testy diagnostyczne w serwisie
1 | Data: Marzec 30 2009 16:09:59 |
Temat: testy diagnostyczne w serwisie | |
Autor: vicctorr | Na samym poczatku zastrzege, ze nie znam sie niemal kompletnie na 2 |
Data: Marzec 30 2009 16:24:30 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: adamo | Na samym poczatku zastrzege, ze nie znam sie niemal kompletnie na Niestety zdarza sie, ze chwilowo cos nie dziala, a w dodatku nie generuje bledow w sterowniku silnika, taki urok ;-/ Dobry serwis powinien ponownie przyjac pojazd do naprawy, kasujac tylko za usuniecie usterki, ktora musza wywolac we wlasnym zakresie, majac nadzieje ze szybko sie ujawni ;] 3 |
Data: Marzec 30 2009 18:35:43 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: vicctorr | Dnia Mon, 30 Mar 2009 16:24:30 +0200, adamo napisał(a): Niestety zdarza sie, ze chwilowo cos nie dziala, a w dodatku nie generuje Pieknie dziekuje za odpowiedz i informacje! Pozdrawiam 4 |
Data: Marzec 30 2009 17:51:08 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: Max_P |
Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu przestal To musialo sie stac. Auto jest na podwójne "F". To sie dzieje juz przy pojedynczym. Max 5 |
Data: Marzec 30 2009 17:55:13 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: DoQ | Max_P pisze: Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu przestalTo musialo sie stac. Auto jest na podwójne "F". To sie dzieje juz przy pojedynczym. Ba, taki VW to warsztatu nie widuje dekadami ;) Pozdrawiam Paweł 6 |
Data: Marzec 30 2009 18:30:42 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: Nex@pl | DoQ pisze:
A juz mercedes to nawet nie wie jak mechanik wygl±da ;) 7 |
Data: Marzec 30 2009 18:59:40 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: DoQ | Nex@pl pisze: Ba, taki VW to warsztatu nie widuje dekadami ;)A juz mercedes to nawet nie wie jak mechanik wygl±da ;) Dlatego mechanik "z mercedesa" jest najgorszym z najgorszych. Taki to tylko umie olej spuscic i uzupelnic :D Pozdrawiam Paweł 8 |
Data: Marzec 31 2009 03:26:40 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: theStachoo | DoQ pisze: Dlatego mechanik "z mercedesa" jest najgorszym z najgorszych. Taki to tylko umie olej spuscic i uzupelnic :D Jak fama niesie olej wymienia się po dotarciu. Zjawisko takowe w samochodach niemieckich występuje jednak nie prędzej niż przed milionem km. -- theStachoo 9 |
Data: Marzec 30 2009 18:47:20 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: omega_fan |
Max_P pisze: Dziwne, przecież Foldzwagen też jest na "F" .... hmm... 10 |
Data: Marzec 31 2009 21:16:42 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: Tomasz Pyra | vicctorr pisze: Mam pytanie, czy to jest mozliwe? Nie znam sie kompletnie na tym ale mam Jak przyjeżdża klient, to pierwsze co siÄ™ robi to wymienia oprogramowanie na najnowsze (a nóż producent załatał problem który wystÄ…pił oprogramowaniem) i jeżeli samochód siÄ™ uruchomił to "naprawione". Pewnie czasami działa. BłÄ™dy zapewne były, ale po prostu pierwsze podejĹ›cie to "wyłÄ…czyć, zresetować, włÄ…czyć, zrobić adaptacje" i liczyć że skoro 2 lata jakoĹ› działało, to może kolejne 2 znowu bÄ™dzie działać. Fakt że skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnieć" i reset może jej pomóc wrócić do pionu. JeĹ›li problem siÄ™ powtarza to dopiero patrzy siÄ™ na przyczynÄ™. Standardowe podejĹ›cie warsztatów... Nie znam danych na temat skutecznoĹ›ci takiego podejĹ›cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyciÄ…gnÄ™li od Ciebie 380zł za minute pracy. No chyba że te 380zł wliczÄ… Ci w poczet przyszłej "prawdziwej" naprawy. 11 |
Data: Marzec 31 2009 22:44:31 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: B.Z. | BłÄ™dy zapewne były, ale po prostu pierwsze podejĹ›cie to "wyłÄ…czyć, zresetować, włÄ…czyć, zrobić adaptacje" i liczyć że skoro 2 lata jakoĹ› działało, to może kolejne 2 znowu bÄ™dzie działać. Jest jedna sprawa: błÄ™dów mogło być sporo i prze kilkunastu jest już ciÄ™żko dojć co jest przyczynÄ…. Wszystko jest OK jeżeli masz dwa, trzy błÄ™dy. Możesz wtedy szukać spokojnie przyczyny. Dlatego zasada powinna być taka: 1. Skan 2. Wydruk (papier/plik) 3. Skasowanie błÄ™dów 4. Jazda testowa samochodem (po okolicy, tak by spokojnie można było przyholować ;-) ) Teraz jeżeli mechanik/klient miał pecha to po zrobieniu kilku-kilkunastu km nic siÄ™ nie stało. Oznacza to, że jeden z błÄ™dów mgło po prostu "blokować" sterownik. Teraz mechanik ma przyczynÄ™ wypisanÄ… w pamiÄ™ci sterownika wiÄ™c powinno być trochÄ™ łatwiej. Dlatego jest tak istotne by przy przeglÄ…dzie kasować błÄ™dy w sterowniku (i dawać wydruk klientowi). Przy ew. usterce bardzo to pomaga. Kwota jest doć mocno dyskusyjna - ja spotkałem siÄ™ z przedziałem 50-100 zł. Jak było to robione z naprawÄ… to nawet mniej (lub za free). B.Z. -- http://bolivar.cal.pl 12 |
Data: Kwiecien 01 2009 20:27:36 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: Tomasz Pyra | B.Z. pisze: BłÄ™dy zapewne były, ale po prostu pierwsze podejĹ›cie to "wyłÄ…czyć, zresetować, włÄ…czyć, zrobić adaptacje" i liczyć że skoro 2 lata jakoĹ› działało, to może kolejne 2 znowu bÄ™dzie działać. Jest jedna sprawa: błÄ™dów mogło być sporo i prze kilkunastu jest już ciÄ™żko dojć co jest przyczynÄ…. No jest jeszcze pytanie co oferuje to ECU. W startych konstrukcjach owszem błÄ…d to tylko flaga (nie wystÄ…pił/wystÄ…pił kiedyĹ›/wystÄ™puje w tej chwili), ale AFAIK nowsze ECU generujÄ… wiÄ™cej mówiÄ…ce logi z których już wiadomo wiÄ™cej o okolicznoĹ›ciach wystÄ…pienia błÄ™du. Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to może być tam coĹ› lepiej. Kwota jest doć mocno dyskusyjna - ja spotkałem siÄ™ z przedziałem 50-100 zł. Jak było to robione z naprawÄ… to nawet mniej (lub za free). Pewnie ASO. Tzn. jeżeli to jest kwota za naprawÄ™ choćby mieli przy nim grzebać miesiÄ…c (a klient zapłaci jedynie za materiały), to ok. Natomiast jeżeli w tym serwisie skasowanie błÄ™dów kosztuje 380zł, to obawiam siÄ™ że czynnoĹ›ci wymagajÄ…ce pobrudzenia rÄ…k mogÄ… zahaczyć o ceny czterocyfrowe ;) 13 |
Data: Kwiecien 01 2009 22:01:21 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: B.Z. | Jest jedna sprawa: błÄ™dów mogło być sporo i prze kilkunastu jest już ciÄ™żko dojć co jest przyczynÄ….No jest jeszcze pytanie co oferuje to ECU. Nie ma daty/godziny - ja siÄ™ nie spotkałem. Po prostu jaki rodzaj błÄ™du - numer i ew. opis. Kwota jest doć mocno dyskusyjna - ja spotkałem siÄ™ z przedziałem 50-100 zł. Jak było to robione z naprawÄ… to nawet mniej (lub za free).Pewnie ASO. Z tym też różnie bywa, ale ASO by pewnie coĹ› jeszcze wymieniło ;-) B.Z. -- http://bolivar.cal.pl 14 |
Data: Kwiecien 01 2009 22:44:36 | Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie | Autor: Marcin J. Kowalczyk | B.Z. pisze: Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to może być tam coĹ› lepiej. Mowa o FF czy wogole? W Peugeocie masz dokladne dane kiedy blad wystapil, przy jakim przebiegu, jaka byla predkosc, obroty, temperatura i full innych rzeczy. |