Grupy dyskusyjne   »   testy diagnostyczne w serwisie

testy diagnostyczne w serwisie



1 Data: Marzec 30 2009 16:09:59
Temat: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: vicctorr 

Na samym poczatku zastrzege, ze nie znam sie niemal kompletnie na
samochodach a sprawa dotyczy serwisu, w ktorym bylem pierwszy raz w zyciu.
Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu przestal
odpalac wiec przeholowalem go do pewnego serwisu. W serwisie tym
przeprowadzono:
diagnostyke ukladu ladowania
przeprogramowania modulu PCM
WDS-podlaczenia komputera z pojazdem i
WDS-test kodow bledow/czynnosci diagnostyczne.
W serwisie powiedzieli, ze testy nie wykazaly zadnej usterki.
Ogolem zaplacilem za to 380PLN. Z serwisu samochod wyjechal na wlasnych
silach.
Po przejechaniu ok. 10 km. (czyli po powrocie do garazu) na drugi dzien
samochod znow nie chcial odpalic a objawy byly takie same jak za pierwszym
razem. Telefonicznie serwis powiadomil mnie ze tym razem testy wykaza
jakies bledy bo moze byc tak, ze za pierwszym razem nie wykazuja a wykazuja
za drugim.

Mam pytanie, czy to jest mozliwe? Nie znam sie kompletnie na tym ale mam
wrazenie ze cos jest nie tak. Dlaczego za pierwszym razem testy za tyle
kasy nic nie wykazuja a za drugim mialyby wykazywac? Czy to normalne ze w
takiej sytuacji po oddaniu auta do naprawy psuje sie znow po 10km?

Pozdrawiam



2 Data: Marzec 30 2009 16:24:30
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: adamo 

Na samym poczatku zastrzege, ze nie znam sie niemal kompletnie na
samochodach a sprawa dotyczy serwisu, w ktorym bylem pierwszy raz w zyciu.
Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu przestal
odpalac wiec przeholowalem go do pewnego serwisu. W serwisie tym
przeprowadzono:
diagnostyke ukladu ladowania
przeprogramowania modulu PCM
WDS-podlaczenia komputera z pojazdem i
WDS-test kodow bledow/czynnosci diagnostyczne.
W serwisie powiedzieli, ze testy nie wykazaly zadnej usterki.
Ogolem zaplacilem za to 380PLN. Z serwisu samochod wyjechal na wlasnych
silach.
Po przejechaniu ok. 10 km. (czyli po powrocie do garazu) na drugi dzien
samochod znow nie chcial odpalic a objawy byly takie same jak za pierwszym
razem. Telefonicznie serwis powiadomil mnie ze tym razem testy wykaza
jakies bledy bo moze byc tak, ze za pierwszym razem nie wykazuja a
wykazuja
za drugim.

Mam pytanie, czy to jest mozliwe? Nie znam sie kompletnie na tym ale mam
wrazenie ze cos jest nie tak. Dlaczego za pierwszym razem testy za tyle
kasy nic nie wykazuja a za drugim mialyby wykazywac? Czy to normalne ze w
takiej sytuacji po oddaniu auta do naprawy psuje sie znow po 10km?

Niestety zdarza sie, ze chwilowo cos nie dziala, a w dodatku nie generuje
bledow w sterowniku silnika, taki urok ;-/ Dobry serwis powinien ponownie
przyjac pojazd do naprawy, kasujac tylko za usuniecie usterki, ktora musza
wywolac we wlasnym zakresie, majac nadzieje ze szybko sie ujawni ;]

3 Data: Marzec 30 2009 18:35:43
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: vicctorr 

Dnia Mon, 30 Mar 2009 16:24:30 +0200, adamo napisał(a):

Niestety zdarza sie, ze chwilowo cos nie dziala, a w dodatku nie generuje
bledow w sterowniku silnika, taki urok ;-/ Dobry serwis powinien ponownie
przyjac pojazd do naprawy, kasujac tylko za usuniecie usterki, ktora musza
wywolac we wlasnym zakresie, majac nadzieje ze szybko sie ujawni ;]

Pieknie dziekuje za odpowiedz i informacje!

Pozdrawiam

4 Data: Marzec 30 2009 17:51:08
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: Max_P 


"vicctorr"

Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu przestal
odpalac

To musialo sie stac. Auto jest na podwójne "F". To sie dzieje juz przy
pojedynczym.

Max

5 Data: Marzec 30 2009 17:55:13
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: DoQ 

Max_P pisze:

Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu przestal
odpalac
To musialo sie stac. Auto jest na podwójne "F". To sie dzieje juz przy pojedynczym.

Ba, taki VW to warsztatu nie widuje dekadami ;)


Pozdrawiam
Paweł

6 Data: Marzec 30 2009 18:30:42
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: Nex@pl 

DoQ pisze:


Ba, taki VW to warsztatu nie widuje dekadami ;)


Pozdrawiam
Paweł

A juz mercedes to nawet nie wie jak mechanik wygl±da ;)

7 Data: Marzec 30 2009 18:59:40
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: DoQ 

Nex@pl pisze:

Ba, taki VW to warsztatu nie widuje dekadami ;)
A juz mercedes to nawet nie wie jak mechanik wygl±da ;)

Dlatego mechanik "z mercedesa" jest najgorszym z najgorszych. Taki to tylko umie olej spuscic i uzupelnic :D


Pozdrawiam
Paweł

8 Data: Marzec 31 2009 03:26:40
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: theStachoo 

DoQ pisze:

Dlatego mechanik "z mercedesa" jest najgorszym z najgorszych. Taki to tylko umie olej spuscic i uzupelnic :D

Jak fama niesie olej wymienia się po dotarciu. Zjawisko takowe w samochodach niemieckich występuje jednak nie prędzej niż przed milionem km.

--
theStachoo

9 Data: Marzec 30 2009 18:47:20
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: omega_fan 


"DoQ"  wrote in message

Max_P pisze:

Od jakiegos czasu mam Forda Focusa 1.8 z 2007 roku. Ktorego razu
przestal
odpalac
To musialo sie stac. Auto jest na podwójne "F". To sie dzieje juz przy
pojedynczym.

Ba, taki VW to warsztatu nie widuje dekadami ;)

Dziwne, przecież Foldzwagen też jest na "F" .... hmm...

10 Data: Marzec 31 2009 21:16:42
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: Tomasz Pyra 

vicctorr pisze:

Mam pytanie, czy to jest mozliwe? Nie znam sie kompletnie na tym ale mam
wrazenie ze cos jest nie tak. Dlaczego za pierwszym razem testy za tyle
kasy nic nie wykazuja a za drugim mialyby wykazywac? Czy to normalne ze w
takiej sytuacji po oddaniu auta do naprawy psuje sie znow po 10km?

Jak przyjeżdża klient, to pierwsze co siÄ™ robi to wymienia oprogramowanie na najnowsze (a nóż producent załatał problem który wystÄ…pił oprogramowaniem) i jeżeli samochód siÄ™ uruchomił to "naprawione". Pewnie czasami działa.

BłÄ™dy zapewne były, ale po prostu pierwsze podejĹ›cie to "wyłÄ…czyć, zresetować, włÄ…czyć, zrobić adaptacje" i liczyć że skoro 2 lata jakoĹ› działało, to może kolejne 2 znowu bÄ™dzie działać.
Fakt że skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnieć" i reset może jej pomóc wrócić do pionu.

Jeśli problem się powtarza to dopiero patrzy się na przyczynę.

Standardowe podejĹ›cie warsztatów... Nie znam danych na temat skutecznoĹ›ci takiego podejĹ›cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyciÄ…gnÄ™li od Ciebie 380zł za minute pracy.
No chyba że te 380zł wliczÄ… Ci w poczet przyszłej "prawdziwej" naprawy.

11 Data: Marzec 31 2009 22:44:31
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: B.Z. 

BłÄ™dy zapewne były, ale po prostu pierwsze podejĹ›cie to "wyłÄ…czyć, zresetować, włÄ…czyć, zrobić adaptacje" i liczyć że skoro 2 lata jakoĹ› działało, to może kolejne 2 znowu bÄ™dzie działać.
Fakt że skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnieć" i reset może jej pomóc wrócić do pionu.
Jeśli problem się powtarza to dopiero patrzy się na przyczynę.
Standardowe podejĹ›cie warsztatów... Nie znam danych na temat skutecznoĹ›ci takiego podejĹ›cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyciÄ…gnÄ™li od Ciebie 380zł za minute pracy.
No chyba że te 380zł wliczÄ… Ci w poczet przyszłej "prawdziwej" naprawy.

Jest jedna sprawa: błÄ™dów mogło być sporo i prze kilkunastu jest już ciÄ™żko dojć co jest przyczynÄ…. Wszystko jest OK jeżeli masz dwa, trzy błÄ™dy. Możesz wtedy szukać spokojnie przyczyny. Dlatego zasada powinna być taka:
1. Skan
2. Wydruk (papier/plik)
3. Skasowanie błÄ™dów
4. Jazda testowa samochodem (po okolicy, tak by spokojnie można było przyholować ;-) )
Teraz jeżeli mechanik/klient miał pecha to po zrobieniu kilku-kilkunastu km nic siÄ™ nie stało. Oznacza to, że jeden z błÄ™dów mgło po prostu "blokować" sterownik.
Teraz mechanik ma przyczynÄ™ wypisanÄ… w pamiÄ™ci sterownika wiÄ™c powinno być trochÄ™ łatwiej. Dlatego jest tak istotne by przy przeglÄ…dzie kasować błÄ™dy w sterowniku (i dawać wydruk klientowi). Przy ew. usterce bardzo to pomaga.

Kwota jest doć mocno dyskusyjna - ja spotkałem siÄ™ z przedziałem 50-100 zł. Jak było to robione z naprawÄ… to nawet mniej (lub za free).

B.Z.

--
http://bolivar.cal.pl

12 Data: Kwiecien 01 2009 20:27:36
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: Tomasz Pyra 

B.Z. pisze:

BłÄ™dy zapewne były, ale po prostu pierwsze podejĹ›cie to "wyłÄ…czyć, zresetować, włÄ…czyć, zrobić adaptacje" i liczyć że skoro 2 lata jakoĹ› działało, to może kolejne 2 znowu bÄ™dzie działać.
Fakt że skomplikowana elektronika potrafi czasami "zdurnieć" i reset może jej pomóc wrócić do pionu.
Jeśli problem się powtarza to dopiero patrzy się na przyczynę.
Standardowe podejĹ›cie warsztatów... Nie znam danych na temat skutecznoĹ›ci takiego podejĹ›cia w naprawianiu samochodu, ale na pewno skutecznie wyciÄ…gnÄ™li od Ciebie 380zł za minute pracy.
No chyba że te 380zł wliczÄ… Ci w poczet przyszłej "prawdziwej" naprawy.


Jest jedna sprawa: błÄ™dów mogło być sporo i prze kilkunastu jest już ciÄ™żko dojć co jest przyczynÄ….

No jest jeszcze pytanie co oferuje to ECU.
W startych konstrukcjach owszem błÄ…d to tylko flaga (nie wystÄ…pił/wystÄ…pił kiedyĹ›/wystÄ™puje w tej chwili), ale AFAIK nowsze ECU generujÄ… wiÄ™cej mówiÄ…ce logi z których już wiadomo wiÄ™cej o okolicznoĹ›ciach wystÄ…pienia błÄ™du.
Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to może być tam coĹ› lepiej.

Kwota jest doć mocno dyskusyjna - ja spotkałem siÄ™ z przedziałem 50-100 zł. Jak było to robione z naprawÄ… to nawet mniej (lub za free).

Pewnie ASO.
Tzn. jeżeli to jest kwota za naprawÄ™ choćby mieli przy nim grzebać miesiÄ…c (a klient zapłaci jedynie za materiały), to ok.
Natomiast jeżeli w tym serwisie skasowanie błÄ™dów kosztuje 380zł, to obawiam siÄ™ że czynnoĹ›ci wymagajÄ…ce pobrudzenia rÄ…k mogÄ… zahaczyć o ceny czterocyfrowe ;)

13 Data: Kwiecien 01 2009 22:01:21
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: B.Z. 

Jest jedna sprawa: błÄ™dów mogło być sporo i prze kilkunastu jest już ciÄ™żko dojć co jest przyczynÄ….
No jest jeszcze pytanie co oferuje to ECU.
W startych konstrukcjach owszem błÄ…d to tylko flaga (nie wystÄ…pił/wystÄ…pił kiedyĹ›/wystÄ™puje w tej chwili), ale AFAIK nowsze ECU generujÄ… wiÄ™cej mówiÄ…ce logi z których już wiadomo wiÄ™cej o okolicznoĹ›ciach wystÄ…pienia błÄ™du.
Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to może być tam coĹ› lepiej.

Nie ma daty/godziny - ja siÄ™ nie spotkałem. Po prostu jaki rodzaj błÄ™du - numer i ew. opis.

Kwota jest doć mocno dyskusyjna - ja spotkałem siÄ™ z przedziałem 50-100 zł. Jak było to robione z naprawÄ… to nawet mniej (lub za free).
Pewnie ASO.

Z tym też różnie bywa, ale ASO by pewnie coĹ› jeszcze wymieniło ;-)

B.Z.

--
http://bolivar.cal.pl

14 Data: Kwiecien 01 2009 22:44:36
Temat: Re: testy diagnostyczne w serwisie
Autor: Marcin J. Kowalczyk 

B.Z. pisze:

Nie wiem jak ten Focus, ale skoro 2007 rok, to może być tam coĹ› lepiej.

Nie ma daty/godziny - ja siÄ™ nie spotkałem. Po prostu jaki rodzaj błÄ™du - numer i ew. opis.

Mowa o FF czy wogole? W Peugeocie masz dokladne dane kiedy blad wystapil, przy jakim przebiegu, jaka byla predkosc, obroty, temperatura i full innych rzeczy.

Re: testy diagnostyczne w serwisie



Grupy dyskusyjne