i jakieĹ laptopopodobne urzÄ dzenie rejestrujÄ ce dane byłoby mniejszÄ armatÄ na takÄ muchÄ :) -- - Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napiÄcie :-) 23 |
Data: Grudzien 13 2014 16:24:01 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a): Użytkownik "AlexY" Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator :-) Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-) A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? Niby sporo potrafi w aucie dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-) No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki analizowac. J. 24 |
Data: Grudzien 13 2014 17:24:26 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: re |
[..] Niby prostsza i lepsza, ale latwiej dzis o kamerke niz o rejestrator :-) Bezprzewodowy adapter OBD2 na ELM327 mierzy napięcie :-) A OBD2 dziala po wylaczeniu zaplonu ? -- - Komunikacji z ECU nie ma, ale napięcie mierzy sam. Niby sporo potrafi w aucie dzialac ... ale to juz wiecie co wam prad zzera :-) -- - Nieużywane zasypiają. No i pomiar napiecia malo miarodajny jest, chyba ze dokladny i skoki analizowac. -- - No tak, musiałoby jednak prąd mierzyć a nie napięcie. 25 |
Data: Grudzien 13 2014 18:00:26 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | J.F. pisze: Dnia Sat, 13 Dec 2014 13:57:38 +0100, re napisał(a): Windows (przynajmniej do XP bo w 7 go nie widzÄ) ma systemowy terminal który rejestruje do pliku. [..] -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 26 |
Data: Grudzien 13 2014 19:38:50 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: J.F. | Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a): J.F. pisze: Ale komputer na ktorym dziala trzeba jakos zasilac :-) J. 27 |
Data: Grudzien 13 2014 21:47:57 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | J.F. pisze: Dnia Sat, 13 Dec 2014 18:00:26 +0000, AlexY napisał(a): A kamery nie trzeba? -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 28 |
Data: Grudzien 14 2014 09:34:38 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Pszemol | "AlexY" wrote in message J.F. pisze: Może ma własnÄ bateriÄ litowÄ ? 29 |
Data: Grudzien 13 2014 23:43:18 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: Tomasz Pyra | Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a): Tomasz Pyra pisze: Następnym razem, zamiast wyjąć ze schowka multimetr za 10zł i kamerkę która jest w samochodzie, zamówię nowy multimetr, a potem zostawię z nim na noc w aucie laptopa za parę tysięcy ;) 30 |
Data: Grudzien 13 2014 23:28:05 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | Tomasz Pyra pisze: Dnia Sat, 13 Dec 2014 10:58:29 +0000, AlexY napisał(a): A samochodu nie obawiasz siÄ zostawiÄ na noc? wart chyba troszkÄ wiÄcej niż laptop? Maska podniesiona że każdy ma dostÄp? Laptopy za kilka tysiÄcy nie majÄ portu szeregowego, do tego używa siÄ zabytku za 50zł z procem 486. Ciekawi mnie że tej kamerki nikt nie kradnie, też około tysiacza kosztowała chyba. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 31 |
Data: Grudzien 14 2014 14:44:43 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-12-14 00:28, Użytkownik AlexY napisał: Tomasz Pyra pisze:Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii wiÄc cała kombinacja robiona aby zmierzyÄ pobór przez auto i laptop jest cokolwiek bez sensu. Pozdrawiam 32 |
Data: Grudzien 14 2014 13:50:22 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | RadoslawF pisze: Laptop za 50zł nie ma sprawnej baterii wiÄc cała kombinacja Ten za parÄ tysiaków też nocy nie wytrzyma. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 33 |
Data: Grudzien 14 2014 09:33:56 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Pszemol | "AlexY" wrote in message RadoslawF pisze: Alex, nie potrafisz odpuĹciÄ w porÄ? 34 |
Data: Grudzien 14 2014 16:40:21 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | Pszemol pisze: "AlexY" wrote in message Co mam odpuĹciÄ? Nie mam racji? Nudzi mi siÄ przy niedzieli to chociaż podyskutujÄ (nie myliÄ z trollowaniem), albo se zaraz czołgi odpalÄ... -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 35 |
Data: Grudzien 14 2014 10:44:28 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Pszemol | "AlexY" wrote in message Pszemol pisze: Nie masz, bo używa siÄ tego co jest pod rÄkÄ , mimo że lepsze rozwiÄ zanie jest dostÄpne gdzies tam w teorii to co z tego jak go nie masz, musisz coĹ kupiÄ dodatkowo a potrzebujesz tylko doraźnie coĹ sprawdziÄ, tak jak on? Odpuć sobie, odpal czołgi ;-) 36 |
Data: Grudzien 14 2014 21:22:54 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | Pszemol pisze: "AlexY" wrote in message[..] Alex, nie potrafisz odpuĹciÄ w porÄ? Ma czy nie, tego nie wiemy, czasem nie jesteĹmy Ĺwiadomi że do rozwiÄ zania problemu można użyÄ sprzÄtu który mamy (o ile mamy), wczytaÄ dane excelem, który z tego zrobi nawet ładne kolorowe wykresiki. Ale można też nagraÄ kamerÄ wyĹwietlacz miernika a potem drugie tyle czasu oglÄ daÄ nagranie. IMHO bez sensu. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 37 |
Data: Grudzien 14 2014 18:07:49 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: CzesĹaw WiĹniak |
albo se zaraz czołgi odpalÄ... wot ?:) 38 |
Data: Grudzien 14 2014 21:23:21 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | Czesław WiĹniak pisze:
Niestety tak. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 39 |
Data: Grudzien 14 2014 16:58:52 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał: Nie musi dla mÄ drego wystarczy informacja z tych kilku godzinLaptop za 50zł nie ma sprawnej baterii wiÄc cała kombinacja które wytrzyma. Głupi bÄdzie siÄ podniecał że całÄ noc nie wytrzyma. Pozdrawiam 40 |
Data: Grudzien 14 2014 16:39:52 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | RadoslawF pisze: Dnia 2014-12-14 14:50, Użytkownik AlexY napisał: Przeczytaj od poczÄ tku o czym tu rozmawiamy. Gdyby problem był nawet 3h to bym osobiĹcie posiedział i jopił siÄ w miernik. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 41 |
Data: Grudzien 14 2014 22:19:44 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-12-14 17:39, Użytkownik AlexY napisał: Przeczytałem.Nie musi dla mÄ drego wystarczy informacja z tych kilku godzinLaptop za 50zł nie ma sprawnej baterii wiÄc cała kombinacja I podtrzymuje to co napisałem w poprzednim poĹcie. A skoro ty byĹ posiedział te trzy godziny to dlaczego od razu tego nie napisałeĹ zamiast siÄ oĹmieszaÄ tym co napisałeĹ ? Pozdrawiam 42 |
Data: Grudzien 14 2014 22:55:00 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: AlexY | RadoslawF pisze: Dnia 2014-12-14 17:39, Użytkownik AlexY napisał: "Nie dyskutuj z idiotÄ ! Najpierw sprowadzi CiÄ do swojego poziomu, a potem pokona doĹwiadczeniem" Szukaj rozmówców wĹród równych swojemu mikroskopijnemu IQ. -- AlexY http://faq.enter.net.pl/simple-polish.html http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html 43 |
Data: Grudzien 15 2014 18:04:39 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: RadoslawF | Dnia 2014-12-14 23:55, Użytkownik AlexY napisał: Jak rozumiem moje mikroskopijne IQ przerasta to co uważaszPrzeczytałem.Nie musi dla mÄ drego wystarczy informacja z tych kilku godzin za swoje wielkie IQ. Pozdrawiam 44 |
Data: Grudzien 14 2014 09:25:30 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Pszemol | "AlexY" wrote in message Tomasz Pyra pisze: O tym samym pomyslałem... Ale czasem ma siÄ tylko armatÄ pod rÄkÄ a mucha dokucza ;-) 45 |
Data: Grudzien 14 2014 10:18:39 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: BartekK | W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze: No to już nie jest normalne. U mnie (też e61) lampka P na gałce biegów gaĹnie natychmiast (jakieĹ 1-2s po) zamkniÄciu auta (pilotem).A co w nim takiego prÄ dożernego? hmm o tym nie pomyĹlałem, może nawet ciÄ gnie sporo wiÄcej prÄ du przyTo byĹ odczuł znacznie, jako słabszy rozruch, bo przy normalnym rozruchu pobór jest znaczy, spadek napiÄcia też, jakby pobór był znacznie wiÄkszy - to by w ogóle ci wszystko zdychało. PamiÄtaj że tam jednak doć długi kabel od rozrusznika do aku... -- | Bartłomiej Kuźniewski | GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 46 |
Data: Grudzien 14 2014 12:21:31 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: dddddddd | W dniu 2014-12-14 10:18, BartekK pisze: W dniu 2014-12-12 o 23:49, dddddddd pisze: wnioskujÄ że po lifcie (bo ja przed liftem mam lampkÄ obok gałki)
no i właĹnie obstawiam ten rozrusznik - niedawno faktycznie po jeździe i ok godzinnym postoju ciÄżko krÄcił, jeszcze to sprawdzÄ ale wydaje mi siÄ to najbardziej prawdopodobne -- Pozdrawiam Ĺukasz 47 |
Data: Grudzien 14 2014 13:52:38 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: dddddddd | W dniu 2014-12-14 12:21, dddddddd pisze:
dodam jeszcze że rozrusznikiem krÄcÄ tylko raz, jak słabo zaczyna krÄciÄ to doładowujÄ aku i jakiĹ czas jest spokój - ale może po prostu coĹ tam siÄ przywiesza i potrzebuje dużo wiÄcej prÄ du na rozruch - dlatego doładowanie pomaga? rozrusznik w tym aucie działa automatycznie tzn. przekrÄcam i puszczam kluczyk, a on krÄci tyle czasu ile mu siÄ chce :) -- Pozdrawiam Ĺukasz 48 |
Data: Grudzien 12 2014 19:32:43 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: Marvin | W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze: Witam, PożyczyÄ dobry miernik cÄgowy na DC i zapiÄ Ä na przewodzie? M 49 |
Data: Grudzien 12 2014 23:50:46 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: dddddddd | W dniu 2014-12-12 19:32, Marvin pisze: W dniu 2014-12-12 16:57, dddddddd pisze:o - to może byÄ dobry pomysł ! kupiÄ coĹ sensownego do powiedzmy 200-300zł? -- Pozdrawiam Ĺukasz 50 |
Data: Grudzien 12 2014 23:58:01 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: CzesĹaw WiĹniak | o - to może byÄ dobry pomysł !Witam, Ja mam UT-203, tylko przeczytaj instrukcje. http://www.uni-t.eu/lp/mie0087/manual/mie0087_pl.pdf 51 |
Data: Grudzien 12 2014 21:34:44 | Temat: Re: pomiar prÄ
du w aucie | Autor: ToMasz | W dniu 12.12.2014 16:57, dddddddd pisze: Witam, tak. odłÄ cz zacisk dodatni akumulatora i zapnij solidnie kabelek na zacisk dodatni akumulatora. ten kabelek podłÄ cz na stałe do miernika, drugi kabel miernika podłÄ cz na stałe do kabla dodatniego auta. na czas zapalania podłÄ cz kabel dodatni auta do zacisku akumulatora - auto zapali, a amperomierz bÄdzie pokazywał zero. potem zdejmij kabel dodatni z akumulatora, tak aby ten dodatkowy kabelek, idÄ cy przez miernik pozostał. JA tak robiłem - nic siÄ złego nie działo, ale jak Ci siÄ miernik spali, albo kabelek odczepi - narobisz sobie kosztownych problemów. ToMasz LEpiej sprawdź napiÄcie ładowania, a potem co Ci zjada prÄ d na postoju 52 |
Data: Grudzien 13 2014 15:41:36 | Temat: Re: pomiar prądu w aucie | Autor: pawel | U mnie aku rozładowaywała koncówka mocy w radiu. 53 |
Data: Grudzien 14 2014 21:51:12 | Temat: Re: pomiar prďż˝du w aucie | Autor: janusz_k | W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze: On Sunday, December 14, 2014 10:31:06 AM UTC-5, Adam wrote:Teoretycznie masz racjÄ, ale praktycznie wiÄcej ubÄdzie z aku bo obciÄ żenie tak dużym prÄ dem gwałtownie zmniejsza pojemnoć aku, ile, trudno wyczuÄ, ale może to byÄ np 1/10 pojemnoĹci. -- Pozdr Janusz_K 54 |
Data: Grudzien 14 2014 22:36:57 | Temat: Re: pomiar prďż˝du w aucie | Autor: J.F. | Dnia Sun, 14 Dec 2014 21:51:12 +0100, janusz_k napisał(a): W dniu 2014-12-14 18:35, Tornad pisze: To nie calkiem tak - zjawisko (Peukerta) jest znane od ~100 lat i zbadane glebiej. W trakcie rozladowywania powstaje siarczan olowiu, ktory ma wieksza objetosc niz tlenek, i jesli powstanie na zewnetrznej czesci ziaren masy, to izoluje wnetrze od elekrolitu. Tak sie dzieje przy duzym pradzie, przy malym konwersja jest bardziej rownomierna. No i ... jeden taki 5s rozruch raczej nie uszczupli pojemnosci, bo nie nastapi ta izolacja. Dwa pewnie tez nie. Ale jak bedziemy krecic i krecic, to faktycznie szybko zdechnie, mimo ze takie 50Ah powinno niby przez 15 minut 200A zapewniac. J. |