trudności z odpalaniem
1 | Data: Styczen 23 2009 15:53:20 |
Temat: trudności z odpalaniem | |
Autor: Jacek Sowiński | to auto zawiedzie mnie, kiedy przestanie mnie zawodzić :> 2 |
Data: Styczen 23 2009 16:03:55 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu |
rano, zimny silnik, kręce go z 15-20 minut, zanim zaskoczy 1 cylinder, po Ciepły zapala normalnie, tylko jakiś taki słabowity mi sie wydaje. Jak świece i kable masz nowe no to do wymiany został tylko moduł zapłonowy nanoplex.... http://tiny.pl/vcrh Jakiś rok temu mi padł - objawy dokładnie takie same jak opisujesz - brak impulsu na 1 gar ... (auto paliło 2xwięcej niż normalnie, iszedł jak traktor) Po wymianie wszystko wróciło do normy. -- Pozdrawiam Dr.Endriu 3 |
Data: Styczen 23 2009 16:09:39 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu | rano, zimny silnik, kręce go z 15-20 minut, zanim zaskoczy 1 cylinder, po Z tego co pamiętam to padł mi jakoś dokładnie rok temu - własnie w te największe mrozy .... Koszt około 150 zł - nowy - z tego co pamiętam ... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 4 |
Data: Styczen 23 2009 23:23:04 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" napisał w wiadomości impulsu na 1 gar ... (auto paliło 2xwięcej niż normalnie, iszedł jak a diagnozowałeś go jakoś, czy w ciemno wymieniłeś? w instrukcji do Mini jest pare metod sprawdzenia jak działa układ zapłonowy, jutro sie temu przyjrze. Dodatkowym problemem jest u mnie to, ze cewka ma pęknięta łape, którą mocuje sie ją do bloku silnika, leży sobie na silniku i nie ma stałego połączenia galwanicznego. A co do spalania, u mnie jest normalne, tylko przy okazji te wycieki z silnika chce usunąć. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 5 |
Data: Styczen 24 2009 00:38:55 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu |
a diagnozowałeś go jakoś, czy w ciemno wymieniłeś? Nie diagnozowałem bo w knidze wyczytałem że do diagnozowania tego ustroistwa potrzebne jest .... kolejne ustrojstwo zwane "urządzeniem diagnostycznym FIAT -Lancia Tester" (które znając życie jest z 5 razy droższe od samego układziku). Jakies pewnie włoskie gówniane pudełko nigdzie nie dostępne - założe się że pewnie nawet na ASO też tego nie mają, a jak mają to pewnie zaśpiewają sobie za podpięcie do tego z 50 zł. Zresztą miałem wtedy taką sytuacje że wszystko już wtedy wymieniłem (świece, druty, cewkę, i ostatnim elementem układanki jeżeli chodzi o zapłon była właśnie ta kostka :). Dodatkowym problemem jest u mnie to, ze cewka ma pęknięta łape, którą Ja co do swojej cewki byłem w 100% pewien, bo tą która wcześniej wymieniłem, też szlag trafił. Objawy były takie że jak polał mocno deszcz że tworzyły się na drodze kałuże które troszkę podmaczały cewkę, to nagle iskra się świecach się traciła .... i silnik przestawał działać.... Rozrusznik kręcił a silnik nie łapał ... Zawsze w duży deszcz jak się mokro rzrobiło :).... Niby diagnozowałem ją wedle przypisów z knigi "sam naprawiam" i poziomy rezystancji na ubu stronach były ok, niemniej jednak jak się zamoczyła to iskra na świecach zanikała .... -- Pozdrawiam Tomasik Andrzej 6 |
Data: Styczen 23 2009 23:49:47 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: \M. |
to auto zawiedzie mnie, kiedy przestanie mnie zawodzić :> 7 |
Data: Styczen 24 2009 01:20:49 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "\M." napisał w wiadomości
porządny mechanik pokazał mi, skąd faktycznie ulatywał płyn chłodzący, było to przy pompie wody U niej sparciała uszczelka płaszcza wodneg pod kolektorem ssacym była wymieniana rok temu, razem z kompletem uszczelek w silniku. Płyn z ukladu chłodzenia przedostaje sie do kolektora ssacegopodpytam mechaniora czy mógłby to sprawdzic bez rozbierania calego pudła -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 8 |
Data: Styczen 24 2009 13:38:45 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: Masz na myśli kapanie przez dziurkę przy pompie wody? Jeśli tam CiJak ginie płyn chłodzacy to albo jest w oleju albo cinienie sprezania kapie, to nie wiem czy 80 PLN na części wystarczy. Tam się wymienia zazwyczaj uszczelniacz, wałek napędzający pompę oleju i pompę wody. Po rozebraniu najczęściej na wałku jest już wyżłobienie od uszczelniacza i nowy za długo nie podziała, a pompa wody jest wytarta od strony uszczelniacza. No i żeby to wszystko wyciągnąć to trzeba zdemontować miskę olejową, więc koszt robi się w serwisie nieciekawy. -- Pozdrawiam Maciek 9 |
Data: Styczen 24 2009 15:00:33 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Jacek Sowiński pisze: no to robi sie nieciekawie. Za pół roku chce go sprzedać i tak, teraz wystarczy mi żeby działał i nie ciekł. Żadne auto nie jest wieczne -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 10 |
Data: Styczen 24 2009 17:41:54 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: no to robi sie nieciekawie.No tak, tylko żeby nie ciekł, to musisz prawdopodobnie wymienić to co napisałem, ewentualnie zatkać czymś tą dziurę, co z kolei grozi przedostaniem się cieczy chłodzącej do oleju :-> Piszę "prawdopodobnie", bo stan części można ocenić dopiero po rozebraniu. W całej operacji i tak najdroższa będzie robocizna, dojdą do tego płyny itd. -- Pozdrawiam Maciek 11 |
Data: Styczen 24 2009 23:39:51 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości No tak, tylko żeby nie ciekł, to musisz prawdopodobnie wymienić to co pierwsze na co zwrócił uwage mechanior, to uszczelnić silnik, potem bedziemy sie martwić zapłonem. Zasugerował zakupić "reparaturke pompy wody +uszczelka pompy wody" i "izolator pompy paliwa +uszczelki" Przy okazji zlece mu wymiane świec i oleju (termin tuż tuż), dolewke płynu chłodniczego. Jak to nie pomoże, wymienie moduł zapłonowy. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz: jak juz odpale auto na 2 cylindry, kazdorazowe gwałtowne dodanie gazu powoduje konwulsje, natomiast stopniowo moge wkręcic silnik na obroty bez wiekszych problemów. Taki stan trwa do mniej wiecej drgnięcia wskaźnika temperatury. Pamietam ze identyczne objawy miałem gdy pospadały mi wężyki podciśnień z przekaźnika. Ale prawie wszystkie węzyki mam nowe i napewno sie trzymają. Ciekawe... Czy to moze mieć coś wspólnego z sterowaniem automatycznego ssania, które wyłączają pierwszy stopień przy temp 35*C? Po osiągnięciu tej temp silnik pracuje prawidłowo. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 12 |
Data: Styczen 25 2009 10:38:35 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu |
pierwsze na co zwrócił uwage mechanior, to uszczelnić silnik, potem A ja bym sugerował odwrotną kolejność .... Możesz se uszczelniać silnik nie wiadomo jak, a bez prawidłowego modułu możesz tylko pomarzyć o dobrej pracy silnika.... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 13 |
Data: Styczen 26 2009 13:57:36 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: BogdanP | Czytam tak sobie te wszystkie wypowiedzi, resztka włosów mi się jezy i zimny 14 |
Data: Styczen 26 2009 18:30:54 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | BogdanP pisze: 1. Zatkanie otworka odpływowego przy pompie wody spowoduje dostanie sięA czy ja coś innego napisałem? Niestety zatykanie tego otworka to ponoć dość powszechny system naprawy przed sprzedażą. Da się tak trochę pojeździć (i nic nie cieknie!), ale to dożynanie silnika. Ewidentna wymiana uszczelniacza na pompie. Upierdliwe jest o tyle że trzebaPo rozebraniu okazuje się, że wałek w miejscu uszczelniacza jest wyżłobiony, podobnie jak pompa wody. Może się więc okazać, że trzeba wymienić wszystko. -- Pozdrawiam Maciek 15 |
Data: Styczen 29 2009 21:09:20 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości BogdanP pisze: mechanior zregenerował pompe wody, wymienił uszczelniacze, ponadto prowizorycznie uszczelnił pompe paliwa (nie mógł dostać uszczelki w hurcie, kupiłem na allegro za 10zł, później wymienimy), wymiana oleju z filtrem, płynu chłodzącego i świec. Regulacja gaźnika. Wytarł do sucha cały silnik. Narazie chodzi dobrze, odpala od pierwszego startu. Zasugerował szybką wymiane łańcuszka rozrządu bo podobno mocno hałasuje (nie wiem jak go słychać). -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 16 |
Data: Styczen 29 2009 21:37:54 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu |
mechanior zregenerował pompe wody, wymienił uszczelniacze, ponadto Ile za to wszystko zapłaciłeś ?. -- Pozdrawiam Dr.Endriu 17 |
Data: Styczen 29 2009 22:04:50 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij napisał w wiadomości
za części 220, robocizna 240, w polmozbycie Jacek 18 |
Data: Styczen 29 2009 22:15:01 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu | Ile za to wszystko zapłaciłeś ?. Tak na "dobicie przeciwnika" ...... Jak by ci za dwa tygodnie NOWE świece zaczeły zachodzić szlamem na skutek złych parametrów kątu wyprzedzenia zapłonu podawanego przez moduł zapłonowy "Nanoplex", i samochód znowu nie chciał zaczynać startować, to już wiesz co wymienić... :) ?. P.S. Oczywiście żartowałem :) -- Pozdrawiam Dr.Endriu 19 |
Data: Styczen 29 2009 22:45:39 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij napisał w wiadomości Ile za to wszystko zapłaciłeś ?. tak na dobicie przeciwnika, pokazał mi stare świece które wykręcił z silnika: jedna wyglądała jakby była tam od nowości, druga troche lepiej... a przysiągłbym ze rok temu osobiscie wymieniałem obie sztuki...a moze tylko jedną mi sie udało...skleroza -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 20 |
Data: Styczen 29 2009 23:11:12 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu | Tak na "dobicie przeciwnika" ...... Znaczy się w dobrym stanie były czy w złym ( bo jakoś nie za brdzo rozumiem co oznacza "jakby była tam od nowości")..... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 21 |
Data: Styczen 29 2009 23:30:24 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Dr.Endriu" <nmp3(wytnij napisał w wiadomości tak na dobicie przeciwnika, pokazał mi stare świece które wykręcił z jedna była czarna, lekko osmolona, druga pokryta czyms jakby rdza, jakis brązowy nalot Jacek 22 |
Data: Styczen 31 2009 13:20:55 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Dr.Endriu |
jedna była czarna, lekko osmolona, druga pokryta czyms jakby rdza, jakis To by mogło oznaczać że w jednym cylindrze miałeś wodę.... -- Pozdrawiam Dr.Endriu 23 |
Data: Luty 02 2009 00:13:34 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: BogdanP |
Brązowy nalot jest zjawiskiem prawidłowym przy założeniu ze jest jasnegojedna była czarna, lekko osmolona, druga pokryta czyms jakby rdza, jakis koloru. Ciemny brąz światczy o pracy silnika na zbyt bogatej mieszance albo, że jest notorycznie niedogrzany. Natomiast osmalona nagarem świeca mówi, że jest jakas poważniejsza dolegliwość. Przyczyn może być wiele, ale z reguły wiadomo że spalanie tam jest nieprawidłowe. Od uszkodzonej świecy, kabla WN, po brak dobrego sprężania które jest potrzebne zwłaszcza podczas zapalania i jazd krótkich na niedogrzanym silniku i mniejszych obrotach. Może też być trochę wody przez nadpaloną uszczelkę. Jeśli po jezdzie na dalszej trasie świeca się sama oczyści z czarności to jest raczej słabe sprężanie. Jeśli nie, to wskazywał bym na wodę. Oczywiście przyczyna może być też całkiem inna. Trzeba obserwować pracę silnika w różnych warunkach, ale i tak zawsze dopiero podczas naprawy okazuje się jaka jest prawdziwa przyczyna niedomagań. Wstępna diagnoza pomaga jedynie w tym od czego by tu zacząć. 24 |
Data: Styczen 29 2009 22:21:56 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: wymiane łańcuszka rozrządu bo podobno mocno hałasuje (nie wiem jak goDzwoni (metaliczne stukanie o obudowę). Jak mocno wyciągnięty, to wyraźnie słychać. -- Pozdrawiam Maciek 25 |
Data: Styczen 30 2009 18:42:34 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Maciek" napisał w wiadomości Jacek Sowiński pisze: a że tak jeszcze spytam w instrukcji nie ma ani słowa o zbiorniku płynu do szyb ani budowie układu spryskiwaczy. Nie wiem czy mechanior czegos nie zepsuł, bo zdarzyło sie tak, płyn sie skończył, zacząłem lać do zbiornika, ale mniej wiecej wszystko co wlałem wyleciało na wiatrak chłodnicy i na ziemie. Dostęp tam jest spartański z tego co zauważyłem, albo trzeba zdjąć koło i osłone nadkola, albo spod auta szukać przecieku. Fajnie... -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 26 |
Data: Styczen 30 2009 19:17:00 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: w instrukcji nie ma ani słowa o zbiorniku płynu do szyb ani budowie układuW tej części samochodu raczej nic nie powinien działać, więc chyba nie mógł nic skopać, ale kto go tam wie. ale mniej wiecej wszystko co wlałem wyleciało na wiatrak chłodnicy i naTak być nie powinno :-> Dostęp tam jest spartański z tego co zauważyłem, albo trzeba zdjąć koło iDokładnie tak się należy do tego zabrać. -- Pozdrawiam Maciek 27 |
Data: Luty 02 2009 00:21:43 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: BogdanP | Po rozebraniu okazuje się, że wałek w miejscu uszczelniacza jestMaćku drogi, popatrz jak to jest w CC (i przeważnie wszędzie) zbudowane, a przekonasz się, że uszczelniacz pompy wodnej to co innego niż zwykły simering i nic tam nie trze się po powierzchni wałka pompy wodnej. Taka jest konstrukcja uszczelniacza. Trą się dwa węglowe (chyba) okrągłe pierścienie, dociśnięte sprężyną. 28 |
Data: Luty 02 2009 11:42:07 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | BogdanP pisze: Maćku drogi, popatrz jak to jest w CC (i przeważnie wszędzie) zbudowane, aHm. Samego uszczelniacza już nie pamiętam, ale wciąż gdzieś mi się wala wałek, pięknie wyżłobiony w miejscu pracy uszczelniacza. -- Pozdrawiam Maciek 29 |
Data: Styczen 26 2009 22:03:14 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "BogdanP" napisał w wiadomości Czytam tak sobie te wszystkie wypowiedzi, resztka włosów mi się jezy i czyli płyn ma sobie cieknąć cały czas? 2. Temat przerywania zimnego silnika i trudności w zapalaniu... Mówi ktoś mi sie wydaje (potwierdze jak dostane sie do świec), ze świece są zalane czymś. Pytanie czym i dlaczego :> Nauczyłem sie juz go zapalać po 3-4 rozruchach, z gazem w podłodze. No i chyba te 3-4 starty to za mało, zeby rozgrzany metal sie uszczelnił. A komplet uszczelek był wymiany rok temu, nie powinna tak szybko paść. A jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to radzę stosować starą wypróbowaną poprosze mechaniora -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 30 |
Data: Styczen 27 2009 13:37:04 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: czyli płyn ma sobie cieknąć cały czas?Nieeee :-) Powinien być na miejscu, ale jeśli już masz uszkodzony uszczelniacz, to lepiej, żeby wyciekał. Po prostu musisz wtedy częściej kontrolować jego poziom. Gorzej, że (przynajmniej mi się tak zdarzało) w określonych położeniach wałka i przy niższych temperaturach ten płyn czasami potrafił uciekać tak szybko, że przez noc zlatywał cały :-) -- Pozdrawiam Maciek 31 |
Data: Luty 09 2009 21:56:02 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Kosa@neostrada.pl | przejrzałem wszystkie wpisy związane z uruchomieniem CC700 i chyba mam ten to auto zawiedzie mnie, kiedy przestanie mnie zawodzić :> 32 |
Data: Luty 09 2009 22:31:31 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: BogdanP | Myślę, że jednoznacznej odpowiedzi nie dostaniesz. U mnie w CC700 wymiana przejrzałem wszystkie wpisy związane z uruchomieniem CC700 i chyba mam 33 |
Data: Luty 10 2009 11:12:14 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik napisał w przejrzałem wszystkie wpisy związane z uruchomieniem CC700 i chyba mam właśnie jestem po wymianie rozrządu, został mi tylko dystans pod pompą paliwa (ma ktoś na zbyciu?). Najdziwniejsze jest to, ze w temperaturach powyżej 0 zapala i startuje idealnie, a wczoraj przy niewielkim mrozie znów długo trzeba kręcic aż zaskoczy 1 cylinder, po parudziesięciu sekundach chodzą juz oba, ale kazdorazowe dodanie gazu powoduje jakieś stuki spod maski i dopóki nie ogrzeje silnika do 50*C nie ma co jeździć. Obstawiam przewody WN i przewody podciśnień, najłatwiej i najszybciej mozna to wyeliminować. -- Stoout prywatnie Fiat CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Citroen Berlingo 1,6HDI '08 & Uniden 520 / ML145 34 |
Data: Luty 10 2009 14:12:53 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: BogdanP | Jacku tak bardzo nie martwił bym się stukami zimnego silnika. One chyba tak Użytkownik napisał w 35 |
Data: Luty 10 2009 17:27:18 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "BogdanP" napisał w wiadomości A podkładkę dystansową pod pompę paliwa (jeśli mówisz o regulacji) zrób te cieńkie podkładki to nie problem. rozpada mi sie ta gruba, chyba plastikowa, tzw izolator lub dystanser, to ma z 1-1,5cm grubości i jest jasnego koloru. -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 36 |
Data: Luty 10 2009 17:23:28 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Endriu |
Najdziwniejsze jest to, ze w temperaturach powyżej 0 zapala i startuje Ech... kolego Stout ..... Jak by ci za dwa tygodnie NOWE świece zaczeły zachodzić szlamem na skutek -- Pozdrawiam Endriu 37 |
Data: Luty 10 2009 17:25:03 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Endriu | Najdziwniejsze jest to, ze w temperaturach powyżej 0 zapala i startuje Nie musisz go kupować, pożycz od kogos, komu dobrze chodzi i przekonasz się na 100%.... -- Pozdrawiam Endriu 38 |
Data: Luty 10 2009 17:29:58 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij napisał w wiadomości
a masz taki sprawny pożyczyć na testy? :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 39 |
Data: Luty 10 2009 17:34:10 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Endriu |
Jak by ci za dwa tygodnie NOWE świece zaczeły zachodzić szlamem na A jesteś ze śląskiego ?. -- Pozdrawiam Endriu 40 |
Data: Luty 10 2009 20:17:57 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij napisał w wiadomości
z zachodniopomorskiego. jeśli chcesz sie zabezpieczyc, to moge przelać kaucje? Ja tam w swoją uczciwość wierze :) -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 41 |
Data: Luty 12 2009 23:37:15 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Jacek Sowiński | Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij napisał w wiadomości
dzisiaj chyba rozgryzłem sprawe :) W czasie dojazdu do pracy zaczeło cos terkotać przy wciśnietym gazie i stracił moc, a na wolnych obrotach było ok. Na chodniku otwieram maske i ogladam, wpycham łapy za gaźnik zeby podkręcic obroty, i jak nie zaświeciła mi żarówka nad głową spowodowana przebiciem z kabla WN do mojej ręki....bolało, przez kwadrans. Wymieniłem kable WN na silikonowe Magnet Marelli (są jakieś alternatywnie lepsze?), takie same jak 1,5 roku temu. Teraz działa ok, zapala prawidłowo, odzyskał troche mocy, nie dławi sie. Druga sprawa, dostałem i wymieniłem na szybkiego ten izolator pompy paliwa. Nie zastosowałem uszczelek, bo chwilowo nie miałem ich pod ręką. czy ten izolator powinienen z jakieś strony posmarować jeszcze np silikonem jak tam ktoś radzi, czy samo tworzywo i śrubi do skręcenia wystarczą? -- Stoout prywatnie CC 700 '97 & Uniden 520 / Hustler służbowo Berlingo 1.6 HDI '08 & Alan28 / ML145 42 |
Data: Luty 13 2009 10:38:50 | Temat: Re: trudności z odpalaniem | Autor: Maciek | Jacek Sowiński pisze: Druga sprawa, dostałem i wymieniłem na szybkiego ten izolator pompy paliwa.Powinny wystarczyć 2 papierowe uszczelki i trzeba to delikatnie i równomiernie przykręcać, bo potrafi popękać. Uszczelki są ważne (jest do kupienia kilka rozmiarów) bo ich grubością reguluje się wystawanie tego dzynksa, który napędza pompę paliwa. On musi _odpowiednio_ wystawać, tzn. ani za mało, ani za dużo :-) -- Pozdrawiam Maciek |