sprzêg³o wentylatora
1 | Data: Listopad 26 2013 20:41:38 |
Temat: sprzêg³o wentylatora | |
Autor: PiteR | Sprzêg³o wiskotyczne wentylatora ch³odnicy. 2 |
Data: Listopad 26 2013 20:47:57 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-11-26 20:41, PiteR pisze: Sprzêg³o wiskotyczne wentylatora ch³odnicy. Za³±cza siê przy oko³o 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty silnika. Gdy przy tej temperaturze depniesz w peda³ gazu do pod³ogi na chwilê, i wentylator nie rozkrêci siê jednocze¶nie z obrotami silnika, to znaczy ¿e wiskoza do wymiany. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 3 |
Data: Listopad 26 2013 21:07:10 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Krzysztof 45 pisze tak: Za³±cza siê przy oko³o 95 czy 100stC i obroty ma takie jak obroty a jak ma byæ na zimnym silniku rano? bo wie¶æ gminna mówi ¿e 1. zimne zawsze ruszy wiatrakiem 2. po¼niej zwalnia tak ¿e mo¿na zatrzymaæ wiatrak rêk± -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 4 |
Data: Listopad 26 2013 22:06:56 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: Krzysztof 45 | W dniu 2013-11-26 21:07, PiteR pisze: a jak ma byæ na zimnym silniku rano? Na zimnym silniku zawsze wiatrak bêdzie siê trochê krêci³ ale nie wchodzi na takie obroty jak obroty silnika i mo¿na go zatrzymaæ rêk±. -- Krzysiek http://niewygodne.info.pl/index.htm 5 |
Data: Listopad 26 2013 23:09:04 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Krzysztof 45 pisze tak: Na zimnym silniku zawsze wiatrak bêdzie siê trochê krêci³ ale nie no to mam zepsute bo od razu wchodzi na obroty silnika i tak zostaje wytwarzaj±c huragan. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 6 |
Data: Listopad 27 2013 07:55:24 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: Ukaniu |
Na zimnym silniku zawsze wiatrak bêdzie siê trochê krêci³ ale nie Je¶li jest to typowa wiskoza z bimetalem to po nocy trochê chodzi potem siê rozpina. Wynika to z tego, ¿e olej silikonowy sp³ywa na dno a potem musi byæ przepomowany w jego odpowiednie miejsce a to chwilê trwa. -- Pozdrawiam, £ukasz 7 |
Data: Listopad 27 2013 17:41:47 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** Ukaniu pisze tak: Je¶li jest to typowa wiskoza z bimetalem to po nocy trochê chodzi chyba typowa, dok³adnie taka 06B 121 347 http://tinyurl.com/pqlsug2 Wynika to z tego, ¿e olej silikonowy sp³ywa na dno a potem musi a Kiedy uderzy³em w dziki 3 lata temu, wiskoza wbi³a siê trochê w ch³odnicê. Pewnie wtedy posz³a do nieba. -- Piter vw golf mk2 1.3 '87 vw passat B5 1.6 '98 8 |
Data: Listopad 26 2013 21:01:01 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: PiteR | na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: Sprzêg³o wiskotyczne wentylatora ch³odnicy. acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego drogiego, czêsto psuj±cego siê i niepewnego gówna zamiast wentylatora elektrycznego? -- Piter 9 |
Data: Listopad 26 2013 21:11:37 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: WOJO | acha, jeszcze jedno, jestem ciekaw co daje zastosowanie tego1. Dochody producentowi pojazdu 2. Dochody producentowi czê¶ci zamiennych 3. Dochody firmom transportowym 4. Dochody mechanikom. Chwilowo nic mi wiêcej nie przychodzi do g³owy. WOJO 10 |
Data: Listopad 26 2013 13:53:08 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: | W dniu wtorek, 26 listopada 2013 21:01:01 UTC+1 u¿ytkownik PiteR napisa³: na ** p.m.s ** PiteR pisze tak: Z tego co pamiêtam. Wiatrak w 125p 1300 by³ na sta³e z pomp± po³±czony. W 125p 1500 zrobili sprzêg³o elektromagnetyczne. Powodem by³o to ¿e wiatrak po³±czony na stale zabiera na mielenie powietrza do 2 koni mechanicznych mocy. Nie ma sk±d wzi±æ w samochodzie dwóch kilowatów mocy z pr±du do napêdu silników elektrycznych studz±cych ch³odnicê. Bylem parê razy w takiej sytuacji ze w korku w upal wentylator elektryczny siê w³±czy³ a temperatura dalej ros³a. Nie jest to komfortowe uczucie jak wskazówka zaczyna wchodziæ na czerwone pole a dodatkowe w³±czenie nagrzewnicy na ca³y gwizdek niewiele daje i szybciej serce stanie ni¿ temperatura spadnie. 11 |
Data: Listopad 26 2013 23:15:04 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: J.F. | Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), Z tego co pamiêtam. Wiatrak w 125p 1300 by³ na sta³e z pomp± W prawie wszystkich pozniejszych samochodach jakos sie elektryczne wentylatory pojawily. Pewnie dlatego ze daleko im do dych 2KM, sadzac po wielkosci silnika i srednicy kabli. I pewnie dlatego ze nie ma jak krecic wiatraka przy silniku ustawionym poprzecznie. Nie pomylilo ci sie ze fiatem 126 ? Tam wentylator istotnie moze sporo mocy pobierac. Bylem parê razy w takiej sytuacji ze w korku w upal Jakies zepsute auto. W normalnym sobie wiatrak radzi, i uruchamia sie na krotko. J. 12 |
Data: Listopad 26 2013 14:55:13 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: | W dniu wtorek, 26 listopada 2013 23:15:04 UTC+1 u¿ytkownik J.F. napisa³: Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê. 13 |
Data: Listopad 27 2013 09:24:12 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: Jacek | W dniu 2013-11-26 23:55, pisze: Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci bêdzie. Z koniem kopal siê nie bêdê.Poprê przedpi¶cê - wentylator elektryczny do bolidów typu Seicento ma 100 W mocy, w wiêkszych autach jest to max 300 W, tak wiêc w przytoczonym przez Ciebie kanciaku 1500 nijak nie widzê, ¿eby nawet siê zbli¿y³ to tych 2 KM. Mia³em kanciaka i wiem, jak tam wentylator dmucha³ - ³ba nie urywa³o. Jacek 14 |
Data: Listopad 27 2013 09:55:50 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello Jacek, Jak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech CiPoprê przedpi¶cê - wentylator elektryczny do bolidów typu Seicento ma Siê drobiem przejmujesz. Poldek mia³ wiatrak elektryczny bodaj 100W. -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 15 |
Data: Listopad 27 2013 10:34:45 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: J.F | U¿ytkownik napisa³ w wiadomo¶ci grup Dnia Tue, 26 Nov 2013 13:53:08 -0800 (PST), > Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e z > pomp� Przyznaj po prostu ze ostatnim autem ktoremu pod maske zagladales byl 125p czy polonez. J. 16 |
Data: Listopad 27 2013 10:46:07 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: RoMan Mandziejewicz | Hello J.F, Przyznaj po prostu ze ostatnim autem ktoremu pod maske zagladales byl> Z tego co pami�tam. Wiatrak w 125p 1300 by� na sta�e zJak zwykle wiesz lepiej. I pomimo tego ¿e chuja wiesz niech Ci Odwal siê od Poloneza - mia³ elektryczny wentylator :P -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) 17 |
Data: Listopad 28 2013 09:13:48 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: Marek Dyjor | U¿ytkownik wrote: Z tego co pamiêtam. Wiatrak w 125p 1300 by³ na sta³e z pomp± jak sie ma ujowe auto to sie cz³owiek stresuje... wiel aut jednak zawsze jakis normalnych mia³em i w ¿yciu mi nie ros³a temperatura podczas upa³ów w korku. chyab ze termostat pad³ tam gdzie by³. 18 |
Data: Listopad 28 2013 09:39:15 | Temat: Re: sprzêg³o wentylatora | Autor: sqlwiel | W dniu 2013-11-28 09:13, Marek Dyjor pisze: jak sie ma ujowe auto to sie cz³owiek stresuje... Termostat (ten na bloku) ma nichu.a do temperatury w korku. Ten termostat jest po to, ¿eby silnik w miarê szybko uzyskiwa³ po¿±dan± (wysok±, tzn rzêdu 80°C - benzynowce) temperaturê bez zbêdnego oddawania ciep³a z p³ynu do ch³odnicy. Od korków w³a¶nie jest wentylator. Ma siê w³±czyæ swoim, drugim termostatem (zwykle umieszczonym w ch³odnicy) przy wy¿szej temp. p³ynu (w uk³adach ci¶nieniowych zwykle ponad 100°C, czasem i 120° w wersjach tropikalnych z klim±). Zwykle taki w³±czony wentylator ma cug jak helikopter. Sprawdzane niedawno na MB W124 230E: 10 minut pracy silnika przy ~1.5krpm, latem, przy podniesionej masce - dopiero doprowadzi³o do w³±czenia wentylatora, przy ok. 110° na wska¼niku temperatury. -- Dziêkujê. Pozdrawiam. sqlwiel. |