problem z elektrykÄ…: Bandit rozladowuje aku
1 | Data: Kwiecien 09 2009 20:11:24 |
Temat: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | |
Autor: | Witam kole¿eñstwo i pomocy szukam! 2 |
Data: Kwiecien 09 2009 11:30:18 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Sherlock | On 9 Kwi, 20:11, wrote: Co to mo¿e byæ? Kto to mo¿e naprawic? Masz miernik? pomierz jakie masz ³adowanie, czy skacze podczas dodawania gazu, czy spada i o ile przy w³±czaniu urz±dzeñ (np. o¶wietlenia). Ja stawiam na walniêty alternator. pozdrawiam Sherlock 3 |
Data: Kwiecien 09 2009 20:38:57 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: | Sherlock writes: On 9 Kwi, 20:11, wrote: Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dup±, nie da siê d³ugo je¼dziæ bez siod³a, ale spróbujê co¶ pokombinowaæ, bokiem pu¶ciæ. Z tym ¿e on jakie¶ tam ³adowanie to ma, jak stoi i podkrêciæ obroty to napiêcie na aku ro¶nie do oko³o 13V. a 4 |
Data: Kwiecien 09 2009 20:44:51 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Grzybol | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dup±, nie dasiê d³ugo je¼dziæ bez siod³a, ale spróbujê co¶ pokombinowaæ, bokiem Za ma³e napiêcie ³adowania. Je¿eli akumulator u¿ywany jest do pracy cyklicznej, tj. ³adowanie i roz³adowanie odbywa siê na przemian, napiêcie ³adowania powinno wynosiæ 2,40 - 2,50 V/ogniwo, co oznacza 14,4 - 15,0 V dla akumulatora 12 - woltowego. Stawiam na regulator napiêcia/alternator. -- Grzybol 5 |
Data: Kwiecien 09 2009 11:52:38 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Sherlock | On 9 Kwi, 20:38, wrote: Mam, ale cholera w tym motocyklu aku jest idealnie pod dup±, nie da ale ja Ci nie ka¿ê je¼dziæ - pod³±cz, pobaw siê manetk±, pow³±czaj o¶wietlenie i obserwuj Z tym ¿e on jakie¶ tam ³adowanie to ma, jak stoi i podkrêciæ obroty to Za ma³o! powinno byæ ok 14,4-14,9V mo¿e trochê spadaæ po w³±czeniu obci±¿ênia (o¶wietlenie). Na pocz±tek regulator napiêcia do sprawdzenia. pozdr. Sherlock 6 |
Data: Kwiecien 09 2009 21:06:43 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Mystik | Cze¶æ Na pocz±tek regulator napiêcia do sprawdzenia. Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie napiêcie dostarcza alternator. Je¿eli ono bêdzie dobre, to wtedy regulator do wymiany. pozdr. Mystik 7 |
Data: Kwiecien 09 2009 12:17:09 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Sherlock | On 9 Kwi, 21:06, "Mystik" wrote: Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie a racja, zgadzam siê, równie¿ sprawdzi³bym w tym momencie alternator pozdrawiam Sherlock 8 |
Data: Kwiecien 09 2009 22:48:13 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: James | "Sherlock" wrote... Poniewa¿ regler by³ ju¿ wymieniany, to proponuje sprawdziæ najpierw jakie A moze po prostu akumulator jest walniety? Stary on jest? Z opisu wynika, ze dzieje sie to przy wolnej jezdzie, kiedy alt i tak nie laduje. Skoro aku wystarcza na jedna-dwie proby startu, to znaczy ze pojemnosci on nie ma zadnej. Dodatkowo, jezeli akumulator ma zwarcie to bedzie stawial tak duzy opor, ze alternator nie da rady osiagnac pelnego napiecia ladowania. Moze oczywiscie byc tez uszkodzona jedna faza alternatora co jest bardzo prawdopodobne. Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora. Powodzenia! -- pozdro James 9 |
Data: Kwiecien 10 2009 17:36:47 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: | "James" writes: "Sherlock" wrote... Widaæ ma³o jasno napisa³em: ¶wie¿o na³adowany aku, naladowany na full, wystarczy na ró¿ne krêcenia rozrusznikiem i potem jakie¶ 30-60 minut jazdy (zale¿y jakiej), raz sobie poje¿dzi³em i co jaki¶ czas sprawdza³em napiêcie na aku, i jak zaczê³o siê od 13,4 to sobie zjezdzalo o 0,1V tak co 10 min, a¿ zjecha³o poni¿ej 12,5 kiedy motong zacz±³ gasn±æ. A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie po¿yczy³em aku od kumpla i wozi³em ze sob±, po w³o¿eniu rezerwy dotar³em do domu a rezerwa byla tak samo roz³adowana jak mój. Pó¼niej ju¿ za ktorym¶ razem z rezerw± w plecaku pojecha³em po odbiór motora z warsztatu. Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i A ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie ,,nie maja czasu jezdzic zeby to zdiagnozowac'' [-- -], ,,u nas dzia³a'' -- to moj tekst do cholery, to ja jestem komputerowcem), ale jak nic nie zrobi± do ¶rody to odbiorê i sam siê bêdê z tym pieprzyæ. Dziêki! aleks fh 10 |
Data: Kwiecien 10 2009 19:09:18 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: KLOSZ | pisze:
Generalnie test uzwojen nie jest jakis wybujale skomplikowany. Rozlaczasz kostke z przewodami od altka, miernik w garsc i mierzysz. Nie mam pod reka serwisowki i nie dam glowy czy wartosci beda takie same, ale na przyklad w mojej Hundzie mierzysz rezystancje miedzy trzema przewodami zoltymi (kazdy z kazdym) - prawidlowa wartosc powinna byc w okolicach 0,5 Ohma. Miedzy czarnym i bialym przewodem (uzwojenie magnesowania - nie wiem czy u Ciebie tez takie jest, bo moze nie byc, wtedy beda tylko trzy zolte przewody i finito) w kostce altka powinno byc w granicach 2,1 - 2,6 Ohma. Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy pracujacym motocyklu i podlaczonej kostce altka. Tylko ostroznie, bo to juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do 400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-) Przy okazji pokusibym sie o zmierzenie spoczynkowego poboru pradu, bo moze masz cos w instalacji co powoduje zwiekszony pobor, ktory tez nadwyreza aku, wiec warto sprawdzic przy okazji. Chociaz to co opisujesz wskazuje radczej na problem na drodze altek-regulator. Generalnie to najlepiej jakbys sobie skads wytrzasna service manual do swojego modelu. Na ogol jest tam dokladnie opisane co nalezy krok po kroku sprawdzic i jak zinterpretowac otrzymane wyniki. Dodatkowo, jesli bylyby jeszcze watpliwosci, w serwisowce znajdziesz tez dokladny opis jak pomierzyc czy prawidlowo dziala regulator. Jesli o mnie chodzi to lapalbym miernik do reki i do boju. Troche sie pobawisz, posprawdzasz, a jak cos wykryjesz sam to bedziesz mial bezcenna satysfakcje. Powodzenia KLOSZ -- Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik.... "Jestem ZA, dopóki mi siê podoba" - by KLOSZ "To co widzisz to te¿ jest patologia, tylko troche inna ni¿ Twoja..." - tez by KLOSZ 11 |
Data: Kwiecien 10 2009 19:43:07 | Temat: ERRATA | Autor: KLOSZ | KLOSZ pisze: Mozna tez zmierzyc wspomniane napiecie miedzy uzwojeniami przy pracujacym motocyklu i ERRATA: bylo napisane "podlaczonej" -> tu powinno byc napisane ODLACZONEJ kostce - klepnelo mi sie "p". kostce altka. Tylko ostroznie, bo to juz moze troche potrzasnac czlowiekiem ;-) Nie wiem dokladnie jak jest w Twoim motocyklu (modelu), ale napiecie moze byc w zakresie 100 nawet do 400 VAC, takze ostroznie, bo beda efekty swiatlo i dzwiek ;-) Takze kostka ODLACZONA. Zerknalem sobie w to co mam o Suzukach i podaja, ze przy 5 krpm napiecie powinno byc na poziomie minimum 75-80 Voltow (wartosci na bazie GS500 i GSX400, moze ktos ma service manual do B. to by Ci podal wartosci rezystancji uzwojen i napiecia dla Twojego modelu) Zdrowko KLOSZ -- Hunda CB 750 SF '00 dobry rocznik, KLOSZ '75 - tez niezly rocznik.... "Jestem ZA, dopóki mi siê podoba" - by KLOSZ "To co widzisz to te¿ jest patologia, tylko troche inna ni¿ Twoja..." - tez by KLOSZ 12 |
Data: Kwiecien 10 2009 19:30:36 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: James | <alex> wrote... "James" writes: OK, czyli uznajemy, ze akumulator jest dobry. Pozostaje wiec uklad ladowania, ktory jest banalnie prosty ;) Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na ACA ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie Trudno jest okreslic napiecie z alternatora. Moze byc naprawde rozne, ale na pewno bedzie to duze kilkadziesiat wolt, a ponad 100 tez nie jest niczym dziwnym. Dodatkowo bedzie na pewno zalezne od obrotow silnika. Dlatego nie podalem wartosci jakiej nalezy sie spodziewac. Wazniejsze jest, zeby te wartosci byly rowne na wszystkich trzech parach przewodow. Mozna, jak wpomnial Klosz, mierzyc opor, ale to jest trudniejsze. Wartosci sa bardzo niskie i same przewody do miernika moga dac przeklamanie o 100%. Sprobowac jednak warto... Zazwyczaj opor uzwojen to 0,1 do 1 Ohm. Pamietaj, zeby sprawdzic jaki opor maja przewody miernika - zewrzyj je i zobacz odczyt, potem od wyniku pomiaru odejmij ta wartosc. Mozna tez troche dodac na przewody od alt do regulatora. Mysle, ze wynik do 2ohm bedzie ok, ale znow wazniejsze jest, zeby wszystkie odczyty byly rowne. Jesli dwa beda mialy np 3ohm, a jeden 10 to wiadomo, ze to uzwojenie jest uszkodzone. Sprawdz tez czy nie ma czasem przejsca z tych przewodow do masy. Jezeli jest, to masz zwarcie uzwojenia do masy. Zrob pomiary i napisz co wyszlo. Poradzimy co moze byc problemem. -- pozdro James 13 |
Data: Kwiecien 20 2009 21:50:31 | Temat: koniec historii, by³o: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: | "James" writes: Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na ACA ile mniejwiecej powinno byc? Moto teraz jest w warsztacie (gdzie mechanior zrobi³ pomiary JESZCZE RAZ, przepytalem ich co wysz³o wg tego co tu wszyscy pisali, okaza³o siê ze jednak napiecie ladowania za niskie bo podobno zlaczka odprowadzaj±ca masê z regulatora (?) zasniedziala, zrobili obejscie, napiecie ladowania jest, aku trzyma 13V, mozna jezdzic dziêkujê wszystkim i NIE JE¯DZIJCIE do Suzuki Jask³owski! w rozmowie dowiedzialem sie ze do starych maszyn nie maja serwisowek, zalamka -- =alx | crypto 0x46399138 | GSF 400 Bandit | nie mam czasu na hedonizm 14 |
Data: Kwiecien 10 2009 19:44:34 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: zbigi | napisa³(a): "James" writes: Ale normalnie sprawny akumulator winien wystarczyc na wiele dluzej jezdzenia bez ladowania. Wiem, bo testowalem ;) raz sobie poje¿dzi³em i co jaki¶ czas Kurde... Strasznie duzo napiecia potrzebuje do pracy. U mnie zdychal, jak juz zarowki swiecily na ciemnozolto. A akumulator to nie jest, bo po drugim padzie po¿yczy³em aku od kumpla Hmm... Istnieje niezerowe prawdopodobienstwo, ze ten drugi aku jest w podobnym stanie jak twoj (niepelnowartosciowy) tyle, ze ma szczescie na co dzien jezdzic w motocyklu z w pelni sprawnym i wydajnym ukladem ladowania. Z alternatora, do regulatora ida trzy zolte przewody. Ustaw miernik na AC i zmierz napiecie na 2-3 tysiace obrotow pomiedzy wszystkimi parami. Jezeli jeden z przewodow bedzie mial znacznie nizsze napiecie lub w ogole 0, bedzie to oznaczalo uszkodzenie uzwojen alternatora. OIDP jakies 60V. Wieksi elektrycy powinni mnie poprawic jezeli sie myle, a jest to mozliwe. Moto teraz jest w warsztacie (gdzie Dobre! Dzieki :) jak nic nie zrobi± do ¶rody to odbiorê i sam siê bêdê z tym pieprzyæ. Nie masz nikogo kumatego pod reka w realu? Zasadniczo, w przypadku motocykla pelnoletniego (gdzies o tym piszesz), zaczalbym od prob samodzielnego zdiagnozowania. Napiecie instalacji podczas pracy - na biegu jalowym i srednich obrotach i to samo pod maksymalnym obciazeniem (wszystkie swiatla, stop, kierunki i od czasu do czasu sygnal dzwiekowy) Jezeli masz dostepny amperomierz, to rowniez pomiar pradu ladowania (lub rozladowania) na postoju i podczas pracy. Nie spal sobie amperomierza podczas rozruchu silnika. :) No i gdyby pomiary wskazaly, ze cos jest nie halo, to zaczalbym od zajrzenia do kostki laczacej laternator z reszta ukladu elektrycznego - mozna sie niezle zdziwic ;) -- pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :) zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl] Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;) Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;) 15 |
Data: Kwiecien 09 2009 21:44:24 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: N1 | Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-) 16 |
Data: Kwiecien 09 2009 22:46:23 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Solo | N1 pisze: Sprawdz w "Cyklo" na Modlinskiej. Tam sa fachowcy od alternatorow i regulatorow, bo synchronizacja gaznikow nic nie ma do rozladowanego aku :-) No raczej. Skasowali Cie bo nie wiedzieli co i jak, i stwierdzili, ¿e a nó¿, widelec jak samo przysz³o to samo pojdzie. Tak jak pisali przedmówcy sprawd¼ ³adowanie z alternatora, a pó¼niej na aku, po wkreceniu motocykla na postoju na ¶rednie obroty powinno byæ ponad 14V. Sprawd¼ te¿ warto¶æ przy wolnych obrotach bez i z za³±czonym o¶wietleniem, poni¿ej 12V nie powinno spadaæ. A i owe próby wykonuj na postoju bo nie ma sensu motaæ siê z jazd± bez kanapy i miernikiem w zêbach. Solo R1 17 |
Data: Kwiecien 10 2009 17:54:43 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: | Solo writes: N1 pisze: Znaczy, powiedzieli, ¿e nie od tego sie rozladowuje, tylko od tego ga¶nie, a rozladowuje sie potem od ciaglego krecenia (nieprawda), i ze od desynchu gaznikow jak jest rozladowany to z pychu ciagnie tylko na najnizszych obrotach. W sumie macham na to reka, moto za rok bedzie pelnoletnie wiec niech ma. Tak jak pisali przedmówcy sprawd¼ ³adowanie z alternatora, a pó¼niej Juz wymyslilem, ¿e przymocuje kable do aku, puszcze bokiem, jest dostep z boku na upartego, a miernik przykleje na baku, ale chyba faktycznie nie bedzie potrzeba :-) Dzieki za namiar na warsztat elektryczny. a 18 |
Data: Kwiecien 10 2009 18:35:54 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Mystik | Cze¶æ Solo writes: Juz wymyslilem, ¿e przymocuje kable do aku, puszcze bokiem, jest Do pe³nej diagnostyki uk³adu ³adowania i stanu akumulatora nie potrzeba zrobiæ nawet 1m na motocyklu. Wszystko da siê zrobiæ w warsztacie. Jedynym problemem mo¿e byæ fakt, ¿e w trakcie jazdy mo¿e siê w instalacji robiæ jakie¶ zwarcie. Ale w pierwszej kolejno¶ci trzeba dok³adnie sprawdziæ poszczególne elementy w stanie "statycznym". pozdr. Mystik 19 |
Data: Kwiecien 10 2009 08:06:31 | Temat: Re: problem z elektryk±: Bandit rozladowuje aku | Autor: Lama | pisze: Witam kole¿eñstwo i pomocy szukam![...] Moto wrocilo do serwisu. W serwisie mechanik stwierdzil zeMechanik - szaman :). Na zasadzie: jak nie wiemy co jest pacjentowi to zrobimy mu lewatywê, mo¿e pomo¿e. Mia³em podobny przypadek - trzy ró¿ne reglery, w tym jeden nowy, napiêcie na cewkach idealne, wyj¶ciowe na reglerze te¿, ino nie ³aduje. Problem znikn±³ trochê "przy okazji", bo akurat podmienia³em silnik i po podmianie by³o ju¿ ok, chocia¿ regler zosta³ stary. Mo¿liwe, ¿e alternator daje napiêcie dobre, ale tylko bez obci±¿enia, a jak ma troche popracowaæ to nie daje rady. Czyli nie jest w stanie daæ odpowiedniego pr±du. Nie wiem jaki mo¿e byæ powód, bo z elektryki to g³upi jestem, ale mo¿na by zacz±æ od sprawdzenia czy magnesy s± w porz±dku (jak za s³abe to mocy ni ma), albo trzeba go przewin±æ. -- Lama 20 |
Data: Kwiecien 10 2009 11:19:14 | Temat: Re: problem z elektrykÄ…: Bandit rozladowuje aku | Autor: kakmar | Dnia 09.04.2009 napisa³/a: Witam kole¿eñstwo i pomocy szukam! Mo¿e byæ uszkodzony akumulator, mia³em podobn± akcjê z xjt±. W sklepie z akumulatorami gdzie maj± sprzêt do sprawdzania jak siê zachowuje pod obci±¿eniem i przy ³adowaniu. Stwierdzono (ju¿ nie pamiêtam co) ale ¿e jest do dupy. Wymiana pomog³a, a te¿ sprawdza³em wszystko inne. Sklep na 11 Listopada, SAP Sznajder. -- kakmaratgmaildotcom |