pytanie odnosnie lozyska glowki ramy
1 | Data: Grudzien 13 2009 09:27:29 |
Temat: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | |
Autor: fly | Witam, 2 |
Data: Grudzien 13 2009 19:04:52 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Shreek | fly napisał(a): Gdy ruszam lagami (trzymajac je rekami) to niby nie ma luzu ale gdy Może to być luz na łożyskach ale też na samych amortyzatorach. Tak przy okazji - jak ty to robisz, że koło ci uderza w ziemię po naciśnięciu tyłu? Pytanie: Czy jest to lozysko do wymiany czy pogieta rama/lagi etc? Tak na odległość to chyba nie da się zdiagnozować. Niemniej jednak ściąganie w bok to raczej sprawa geometrii zawieszenia. Może podnieś motocykl tak aby przód wisiał i wtedy zdiagnozuj. Poluzuj lagi i zobacz czy się obracają (jeśli nie to pewnie krzywe). Może być że samo poluzowanie lag i ich ponowne dokręcenie poprawi sprawę. Tylko rób to z głową coby ci zawiesznie nie wypadło :-) -- M. 3 |
Data: Grudzien 13 2009 12:33:22 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 13 Dec, 18:04, Shreek wrote: fly napisał(a): Stawiam na centralna podstawke i dociskam siedzenie z tylu, przednie kolo sie unosi, luzuje nacisk i przednie kolo uderza w ziemie. wtedy czuc ze jest jakby luz (bardziej na sluch niz namacalnie)
Rama powinna byc prosta bo nie bral udzialu w zadnym wypadku. Sciaganie w bok oczywiscie jest spowodowane tym ze kiera sama idzie w lewo nawet jak postawie na centralna podstawke. Pytanie tylko dlaczego kierownica skreca w lewo? Może podnieś motocykl tak aby przód wisiał i wtedy zdiagnozuj. Co dokladnie masz na mysli? Docisnac tyl tak aby przod byl podniesiony? Jesli juz tak zrobie to jak moge okreslic ze np. lagi sa krzywe badz zle ustawione na polkach? Poluzuj lagi i zobacz czy się obracają (jeśli nie to pewnie krzywe).. Moze sprobuje to zrobic i zobaczymy. Tylko rób to z głową coby ci zawiesznie nie wypadło :-) -- MT 4 |
Data: Grudzien 13 2009 11:26:56 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: robertbig | On 13 Gru, 18:27, fly wrote: Witam, Sprawdz czy koło tylne prosto ustawione. Jak nie to znaczy ,że... Krzywa rama lub wachacz lub oś przedniego koła. Ale moga to równierz byc , krzywe pały lub zwichrowane półki. 5 |
Data: Grudzien 13 2009 12:35:31 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 13 Dec, 19:26, robertbig wrote: On 13 Gru, 18:27, fly wrote: Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego kierownica leci w lewo gdy stoi na centrali. Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem, moze polki. Zobacze moze go rozkrece musze tylko serwisowke jakas kupic. dzieks, mt 6 |
Data: Grudzien 13 2009 21:44:09 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Shreek | fly napisał(a): Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego Może krzywo stoi na tej centralce. Dużo nie trzeba. Moze to byc wybite lozysko? Jeli nie to podejrzewam ze cos z przodem, Moim zdaniem wybite łożysko nie powinno powodować samego skręcania kierownicy. -- M. 7 |
Data: Grudzien 13 2009 22:12:12 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: KJ Siła Słów | fly pisze: Ok, kolo z tylu ustawione prosto. Mysle ze grunt to ustalic dlaczego Jak moto stoi to co Cię martwi jak się ustawia przód ? Stojąc jeszcze nikt nie skręcił :-) Ilość sztywnych przewodów w tej okolicy jest taka, że to one decydują jak się ustawia przód jak jest luźny, ale to nie ma związku z jazdą. Tak, zużyte łożysko główki ramy może dać taki efekt jak obserwujesz u siebie. Możesz jeszcze sprawdzić czy jest nie jest przestawiony na półkach. Luzujesz śruby, ustawiasz, skręcasz. Wg mnie się nic nie zmieni bo skatowane jest łożysko. KJ 8 |
Data: Grudzien 13 2009 13:19:49 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 13 Dec, 21:12, KJ Siła Słów wrote: fly pisze: Tak, zu yte o ysko g wki ramy mo e da taki efekt jak obserwujesz u Ok, wiec luzuje sruby i co dalej? Jak ustawic aby bylo dobrze skoro nie wiem czy jest przesuniete na polkach czy nie? Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do normy? Pozdr, mt 9 |
Data: Grudzien 13 2009 22:46:19 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: KJ Siła Słów | fly pisze: Ok, wiec luzuje sruby i co dalej? Ustawiasz wg górnej półki, i skręcasz całość. Dobrym testem prostości jest wysunięcie osi przedniego koła - jak lagi są krzywe to os ani nie wyjdzie łatwo ani latwo nie wejdzie na miejsce. Czyli sugerujesz ze lozysko do wymiany i wszystko powinno wrocic do Uwazam ze jest to mozliwe. KJ 10 |
Data: Grudzien 18 2009 20:37:49 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Monster | Widział któryś tak skatowane,o przepraszam, to już kowalstwo artystyczne,łożyska główki ramy? 11 |
Data: Grudzien 18 2009 12:18:53 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: AZ | On 18 Gru, 20:37, Monster <"alpy2usun wrote: Widział któryś tak skatowane,o przepraszam, to już kowalstwoSłabe, widziałem lepsze: <http://www.motocraft.pl.tl/Motocykl-uzywany.htm> ;-) -- Artur ZZR 1200 12 |
Data: Grudzien 18 2009 21:25:55 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Monster | AZ pisze:
kilernia,ale zdjęcie z zębatką to nie do końca kowal-tak wyglądała u mnie w Dukacie po 10tys km,z 7 zębów zniknęło,chyba była plasteliny:-) -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem 13 |
Data: Grudzien 18 2009 22:12:30 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Kuczu | Monster pisze: kilernia,ale zdjęcie z zębatką to nie do końca kowal-tak wyglądała u mnie w Dukacie po 10tys km,z 7 zębów zniknęło,chyba była plasteliny:-) Kiedys, dawno temu, kupilem KLR. Zebatka byla ta kskatowana ze lancuch przesuwal sie po niej swobodnie przy kazdym gwaltowniejszym dodaniu gazu. Do dzisiaj mam ta zebatke jako pamiatke. -- Kuczu LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! Harley Davidson FXR-C 666 Edition www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/ 14 |
Data: Grudzien 18 2009 22:15:45 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Tytus | Siemka
Podobnie bylo jak sprzedawalem FZR - w solo moto jeszcze przyspieszalo - ale jak wsiadl pasazer to juz nie dalo sie przyspieszyc... A kolo kupil i polecial 350 km do domq :) -- Tytus żółte najszybsze 15 |
Data: Grudzien 13 2009 21:55:50 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: maverik |
16 |
Data: Grudzien 13 2009 13:06:31 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 13 Dec, 20:55, "maverik" wrote: Uzytkownik "fly" napisal w Teze ze bity chyba moge odrzucic. Mam udokumentowana przeszlosc na kilka lat wstecz (mieszkam w UK). Poza tym wszystkie MOT'y (przeglady techniczne) i takie tam. Sam juz nei wiem, chyba oddam do mechanika zeby mi sprawdzili co i jak. Dzieki za odpowiedzi, mt 17 |
Data: Grudzien 13 2009 15:22:34 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 13 Dec, 20:55, "maverik" wrote: Uzytkownik "fly" napisal w Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno zdezelowana tj. jej prawa strona jest o wiele bardziej lysa niz lewa. Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest wiekszy)? Roznica jest moze nie gigantyczna ale tam gdzie bieznik jest mneijszy - jest rowno ze znacznikiem, po drugiej zas stronie jest moze 1-2mm ponad znacznikiem. Wiec moze to po prostu kwestia zmiany opony na nowa? Pozdrawiam, mt 18 |
Data: Grudzien 13 2009 16:59:54 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Barnaba | On 14 Gru, 00:22, fly wrote: Wlasnie bylem w garazu i spostrzeglem ze opona z przodu jest mocno Zastanow sie w druga strone: czy to, ze opona jest lysa z prawej nie jest skutkiem krzywego motura (lub zawieszenia). Jak zmienisz, mozesz miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama tak smiesznie wylysiala? A teraz zagadka: czy jak przednia opona jest lysa z prawej to jest to wynik znoszenia motura w lewo czy w prawo? PS. Moze sprawdz gdzies tam na wyspach laserowo geometrie ramy, zawsze jeden punkt do wyeliminowania bedziesz miau. -- Pozdrawiam, Barnaba VFR 19 |
Data: Grudzien 13 2009 23:31:46 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 14 Dec, 00:59, Barnaba wrote: On 14 Gru, 00:22, fly wrote: Mysle ze pierwszym krokiem bedzie wymiana opony na nowa. Ta jest mocno zdezelowana i nei wierze ze przeszedlby MOT na niej (ktory byl nota bene 2mce temu) Wiem ze synowie typa od ktorego kupilem scigaja sie w wyscigach motocyklowych moze sobie ktorys "podmienil". Dzis jeszcze wyjme oske przedniego kola to mi podpowie czy lagi sa ok. Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic nie ma. Wszystko wyglada naprawde dobrze jak na wiek. Dam znac wieczorem co i jak z wyjeciem przedniej oski. Potem bede myslal dalej. Pozd, mt 20 |
Data: Grudzien 14 2009 10:23:19 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: KJ SiĹa SĹĂłw | fly pisze: Zeby byla krzywa rama musialyby byc widoczne znaki po dzwonie a nic Ktos mi pokazywal R1 wygladalo jak z katalogu a rozstaw kol mialo 3 cm rozny od oryginalu. Wiec dobra rzezbe ciezko wychwycic, ale rama to naprawde ostatnia rzecz ktora bym podejrzewal. KJ 21 |
Data: Grudzien 14 2009 01:43:40 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 14 Dec, 09:23, KJ Siła Słów wrote: fly pisze: Rowniez uwazam ze jest malo prawdopodobne ze to rama. Jeszcze zeby jakis plastik byl polamany czy cos w tym stylu. Poza tym koles ten motor normalnie uzywal (raczej turystycznie) przez poltora roku - sprawdzilem w bazie danych DVLA date ostatniej zmiany wlasciciela, rowniez jakiekolwiek potencjalne wypadki, zmiane koloru, to czy kradziony i pare innych rzeczy - wszystko ok. No chyba ze sie rozbil i nie zglosil nigdzie, zabral motor na przyczepke a potem odnowil zeby nie bylo znaku. Jakos w to nie wierze, tutaj nikomu by sie to nie oplacalo/nie chcialo w to bawic. Rozumiem jakby kupil miesiac temu (rozbity) i zaraz po pospawaniu do kupy sprzedawal. Dzis sprawdze oske, moze potem rozkrece wiecej przodu. Moze sie po prostu przesunelo cos na polkach po np. wpadnieciu w wieksza dziure. Nie wiem, ale mam nadzieje niedlugo sie dowiedziec. Pozd, mt 22 |
Data: Grudzien 19 2009 00:13:28 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Jasio | Uzytkownik "Barnaba" napisal w wiadomosci miec to samo, no chyba ze tam w UK jest wiecej zakretow w prawo i sama Pewnie, ze wiecej w prawo. Bo zajebiscie duzo rond. Niektórych naprawde duzych, szybkich i z dobra widocznoscia. Mialem wyraznie bardziej z prawej strony obie opony zuzyte w VFRce jezdzaco po UK. I zakrety w prawo tez sie lepiej bralo. (: Ech. -- Jasio vx etz Jesli wyszlo Ci raz, sprobuj raz jeszcze. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj 23 |
Data: Styczen 15 2010 12:24:03 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | Epilog: 24 |
Data: Grudzien 13 2009 20:48:02 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: scibor1 | On 14 Gru, 00:22, fly wrote: On 13 Dec, 20:55, "maverik" wrote: Czy to moze byc przyczyna ze sciaga na lewo (tam gdzie bieznik jest a oba ciezarki na kierownicy masz takie same? scibor Helga VFR800FI 25 |
Data: Grudzien 13 2009 23:32:09 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 14 Dec, 04:48, scibor1 wrote: On 14 Gru, 00:22, fly wrote: Oba ciezarki sa takie same. Pozdr. mt 26 |
Data: Grudzien 14 2009 10:16:48 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: maverik |
On 13 Dec, 20:55, "maverik" wrote: ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-) 27 |
Data: Grudzien 14 2009 09:36:37 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: Glub | "maverik" wrote: ale ja Ci juz wczesniej odpowiedzialem, wymien gume bedzie ok ;-) A ja niedawno wymienialem obie gumy, klocki hamulcowe, lozyska sÄ Ok. CiĹnienie katalogowe a kiera leci w lewo. W trakcie jazdy shimmy... -- Glub 28 |
Data: Grudzien 16 2009 00:39:55 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: metalbeast |
Witam, moze ci sie caly amor zwichrowal w pólkach. Poluzuj wszystko,górna pólke na sztycy, blotnik i oske kola tez i skrec na nowo. Sprawdz czy z obu stron wchodza w pólke tak samo. Nie wiem czy kolejnosc skladania ma znaczenie. Byc moze tak. Ja zaczynam od dolnej pólki pozniej os, pozniej góra. Nic nie tracisz, a masz szanse rozwiazac problem. 29 |
Data: Grudzien 16 2009 04:26:14 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: fly | On 15 Dec, 23:39, "metalbeast" wrote: Uzytkownik "fly" napisal w Mysle ze wiem co jest. Dobrze mowisz. Chodzi o polki. Jezczez nie na 100% ale po ogledzinach ramy i calej reszty po zdjeciu owiewek - wszystko wyglada cacy. Otoz koles od ktorego kupilem powiedzial mi ze jedyna rzecz ktora by bral pod uwage sa raisery zamontowane do kierownicy. Ale od razu cos tam tlumaczyl ze to nie ma wplywu bo sie zaklada na wierzch i nic sie nie rozkreca. Otoz gowno prawda prosze pana. (Prawdopodobnie nie on sam to robil i po prostu nie wiedzial wiec mu wybaczam) Wlasnie spostrzeglem ze aby je zamontowac trzeba wyciagnac kawal rury z kazdej strony, wsadzic raisery i dopiero na wszystko zalozyc handlebary wlasciwe. Zaloze sie ze ktos spieprzyl wyciaganie rur. Na marginesie 1: czy to mozliwe zeby na polkach bylo cos nie teges po tym zakladaniu raiserow i oska wciaz wychodzila w miare swobodnie? Na marginesie 2: jaki sens ma zakladanie raiserow skoro trzeba wyciagac widelec do gory aby na niego je zamocowac? Przeciez wtedy obnizamy zawieszenie. Dla mnie troche szmira rozwiazanie. Wyglada na to ze jestem coraz blizej rozwiazania. Whoop whoop! Pozd, mt 30 |
Data: Grudzien 16 2009 13:54:07 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: KJ SiĹa SĹĂłw | fly pisze: Na marginesie 1: czy to mozliwe zeby na polkach bylo cos nie teges po Jak masz na przyklad rowno zgiete obie lagi to os bedzie luzno a zawiecha bedzie krzywa. Ale nawet zgieta polka nie musi dawac efektu z jakim masz problem. Moze, nie musi. U mnie nie dawala. Za to zuzyte lozysko (wygnieciona punktowo bieznia lozyska) da efekt "ustawicznego" skrecania czy tez walenia sie na bok, nawet jesli rece trzymasz na kierownicy. Ciesze sie z postepow Twojej edukacji (tylko poskrecaj wszystko zgodnie ze sztuka i sprawdz 2 razy!!!) ale ja dalej obstawiam lozysko. :-) KJ 31 |
Data: Grudzien 17 2009 01:25:59 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: marider | KJ Siła Słów pisze: Za to zuzyte lozysko (wygnieciona punktowo bieznia lozyska) da efekt "ustawicznego" skrecania czy tez walenia sie na bok, nawet jesli rece trzymasz na kierownicy. Czego to sie czlowiek nie dowie o_O, jakos nigdy nie myslalem o tym przy ogledzinach jakiegokolwiek moto ktore badalem ze sie walic w bok moze przez lozysko a nie przez krzywe polki, lagi czy rame itd. Dzieki KJ tez za wskazowke, dobrze wiedziec ;) Pzdr -- marider Wsciekla R1 + dodatki http://tinyurl.com/yvjtdk 32 |
Data: Grudzien 17 2009 14:11:55 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: KJ SiĹa SĹĂłw | marider pisze: Dzieki KJ tez Bo nie masz praktyki w eksploatacji motocykli po polskich kowalach. KJ 33 |
Data: Grudzien 17 2009 15:08:10 | Temat: Re: pytanie odnosnie lozyska glowki ramy | Autor: marider | KJ Siła Słów pisze: marider pisze: Fakt, od jakichs 6ciu lat motocykli nie kupuje w Polsce to i "rzezbic w gownie" nie musze (jak mawia moj moto-mechanik ;) ) poprawiajac to, co domorosli kowale spieprzyli lub poszli po taniosci. Ale ze czasem znajomi mnie prosza o ogledziny czy opinie na temat tego czy owego, to wiedziec warto na co jeszcze nalezy zwrocic uwage wiec dzieki. Pzdr -- marider Wsciekla R1 + dodatki http://tinyurl.com/yvjtdk |