terenówka, co wybrać
1 | Data: Listopad 24 2009 20:28:40 |
Temat: terenówka, co wybrać | |
Autor: zlotowinfo | aktualnie mój typ to: suzuki grand vitara,
2 |
Data: Listopad 24 2009 20:42:10 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Tomasz Pyra | zlotowinfo pisze: aktualnie mój typ to: suzuki grand vitara, ale silnik ma dość mocny, więc OC trochę wyjdzie, Przy tak małych przebiegach chyba lepiej zostać przy benzynie. 500-800km/mc to 6-10kkm rocznie i LPG będzie Ci się zwracało latami. Ewentualnie diesel, ale wtedy też odpowiednio więcej zapłacisz przy zakupie i nie wiem czy kiedykolwiek odzyskasz te pieniądze. 4. w miarę możliwości bezawaryjne, wygodne i ekonomiczne Najmniejszy silnik w GV to 1600, ale ponoć jazda tym to katorga. W dodatku przy tak ciężkim samochodzie o aerodynamice kredensu takie 1.6 nie zużyje wiele mniej paliwa niż 2.0. Po prostu tego 1.6 będziesz musiał cisnąć na maksa przy każdej okazji. Może pomyśl jeszcze o Vitarze (bez Grand) - będzie mniejsza, lżejsza, żwawsza i pewnie lepiej da sobie radę napędzana 1.3. Z czteronapędówek z 1.3 to chyba tylko Subaru Justy ;) 6. na prędkościach mi nie zależy, wolę spokojnie, wygodnie, po woli, z reguły 80 w porywach do 100km/h Słusznie, zresztą w GV powyżej włącza się takie caraudio, że się odechciewa pędzić :) 7. z możliwością włączenia napędu na 4 koła GV nie ma jakiegoś bardzo terenowego zawieszenia - raczej drogowe. Prześwit typowy w SUV-ach (coś około 20cm), za to masz możliwość dołączenia prawdziwego 4x4 którym można powalczyć z jakimś terenem. 3 |
Data: Listopad 24 2009 21:07:24 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: szwagier | zlotowinfo pisze: aktualnie mój typ to: suzuki grand vitara, ale silnik ma dość mocny, więc OC trochę wyjdzie,Tez Suzuki ale Jimmy. Silnik 1,3, naped na 4 kola, wysokie zawieszenie. szwagier 4 |
Data: Listopad 24 2009 21:52:45 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Yogi(n) | Użytkownik "szwagier" napisał w wiadomości Tez Suzuki ale Jimmy. Tylko że jeździ się tym tragicznie i jest tylko na cztery osoby. Być może sprawdza się w terenie, ale na asfalcie to malucj lepiej sobie radzi - telepie, pyrczy, toczy się jak żółw, ciasne itd. Naprawde nie polecam, jechałem jako pasażer i jako kierowca, bo przymierzałem sie do niego - i szkoda pieniędzy na takie jeździdełko - jak sie ma dwa inne auta, to można hobbystycznie zapodać, żeby się w weekendy wybrać w teren (niezbyt błotnisty), ale na normalne drogi to sie absolutnie nie nadaje. -- Yogi(n) 5 |
Data: Listopad 24 2009 22:38:01 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: szwagier | Yogi(n) pisze: Użytkownik "szwagier" napisał w wiadomości Nigdzie nie bylo napisane ze ma byc na wiecej :/ Poza tym spelnia wszystkie wymagania, lacznie z niewielkim silnikiem. Co do komfortu jazdy, po miescie, na krotkich dystansach nie ma takiego znaczenia, jak sadze. A o wiele latwiej zaparkowac male Jimmy niz sporo wieksza Vitare. szwagier 6 |
Data: Listopad 25 2009 02:05:00 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: to | szwagier wrote: Tez Suzuki ale Jimmy. Nie Jimmy tylko Jimny. -- cokolwiek 7 |
Data: Listopad 25 2009 07:38:10 | Temat: Re: terenówka, co wybraÄ | Autor: szwagier | to pisze: szwagier wrote: Ciesze sie, ze pomimo braku jednej laski wiedziales o co chodzi. szwagier 8 |
Data: Listopad 24 2009 21:34:02 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Adam Szewczak |
aktualnie mój typ to: suzuki grand vitara, Dyskoteka 2.5TD ? Ewentualnie byly chyba tez 2.0 benzyna PZDr Adam 10 |
Data: Listopad 24 2009 23:23:08 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: zlotowinfo | ogólnie się trochę podłamałem
11 |
Data: Listopad 24 2009 23:48:29 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Tomasz Pyra | zlotowinfo pisze: może w takim razie inne propozycje z małą pojemnością, W pewnych rozsądnych granicach zawieszenie można zawsze podnieść. Wystarczy włożyć wysokie gumy usztywniające w sprężyny, albo dorobić dystans między sprężynę, a jej górne mocowanie. Tyle że trzeba mieć świadomość że stabilność samochodu na zakrętach się pogorszy. Na błoto dobre są też łańcuchy, albo dobre opony - np. takie http://www.opony-sportowe.pl/index.php?d=katalog&k_id=7 Przez błoto jedzie się wtedy jak czołg. 12 |
Data: Listopad 24 2009 23:59:11 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Adam Szewczak |
ogólnie się trochę podłamałem Renault Kangoo 4x4 ? To chyba te pokupowali do ARiMR PZDr Adam 13 |
Data: Listopad 25 2009 09:30:13 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: | Witam serdecznie. proponowany jimmy ma być niewygodny a najtańszy nie jestTo chyba najlepszy wybór. Ale komfortu to tam nie ma w ogóle. Tak jak we wszystkich terenówkach. SUV-y niestety zwykle z większymi silnikami. Nie myślałeś o Pandzie 4x4? To może być wbrew pozorom dobry wybór. Albo Suzuki Ignis/Subaru Justy 4x4. Z tego co piszesz powinny dawać radę. jestem inkasentem energetykiJeśli tylko tyle to i w Jimnym zniósłbyś "trasę". Pozdrawiam. Sebastian. http://www.speedyelise.fora.pl/ -- Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl 14 |
Data: Listopad 25 2009 09:33:49 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Mikolaj Rydzewski | zlotowinfo wrote: ogólnie się trochę podłamałem A Lada Niva? 15 |
Data: Listopad 25 2009 11:14:10 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: GK | zlotowinfo pisze: ogólnie się trochę podłamałem A Suzuki Samuraj? 17 |
Data: Listopad 25 2009 13:54:43 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Heraklit | Był 24 listopad (wtorek), gdy o godzinie 23:23 *zlotowinfo* w pocie jestem inkasentem energetyki przewrotnie, ale może warte rozważenia: motocykl terenowy i przyczepka do niego. -- Pozdrawiam, Post stworzono 2009-11-25 13:47:00 18 |
Data: Listopad 25 2009 20:00:00 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: MarcinJM | zlotowinfo pisze: ogólnie się trochę podłamałem Mialem ci ja kiedys patrola, na teren i owszem, ropy na trasie ok 10 ltr. Jak go sprzedalem, to kupilem troopera, dlugiego rok 92, 2.6 benzyna, bardziej z powodu okazji niz z powodu checi zakupu powyzszego. Po 2 (3?) latach i przejechaniu nim 70 tys km (w sumie ma przebiegu 350tys) jestem zachwycony. Prowadzi sie jak osobowka, wszedzie wjedzie, gazu na trasie lyka ponizej 13 ltr(!). Bardzo swobodnie rozpedza sie do 110-120kmph, na haku mozna zaczepic 2.5t, ladownosc wlasna ok 900kg + 5 osob. Moze w ta strone sie rozejrzyj? Prawda jest taka, ze auta do polowy lat 90tych sa jakby trwalsze, mocniejsze.... cholera wie co. Moze mniej elektroniki powoduje mniej problemow? -- Pozdrawiam MarcinJM 19 |
Data: Listopad 25 2009 03:34:52 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Onufry Zagloba | On 24 Lis, 20:28, "zlotowinfo" wrote: aktualnie mój typ to: suzuki grand vitara, Jeśli zmienisz nieco wymagania co do pojemności i zgodzisz się na hardtopa zamiast całej metalowej budy to popatrz za Fronterami, np w wersji sport z silnikiem benzynowym 2,0. Mam, używam i jestem zachwycony. Najtańsza terenówka którą oferuje jakikolwiek komfort. Ma dołączany naped na przód, reduktor, prosty silnik a pali kolo 13 l gazu. No i daje sobie rade i na asfalcie i na szutrze i w błocie. Niva to i tania jest ale jeździ się tym jak dużym fiatem. Samuraj jak już ci napisano nadaje się tylko jako zabawka w teren, bo na zwyczajnej drodze daje strasznie w dupę ;-) W tej cenie znajdziesz też Patrola, ale to już hardkorowa zabawka dla hardkorów ;-) Wystarczy powiedzieć, że z tego buduje się prawdziwe wozy do ciężkiego terenu. No ale taka zabawa to w przybliżeniu 50 tys.. Natomiast za te 15 tys. to sobie powinieneś "fabryczną" znaleźć. Oczywiście jak już Ci napisano, sam fakt bycia terenówką przez samochód nie wystarczy do ciężkiego terenu. Odpowiednie opony to podstawa. -- Pozdrawiam Onufry Zagłoba 21 |
Data: Listopad 26 2009 02:51:27 | Temat: Re: terenówka, co wybrać | Autor: Onufry Zagloba | On 25 Lis, 16:56, Adampio wrote: Onufry Zagloba pisze: Na wyposażeniu tego nie będzie więc nie kupi ;-) Sam musi poczuć błoto na własnej skórze żeby się nauczyć... -- Pozdrawiam Onufry Zagłoba |