Grupy dyskusyjne   »   problem z elektrykÄ…: Bandit rozladowuje aku

problem z elektrykÄ…: Bandit rozladowuje aku



1 Data: Kwiecien 09 2009 20:11:24
Temat: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor:

Witam kole¿eñstwo i pomocy szukam!

Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ³aduje/roz³adowuje
akumulator. Po w³o¿eniu na³adowanego aku moto piêknie chodzi, mo¿na
ruszyæ na miasto, po czym akumulator stopniowo siê rozladowuje
(sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napiêcia 12,5 moto zaczyna
gasn±æ.

Moto pojechalo do warsztatu (suzuki jask³owski warszawa), gdzie mi³y
pan Wojtek zaordynowa³ wymianê reglera. Kupilem regler tajwanski,
podobno mocniejszy. Po wymianie moto dojecha³o od warsztatu
(prymasa/gorczewska) do ronda Zawiszy gdzie zdechlo z rozladowanym
aku. Odpalilem jakos na pych i okazalo sie ze przy dodaniu gazu silnik
gasnie wiec turlalem sie dalej z taka predkoscia jak sie dalo -
20-30km/h. Moto wrocilo do serwisu. W serwisie mechanik stwierdzil ze
to na pewno gazniki a moto rozladowuje sie przy probach
odpalania. Wymienili olej, przeczyscili i zsynchronizowali gazniki,
skasowali piec stow. Po wyjezdzie z warsztatu motor zdechl na rondzie
ONZ.

Za trzecim razem zdazylem wyjechac z warszatu, pojechac od
Gorczewskiej do Powstancow i wrocic do Prymasa i zdechl na wjezdzie w
Prymasa. Dopchalem do warsztatu gdzie stoi drugi tydzien, mechanik
mowi ze wszystki pieknie dziala, jak sie wlaczy dmuchawa to laduje
tylko napieciem 12,3 wolta "ale powinno wystarczyc" a poza tym
dmuchawa sie wlacza rzadko. Moze ja zle jezdze, ale jak jade to
dmuchawa generalnie chodzi. Jeszcze z objawow: gasnie zawsze przy
wolnych manewrach typu jazda w korku, zawracanie. Aku zawsze jest w
takim stanie ze zakreci pare razy rozrusznikiem a potem juz tylko tyka
przeka¼nikiem od zap³onu. Nastepnego dnia, jak wszystko wystygnie i
aku odpocznie to czasem nawet odpali.

Co to mo¿e byæ? Kto to mo¿e naprawic?

aleks from hell.pl



2 Data: Kwiecien 09 2009 11:30:18
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Sherlock 

On 9 Kwi, 20:11,  wrote:

Co to mo¿e byæ? Kto to mo¿e naprawic?

Masz miernik? pomierz jakie masz ³adowanie,  czy skacze podczas
dodawania gazu, czy spada i o ile przy w³±czaniu urz±dzeñ (np.
o¶wietlenia).
Ja stawiam na walniêty alternator.

pozdrawiam
Sherlock

3 Data: Kwiecien 09 2009 20:38:57
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor:

Sherlock  writes:

On 9 Kwi, 20:11,  wrote:

Co to mo¿e byæ? Kto to mo¿e naprawic?

Masz miernik? pomierz jakie masz ³adowanie,  czy skacze podczas
dodawania gazu, czy spada i o ile przy w³±czaniu urz±dzeñ (np.
o¶wietlenia).
Ja stawiam na walniêty alternator.

Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dup±, nie da
siê d³ugo je¼dziæ bez siod³a, ale spróbujê co¶ pokombinowaæ, bokiem pu¶ciæ.

Z tym ¿e on jakie¶ tam ³adowanie to ma, jak stoi i podkrêciæ obroty to
napiêcie na aku ro¶nie do oko³o 13V.

a

4 Data: Kwiecien 09 2009 20:44:51
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Grzybol 

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci

Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dup±, nie da
siê d³ugo je¼dziæ bez siod³a, ale spróbujê co¶ pokombinowaæ, bokiem
pu¶ciæ. Z tym ¿e on jakie¶ tam ³adowanie to ma, jak stoi i podkrêciæ
obroty to napiêcie na aku ro¶nie do oko³o 13V.
a

Za ma³e napiêcie ³adowania. Je¿eli akumulator u¿ywany jest do pracy
cyklicznej, tj. ³adowanie i roz³adowanie odbywa siê na przemian, napiêcie
³adowania powinno wynosiæ 2,40 - 2,50 V/ogniwo, co oznacza 14,4 - 15,0 V dla
akumulatora 12 - woltowego. Stawiam na regulator napiêcia/alternator.

--
Grzybol

5 Data: Kwiecien 09 2009 11:52:38
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Sherlock 

On 9 Kwi, 20:38,  wrote:

Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dup±, nie da
siê d³ugo je¼dziæ bez siod³a, ale spróbujê co¶ pokombinowaæ, bokiem pu¶ciæ.

ale ja Ci nie ka¿ê je¼dziæ - pod³±cz, pobaw siê manetk±, pow³±czaj
o¶wietlenie i obserwuj

Z tym ¿e on jakie¶ tam ³adowanie to ma, jak stoi i podkrêciæ obroty to
napiêcie na aku ro¶nie do oko³o 13V.

Za ma³o! powinno byæ ok 14,4-14,9V mo¿e trochê spadaæ po w³±czeniu
obci±¿ênia (o¶wietlenie).

Na pocz±tek regulator napiêcia do sprawdzenia.

pozdr.
Sherlock

6 Data: Kwiecien 09 2009 21:06:43
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Mystik 

Cze¶æ

U¿ytkownik "Sherlock"  napisa³ w wiadomo¶ci On 9 Kwi, 20:38,  wrote:

Na pocz±tek regulator napiêcia do sprawdzenia.

Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie napiêcie dostarcza alternator. Je¿eli ono bêdzie dobre, to wtedy regulator do wymiany.

pozdr.
Mystik

7 Data: Kwiecien 09 2009 12:17:09
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Sherlock 

On 9 Kwi, 21:06, "Mystik"  wrote:

Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie
napiêcie dostarcza alternator. Je¿eli ono bêdzie dobre, to wtedy regulator
do wymiany.


a racja, zgadzam siê, równie¿ sprawdzi³bym w tym momencie alternator

pozdrawiam
Sherlock

8 Data: Kwiecien 09 2009 22:48:13
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: James 

"Sherlock" wrote...
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie
napiêcie dostarcza alternator. Je¿eli ono bêdzie dobre, to wtedy
regulator
do wymiany.

a racja, zgadzam siê, równie¿ sprawdzi³bym w tym momencie alternator

A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze
dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje. Skoro aku
wystarcza na jedna-dwie proby startu, to znaczy ze pojemnosci on nie ma
zadnej. Dodatkowo, jezeli akumulator ma zwarcie to bedzie stawial tak duzy
opor, ze alternator nie da rady osiagnac pelnego napiecia ladowania.
Moze oczywiscie byc tez uszkodzona jedna faza alternatora co jest bardzo
prawdopodobne.
Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli
jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie
to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

Powodzenia!
--
pozdro
James

9 Data: Kwiecien 10 2009 17:36:47
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor:

"James"  writes:

"Sherlock" wrote...
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie
napiêcie dostarcza alternator. Je¿eli ono bêdzie dobre, to wtedy
regulator
do wymiany.

a racja, zgadzam siê, równie¿ sprawdzi³bym w tym momencie alternator

A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze
dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje. Skoro aku
wystarcza na jedna-dwie proby startu, to znaczy ze pojemnosci on nie ma
zadnej. Dodatkowo, jezeli akumulator ma zwarcie to bedzie stawial tak duzy
opor, ze alternator nie da rady osiagnac pelnego napiecia ladowania.
Moze oczywiscie byc tez uszkodzona jedna faza alternatora co jest bardzo
prawdopodobne.

Widaæ ma³o jasno napisa³em: ¶wie¿o na³adowany aku, naladowany na full,
wystarczy na ró¿ne krêcenia rozrusznikiem i potem jakie¶ 30-60 minut
jazdy (zale¿y jakiej), raz sobie poje¿dzi³em i co jaki¶ czas
sprawdza³em napiêcie na aku, i jak zaczê³o siê od 13,4 to sobie
zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, a¿ zjecha³o poni¿ej 12,5 kiedy motong
zacz±³ gasn±æ.

A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie po¿yczy³em aku od kumpla
i wozi³em ze sob±, po w³o¿eniu rezerwy dotar³em do domu a rezerwa byla
tak samo roz³adowana jak mój. Pó¼niej ju¿ za ktorym¶ razem z rezerw± w
plecaku pojecha³em po odbiór motora z warsztatu.

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i
zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli
jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie
to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [-- -], ,,u nas
dzia³a'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem), ale
jak nic nie zrobi± do ¶rody to odbiorê i sam siê bêdê z tym pieprzyæ.

Dziêki!

aleks fh

10 Data: Kwiecien 10 2009 19:09:18
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: KLOSZ 

 pisze:


A ile mniejwiecej powinno byc?

Generalnie test uzwojen nie jest jakis wybujale skomplikowany. Rozlaczasz kostke z przewodami od altka, miernik w garsc i mierzysz. Nie mam pod reka serwisowki i nie dam glowy czy wartosci beda takie same, ale na przyklad w mojej Hundzie mierzysz rezystancje miedzy trzema przewodami zoltymi (kazdy z kazdym) - prawidlowa wartosc powinna byc w okolicach 0,5 Ohma. Miedzy czarnym i bialym przewodem (uzwojenie magnesowania - nie wiem czy u Ciebie tez takie jest, bo moze nie byc, wtedy beda tylko trzy zolte przewody i finito) w kostce altka powinno byc w granicach 2,1 - 2,6 Ohma.
Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy pracujacym motocyklu i podlaczonej kostce altka. Tylko ostroznie, bo to juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do 400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-)

Przy okazji pokusibym sie o zmierzenie spoczynkowego poboru pradu, bo moze masz cos w instalacji co powoduje zwiekszony pobor, ktory tez nadwyreza aku, wiec warto sprawdzic przy okazji. Chociaz to co opisujesz wskazuje radczej na problem na drodze altek-regulator.

Generalnie to najlepiej jakbys sobie skads wytrzasna service manual do swojego modelu. Na ogol jest tam dokladnie opisane co nalezy krok po kroku sprawdzic i jak zinterpretowac otrzymane wyniki.

Dodatkowo, jesli bylyby jeszcze watpliwosci, w serwisowce znajdziesz tez dokladny opis jak pomierzyc czy prawidlowo dziala regulator.

Jesli o mnie chodzi to lapalbym miernik do reki i do boju. Troche sie pobawisz, posprawdzasz, a jak cos wykryjesz sam to bedziesz mial bezcenna satysfakcje.

Powodzenia

KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi siê podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to te¿ jest patologia, tylko troche inna ni¿ Twoja..." - tez by KLOSZ

11 Data: Kwiecien 10 2009 19:43:07
Temat: ERRATA
Autor: KLOSZ 

KLOSZ pisze:

Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy pracujacym motocyklu i

ERRATA:  bylo napisane "podlaczonej"  -> tu powinno byc napisane ODLACZONEJ kostce - klepnelo mi sie "p".

kostce altka. Tylko ostroznie, bo to juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do 400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-)


Takze kostka ODLACZONA. Zerknalem sobie w to co mam o Suzukach i podaja, ze przy 5 krpm napiecie powinno byc na poziomie minimum 75-80 Voltow (wartosci na bazie GS500 i GSX400, moze ktos ma service manual do B.  to by Ci podal wartosci rezystancji uzwojen i napiecia dla Twojego modelu)

Zdrowko
KLOSZ
--
Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik....
"Jestem ZA, dopóki mi siê podoba" - by KLOSZ
"To co widzisz to te¿ jest patologia, tylko troche inna ni¿ Twoja..." - tez by KLOSZ

12 Data: Kwiecien 10 2009 19:30:36
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: James 

<alex> wrote...

"James" writes:
A moze po prostu akumulator jest walniety?
Widaæ ma³o jasno napisa³em: ¶wie¿o na³adowany aku, naladowany na full,

OK, czyli uznajemy, ze akumulator jest dobry. Pozostaje wiec uklad
ladowania, ktory jest banalnie prosty ;)

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC
i
A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie

Trudno jest okreslic napiecie z alternatora. Moze byc naprawde rozne, ale na
pewno bedzie to duze kilkadziesiat wolt, a ponad 100 tez nie jest niczym
dziwnym. Dodatkowo bedzie na pewno zalezne od obrotow silnika. Dlatego nie
podalem wartosci jakiej nalezy sie spodziewac. Wazniejsze jest, zeby te
wartosci byly rowne na wszystkich trzech parach przewodow. Mozna, jak
wpomnial Klosz, mierzyc opor, ale to jest trudniejsze. Wartosci sa bardzo
niskie i same przewody do miernika moga dac przeklamanie o 100%. Sprobowac
jednak warto... Zazwyczaj opor uzwojen to 0,1 do 1 Ohm. Pamietaj, zeby
sprawdzic jaki opor maja przewody miernika - zewrzyj je i zobacz odczyt,
potem od wyniku pomiaru odejmij ta wartosc. Mozna tez troche dodac na
przewody od alt do regulatora. Mysle, ze wynik do 2ohm bedzie ok, ale znow
wazniejsze jest, zeby wszystkie odczyty byly rowne. Jesli dwa beda mialy np
3ohm, a jeden 10 to wiadomo, ze to uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdz tez
czy nie ma czasem przejsca z tych przewodow do masy. Jezeli jest, to masz
zwarcie uzwojenia do masy.
Zrob pomiary i napisz co wyszlo. Poradzimy co moze byc problemem.

--
pozdro
James

13 Data: Kwiecien 20 2009 21:50:31
Temat: koniec historii, by³o: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor:

"James"  writes:

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC
i
A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie

Trudno jest okreslic napiecie z alternatora. Moze byc naprawde rozne, ale na
pewno bedzie to duze kilkadziesiat wolt, a ponad 100 tez nie jest niczym
dziwnym. Dodatkowo bedzie na pewno zalezne od obrotow silnika. Dlatego nie
podalem wartosci jakiej nalezy sie spodziewac. Wazniejsze jest, zeby te
wartosci byly rowne na wszystkich trzech parach przewodow. Mozna, jak
wpomnial Klosz, mierzyc opor, ale to jest trudniejsze. Wartosci sa bardzo
niskie i same przewody do miernika moga dac przeklamanie o 100%. Sprobowac
jednak warto... Zazwyczaj opor uzwojen to 0,1 do 1 Ohm. Pamietaj, zeby
sprawdzic jaki opor maja przewody miernika - zewrzyj je i zobacz odczyt,
potem od wyniku pomiaru odejmij ta wartosc. Mozna tez troche dodac na
przewody od alt do regulatora. Mysle, ze wynik do 2ohm bedzie ok, ale znow
wazniejsze jest, zeby wszystkie odczyty byly rowne. Jesli dwa beda mialy np
3ohm, a jeden 10 to wiadomo, ze to uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdz tez
czy nie ma czasem przejsca z tych przewodow do masy. Jezeli jest, to masz
zwarcie uzwojenia do masy.
Zrob pomiary i napisz co wyszlo. Poradzimy co moze byc problemem.

mechanior zrobi³ pomiary JESZCZE RAZ, przepytalem ich co wysz³o wg
tego co tu wszyscy pisali, okaza³o siê ze jednak napiecie ladowania za
niskie bo podobno zlaczka odprowadzaj±ca masê z regulatora (?)
zasniedziala, zrobili obejscie, napiecie ladowania jest, aku trzyma
13V, mozna jezdzic

dziêkujê wszystkim i NIE JE¯DZIJCIE do Suzuki Jask³owski!

w rozmowie dowiedzialem sie ze do starych maszyn nie maja serwisowek, zalamka


--
=alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm

14 Data: Kwiecien 10 2009 19:44:34
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: zbigi 

 napisa³(a):

"James"  writes:
"Sherlock" wrote...
On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote:

Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie
napiêcie dostarcza alternator.

a racja, zgadzam siê, równie¿ sprawdzi³bym w tym momencie alternator

A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje.

Widaæ ma³o jasno napisa³em: ¶wie¿o na³adowany aku, naladowany na full,
wystarczy na ró¿ne krêcenia rozrusznikiem i potem jakie¶ 30-60 minut
jazdy (zale¿y jakiej),

Ale normalnie sprawny akumulator winien wystarczyc na wiele dluzej jezdzenia bez ladowania. Wiem, bo testowalem ;)

raz sobie poje¿dzi³em i co jaki¶ czas
sprawdza³em napiêcie na aku, i jak zaczê³o siê od 13,4 to sobie
zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, a¿ zjecha³o poni¿ej 12,5 kiedy motong
zacz±³ gasn±æ.

Kurde... Strasznie duzo napiecia potrzebuje do pracy. U mnie zdychal, jak juz zarowki swiecily na ciemnozolto.

A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie po¿yczy³em aku od kumpla
i wozi³em ze sob±, po w³o¿eniu rezerwy dotar³em do domu a rezerwa byla
tak samo roz³adowana jak mój. Pó¼niej ju¿ za ktorym¶ razem z rezerw± w
plecaku pojecha³em po odbiór motora z warsztatu.

Hmm... Istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze ten drugi aku jest w podobnym stanie jak twoj (niepelnowartosciowy) tyle, ze ma szczescie na co dzien jezdzic w motocyklu z w pelni sprawnym i wydajnym ukladem ladowania.

Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora.

A ile mniejwiecej powinno byc?

OIDP jakies 60V. Wieksi elektrycy powinni mnie poprawic jezeli sie myle, a jest to mozliwe.

Moto teraz jest w warsztacie (gdzie
,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [-- -], ,,u nas
dzia³a'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem),

Dobre! Dzieki :)

jak nic nie zrobi± do ¶rody to odbiorê i sam siê bêdê z tym pieprzyæ.

Nie masz nikogo kumatego pod reka w realu? Zasadniczo, w przypadku motocykla pelnoletniego (gdzies o tym piszesz), zaczalbym od prob samodzielnego zdiagnozowania. Napiecie instalacji podczas pracy - na biegu jalowym i srednich obrotach i to samo pod maksymalnym obciazeniem (wszystkie swiatla, stop, kierunki i od czasu do czasu sygnal dzwiekowy)
Jezeli masz dostepny amperomierz, to rowniez pomiar pradu ladowania (lub rozladowania) na postoju i podczas pracy.
Nie spal sobie amperomierza podczas rozruchu silnika. :)
No i gdyby pomiary wskazaly, ze cos jest nie halo, to zaczalbym od zajrzenia do kostki laczacej laternator z reszta ukladu elektrycznego - mozna sie niezle zdziwic ;)

--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)

15 Data: Kwiecien 09 2009 21:44:24
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: N1 

Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-)

16 Data: Kwiecien 09 2009 22:46:23
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Solo 

N1 pisze:

Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-)

No raczej. Skasowali Cie bo nie wiedzieli co i jak, i stwierdzili, ¿e a nó¿, widelec jak samo przysz³o to samo pojdzie.

Tak jak pisali przedmówcy sprawd¼ ³adowanie z alternatora, a pó¼niej na aku, po wkreceniu motocykla na postoju na ¶rednie obroty powinno byæ ponad 14V. Sprawd¼ te¿ warto¶æ przy wolnych obrotach bez i z za³±czonym o¶wietleniem, poni¿ej 12V nie powinno spadaæ.
A i owe próby wykonuj na postoju bo nie ma sensu motaæ siê z jazd± bez kanapy i miernikiem w zêbach.


Solo R1

17 Data: Kwiecien 10 2009 17:54:43
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor:

Solo  writes:

N1 pisze:
Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i
regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego
aku :-)

No raczej. Skasowali Cie bo nie wiedzieli co i jak, i stwierdzili, ¿e
a nó¿, widelec jak samo przysz³o to samo pojdzie.

Znaczy, powiedzieli, ¿e nie od tego sie rozladowuje, tylko od tego
ga¶nie, a rozladowuje sie potem od ciaglego krecenia (nieprawda), i ze
od desynchu gaznikow jak jest rozladowany to z pychu ciagnie tylko na
najnizszych obrotach.

W sumie macham na to reka, moto za rok bedzie pelnoletnie wiec niech
ma.
 
Tak jak pisali przedmówcy sprawd¼ ³adowanie z alternatora, a pó¼niej
na aku, po wkreceniu motocykla na postoju na ¶rednie obroty powinno
byæ ponad 14V. Sprawd¼ te¿ warto¶æ przy wolnych obrotach bez i z
za³±czonym o¶wietleniem, poni¿ej 12V nie powinno spadaæ.
A i owe próby wykonuj na postoju bo nie ma sensu motaæ siê z jazd± bez
kanapy i miernikiem w zêbach.

Juz wymyslilem, ¿e przymocuje kable do aku, puszcze bokiem, jest
dostep z boku na upartego, a miernik przykleje na baku, ale chyba
faktycznie nie bedzie potrzeba :-)

Dzieki za namiar na warsztat elektryczny.

a

18 Data: Kwiecien 10 2009 18:35:54
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Mystik 

Cze¶æ

U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci

Solo  writes:

Juz wymyslilem, ¿e przymocuje kable do aku, puszcze bokiem, jest
dostep z boku na upartego, a miernik przykleje na baku, ale chyba
faktycznie nie bedzie potrzeba :-)

Do pe³nej diagnostyki uk³adu ³adowania i stanu akumulatora nie potrzeba zrobiæ nawet 1m na motocyklu. Wszystko da siê zrobiæ w warsztacie.
Jedynym problemem mo¿e byæ fakt, ¿e w trakcie jazdy mo¿e siê w instalacji robiæ jakie¶ zwarcie.
Ale w pierwszej kolejno¶ci trzeba dok³adnie sprawdziæ poszczególne elementy w stanie "statycznym".

pozdr.
Mystik

19 Data: Kwiecien 10 2009 08:06:31
Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku
Autor: Lama 

 pisze:

Witam kole¿eñstwo i pomocy szukam!

Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ³aduje/roz³adowuje
akumulator. Po w³o¿eniu na³adowanego aku moto piêknie chodzi, mo¿na
ruszyæ na miasto, po czym akumulator stopniowo siê rozladowuje
(sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napiêcia 12,5 moto zaczyna
gasn±æ.
[...]
Moto wrocilo do serwisu. W serwisie mechanik stwierdzil ze
to na pewno gazniki a moto rozladowuje sie przy probach
odpalania. Wymienili olej, przeczyscili i zsynchronizowali gazniki,
skasowali piec stow. Po wyjezdzie z warsztatu motor zdechl na rondzie
ONZ.
aleks from hell.pl

Mechanik - szaman :). Na zasadzie: jak nie wiemy co jest pacjentowi to zrobimy mu lewatywê, mo¿e pomo¿e.

Mia³em podobny przypadek - trzy ró¿ne reglery, w tym jeden nowy, napiêcie na cewkach idealne, wyj¶ciowe na reglerze te¿, ino nie ³aduje.
Problem znikn±³ trochê "przy okazji", bo akurat podmienia³em silnik i po podmianie by³o ju¿ ok, chocia¿ regler zosta³ stary. Mo¿liwe, ¿e alternator daje napiêcie dobre, ale tylko bez obci±¿enia, a jak ma troche popracowaæ to nie daje rady. Czyli nie jest w stanie daæ odpowiedniego pr±du. Nie wiem jaki mo¿e byæ powód, bo z elektryki to g³upi jestem, ale mo¿na by zacz±æ od sprawdzenia czy magnesy s± w porz±dku (jak za s³abe to mocy ni ma), albo trzeba go przewin±æ.

--
Lama

20 Data: Kwiecien 10 2009 11:19:14
Temat: Re: problem z elektrykÄ…: Bandit rozladowuje aku
Autor: kakmar 

Dnia 09.04.2009   napisa³/a:

Witam kole¿eñstwo i pomocy szukam!

Ja z takim problemem: mam Bandita (400), który nie ³aduje/roz³adowuje
akumulator. Po w³o¿eniu na³adowanego aku moto piêknie chodzi, mo¿na
ruszyæ na miasto, po czym akumulator stopniowo siê rozladowuje
(sprawdzalem miernikiem). Po dojechaniu do napiêcia 12,5 moto zaczyna
gasn±æ.

Co to mo¿e byæ? Kto to mo¿e naprawic?

Mo¿e byæ uszkodzony akumulator, mia³em podobn± akcjê z xjt±. W sklepie z
akumulatorami gdzie maj± sprzêt do sprawdzania jak siê zachowuje pod
obci±¿eniem i przy ³adowaniu. Stwierdzono (ju¿ nie pamiêtam co) ale ¿e
jest do dupy. Wymiana pomog³a, a te¿ sprawdza³em wszystko inne. Sklep na
11 Listopada, SAP Sznajder.

--
kakmaratgmaildotcom

Re: problem z elektrykÄ…: Bandit rozladowuje aku



Grupy dyskusyjne