regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego
1 | Data: Kwiecien 17 2007 17:01:47 |
Temat: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | |
Autor: sq1euo | Witam 2 |
Data: Kwiecien 17 2007 17:24:55 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Cyneq | sq1euo napisał(a): Witam Sprężynki się naciągnęły albo pękły, i siła odśrodkowa powoduje większe odchylenie ciężarków. Robia to jeszcze gdzies? Czy szukac Bez jaj, to naprawde jest żadna fizolofia. Jak nie umiesz wymienić uszczelki w kranie wołasz hydraulika, a nie kupujesz nową baterię. Generalnie stopień skomplikowania zagadnienia identyczny. Pytanie tylko czy dostaniesz gdzieś / dobierzesz sprężynki o odpowiednim naciągu. -- Cyneq 3 |
Data: Kwiecien 17 2007 19:00:04 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
sq1euo napisał(a):bardzo > mocno,..nie tak jak powinien. Przy 2500 juz jest grubo ponad 30 stopni.Poz > djeciu wezyka od podcisnienia, przyspiesza zaplon troche salbiej,ale itak > za mocno,..wedlog instrukcji powinno byc sporo mniej. Ponoc sie tamwymiania > jakies sprezynki,reguluje ciezarki. No wlasnie,..gdybym dostal sprezynki,to sam bym to zrobil. Myslalem bardziejo jakims zakladzie co dobiera,robi odpowiednie elementy. -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 4 |
Data: Kwiecien 17 2007 17:40:21 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: J.F. | On Tue, 17 Apr 2007 17:01:47 +0200, sq1euo wrote: Mam w aucie zaplon mechaniczny. Problem jest w tym,ze przyspiesza on bardzo Czyli jednak nie gaznik ? Przy 2500 juz jest grubo ponad 30 stopni. Poz Na pewno ? Bo tak sobie popatrzylem dane od dacii .. przy 2000 ma byc 20 stopni i dalej nie rosnie. podcisnieniowy dorzuca 5.5 stopnia. Ponoc sie tam wymiania A co to za auto ? Poszukaj nowszego - watpie zebys dostal czesci do tego, chyba ze jakies wyjatkowo popularne. Bo pewnie sprezynka jakas pekla. a dobrac nowa, znalezc stol probierczy - chyba taniej bedzie auto zmienic. Ewentualnie wstawic jakis bardziej elektroniczny zaplon. J. 6 |
Data: Kwiecien 17 2007 21:08:35 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | Dnia 17-04-2007 o 17:01:47 sq1euo napisał(a): Problem jest w tym,ze auto slabnie i pojawia sie spalanie stukowe. Może wystarczy tylko przekrÄciÄ aparat zapłonowy w kierunku zmniejszenia wyprzedzenia zapłonu. -- Pozdrawiam. Janusz. 7 |
Data: Kwiecien 17 2007 21:17:10 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
Dnia 17-04-2007 o 17:01:47 sq1euo napisał(a): no,ale to tylko na jalowym,..potem na wyzszych obrotach kat wzrasta zbyt duzo w stosunku do tego co mowi instrukcja. -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 8 |
Data: Kwiecien 17 2007 21:31:17 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | Dnia 17-04-2007 o 21:17:10 sq1euo napisał(a): no,ale to tylko na jalowym,..potem na wyzszych obrotach kat wzrasta zbyt PrzekrÄÄ go tak, żeby na tych wyższych obrotach nie było tego spalania detonacyjnego. -- Pozdrawiam. Janusz. 9 |
Data: Kwiecien 17 2007 22:02:04 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
Dnia 17-04-2007 o 21:17:10 sq1euo napisał(a): Tak zrobie,ale to tylko rozwiazanie polowicze. Chodzi o to,zeby zaplon mial taka charakterystyke jak z fabryki wyjechal,..silnik mam nowy z fabryki,wiec i zaplon taki by sie przydal:)) tylko wtedy bedzie optymalnie pracowal,mial najlepsze osiagi i wytrzyma duze przebiegi Pozdrawiam -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 10 |
Data: Kwiecien 17 2007 22:37:32 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Hinek |
Jesli rzeczywiscie wydales na nowy silnik, to wydaj jeszcze troche na aparat zaplonowy. To jakies nieporozumienie! Jesli pieczolowicie restaurujesz to auto, to nie oszczedzaj na duperelach. Pozdr -- Hinek 11 |
Data: Kwiecien 17 2007 23:26:13 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
aparat zaplonowy. To jakies nieporozumienie! Jesli pieczolowicie restaurujesz Nie oszczedzam,...ale podaj gdzie kupic nowy aparat do tego silnika i auta,..graniczy to niemal z cudem,a zregenerowanie takiego aparatu nie jest trudne i mozna go praktycznie doprowadzic do stanu "jak nowy" za duzo mniejsze pieniadze. Problem z doprowadzaniem tego typu aut jest taki,ze czesci nowych, lub w bardzoi dobrym stanie uzywanych juz prawie ni ma...co roz trzeba cos latac i dorabiac na zamowienie. -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 12 |
Data: Kwiecien 18 2007 00:54:29 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Blyskacz | sq1euo napisał(a): Nie oszczedzam,...ale podaj gdzie kupic nowy aparat do tego silnika ia pytales w aso ? to przeciez nie jest jakis super stary model... kumpel odnawial 240 i nie bylo najmniejszych problemow ze sprowadzeniem roznych drobiazgow a i ceny nie byly jakies masakryczne... pozdrawiam Blyskacz -- ....samochody dziela sie na VOLVO i pozostale... Volvo 850 2.5 170KM 96' LPG :-) 13 |
Data: Kwiecien 17 2007 22:54:32 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | Dnia 17-04-2007 o 22:02:04 sq1euo napisał(a): Tak zrobie,ale to tylko rozwiazanie polowicze. Chodzi o to,zeby zaplon mial To nie jest takie oczywiste. Zapłon mechaniczny ma swoje ograniczenia. Może się okazać, ze Twój aparat zapłonowy, z nieco wyciągniętymi spreżynkami, ale dobrze ustawiony daje znakomite efekty. Fabryka musiala, produkując tysiące samochodów, regulować silniki dość konserwatywnie, żeby nie sprawiały problemów, różne rodzaje paliwa można kupić. Silnik pracuje najefektywniej, jezeli pracuje na granicy spalania detonacyjnego. Nielatwo to osiągnąć przy mechanicznym aparacie zapłonowym dla zmiennych obrotów silnika. Powinienes pojeździć, zmieniac ustawienie zapłonu, mozesz bawić sie z naciaganiem spreżynek odśrodkowego regulatora zapłonu. Objawy, jakie zglaszałeś mogą tez byc spowodowane zbyt ubogą mieszanką, może gaźnik dwustopniowy/dwugardzielowy ma zatkaną jakas dyszę albo kanał, może jest złe chlodzenie i silnik się przegrzewa. -- Pozdrawiam. Janusz. 14 |
Data: Kwiecien 17 2007 23:26:09 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
Dnia 17-04-2007 o 22:02:04 sq1euo napisał(a): Uklad chlodzenia absolutnie nowy,..wszystko prosto ze sklepu,bo taka mozliowsc tez byla brana pod uwage:)) Gaznik po kapitalnym remoncie i regulacji, na analizatorze jest OK. Zostaje tylko ten zaplon... to co mowisz moze byc prawda,...ale wole najpierw go rozebrac,doprowadzic do porzadnego stanu,a poniej sie bawic,..co da zabawa uszkodzonym aparatem,...w jakims zakresie obrotow bedzie OK, w innym zle. -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 15 |
Data: Kwiecien 17 2007 23:41:01 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | "sq1euo" wrote in message Zostaje tylko ten zaplon... to co mowisz moze byc prawda,...ale wole Aparat zaplonowy jest nieskomplikowaną konstrukcją, poradzisz sobie z rozebraniem, weryfikacją i złożeniem, moze rzeczywiscie spreżynka pękła albo spadła z zaczepu. -- Pozdrawiam. Janusz. 16 |
Data: Kwiecien 18 2007 09:01:31 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | Dnia 17-04-2007 o 17:01:47 sq1euo napisał(a): Przy 2500 juz jest grubo ponad 30 stopni. Te dane dotyczą wałka aparatu zapłonowego czy wału korbowego? Charakterystyki aparatu zapłonowego są najczęściej odnoszone do prędkości obrotowej wałka aparatu zapłonowego i kąt zmiany zapłonu dotyczy kąta obrotu tego wałka. Dla wału korbowego wartości są dwukrotnie wyższe. Może powstać zamieszanie, jeżeli się tego nie uwzględnia, wymiesza wartości. -- Pozdrawiam. Janusz. 17 |
Data: Kwiecien 19 2007 18:02:13 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
Dnia 17-04-2007 o 17:01:47 sq1euo napisał(a): Nie,..no w instrukcji sa wedlug obrotow silnika. -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 18 |
Data: Kwiecien 18 2007 10:55:10 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Jakub Witkowski | sq1euo wrote: Witam Jeśli to faktycznie sprężynki, to możesz przecież poeksperymentować (jeśli masz pod ręką strooskop). Ja miałem identycznie w mojej ładzie, tam były dwa ciężarki z dwoma sprężynkami (charakterystyka z dwoma załamaniami). Jedna z nich powinna pracować od dołu obrotów, druga zaś (twardsza) ma pewien luz i pracuje dopiero od pewnego stopnia ugięcia drugiej. Stwierdziłem, że mimo konserwatywnego kąta na jałowym, spalanie stukowe występuje w zakresie 2000-3000 co wskazywało na pierwszą z nich (tę słabszą) i zresztą nawet pod palcem ta sprężynka wydawała pozbawiona wstępnego napięcia, co wydało mi się dość dziwne, bo powinna przyspieszać dopiero od 1000 obr/m, więc jakieś wstępne napięcie mieć powinna. W ładzie jest regulacja: mocowanie sprężynek daje się podginać, (ach te stare ruskie patenty :) Więc poeksperymentowałem, napiąłem bardziej tę sprężynkę i faktycznie, po 2-3 podejściach charakterystyka wróciła do normy, co więcej ustabilizował się kąt i obroty na jałowym (przedtem trochę skakało). -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. 19 |
Data: Kwiecien 19 2007 18:01:36 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
sq1euo wrote:bardzo > mocno,..nie tak jak powinien. Przy 2500 juz jest grubo ponad 30 stopni. No u mnie to jakos dziwnie jest wlasnie,...pracuje od razu leci na wysokie wychylenie,jeszcze przy nieduzych obrotach.
Ale tez musiales caly aparat rozbierac,zanim dostales sie do sprezynek,czy tam jakos to na wierzchu bylo?? -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 20 |
Data: Kwiecien 21 2007 15:05:40 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | Dnia 19-04-2007 o 18:01:36 sq1euo napisał(a): Ale tez musiales caly aparat rozbierac,zanim dostales sie do sprezynek, czy tam jakos to na wierzchu bylo?? Ten aparat zapłonowy ma okienko w korpusie, przez które mozna pooglądać spręzynki i doginać ich zamocowania. Też tak samo jak Jakub bawiłem się kiedyś z dobraniem najlepszej charakterystyki. -- Pozdrawiam. Janusz. 21 |
Data: Kwiecien 21 2007 22:46:41 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: sq1euo |
Dnia 19-04-2007 o 18:01:36 sq1euo napisał(a): hmm...moze i moj ma,..faktycznie jest takie miejsce,ale probowalem podwazyc srubokretem i nie moglem tego otworzyc. Gdzies czytalem,ze jak da sie reka ruszyc palec rozdzielacza na zgaszonym silniku to znaczy,ze sprezynki do wymiany,..a u mnie praktycznie luzno moge prouszac tym palcem,..bez wysilku zadnego. -- Jarek (SQ1EUO) - V740 1988, B200K + LPG GG:1277234 22 |
Data: Kwiecien 22 2007 10:06:38 | Temat: Re: regeneracja/regulacja aparatu zaplonowego | Autor: Janusz Kornaga | Dnia 21-04-2007 o 22:46:41 sq1euo napisał(a): hmm...moze i moj ma,..faktycznie jest takie miejsce,ale probowalem podwazyc Okienko było zamknięte ukształtowaną blaszką, łatwo można było ją zdjąć, w innym aparacie plastykową zaślepką, też nie bylo problemu. Pamiętam, w aparacie zapłonowym do malucha przekrecając palec rozdzielacza czulo sie narastający opór sprezynek, w innych typach aparatów być może napięcie sprężynek nie przenosi sie bezpośrednio na palec rozdzielacza. Patrzyłem na charakterystyki paru silników gaźnikowych, tam zaplon wypada 40 stopni przed ZZ już niekiedy przy 3 tys. obrotów (zaleznie od podciśnienia). Zmiana wyprzedzenia jest większa w niższych zakresach obrotów, powyżej 3 tys już niewielka. Mam wrażenie, że w Twoim przypadku problem tkwi raczej w gaźniku, wygląda, jakby drugi przelot nie podawał paliwa. -- Pozdrawiam. Janusz. |