swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600
1 | Data: Kwiecien 21 2016 14:44:15 |
Temat: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | |
Autor: BUNIEK | Witam 2 |
Data: Kwiecien 21 2016 16:25:19 | Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | Autor: Tmek | W dniu 2016-04-21 o 14:44, BUNIEK pisze: Witam Wszystko sie da, kwestia czasu i ceny. Ale w tym przypadku, zmienic silnik to nie tylko wyjac i wkrecic w druga rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia dopasowania wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa, gaznik tego nie ma, jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie innej pompy. Trzeba przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co z licznikimai i kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa na ktora musi byc miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie podpasuja, w kolach musza byc czujniki i reszta tego wszystkiego aaaaaaaaaaaaaa............. Na koniec nawet jak juz wydasz wor hajsu i jako tako bedzie to zlozne, bedziesz miec jakiegos ulepa ktory nie bedzie polaczeniem najlepszych cech z tych obu, bo zawsze cos stoi na przeszkodzie, tylko bedzie jakas wypadkowa. Okaze ze wcale to nie jest takie fajne jak mialo byc. Kasy nie odzyskasz, bo nikt tego nie bedzie chcial kupic, a nawet jak juz jakis ulamek. I ani ni pojezdzisz ani nie bedziesz mial kiedy. Tak to zwykle wyglada. To nie prl gdzie nic nie bylo i ludzie wsadzali silnik od zaporozca w rame od urala. Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest jeszcze kilka innych marek. Czlowiek jest elastyczny, szybko moze sie przestawic na nowa ergonomie i znalezc w niej przyjemnosc. Tmek 3 |
Data: Kwiecien 21 2016 21:04:19 | Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | Autor: BUNIEK | Ale w tym przypadku, zmienic silnik to nie tylko wyjac i wkrecic w druga rame. Pomijajac kwestie czy sie zmiesci. Bedzie to mialo inne punkty mocownania, inne doloty i dochodzi rzezba z airboxem. Kwestia dopasowania wydechu, miejsce na sonde lambda. Dalej wtrysk - pompa, gaznik tego nie ma, jak jest to w baku wiec zmiana baku albo znalezienie innej pompy. Trzeba przekladac wizake elektryczna - wtrysk ma kompa. Co z licznikimai i kontrolkami? Wiec znow przeszczep. ABS to kolejna pompa na ktora musi byc miejsce, instalacja, sterowanie, moze zaciski nie podpasuja, w kolach musza byc czujniki i reszta tego wszystkiego. Punkty mocowania to chyba największy problem , nie zdziwiłbym sie jakby CBF600 mial wiele elementów wspólnych z Hornetem pompa ABS i kilka innych drobiazgów. Dodam ze CBF 600 jest na wtrysku od któregoś rocznika i ma aluminową ramę. Natomiast praktycznie, zamiast 2 rozgrzebanych niejezdzacych prosciej i szybciej poszukac innego ktory spelni wymagania. Oprocz hondy jest jeszcze kilka innych marek. Owszem, ale ciężko na cos sie zdecydować jak nie ma jak pojeździć, a jazda testowa to za mało. W sumie CBF600 tez nie jeździłem ale jest bliźniaczy do mojego CBF500, ciekawe ile jest mocniejszy. inaczej różnica w dynamice miedzy 500 a Hornetem jest ogromna, ciekawe jak to wygląda miedzy CBF600 a Hornetem Jeszcze jest CBF1000 staruszek i CBF1000F ten ostatni prawdopodobnie spełnia moje oczekiwania ale jest jeszcze drogi. Buniek 4 |
Data: Kwiecien 21 2016 20:36:29 | Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | Autor: max650 |
Witam Od jakiegoś czasu szukam mocniejszego a zarazem uniwersalnego motocykla jako kolejny. To byłby chyba idealny motocykl dla mnie w trasę i do miasta, 100KM okolo 210KG C-ABS owiewka. - no i HONDA :). Szukający motocykla idealnego Jest jeszcze kwestia bezpieczeństwa - hamulce, które mają zatrzymać 58 konną maszynę niekoniecznie sprawdzą się ze 100 konnym potworem, a i sztywność/wytrzymałość ramy też może stanowić problem dla większych przeciążeń:) Przeróbka punktów mocowania silnika, jakieś przedłużki wątpliwej wytrzymałości, same niewiadome. Pozdrawiam. Paweł H. 5 |
Data: Kwiecien 21 2016 20:55:14 | Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | Autor: BUNIEK | Jest jeszcze kwestia bezpieczeństwa - hamulce, które mają zatrzymać 58 konną maszynę niekoniecznie sprawdzą się ze 100 konnym potworem, a i sztywność/wytrzymałość ramy też może stanowić problem dla większych przeciążeń:) Swap byłby na bazie CBF600 i silnik z Horneta - oba są na wtrysku CBF posiada 2 tarcze tak jak hornet i posiada sztywną albuminową ramę od 2008 roku. Buniek 6 |
Data: Kwiecien 22 2016 10:52:36 | Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | Autor: | W dniu czwartek, 21 kwietnia 2016 14:44:15 UTC+2 użytkownik BUNIEK napisał: WitamZ własnego doświadczenia wiem, że za kasę, którą wydasz na tego ulepa, kupisz konia, który DALEKO wyprzedzi Twoje oczekiwania :D 7 |
Data: Kwiecien 23 2016 10:23:58 | Temat: Re: swap silnika w motocyklu Hornet > CBF600 | Autor: BUNIEK | Czy temat przełożenia pieca z Horneta do CBF`a z owiewką byłby doZ własnego doświadczenia wiem, że za kasę, którą wydasz na tego ulepa, kupisz konia, który DALEKO wyprzedzi Twoje oczekiwania :D Prawdopodobnie masz racje, tak sobie analizowałem i doszedłem do wniosku, ze taniej będzie wypożyczać na tydzień rożne motocykle aby wyrobić sobie opinie. I chyba zacznę od CBF 600. Buniek |