Grupy dyskusyjne   »   problem z berlingo 2 hdi

problem z berlingo 2 hdi



1 Data: Lipiec 15 2011 18:45:37
Temat: problem z berlingo 2 hdi
Autor: mirek 

witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?
--
Mirek



2 Data: Lipiec 15 2011 17:56:26
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 15 Jul 2011 18:45:37 +0200, mirek napisał(a):

witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

Awaria BSI albo coś, co powoduje nieprawidłową jego pracę, np. zawilgocenie
jego złącza.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

3 Data: Lipiec 15 2011 19:09:15
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: =Marcos= 

witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

Coś takiego było w kilku odcinkach "Z Archiwum X", ale raczej nie Berlingo ;)

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

http://www.microstock.pl <- sprzedaj swoje zdjęcia

4 Data: Lipiec 15 2011 19:11:58
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Jacek Maciejewski 

Dnia Fri, 15 Jul 2011 18:45:37 +0200, mirek napisał(a):

może ktoś z Was spotkał się z takim objawem

Dokładnie tak było kiedy miałem bliskie spotkanie z UFO :)
--
Jacek

5 Data: Lipiec 15 2011 19:14:43
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Grejon 

W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:

witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

W kwestii formalnej - Berlingo 2 czy Berlingo 1 po fl?

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

6 Data: Lipiec 15 2011 19:18:13
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Michał Gut 

Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i podnoszenie.

7 Data: Lipiec 15 2011 20:27:58
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 15-07-2011 19:18, Michał Gut pisze:

Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i
podnoszenie.

Dlaczego nie pasuje?

Pozdrawiam
Paweł

8 Data: Lipiec 15 2011 22:54:25
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Michał Gut 

Powiedzialbym ze szyna CAN ale nie pasuje mi tu to opuszczanie powoli i
podnoszenie.

Dlaczego nie pasuje?

bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal niedzialanie urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

9 Data: Lipiec 15 2011 23:17:20
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 15-07-2011 22:54, Michał Gut pisze:

Dlaczego nie pasuje?
bo jakby doszlo do anomalii w CAN to brak transmisji (a nieczytelna to
prawie to samo co brak dla urzadzenia odbiorczego) by powodowal
niedzialanie urzadzen a kolega tu pisal o czesciowym dzialaniu.

Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich objawów.

Pozdrawiam
Paweł

10 Data: Lipiec 16 2011 01:16:47
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Michał Gut 

Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich objawów.

do paralizu tak ale imho nie pasuja do czesciowego dzialania - te szyby chocby czy brzeczyk kolegi od kierunkow/rezerwy

11 Data: Lipiec 16 2011 10:31:44
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 16-07-2011 01:16, Michał Gut pisze:

Zakłócenia i wadliwe urządzenia w CAN jak najbardziej pasują do takich
objawów.
do paralizu tak ale imho nie pasuja do czesciowego dzialania - te szyby
chocby czy brzeczyk kolegi od kierunkow/rezerwy

Pasują.

Pozdrawiam
Paweł

12 Data: Lipiec 15 2011 19:47:19
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: BartekK 

W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:

witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?
W bliźniaczym peugeotowym partnerze 3 takie coś się dzieje, jak podczas pracy silnika się masa/aku odpadnie, niby cos jest zasilane ale z alternatora ktorego regulator glupieje, wiec cuda sie dzieja, wszystko sie restartuje i napiecie skacze.

--
| Bartłomiej Kuźniewski
|   GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

13 Data: Lipiec 15 2011 18:11:06
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: to 

begin mirek

może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić.

Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem Bermudzkim.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

14 Data: Lipiec 15 2011 20:29:26
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 15-07-2011 20:11, to pisze:

Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem Bermudzkim.

Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się baterie.


Pozdrawiam
Paweł

15 Data: Lipiec 16 2011 01:55:58
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: to 

begin DoQ

Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem
Bermudzkim.

Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się
baterie.

Ponoć objawy się wzmagają, gdy dodatkowo wypadnie klocek.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

16 Data: Lipiec 16 2011 11:13:36
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 16-0

Jak tak miałem w poprzedniej Toyocie Prius, okazało się że wylały się
baterie.
Ponoć objawy się wzmagają, gdy dodatkowo wypadnie klocek.

Dlatego MY'10 unowocześnili, zrezygnowali z przestarzałych tarcz i zamontowali bębnoprądnice mimośrodową na tylnej osi.


Pozdrawiam
Paweł

17 Data: Lipiec 16 2011 16:21:25
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Michał Gut 

zamontowali bębnoprądnice mimośrodową na tylnej osi.

brzmi jak komenda w startrek voyager;)

18 Data: Lipiec 16 2011 16:34:32
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 16-07-2011 16:21, Michał Gut pisze:

zamontowali bębnoprądnice mimośrodową na tylnej osi.
brzmi jak komenda w startrek voyager;)

Słuszna uwaga. Jest to technologia zapożyczona z wahadałowca Endeavour napędzanego beznodiazepinem potocznie zwanego Oksazepamem ;)


Pozdrawiam
Paweł

19 Data: Lipiec 16 2011 14:18:20
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Adam 'Adak' Kępiński 

Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem Bermudzkim.

Kto normalny przelatuje myśliwcem nad trójkątem bermudzkim? Chcesz się zabić?

Ja od lat latam tamtędy wielosilnikowym bombowcem i tylko raz zdarzyło mi się, że płyn do spryskiwaczy akurat się skończył...

--
Adam 'Adak' Kępiński        GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborów, może być tylko mniejsze zło"

20 Data: Lipiec 16 2011 13:23:44
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 16 Jul 2011 14:18:20 +0200, Adam 'Adak' Kępiński napisał(a):

Miałem coś takiego w myśliwcu, gdy przelatywałem nad Trójkątem Bermudzkim.

Kto normalny przelatuje myśliwcem nad trójkątem bermudzkim? Chcesz się
zabić?

Ja od lat latam tamtędy wielosilnikowym bombowcem i tylko raz zdarzyło
mi się, że płyn do spryskiwaczy akurat się skończył...

Trzeba było wysłać Napoleona do Jezusa, żeby trochę zrobił

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

21 Data: Lipiec 16 2011 12:31:34
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: to 

begin Adam 'Adak' Kępiński

Kto normalny przelatuje myśliwcem nad trójkątem bermudzkim? Chcesz się
zabić?

Od tego czasu już nie latam -- człowiek uczy się na błÄ™dach.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

22 Data: Lipiec 15 2011 22:38:17
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: cation 

Ja tez witam

może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle zapaliły
się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby elektryczne zaczęły
bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

Widzisz, wiekszosc ci odpowiedziala niestety jakimis glupkowatymi
komentarzami ale jezdzimy w firmie tym czyms (Berlingo 2004r) i
stwierdzilismy po kilku latach jazdy ze ten samochód "ma dusze" ;-)
U nas ostatnio np cos padlo i
1) nie dziala predkosciomierz i nie nabija kilometrow
2) nie grzeje swiec - zapinamy je ręcznie kablem 3x1,5mm^2
3)po zgaszeniu silnika zaswieca sie wiele lampek (nawet taka smieszna
czerwona ze zbiorniczkiem wody cy cuś - nigdy sie przedtem nie swiecila) na
pare sekund + radio +
4) otwiera się i zamyka ze dwa razy centralny - tak na pozegnanie.
Oczywiscie trzeba chwile odczekac bo jak sobie pilotem zamkniesz to ci sie
sam otworzy zaraz

Nie śmiejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie
komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po
pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udającym przerywacz kierunkow (jak podczas
działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy
paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska
mysl techniczna....)


pzdr

23 Data: Lipiec 15 2011 22:55:48
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Michał Gut 

jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

24 Data: Lipiec 15 2011 23:31:00
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: cation 


jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

ze niby jak to naprawic??
swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to
zapala , to gasnie...
Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

25 Data: Lipiec 16 2011 01:20:20
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Michał Gut 

jak w morde strzelil albo CAN albo masa silnika

ze niby jak to naprawic??
swego czasu komp wywalal error "blad pamieci eprom", lampka awarii sie to zapala , to gasnie...
Juz nas to nie rusza, jezdzi, jeszcze....

masa silnika to sprtawdzasz kabel pomiedzy silnikiem a budą (u mnie do sciany grodziowej)

co do can to ci nie pomoge. tu juz elektronik potrzebny ktory 'poslucha' co lata po drutach od can. moze jedno urzadzenie zasiewa a moze bodykomp sie rozsypal - waldek zdaje sie ze ocykany w cytrynkach. posluchaj raczej jego.

26 Data: Lipiec 15 2011 22:47:17
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Waldek Godel 

Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

Nie śmiejcie się więc - ten typ tak ma jak widac. Obstawiam uwalenie
komputera, tam wszystkim on steruje, nawet spryskiwaczem (olbrzymi lag po
pociagnieciu wajchy) i buzzerkiem udającym przerywacz kierunkow (jak podczas
działania kierunkowskazow zapiszczy on np z powodu zapalenia sie rezerwy
paliwa yo cykanie kierunkow milknie na pare sekund - pieknosci, francuska
mysl techniczna....)

Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
komputer albo jego przewody.
Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
pamiętam.

Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
się na rzeczy.
W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

27 Data: Lipiec 16 2011 08:37:15
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: mirek 

W dniu 2011-07-15 23:47, Waldek Godel pisze:

Dnia Fri, 15 Jul 2011 22:38:17 +0200, cation napisał(a):

Aż się chce powiedziedzieć, że pieprzysz jak ci co dawali głupkowane
odpowiedzi. A dobrą dostałeś - komputer BSI.
W tym samochodzie są dwa komputery - ECU sterujący silnikiem i tzw. "moduł
komfortu" sterujący wszystkim innym, nawet z klaksonem.
Objawy pokazują, że komputer ewidentnie głupieje. Winny jest albo sam
komputer albo jego przewody.
Dosyć słynne początkowe problemy z modelami C5 (dosyć podobne w objawach
zresztą) były spowodowane zamakaniem głównej wtyczki BSI. Był recall,
serwisy założyły solidnego gumowego kondona na wtyczkę i się uspokoiło.

Robota jest raczej dla elektryka, chyba, że wiesz o co biega. Początek jest
prosty - wyjąć akumulator, DOKŁADNIE odczyścić klemy i zaciski akumulatora,
przesmarować wazeliną techniczną, porządnie zacisnąć. Sprawdzić kabel
masowy od akumulatora, dokręcić mocowanie do nadwozia, sprawdzić czy nie
skorodowane. Później możesz sprawdzić wtyczkę BSI. W niektórych modelach
jest mocowany dosyć nieszczęśliwie pod krawędzią maski, czasem może się tam
dostać woda. Jak komputer albo kable są mokre, to masz odpowiedż. Choć
Berlingo ma BSI chyba zintegrowane ze skrzynką bezpieczników, jeżeli dobrze
pamiętam.

Jak nie jest mokry, to odepnij wtyczkę, pryśnij jakimś kontakt-spray (WD40
to NIE jest kontakt-spray ani nawet nigdy nie leżał w pobliżu) i dokładnie
wciśnij spowrotem. Jak nie pomoże, to niestety do kogoś kto ma Lexię i zna
się na rzeczy.
W razie uszkodzenia BSI, kupisz używkę za 150-200 zł, tyle, że musisz
wszystko zaprogramować Lexią i będziesz to tego potrzebować hasła z ASO,
jeżeli go jeszcze nie masz na jakiejś kartce, to trzeba będzie podjechać i
wygenerować. Zresztą osoba z Lexia powinna ci powiedzieć co i jak.


bardzo dziękuję za informacje, teraz wiem, gdzie szukać.

--
Mirek

28 Data: Lipiec 16 2011 11:54:42
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: cation 


Wielkie dzieki za wskazowki, sprobuje w najblizszym czasie sie temu
przyjrzec...

29 Data: Lipiec 16 2011 11:57:47
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: cation 


a i jescze jedno, czy BSI wystepuje w berlingo 1,9D - zwykly dizel???

30 Data: Lipiec 16 2011 11:26:04
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 16 Jul 2011 11:57:47 +0200, cation napisał(a):

a i jescze jedno, czy BSI wystepuje w berlingo 1,9D - zwykly dizel???

tak, bo BSI nie ma nic wspólnego z silnikiem, tylko z całą resztą.
A co do silnika - to nie jest już zwykły XUD, tylko ma dołożone
elektroniczne sterowanie, nazwę zmienioną na DW8 i ECU też jest (ale skoro
silnik chodzi bez problemu, to nie ma co tego ruszać)

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

31 Data: Lipiec 16 2011 16:21:24
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: mirek 

W dniu 2011-07-15 18:45, mirek pisze:

witam,
może ktoś z Was spotkał się z takim objawem - podczas jazdy nagle
zapaliły się niemal wszystkie kontrolki, wysiadło radio, szyby
elektryczne zaczęły bardzo powoli się opuszczać i podnosić. Jakieś pomysły?

sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana sprzęgła, zaś mechanik mówi, że jeśli w tym modelu jest koło dwumasowe to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok produkcji 2005.

I jeśli takowe koło posiadam, to jest to coś takiego?
http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_pasowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

--
Mirek

32 Data: Lipiec 16 2011 15:32:26
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: Waldek Godel 

Dnia Sat, 16 Jul 2011 16:21:24 +0200, mirek napisał(a):


sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby
było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)

tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka część za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.
Natomiast jak w panzerwagenie ukręci się wał albo pęknie głowica, to jest
to tylko część eksploatacyjna, musisz się do tego przyzwyczaić.


Mam jeszcze jedno pytanie - od którego rocznika, lub inaczej w jakich
silnikach montowane było koło dwumasowe? Niedługo czeka mnie wymiana
sprzęgła, zaś mechanik mówi, że jeśli w tym modelu jest koło dwumasowe
to przydałoby się je od razu wymienić. Silnik 2.0 hdi, 90km, rok
produkcji 2005.

I jeśli takowe koło posiadam, to jest to coś takiego?
http://www.automotofrance.pl/pl/Products/3501/kolo_pasowe_walu_korbowego_berlingo_2_0hdi/Show/

to czym się powszechnie straszy, to dwumasowe koło zamachowe - 2.0 HDi 90
KM nigdy takiego nie miał, od początku do końca jego montażu.

a to na fotce, to owszem posiadasz. Tyle, ze w linku jest kompletnie chora
cena, nowe znajdziesz za połowę tego.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

33 Data: Lipiec 16 2011 16:44:13
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 16-07-2011 16:32, Waldek Godel pisze:

sprawa się wyjaśniła - przyczyną problemów był regulator napięcia, żeby
było śmieszniej produkowany przez firmę Bosch:)>
tak to jest zawsze z urban legend o samochodach na F.
Niemiecka część za 30 zł, ale opinia o całym francuskim samochodzie.

Nie znasz się.
To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do francuzów ;)

Pozdrawiam
Paweł

34 Data: Lipiec 16 2011 17:03:03
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: to 

begin DoQ

Nie znasz się.
To jest częć Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzów ;)

Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

35 Data: Lipiec 16 2011 19:16:05
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 16-07-2011 19:03, to pisze:

Nie znasz się.
To jest część Boscha ale robiona z dużo gorszych materiałów niż dla
folkswagena, na specjalnej gorszej linii produkcyjnej przeznaczonej do
francuzów ;)
Kto wie, czy to nie sabotaż pogrobowców Hitlera!


Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych francuskich Spitfire.

Pozdrawiam
Paweł

36 Data: Lipiec 16 2011 17:21:03
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: to 

begin DoQ

Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.

Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

Już chyba wiem skąd ta niechęć do samochodów na F.

--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
 to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

37 Data: Lipiec 16 2011 20:04:18
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: J.F. 

Dnia 16 Jul 2011 17:21:03 GMT, to napisał(a):

begin DoQ
Całkiem możliwe, że w czasie II wojny chodziło o sabotaż słynnych
francuskich Spitfire.

Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!

Nie klam nie klam.

Wspolczesny jest mechaniczny, czy w czasie wojny stosowali
polprzewodnikowy ?

J.

38 Data: Lipiec 16 2011 20:59:28
Temat: Re: problem z berlingo 2 hdi
Autor: DoQ 

W dniu 16-07-2011 20:04, J.F. pisze:

Ironią historii jest, że ów regulator napięcia z czasów wojny jest nadal
wykorzystywany we współczesnych, francuskich samochodach!
Nie klam nie klam.

Ma rację. W PSA stosuje się TAKI SAM regulator zapewniający symetrię osiową amplitudy napięcia - wiem, bo sam mam taki i wymieniałem go już ze dwa razy. Z tym że u mnie oprócz kontrolek, włączyły się wentylatory chłodnic i pociągnęły zaparkowany samochód wzdłuż ulicy powodując liczne szkody. To jest mój ostatni samochód na F.

Pozdrawiam
Paweł

Re: problem z berlingo 2 hdi



Grupy dyskusyjne