Witam
Mam jakiś dziwny problem w mojej toyocie carinie e.
Szarpanie zaczyna się po przejechaniu jakiejs odleglości
głównie jak silnik mocno się rozgrzeje.Na zimnym nie szarpie wogole.
Przewody zapłonowe , kopułke , palec i świece wykluczam bo wymieniłem na nowe.Na starych
było to samo.Map sensor też jest ok bo podmieniałem na inny.
Jedna świeca była troszke zakopcona na czarno a reszta ok.
Szarpanie występuje na benzynie i gazie.Czyżby to moduł zapłonowy?
Ponoć w carinach te moduły nie padają?Przedtem był w warsztacie bo nie chciał
odpalić , wymienili filtr paliwa i świece i zaczał odpalać bez problemu ale
po jakimś czasie wystąpiło to szarpanie.Podejrzewam , że coś mi podmienili.
Dodam jeszcze , że jak postoi przez noc to bardzo długo trzeba krecić rozrusznikiem
i zapala bardzo ciężko na początku tak jakby jeden cylinder a później się rozkręca
i jest ok.Komputer nie pokazuje żadnych błędów i w tym problem :(
Pozdrawiam
2 |
Data: Marzec 23 2011 08:12:33 |
Temat: Re: szarpanie przy gorącym silniku |
Autor: news-gazeta |
Witam
Mam jakiś dziwny problem w mojej toyocie carinie e.
Szarpanie zaczyna się po przejechaniu jakiejs odleglości
głównie jak silnik mocno się rozgrzeje.Na zimnym nie szarpie wogole.
Przewody zapłonowe , kopułke , palec i świece wykluczam bo wymieniłem na nowe.Na starych
było to samo.Map sensor też jest ok bo podmieniałem na inny.
Jedna świeca była troszke zakopcona na czarno a reszta ok.
Szarpanie występuje na benzynie i gazie.Czyżby to moduł zapłonowy?
Ponoć w carinach te moduły nie padają?Przedtem był w warsztacie bo nie chciał
odpalić , wymienili filtr paliwa i świece i zaczał odpalać bez problemu ale
po jakimś czasie wystąpiło to szarpanie.Podejrzewam , że coś mi podmienili.
Dodam jeszcze , że jak postoi przez noc to bardzo długo trzeba krecić rozrusznikiem
i zapala bardzo ciężko na początku tak jakby jeden cylinder a później się rozkręca
i jest ok.Komputer nie pokazuje żadnych błędów i w tym problem :(
Pozdrawiam
Sprawdz czujnik temperatury cieczy dla ECU.
Identyczne objawy mialem w innym aucie.
ECU nie wie ze rano silnik jest zimny, przyjmuje domyślną wartość, tak samo jak jest rozgrzany.
Pozdrawiam - Darek.
3 |
Data: Marzec 23 2011 08:52:18 | Temat: Re: szarpanie przy gorącym silniku | Autor: nazgul |
Sprawdz czujnik temperatury cieczy dla ECU.
Identyczne objawy mialem w innym aucie.
ECU nie wie ze rano silnik jest zimny, przyjmuje domyślną wartość, tak samo jak jest rozgrzany.
prawie.
czujnik ma charakterystykę R=f(T) ujemną. czyli niska temperatura-> duża rezystancja
brak styku na czujniku/uszkodzenie -> to często duża rezystancja -> odczyt niskiej temperatury
przy zimnym silniku jest oki bo mieszanka wzbogacona, przy goracym (a ECU "mysli" ze wciąż zimny)
mieszanka za bogata.
4 |
Data: Marzec 23 2011 12:17:21 | Temat: Re: szarpanie przy gorÄ
cym silniku | Autor: Tomek |
Dnia 23.03.2011 nazgul napisał/a:
Jednak to nie czujnik temperatury cieczy.
Rozkładam już ręce.Jedna świeca była troszke
czarna tak jakby za bogata mieszanka ale czemu.
5 |
Data: Marzec 23 2011 09:10:18 | Temat: Re: szarpanie przy gorÄ
cym silniku | Autor: Tomek |
Dnia 23.03.2011 news-gazeta napisał/a:
Sprawdz czujnik temperatury cieczy dla ECU.
Identyczne objawy mialem w innym aucie.
ECU nie wie ze rano silnik jest zimny, przyjmuje domyślną wartość, tak samo
jak jest rozgrzany.
Pozdrawiam - Darek.
Ciekawe tylko , że komputer nic nie pokazuje , że ten czujnik temperatury
jest uszkodzony.Na desce rozdzielczej mam jakiś wskaźnik temperatury i zmienia się
ale nie wiem czy jest powiązany z temperaturą cieczy.Dodam jeszcze , że zawory mam
ustawione , pasek rozrządu i zapłon ustawiony prawidłowo.Czy da się sprawdzić ten czujnik
miernikiem?Ciekawo gdzie on jest.
| | | |